Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Náš socialismus bude věčný, rozhodla Kuba

Socialistický systém na Kubě je neodvolatelný, rozhodl jednomyslně ve veřejném hlasování parlament země přezdívané Ostrov svobody. Posvětil tak 41 let trvající vládu diktátora Fidela Castra. Poslanci zároveň deklarovali, že na Kubu se kapitalismus již nikdy nevrátí. Hlasování mělo emotivní průběh.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

starec

domov
No konečně ,já už jsem se bál že se  pan Grebeníček se svojí rytmickou skupinou" SOUDRUH BOYS" nebude mít kam přestěhovat.Národe,vyhlašme sbírku na letenky pro KSČM. 
0/0
28.6.2002 7:11

hovnival

?
No, ten cetnik mu ji zabalil a usek`.............................
0/0
28.6.2002 3:57

Tomas

"Vo cem to je"
Pro autora "ekspertyzy": Bylo to o reakce valne vetsiny mistnich vychovancu na udesnou zpravu o neoblomnosti "soudruhu na Kube". Pokud si to opravdu nepochopil, tak viz. Tvou vlastni vetu (ctvrtou) s malou opravou: vsichni urcite ne, ale nektere urcite. Tentokrat jsem ten "jeden radek" dodrzel.
Hasic:  Precti si clanek. Na konci je napsano, ze tato udalost je reakci "na projev prezidenta USA George Bushe z 20. května, v němž šéf Bílého domu odmítl zmírnit americké embargo vůči ostrovu, pokud Kuba nepřijme demokratické reformy včetně svobodných voleb". Podrobnosti o intimnim vztahu USA-Kuba po r.1959 najdes sam (budes-li chtit).
TR: Je mi 50, a urcite si pamatuju i horsi situace, nez "u vas". Pro Tebe - i kdyz zcasti uznavas to "nejen chlebem" - nejdulezitejsim meritkem zustava "mit se lepe" (osobne si myslim, ze tato zasada by mela otevirat Ceskou Ustavu). Pro Tvou zvedavost: pred "neznou" jsem mel plat 3800, dnes vydelavam prumerne 32-45 tisic, cili nic by me (podle Tvych meritek) nemelo s*** - jen tupost stada, hledajiciho pravdu v supermarketu.
0/0
27.6.2002 23:21

Frankie

Re:
Takže Američané nechtějí uvolnit embargo a Kuba za trest sama sobě prodlouží socialismus na věčné časy. Trochu mi to připomíná Cimrmanovo trestání pedagoga pedagogem.
0/0
28.6.2002 17:32

Tomas

Re: Re:
Musis si uvedomit, ze nejsou vsichni jako Cesi, ktere roztahnou nozicky i pri naznaku "hrozby" a pak desitky let ziji z pestovanych komplexu.
0/0
28.6.2002 20:20

Frankie

Re: Re: Re:
Tak teď jsi mě zmátl. Já myslel, že my Češi jsme celá 50. až 80. léta žili v jednom z nejsvobodnějších a nejdemogratičtějších států světa s 99% názorovou a volební jednotou, jako to mají teď na Kubě. Také jsme hrdinně nadávali na imperialisty, jejich hrozbám jsme se stavěli čelem a propagovali věčné časy takového ráje. Tak o jakých komplexech to proboha mluvíš?
0/0
29.6.2002 13:04

Tomas

Re: Re: Re: Re:
Lacina ironie. Mimochodem, kolik Ti je?
0/0
30.6.2002 0:01

Frankie

Re: Re: Re: Re: Re:
Ptáš se, odpovídám - 36. Dost na to, abych si toho komunismu u nás užil, takže povídačky o tom, jak to u nás tehdy bylo, si můžeš v mém případě ušetřit. I já jsem si pěkných pár mnohahodinových front na cokoli vystál. 
Mně osobně přijde lepší ironie, než smrtelně vážně míněné kecy o socialismu jako hrázi proti světovému imperialismu apod. Nepředpokládal jsem, že by někdo ty Fidelovy hlášky v článku uvedené mohl brát vážně a dokonce se na ně odvolávat, ale asi jsem se mýlil. Lidi jsou holt různé.
0/0
30.6.2002 12:15

Tomas

Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Ptal si - ja jsem odpovedel o jake embargo jde, a to nebylo odvolavani na "Fidelove hlasky", ale na to, co Ti evidentne uslo, a mozna nikdy ani nezajimalo: proste jsou "rude", proti kterym kazdy prostredek je dobry, a "demokrace" jako vseholek. Diskuse s oponenty, ktere maji cernobile videni, jsem nikdy ne bral vazne, natoz "smrtelne vazne". Nejsem Cech, nemam duvod vam fandit, proto si preju, aby lide, jako Ty, se tady mnozili v co nejhojnejsim poctu.
0/0
30.6.2002 22:08

TR

Re:
Tomasi, zajimalo by me, kolikrat v zivote jsi byl postaven pred problem postarat se o rodinu nebo skupinu lidi. Nemyslim financne, ale prakticky. Aby deti mely co jist  v mnozstvi, slozeni a kvalite co jim prislusi, aby mely do ceho se obleci a s cim si hrat. Podle tvych prispevku tipuju 0. Vis proc, protoze pak bys jako meritko mit se lepe neuvadel svuj plat, ale moznosti. Takze, moji rodice, dnes o dost starsi nez ty, stali ty fronty a starali se o nas, aby byly ty banany a pomerance alespon nekdy a detske boty...Na nic jineho cas nemeli a nebo jen velmi malo. Ja fronty nestojim, nakupum jsem ochotna venovat pulden za 14 dni. Zbytek muzu venovat svym konickum a rodine. A  k obema cinnostem mam nejen vice casu, ale i moznosti. A to vsechno nejen diky supermarketum, ale take kuli nim a hlavne, diky kapitalismu. Prozradim ti tajemstvi. Kdyz v obchode nemaji chleba, neznamena to, ze mas min prace s nakupovanim, ale ze budes muset stravit daleko vic casu tim, nez ho sezenes, tudis budes mit min casu na neco jineho. V 50 bys to uz konecne mohl pochopit. A nebo si vazne myslis, ze kdyz maji nekde prazdne obchody maji skvele skolstvi, kulturu a zdravotnictvi?
0/0
30.6.2002 5:25

Hasic

Re: Re:
To neni pravda, za komousu nebyly obchody uplne prazdne! Ve vylohach byly vzdycky aspon napisy jako "Soutezime o titul Brigady socialisticke prace".
0/0
30.6.2002 5:33

Frankie

Re: Re:
Jestli Tomáš nekecá s tím platem a i všechno ostatní myslí vážně, tak potom nejspíš máme co do činění se soudruhem typu pana podnikatele Ransdorfa. Názorově rudý jak rak, ale to mu nepřekáží v tom, aby beze zbytku využíval výhod kapitalismu.
0/0
30.6.2002 12:21

Tomas

Re: Re:
TR, Hasic a velevazeny "Frankie": Podle prispevku TR, asi za "totace" prece jenom neco malo vydelala, ze zboznuje kapitalism bez kapitalu. Kolikrat jsem byl v zivote "postaven pred problem"? Dvakrat - po VS (bez penez a znamosti sehnat dobre misto), a po neznem listopadu (jako vsichni novinari z Ruska prohlasen za "prodlouzenou ruku Moskvy" a s novinarinou, pochopitelne, kriz. Anebo budete presvedcovat, ze schopny se uplatni v oboru vzdycky? Souhlasim, ale ta pater by se mela pestovat aspon 300 let). Podotykam, ze jsem psal pouze rusky (at mi nebudou vycitany hrubky a chybejici diakritika). "Ale moznosti". Predstav si, mila TR, ze Ti je 38, ze jsi zrovna prisla o moznost pracovat v oboru, a mas zrovna (je-li to mozne) tehotneho manzela. Navic se zjistuje, ze kazdy Rus je bud spion, anebo mafian, ale v kazdem pripade - primo  anebo genetikou - je okupantem. Takze "Ivan idi domoj!". Ivan ale (ta podla aziatska genetika!) ma ve zvyku na jednu facku odpovedet dvema a to primo na miste, kde tu jednu koupil; to ja i cinim, at mi to bude Vami odpusteno. Sotva vis, co jsou silove polovodice, proto ber tento termin pouze jako tu oblast, kam muze "odskocit" novinar, pokud na to ma (nemyslim tim kapital). Vydelek jsem uz priznal. Co by Te jeste zajimalo (myslim si, ze nic, a vsechno co napisu, bude s jistotou pouzito proti mne), ale, kdyz uvadis konicky, priznam konicky taky. Malovani a hudba - a to zabira vic casu nez prace. Kdyz jsem to stihal za krutyho totace, proc to nestihnout za svetlyho kapitalismu (zneuziti jehoz nekonecnych prednosti mne tolik vycitaji kamaradi Hori-Hori a Frankie, ktery zjevne "go to Hollywood ", a reaguje pouze na cervenou).  Rad jsem precetl, jak jsi stastna za kapitalizmu, jaky idiot musi byt kazdy, kdo i v padesati (!) si jeste dovoluje mit jiny nazor(!!), hodne jsem si poucil o chlebe a jeho nadcasovem vyznamu. Ale o vasem prumyslu (dovolim si to tvrdit) vim o hodne vic, nez Ty. A ten je dost v ******, o zemedelstvi jses asi informovanejsi. A zrovna za kapitalismu. To, ze vy to povazujete za uspech, je vase vec.
0/0
1.7.2002 22:22

TR

Re: Re: Re:
Unika mi, o cem mluvite, reagovala jsem na vas prispevek, kde jste vyjadril presvedceni, ze ti, kdo tvrdi, ze na Kube se maji spatne, protoze maji prazdne obchody, jsou mimo. Ja jen tvrdila, ze diky mym zkusenostem z mladi mi to mimo nepripada. Vas zivot, prijmy a zajmy me nezajimaji. Nevlastnim ani prumysl, ani zemedelstvi, takze ty poznamky o tom si strcte nekam a kapitalismus neznam jet ten cesky-polovicaty, ale i skutecny a to z obou stranek. Na zor vam prece nikdo nebere, staci vstrebat, ze ho ma nekdo jiny a neschazovat ho jen proto, ze ma vic rad plne obchody nez vy. P.S. samozrejmne ze se v oboru uplatnite vzdy a dokonce s rovnou pateri, pokud jste opravdu dobry, zalezi, co pro to chcete obetovat. Za totace ta obet byla prilis vysoka a jen pro malokoho byla profese takovou prioritou, ted to docela jde, kdykoliv si muzete zajet domu na dovolenou bez vetsi buzerace.
0/0
1.7.2002 23:14

Tomas

Re: Re: Re: Re:
Mluvim, momme, o tomtez, co Vy, ale jinak, nez jste ochotna pripustit. Proto Vam to unika. "Presvedceni", ze nekdo je "mimo", jsem nevyjadril - a vyjadril pouze to, ze nekdo vyznava poezii (Jezis, abyste mne spravne pochopila...), a nekdo, holt, jen knedliky s pivem. Muj zivot, jiste, Vas zajimat nemusi, i kdyz jste Vase mentorovani zacala slovy "zajimalo by mne, kolikrat v zivote jsi... atd." Tak to byla recnicka otazka? Ach, tak pardon. Ani prumysl, ani zemedelstvi vlastnit nemusite - staci aspon vnimat i loajalne mass media, ktera sice  chvali kapitalismus, ale uz mene jeho prubeh. Okolnosti prinutili mne abych se v nem tak trochu tocil, a ja jen jemne Vam naznacil, co pri tom vidim. Ze by toto Vas tolik rozzurilo, ze pouzivate vyrazu, kterym slusna kapitalistka by se mela vyhybat? Jestli dovolite, jeste dodatek o "obetech". Za totace jsem vystudoval VS s podporou statu (chran buh, nemyslim tim KGB, jak Vas zrejme hned napadlo), a s platem 3800 (manzelka - 2800, odpustte mi tyto podrobnosti) neboleli ani zplatky na zigulika, ani najemne. I kdyz - mate pravdu - nekomu staci houska, a nekdo ji nenavidi za to, ze je bez kaviaru. A kdyz jste expertem na kapitalismus, a k tomu z obou stranek, - voni, hovada, pisou, ze zacina nejaka krize - neslysela jste vo tom neco? Uplne na zaver: prectete si sve poznamky - jako argument taktez uvadite Vas zivot a zajmy (prijmy ani nemusite, domyslim si to podle Vasich vstupu na Internet). A nebudte tak nas****, momme. Hlavne, ze vsechno jde bez vetsi buzerace a podle Vasich predstav.
0/0
2.7.2002 3:12

Frankie

Re: Re: Re:
V tom případě je jasné, kolik uhodilo. Tomáši, nejsi zdaleka první Rus, kterého slyším žasnout nad tím, jak ti nevděční Češi mohli Rusko po listopadu tak "zradit" a vyměnit dosavadní "kulturní rozvoj" za "kapitalistický konzum". Smiř se s tím, že spoustě lidí u nás vyhovuje, když nemusí stát fronty na každou pitomost, povinně chodit manifestovat, jezdit se koukat na Bergmannovy filmy do zastrčeného kina ve Zlámané Lhotě (po vystání 6ti hodinové fronty na lístky) a jako vrchol životní dráhy si udělat dovolenou v Jugošce. Stejně tak málokoho u nás přesvědčíš, že je lepší deset let splácet toho Tvého Žigulíka (Trabanta, Š120), než si koupit hned mírně ojetého Forda. Lidem z vesnic v okolí vojenských výcvikových prostorů také asi nevysvětlíš, že nemají stavět golfová hřiště a bazény pro vojáky NATO a následně vydělávat na pronájmu. Nepochopí, že spodní voda kontaminovaná ropnými produkty (a možnost koupit za pár tisícovek kalašnikov) byla neskonale lepší.
Dále bych Tě mírně poopravil, ta skupina se správně jmenuje "Frankie goes to Hollywood" (3. osoba jednotného čísla, mrška) a věř mi, že slova z tohoto názvu jsem již dvakrát naplnil. Za toho vašeho "kulturního rozvoje" bych to dokázal maximálně tak prstem po mapě.
Pokud máš u nás důvod ke stížnostem a ten zdejší konzum se Ti nelíbí, stále ještě existuje na Zeměkouli pár míst, která budou Tvé představy splňovat.
P.S. Pokud člověk pocházející z Tvé země začne mluvit o tom, kam to dopracoval náš průmysl, tak to vypadá dost .  
0/0
2.7.2002 18:21

Tomas

Re: Re: Re: Re:
Ciste babska reakce, a rekl bych, ze i typicky ceska ("kdyz se Ti to nelibi, tak proc tady zijes???!!!).  Co se tyka tych zrad, tak clovek nemuze byt zaskocen, kdyz se pozorne podiva do vasich dejin. Ze porad lezete nekomu do prdele (pokud to aspon slibuje, ze si budete "mit lepe") je znamou veci taky - popovidej si treba s Polaky, Nemci anebo Madary. Ze pritom smrdite, to uz je bocni okolnost - hlavne, ze cechacek jde (idet anebo goes - to je taky vedlejsi) za lepsim. Ja znam asi deset vasich prumyslovych podniku (provoz i  vedeni) a vim, o cem mluvim.  Kolik ruskych podniku znas Ty?    Cech nepochopi o hodne vice veci, nez si popsal, nicmene Tobe je vshechno jasne uz od prvnich Tvych poznamek - Ty totiz pro to nepotrebujes ani premyslet ani rozumet.
0/0
2.7.2002 20:50

Frankie

Re: Re: Re: Re: Re:
Podle tónu a obsahu reakce je jasné, že jsem trefil do černého. Jak s tou "zradou", tak s tím průmyslem. No nic, měj se fajn, Tomáši. Já se jedu na zbytek týdne rekreovat. Da svidánija.
0/0
3.7.2002 11:22

Tomas

Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Vzdyt rikam, ze nepotrebujes argumenty. Ceska fojak je dobra fojak - ani nevystreli, ale vzdycky trefi. Hezkou dovolenou, hovado!
0/0
3.7.2002 15:46

David

O posetilosti stari...
Clovek by predpokladal, ze starim clovek moudri. Ehm... no asi ne vzdycky. Co kdybychom nechali komunistickou stranu Kuby nasledne odhlasovat, ze Dinosauri nevymrou
0/0
27.6.2002 22:35

předseda

Na věčné časy a nikdy jinak...
naplánovali to tedy takhle chytře soudruzi na Kubě. Takže to vypadá, že se ten komunistický či socialistický režim na Kubě už snad taky chýlí ke konci. Přesně podle hesla "Bůh se nejvíc směje, když člověk plánuje..."
0/0
27.6.2002 22:07

Tomas

Cesky nezmar
Ceska republika je velmi (a to opravdu velmi) urodnou pudou pro "demokraticky" prevychovane asimilanty, pro ktere hlavnim meritkem je vlastni blahobyt. Prodat dokazou vsechno, treba i za banany a toaletni papir (tyto "hovnoty" prece docela vazne uvadeji politilogove jako hlavni duvod nespokojenosti ceskych obcanku v 80ch letech). Osobne si pamatuji tabor zrajicich demokratu pred Merkurii, ktere tam 2 dni stanovali ve fronte na pracky Filko. Dnes uz jsou politicky aktivni jejich deti, ktere jsou si absolutne jisti, ze jeich stat osvobodili Amerika a vlasovce, okupovali Nemecko a Rusko, a Havel je nejlepsim dramatikem vsech dob. Soudit dokazou pouze podle zbozi v obchodech (o tom, co by bylo v ceskych obchodech po 40 letech blokady - radeji nepremysli). Proto je ta slintava ironie v poznamkach od "Frankie", "Antares", "Goljas", a slepici soucit od Lenky.
0/0
27.6.2002 17:08

ekspertyza

Re: Cesky nezmar
Vo cem jako prispevek Tomase je? Nejak jsem za 1. nepochopil souvislost s clankem a tematem a za 2. i odtrzeno od kontextu to nema ani hlavu ani patu. Co tim jako chtel autor rict? Ze vsichni na svete jsou debilove, krome Tomase? To stacilo napsat na jeden radek. Anebo je to nejaky politologicky rebus?
0/0
27.6.2002 18:07

Hasic

Re: Cesky nezmar
Prosim te vysvetli nam, co minis 40 lety blokady? Kdo a co blokoval?
0/0
27.6.2002 18:10

TR

Re: Cesky nezmar
trochu ztracis souvislosti. Zbozi v obchodech je velmi dobre meritko neb vetsina lidi, kdyz neco potrebuje, jde prave tam, at v Cechach nebo na Kube. Ja vim, ze nejen chlebem clovek ziv, ale mel bys vedet, ze bez chleba chcipne a recma o socialismu hlad nezazene. Blokada-a jak budovat cisty socialismus s odpornym kapitalistickym zbozim? A kdo se boji tech soukromych obhodu? Kolik ti je, ze si nepamatujes, ze neco podobneho bylo o nas? Jestli te s***, ze se mas hur nez pred tim, tak se neco poradnyho nauc a delej, budes se mit lip. Driv to neslo, hodnotilo se kolikrat si zpival Internacionalu...
0/0
27.6.2002 18:18

Jarda

sociálizmus na věčné časy
Voliči z Chodska prosím vezměte na vědomí.
0/0
27.6.2002 17:08

Frankie

Docela by mě zajímal
osud těch zbývajících 19 poslanců, kteří si dovolili hodit Áčko na takové zásadní demogratické hlasování. Jestli ještě poslancují, tak museli mít v rukávu sakra dobrou výmluvu.
0/0
27.6.2002 16:27

David

Re: Docela by mě zajímal
Ale no tak Frankie, to prece nemyslis vazne. Ti maji davno omluvenku vystavenou, to jenom STAKSK (Svobodna tiskova agenrura komunisticke strany Kuby) zapomela zverejnit, ze soudruzi jsou uz par let po smrti
0/0
27.6.2002 22:38

Frankie

Re: Re: Docela by mě zajímal
Tak to jediné by se snad dalo akceptovat, ačkoli bych se nedivil tomu, kdyby i přesto u nich doma na druhý den zvonili dva nenápadní pánové v civilu.
0/0
28.6.2002 17:19

Antares

Fidel je nezmar
99% Kubánců? U nás taky kdysi chodilo volit skoro 100% lidí a všichni si "přáli" věčný socialismus a nakonec nezůstal ani v Ječný.
0/0
27.6.2002 16:20

Rum Cajs

Re: Fidel je nezmar
se mi zda ze se Smidlou-Sprdlou ted budete mit socialismus as za usima . . . Mozna Vam Fidel muze pomoc!!!
0/0
27.6.2002 17:27

Martino Barbudo

Socialismus na Kube nerusit!!
Prospiva to totiz turistum. Kuba zaziva turisticky boom a pro Evropana (dokonce i pro Cecha) je na Kube porad dost levne. Pritom sluzby jsou na urovni (rocne pribyva nekolik kvalitnich hotelu s evropskym managementem - hlavne nemeckym), more jedna nadhera a Kubanky velmi ochotne! Kdyby socialismus zkrachoval, vsechno se zdrazi a zkomercionalizuje. Je mi lito Kubancu, ale na druhou stranu pro turistu je socialisticka Kuba raj a soucasne jedinecny skanzen.
0/0
27.6.2002 15:40

Tomáš

Re: Socialismus na Kube nerusit!!
S cenami na Kubě to není tak jednoduché. Jednak běžný turista v podstatě neopouští turistický areál (který je střežený vojáky, aby běžný kubánec nemohl dovnitř)  a kde jsou ceny téměř srovnatelné s jinými letovisky po celém světě. Nízké ceny jsou pouze v státních obchodech, kde ovšem je většina základních potravin (včetně chleba, mouky, rýže nebo také třeba mýdla) na příděl. Takže turista si stejně nemůže nic koupit (kromě tretek, které se prodávají načerno). Byl jsem tam služebně před 3 roky a pokud bych neměl diety v dolarech, tak bych asi těžko přežíval. Tu bídu si u nás těžko někdo dokáže představit. Chodil jsem také do krámků, kde celé dni neměli co prodávat.
0/0
27.6.2002 16:08

Patejdl

Jeste dvoje volby...
.... s takovouto tendenci komunistu a mame to tu take.....
0/0
27.6.2002 15:18

Lenka

O tom, co je věčné, nerozhoduje Kuba
Jsou to stejně spontánní projevy, jako byly přenosy ze sjezdů KSČ před listopadem 1989. Chudáci Kubánci. Je mi jich upřímně líto.
0/0
27.6.2002 15:18

goljas

oldies party :))
...ta fotka je domov důchodců,či co???
0/0
27.6.2002 14:54

xdoole

co je tohle za pitomost?
 ...... to snad nemohlo nikoho napadnout to je prostě neuvěřitelný
0/0
27.6.2002 14:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.