Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za srážku tramvají padla podmínka

Kauza hromadné srážky tramvají je u konce. Řidič jedné z pěti souprav, které se v červnu srazily v pražských Modřanech, dostal podmínku. Při nehodě bylo zraněno 18 lidí, 15 z nich skončilo v nemocnici. Za obecného ohrožení z nedbalosti byl tramvaják odsouzen k ročnímu vězení s dvouletým podmíněným odkladem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pavela

PÁNOVÉ, CO TO TADY BLÁBOLÍTE?
Tramvaj se může dostat do skluzu (při rozjezdu) i do smyku (při brzdění). Proto má řidič k dispozici písek, aby skluz či smyk vyloučil nebo alespoň omezil. Na činnost magnetické (odborně kolejnicové) brzdy ovšem skluz ani smyk nemá vliv (i když není tak účinná, jak si spousta lidí myslí)  A co je to  stacionarní tažná brzda - to ví asi jen diskutér "hovnival" ... Dobrý bláboly jsou taky "hnací turbo hřidel" a "porušení kontaktů v procesu elektrických převodů". PROSÍM VÁS, KDYŽ TO NEZNÁTE, NEPLEŤTE TADY LIDEM HLAVU RÁDOBY ODBORNOU DISKUSÍ  Jen pro informaci - ten řidič se vůbec nesnažil brzdit, takže to bylo s největší pravděpodobností usnutí nebo kolaps
0/0
5.12.2002 9:26

hovnival

Re: PÁNOVÉ, CO TO TADY BLÁBOLÍTE?
Zrejme toho o tramvajich moc nevite. Kazda tramvaj je tez vybavena stacionarni taznou brzdou. Bez hnaci turbo hridele by se tramvaj ani nerozjela. !!! Pokud se tedy stavite do pozice odbornika, mel byste si alespon prostudovat zakladni veci.
0/0
5.12.2002 16:34

Pavela

Re: Re: PÁNOVÉ, CO TO TADY BLÁBOLÍTE?
Pane hovnivale,  já tramvaj a její systémy brzd moc dobře znám (včetně schémat zapojení) a vaše termíny se v praxi nevyskytují a nepoužívají. Pokud jste "tramvajoznalec"- teoretik, neškodilo by vám trochu se porozhlédnout v provozu. Ale to vy asi stejně nejste, protože jinak byste nemohl psát takové zavádějící "nepřesnosti" (o magnetické brzdě, o rybářských lístcích a tak...).  Navrhuju smír - když budete chtít cokoliv vysvětlit, ozvěte se.
0/0
6.12.2002 13:21

hovnival

Re: Re: Re: PÁNOVÉ, CO TO TADY BLÁBOLÍTE?
S tim rybarskym listkem to samozrejme byl nesmysl.. Predpokladal jsem, ze to snad musi poznat  kazdy. Jenom mi nekdy opravdu pripada, ze nekteri ridici tramvaji snad neznaji ani zakladni pravidla provozu a nekteri jsou celkem hulvati (to se samozrejme tyka tez urcite casti cestujich a ridicu automobilu)
0/0
6.12.2002 16:03

Pavela

Re: Re: Re: Re: PÁNOVÉ, CO TO TADY BLÁBOLÍTE?
To jo, někteří jsou hulváti (stejně jako jsou hulváti v celé populaci), ale pravidla provozu znají, to si pište. Nedá se to ovšem říci o spoustě řidičů automobilů, kteří (mnohdy zcela zbytečně a někdy bohužel i schválně) blokují tramvaje na kolejích. Prvních 20 překousnete, dalších 20 vás to štve a při padesátém někdo "vyteče"... 
0/0
9.12.2002 15:03

hovnival

@@
Pravy duvod, proc ke srazce doslo je zrejmy, ale z jistych duvodu nebyl zverejnen. Na kolejich bylo nafoukane spadane listi, ktere se dostalo do brzdeho systemu a castecne se `nabalilo` na kola. Tramvaj se vpodstate dostala do smyku - klouzala po kolejich a nemohla zabrzdit.
0/0
4.12.2002 17:47

Pongo

Re: @@
Spadané listí tam být nemohlo, spíše to byly saze a rez ze železničního mostu. Tramvaj se pravděpodobně do smyku nedostala, spíše do skluzu. Jinak promiň, ale o tramvajích toho víš zřejmě sakra málo, tak se do toho, prosím, nepleť. Jako fór to je dobré, ale měl bys trochu víc přemýšlet, že kde nejsou blízko stromy, není ani listí, natožpak na konci června.
0/0
4.12.2002 20:04

hovnival

Re: Re: @@
. Spadane listi tam skutecne bylo, i kdyz v cervnu. Vzhledem k tomu, ze se moc neuklizi, tam byly zbytky jeste od podzimu. Stromy tam v okoli jsou. To misto znam. Na problematiku zbytkoveho spadaneho listi jsem upozornoval na prislusnych uradech  nekolikrat, ovsem bezvysledne. O tramvajich toho vim celkem dost. Ano, tramvaj se dostala do skluzu (uznavam, ze je to lepsi oznaceni v pripade tramvaje nez smyk). Ve znacne rychlosti, kterou tramvaje danym usekem projizdi, uz ridic nemohl delat nic. Nemohl pouzit ani magnetickou, a v tomto pripade ani stacionarni taznou brzdu.!! Tramvaj se v podstate po listi doklouzala k zadni casti dalsi, stojici tramvaje. Tak doslo ke stretu. Je mozne, ze listi mohlo vniknout i do hnaci turbo hridele, coz by melo za nasledek poruseni kontaktu v procesu elektrickych prevodu. To uz se ale asi nikdy nedovime...............
0/0
4.12.2002 20:33

zajic

Rozhodnuti je nespravedlive - k soudu patiri ridic i vedeni podniku.
Kazdy podnik je primo zodpovedny za organizaci prace, a rizeni pracovniku a zabraneni nekvalifikovany ci indisponovanych ridicu jezdit. Ridic se dopustil prestupku a je zodpovedny za zdravotni postizeni a materialni skody. Ale stejne tak jsou zodpovedni lide ridici Dopravni podniky. Oni nezajistili patricne kontroly predpisu, a vlstne ani radne predpisy bezpecnosti nemaji. Pritom jde o zdravi a zivoty kazdeho z nas. At uz cestujeme narvanymi tramvajemi, nebo autobusy, denne jsme vystaveni tomuto riziku. I ridici aut jsou castecne ohrozeni pripadnou nehodou. Je to neporadek a neschopnost vedeni v cele s Houfkem.
0/0
31.10.2002 3:20

pucifuk

redakce Idnes, zapomněli jste
nám sdělit, jaký je současný (tzn. teď, říjnu 2002) stav onoho 40letého muže s těžkým zraněním hlavy.
0/0
29.10.2002 15:08

hovnival

ridici tramvaji
Problem je v tom, ze malo ridice tramvaji platej. Pak to nikdo nechce delat a vezmou temer kazdyho.  Potom jedina kvalifikace pro prijeti je to, ze ridic ma napriklad rybarsky listek a samozrejme ho prijmou.
0/0
14.10.2002 2:04

Re: ridici tramvaji
Ale to by ses divil, kolik lidí to chce dělat! A neprojdou...
0/0
22.10.2002 16:55

Jan Herna

Re: ridici tramvaji
   Zkus to na vlastní kůži jestli tě vezmou.A když uděláš kurz a složíš zkoušky, můžeš nám předvést,jaké to je jezdit s tramvají.proč se takto netrefuješ do neumětelů,kteří jezdí s auty a také před řidičským kurzem neměli řidičák.A pak jezdí bezohledně,jako když nikdy v kurzu nebyli.
0/0
29.10.2002 22:37

bukvice

Pan Dub je jistě vysoce erudovaný člověk. Přesto mě trochu zaráží jeho volání po nutnosti mít řidičský průkaz pro řízení tramvají. To by ho taky měli mít strojvedoucí, ne? Řekl bych, že požadavky kladené na tramvajáky jsou úplně jinde než u řidičů, přestože se na ulici mezi auty pohybují. Tady trochu střelil vedle.
0/0
26.6.2002 21:07

Kuk

Pro Chytráky
Pro ty co nás krytizujou. Zkuste si jednou za to na chvíli sednout a poznáte že to není žádná sranda uřídit tramvaj a někdy i zastavit. Neomlouvám toho depáka co měl tu nehodu v Braníku. Podle mého názoru usnul podle zpráv co se ke mě dostaly. Pracuju ve vozovně Kobylisy a toho depáka znám a ani není moc oblíbenej mezi řidičema. A jak pí.Knoblochová tvrdí,že se můžeme nechat vystřídat když jsem unaven je pěknej nesmysl.Kdybych o to požádal přes vysílačku tak mě hned na to pošlou k závodní doktorce jestli jsem vůbec schopen vykonávat zaměstnání. 
0/0
26.6.2002 19:21

Kuk

Pro Chytráky
0/0
26.6.2002 19:13

Pongo

Vida, vida,
Pokusil jsem se seriózně zodpovědět na několik nepřesných mínění a hned se mi to vrátilo. Jak je vidět, někteří ani o vysvětlení nestojí, stále si povedou svou zmýlenou. Na zdravotní prohlídky chodí řidiči tramvají každý rok, jak to určuje zákon. Řidič po nehodě skutečně volno nemá. Pokud prohlásí, že je po nehodě otřesen, dispečer mu na místě zadrží vložku k řidičáku a bez té jezdit nemůže. Pokud si vybere dovolenou, je to jeho věc, jinak má neplacené volno, které buď nahradí, nebo přijde o peníze ve výplatě. Že by tramvajáci dělali svou profesi jen pro peníze je holý nesmysl. hrubý plat včetně příplatků za práci ve svátek, o víkendech, v noci, za praxi (podle let) a přesčasů se průměrně dostane asi na 17000 Kč. Abych nezapomněl je zde také příplatek za vedro v úžasné výši 2,- Kč/hod. Že k tramvajím jdou lidé, kteří nejsou schopni si jinak vydělat? Pracoval jsem přes deset let v podniku zahraničního obchodu v kanceláři. Když podnik zanikl, sháněl jsem podobnou práci a bylo mi řečeno, že jsem ve svým 33 letech starý, že shánějí lidi do 25 let. Byl jsem i na pracovním úřadu, kde mi nabídli, abych šel jezdit s taxíkem...
Psychologické testy u tramvají jsou skutečně náročné právě proto, aby se vyloučila možnost, že by do tramvaje sedl a převzal zodpovědnost za 200 lidí někdo, kdo by nedokázal  zvládnout nadměrný stres. O příčinách nehody se zatím pořád spekuluje. Myslím, že technická závada je na 90% vyloučena. S největší pravděpodobností se jedná o selhání řidiče. Zda to bylo selhání únavové nebo zdravotní se zatím můžeme jen domýšlet. Rozhodně se jedná o velkou tragédii.
Co se týče pana Duba, jeho názory jsou někdy silně extrémní. Faktem však zůstává, že by se měl o práci ucházet člověk, který už řidičák má.
Až příště pojedete tramvají, zkuste si stoupnout za kabinu řidiče a pozorujte provoz před ním. Možná pak změníte názor na člověka, který toto až 60-ti tunové monstrum řídí a sanží se myslet za jiné.
0/0
26.6.2002 11:23

Olda

Re: Vida, vida,
Souhlasím, konečně seriózní argumenty. A co se týče odborových předáků, nedělám si iliuze co je to v drtivé většině za lidi. Obvykle si pod transparentem mas zaměstnanců hřejí hlavně svoji osobní polívčičku. A "brigádníci" jim nevoní, protože obvykle v jejich odborech ani nejsou (neplatí příspěvky) a narušují tak jejich "jednotu". Ale když příjde doba dovolených a chce se vyrazit za město, to jsou pak dobří, když pracují za nás, že pane Dube ... Osobně je mi líto obětí každého neštěstí, ale je na pováženou, kolik lidí z toho vždy chce něco vytřískat ve svůj prospěch...
0/0
26.6.2002 15:57

Milan

Re: Vida, vida,
Řidičák na tramvaj jsem si dělal v 21 letech, na auto asi o 16 let později. Nemyslím, že by mi to tenkrát vadilo, že neumín předjíždět a točit volantem. Jinak je to téměř stejné. A to před 30 lety byl provoz zejména v centru ještě problematičtější než dnes. Preference žádné, ucpané ulice jako Vodičkova, Jinřišská, Hlávkův most, to se dnes už nevidí. Co se týče pana Duba, nevím proč jezdí s tramvají a neživí se jako inženýr.
K pondělní tragedii: Doporučoval bych nařízené větší rozestupy mezi tramvajemi, které z jakýchkoliv příčin musí zastavit mimo zastávky.
A bezpečnostní zařízení (opatření): Znemožnit (zakázat) odjezd tramvajím ze zastávek pokud je v úseku otevřené trati před nimi odstavený vlak. Zabránilo by se nejen obdobným havariím, ale i běžným případům, kdy se cestující stovky metrů plahočí štěrkem k nejbližší zastávce nebo únikovým vratům. Myslím, že pro stávající trati jako Modřany se to dá řešit dispečerským hlášením a do budoucna (Barrandov) se dá bezpečnostní systém zabudovat přímo do stanic.   
  
0/0
26.6.2002 19:14

Pongo

Re: Re: Vida, vida,
Ano, před 30 lety byl provoz problémovější. Už tehdy jezdilo denně po Praze 2000000 aut, že?
0/0
1.7.2002 3:28

Milan

Re: Re: Re: Vida, vida,
Mluvím o centru Prahy. Žádné  "bobíky", předvolby na semaforech apod. Jízdní doby průjezdu centrem byly rozhodně delší. A tramvajové vozy ( T1 - za vedra = pojízdné rakve) -  to horko si ten, kdo to nezažil nemůže ani představit. 
0/0
1.7.2002 19:18

Pongo

Re: Re: Re: Re: Vida, vida,
Pravda, někde jsou sice preferenční prvky, ale zato se to jinde vynahradí. Proč například linka 23 jezdí ve špičce i s 20-ti minutovým zpožděním? Jaké bylo vedro v T1 posoudit nemohu, ale v T3 ano. Bývá tam i přes 70°C.
0/0
3.7.2002 23:00

Pongo

Re: Re: Vida, vida,
Bezpečnostní opatření. Hezká věc, ale těžko proveditelná. Vlaky na trati do Modřan jezdí většinou minutu, dvě po sobě. Než se stačí řidič spojit s dispečinkem, než mu řekne svůj problém, stojí za ním další dva vlaky, takže by se zákazem odjezdu ze zastávky nic nevyřešilo. Problémem je, že řidič 17 s největší pravděpodobností usnul. Neomlouvám ho, ale může se to stát každému.
0/0
3.7.2002 23:05

Milan

Re: Re: Re: Vida, vida,
Při přijetí navrhovaného bezpečnostního opatření by se v Modřanech mohly sjet opravdu jen ty tři vlaky. Ostatní by už zůstaly v zastávkách, případně opetativně obracely v Braníku. Pokud je mi známo, při nehodě se sjely 3 jednadvacítky (ta první měla poruchu), takže nehoda se stala hezky dlouho po tom, co ta první tramvaj zkolabovala.
Usnout za řízením se nesmí stát nikomu, ani řidiči tramvaje ani nikomu za volantem. Pokud kterýkoliv řidič tuto možnost připustí, ohrožuje dalším řízením bezpečnost provozu. Řidič tramvaje se vždy  může při únavě nechat vystřídat bez postihu. Může např. předstírat náhlou nevolnost (žaludeční, střevní apod.)  
0/0
7.7.2002 18:55

Pavela

Re: Re: Re: Re: Vida, vida,
Žádné předstírání není nutné - i únava je důvod neřídit.
0/0
10.7.2002 9:57

A

kuk
<b> KUK <b>
0/0
25.6.2002 13:33

Kléma

média
Nechápu, proč ve všech zprávách říkali, že tramvaje stály ve stanici. Jak na to sakra přišli? Copak jim ani z těch obrázků nebylo divný, že tam žádná stanice není? Je zde vidět opravdová úroveň našich médií!
0/0
25.6.2002 13:11

antigumokol

Re: média
Neznáš Jiříkovo vidění?
0/0
25.6.2002 21:45

Bx

Jsi filuta, novo. Pravdou je, že ta první tramka měla závadu. To znamená, že ji také ohlasila na dispečink. A to zase znamená, že o tom někdo věděl. Že jo? Ale možná by tramky měly vozit ve výbavě trojúhelník. Alespoň třímetrový.
0/0
25.6.2002 12:39

novo

Re:
Třímetrový nééé, ten se nevejde dráteníkovi do budky    .
0/0
25.6.2002 14:01

Kopretina

Lidská slušnost
Vážení,
je "dobrým" zvykem v dnešní době, bez konkrétních informací okamžitě vést diskuze na událost, která se někde stala, aniž by byly přesně známy okolnosti a ihned peprně vše okomentovat a odsoudit.  Hlavně hned každý přesně ví (nebo si to spíše myslí ), kdo za po může.
Nenapadlo Vás, že ten řidič tramvaje mohle třeba náhle zkolabovat? To žádné testy předem neurčí! Myslím si, že v dnešní době nám všem chybí hodně slušnosti!!
 Přeji Vám všem hezký den!
0/0
25.6.2002 9:50

Jirka

Re: Lidská slušnost
Předpokládám, že při náročnosti povolání provádí DP časté přezkumy zdravotního stavu svých zaměstnanců.
0/0
25.6.2002 10:53

Pavela

Re: Re: Lidská slušnost
Samozřejmě, je na to vyhláška ministerstva dopravy.
0/0
25.6.2002 11:38

Jirka

Re: Re: Re: Lidská slušnost
Tak to určitě nezkolaboval, viďte. DP o něj určitě dobře pečovalo. V opačném případě je to nezodpovědnost jak zaměstnavatele tak zaměstnance. Nejedná se o záchranáře, kteří pracují s nasazením života.
0/0
25.6.2002 12:19

Pavela

Re: Re: Re: Re: Lidská slušnost
Tak tomu nerozumím - kolabuje se přece náhle. Jinak pokud řidiči nevyhovuje např. EKG, tak nejezdí.
0/0
25.6.2002 12:23

Jirka

Re: Re: Re: Re: Re: Lidská slušnost
Kolabuje se náhle, po tom co se hromadí problémy. Fyzické i psychické. Nikdo se nesloží jen tak. I infarkt nedostanete z vteřiny na vteřinu. Jak cejtim že se mi dělá blbě, tak neřídím, nelezu do auta, nebo zastavím i kdyby mě to mělo stát práci. To platí i o vedru, žízni, potřebě jít na toaletu. Argumenty typu 10 hodin bez čůrání neobstojí. Když si na konci trasy dojdete na WC a zpozdíte se kvůli tomu (čili je předpoklad, že bylo zpoždění i kvůli dopravě), neexistuje zákon či předpis, který by Vás mohl poškodit (přesně naopak). Přečtěte si Zákoník Práce, pokud si necháváte něco líbit, je to Vaše chyba.
0/0
25.6.2002 19:11

Pavela

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lidská slušnost
Samozřejmě, že pokud něco cítil, měl zastavit a nechat se okamžitě vystřídat - nebyl by to první případ. Ale cítil něco??? Kdoví...
0/0
26.6.2002 9:46

bukvice

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lidská slušnost
Jiříku, ty sis asi přečetl Domácího lékáře, ne? Taky ho z éry komunismu doma mám. Ale budu rád, až mi pošleš pozvánku na své sté narozeniny. S tím, jak dokážeš vše předvídat, to určitě nebudou tvé poslední.
0/0
26.6.2002 21:02

HC

Re: Lidská slušnost
To jste napsala krásně, slečno Kopretino. Souhlasím s Vámi.
0/0
25.6.2002 13:42

cestující

Re: Lidská slušnost
Tím, že lidi spekulují o eventualitách, které se mohly stát a nemusely, se jednak tříbí mysl a jednak nepřímo nutí zasvěcené účastníky, aby co nejvíce "fakt" pustili. A k těm testům. Rozhodně by nějaké testy měly aspoň určit riziko toho, že by řidič mohl zkolabovat. Takže spekulace... a co třeba ta možnost, že se řidič pokusil spáchat sebevraždu?
0/0
25.6.2002 16:08

Phate

Re: Re: Re: Klub
Od dotyčného jsem se dozvěděl, jak je vlastně skvělý a morální člověk, že neodjíždí ze zastávek dříve, než to je napsáno v jízdním řádu. To je asi tak jako bych dával na odiv a dožadoval se uznání za to že nekradu. Ve světle těchto názorů mě již nepřekvapuje, že polovina tohoto národa volila komunisty (Špidla+Grebeníček).
0/0
25.6.2002 9:08

cestující

Re: Re: Re: Re: Klub
Pane, tady je nějaký zmatek. Oni vymazali příspěvek(příspěvky), na který jste reagoval?
0/0
25.6.2002 15:57

bracesfan

Re: banda hajzlů
Pánové, když chcete někoho kritizovat, tak se nejdřív naučte předpisy. Z toho, co ten první chudák napsal, je jasné, že je porušil nejmíň třikrát. A jestli někdo jezdí jako prase, tak jsou to kromě okresů Jablonec, Semily, Frýdek-Místek a Český Krumlov hlavně Pražáci. Nechci se dotknout těch slušných pražských řidičů, ale kam přijedou Pražáci, tam z nich mají strach. 80 km/hod v obci, 160 km/hod na dálnici a že by jim něco říkala dvojitá čára, zebra a přechod pro chodce? To jsou normální chudáci, který celý život jezdili Trabantem a teď si myslí, že jim zvedne prestiž nějaký západní vůz.
0/0
25.6.2002 7:05

Phate

Re: Re: banda hajzlů
Ten chudák by rád věděl čím NEJMÉNĚ třikrát porušil předpisy. Pokud odbočuju doleva a autobus mě zleva předjíždí tak nevím jestli jsem předpisy porušil. Pokud dávám přednost lidem na přechodu a JE TO SILNICE, KDE AUTA NEMAJÍ VLASTNÍ PRUH a naboří mě tramvaj tak jsem spáchal dopravní přestupek ? To sem jako ty lidi měl přeject? Ty určitě budeš autobusák, jinak bys takový kraviny nemoh napsat. Že rozháníte lidi na přechodech je naprosto běžný. Ze tří příspěvků jsem seděl v autě dvakrát ty HOVADO. Než tady začneš žvatlat tak si aspoň pořádně přečti na co reaguješ. Pokud máš strach z Pražáků, který jezděj po dálnici 160, tak se obávám, že ten komplexíček z Trabanta budeš mít nejspíš ty.
0/0
25.6.2002 8:38

Joker

Re: Re: Re: banda hajzlů
Pokud odbočuješ doleva tak: "...řidič odbočující doleva nesmí ohrozit vozidlo jedoucí za ním... ...nesmí odbočit doleva, pokud je v danou chvíli předjížděn z leva dalším vozidlem..." ap, doporučuji přesné pročtení následujících paragrafů §22/1c, z.č. 200/1990 Sb., §4/a,b, §5/1b z.č. 361/200 Sb. - Je to všechno o odbočování doleva o kterém jsi mluvil. Nezastávám se nikoho a proti nikomu nebojuji - je dbát na správný výklad zákonů je nad lidské síly...
0/0
25.6.2002 15:20

antigumokol

Re: Re: Re: banda hajzlů
Kecáš nesmysly. Chtěl bych vidět, jak to bylo doopravdy. Holt přiznat svou chybu je někdy těžké. A přiznat komplexy z Trabanta ještě těžší. Víš co, běž si za ten volant autobusu nebo panel tramvaje na nějaký pátek sednout a potom tady někoho poučuj o morálce. A taky bys už mohl začít užívat i jiné tituly než hajzl a hovado. To, že si tak sám připadáš, ještě neznamená, že stejné akademické tituly mají právo i ostatní účastníci diskuze :-). Ale to ty stejně nepochopíš...
0/0
25.6.2002 21:19

lolek

jeste jednou k tem testum....
tak jsem si jeste jednou precetl clanek a vyjadreni p. Duba me nepresvedcilo o narocnosti testu a o peclivem vyberu ridicu. Cituji : Chybu vidí i v tom, že kvalifikační požadavky na přijímané řidiče jsou velmi nízké a mnozí nemají ani řidičský průkaz na řízení automobilu. "Je to strašně nebezpečné a vedení podniku jsme na to několikrát upozorňovali," poznamenal.
0/0
25.6.2002 4:41

Pongo

Tak jsem si přečetl
spoustu příspěvků a nedá mi než na některé reagovat. Řidič tramvaje je dnes a denně ve stresu. Skutečnost, že zabrání zhruba dvaceti nehodám za den je pro mnoho lidí nepostřehnutelná. Auta vjíždějící na tramvajový pás podle zákona (dnes už to je zákon, vážení) nesmí ohrozit ani omezit tramvaj (zkuste se třeba podívat k Novotného lávce). Poslední dobou se také rozmáhá objíždění tramvají stojících v zastávce zleva (např. Plynárna Michle, Fidlovačka, ale i Štěpánská). Řidiči aut argumentují, že autobus objet mohou, jenže zřejmě už všichni zapomněli, že objíždění tramvaje zleva musí být povoleno patřičnou dopravní značkou, jinak to je porušení zákona. Spousta lidí nezná nový zákon o provozu na pozemních komunikacích, jinak by si nemohli vynucovat přednost před tramvají na přechodu (to je překvapení, co? Chodec na přechodu musí dát přednost tramvaji). Adepti hlásící se k tramvajím procházejí náročnými zdravotními a psychologickými testy. Těmito testy neprojde 8 z 10 uchazečů. Takže jen 2 z 10 jsou k DP přijati. Pokud by se u řidiče ve službě (a to i v záloze ve vozovně) zjistil alkohol, dostane okamžitě §53. Trať z Braníka do Modřan je rychlostní a je na ní povolena rychlost 60 km/h. Na této trati pochopitelně jedou řidiči maximální povolenou rychlostí, aby dohnali ztrátu a stihli se v Modřanech aspoň dojít vyčůrat. Rychlost tramvají se měří podnikovým radarem a věřte tomu, že žádný z řidičů nechce přijít o peníze, a proto rychlosti dodržuje. Pokud sekretářka udělá v dopise překlep, jednoduše ho opraví. Pokud se řidič tramvaje zamyslí a třeba zapomene odbočit a jede jinou trasou, stojí ho tahle legrace 450 Kč. nevěřte tomu, že tramvajáci schválně bourají a pak mají volno. Nevím, kdo si tohle vymyslel. Za každou zaviněnou nehodu zaplatí tramvaják pokutu policii, pokutu podniku a škodu na tramvaji. Při vážnější nehodě mu jsou odebrány "papíry" a řidič musí absolvovat mimořádné přezkoušení (musí si vybrat dovolenou) nebo i návštěva pycholožky. Při nezaviněné nehodě, kdy tramvaják není rozrušen dokonce pokračuje po vyšetření události Policií ve své službě. Směna trvá někdy i přes 11 hodin a to za každého počasí. Když je venku 30°C, v kabině při jízdě proti sluníčku to dělá 70°C. Setkal jsem se mnohokrát s případy, kdy šel tramvaják požádat řidiče auta stojícího kolem na koleji, aby mu umožnil projet a se svým vozem uhnul, když má k chodníku dva metry. A co bylo odpovědí? Vztyčený prostředníček! Ano, tak se chovají řidiči jedoucí si ve svém autě sami a zdržující 200 lidí dopravujících se tramvají. Tramvaj má dlouhou zábrzdnou vzdálenost, ale o tom už zde psali jiní. Pokud řidič auta udělá myšku a zastaví na kolejích, může si být téměř jist, že tramvaj, kterou právě předjel, nestačí zabrzdit. Všem těm, kteří zde nadávají tramvajákům do primitivů, blbců kreténů a hovad bych doporučil, aby si šli zkusit ony psychotesty. Možná by pohořeli jak papír...
0/0
24.6.2002 22:50

lolek

Re: Tak jsem si přečetl
Teda chtel bych videt ty narocne testy. Zrejme delaji nabory v psychiatrickych lecebnach. Ale na druhou stranu uznavam, ze hodne ridicu aut jsou hulvati.
0/0
24.6.2002 23:23

Pavela

Re: Re: Tak jsem si přečetl
ad testy: Myslim, Lolku, že by ses divil. Takový zátěžový pozornostně rozhodovací test je srovnatelný s leteckými testy.
0/0
24.6.2002 23:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.