Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prezident opět odpouštěl tresty

Prezident Václav Havel opět uděloval milosti. V úterý zmírnil podle webových stránek své kanceláře tresty dvěma ženám a třem mužům. Za mříže se dostali za přepadení a krádeže. Jednomu cizinci odpustil vyhoštění. Letos už hlava státu omilostnila 52 lidí. Od nástupu do úřadu udělil Havel celkem 1919 milostí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Frank Kohen

Zlocinec
Uz by se pravnici mohli zacit zabyvat zalobou na Vaclava Havla za napomahani trestnemu cinu nebo jeste lepe,za mareni uredniho rozhodnuti.Tak ci onak-Havel z hradu za mrize!
0/0
11.7.2002 17:56

jou

Re: Zlocinec
Plně souhlasím, konec konců tam odtut přišel na hrad, ta by se tam mohl opět po letech rovnou vrátit !!!!!!
0/0
11.7.2002 20:27

Jirka Kroupa

Re: Zlocinec
Bohuzel to nejde. Byvaleho prezidenta nelze obvinit na zaklade toho co napachal jako radne zvoleny prezident. Podle nasich dokonalych zakonu lze pana prezidenta odvolat jen na zaklade prokazane vlastizrady, ostatni paragrafy jsou na nej v podstate kratke. Dokonce neni mozne odvolat ho na zaklade nevyhovujiciho zdravotniho stavu!!
0/0
12.7.2002 16:01

předseda

Re: Re: Zlocinec
No jo, no, pánové, holt asi budete muset udělat pořádek sami...
0/0
12.7.2002 16:29

.

co se rozčilujete,
máme holt hodnýho prezidenta. třeba se nám to jednou bude hodit.
0/0
11.7.2002 16:12

jáchym

Re: co se rozčilujete,
Jo hodný to opravdu je, hlavně k sobě a kamarádům z kriminálu. Také má nacvičený hezký pozdrav, jen ta pravice by měla být více napjatá a vzpřímená.
0/0
11.7.2002 20:39

Brblal

Chybovat je lidské, odpouštět božské ....
Havel = Bůh ?!?!? No nazdar ......
0/0
11.7.2002 14:39

wiking

ad milosti.......
Je úplně děsivé, jak se všechny zúčastněné strany ,Havlem počínaje, výhradně starají o lumpy.Že by vrána k vráně.....?Ještě nikdy a nikde se nepsalo, jak kdo pomohl obětem oněch darebáků.Co ti pozůstalí?Okradení , atd.Snad se snaží Bílý kruh bezpečí cosi v tomto podnikat.Ale proti celostátnímu hájení lumpů nemají šanci.Ale proč to dělá i proti doporučení právníků,nevím. Asi mozek na sračku.
0/0
11.7.2002 13:49

Gulliver

Starý pes
Starého psa novým kouskům nenaučíš.
0/0
11.7.2002 11:40

-Celkem vzato -Je to neštěští našeho národa,posledních 5 let již neměl být ve funkci.Pro náš lid nic nedělá,pouze do ciziny hlásá trapná-nic neříkající gesta a zahraniční nic neříkající návštěvy/výlety/. Je obklopen takovýmilegračními figurkami,přivandrovalci- kteří ale škodí typu kašpárek Krafl,brutální,arogantní Špaček-který sám rozhoduje.Naposledy se prodral do přímého celostátnáho vysílání,kde pouze něco nepodstatného zakoktal.No je to úroveň,do nebe volající!!!
0/0
11.7.2002 10:39

milosti
0/0
11.7.2002 10:16

POP

Stále stejná písnička
Milosti udělované Václavem Havlem jsou kritizovány už od počátku jeho zvolení do presidentské funkce. Ať už šlo o kritiku médií, odborníků zabývajících se trestním právem i prostých občanů, nic nepomohlo. Václav Havel opírající se o své porsony z presidentské kanceláře na nevoli svých kritiků nikdy nebral zřetel. Skutečnost, že je kritika v naprosté většině případů podložena věcnými a logickými argumenty, je evidentně nedostačující. Lumpové, šejdíři a násilníci tedy mají svého mocného zastánce a nám ostatním zůstávají pouze oči pro pláč.
0/0
11.7.2002 9:35

Fly

óda na senilitu
Bohužel pan prezident žije absolutně mimo reál. Neustále se nechává opíjet pocitem jakéhosi miláčka národa, což je zašlá sláva časů dávno minulých. Kdyby odešel středem po prvním volebním období, dostalo by se mu většího uznání než Masarykovi. Bohužel nyní je každému přinejmenším pro smích (v tom lepším případě)
0/0
11.7.2002 9:11

Radek

Myslím, že vysoká kriminalita je také díky těm nesmyslným milostem. Už aby byl v v ....
0/0
11.7.2002 9:01

GB

Snad za par mesicu uz bude od nej pokoj !
Byl to president na nic. Presidenta by jsme nemuseli vubec mit. Predseda vlady by mohl zastavat presidentske funkce a jeste by se usetrilo zbytecne vyhazovane penize na presidenta
0/0
11.7.2002 8:44

bcd

Úž aby byl v prdeli
A potom je ho třeba postavit před soud za ty milosti!!!!!
0/0
11.7.2002 8:11

skeptik

Prezident
Pan prezident jiždlouhou dobu žije jaksi mimo svět normálně chudých a policií buzerovaných lidí. On to je vlastně chudák v tom, že ty milosti mu připravuje tým stejně odtržených lidí jajko on. Kdo se v tom má pak vyznat(Vy nevíte co je bída: To já musím pít staré víno, žrát suchý salám a žabám nohy...)
0/0
11.7.2002 8:05

Jenda

Postaráno o budoucnost
Jako porušovatel zákona jsem šťasten, že i my nepřizpůsobiví jedinci máme někde zastání. Chudák člověk! Jednou uklouzl, a ..... . A přitom jsme byli všichni mladí a víme, jak jsme se na klouzačku rádi vraceli. Správně Václave, jen tak dál. Myslím, že po ztrátě titulu první dámy, by paní Dagmar velmi slušel titul: "paní nejvyšší soudcová". Proto se Václave tužte. U nás klouzajících se máte zelenou.
0/0
11.7.2002 7:53

Ivo

Milosti
Tady na některých příspěvcích vidíme, jak si lidi osvojují komunistický slovník a stávají se do budoucna potenciálními voliči KSČM. Co se týče instututu prezidentských milostí, má své opodstatnění proto, že vnáší do problematických případů prvek ne úzce právního, osobního rozhodování. Je asi rozumné, že pravomocí je tradičně obdařena formální hlava státu. V některých případech si ovšem nejsem jist správností prezidentova rozhodnutí, myslím si však, že mám nedostatečné množství podkladů, abych měl kritizovat kategoricky.
0/0
11.7.2002 7:48

0/0
11.7.2002 7:47

Richard

Ještě to chvilku vydržte.
Vždyť už to nebude dlouho trvat a tento potomek kolaborantské rodiny zmizí v propadlišti dějin.
0/0
11.7.2002 6:41

koulička

Re: Ještě to chvilku vydržte.
Neveřte tomu !! Ten si mne ruce nad novou vládou, které věří, že ho znova zvolí prezidentem. Že to podle ústavy nejde ? Ha, ha. Nějak se to udělá.
0/0
11.7.2002 7:25

Xaver

10 milionů soudců
Pročetl jsem si příspěvky k tomuto i předchozím článkům, které se týkaly udělování milostí. Ve většině z nich posíláte Havla do horoucích pekel a možná ještě dál, ale mám takový pocit, že své soudy vynášíte moc lehce a to na základě útržků, aniž byste se zamysleli, že za každým jednotlivým případem jsou živí lidé, skutečné události, životní osudy. Automaticky počítáte s tím, že všichni omilostnění jsou grázlové, že soudy je odsoudili spravedlivě, že by si zasloužili sedět, dokud nezčernají. Málokdo z těch, kdo přispěli do diskuze, přemýšlí o tom, že trest je od toho, aby člověka napravil a ne zlikvidoval, že milost je jedna z mála možnosti, jak do tuhého právního systému vnést jiný prvek než paragrafy, že potrestáním jednotlivce jsou v ten samí okamžik odsouzeni tí, kdo jsou na tomto člověku závislí (děti, rodiny atd.). Dá se říct, že milost je zastaralý nástroj panovníků a do moderní doby se nehodí, ale i přesto si myslím, že je přínosem. Souhlasím s těmi, kterým se zdá, že některé milosti byly uděleny nesprávně (a může to tak i být), ale podle mě, nelze soudit oprávněnost milosti jen podle útržkovitých odstavců a článků předem ohlášených titulky "Havel už zase rozdával milosti". Takové články neříkají o zúčastněných lidech vůbec, ale vůbec nic. Patrně mě pošlete, tam kam posíláte Havla (jeho osoby se nechci nijak zastávat), ale jediné, co jsem zamýšlel, je to, abyste své soudy vynášely s větším klidem a rozvahou a ne jen podle emocí a v okamžiku prudkého návalu krve do hlavy.
0/0
10.7.2002 23:41

Arcibis

Re: 10 milionů €
Zavri tu tvoji CHLEBARNU, nebo p r e s n i d o s t a n e s.
0/0
11.7.2002 6:12

starec

Re: Re: 10 milionů €
Ty jseš ale nějak silnej chlapečku.
0/0
11.7.2002 6:31

TGL

Re: Re: Re: 10 milionů €
A ta zase blbej!!!!!!
0/0
11.7.2002 7:19

TGL

Re: 10 milionů soudců
Nejradši bych tě zabil a pak se napravil !!!!!!
0/0
11.7.2002 7:17

Xaver

Re: Re: 10 milionů soudců
To ti opravdu tak Vadí můj názor, že bys kvůli tomu zabíjel ? To si vážně takový demokrat. Ikdyž pokud by si mě zabil neumýslně při nějaký dopravní nehodě a vedl by si před i poté řádný život, pak bych se možná za tu milost přimluvil i já.
0/0
11.7.2002 8:56

Gulliver

Re: Re: Re: 10 milionů soudců
a proč bys nemohl bejt zabitej když budu já omilostněnej a navíc napravenej, ha?
0/0
11.7.2002 11:44

Marty

Re: 10 milionů soudců
Můžeš mi říci idiote, jak může napravit chybu někdo, kdo na přechodu zabije autem dva lidi a náš malý ehemista mu za to dá milost. Nechal bych to kašpara odsedět za něj.
0/0
11.7.2002 8:10

Xaver

Re: Re: 10 milionů soudců
Nemluvil jsem o žádný konkrétní milosti a už vůbec né o této konkrétní. Asi jseš dobrej v nadávání, ale slabej v v argumentech. Do idiotů totiž umí nadávat každý debil.
0/0
11.7.2002 8:50

M24

Re: 10 milionů soudců
Za mnoha z těch případů jsou bohužel i mrtví lidé.Jejich rodinám a dětem by se Váš článek měl povinně předčítat,až pochopí.O osudy jejich dětí a rodin se nezajímá vůbec nikdo. Věřím,že jejich žal zmírní fakt,že opilá podnikatelka,která jim ho svou bezohledností způsobila,nemusí trpět v žaláři a že JEJÍ děti netrpí.
0/0
11.7.2002 8:13

Tascam

Re: 10 milionů soudců
Udelit milost pachateli, který prokazatelně spáchal násilný trestný čin, nebo zapříčinil smrt další osoby je nenormální. Je to jen výsměch poškozeným, pozůstalým a samozřejmě i práci vyšetřovatelů a soudců. Zde přeci není co zvažovat, je to prostě TREST.
0/0
11.7.2002 8:55

Xaver

Re: Re: 10 milionů soudců
V podstatě souhlasím, jen chci připomenout, že soudy a tresty jsou nástrojem společnosti nikoli obětí. Kdybychom soudili očima poškozených, pak by se za krádež mobilu věšelo. Tím neobhajuji krádeže mobilu a obecně jakékoli pachání trestných činů. A práce vyšetřovatelů ? Měl jsem jedinkrát příležitost vypovídat jako svědek a můžu říct, že bylo až nechutný, jak si mé odovědi vyšetřovatel upravoval formulaci mých odpovědí do zápisu tak, aby co nejvíce odpovídaly jeho záměru (něco ve stylu tohle vynecháme, tohle zvýrazníme apod.). Ikdyž se jednalo o člověka, kterou jsem sám neznal a jen jsem se k věci vyjadřoval, úplně mě to šokovalo. Jen doufám, že ostatní vyšetřovatelé a dále i soudci jsou více objektivní, než ten, se kterým jsem měl tu čest já.
0/0
11.7.2002 9:08

wiking

Re: Re: Re: 10 milionů soudců
Nedoufejte, jsou stejní, ne-li horší.Ale pokud Vám protokool nevyhovuje, tak jej prostě nepodepisujte. .Zdravím
0/0
11.7.2002 13:40

Kryštof

Re: 10 milionů soudců
Tedy v něčem máte pravdu, ale on si normální člověk těžko může udělat nějaký objektivní názor, když na stránkách Kanceláře prezidenta České republiky je u jednotlivých případů jenom počet dětí a zamítavé stanovisko mnistra spravedlnosti.
0/0
11.7.2002 10:51

viv

Re: 10 milionů soudců
po precteni tohoto clanku mi je ted  jasne proc cigosi dostavaji milosti...
"....si zaslouzi sedet dokud nezcernaji".....vzdyt oni uz jsou cerni, tak oni uz nemuzou zcernat..:o)))
0/0
11.7.2002 12:22

předseda

Re: 10 milionů soudců
Xavere, to co píšete, to je pravda - jde zde v principu o to, že některé případy jsou tak složité, že jen paragrafy nestačí na jejich co nejlepší vyřešení. Nenechte se prosím odradit těmi "diskutéry", kteří jen křičí "ukamenovat" nebo v horším případě jen nadávají - pevně věřím, že takovíto lidé o tom snad rozhodovat nikdy nebudou (tj. že se k moci nedostanou). Osobně by se mi udělování milostí rovněž líbilo, zvláště v nějakých vyloženě nešťastných a tragických událostech (tj. kde odsouzení nejsou chladnokrevní zločinci a recidivisté), tzn. že je nepatrná pravděpodobnost opakování trestného činu pachatelem. Ale na druhé straně, co mi na tom přece jen nejvíc vadí, je skutečná neobjektivita a nespravedlnost. Jak se musí cítit ti odsouzení, kteří jsou společně s těmi později amnestovanými, pokud jejich přestupky (za které jsou ve vězení) jsou srovnatelné, a jim přitom ta milost udělena nebyla ? Nejsem si jistý, jak by to na mě zapůsobilo, kdybych byl v kůži toho ne-amnestovaného, a můj kolega "od vedle" by za téměř stejný přestupek sbalil kufry a šel domů - nevím, jestli bych pak vážně na společnost a svět vůbec nezahořkl, a třeba jestli by se ze mě pak opravdu následkem toho pocitu křivdy nestal problémový člověk ? Tohle mi na celé té věci asi vadí nejvíc. Nevím, jestli by zde nemohlo alespoň trochu napomoci to, kdyby to pan prezident alespoň stručně zdůvodnil (tu milost), ale takto to opravdu může vyvolávat pocit velké nespravedlnosti. Nebo jestli by vůbec nebylo lepší tuto praktiku amnestování prezidentem opustit, ale nahradit ji mírnějším trestem a zohledněním těchto faktorů (tedy těch později vedoucích k amnestii) již v soudním procesu - např. podmíněným trestem apod.
0/0
11.7.2002 18:13

Xaver

Re: Re: 10 milionů soudců
Dokonalé zdůvodnění milostí je nemožné. Musel byste vidět do hlav prezidenta, lidí, kteří vyřizují jeho administrativu, lidí, kteří žádají o milost. Kdo je apriori podezíravý a nepřející, tak bude vidět spiknutí za vším. Takový řeči jako, že mu za to určitě zaplatili, že je to stejnej kriminálník jako oni a tak s nimi soucítí apod. budou vždy ať uděláte cokoli. Milosti nedělají problémy těm, kteří umí odpouštět a kteří neuznávají teorii světa plného intrik. Milosti dělají problém těm, kteří vyznávají pravidlo tvrdé a nelítostné ruky, kteří veří v mýtus spravedlivých soudců a kteří vidí svět černobíle. Jseš buď zlej nebo dobrej. Nic mezi tím. Řeči o tom, že milosti napomáhají kriminalitě jsou stupidní už proto, že zločinci spoléhají hlavně na to, že prostě nebudou dopadeni. Milost je loterie a ani ten nejvetší tupec neukradne auto s tím, že vyhraje v loterii milost. On vůbec neřeší, zda bude dopaden či nikoli. On jednoduše krade a nějaká potenciální milost (pravděpodobnost udělení milosti je asi 1200/10000000 trestných činů = 0,000...) to je mu absolutně fuk.
0/0
11.7.2002 21:56

barbudo

Re: Re: Re: 10 milionů soudců
Souhlasím a doplňuji. Soud opravdu nemůže zohlednit všechny aspekty případu z hlediska "práva a spravedlnosti" v jejich lidské podstatě. Soud musí jednat v souladu se zákonem. Zákon není spravedlnost, je to návod a cesta ke spravedlnosti. Chyby a nespravedlnosti způsobené institutem prezidentských milostí jsou nepochybně zanedbatelným procentem chyb a nespravedlností způsobených policií a soudy. Líbí se mi ta bezmezná víra zdejších diskutujících v naše soudy. Po klasickém průběhu rozsudků a odvolání (se stejným důkazním materiálem) 8 let / nevinen / 15 let / nevinen / 9 let je prostě ten odsouzený lump a basta fidli.
0/0
11.7.2002 22:41

Demeter Lakaros

prezident na hovno ... muj bracha sedi za cores, segra za to slapani a prasky, dalsi bracha ma pry nejake spatne penize nebo co a zadna milost ... at jde Havel do prdele
0/0
10.7.2002 23:29

john

Re:
prezident je super!!!!ale ty jsi blb!!sadim se ze ses cech!! pitomej rasista!!!
0/0
11.7.2002 2:19

usamabin

Re: Re:
Pokud máš něco proti Cechům a žiješ tady, tak se odstěhuj řepo
0/0
11.7.2002 8:11

Lukas

Vite, proc je 'spravedlnost slepa', ze? Takze kdyz ji chce nekdo pomoct, tak je najednou zle. Dete se bodnout, president evidentne pomoh skutecne spravedlnosti, za coz bysme meli byt vdecni, ze to udela bez ohledu na to, ze ho pak zasypou urazkami ruzni superspravedlivy.
0/0
10.7.2002 23:26

petra n.

Re:
Lukasi, zákonný trest nemusí být vždy spravedlivý, to nikdo netvrdí. Fakt tě obdivuji! Jsi asi jediný člověk na světě, který ví, co je to "skutečná spravedlnost"!!!! Mohl bys mi vyjmenovat kolik teorií spravedlnosti znáš a v čem spočívá ta tvoje?!? Musíš být fakt génius!!!!
0/0
12.7.2002 7:08

abbi

prohlédněte si stránku o J. Kajínkovi
Jediný, kdo by si milost opravdu zasloužil, je pan Jiří Kajínek....v jeho případě je tolik nejasností a nesrovnalostí, až to to neni hezké........
0/0
10.7.2002 21:20

Re: prohlédněte si stránku o J. Kajínkovi
Souhlasím s Tebou!
0/0
11.7.2002 7:46

bcd

Re: prohlédněte si stránku o J. Kajínkovi
O Kajínkovi nemáme informace, ale být odsouzen na základě svědectví jediného cikána (když víme co to je za pronárod ) - to je opravdu hrozivé.
0/0
11.7.2002 9:25

Michal

Havla má a vždycky jsem měl rád, ale ...
tohle mi vždycky nadzvedne mandle. Když za hospodářskou kriminalitu omilostnil své kamarády, nebo když propustí nějakého "cizince", který se chová jako gauner a je zde načerno .... Určitě omilostní i matku Terezky Čermákové z Kladna, která zabila své dítě ....
0/0
10.7.2002 20:19

normální občan

Tak nevím...
Nejsem si jistý jestli Havel náhodou nepatří sám za mříže, když se pořád tak kamarádí se zločincama, tak proč ho za něma nezavřít. Ať už dopadne volba nového prezidenta jakkoliv, myslím si, že hůř nebude.
0/0
10.7.2002 20:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.