Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Izraelské tanky opět míří na Arafata

Do palestinského Ramalláhu na západním břehu Jordánu vjely za úsvitu izraelské tanky a obrněné transportéry. Do města směřovalo na 130 vozidel podporovaných dvěma vrtulníky, tvrdí palestinské zdroje. Celkem 17 tanků obklíčilo sídlo palestinského prezidenta Jásira Arafata. Předák je v budově. Tu poničily již předchozí izraelské útoky. Je to již třetí akce izraelských jednotek proti Arafatovu sídlu tento měsíc.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

australena

Predsedovi, Liborovi, Judite, Sarce: biblicka debata
Pod starsim clankem se tu objevila pre o Bibli a souvisejicich tematech. V debate byl Sima, Svine z jeskyne, Jurasek a Pani ucitelka. Predseda je, pokud si pamatuji , evangelik, Libor katolik, Sarka a Judita maji judaisticke znalosti. Rada bych vedela, jake jsou vase nazory. Pisi o tom pod jinym clankem, protoze ale nevim, kdo z vas momentalne tyto chaty procita, pretiskla jsem otazky take sem.
 
Nazory v kostce:
Sima: Jezis byl zkrachovaly ucitel, Mojzis byl vrah
SZJ: Evangelia obsahoji moudrost jako zadna jina kniha; skoda, ze se jimi zadne velke cirkve absolutne neridi, svet by byl jiny
Jurasek: Zide nenavidi bibli a Jezise; bible je jenom Novy Zakon
PU: Bible je Stary i Novy Zakon; neni pravda o Zidech a Jezisovi; nema sice pro ne ten vyznam co pro krestany, ale ne ze by nenavideli
 
Doufam, ze odpovite, diky.
 
0/0
26.6.2002 7:33

frajer

DALSI VEC
NEJSEM ARAB NEMEL JSEM DRIVE NIC PROTI ZIDUM ALE CO JSEM S NIMA ZAZIL STACILO MI TO. JSOU TO ZMRDI ZA PENIZE JSOU SCHOPNI PRODAT VLASTNI MATKU, NEZNAJI SLOVO JAKO JE CES, JSOU CHAMELEONY, BASTARDI. JSOU TO DEFORMOVANI CHCIPLY HAJZLY. ZIDACI SERU NA VASI KOMENTARE ALE VIM JEDNU VEC JISTE ZE KDE JE ZID TAM NIKDY NEBUDE KLID, TYHLE HAJZLY STEJNE SI NAKONEC SI VYMYSLEJI TU SVOJI "PRAVDU" A KOLEM NICH BUDE ZPOUSTA PODPLACENYCH NEBO MAGORU KTERE BUDOU SLEPE KYVAT HLAVOU. VONI SI DNESKA VYMSLELI TU SVOJI POHADKU O SVYMU NARODU VERIM ZE ZEJTRA SI DOKAZOU VYMYSLET TEN SVUJ MYF AZ DO UZEMI IRANU CI TURECKA TYHLE ZMRDI JSOU SCHOPNI NA VSECKO. ALE VERIM A JSEM SI JISTEJ ZE SE JIM TO JEDEN DEN SE VSECKO VRATI SE, BUDOU ZASE NEJHLEDANEJSI. ZA TYHLE VASI FALESNE TRIKY JSTE VZDYCKY DOPLACELY A TO PRIJDE ZAS SVET JE SPRADVEDLIVEJ, VERIM V BOHA ZE TYHLE ZMRDI MOC NEVDRZEJI
0/0
25.6.2002 4:15

Profesor

Re: DALSI VEC
Frajer aka Jurasek? Gramaticky na to rozhodne vypada a uhlem pohledu take.
0/0
25.6.2002 4:49

Ondrej

pojem okupace je bohuzel dodnes zivy dvojsmysl
Tady jsou dva clanky dodnes platneho ustanovujiciho prohlaseni Arafatovy PLO
http://www.netaxs.com/~iris/plochart.htm
Article 15: The liberation of Palestine, from an Arab viewpoint, is a national (qawmi) duty and it attempts to repel the Zionist and imperialist aggression against the Arab homeland, and aims at the elimination of Zionism in Palestine. Absolute responsibility for this falls upon the Arab nation - peoples and governments - with the Arab people of Palestine in the vanguard. Accordingly, the Arab nation must mobilize all its military, human, moral, and spiritual capabilities to participate actively with the Palestinian people in the liberation of Palestine. It must, particularly in the phase of the armed Palestinian revolution, offer and furnish the Palestinian people with all possible help, and material and human support, and make available to them the means and opportunities that will enable them to continue to carry out their leading role in the armed revolution, until they liberate their homeland.
Article 16: The liberation of Palestine, from a spiritual point of view, will provide the Holy Land with an atmosphere of safety and tranquility, which in turn will safeguard the country's religious sanctuaries and guarantee freedom of worship and of visit to all, without discrimination of race, color, language, or religion. Accordingly, the people of Palestine look to all spiritual forces in the world for support.
Note: however, that the PLO's translation sometimes deviates from the original Arabic so as to be more palatable to Western readers. For example, in Article 15, the Arabic is translated as "the elimination of Zionism," whereas the correct translation is "the liquidation of the Zionist presence." "The Zionist presence" is a common Arabic euphemism for the State of Israel, so this clause in fact calls for the destruction of Israel, not just the end of Zionism
 
Toto je bohuzel dodnes platne prohlaseni Arafatovy PLO. Udivuje mne naivni predstava, ze Palestinci bojuji za navraceni uzem, ktere stanovila OSN pro arabsky stat, a o ktere prisli po napadeni Izraele. Boj za osvobozeni Palestiny bohuzel stale neni nicim jinym nez ukoncenim pritomnosti Izraele. Je to ozbrojene povstani, ktere je v podstate PROTI hranicim, stanovenych OSN v roce 1948.
Jinymy slovy, muzem se tu donekonecna dohadovat o hranicich stanovenych OSN, dusledky valek, ci o pravu na Palestinsky stat (jaky maji na mysli?), kdyz "boj proti okupaci" si aktiviste hnuti PLO prekladaji do sveho jazyka uplne jinak. Pojem "okupace" ma stale dvoji chapani; to, ktere je uvedeno v prohlaseni PLO legitimizuje utoky na civilni obyvatelstvo kdekoliv na uzemi Izraele. Osobne si nedelam zadne iluze o prohlaseni Hamas : "Stahnete se z uzemi, ktere okupujete, jinak neprestaneme s utoky" Drzi pritom snad rozhnevany bojovnik za vlast v ruce s mapu navrhem koexistence statu Izraele a statu Palestina?
Koneckoncu, i Palestinske vladni organizace a ministerstva maji stale ve znaku mapu celeho Izraele. "End of occupation" je u Palestincu z valne vetsiny vniman stale jinak nez se povetsinou domniva zapadni verejnost. (poll JMCC 13/06/02, ag. Reuters)
to jen ke slovu "okupace"
 
0/0
24.6.2002 21:44

jurasek

Re: pojem okupace je bohuzel dodnes zivy dvojsmysl, zatimco Ondra nedava smysl
jenom pro upresneni, iris plochart, jinak webova strana Izraele, jinak tez IsraelForum.com....24 hours news, Discussion&Debate.......LOL!!!!!!!!!!!!!!!!!
superobjektivni prispevky, kliknete si na to, aspon si promrskate anglictinu *mne bylo jasne, ze chudak Ondra nikde v Parizi nesedi.....spis v Tel Avivu pod bicem taty Dana c.1)...takze mate clanky Arafata vysvetlene zidy pro zidovske publikum, cili lez, propaganda a zase lez....vsak se na to sami podivejte, vyhodte si take iris plochart a aspon uvidite, co je zidovska, proizraelska propaganda..........LOL!!!!!!!
Ondro, Ondro, bez Google ani rana........???????????
0/0
24.6.2002 22:52

David

Re: Re: pojem okupace je bohuzel dodnes zivy dvojsmysl, zatimco Ondra nedava smysl
Myslim, ze kdyz uz se teda do nekoho pustim osobne, tak by aspon fakta mela sedet, ne? Zajimalo me, jak moc je uvedeny dokument pod vlivem "izraelske propagandy" a nasel jsem si ho na strankach uznavane Yalske university. Srovnat si ty dokumenty muzete sami:
0/0
24.6.2002 23:45

jurasek

Re: Re: Re: pojem okupace je bohuzel dodnes zivy dvojsmysl, zatimco Ondra nedava smysl
ze je to na strankach 'uznavane Yalske univerzity' nic nemeni na tom, ze to bylo vzato z izraelske stranky a pouzito nejakym horlivym Cohenem nebo Levym nebo Friedmanem (dosad si jine zidovske jmeno) zminene uznavane Yalske univerzity.......ty jsi nova Ondrejova intelektualni ostraha????kluk to potrebuje, kdyz zacina copy a paste z izraelskyho fora....LOL! nemusi prset, staci kdyz kape, panove....jinak take 5. kolona Ondreje, znameho pod jmenem Uher, pribrala dalsiho ucastnika Davida.......vitej, intelektuale....Richtrova stupnice se zachvela na cisle 1....!
0/0
25.6.2002 0:19

David

Re: pojem okupace je bohuzel dodnes zivy dvojsmysl, zatimco Ondra nedava smysl
Aha. Takze ty taky teda patris mezi ty lidi, kteri kdyz jsou chyceni policajtem o pulnoci s autogenem u bankovniho trezoru tak rikaj ze tam tudy zrovna prochazeli na autobusovy nadrazi, ze? Aspon vim s kym ma tu cest.
0/0
25.6.2002 0:23

jurasek

Re: Re: pojem okupace je bohuzel dodnes zivy dvojsmysl, zatimco Ondra nedava smysl
ty a intelektual? to jsem teda zatracene tezce prehnal..pred chvili to byla deloha, do ktere se zaleza (udajne jako ja), ted je to autogen a policajt....ty spise vypadas na ale pekneho magora...bez radeji spat, je po pulnoci a potrebujes trochu odpocinku, aby ses zitra vymrsil aspon na IQ 25,  s tim bys mohl prezit dalsi den a dalsi prispevky tady......nite nite
Richtrova stupnice kumulovaneho intelektu Ondrovy 5. kolony sjela na 0.25....cas:0:35....utery
0/0
25.6.2002 0:39

David

Re: Re: Re: pojem okupace je bohuzel dodnes zivy dvojsmysl, zatimco Ondra nedava smysl
Co to meles o pulnoci? Den teprve zacina. A neboj, ja to dalsi den v Menze zvladnu, ale ty budes mit asi kocovinu
0/0
25.6.2002 0:47

jurasek

Re: Re: Re: Re: pojem okupace je bohuzel dodnes zivy dvojsmysl, zatimco Ondra nedava smysl
ty a Menza????lol! ha ha ha
ty jsi nejaky 50 plus, byvaly delnicky kadr, ktery si jenom o Menze mohl nechat zdat, kdyz se horko tezko prodiral nejakym ucnakem, kam se dostal jenom diky tomu, ze otec byl u komancu......ruda je barva ma je vase rodinne heslo...
0/0
25.6.2002 17:32

David

Re: Re: pojem okupace je bohuzel dodnes zivy dvojsmysl, zatimco Ondra nedava smysl
Jenom slusnost mi veli, abych ti skutecne od plic nerekl co jses ty zac.
0/0
25.6.2002 19:12

Profesor

Re: Re: Re: pojem okupace je bohuzel dodnes zivy dvojsmysl, zatimco Ondra nedava smysl
Nekterym dosud nedoslo, ze Zeme se toci. Domnivaji se, ze pulnoc v CR znamena, ze musi byt pulnoc vsude jinde na svete.
0/0
25.6.2002 5:00

David

Re: Re: Re: Re: pojem okupace je bohuzel dodnes zivy dvojsmysl, zatimco Ondra nedava smysl
To je ta pronikava inteligence, to je to pochopeni svetovych problemu. Ani nejsme schopni premyslet v ruznych casovych pasmech
0/0
25.6.2002 5:46

Ondrej

Kde jsou Juraskovy reklamni spoty?
Ze se ozve Jurasek,  az ho rodice pusti vecer k internetu, jsem vedel. Osobne jsem prekvapen, jak se ve sve hysterii prekonal a zapomnel pri tom psani na akne. Uz jsem premyslel, jestli za ty pravidelny reklamni spoty na pripravky proti akne neni placeny v ramci nejake brigady.
0/0
25.6.2002 11:17

jurasek

Re: Re: Re: Re: pojem okupace je bohuzel dodnes zivy dvojsmysl, zatimco Ondra nedava smysl
uhel pohledu, profesore? casovy posun? poslouchej, ty a ten zbytek 5. kolony tak nejspise delate nekde u Donalda na nocnich sichtach a rikate tomu Amerika, asi tak, jak Ondrej a jeho akne v Parizi na hudebnim festivalu.......LOL!
0/0
25.6.2002 17:27

Ondrej

Sionisticky prohlizec google:))
Uvedeny odkaz byl asi prvni v google search results. Zrejme se proti tobe spiknul cely internet, Jurasku.
0/0
25.6.2002 15:46

jurasek

Re: Sionisticky prohlizec google:))
drahej a zauhrovanej Ondro, kteremu nezbyva nic jineho, nez mit za spolecnost Google, prasteneho otce a par souvercu tady na netu jako 5. kolonu....a kremy na akne....(jak ti prospivaji nocni prochazky po 'Parizi', neprcha parizsky lid pred tebou, rekni jim, ze si to lecis...je vsak mozny, ze oni rozumi jenom francouzsky, smula hochu, velka smula)
ty vis o 'search' asi tolik, kolik umis francouzsky.....:))))))))))
0/0
25.6.2002 17:44

pani ucitelka

Re: Re: Sionisticky prohlizec google:))
Jeeeezkovy zraky, Jurasek uz nemuze ani souvislou vetu dat dohromady, znovu zacina bla-blabolit. Uz se zase kousnul do jazyku, to tu bude pruser! Dik, pani doktorko, ze jste zjistila co on dela s temi pilulkami, ktere jste mu predepsala. Proto on se tak casto kouse, holomek, to jak se snazi si ty pilulky schovavat pod jazyk! Neni divu, ze tu dnes tak radi. My jsme pocitali, ze ho leky uklidni a on namisto toho zacal blabolit a kousat se. Budete se muset na nej podivat.
Co to rikas, Jurasku? Ano, muzes jit do umyvarny, my uz te sami take citime ve vzduchu. Jak ses kousnul, zase ses pos...!  Mas aspon sebou ciste prevleceni? Posledne jsme ti museli dat ustavni rucnik na zabaleni, abys nam tu nebehal nahaty, protoze sis neprinesl ciste pradlo.
Skoda, zase uz prijdes o cast hodiny a my se tolik tesili, jak se nam pochlubis tou prislibenou anglictinou. Nebo to byla nemcina? To vis, takove linguisty jako ty jsme tu uz dlouho nemeli
0/0
25.6.2002 19:03

Jarda

Re: Re: pojem okupace je bohuzel dodnes zivy dvojsmysl, zatimco Ondra nedava smysl
Prosím, prosím, paní učitelko, Jurášek se tu vytahuje svojí frančtinou, ale Pierre řekl, že to od něj Jurášek všechno sprostě opsal!!!
Prosím, prosím!!!!!!
0/0
26.6.2002 4:23

honza2

jako obvykle nejaky internet...
strucny prehled historie ... http://www.conceptwizard.com/conflict.html
0/0
24.6.2002 17:08

honza2

pro Adelku a jine
Predem par faktu: OSN v roce 47 nerozhodla o vzniku zadneho Palestinskeho statu!! Vyslovila se pro stat Arabsky!! Mozna pro nekoho zbytecny detail ale je to nesporny fakt dokladajici, ze identita pojmenovana po ne rimske provincii se v minulosti NIKDY neprofilovala jako narodni! To co se s timto statem stalo je otazka pro Syrii, Jordansko a Libanon, ne pro Izreal. ***** 2. Etnicka cistka?? Driva vetsina vsech mistnich obyvatel s uzemi Izraale dle OSN 47 odesla zcela dobrovolne (tedy presneji na vyzvu svych vudcu) s tim, ze se brzy vrati (a vratili se velmi brzy...). Celkova statistika vsech mrtvich (vcetne atentatniku, ozbrojenu ap. tedy ne objeti, jak se casto uvadi) neni zadne cislo, ktere by vypovidalo o nejake cistce. Napriklad v Kongu za jeden jediny rok zemrelo mnohem vice lidi (to lze nazvat cistkou). **** Vrazda tyrana? Prosim? Podivejte se na statistiky, kolik objeti z te ci one strany jsou skutecnymi civilisty (napriklad zeny a deti). Mozna budete prekvapena, ale cisla rozhodne pro tento nazor nesvedci. **** Mozna to chce mene nadavek, mene emoci a trosku se touto problematikou zabyvat podrobneji. Izrael v porovnani se vsemi velmoci resi problem velice humalne. Uz vidim spojene staty ci rusko, ktere ve jmenu boje proti terrorismu znicili dve zeme a nic moc se kolem neudalo. A narozdil od izraele nechali pechotu doma. Opravdu se domnivate, ze Izrael nema delostrelectvo (kterymi by boural domy) ze nema letectvo (kterymi by dle vojenskych expertu behem 22 hodin dokazal znicit uplne vse). ****** A jeste jeden zemepisny detail. V soucasne dobe NEEXISTUJI ZADNA PALESTINSKA UZEMI!! Pouze Palestinska samosprava a to si neplette!! To ze vsude chodi Arafat jako prezident a existuje spousta ministru a konzulatu neznamena, ze tyto "terminy" maji realny vyznam. Slezko taky nema sveho prezidenta a 35 ministerstev (ted redukovano na 21 ...). Stale je to uzemi Izraele a je jen jeho dobrou vuli, ze nejakou samospravu povolil. Avsak nekteri lide si nekterych veci prilis nevazi a odmitnuti nabydky E. Baraka, ktera kazdemu rozume mysliciho cloveka musela doslova sokovat(!!) nebylo nic jineho nez nejhloupejsi gesto, ktere mohl "velky statnik" J.A. udelat. Je lehke byt revolucionar, tezke byt statnik s "nemylosrdnou opratkou demokracie" za zady. ***** Mezinarodni spolecenstvi je momentalne jedna z nejubozejsich organizaci. Jedine co se ji podarilo je paralizovat veskerou moznost ideii OSN tim, ze dali demokraticke prostredky nedemokratickym rezimum a ti se s tim naucili velmi obratne zachazet. Lidska prava se stala metlou jejich zakladatelu a bicem autoritativnich rezimu...
0/0
24.6.2002 17:06

Jiri

Re: pro Adelku a jine
Vy jste neunavny bojovnik za prava Izraele, vidte? Cloveka az napada myslenka, zda to delate proto, ze jste vasnivy obhajce cehokoliv, co Izrael udela, nebo za Vase komentare berete financni odmenu ci nejake stuzky vitezu
Zide zacali zabirat/kolonizovat muslimskou Palestinu jiz v roce 1870 po ruskych pogromech. V roce 1897 Herzl formuloval "Sionismus" jako myslenku zpet do  Velkeho Izraele, od Nilu po Eufrat.
Pocet Zidu v Palestine 1918 byl 65 000, zatimco mezi rokem 1933 a 1947 se pocet zvysil na 600 000, vse imigrovanim. Pocet Arabu se tez zvysil, nikoliv vsak emigraci.
Zide v roce 1918 byli pouhymi 11% obyvatel Palestiny, v roce 1947 uz 1/3. V roce 1948 OSN rozdlo o rozdeleni Palestiny, 50% pro zidy. V te dobe zide vlastnili pouze 6-8% pozemku v Palestine.
Jordansky kral Abdula varoval v clanku uverejnenem v Americe v roce 1947 proti rozhodnuti OSN, ktere de facto rozhodlo ve prospech imigrantu/zidu na ukor puvodnich obyvatel Palestiny, Arabu. Arabove byli proti tomu, aby se stali mensinou v jejich vlastni zemi.
OSN rozhodlo, Velka Britanie opustila Palestinu 15. kvetna 1948 a stat Izrael byl vyhlaseny. Jiz pred 15. kvetnem vetsina palestinskych mest a osad byla v rukou clenu Irgun a Stern a jejich teroristickych akci, jako Dir Jasin, ktere zpusobily, ze Palestinci opousteli vlastni zem. Sam Ben Gurion naridil Rabinovi a Allonovi vyhnat 50 000 obyvatel z mist jako Lod a Ramle. Z techto duvodu arabske armady napadly Izrael, byly porazeny a Izrael okamzite vydal zakon zakazujici navrat uprchlych Palestincu, jejich majetek byl konfiskovan a uprchlicke tabory byly vytvoreny v okolnich arabskych zemich.
Spolecne s VB a Francii Izrael napadl Egypt v roce 1956, Eisenhower zastavil tento spolecny utok.
V roce 1967 Egypt uzavrel Tiranskou uzinu a tim zamezil namorni dopravu z Eilatu. Amerika doporucovala mezinarodni reseni, misto toho Izrael napadl a znicil egyptskou vzdusnou obranu, obsadil Gazu a zapadni breh, napadl Syrii a obsadil Golanske vysiny. SSSR te doby oznamilo USA, ze jejich bombardery jsou pripraveny znicit izraelske vzdusnou obranu. Valka skoncila v tomto momente.
V roce 1982 kral Fad, stejne jako nyni v r. 2002, prisel s mirovym navrhem uznani Izraele a resenim otazky uprchliku. V roce 1982 Izrael, proti namitkam USA, napadl Libanon na zaklade fabrikace a propagandy.
Od r. 1967 Zapadni breh a Gaza jsou okupovana uzemi, kde zije 200.000 zidu v primem rozporu se Zenevskymi konvencemi a rezolucemi OSN.
Prvi palestinske povstani zacalo v r. 1987, kdy Palestinci meli dost okupace, ponizovani, zabirani jejich pudy, niceni obydli, zabijeni. V roce 1993 byl prijat prozatimni plan o jiste autonomii pro Palestince na okupovanych uzemich.Byl to Rabin, ktery si  konecne uvedomil celkou problematiku okupace. Proto byl zavrazden zidovskym fanatikem, Netanyahu nepokracoval v Rabinove iniciative, naopak zacal s rozsirovanim ilegalnich zidovskych osad na okupovanych uzemich. navrhy z roku 1993, 97 a 2000 o navraceni 99% uzemi Palestincum byla pouha propaganda hojne rozsirovana proizraelskym tiskem a politiky, pravdou vsak je, ze to, co bylo nabidnuto, nebyl stat, ale 4 uzemi vzajemne oddelena izraelskym uzemim.  V zari 2000 Saron provokativnim chovanim vyvolal druhe povstani. Na mirovy navrh Arabske Ligy z letosniho roku Saron odpovedel novou okupaci a zabijenim Palestincu a odmitl komise OSN vysetrovat tuto brutalni taktitku. Mam jenom hluboky obdiv pro Palestince, kteri od roku 1967 bojuji o svoji zemi a preziti navzdory vsemu.          
0/0
24.6.2002 20:15

Calaff

Re: Re: pro Adelku a jine
A hele Jiri se začetl do politické příručky ze sedmdesátývh let.
Arabové útočili na Židy mnohem dříve, než byl stát Izrael vyhlášen. Hagana  a Palmach byli jedinými oficiálními (i když kvůli Britům v ilegalitě) obránci židů. Irgun a Sten byli nakonec rozbity Haganou.
Doporučuji knihu Ó Jeruzaléme od Larry Collins a Dominique Lapierre - nejsou to Židé.
Jinak je fakt nechutné sledovat jak se tady snaží každý (skoro) svého oponenta překřičet a urazit. Ocenil bych diskuzi výce podloženou ověřitelnými fakty. Je tu spousta lidí, které baví popichovat ostatní i když ani nevědí, kdo to byl jeruzalémský muftí, nebo třeba Ben Gurion.
Je to fakt, jsem Žid. Podporuju Izrael.
0/0
24.6.2002 22:21

Profesor

Re: pro Adelku a jine
Mezinarodni spolecenstvi je momentalne jedna z nejubozejsich organizaci. Jedine co se ji podarilo je paralizovat veskerou moznost ideii OSN tim, ze dali demokraticke prostredky nedemokratickym rezimum a ti se s tim naucili velmi obratne zachazet. Lidska prava se stala metlou jejich zakladatelu a bicem autoritativnich rezimu...
 
Posledni paragraf je zvlast vystizny. Domnivam se ale, ze Vase namaha podat problemy Stredniho Vychodu ve strizlivem svetle faktu, neni zde nic vic, nez hazeni perel svinim.
0/0
25.6.2002 5:08

jinej Jirka

toc kolo toc .... Adelko
 Vezmi si Adelko araba za muze, aspon budes vedet jakou ze to kulturu branis... jeste lepe, vezmi si Palestince, on dotahne celou svoji familii do Evropy (coz nam vsem udela moc velkou radost) no a kde skoncis Ty? to nebude zaviset uz nikdy na Tobe, zvlast jestli si Te tam odtahne... takze jestli tady chce branit nejaky lidsky prava, tak se mrkni, jak je system, co tu neprimo podporujes, uznava a co uznavaji ti samotni lide (mrtvej zid, dobrej zid Ti asi sedi, co?) jinak je to tu koukam porad dokoleckokokola, bohousi :)))
0/0
24.6.2002 16:15

PéKáčko

Re: toc kolo toc .... Adelko
zajímavý souhrn předsudků o kultuře, kterou znáš jen ze zpráv v televizi, z romaticko dobrodružných knížek a vyprávění sousedky. Když něčemu nerozumíš, měl bys mlčet nebo si o tom něco zjistit.
0/0
24.6.2002 16:30

australena

Re: Re: toc kolo toc .... Adelko
Spravne rikas, ze si clovek ma veci predem zjistit. Co je v tom pripade spatne treba na sousedcine vypraveni? Co kdyz ona ta sousedka z tech koncin sama pochazi a ma vlastni zkusenosti? To tady v Australii vubec neni nezvykle; zije nas tu asi 160 narodnosti. Napriklad ja mam v praci kolegy pochazejici z nejakych 40 zemi, to se od nich clovek ledacos dozvi.
0/0
24.6.2002 17:05

jinej Jirka

Re: Re: toc kolo toc .... Pekac-ko
patrne trpis neovladatelnou telepatii... Je zcela zretelne, ze Ty tomu rozumis, oooo velke PeKacko, z Tebe ta moudrost pristi jak rani chcani... Mas nejaky pekny zazitek s muslimy z blizkeho vychodu, kteri Te pohostili a vlidnost jakou si poznal u nich bys tady tezko hledal... kterou suru mas nejradeji? tu o Saqaru?... nebo nejakou jinou, mirumilovnou?... nebo jsi snad sam arabskeho puvodu?... tak mnoho otazek, jestli pak si najdes cas ve sve casove zaneprazdnenosti a svolis k nekolika poznamkam k mym nesmelym dotazum... ve sve nekonecne moudre blahosklonosti...
0/0
24.6.2002 17:11

Jiri

Re: toc kolo toc .... Adelko...pro vas, jinej jirko
0/0
24.6.2002 20:21

Jiri

Re: toc kolo toc .... Adelko...pro vas, jinej jirko
Vas komentar je jenom plny nenavisti, neznalosti a domnenek. Pokud se jiz chcete bavit o arabske kulture, bude zahodne, pokud se o ni skutecne neco dovite vlastnim studiem nebo  cestovanim. Z toho, jak pisete, je zretelne aspon mne, ze jste zadne studium ci cestovani jeste nepodnikl.
0/0
24.6.2002 20:25

jinej Jirka

Re: Re: toc kolo toc .... Adelko...pro vas, jinej jirko
mate uplnou pravdu, arabskou kulturu znam pouze z Francie a Albanie - coz nejsou popravde receno arabske staty a islam znam jenom z Koranu... podle teto logiky by mohl mluvit o atomovem vybuchu pouze ten, kdo ho zazil na vlastni kuzi... cao
0/0
26.6.2002 11:58

admiral_Atvar

tolerance
Havel a suita nohsledskych filosofu co svolavaji ruzna fora o lidskych pravech tvrdi, ze miseni kultur, ras a vlivu je spravne a obohacujici. Myslim si tedy, ze vybuchy fanatiku jsou spravne taky. Vzdyt to uvadeji do praxe ! Pozustali po obetech jsou urcite moralne obohaceni. Kdyz uz si ti izraelci vymysleli a sestrojili tak krasny stroj jako je Merkava MK3, tak by byl osudovy omyl jej neodzkouset v praxi. Vice me sere brozik uklidnujici se vrazdenim lesni zvere, nez izraelsti tankiste kosici onu arabskou sber. Jen je skoda, ze nenechaji nic ridicovi na rozdrceni.
0/0
24.6.2002 13:48

Mokrec

Re: tolerance
A tos jeste nevidel ty nove features na jejich raketach a houfnicich. To jsou teprve ty spravne rachy. 
0/0
24.6.2002 14:00

PéKáčko

Re: Re: tolerance
Fakt, to bych chtěl mít a vykostit s tim kokoty jako jste vy dva.
0/0
24.6.2002 16:38

Mokrec

A proc se stahovat!
Kdyz tady ctu ty keci o tom, ze se Izrael musi stahovat z okupovanych uzemi, tak silne nechapu. Proc by se mel stahovat. On byl napaden a ta uzemi jsou pravoplatna korist. Navic, Izraelci jsou vzdelanejsi, takze je zaruka, ze to dokazi mnohem lepe vyuzit nez ty arabsky nuly, kteri tam vytvori jen lihne novych teroristu. A navic, vy vsichni "hipici" a podobni zmateni a nepochopeni lide, venujte radeji energii na to, aby se cina stahla s tibetu, rusko z kuril, arabove ze zeme a podobne. Budete uzitecnejsi. A nakonec vtip: Vite, jake je nejvetsi mesto Izraele? ..................................... Je to easy, je to Kahira.
0/0
24.6.2002 13:33

Tonda

Easy jseš ty, chudáku
Chudáku.
0/0
24.6.2002 15:05

PéKáčko

Re: A proc se stahovat!
Kde se takový chudáci jaky ty berou? Dle toho co píšeš seš pěkná nula, kde byslíš, že bych si vzal tvůj byt, určitě bych ho využil lépe.
0/0
24.6.2002 16:39

frajer

Re: A proc se stahovat!
HELE IDIOTE DOBRE KDYZ NA RUSAKY, CINANY BUDEM BRAT OHLED A CO VAS ZIDY? CO S VAMA POD KAZDYM HOVNEM SE VAS DA NAJIT VAS CHCIPLYCH VIRUSU JAK SE MA ZBAVIT?
0/0
25.6.2002 4:05

Profesor

Re: Re: A proc se stahovat!
Zajimavy priklad ktereho jazyka? Nevypada to, ze cestina by byla materskym jazykem, ledaze by to byla cestina z Mostu.
0/0
25.6.2002 5:21

martin

Překlad pro Adélku
Vážená,omlouvám se.Avšak na Vaši otázku,při Vašem úhlu pohledu,není snadná odpověď.A možností je mnoho..Tak tedy - je právě i fakticky těžko zjistitelné,zda se voják pravidelné armády demokratického a samostatného státu /viz.Valné shromáždění OSN 29.11 1947/při střetu s ozbrojenci neexistujícího státu,jež jsou schopni odpalovat v rušných ulicích a kavárnách/pro Vás občané Palestiny/dopouští zločinu.A je pochopitelné,že tento voják bude bránit území tohoto státu.Jen tak mimochodem-první hebrejské kmeny přišli do Kanaánu v 13.-12.století př.n.l.a z tohoto,přiznávám,sporného území kde se od pradávna střetávají národ židovský a arabský a to jest i judaismus a islám,byli vyhnáni až roku 70.n.l./pro Vás okupované území atd../A přestože vím,že není slušné odpovídat na otázku otázkou,zkusím to:Co udělá onen chaotický režim s teroristy/pro Vás občany Palestiny/,jejich našeptávači a vůdci,kteří se naprosto evidentně dopouštějí těžkých hrdelních zločinů?Na Vaši otázku lze tedy velmi zkráceně odpovědět dnes již okřídleným rčením:Vražda na tyranu,není vraždou.
0/0
24.6.2002 13:32

Adélka

Re: Překlad pro Adélku
Co to žvatláš? Ty tři děti i matka nebyli žádní ozbrojenci. Je mi jedno, co tam bylo a kdo kdysi dávno. To máš stejný, ty troubo, jako bys dnes ospravedlňoval požadavky keltských potomků třeba v Irsku na české území nebo třeba Čechů na Terst, který dnes lež v Itálii. Když po druhé světové válce na základě rozhodnutí OSN vznikl stát Izrael, bylo zde nějaké židovské a nějaké arabské obyvatelstvo. To, co za posledních více než 50 provedl Izrael s většinou původního obyvatelstva nežidovského původu nelze označit jinak než velká etnická čistka. Dám ti ještě nějaké otázky: Co bys tomu řekl, kdyby dnes OSN rozhodla těsnou většinou o tom, že na dost velké části dnešního státu Izrael vznikne stát Palestina. Tak to totiž po válce OSN udělala, ale obráceně. Bránili by se tomu Židé? A co kdyby za dalších padesát let bojů Palestinců s židovskými teroristy bojujícími za svůj stát byl opět původní poměr obyvatelstva, jaký zde byl po 2. světové válce. Bylo by to přesně symetrické řešení. Copak nevidíš, ty kreténe, že takhle to nemůže řešit ani jedna strana. A k té tvé poslední větě: Vražda na tyranu, není vraždou. Ty debile, ta matka a její děti byly zavražděni izraelskými vojáky na palestinské půdě! Jestli podle tebe byla ta matka a její tři děti tyrany, pak je do Tebe dobře vidět, do tvé filozofie, náboženského přesvědčení a zejména tvého fanatismu. Ano, vražda na tyranu není zločinem, ale v tomhle případě tím tyranem nebyla ta matka a její tři děti, ale ti izraelští vojáci. Pak se normální člověk nemůže divit, že jiný Palestinec či Palestinka v Palestině zabije nějakého Žida nebo nějaké Židy. Nevede to k žádnému cíli. Jenom k tomu, kteří si přejí někteří Židé s Arielem Sharonem v čele. "Ospravedlní" si zábory další palestinské půdy, vyhnání nebo zabití dalších Palestinců, vybudování nových židovských osad a Izrael bude zase o kousek větší. Jednou tu někdo napsal, myslím že Bohouš, že právě o to Izraeli jde. Souhlasím s tím. Jednou budete možná mít velký Izrael, zčásti vyvražděnou, zčásti vyhnanou a zčasti porobenou většinou jeho původního obyvatalestva. Ale o to přeci nejde. Na jejich míst přijdou Židé z celého světa a váš Izrael bude vzkvétat. Pro nežidovský svět však zůstane i jiný pohled na to, co se tam vlastně stalo, než jaký máte vy.
0/0
24.6.2002 14:12

bohouš

Adélo či Adélko nebo jak si říkáš,
zbytečně se rozčiluješ a zbytečně jsi sprostá. Ale jinak s tebou většinou souhlasím. To rozčilování je zbytečné, občas sem něco napíšu a pak už se jen divím a bavím. Mezi námi a nima je jeden velký rozdíl. Já nejsem ani Žid a ani Arab a ty zřejmě také ne. Pozná se to. Oni ne. Oni stojí na jedné straně toho konfliktu. Někdo zde už napsal, že ani jedna strana to bez té druhé nedokáže vyřešit. Ale každá z nich to díky svému historickému vývoji a fanatickému náboženství nedokáže. To si myslím já. Bude to muset vyřešit mezinárodní společenství. Je otázkou, kdy? Zřejmě to bude záležet na velikosti průseru, který díky tomuto konfliktu mezi velkými kulturami se svými náboženstvími vznikne. Svým rozhodnutím kdysi po válce to vlastně OSN začala řešit, bude se to muset vyřešit do konce. Měj se hezky, bohouš
0/0
24.6.2002 14:47

Dan(1)

Koko koko koko DÁK DÁAK
Tak toto je skutečně vrchol. Toto údajně napsala žena, dáma. Takovou nenávist, sprostotu a agresivitu si nedovolila ani Marcella, ani ubohouš se svým Hujerem. Vy už nic nemusíte dodávat. Řekla jste vše. Duševní stryptejz, který po vás nikdo nežádal.... Brr...
0/0
24.6.2002 15:11

bohouš

Pozor, ozval se MUŽ!
Co dokážeš říct k věci? Vždyť ty mluvíš hanlivě jen o lidech, kteří mají jiný názor než Ty? And by the way, kvo, kvo, kvo, kolik slepic, má ve stavu izraelská armáda :-) Když už mluvíš o tom striptýzu (všimni si, duševní gigante, píše se měkké "i"), viděl jsi ho vůbec někdy a sundal sis přitom raději čepičku z temene hlavy?
0/0
24.6.2002 15:55

Dan(1)

Re: Pozor, ozval se MLŽ!
Slovo stryptejz používá můj děda:-) Já jsem viděl tolik obnažených lidí, že si to ani neumíte (nebo neumíš) představit. A na jakékoli čepičky a podobné ozdoby ti kašlu. Nejsem křesťan, muslim, ani Žid a k náboženství mám ledově chladný vztah. Ke každému, bez výjimky. Reagoval jsem na Adélinu sprostotu a nevychované hulvátství. Takže to BYLO k věci.
0/0
24.6.2002 16:08

Jindrich

Re: Koko koko koko DÁK DÁAK
Jestli mate nejake sexualni problemy, bezte je resit k odbornikovi. Opravdu me uz stvou omezenci typu Dan(1) kteri pokud uz uciti v urcite casti tela tlak neklamne avizujici prichod nove MYSLENKY, nezapomenou ji pak prepasirovat pres rasove, sexisticke, nacionalni a ja nevim jake jeste filtry ! Dama ve sve vulgarnosti a agresivite ani zdaleka nedosahuje kvalit vasich "bratru v boji" (Pratele, Big Lebowski a jim podobni troglodyti), ke kterym jste ponekud tolerantnejsi.
0/0
24.6.2002 16:16

Dan(1)

Re: Re: Koko koko koko DÁK kykyryký
Věřím, že nečekáte žádný můj komentář. Tak velký omezenec, abych vám odpovídal, nejsem.
0/0
24.6.2002 16:33

martina

Re: Re: Překlad pro Adélku
Adelka zrejme nevi, jak to v Izraeli chodi...manzel one matky a otec tech deti se ted smeje a je stastnej, ze jeho rodina padla za "dobrou vec"..a asi nevi, jak si Palestinci vazi svych deti..kdyz jdou do boje..nejdrive jde rada 5ti letych deti, po ni 10ti letych, po ni 15ti letych a po ni dospeli chlapi se zbranema...proste funguji jako zive stity...takze jaka litost?to nechapu...
0/0
24.6.2002 21:45

RV

Arabská civilizace upadá
I kdyby se podařilo Izrael zničit, nedělám si iluze že by se najednou celý arabský svět vrhl na sbližování se západem. Dokud nezačnou sami přemýšlet nad tím, proč celá jejich civilizace už od středověku upadá, tak se budou jen stále více izolovat. Dokud neoddělí náboženství od státu , tak nemají šanci. Co nám dnes arabský svět může nabídnout kromě ropy ? Můžou zničit desítky mrakodrapů, rozstřílet stovky autobusů, ale civilizovaný svět se bude stále více vzdalovat. A až jednoho dne dojde západu trpělivost a nad Mekkou se objeví jaderný hřib... Nerad bych se toho dožil.
0/0
24.6.2002 11:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.