Diskuze

Al-Kajda trénuje hackery

Novým teroristickým Pearl Harborem a mnohem ničivějším než 11. září by mohl být pro Ameriku kybernetický útok proti počítačům řídících center pohotovostních služeb. Američtí odborníci tento apokalyptický scénář opírají o stále častější pokusy o průniky Al-Kajdy do řídících počítačů záchranných služeb, ropovodů, klasických i jaderných elektráren, vodovodních, komunikačních a jiných životně důležitých sítí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Mips

6. 3. 2003 7:40
Tosuja Yes
Ano, plne souhlasim s tosujou,lide z Al......nejdsou hackeri ale crackeri. Existuje urcita etika hackingu a urcite moralni zasady ktere by pravy hacker nikdy neprekrocil. Nikdy by nic nevome neznicil. To je pod jeho uroven. Hacker se chce ucit. A ne nicit. Presne jak napsal Tosuja i ja souhlasim s tim ze hlavnim problemem internetove bezpecnosti je laxni pristup administratoru siti a servru. Svuj nemaly podil na vine ma take pan Bill se svym Mrkwoseftem. Tim ze na trh vypousti neodzkousene programy a hlevne int. klienty a op. systemy, tim dava obrovske moznosti crackerum nicit skodit loupit. Mrkwosoft se zene jen za ziskem a neuvedomuje si ze svym pocinanim a laxnim pristupem k zabezpeceni mozou ohrozit celosvetovou bezpecnost.......
0 0
možnosti

Jarda Kopeček

29. 6. 2002 12:17
Jak je možný, že ovládání vrat přehrady je napojeno na Internet??? Proč??? Myslel jsem, že Internet má být informační a vzdělávací medium! To jako můžu od sebe z domova hacknout řídící počítače Temelína a zatopit celý Evropě? To snad ne???!!!
0 0
možnosti

BlackShadow

29. 6. 2002 12:49
Re: v podstate to mozne je
Trik je v tom, ze uz temer zadna instituce se neobejde bez pripojeni s "vnejsim pocitacovym svetem". V praxi je to tak, ze cely institut je lokalne strukturovane prositovany a jen jeden nebo nekolik malo pocitacu je propojeno s internetem, tedy ven do sveta. Tyto pocitace jsou samozrejme co nejlepe hlidane, proti virum, proti hackerum etc... ale de facto mohou slouzit jako vstupni brana ke vsem ostatnim. Tak to bohuzel je. Vyhody z podobneho usporadani jsou obrovske a temer bez nich nelze "moderne a pocitacove" existovat, na druhou stranu to lze zneuzit. Otazka je, lze-li to zabezpecit tak dokonale, aby to zneuzit neslo. V tomto smyslu jsou hackeri napred, stejne tak jako zlodeji aut jsou napred pred bezpecnostimi systemy automobilu. Uprimne, koho by pred deseti lety napadlo, ze se nekdo bude snazit nabourat do systemu nejake prehrady jen proto aby ji vypustil ? .... ze je snaha zabezpecit jaderne elektrarny chapu, ale ze by se kazdy hned od pocatku snazil zabezbecit i jen "obycejnou" kanalizaci proti hackerum ? .... je to preci i souboj mozku ... a rekl bych, ze misto u kanalizace neni tak prestizni, aby jej obsadili od zacatku odbornici lepsi, nez jsou nejlepsi z hackeru (kterych je mimo jine nekolik desitek tisic po celem svete).
0 0
možnosti

Pokemon

29. 6. 2002 11:02
Utoky ze vsech stran
S pravidelnou frekvenci se objevuji zpravy o tom, kde vsude teroriste mohou zautocit a asi i zautoci. Prijde mi to cim dal tim vice jako planovana kampan represivnich a spionaznich slozek v USA s cilem udrzet si moc, ziskat z rozpoctu co nevice penez a moci vice a vice smirovat lidi, firmy, vsechno.
0 0
možnosti

sergej

29. 6. 2002 12:04
Re: Utoky ze vsech stran
Bohužel nemůžu než souhlasit.
A lidi jsou tak blbí že tu propagandu žerou i s navijákem....
0 0
možnosti

jenda venda

29. 6. 2002 6:26
útok na jiné
jde provést přiliš mnoha i jými způsoby. Dalo by se říci, že téměř všechny užívané technologie jsou způsoby, jak udržet a směrovat energii pro jistý prospěch, a každý zásah do takové technologie, který vede k jejímu nekontrolovanému vyřádění, je potencionální zbraň. Už kdzž půjedte po ulici a budete "přemýšlet", uvidíte mnoho způsobů, jak ublížit bližním (počínaje např. uvolňováním kol u aut, další udělá pravděpodobnost za vás.....). Lidksá společnost je v tomto smyslu založena na "dobré vůli spolupracovat ku tomu nebo onomu prospěchu všech". Pokud se tato vůle výrazně posune k "vzájemnému boji o přežití", je to konec výraznějšího uplatnění takových technologií anebo konec jakéhokoliv pozitivního soužití. Nebo si dovedete představit, jak každý neustále hlídá každého, jak většina aktivity lidí bude vzájemné špiclování? A to nemyslím, jako že to bude "nepříjemné", to myslím na to, čím se lidi budou zabývat a kdy se teda budou vytvářet nějaké pozitivní hodnoty? Takže jde opět o "správu věcí veřejných" a opět o to, zdali tato "správa věcí veřejných" vede ku "prospěchu všech" nebo jen "jak u koho"........
0 0
možnosti

kli

29. 6. 2002 14:26
Re: útok na jiné
uplne s tebou souhlasim, ale nemohl by si si ten text jeste jednou precist a opravit, nez ho odesles? takhle se to skoro neda cist...
0 0
možnosti