Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autobusáka zabilo osobní auto

Na křižovatce ulic Prosecká a Kbelská v Praze 8 se odehrála tragická dopravní nehoda. Zemřel řidiř autobusu, který se snažil svůj vůz opravit. Vzadu ho zvedl na dva hevery a sedl si pod něj. Zezadu se ale přiřítilo osobní auto a vrazilo do něj. Řidič z místa nehody ujel. Stíhala ho policie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Chemik

Praha 8 -> Praha 9
Zajímalo by mne, od jaké doby se nachází křižovatka ulic Prosecká a Kbelská v Praze 8.Žiju na Proseku v Praze 9 již 3 dekádu, ale nevšiml jsem si,že bych bydlel na Praze 8.Jinak to co se stalo je velmi smutné.
PS:Pan redaktor ať se příště podívá do Plánu Prahy.
0/0
3.7.2002 10:41

Marcela

"Muž může být v nejhorším případě ......
Jak v nejhorším případě ?!! Z toho přece obviněn být musí. A už by konečně za zmařené lidské životy měly být dávány odpovídající tresty !
 
 
0/0
2.7.2002 21:11

negrelli

377
Jezdím na této lince - je mi to moc líto. Je to tragédie. Prosím, nehádejte se tu o stylu našich "řidičů" !  
0/0
2.7.2002 10:31

Šťoura

Je to hrozné, ale ...
Jel jsem náhodou včera kolem místa nehody. To jsem ještě nevěděl, co se stalo. Napadá mě, proč si řidič autobusu prováděl celkem náročnou opravu autobusu sám a na plně frekventované silnici. Navíc, několik stovek metrů od místa nehody je autobusové depo Klíčov, kde jsou také dílny. Na druhou stranu bych chtěl ještě poukázat na to, jak naši řidiči jezdí. Obecně je v obci " padesátka ". Zkuste takovou rychlostí po městě jet. Budete si připadat jako když stojíte. Po městských ulicích se běžně prohánějí auta a motorky rychlostmi velmi převyšující 100 km/h. A dálnice ? Tam, když jedu povolenou stotřicítkou, tak co chvíli kolem mě " profrčí " nějaký závodník jedoucí často i víc než 200 km/h ! Pak nemáme být nejhoršími řidiči v Evropě! Podle mě je nepřiměřená rychlost téměř jediná příčina nehod na našich silnicích.
0/0
2.7.2002 9:08

Bob

Re: Je to hrozné, ale ...
Na jednu stranu s Tebou souhlasim, ale na druhou stranu neni mozne vsechny auta a ridice strkat do jednoho pytle. Je dost velky rozdil ve schopnostech ridicu, a jeste vetsi rozdil v kvalite vozu, pohybujicich se po Praze. Mozna bychom si meli vsimnout typu toho auta -  Skoda 120 Ja obcas jezdim ve Skode 105, ale ne v Praze - tady jezdim ted predevsim ve Fabii (prilezitostne ve Felicii) a musim podotknout, ze ne zridkakdy mne predjizdi prave takovahle Skodovka. Ale co by se asi tak stalo, kdyby jela treba za mnou stejnou rychlosti (napr. 70 km/h) ve vzdalenosti 20 m a zacali bychom soucasne brzdit ...? Ja bych se vsadil, ze bych ten naraz pocitil - proste ted jsou ulne jina auta a nekteri prazsti ridici s auty "vraky" jsou jako casovane bomby. Ted se mnou muzete polemizovat, ze on ani nebrzdil ...
Ja tudy v opacnem smeru projizdel kolem 18. hod, a stale tam byla pohrebni sluzba (A SAMOZREJME SPOUSTA CUMILU!!!).  Pokud se to stalo nejak kolem pul pate nebo mozna jeste o chvilicku drive, pak mi to prijde jako znacne morbidni.
P.S.: Doufam, ze ten "zavodnik" z toho nevyvazne s podminkou (pokud mu neselhaly brzdy) -  nebylo to neprehledne misto a autobus neni tak maly, aby ho prehledl.
0/0
2.7.2002 9:57

barbudo

Re: Re: Je to hrozné, ale ...
Opět se nám tu objevil známý názor, že nová auta zázračně brzdí a tudíž mohou jezdit rychleji. Na suchém asfaltu záleží pouze na pneumatikách a pokud plesnivá Š120 je ve stavu, že dokáže zastavit kola, potom bude brzdit srovnatelně s každým jiným autem. Má asi o něco horší pneumatiky, ale nemá ABS, které v přímé jízdě na suchém asfaltu brzdnou dráhu prodlužuje. Pokud se zmiňované sedmdesátky týče (a rozdílu mezi povolenou 50-kou a nepovolenou 70-kou). Po stopadesáté - malý fyzikální příklad: Ve dvou jízdních pruzích jedou dvě auta, jedno rychlostí 50 km/h, druhé rychlostí 70 km/h. Ve chvíli, kdy jsou auta vedle sebe, uvidí oba řidiči současně překážku a začnou maximálně brzdit. Předpokládejme, že překážka byla v takové vzdálenosti, že řidič jedoucí původně 50-kou, zastaví těsně před ní. Otázka zní, jakou rychlostí do překážky narazí druhé auto, jedoucí původně 70 km/h? Odpověď: rychlostí asi 54 km/h. (Pokud byl tou překážkou chodec, potom je pravděpodobnost, že ho bude odvážet černé auto, vyšší než 60%.)
0/0
2.7.2002 10:36

Bob

Re: Re: Re: Je to hrozné, ale ...
Barbudo, precti si muj prispevek jeste jednou a zjistis, ze jsem nepsal nic o 70 km/h ve meste, ale psal jsem to vseobecne. Pokud jsi si domyslel tech 70 km/h ve meste, pak by mne zajimalo, jestli to nesvedci nejak o stylu Tve jizdy. Pravdou vsak je, ze ridici lepsich aut jezdi ve meste i rychleji, nez nejakych 70 km/h, ale tuto rychlost lze zaznamenat i u starsich vozitek, ktere ktere mne ve zpetnem zrcatku desi z jednoduche priciny. Spravne tady pises, ze pokud se auto dostane do smyku, pak je vcelku jedno, zda je nove, nebo 20 let stare. Problem je v tom, ze ne kazde auto ma ABS a pak s ruznymi posilovaci rizeni je mnohem snadnejsi a rychlejsi uvezt do smyku auto, ktere je nove. Pokud jsi nekdy zkousel razne zabrzdit ve 20 let stare Skode, pak jiste vis, ze seslapnout brzdovy pedal tak, aby zablokoval kola je mnohem tezsi, a tudiz i casove narocnejsi (v tuhle chvili je kazda sekunda spousta casu). Pokud jsi toto jeste nezkousel, pak bych Ti to doporucil - vedel bys, o cem mluvim.
P.S.: Kdyz jsi tak dobrej v poctech, rychle si spocitas, kolik metru navic ke rychlosti ujedes.
P.P.S.: Nebyl jsem u te nehody, kdyz se stala, ale v clanku se pise, ze podle svedku ridic nebrzdil - pokud tim svedkem nebyl ridic za nim jedouciho vozidla, pak se to da jednoduse zpochybnit - kolik lidi se zajima o auto, ktere nebrzdi smykem? - neni nic slyset a kazde auto behem jizdy po Praze musi casto brzdit. Mozna i brzdit mohl, ale jakmile neuvedl auto do smyku, pak se brzdna draha urcuje hodne spatne ...
0/0
2.7.2002 13:35

barbudo

Re: Re: Re: Re: Je to hrozné, ale ...
Vozy Š120 mají posilovač brzd, takže "zašlápnout" je není problém. Na podobných vozech jsem najezdil dost, i dost zostra . Nepsal jsem nic o smyku či nesmyku. Vozy s ABS se do smyku jen tak nedostanou.
0/0
2.7.2002 14:12

Dave

Re: Re: Re: Je to hrozné, ale ...
Tady není řeč o BRZDÁCH a PNEUMATIKÁCH ale o tom, že je dotyčný viník ani NEPOUŽIL a kdyby použil, jsem si naprosto jist že by zastavit stačil, mimochodem od 8. 1981 je Š 120 vybavena posilovačem brzd a vůbec není plesnivá pokud ji majitel udržuje a má dobré pneumatiky, pokud je majitel vyměňuje; to je vše v lidech, tak prosím nestrkej dříče Škodovky této řady do jednoho "plesnivého" pytle a přijď se podívat na mojí 130 filozofe!!!
0/0
3.7.2002 0:43

barbudo

Re: Je to hrozné, ale ...
Souhlasím s nebezpečností překračování povolené rychlosti. Domnívám se, že příčinou je agresivita (frustrovaných psychicky labilních jedinců) manifestovaná ostentativním pohrdáním zákonem i ostatními účastníky provozu. Souvisí to nejen s rychlostí, ale i předjížděním na dvojité čáře (zásadně bez blinkru), předjížděním stojící kolony po tramvajových kolejích či po chodníku, nerespektováním přednosti chodců atd.
0/0
2.7.2002 10:01

Jirka

Re: Je to hrozné, ale ...
Je to hrozne jako kazda havarie, pro me jeste horsi ze jsem tam jel pred 5 kdyz tam ten clovek lezel. Ale pisu kvuli tomu abych objasnil proc ridic nevyuzil garazi ktere jsou za rohem - autobusy linek 3xx nepatri Dopravnimu podniku hl. mesta ale prepravci (prepravcum) majicim smlouvu se spolecnosti Ropid, tedy garaze DP nemaji k dispozici a asi ani nemaji odtahova vozidla a tymy mechaniku jako DP. Nevim co chtel opravovat ale treba s pichlim kolem autobus neodtahnete bereme-li v uvahu ze je pichly cely "tuplak".
0/0
2.7.2002 10:59

Prcek

Re: Je to hrozné, ale ...
Jasně, takže nakonec je to jeho vina, že si chtěl ten autobus opravit. A ten řidič - vrah vlastně za nic nemůže, protože kdyby jel padesát, tak by chudák vypadal před ostatníma jako blbec, že brzdí provoz. Rozumím tomu dobře?  Kdyby všichni uvažovali takhle (podle vašeho mailu soudím, že moc často maximální povolenou rychlost nedodržujete), tak se tady za chvíli vyvraždíme.
Je mi to strašně moc líto, je to katastrofa a je mi špatně z toho řidiče i z lidí, kteří se dovedou dívat a "kochat" se nad takovou tragédií. Někdy mi připadá, že jsou lidi hyeny
0/0
2.7.2002 11:38

Tomáš Marný

V nejhorším případě?
"Muž může být v nejhorším případě obviněn z ublížení na zdraví s následkem smrti, neposkytnutí první pomoci a maření úředního výkonu."
V nejlepším případě mu pak dá stařičký mocnář milost.
0/0
2.7.2002 7:40

Petr P.

Re: V nejhorším případě?
Ono i kdyby stařičký mocnář nedal milost, cena lidského života je dnes tak smešně malá ... (podle našich zákonů!). Pokud ukradnete pár tisíc, jste na tom s výší trestu obdobně, jako když někoho neúmyslně, ale třeba z hrubé nedbalosti usmrtíte. To je slušně řečeno smutné.  Navíc odškodné se pohybuje na základě zákonů z roku 64 (nerad bych se pletl, ale pokud si vzpomínám tak ten rok sedí), takže za usmrtcení někoho zaplatíte mimo možného uvěznění maximálně pár desítek tisíc. (za ublížení na zdraví je ta částka obdobně směšně malá). Mnohdy jsou soudní poplatky vyžší, než samotné odškodné. Další podivnost našich zákonů.  Navíc nezapoměňme, že i kdyby byl uznán vinným za vše z čeho bude nejpíše obviněn, tresty se mu nesečtou, jak by bylo logické, ale vybere se ten s nejpřísnější sazbou a tam se budou brát ještě v úvahu polehčující okolnosti. No nebudeme to tady řešit, vlastně ani nevíme jak to celé dopadne. Život už to ale stejně nevrátí.
0/0
2.7.2002 8:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.