Diskuze

Pohyb po krámě - obchodníkova tajná zbraň

Ellen Lindhartová si v obchodě firmy Prada v SoHo vybrala třpytivě modré sako s velkým límcem a elegantně prověšeným páskem. Když ho sundala z věšáku a zamířila s ním do zkoušecí kabinky, netušila, že je každý její pohyb pečlivě sledován. Všechny její pohyby přenášel do počítače v zadní místnosti obchodu malinký silikonový čip schovaný v černé obálce připevněné k podšívce saka.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pavel Hampl

2. 7. 2002 11:36
co bude z lidí
Postupně víc a víc přestáváme být lidmi a stáváme se jenom objekty ve výkazech, statistikách, hodnoceních. Přestáváme být rozumnými bytostmi a stáváme se prostředkem zisku. Lidské chování je zkoumáno ne proto, abychom byli moudřejší, ale proto, aby měly firmy větší zisk. A je v podstatě úplně jedno, jestli jde o lidi, zvířata nebo cokoli jiného. Říkáme o sobě, že jsme "vládci přírody", ale tímhle způsobem se sami onou "přírodou" stáváme, jsme degradováni na objekty, které je možno prozkoumat proto, aby mohly být lépe ovládány. Z lidí se postupně stává obyčejný prostředek k zisku. Je to postup dlouhodobý a nezávislý na tom, jestli jsme v kapitalismu nebo socialismu nebo něčem jiném. Jenom dnes je technika na takové úrovni, že můžeme být "prozkoumáni" a ovládáni mnohem důkladněji a ani si to nemusíme uvědomovat. A reklama, na kterou se denně díváme, nakonec bude tím nejmenším zlem. Je to otázka morálky, kdy se člověk především ptá sám sebe: "smím to udělat?" Hlavní problém je v tom, že takhle se dnes prakticky nikdo nezeptá. Dnes se ptáme: "jsem schopen tohle udělat? A je to pro mě užitečné?" A kdo se takovému přístupu nepodřídí, ten bude odstaven na druhou kolej, jednoduše proto, že nestačí ostatním. A přitom si sami pod sebou řežeme větev. Prostě proto, že toho jsme schopni a že se nám to dřevo zrovnahodí. ing. Pavel Hampl, Praha 5 - Radotín
0 0
možnosti

Tom Al-Luis

2. 7. 2002 12:39
Re: co bude z lidí
Lidé ale vždycky byli prostředkem zisku pro někoho jiného. Už od chvíle, kdy si uvědomili, že někdo vyrábí dobré oštěpy a někdo jiný s nimi lépe loví a začali si tedy vyměňovat oštěpy za úlovky. Myslím, že poměr lidí, kteří se ptají "Smím to udělat?" nebo "Jsem schopen to udělat?" je zhruba pořád stejný. Nepřestáváme být rozumnými bytostmi o nic méně, než naši předkové. Zkoumáme možná lidské chování kvůli komerčnímu využití těchto znalostí, ale i tím se přeci stáváme moudřejšími. A pokud je mi známo, jedním z módních hesel současného byznysu je personalizace zákazníků, tzn. způsob, který dá každému zákazníkovi pocítit, že není jen objektem ve výkazu, statistickou jenotkou apod., ale individuální bytostí s konkrétními zkušenostmi a preferencemi.
0 0
možnosti

Heduš Homolková

24. 6. 2002 16:18
Ať to votestujou v Nuslích ...
... teprve pak se ukáže, zda je to co k čemu.
0 0
možnosti

Brum

25. 6. 2002 15:54
Re: Ať to votestujou v Nuslích ...
V Nuslích tak proti zlodejum...
0 0
možnosti