Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Výstavba dálnice okolo Prahy se zpozdí

Výstavba dálnice kolem metropole se může zpozdit kvůli protestům ekologů o několik let. Lidi na Barrandově tak bude dále sužovat obrovské množství aut. Ekologické sdružení Ateliér pro životní prostředí hrozí, že zpozdí o měsíce a možná i roky důležitou stavbu dálničního obchvatu na jihozápadě Prahy v úseku mezi Lahovicemi a Slivencem. Podalo totiž odvolání proti odbornému posudku zásahu do krajinného rázu tohoto úseku. Kauzu bude nyní řešit ministerstvo životního prostředí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

qwertzu

naprosto souhlasim
"Ale určitá omezení by asi byla žádoucí. Odvolání by třeba směli podávat jen lidé, kteří bydlí v blízkosti chystané stavby. A sdružení, u kterých by soud prokázal, že provádí bezdůvodné obstrukce, by mohla být potrestána pokutami," ........... . Napr. v Prelouci zablokovali ochranci vystavbu ricniho kanalu kvuli vyskytu cervu, kteri by jinak byli k videni az o nekolik km dale. Ochranci byli z Hradce Kralove, tj. z jineho kraje.
0/0
30.9.2002 15:45

Stepan Sipal

Ekologove....
Nechapu, fakt nechapu, proc ekologove radsi neprotestuji proti neustale se rozsirujicim nevzhlednym krabicovym plocham skladu kolem mest, ktere nam nic neprinaseji a ktere - pokud se podivate do prumyslovych oblasti mest, ktere se dnes pozvolna rozpadaji - je urcite vcelku jednoduche umistit jinam. Dalnice je potreba stavet, protoze cloveka neodnaucite jezdit autem......
0/0
3.7.2002 18:50

Mirek

Re: Ekologove....
Nesmyslný názor. Normální člověk používá auto, když je to pro něj rychlejší (to především) a pohodlnější (to už je pro některé lidi nevýznamné). To znamená, že odradit člověka od jízdy autem znamená nabídnout dobrou alternativu. Novostavba dálnice rozhodně od používání aut neodrazuje, ba naopak. Lze prokázat, že stavba dálnic generuje další automobilovou dopravu, která ovšem musí na dálnici odněkud najet a z dálnice někde vyjet (zdroj nebo cíl dopravy leží zpravidla v nějaké obytné zóně). Proč ekologové neprotestují proti skladům, nevím. Asi proto, že nepoužívají dálnice a tudíž sklady ani nemohou vidět.
0/0
4.7.2002 12:17

Pavel

Re: Re: Ekologove....
Nechápu. Jak můžou dálnice generovat další automobilovou dopravu? To se tam ta auta rodí? Cesta autem je rychlejší a pohodlnější i bez dálnice, protože v zácpě stojí auto jako autobus, jenže v autě vám při tom nikdo nešlape na nohu. A určitě je ekologičtější, když auto projede nějakou trať za dvacet minut po dálnici, něž když jinde stojí v zácpě (s běžícím motorem) několik hodin.
0/0
4.7.2002 13:47

Mirek

Re: Re: Re: Ekologove....
Úplně stejně, jako TGV ve Francii zvyšuje počet cestujících, přepravených po železnici. Ne, auta se opravdu nerodí na dálnici. V tom je ta potíž. Nově rozhodnutí lidé pro cestu autem nezačínají svou jízdu na dálnici (to už se opakuji), ale na běžných komunikacích, jejichž zatížení roste s novými silničními stavbami také (a kvůli jejichž přetížení se nové dálnice budují...). Pokud v zácpě stojí autobus, jde o systémovou chybu, protože v místech, kde se pravidelně tvoří zácpy, by autobusy měly mít vyhrazený jízdní pruh (pro autobusy, sanitky, policii...). Vlak v zácpě také obvykle nestojí. Jedoucí auto způsobí menší ekologickou zátěž než popojíždějící, samozřejmě. Ale uvažte: zhruba před patnácti lety byla dokončena Jižní spojka a tzv. výstupní Barrandovská, za pět let se dokončí jihozápadní část okruhu. A co za dalších dvacet let, až budou OBĚ tyto komunikace plné? Postavíme další dálnici? A co za čtyřicet let? Kam budeme dálnici umisťovat? Bude ještě v tomto městě místo s menší ekologickou zátěží, než je dnes ulice K Barrandovu?
0/0
4.7.2002 16:24

Pavel

Re: Re: Re: Re: Ekologove....
Aby mohl mít autobus vlasní jízdní pruh, tak tam ten pruh musí být. A chcete snad místo jednoho obchvatu udělat šetiproudé dálnice z každé ulice, kudy jezdí MHD? A dále, provoz negenerují komunikace, komunikace se staví kvůli rostoucímu provozu, tady zaměňujete příčinu a následek. On ten provoz bude růst, ať nějaká dálnice je, nebo není. A že se provoz přesune na tu výhodnější trasu (a je jedno, jestli to je TGV nebo dálnice), to je snad dobře, ne?
0/0
4.7.2002 16:38

Mirek

Re: Re: Re: Re: Re: Ekologove....
Stačí čtyřpruhová, těch je v Praze spousta. Taky nemusí být každá ulice pro IAD obousměrná. Příčinu a následek nezaměňuji. Komunikace se staví kvůli rostoucímu provozu, jejich nová kapacita však způsobuje růst podílu IAD na úkor ostatních druhů dopravy, které se například právě v Praze velmi mírně řečeno potlačují. Ano, provoz bude růst i bez nových dálnic, s nimi však poroste rychleji. Pokud se provoz přesune na novou trasu, to je dobře (proč by se jinak stavěla, že?), ale současně tvrdím, že provoz následně vzroste i na jiných místech, kde dálnici buď postavit nejde nebo jde jen za cenu velmi vysokých nákladů.
0/0
4.7.2002 16:56

Q

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ekologove....
napriklad kdyz chce jet nekdo z brna treba do berlina autem, tak musi jet pres Prahu, pokud ovsem nechce riskovat po nejakych okrskach a v Praze samozrejme uvizne, tim roste ekologicka zatez a zaroven se zpomaluje povrchova MHD. kdyby ale kolem Prahy existoval obchvat, tak Prahu mine MHD bude jezdit tak jak ma a pražaci budou jezdit MHD a nebudou vytahovat auto .............
0/0
26.9.2002 19:03

Honza

Každý si hájí své zájmy.
Lidé na Barrandově, v Chlumci, Plzni a jinde se snaží za každou cenu odvést dopravu jinam a je jím téměř jedno kudy. Hlavně aby to už bylo. Lidé, bydlící zase v okolí trasy, kudy má vést nová komunikace se zase snaží, aby kolem nich nevedla neboť doposud měli klid a je jim jedno, že lidé někde trpí. Každý si hold hájí své zájmy, což je pochopitelné. Pokud se do problému vloží nějaká občanská iniciativa, která se snaží problém vyřešit a je ochotna přistoupit na kompromis neboť jinak to ani nejde, je to také v pořádku. Stavba se hold zdrží, ale nakonec budou obě strany spokojeny neboť učinily maximum.  Ale pokud se do podobných sporů ještě vnutí různé, většinou ekologické iniciativy, vystupující sice veřejně jako obhájce obou stran, ale ve skutečnosti hájící čistě to své heslo "zabránit podobným stavbám" ať vedou třeba pustou pouští, je to zlé. Neboť jim už vůbec nejde o nějakou dohodu, ale o přesně vypočítaný záměr stavby brzdit dokud to lze. Např. podávat odvolání na poslední chvíli atd.
0/0
3.7.2002 11:57

Warner

Obchvat Plzne do toho nemichejte, iDnesaci !!!
Za zdrzeni obchvatu Plzne nemuzou zadni "ekologove", ale primator Plzne z prvni poloviny 90. let, mimochodem ODSak. Ten jiz pred vice nez 10 lety odmitnul variantu schvalenou tehdy vladou, nechal trasu, ktera se mu nelibila, zastavit rodinnymi domky, a zacal tak prosazovat variantu jinou, dnesni SUK/SUK2. Okolo te se teprve potom strhla mela, protoze byla po vsech stranakach horsi nez puvodni, kterou primator Plzne zablokoval!
0/0
3.7.2002 11:28

Tomáš Marný

Ať si tam koupí byty...
Blbečkové z ekologických sdružení by si měli povinně koupit byty v oblastech, kudy projíždějí tisíce nákladních automobilů (Plzeň, Barrandov, Chlumec nad Cidlinou...). Pak ať si protestují do halelujá...
0/0
3.7.2002 10:36

Pavel

Re: Ať si tam koupí byty...
Ale oni to nejsou blbečkové, jen pěkní vyčuránci. Určitě za chvilku přijdou s návrhem, že za určitý bakšiš protestovat nebudou.
0/0
3.7.2002 10:51

Mirek

Re: Re: Ať si tam koupí byty...
Ekologové nejsou úplatní jako automobilisti. Podle sebe soudím tebe, že :-)))
0/0
4.7.2002 12:27

Pavel

Re: Re: Re: Ať si tam koupí byty...
Ekologové ne (to jsou vědci, co chtějí opravdu pomoci v řešení problémů), ale ekologisti (to jsou ti parchanti co problémy naopak jen vytvářejí) ano!!!!
0/0
4.7.2002 13:51

Mirek

Re: Re: Re: Re: Ať si tam koupí byty...
Dobře, tak ekologisti jsou parchanti. Ale stejně si myslím, že nejsou úplatní.
0/0
4.7.2002 16:27

Q

Re: Re: Re: Re: Re: Ať si tam koupí byty...
Hmmmmmmm takže to jsou neúplatní parchanti no nevim
0/0
26.9.2002 19:06

Re: Ať si tam koupí byty...
Spousta lidí má bohužel byty a domy v klidných lokalitách Prahy, kudy si to za pár let pofrčíme po krásný nový dálnici.
0/0
3.7.2002 11:29

Blanka K.

Re: Ať si tam koupí byty...
...a nám koupí byty v klidné lokalitě,protože tam nejen že na Barrandově nepůjde brzo dýchat,ale ani se tam nedostaneme přes to množství kamiónů a  aut.Myslím,že kamióny ničí životní prostředí mnohem víc než obchvat, který je odvede z Prahy ven.
0/0
3.7.2002 14:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.