Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Já jsem udělal dost, říká Ivan Langer

Místopředseda ODS Ivan Langer po volebním debaklu strany zmizel ze stránek novin, balí si věci v místopředsednické kanceláři sněmovny a sám pro sebe si probírá, proč neuspěl. Patří do nejužšího vedení Občanské demokratické strany, ale tvrdí, že on sám nemohl pro volební zisk ODS udělat víc.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vlákno

Fuj ten je slizkej...

tak se konečně dostal ke korytu. Mafie má vstup na MV volný...Rv

0/0
16.9.2006 1:28

Milda

Pane doktore,
Co kdy by jste šel něco dělat? Místo keců,frází a úšklebků šel vrátit společnosti co do Vás, nepř. při studiu investovala, zkuste se živit rukama, nebo běžte léčit lidi, jestli to umíte...
0/0
29.6.2002 12:40

Jarda

Namyšlenec
Kolega Langr je jedním z důvodů propadu ODS ve volbách. Jsem příznivec ODS, ale myslím si , že tento člověk tam nemá co dělat.
0/0
28.6.2002 13:04

Šafařík správce stránek LEO

Y E S
Dana má pravdu. Třebas nový gen.ředitel namísto PRCKA Železného na NOVĚ bude Olomoucký doveda a pravičák LANGR !!
PS : Šmuclerko třes se !!!!
Hm zajímalo by mne esli červenáček, neboli doktor Šmucler dostane nějaký lukrativní pořad na Nově, jen tak náhodou, aby navýšil rodinný rozpočet ?
 
Šafařík
0/0
28.6.2002 12:52

KuBcová Dana

BLB
Tento koryfej,patolízal a noshled profesora,by měl odejít vůbec z politiky. Je zajímavé, když je nýčkon a nejenom teď Bordel, nevolá náš Ivánek po tvrdé ruce, po výměně ředitele či nehlasuje spolu s dalším Pablbem Štěpánkem za zrušení NOVY. Inu dopatolízoval tento Olomoucký budiž kničema. A to je dobře. Představuji si, že by byl ministrem vnitra, proboha !!!
Vaše KuBcová Dana.
0/0
28.6.2002 12:46

Abdull

Pepa
Nevím jestli se vám to stává, já si právě vzpomenul na dávno zapomenutou postavu, /sice jednoznačně vyřešenou - forenzním auditem/ ale přesto zajímavou - PEPA Z HONGKONGU
0/0
28.6.2002 12:44

vasja

Nepoučitelní ...
Mám  dva postřehy související s nepoučitelností ODS :
1. Vedení ODS nemůže nikomu v tomto státě, kdo řádně platí daně, tvrdit že nemá co kritizovat "jejich interní problémy". Ta strana je financována (mimo různých mrtvolek a duchů) z našich daní. Na to asi zapomínají.
2. Nikdo z členů vedení není schopen jednoznačně řící - s Klausem nebo bez něho ! Ve své připosranosti (ještě že ta čeština má tak přiléhavé výrazy) z pana předsedy všichni lavírují a čekají jak to dopadne. A kdyby se pohnuly ledy, to bude "revolucionářů" - všichni se pak budou předhánět v poplivání Klause. Mám dojem že to bude tak masivní, že si to ani Klaus nezaslouží. Bohužel vinu si nese sám, ve svém okolí automaticky dával "červené karty" každému, kdo jen trochu oponoval nebo měl svůj názor. Bohužel opravdu platí vtip : Jaký je rozdíl mezi Pánem Bohem a panem Klausem ? Skoro žádný, pouze to, že Bůh si nemyslí že je Klaus...
Smutno pro lidi pravicového smýšlení ...
0/0
28.6.2002 11:23

Jan ,Praha

Jaký je vlastně výsledek voleb
Vlastní výsledky voleb jsou dle mého soudu nepodstatné.Praxe naší demokracie od velké sametové lidové revoluce(nebo snad taškařice) to dokazuje.Vždy dojde k tomu, že bez ohledu na výsledky voleb, t.j. přání voliču,se po tak zvaných demokratických volbách(moment kdy už voliči nehrají roli) politici sejdou, a upečou koalice. Jaké mohou být si dnes těžko můžeme předsatvit. Důsledkem této obskurní činnosti je, že s druhou nejsilnější stranou(dle výsledků voleb)se jedná jako s onucí a nejslabší strana se svou předsedkyní(atraktivní to ženou leč politicky nevyzrálou) dude pravděpodobně ve vládě. Třetí nejsilnější strana je ignorována  jako nedemokratická dokonce hlavou státu.Člověk si pak položí otázku, jak je  možné, že voliči nemají zájem rozhodovat o svém osudu. Odpověď najdeme v ekonomice. Existence černé ekonomiky  vyhovuje asi většině občanů státu a politika je zajímá jako voliče jen tehdy, když do ní zasahuje. A to je důvod proč je patrený odklon od ODS. ČSSD dle mého soudu nic nezlepšila, jen se lépe podbízí. Pro budoucnost je to katastrofa.
0/0
28.6.2002 10:18

Abdull

Re: Jaký je vlastně výsledek voleb
Nešťastníku, co chceš? Zvolené parlamentní strany se vyjednávají o koalicích, vítěz si vybírá s kým chce jednat. Je tohle obskurní demokracie? Po zcestném požadavku ODS aby sestavením vlády byl pověřen jedině předseda vítězné strany, lze očekávat další zcestný požadavek - jednání o parlamentní koalici MUSÍ zahájit jednání dvou nejsilnějších stran. Až tyhle věci dostaneme přinejmenším do ústavy, přestane být naše demoggggrrracie obskurní!!!
0/0
28.6.2002 10:37

Klapka

Re: Re: Jaký je vlastně výsledek voleb
Když nevládnu a nevyhrávám volby tak je to obskurní démonggggrracie. Měl by se okamžitě změnit volební systém, rozpustit a vypustit ústavní soud, nejlépe do zaprodané žurnalistické žumpy. A ty Ivane neplač a jdi .... domů.
0/0
28.6.2002 11:27

bradley

Re: Jaký je vlastně výsledek voleb
Milý Jane, nad tím, jak celkově dopadly volby, sice  také nejásám, ale slova o tom, že se s ODS jedná jako s onucí, mi přijdou jako hodně přitažená za vlasy. Fakt, že se s nimi jedná tak jak se jedná, je důsledek jejich předchozího chování. A samotná osoba V.K. způsobila skutečnost, že tzv. koaliční potenciál ODS se velmi přiblížil komunistům. ODS vůbec neublíží, budou-li nějakou dobu ve skutečné opozici. A jestli si mohou od socialistů vzít z něčeho příklad, tak je to personální revitalizace vedení partaje, která jim (myšleno ČSSD) ve volbách setsakramentsky pomohla. K faktu, že jsou komunisti ignorováni; klobouk dolů před prezitentem za jeho mravní integritu ve vztahu k této obskurní sestavě. O jejich myšlení a chování nás snad historie dostatečně poučila.
0/0
28.6.2002 11:15

nazdárek

Pane Langre,
opravdu si myslíte, že jste udělal dost?  Dle mne nestačí si jen pěstovat image a hrát si na vševědoucího pravičáka.  Pravice přeci není jen image a propagace životního stylu "co je doma, to se počítá, já na kámoše kámoš na mne".  Za čtyři roky neudělala ODS pro pravici v této zemi vůbec nic.  Postavili jste rovnítko mezi slova pravičák = zloděj, pravičák = s tím se dá mluvit (rozuměj podplatit), pravičák = nějak si poradíme (zákon nezákon), pravičák = těm je vše dovoleno.  ODS mne šíleně zklamala.  Školená rétorika nestačí . . . a pozitivních činů, které by očistily pravici a jasně řekly "pravice je právě tohle" bylo tak málo, že si vlastně ani na žádný, bohužel, nevzpomínám.  Díky vám (ODS) je na tom nyní pravice tak špatně.  Zhrzené reakce ODS mne jen utvrzují v tom, že ODS je strana, která už zřejmě nemá sílu cokoliv pozitivního pro pravici vykonat.  Jako pravičákovi je mi to hrozně líto.  Navíc, když nyní vidím zoufalé pokusy na posladní chvíli urvat co se dá (např. F.Dvořák) je mi opravdu hodně smutno . . .      
0/0
28.6.2002 10:15

jo, jo, jo...

Pane Langre,
tak přesně to "nazdárek" vyjádřil. Jen to podstatné, důležité. A slušně. Šlo to tedy jednodušeni, např.: "Kecy, kecy, kecy a skutek utek¨". 
0/0
28.6.2002 11:46

Dennis Welt

Re: Pane Langre,
To co jste "udelal" spolecne  s Klausem a jemu podobnymi  , bylo az priliz mnoho.
0/0
2.7.2002 4:19

Slepecké hole pro vedení ODS
Jsem pravicově zaměřený volič a zase bych rád někdy volil ODS. Když vidím volební výsledek komančů, tak doufám, že to bude možné již příští volby. Bohužel se zdá, že ODS zase bude hledat příčiny všude jinde, než ve vlastních řadách. Jsem přesvědčen o tom, že není třeba měnit volební program, ani nijak zvlášť volební kampaň. Jen je nutné okamžitě skončit s arogantním přehlížením a urážením sice nerozhodnutých, ale přece jenom potencionálních voličů. Na první povolební debatě na ČT sice Klaus označí jako vítěze KSČM, ale pak dál tvrdošíjně napadá Špidlu a Koalici. A Grebeníček se vedle mimo pozornost všech tetelí blahem. Korunu tomu dal Klaus na tiskovce, kdy na dotaz, zda odstoupí, podrážděně odpoví: Vy nejste určitě náš volič, Vám já odpovídat nebudu. Jinými slovy: Jestli nejste zarytý a uvědomělý volič ODS, tak nás nezajímáte. Takhle se ale volby nevyhrávají a při vzestupu komunistů těch možností volit již ani moc být nemusí. K tomu, aby se tak nestalo, musí okamžitě odejít nejen Klaus, ale i Beneš, Langer a další.
0/0
28.6.2002 10:07

Jinou ODS bych volil
řekněme si to na rovinu - rovná daň, tvrdší postup proti cizincům, nechuť k EU a další bláboly ODS. Kdo má hlavní podíl na vytvoření současné daňové mlhy, čí vlády umožnily zůstat tisícům vietnamců v této zemi atd. Volil bych ODS pokud by během svých vládních let projevila alespoň snahu o praktickou tržní ekonomiku - příklad - trh s byty u nás neexistuje po letech pravicové vlády -> ODS není tím za koho se vydává. Jinak bych požádal o věcnost v diskusi, to že zde máme dav příznivců a dav odpůrců všichni víme. Nevylévejte svou lásku či odpor, ale pište proč jste naladěni právě tak jak jste.
0/0
28.6.2002 10:00

radegast

Ivan vyčkává
Langr evidentně zaujal vyčkávací postoj. Je dezorientovaný a neví k jaké myšlence se přiklonit: s Klausem nebo bez něj? Sám vyhraněný názor prozatím nemá. Samozřejmě. Přikloní se totiž na tu stranu, která vyhraje.
0/0
28.6.2002 9:49

Jak tu čtu...

PROBOHA, PROBOHA!!!!!!!
Copak Langer měl někdy nějakou myšlenku?? Jen papouškoval V.K. A když byl argumenty zatlačen do kouta, začal "nevěřícně"vrtět hlavou a opět papouškovat. Když si V.K. zvolil jako svého nejbližšího spolupracovníka Langera, bylo to, jako když se Jakeš stal 1. tajemníkem KSČ - počátek konce.
0/0
28.6.2002 12:00

iVO

je to jedno...
Myslím, že je to všechno úúúúúplně jedno. A to doslova....
0/0
28.6.2002 9:17

bohouš

Ivane, v čem je problém?
Říkáš, že jsi udělal dost a lidé kolem taky. A přitom to dopadlo, jak to dopadlo... To má ale jednoduché řešení. Buď na to se svými kolegy nestačíte anebo voliči již mají s Vámi své zkušenosti a vybrali si jiný program. Tak to v demokratické společnosti chodí a je to moc dobře. Kvůli tomu jsou přeci volby. A teď jen zjistit jaká z výše uvedených příčin je ta pravá, i když působit mohli samozřejmě obě. V prvním případě byste měli vyměnit lidi a v druhém by neškodila jistá sebereflexe a změna programu. Naskýtá se ale otázka, nakolik ten program měnit, strany s jiným programem tu už jsou.
0/0
28.6.2002 9:12

Dring

ODS je nutno zničit ?!
Při čtení některých příspěvků mám pocit, že jediným cílem všech pisatelů je totální zničení ODS. Nevím co si od toho pisatelé slibují, pokud jsou příznivci ČSSD potažmo KSČM, tak to je jasné. Nejlepší pro ně je zařadit zpátečků vstříc socialistickému osudu. Ti kteří si toto nepřejí by si měli uvědomit, že obnovit důvěru občana v pravicovou politiku přes středolevou Koalici resp. pidistrany typu Naděje, jejímž hlavním programem je "nenávist k ODS resp.V.K" viz. rozhovor M. Pajerové, je totální utopie - viz. výsledek voleb. Jedinou alternativou je tedy "jiná" ODS. Otázkou jak by měla vypadat a co by měla udělat pro změnu. Kdo by ji měl v budoucnu representovat, atd..
Jedním z problému dnešní politiky je totiž nedostatek občanů schopných a ochotných se v politice angažovat a to nejen v té vysoké, ale i v té komunální. Není totiž divu, v okamžiku kdy vstoupím do politické strany ocitám se na druhém břehu, všem ostatním je dovoleno na mě "plivat", nadávat atd.. Kdo z normálních občanů má toto " za potřebí". Pokud se tento vztah k angažovanosti v politice nezmění, skončíme skutečně v chapadlech komunistů, protože jejich členská základna čítá těch 100 000 kovaných.
0/0
28.6.2002 9:06

Marvan

Jo, ale volilo je 900 000 voličů.
To nejsou ti kovaní, kteří jdou disciplinovaně k volbám, protože jim to nařídila strana. To jsou lidé, kteří tam šli dobrovolně na základě svého rozhodnutí a zkušeností.
0/0
28.6.2002 9:17

Mirek

Viz se píše bez tečky, hňupe
Viz je rozkazovací způsob od slovesa vidět, a ne žádná zkratka
0/0
28.6.2002 9:41

Zdeněk

Re: Viz se píše bez tečky, hňupe
Mirku, napsal špatně tečku. Ty jsi ho za to nazval hńupem. Odpovídající reakce... Řekl bych, že ti spíš vadí jeho názor,ale nejsi schopen najít argument, kterým bys mu ho vyvrátil, nebo bys ho přesvědčil o své pravdě. Ale právě o tom politika je. Ne o urážení,ale o rozumné výměně nazorů a hledání kompromisu. Myslím, že by to šlo zkusit alespoń na této nejnižší úrovni příspěvků na netu.
0/0
28.6.2002 17:56

Milan

Re: všechny příspěvky
Jak typické!Všechny příspěvky,až na jeden, jsou tak báječně kritické a jak originální argumentaci používají! Jak úžasné je číst o "papouškování" někoho někým slovy jako vystřiženými MFd nebo jiných rádoby nezávislých deníků. Udělejte si laskavě pořádek ve své hlavě a používejte ji pokud možno taky k myšlení! Úžasné a přitom pro tak typické, jak se mnozí dokážete sesypat na člověka, který si dovolí mít jiný názor než zmanipulované a nemyslící stádo. Proboha, lidi, začnětevíce sledovat věci kolem sebe, dávat si dohromady 1 a 1 a zjistíte, že všechno se náhle může jevit úplně jinak, než to na první pohled vypadá. Jeden příklad za všechny : Milan Šrejbr byl těsně po volbách osvobozen Vrchním soudem v Brně, protože v jeho případě došlo k hrubým pochybením, což si mohl zjistit každý z nás, pokud chtěl,už dávno před tímto rozhodnutím. Nemyslíte si, že odsouzení tohoto člověka a jeho skandalizace a následné osvobození jen několik dní po volbách může být politické a přísně účelové? A takových případů lze nalézt spousty!Zkuste se víc dívat kolem sebe a skutečně přemýšlet ane jenom papouškovat to, co napíše denní tisk!
0/0
28.6.2002 8:45

džegr.68.Caps

Re: Re: všechny příspěvky
No jistééé!!!
0/0
28.6.2002 8:49

Jak tu čtu...

Ach jo...
Pane "chytrý", Vy musíte být blb - no, K NEUVĚŘENÍÍÍÍÍ.
0/0
28.6.2002 12:11

Iva

Nekritický Ivan Langer
Rozhovor jasně ukazuje, jak "kritický" je k sobě I. Langer. Avšak lidé z Olomouckého kraje si myslí o jeho dosavadní práci něco jiného! A není to věc jakési kampaně - voliči si všímají, co pan Langer minulé roky dělal, říkal a jak vystupoval. Úspěch komunistů je také jeho OSTUDA.
0/0
28.6.2002 8:28

-vs-

Žebrat o almužnu?
Teď už je jedno, zda jste - jako můj stranický kolega - udělal pro ODS maximum. Vracet se k některým chybám (včetně "pohodových" televizních diskuzí s komunisty) je již bezpředmětné. Také je zbytečné ohánět se podporou členské základny doma... (Byl to místní sněm, oblastní sněm, účast členů byla osmdesátiprocentní a hlasování bylo určitě tajné, že??? Jakýkoliv člen jakékoliv demokratické strany ví, o čem hovořím!)
Důležitější je, že než aby jste se Vy osobně smířil s tím, že budeme doopravdy v opozici, očekáváte od vítězů voleb "ústupek" ve formě lépe placeneho místa, než je plat řadového poslance.  A nejlépe po boku komunisty, kdy budete určitě říkat, že jste pro něj nehlasoval....          Opravdu Vám takováto almužna za to stojí??? 
0/0
28.6.2002 8:24

džegr.68.Caps

Můj děda byl komunista,můj tata byl velkej komunista a já jsem taky komunista.Jé to byly časy.Nic jsem nemusel dělat,v práci mě vařili kafe,celej den jsme kecali o fotbale a měl jsem víc peněz než ten blbec vod vedle co něchtěl mezi nás komunisty dřel jak mezek,chodil z práce ztahanej a měl míň než já.Vždycky jsme se temu s tatou smáli.Nikdo neměl o moc víc.A kdyby náhodou hned jsme mu šli po krku.Jako ta sviňa ze spodní ulice.Pořád machrovala tak jsme se domluvily z s soudružkou doktorkou a udělali z ní blázna.Hehe.Jé to bylo dobře.A děda vždycky vyprávěl jak starej Fousek pořád jenom makal a voni teda voni soudruzi zase chlastali v hospodě.A tak se domluvili,zvedli telefon,zavolali na kraj a druhej den neměl nic.Měli jsme to my.Hehe.Nebo jak jsme kradli ve fabrice a vždycky nám to prošlo.Tatá má známý fšude.Hehe.Vždycky když se sjede celá rodina tak si o tom vyprávíme.Jé to byly časy.Škoda,že si všichni myslíte,když jsme ty volby vyhráli,že se nevrátí starý časy.Fakt škoda.Stejně si říkáme,že když se nevrátí staré časy vrátíme se my.Hehe.Mě se ten Váš Klaus docela líbí,to je chlap vod fochu,ale není komunista.Jé to budou časy.Hehe.
0/0
28.6.2002 8:23

džegr.68.Caps

Re:
No ještě jsem chtěl řéct,že Vás nechci strašit tím,že vrátíme.To fakt néni strašení.Vždyť Vy jste určitě rádi,proto nás přece tolik lidí volilo.Hehe.A protože Ti mladí nevěděj vo co de,tak nás volí taky.Hehe.
0/0
28.6.2002 8:46

kupředu pravá

Re:
hehe já jsem kovanej pravičák hned sme poznali doma do jaké strany se dát jasně že do ODS hehe kam se na nás ty bolšání hrabou se zlodějnami voni znárodnovali my zase privatizovali jenže bolšáni byli amatéři my to děláme ne ve statisících ale v milionech a miliardách jóó dobrá práce a pořád platí co doma to se počítá a soukromej majetek je svatej z toho vycházíme HEHE jéé to sou časy na věčný časy
0/0
28.6.2002 11:00

Petr Tomášek

Předvolební kampaň není sportovní disciplína
Mrzí mne, že všichni postižení z ODS v letošních volbách si stěžují na předvolební kampaň. Jak byla špatně vedená, protaktizovaná a pod. Jako by to byl fotbalový zápas. Opravdu nás voliče máte vy politici za takové idioty, když si myslíte, že se rozhodujeme podle toho, jestli se na nás z předvolebního plakátu mračí nebo usmívá Pan Profesor nebo někdo z jeho kolegů?
Ivana Langra bych nevolil ani kdyby kampaň ODS byla zlatá. Jeho příspěvěk ke kauze Česká televize, jeho útoky na imaginárního nepřítele z Hradu, jeho neuvěřitelná namyšlenost a konečně i v tomto rozhovoru předvedená demagogie (ODS ve volbách uspěla, vždyť jsme měli v Olomouci nejmenší úbytek hlasů!!!! no to je fór!!!!) mne přesvědčila, abych ODS nevolil - a žádná kampaň na tom těžko něco mohla změnit.
0/0
28.6.2002 8:12

Zdeněk

Re: Předvolební kampaň není sportovní disciplína
Ano, to je jedna z největších tragedií ODS. Kdo není schopen rozpoznat příčiny svého neúspěchu, nemůže ve svém důsledku ani tyto příčiny v budoucnu odstranit a kráčí od jednoho neúspěchu k druhému. ODS ztratila své příznivce tím, že v sobě soustřeďuje více či méně morálně pokleslé jedince, kteří prosazují více či méně morálně pokleslou politiku, která může oslovit pouze úrčitou skupinu více či méně morálně pokleslých voličů.
0/0
28.6.2002 8:29

Ivo

Re: Předvolební kampaň není sportovní disciplína
To je pravda, není to pouze o volební kampani, ale o celé práci za celé volební období. Strana by měla makat celé 4 roky.
0/0
28.6.2002 10:57

laco

Souhlasím s Langrem, že politbyro ODS udělalo v těchto volbách dost
Bohužel jim Mgr. Větrný nedostatečně vysvětlil, že k volbám kromě milovníků ODS chodí většinou lůza a ta se rohoduje podle toho kolik pro ní uděláte. Takže k vítězství ve volbách nestačí udělat dost pro sebe ale dost pro voliče, neboli lůzu jak říká Mgr. Větrný. A to je to co ODS a Mgr. Větrný pořád nechápe a neuvědomuje si proč tu vlastně je.
0/0
28.6.2002 8:07

Rosťa

Ideologický základ.
Ideologický základ. Tak tuto frázi jsem slýchával i za komunistů. Také to lze říct tak, že kdo nejde s námi je proti nám. Inu ieologie se sice mění, ale lidé zůstávají.
0/0
28.6.2002 7:56

Babajáro

a taky
Jó Sabinka Slonková, to je kočička. Tu tak mít! Tu přenádhernou zrzulku.
0/0
28.6.2002 7:54

Pedro

, Jó Ivane, tak už to chodí. Nezbyde Ti zase nic jinýho než před kamerama papouškovat slova pana profesora a ve skrytu duše spřádat plány jak usednout na jeho předsednické křeslo. Jediná šance pro ODS je změna politického stylu, která se ovšem neobejde bez odchodu "zkušených" harcovníků. To že s váma odmítá spolupráci jakákoli politická strana je skutečně na pováženou.
0/0
28.6.2002 7:41

Lacas

Re:
Nechápu co míníš termíne - změna politcikého stylu.
0/0
28.6.2002 7:59

fish

Ivánek
co z toho člověka vypadlo pozitivního, vždyť se pouze vezl a koukal dokola co se děje, kdo nic nedělá nic neskazí, ať si raději někde hraje golf  
0/0
28.6.2002 7:40

Ivo

Příčiny neúspěchu ODS
ODS si myslela, že vítězství po čtyřech letech (polo)opozice dosáhne hlavně díky kampani. Spoléhala příliš na účinnost mechanismů ovlivňování, a podcenila, že rozhoduje nabídka většině voličů. Většina voličů za prvé nesouhlasila s představou ODS, že v zemi je příliš socialismu. Jejich zkušenost je prostě jiná: I sociálně-demokratická vláda jen poněkud koriguje kumulativní tendenci kapitalismu. Za druhé, vláda ČSSD byla úspěšnější než vlády předchozí, a to jak co se týče hospodářského růstu, tak sociální politiky, ale dokonce i privatizace a restrukturalizace. Toto poznání ovlivnilo i střední vrstvy a převážilo nad bývalým pocitem, že volit ODS je salonfaehig. Za třetí, ODS vzbudila dojem, že se spojí skoro s každým: Po "opoziční smlouvě" s ČSSD a nedistancování se od ní začala se podle názvu občanská strana podobat KSČM v nacionalistické rétorice. Za čtvrté, ODS dlouhodobě (např. protlačováním zákonů zrušených posléze Ústavním soudem), ale znovu v kampani (zahrávání si s xenofóbií) dále posílila svou pověst nejutilitárnější strany s nejslabší demokratickou orientací (mimo KSČ). Právě ve vztahu ke KSČ (notování si v televizních debatách) a k prezidentu Havlovi (už jednoznačná negace) se ODS vymezila na způsob pravicového populismu v některých evropských zemí. Konečně za páté, Strana V. Klause nenabídla voličům věrohodné osobnosti. Předseda strany by byl dlouhodobě nejnadějnějším kandidátem na ostrakizaci. Heslo Národ volí Klause bylo v tomto směru rukavicí hozenou voliči. Za uvedených skutečností bylo oněch 1,17 mil. hlasů skoro maximem, jehož mohla strana dosáhnout. Případná poněkud větší účast voličů by neúspěch ODS ještě zvýraznila.
0/0
28.6.2002 7:40

Jan Novák

Re: Příčiny neúspěchu ODS
Zdá se mi, že uvedený názor úplně přesný. Je škoda, že se ODS nebyla vůbec schopná poučit z nářezu, který dostala už při senátorských volbách v Praze. Vzhledem k pozici, kterou tradičně ODS v Praze má, to bylo první zcela jasné varování, že něco není v pořádku.
0/0
28.6.2002 8:11

Martin

Re: Příčiny neúspěchu ODS
Velmi přesné konstatování skutečnosti, bohužel pro pravicové voliče. Jenom je škoda, že více lidí nenašlo odvahu volit mimoparlamentní strany, současná patová situace ve sněmovně se bez dalšího subjektu nezmění. Jistě si mnoho lidí přeje, aby se do sněmovny nedostala KSČM, ale v nejbližších volbách se tak určitě nestane, tahle strana si dá velký pozor, aby se nezapletla do vlády a bude pouze mluvit, podle hesla kdo nic nedělá, nic nezkazí. A ještě dodatek k ODS: po odstoupení Jana Kasla mě šokovalo vyjádření Václava Klause, že to byl on, kdo ho přes odpor pražské ODS dosadil do primátorského křesla. Potom by z názvu této strany mělo zmizet slovo "demokratická", v ODS je vlastně "monarchie", ale vládce není vždy osvícený. Jenom jsem zvědav, co se změní do senátních a komunálních voleb, tuším že budeme svědky ještě nenávistnější kampaně.
0/0
28.6.2002 9:41

holota

Snaha....
Jo, jo ! Veškerá snaha Ivana a další byla na nic. Zprotivili se lidem a to způsobilo jejich prohru.
0/0
28.6.2002 7:03

Hyrad

Jeden slovník
Je jasné že Langr nyní točí a velice opatrně se vyjadřuje k osobě Klause aby si to u něj náhodou "nerozlil" kdyby po složení funkce a následené opětovné kandidatuře byl zvolen do čela strany.Je natolik inteligentní, že ví jako většina ostatních aparátčiků,v čem tkví podstata neúspěchu.To nakonec brilantně předvedl včera v kotli Beneš.Zkrátka oni se bojí Klause.Je to až neuvěřitelné.
0/0
28.6.2002 7:03

duken

je tak
To jsou ale kecy. Kdyby nejuzsi vedeni odstoupilo, tak ODS vyhraje volby. Ja naopak znam spoustu lidi kolem me, kteri uz ODS nemohlo volit. Protoze nektere jejich nazory jsou opravdu podivohodne a znam take lidi, kteri je volili naposled...Takze hosi, pokud s time neco neudelate, tak v dalsich volbach to bude jeste horsi nez v techto. A staci tak malo...Na polozenou otazku, odpovedet, drzet se toho co rikam a delat neco pro stat ne pro svoje koryto...
0/0
28.6.2002 6:33

celestýna

Re: je tak
Pochybuji, že by volby vyhráli, co jejich člen, to nějaký průšvih, nově navržený adept na starostu za ODS, Filip Dvořák - každý kdo trochu rozumí realitnímu trhu musí vědět, že byt v Pařížské skutečně chce koupit. O tom, že se tam ceny v takovéto výši pohybují se vůbec nedá pochybovat. Kde na to vzal, když má 56.000,- Kč měsíčně? Nejsou to náhodou prebendy, které plynou magistrátním zastupitelům z různých dozorčích rad, tak jak to kritizoval exprimátor Kasl? No a pochopitelně, co se nehodí do krámu, to se nekomentuje, popř. "zatlouká". Navržená smlouva je víc než jednoznačná. Moc se mi líbí, jak ODS ústy pana předsedy po volbách na dotaz jedné tazatelky prohlásila - když nejste náš volič, tak Vám nic nemusím vysvětlovat. Ale peníze nás všech, které vyházeli za volební kampaň, tak ty se jim hodily, že? Ovšem bavit se s těmi, kdo jim nefandí, tak to přece nemůžou.
0/0
28.6.2002 7:55

Jaromir

Re: je tak
Souhlasím. "A stačí tak málo ... Na položenou otázku odpovědět, držet se toho, co říkám, a dělat něco pro stát ne pro svoje koryto...". Ale to není možné!!! To je utopie! Už jste někdy viděl takovou proměnu? Ano, tak leda v pohádce!
0/0
28.6.2002 9:33

Fylištín

nemohl udělat víc?
... ale mohl mohl ODSTOUPIT a nekompromitovat skvělou myšlenku - svojí přítomností :-(
0/0
28.6.2002 3:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.