Vida, vida,
Pokusil jsem se seriózně zodpovědět na několik nepřesných mínění a hned se mi to vrátilo. Jak je vidět, někteří ani o vysvětlení nestojí, stále si povedou svou zmýlenou. Na zdravotní prohlídky chodí řidiči tramvají každý rok, jak to určuje zákon. Řidič po nehodě skutečně volno nemá. Pokud prohlásí, že je po nehodě otřesen, dispečer mu na místě zadrží vložku k řidičáku a bez té jezdit nemůže. Pokud si vybere dovolenou, je to jeho věc, jinak má neplacené volno, které buď nahradí, nebo přijde o peníze ve výplatě. Že by tramvajáci dělali svou profesi jen pro peníze je holý nesmysl. hrubý plat včetně příplatků za práci ve svátek, o víkendech, v noci, za praxi (podle let) a přesčasů se průměrně dostane asi na 17000 Kč. Abych nezapomněl je zde také příplatek za vedro v úžasné výši 2,- Kč/hod. Že k tramvajím jdou lidé, kteří nejsou schopni si jinak vydělat? Pracoval jsem přes deset let v podniku zahraničního obchodu v kanceláři. Když podnik zanikl, sháněl jsem podobnou práci a bylo mi řečeno, že jsem ve svým 33 letech starý, že shánějí lidi do 25 let. Byl jsem i na pracovním úřadu, kde mi nabídli, abych šel jezdit s taxíkem...
Psychologické testy u tramvají jsou skutečně náročné právě proto, aby se vyloučila možnost, že by do tramvaje sedl a převzal zodpovědnost za 200 lidí někdo, kdo by nedokázal zvládnout nadměrný stres. O příčinách nehody se zatím pořád spekuluje. Myslím, že technická závada je na 90% vyloučena. S největší pravděpodobností se jedná o selhání řidiče. Zda to bylo selhání únavové nebo zdravotní se zatím můžeme jen domýšlet. Rozhodně se jedná o velkou tragédii.
Co se týče pana Duba, jeho názory jsou někdy silně extrémní. Faktem však zůstává, že by se měl o práci ucházet člověk, který už řidičák má.
Až příště pojedete tramvají, zkuste si stoupnout za kabinu řidiče a pozorujte provoz před ním. Možná pak změníte názor na člověka, který toto až 60-ti tunové monstrum řídí a sanží se myslet za jiné.