Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Peníze učitelům

Školní ministr Zeman nezvládl svou roli. Pro dobrou věc zvýšení platů učitelů i pro slavné vítězství své strany ve volbách se vypravil špatnou cestou. Čaroval se stamiliony a dnes žádá vládu, aby ho vytáhla z bryndy. Poučení je zřejmé: Eduard Zeman není mužem, který by si měl prodloužit ministerský život na další čtyřletku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jirka

Nevím, kde na to všechno hodlá naše republika vzít. Podporujeme školství, zdravotnictví, státní úřednictvo, dráhy atd. Tento stát neustále včetně žurnalistů preferuje pouze a jen státní zaměstnance. Oháníme se našimi daněmi a jsme placeni státem. Bohužel mi chybí výnosová stránka a tou je, a zůstane výroba. Drtivá většina opravdu pracujících je zaměstnána ve výrobě a z jejich pohledu se zdají být platy těchto státních vysokoškoláků pohádkové. Nikoho nezajímá, že díky silné koruně je drtivá většina středních a malých firem na pokraji kolapsu. Navrhuji podpořit export domácích výrobců, z vyšších výrob bude lepší daňový výnos, a pak může mít státní zaměstnanec vyšší plat. V současné době na to náš stát nemá a bude-li v tom pokračovat skončíme jak Horní Bečuánsko a veškeré diskuse o přidávání platů nejen učitelům budou tudíž pro kočku. A bude celkem jedno, jestli si umí ministr dupnout nebo je jenom prosebníkem.
0/0
28.6.2002 12:14

malý

Re:
Výroby byla nejdůležitější za komunismu a jak to dopadlo.. Nejdůležitější je najít skulinu na trhu a tu zaplnit, tedy prodat, prodat!!!
Co se týče státních zaměstnanců, naprostý souhlas, pracovní vytížení 50% oproti soukromému sektoru, výhody dvojnásobné.   Učitelé kapitola sama pro sebe, at vám poctivě některý z těch co nejvíce řvou řekne kolik hodin, vlastně 45minutovek odučí týdně( přípravu dělá jednou za 10 let). A mimochdem jsem čtyřicátník a dobře jsi vzpomínám kdo z gymplu šel na pajdák, většinou kočky které by si jinde ani nevrzly, připomínám že ne všechny, ale tak 90%!!
0/0
5.7.2002 12:01

posledni emigrant

Jano Bendova
vas prispevek je nejenom vecny, ale i potrebny.
Komunistickym aparatcikum a barrandovskym umelcum se podarilo vyvolat za obdobi jejich samovlady v dusich nasich ceskych a moravskych lidi nejen pocit nadrazenosti tzv. prakticky pracujicich  (horniku) nad tzv. "inkousty", ale i a to je horsi na cele historii, naucili nas narod nevazit si nejenom osobni, ale i jakekoli (dusevni-o to horsi) prace druhych.
Verte, ze mate ve Vasem mistrovskem slehu pres prsty komunisticko-steigerwaldovskych rovnostaru naprostou pravdu. Jak se smeji zelezni reditele dnesnich masmedii a lidi, kteri si nechaji rikat -pane fabrikante - te komunisticko-steigerwaldovske predsudecne a odsuzujici nenavisti k lidem dusevne pracujicim. jak jim je ta setrvacna sila komunisticko-steigerwaldovskych predsudku vitana.
A oni muzou oboji: rvat, ze masa je blba, na druhe strane pokrikovat, ze ucitele jsou blbci slouzici statu, pro ktere neplati taifni a spolecenske zakony, bezne vsude jinde v Evrope.
Tam je treba hledat narodni silu: u ucitelu, kteri i za vlady kriminalniku a podvodniku (Havel a Klaus), si udrzeli svoji hrdost a uci z lasky k vlasti ( za jkterou se neplati).
Proto, Jano, proto je Vas clanek nadmiru aktualni a vsem tem vselijakym Horakum bych pral, aby nasli chut sve mineni konfontovat na podklade realneho vyvoje v tzv. zemich Evropske unie , kam by rad kazdy, ktery je jen na dvacet procent podobny Steigacovi a Horakovi.
Jano, jen tak dal.
Vsichni jen cumi, co Jana umi!!!
Vas P.E.
0/0
27.6.2002 18:58

RastanSaga

Re: Jano Bendova
Už chápu pro koho jsou vaše články určeny. Takže - jen tak dál J.B..
0/0
27.6.2002 19:13

posledni emigrant

Re: Re: Jano Bendova
priteli, ne pro koho- ale "komu", rad bych od Vas vedel to, co nevim, komu, ze jsem jej (prispevek) urcil? Sejmete stinek sve tajuplne stribrne masky maga a napiste nam vsem, komu ze jsou pry podle Vas me prispevky urceny.
Nebudte prece jesita, vzdyt kvalita toho, co pisete, zadnych ironii nema zapotrebi.
Vas P.E. , v nadeji na nadeji dostat od Vas netajuplnou odpoved.
0/0
27.6.2002 19:23

RastanSaga

Re: Re: Re: Jano Bendova
Je mi líto, že jsem se vyjádřil nepřesně. Nemyslel jsem Váš příspěvek, ale článek paní Bendové. Přiznám se, že možná nedisponuji inteligencí vašeho kalibru, protože Váš styl psaní nedokážu náležitě ocenit, ale jedno jsem snad pochopil správně - Váš příspěvek vyzněl pro paní Bendovou vpodstatě pozitivně. Pokud je to pravda, pak máme na tuto dámu diametrálně odlišný názor. Odhazuji tedy svou uronii, ale moji tajuplnou masku mi prosím ponechte. Děkuji.
0/0
27.6.2002 19:33

posledni emigrant

Re: Re: Re: Re: Rastane Sago
To je to, o cem to je: die Kirche im Dorf lassen.
Jeste jednou Vam preju mnoho dobreho do Vasi prace a vasich snazeni.
Snad nemeli bychom zapomenout, vazeny Sago Rastane, ze koneckoncu nejde ani o Steigerwalda, natoz o Bendovou.Jde o vec. Bohuzel, nese-li nekdo sovy do Athen, je mluveno o nem,jakozto nosici sov.Jakozto o cloveku, ktereho kazdy z okoli zna (pan Horak by napsal clena polis) a umi a muze ho zaradit do svych smernic.Az pozdej se prijde na to, ze neslo o nosice jako osobu, ale nositele drivi do lesa, tedy nositele nesmyslne myslenky.
Bohuzel, nejdriv jmeno, o ktere kazdy skobrtne, a potom vec.
At to melem a nemelem , jak chcem, ci nechcem: veci zustavaji, jmena se stridaji. Zrada, zlocin, blbost maji stejne tolik krestnich jmen jako jejich pozitivni protejsky.
V tomto smyslu, Sago, musime vest vecny (ewig) boj za vec a ne proti jejich nosicum a nositelum.
Ne jmena, ale idea. Tu branme. Dik, doufam, ze jste mi u toho neusnul.
At zije nas RastanSago,nas novy Rigoletto.
Zorro,Noro.
S uctou
P.E.
0/0
27.6.2002 22:45

RastanSaga

Bendová.....Bendová.
Zcela souhlasím s dvěma předchozími autory. Končím VŠ a po 5 letech studia bohužel musím konstatovat, že od drtivé většiny pedagogů s nimiž jsem během svého života setkal, bych si s klidným srdcem nenechal ani vyčistit boty. Nepředpokládám, že by paní Bendová společně  s panem Komárkem disponovali vysokoškolským diplomem  - no hlavně, že vědí o čem píší. Rétorika paní Bendové je jako obvykle o to razantnější, o co  větší je neznalost dané problematiky. Přiznám se, že tato dáma již delší dobu patří k mým oblíbenkyním, především pro svou "fundovanou" kritikou hospodářské politiky tohoto státu zejména pak mandatorních výdajů. Možná byste vážená dámo, předtím než tento národ znovu oblažíte nějakou tou "dobře mířenou" kritikou měla prostudovat alespoň základní (tenkou!) učebnici ekonomie. Unikají vám totíž základní ekonomické souvislosti, kterými disponují studenti ekonomie již v po prvních dvou semestrech studia. Možná by vám místo kritiky ekonomických odborníků slušela spíš jiná  témata - emancipace, morálka, média....... Co myslíte paní Bendová?
0/0
27.6.2002 17:50

Dušan Žiška

Re:Bubák1
Neberu to jako urážku, možná Vás pobaví to, že já sám nestuduji učitelství, ale počítačové modelování ve vědě a fyzice. Chtěl bych Vás ale upozornit na jednu věc a tou je fakt, že studuje li někdo učitelství, nejedná se pouze o výuku předmětů dané aprobace, ale každý student pedagogického studia musí absolvovat i řadu dalších předmětů, které zabírají daleko větší rozsah, než je pouze studium aprobačních předmětů. Neznamená totiž, že je li někdo odborníkem, pak je také dobrým pedagogem!!! Krom toho si nemyslím, že by se dalo hovořit o "nejsnažší cestě k diplomu"....jako příklad Vám třeba udám "MATFYZ" v Praze....bez komentáře. !!! Četl li jste můj příspěvěk, pak bych chtěl poukázat na neprofesionalitu učitelů, stejně jako jejich neznalost, na jedné straně máte odborníky, kteří nejsou schopni nikoho nic naučit, na druhé straně lidi co učí bez znalostí. Ale rozhodně si nemyslím a není pravdou, že absolventi dnešních vysokých pedagogických škol jsou nedostatečně kvalifikovaní a "horší,než třeba absolventi jiných oborů".Krom toho zapomínáte, že na základních školách velké množství učitelů v životě vysokou školu neabsolvovalo a také absolvovat nebude!!!
0/0
27.6.2002 13:52

isaac

Re: Re:Bubák1
Udavat jakou snadnou cestu k diplomu MATFYZ - to je dobry for. Co takhle treba VSB v Ostrave, kdyz uz jste u prirodovednych oboru?
0/0
27.6.2002 18:26

Dušan Žiška

Budeme přidávat opravdu učitelům?
Vážená paní Bendová, přečetl jsem si Váš článek a velice mě zaujal. Jsem studentem vysoké školy v Ústí nad Labem, měl jsem tu možnost učit na základní škole. Samozřejmě, že souhlasím s názorem, že platy učitelů jsou nehorázně nízké, ale je zde jedna věc, na kterou bych rád poukázal a tou je přístup učitelů k žákům. Na škole, na které jsem měl tu možnost několik měsíců učit, se pohlíží na děti jako na materiál. Věty "ten je špatný materiál","jak oni na nás,tak my na ně" a dokonce i vulgární oslovování desetiletých dětí bylo zcela běžnou součástí denního života ve škole. Dalším překvapujícím faktem, který mě nechal v údivu, je úroveň znalostí učitelů ( a to se jedná o učitele, kteří učí již několik lel ). Když učitelka na fyziku, která se vulgárním způsobem v kabinetě vysmívá práci žáka šesté třídy ( pohyb vody atd.) a sama nedokáže odpovědět na otázku, co je anomálie vody, je podle mě pouhým výsměchem. A to byl jen jeden z mnoha příkladů. Myslím si, že platy učitelů by měly být určitě větší, ale také bychom se měli zamyslet nad tím, kdo naši mládež na školách vyučuje. Samozřejmě, že by někdo mohl namítnout, že tato situace je způsobena právě tím, že nemá kdo učit, tak učí v podstatě kdokoliv, komu se do toho chce a kdo má na to jakž takž vzdělání. Nemyslíte si ovšem, že by tento případ neměl vůbec nikdy nastat a pokud ano, zaslouží si tito lidé opravdu více peněz. Myslím si, že se jedná o mnohem komplexnější problém, než se může většině z nás vůbec zdát. Ústí nad Orlicí,Popradská 1287,562 06
0/0
27.6.2002 11:37

Bubák1

Re: Budeme přidávat opravdu učitelům?
Možná Vás teď trochu urazím. Na učitelské obory se hlásí nejvíce zájmců, protože je to nejjednodušší cesta k získání VŠ diplomu. Tomu pak odpovídá i úroveň absolventů těchto škol, a následně platové ohodnocení. Někteří absolventi těchto škol se jinde než jako učitelé za 10 000 neuplatní. Pokud si myslí opak mohou to zkusit.
0/0
27.6.2002 13:08

posledni emigrant

Re: Budeme přidávat opravdu učitelům?
Dusane Zisko, jsem na vasi strane: mala atraktivnost mereno z hlediska Klausovy a Havlovy lasky k duchovnimu svetu dala vzniknout ovzdusi, v nemz se i menecenny (kupr.poducitel Horak) citil povolan obstastnit to nejdrazsi, co mame: nasi mladez.Ja Vam ukazu!!! Motto primitivu Podduba Zelezneho. Budete zrat, co Vam davam.
A neni inspektoru, neni kontroly - za vse vdecime tem shora jmenovanym vsim.
Aby se to zmenilo a hnidy se nemohly usidlovat v dsicch nasich nejmilejsich-deti- je treba zvednout naroky na uchazece o ucitelske povolani, tak i jejich duchovni a materialni postaveni v narode, je treba dat penize na mista inspektoru a pizza-odpurniku, kteri by meli i moc nerady z teto branze odstranit.
 
Ale podivejte, dokud budou platit zakony Kozene "Zelezne kravy" pana Klause, jeho vymery a zlociny nesmi byt ani zastavovany natoz postihovany,je treba se spokojit s pitomou rovnostarskou a predsudecnou politikou havlacko-klausovskou.
Je treba strany, ktera se neboji rici nasim lidem, ze ucitele nejsou nepovedenym odpodame nasi narodni intelektualni vrstvy, naopak- ze jsou to lide, kteri pracuji s tim nejcennejsim , co mame: s nasi budoucnosti- s nasi mladezi.
Podle toho je kazda, ale kazda snaha o zmenu tohoto naseho naroda nehodneho stavu prehlizeni a namyslenosti, hodna oceneni. Ne Havlem, ne Klausem, ne Steigerwaldem, ale nasimi rodici.
Ucitelum misto, ktere jim prinalezi.
Pak muzeme i vlnu cernych ovci tohoto stavu snaze strihat.
Bendova ma recht, zaplatpambu, cisari.
P.E.
0/0
27.6.2002 19:17

Dušan

Budeme přidávat opravdu učitelům?
Vážená paní Bendová, přečetl jsem si Váš článek a velice mě zaujal. Jsem studentem vysoké školy v Ústí nad Labem, měl jsem tu možnost učit na základní škole. Samozřejmě, že souhlasím s názorem, že platy učitelů jsou nehorázně nízké, ale je zde jedna věc, na kterou bych rád poukázal a tou je přístup učitelů k žákům. Na škole, na které jsem měl tu možnost několik měsíců učit, se pohlíží na děti jako na materiál. Věty "ten je špatný materiál","jak oni na nás,tak my na ně" a dokonce i vulgární oslovování desetiletých dětí bylo zcela běžnou součástí denního života ve škole. Dalším překvapujícím faktem, který mě nechal v údivu, je úroveň znalostí učitelů ( a to se jedná o učitele, kteří učí již několik lel ). Když učitelka na fyziku, která se vulgárním způsobem v kabinetě vysmívá práci žáka šesté třídy ( pohyb vody atd.) a sama nedokáže odpovědět na otázku, co je anomálie vody, je podle mě pouhým výsměchem. A to byl jen jeden z mnoha příkladů. Myslím si, že platy učitelů by měly být určitě větší, ale také bychom se měli zamyslet nad tím, kdo naši mládež na školách vyučuje. Samozřejmě, že by někdo mohl namítnout, že tato situace je způsobena právě tím, že nemá kdo učit, tak učí v podstatě kdokoliv, komu se do toho chce a kdo má na to jakž takž vzdělání. Nemyslíte si ovšem, že by tento případ neměl vůbec nikdy nastat a pokud ano, zaslouží si tito lidé opravdu více peněz. Myslím si, že se jedná o mnohem komplexnější problém, než se může většině z nás vůbec zdát.
0/0
27.6.2002 11:34

Lenka

Úžasné
Tak to je tedy něco!Platy učitelů,ministra Zemana a takovou hroznou tragédii takhle smíchat....?Co jste tím vlastně chtěla říci?
 
0/0
27.6.2002 10:30

I

Re: Úžasné
asi jen to, že Zeman je pracovně neschopny, ale jinak všehoschopný lhář a darebák.
0/0
28.6.2002 10:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.