Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pro metro na letiště je pět tisíc podpisů

Přes pět tisíc lidí už podepsalo petici, která podporuje prodloužení jedné z tras metra na ruzyňské letiště. K petici dal před rokem podnět nezávislý senátor Václav Fischer. Další variantou propojení letiště a centra města je rychlodráha. Proti její výstavbě se však již dříve postavila také radnice Prahy 6. Její zastupitelstvo chce, aby na letiště vedla trasa A metra prodloužená ze stanice Dejvická.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Posleda

Pro za?!
Co je to proboha za vazbu?! 
Kdy už konečně redaktoři MFD přestanou prznit svůj mateřský jazyk
Nebo že už by i v novinách působili ukrajinští a podobní nájemní dělníci?
To by pak mnohé vysvětlovalo!
--------------------------------------------------------------------------------------------Jinak k tématu - jednoznačně rychlodráhu až do Kladna! Náklady na metro se nemohou nikdy vrátit, náklady na rychlodráhu ano. Tu je totiž možno časem v případě potřeby protáhnout i dále.
Navíc zástupci Prahy 6 mají vůbec svérázné názory a požadavky na řešení pražské dopravní obslužnosti! Mohli by Prahu 6 přejmenovat na Kocourkov!
(a to nám starosta Bém aspiruje i na primátora - sice lepší představa než zloděj stříbrných svícnů "Fantomas" Bürgermeister, ale s tímhle přístupem taky není o co stát)
Kromě prosazování metra na letiště radní Prahy 6 totiž také  tvrdě prosazují vybudování břevnovské radiály přes řepské sídliště (z Vypichu k okruhu).
Přestože existuje studie, že po Karlovarské po dokončení okruhu nebude do centra tolik aut jezdit, tvrdě vedou svou. Že kvůli pár desítkám obyvatelům l Karlovarské ulice zničí životní prostředí 20.000 obyvatel Řep, kteří již dnes mají za humny okruh - to je jim samozřejmě jedno.
Navíc i zde by rychlodráha pomohla - nejen po Evropské, ale i po Karlovarské jezdí značné množství obyvatel Kladenska za prací do Prahy.
0/0
3.7.2002 19:37

Praha

PS:
PS:a co je 5tisic podpisu ve srovnaani s poctem cestujicich z letiste? Asi si na letisti necham podepisovat petici aspon v 10 jazycich: "Nechceme nakupovat na stanicich metra v Praze6, chceme rozumny internal rychle hromadne dopravy do centra, za mensi cenu nez za individualni dopravu."
0/0
1.7.2002 17:16

Šťoural

Re: PS:
Jen abyste se s tou petici neunahlil. Myslite, ze rychlodraha bude mit kratsi interval, nez metro? Nebo ze bude mit levnejsi jizdne, nez 60minut s prestupem
na cokoliv za 12Kc?
0/0
2.7.2002 14:19

Warner

Re: Re: PS:
Ani metro ani rychlodraha jeste na letiste nejezdi a vy uz vite kolik tam bude stat listek? To jste teda king! Mate vesteckou kouli nebo co? Cena listku je to posledni, na cem TED zalezi. Cenu stejne nekdo urci direktivne, bez ohledu na naklady stavby. Klidne muze stat metro 100 Kc a rychlodraha 20 Kc. A klidne naopak. Kdyby jste platili plnou cenu za dopravni prostredek, tak po Praze autobusem stoji jedna jizda 80 Kc, tramvaji 100 Kc a metrem tak 1000 Kc.
0/0
3.7.2002 11:42

Stepan Sipal

Re: Re: PS:
1) O interval nejde (podle metroprojektu - mimochodem poskytuje velmi zajimave informace - spickovy interval 10 min), myslim ze to lide na letisti nejak vydrzi :) 2) Co jsem zatim slysel, pravdepodobne bude jizdne zahrnuto do PID... 3) Rychlodraha bude specialne upravena pro potreby letiste - moznost prepravy zavazadel, mene zastavek, moznost sezeni - ne jako tlacenice v metru... 4) Proc si neco nalhavat - rychlodraha tu nebude kvuli vam, ale kvuli letisti - tudiz se bud postavi ona, nebo nic.....
0/0
3.7.2002 19:19

Praha

Neekologika rychlodraha???:o))
Protoze pracuji na letisti, vim kolik na teto trase jezdi lidi autobusem a kdyz si spocitam objemy cestujicich za den vynasobim je dvema, abych dostal mnozstvi lidi za 10let, kdy by se metro dokoncilo, znamenalo by to !3! naplnene vlaky metra za hodinu. A to ve spicce. V zime by i po zdvojnasobeni provozu na letisti mohl byt intrval metra 30minut ve spicce a i tak by vlaky jely z Ruzyne az na Dejvickou poloprazdne. To je ekologicke? Je ekologicke stavet, provozovat, temperovat, udrzozat, uklizet, castecne osvetlovat, vetrat a klimatizovat obrovske podzemni prostory tunelu a provoznich mistnosi metra, ktere je postaveno v technologii, ktera neumoznuje provoz mimo uzavrene tubusy - nevytapene vagony s pruvanovym vetranim nezajistenym proti privalovemu desti + ostatni technologie? Jenom bych poopravil 1 komentar v tom, ze nejde o puvodne ruskou, ale americkou technologii. Pro Moskevske metro byla totiz koupena licencni technologie vlaku metra v New Yorku a upravena pro ruske podminky a naslednedne RVHP vnucena i Praze, ktera v 60'letech vyvinula prototyp vlastniho lehkeho metra. A neekologicka rychlodraha, ktera nahradi stare dislove vlaky na zdevastovane trati Praha-Kladno, jez by se v nejblizsich 30-50letech nedockala rekonstrukce, protoze neni pro Ceske drahy ani prioritni, ani druhorada, ale az ....? Naopak na rychlodraze CD vydelaji. Metro samozrejme prosazuje i lobby Dopravniho podniku a Prahy 6, kterym tim zdarma (od statu a magistratu) spadnou do klina nove obri prostory pro podnikani na novych stanicich metra a pro DP by to byl narust trzeb od cestujicich, kteri jinak prejdou k privatnimu provozovateli rychlodrahy (i kdyz s castecnym podilem mesta a statu).
0/0
1.7.2002 17:03

Šťoural

Re: Neekologika rychlodraha???:o))
Ve Vasem prispevku se objevuje zajimavy argument - Metro by bylo
prazdne, zatimco rychlodraha plna... Myslite si, ze lide maji z metra
odpor a radeji by sahli po rychlodraze (za 10x vyssi jizdne?) Ci trpite
predstavou, ze by se 3xx autobusy lopotily az na Dejvickou?
0/0
2.7.2002 14:16

Warner

Re: Re: Neekologika rychlodraha???:o))
Ano, jakmile neco nazvete metro = tube = underground = subway, tak do toho Amik nevleze ...
0/0
3.7.2002 11:44

Stepan Sipal

Re: Re: Neekologika rychlodraha???:o))
Rychlodraha taky nemusi jezdit kazdych pet minut, zato si predstavte metro s intervalem pul hodiny :) Metro je tu zkratka pro jine ucely nez rychlodraha.... Jinak 3xx autobusy muzou mit prestup na rychlodrahu stejne dobre jako na metro....
0/0
3.7.2002 19:24

Borovička

Metro Praha 6 nepotřebuje, rychlodráhu Kladno ano
Metro je pro většinu Prahy 6 luxus, protože nepřinese skoro žádné časové úspory v cestování. Naopak se díky delším intervalům a přerušení vazeb povrchové MHD může na části obvodu cestování prodlouží. Například mezi Petřinami a Hradčanskou se uspoří 4 minuty, ale interval vzroste až na 15 až 20 minut nebo bude jezdit metro poloprázdné. Ani letiště metro "neuživí", aby byl interval rozumný. Naopak modernizace železnice do Kladna má smysl a to i pro Prahu 6, jinak budou Kladeňáci jezdit do Prahy 6 auty a autobusy. Kampaň radnice Prahy 6 se mi jeví jako demagogie, včetně organizování té petice "ořechovkářů" (jak se jim tu říká).
 
 
0/0
1.7.2002 13:55

Mirek

Re: Metro Praha 6 nepotřebuje, rychlodráhu Kladno ano
Vynikající jsou hlavně Winklerovy výmysly. Například o tom, že Praha 6 má nárok na trasu metra, protože na levém břehu Vltavy jsou jen dvě větve metra, zatímco na pravém pět (kdyby se aspoň naučil počítat, chudák...). Vždycky jsem si myslel, že metro se staví tam, kde je potřeba a ne tam, kde se někdo podepíše pod senátorem organizovanou petici. Odpůrci rychlodráhy, zaplaťte si metro (nejen stavbu, ale i provoz), a nemám nic proti vám.
0/0
4.7.2002 11:57

admiral_Atvar

rychlodraha !
proboha, co je to za blabol, ze metro je ekologictejsi a setrnejsi ? to ryti tunelu, boreni budov a kaceni stromu ? a rychlodraha ekologicky zatizi stromovku apod. ? jak ? copa si nekdo mysli, ze tam snad budou jezdit parni lokomotivy ? rychlodraha jednak muze az do kladna a casem muze byt pro nakladni provoz, velke IC a EC rychliky by mohly jezdit uz z letiste atd ...
0/0
1.7.2002 12:31

Lenka

Jsem pro rychlodráhu
Já jsem rozhodně pro rychlodráhu, která by byla prodloužena do Kladna. Vzhledem k tomu,že již deset let dojíždím do práce z Kladna do Prahy, by to pro mě a spousty kladeňáků velkým přínosem. Byla by i levnější.
0/0
1.7.2002 10:16

Šťoural

Re: Jsem pro rychlodráhu
Nechapu, proc by Praha mela resit dopravni obsluznost Kladna. Kdyz chce
Kladno rychlodrahu, tak at ji zaplati!
0/0
2.7.2002 14:08

Olda

Re: Re: Jsem pro rychlodráhu
Šťourale, to je pěkná demagogie!  Já zas nechápu, proč by celá republika měla řešit neustále a neúměrně dopravní problémy Prahy. Ať si to Praha zaplatí poměrným dílem úměrným k počtu obyvatel. To by potom v této chvíli nestála ani polovina tras z těch už postavených. Myslím, že státní rozpočet má důležitější priority, než obdobné kratochvíle pražských plánovačů.  Zmíněná rychlodráha by zcela jistě postačila a ještě by vyřešila uvedené spojení s Kladnem, odkud dojíždí do Prahy mnoho lidí za prací. Na území Prahy by se jistě našla vhodná méně využívaná železniční trať, která by se k tomuto účelu dala přebudovat tak, aby nebyly zabírány další pozemky.
0/0
2.7.2002 15:47

Gegen

Re: Re: Jsem pro rychlodráhu
Kdo plati dalnicni obchvat kolem Prahy? Stat. Z koho penez se postavilo Prazske metro? Ze statnich! Tak nedrzkujte! A komu jezdi ty kolony kladenskych aut a autobusu pod okny? Obyvatelum Prahy 6 - ulicemi Evropska, Cs. armady, Korunovacni ... Nevim tedy, proc nechce Praha 6 resit tento problem. Ne, na obcanech Prahy 6 (natoz Kladna - "kde to mesto vlastne je?") ji ani v nejmensim nezalezi. Nasla ale dobrou ikonu nepritele (ten je v politice vzdy potreba) - rychlodrahu - a bojem proti ni chce ziskat hlasy ve volbach. "My vas ochranime, my budeme za vas bojovat." O nic jineho tu nejde !!!
0/0
3.7.2002 11:57

Jan Heřman

METRO
Jsem pro metro všemi deseti!!! Jako je to v Londýně na Heathrow:-)
0/0
1.7.2002 9:57

Warner

Re: METRO
Byl jste tam nebo jen placate? Ja jsem tam jel. To metro na Heathrow jede az k letisti po povrchu!!! A co je to pak jineho nez rychlodraha? Jaky vidite rozdil mezi rychlodrahou a metrem? Neni to nahodou jen nalepka? Jaktoze v Berline jezdi S-Bahn i pod zemi a U-Bahn z 50% nad zemi? A v Londyne, Stockholmu nebo v Parizi jezdi metro take po zemi nebo nad zemi. Jenze to ruska technologie bohuzel neumoznuje. Proto nase metro musi vest i pustinou pod zemi a tim se neumerne prodrazuje! Vemte to tak, ze to, co se nazyva rychlodrahou, se muze klidne nazvat metrem - trasou E - a stejne to pujde ze 30% pod zemi (letiste, Stromovka, Spejchar).
0/0
3.7.2002 11:50

Tučnák

Re: METRO
Jenže v Londýně na Heathrow se můžete kromě hodinového trmácení "podzemkou" do centra usadit v luxusním vagonu Heathrow Express, který frčí 100 majlí za hodinu a zvládne stejnou trasu za 15 minut. Není to náhodou rychlodráha v pravém slova smyslu?
0/0
3.7.2002 13:23

karel

metro
Můžeme mi někdo kompetentní vysvětlit proč u nás metro na okrajích Prahy nemůže jezdit po povrchu, tak jako je tomu v jiným městech Evropy? Náklady na jeho stavbu by mohly být o dvě třetiny menší. Např. v Hloubětíně už to tak mohlo být  a zrovna tak se to nabízí i v Praze 6 na letiště? Teče snad do vozů metra a proto musí být za každou cenu v díře?
0/0
1.7.2002 9:34

Pavel

Re: metro
Taky to nechápu. Při stavbě pražského metra byl převzat ruský systém metra a tam metro taky běžně po povrchu jezdí. Pokud si pamatuju začátky metra, tak tenkrát udávali jako jednu z výhod i to, že může vest i po povrchu.
0/0
1.7.2002 9:56

Warner

Re: metro
Tece. Prsi i snezi. Zeptejte se na Kacerove.
0/0
3.7.2002 11:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.