Diskuze

Plzeň schválila bič na chovatele psů

Tisícům majitelů psů v Plzni značně zkopmlikuje život mimořádně přísná nová vyhláška o povinnostech chovatelů zvířat, kterou schválili zastupitelé města. Norma začne platit 1. září. Majitelům hrozí pokuty od strážníků nejen za volné pobíhání psů na veřejných prostranstvích.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Martina

1. 7. 2002 13:18
Exkrementy
Mám dva psy, po kterých pravidelně uklízím exkrementy. Problémem pro mě zůstává, kam mám plné sáčky na Borech odhodit, když nikde nejsou nainstalovány odpadkové koše. Soukromé popelnice mají majitelé za ploty na svých pozemcích. Já potom s plnými sáčky musím ujít ještě mnoho set metrů, nežli najdu popelnici, která není za plotem, nebo než se vrátím domů. Doufám, že vyhláška počítá i s tím, že majitelé psů budou mít uklízené exkrementy kam odhodit a že budou nainstalovány koše. Velmi bych to uvítala.
0 0
možnosti

Ivan

26. 6. 2002 11:57
Správně
Správné řešení, ale přimlouval bych si i za opatření pro některé spoluobčany také na vodítko a hlavně náhubek!!
0 0
možnosti

bcd

21. 6. 2002 15:38
Správná vyhláška
Jenže to neměla být vyhláška, ale zákon. Pes mimo vlastní zahradu nebo dvorek musí mít košík nebo být na vodítku. Je věcí jejich majitelů,zda si myslí, že jejich pes není nebezpečný. Není však žádný důvod, aby stejný názor měli nutně i ostatní a museli snášet obtěžování a útoky cizích psů.
0 0
možnosti

Ferda

26. 6. 2002 9:27
Oplocenou zahradu.
Dovolím si doplnit mimo vlastní OPLOCENOU zahradu. Pes na vlastní zahradě, která není oplocena je nebezpečnější než pes bez košíku na veřejnosti. 
0 0
možnosti

Kasi

21. 6. 2002 13:02
Pes/dítě
Za chování psa nese odpovědnost jeho majitel, a za dítě do 15ti let věku jeho rodiče nebo opatrovníci. Majitelům psů je úřady nařizováno, kam se psem smějí, kam né, jak dlouhé smí být vodítko atd. K chování dětí takové vyhlášky chybí. A to přitom psi nezodpovědných majitelů jen občas znečistí chodník, pokoušou člověka nebo jiné zvíře, zatímco některé děti páchají těžkou kriminální činnost, ničí cizí majetky, obtěžují okolí hlukem atd. Ze stejné logiky (tj. princip kolektivní viny) by měla být vydána i podobná nařízení k chování dětí, zákaz volného pobíhání dětí po ulici, hraní jen na vyhražených místech, povinost rodičů ihned uklízet po dětech nepořádek na veřejnosti, zákaz brát s sebou děti do úřadů a obchodů ...
0 0
možnosti

Clarke

21. 6. 2002 13:59
Re: Pes/dítě
Hezkej nazor Asi, takovy zakony dlouho nebudou. Nekteri lide si ani neuvedomuji, ze se jedna o inteligentniho (nekdy asi inteligentnejsi nez nekteri lide) ZIVEHO tvora a ze pes neni nebezpecna vysoce toxicka vec, o kterou se stara vlstnik, ktrery je mnohdy sikanovan a mel by se te nebezpecne veci co nejdrive zbavit, nejlepe reciklovat do kafilerky, aby od te haveti byl jednou pro vzdy pokoj a na ulicich bylo bezpecno a dalo se konecne jist ze zeme.
0 0
možnosti

Fritz

21. 6. 2002 12:16
Už se těším
Moc se těším, až v Plzni nebudu mít strach někam šlápnout. Jen by mě zajímalo, kdo předělá městskou policii? Zrovna minulý týden jsem šel Pražskou ulicí, která byla zadělaná v délce cca 20 m (chudáci ti co to rozšlapali). Pár metrů od této psí vizitky číhali dva příslušníci městské policie ("za bukem") na provinilce, kteří do Pražské vjedou autem. Nikoho z nich nenapadlo zavolat úklid, ba ani varovat blížící se občany. Ono je pro ně totiž podstatně snazší rozdat pár pokut a botiček, než skutečně dbát na veřejný pořádek. Mimochodem, znám pár domů, kde budou muset naučit své pejsky lézt po hromosvodu - dětské hřiště či pískoviště mají ani ne 10m od vchodu (a tam se pejskové nesmějí pohybovat). Dále mi chybí odpověď na otázku, kde že se smí pejskové proběhnout? Ve městě to není (dokonce ani v parcích, lesíkách, údolích řek, polích) a mimo město vám pejska může zastřelit kdejaký myslivec (a někerý to udělá rád). Doufám, že páni radní nepatří mezi "labužníky" kteří rádi "teplou boudu".
0 0
možnosti

GhorX

21. 6. 2002 11:29
Klídek, vážení
99 % domácích zvířat je chováno v prostředí, které je pro ně vhodné (slepice, králíci, kozy, krávy atp.) Jedinou vyjímkou jsou psi - člověk, který si pořídí takové zvíře do města, je buď ochoten se přispůsobit jeho potřebám (každý den vyrazit za město nechat svého kamaráda proběhnout), nebo má před domem louku (můj případ, i když jsem ve městě a podotýkám, že to NENÍ park - žiju na kraji Prahy) - nebo něco podobného. Všichni ostatní jsou sobci, z vyjímkou chovatelů skutečně "pokojových" psíků. Je to jednoduché; pokud v Plzni neexistuje v běžné zástavbě možnost {aby neohrozil ostatní, tzn. i před touto vyhláškou}, aby se pes proběhl BEZ vodítka, pak se majitelé těchto psů jednoznačně dopouštějí týrání zvířat. Někdo dříve zde napsal, že vyhláška povede k nárůstu "ztracených" psů. Jsem přesvědčen, že lidé, kteří mají psa KVŮLI SOBĚ a nejsou ochotni nebo schopni mu zajistit nutné podmínky pro existenci, tzn. kteří jej nehodlají respektovat, by se měli finančne podílet na jeho umístění do vhodného prostředí. Věřím, že podobné vyhlášky brzo omezí ty chovatele, kteří nejsou ochotni respektovat ani práva ostatních lidí, ani práva svých psů, v celém státě.
0 0
možnosti

Hans

21. 6. 2002 11:55
Re: Klídek, vážení
100% souhlas, jak zde již zaznělo, nejdřív si musím uvědomit, jestli je vhodné do prostředí ve kterém žiji, pořídit si psa. Pokud ne mám dvě možnosti - buď koupi psa oželím nebo se přestěhovat.
0 0
možnosti

Bluma

21. 6. 2002 10:44
Bic
Kurna to je fest bic :-) Ale vzasade s tim souhlasim. Akorat ty pokuty bych aspon zkraje nechal spis symbolicky, treba 20-100Kc. Treba by to stacilo.. Nejde o to delat nejakou valku, ale spis vychovavat...
0 0
možnosti

Milan Duda

21. 6. 2002 11:01
Re: Bic
Horní výši možné sankce stanoví přestupkový zákon. Konkrétní sankci pak ukládá přestupková komise, která se při rozhodování o výši pokuty musí řídit kriterii, stanovenými přestupkovým zákonem, který říká toto: Při  určení  druhu  sankce  a  její  výměry  se přihlédne k závažnosti přestupku,  zejména ke způsobu jeho spáchání a  jeho následkům, k  okolnostem, za nichž  byl spáchán, k  míře zavinění, k pohnutkám a k osobě pachatele, zda  a jakým způsobem byl pro týž skutek postižen v disciplinárním řízení. Tedy kolik komu bude uloženo, to bude záviset na tom, jak tříčlenná přestupková komise shora uvedené okolnosti zváží. Silně pochybuji o tom, že by některá z našich přestupkových komisí ukládala pokuty za přestupky proti této vyhlášce při horní hranici sazby. Ovšem dojde-li k tomu, že neovládaný pes nebude veden na vodítku a zraní chodce, pak asi bude pokuta vysoká.
 
0 0
možnosti

Franta7

21. 6. 2002 10:26
Psy a IQ jejich majitelů
Psy vlastní lidé většinou s menším IQ, tj lidi kterým nikdo nerozumí a jejichž osobnost nikoho nepřitahuje a okolí se od nich většinou díky jejich menší inteligenci odvrací. A tak tito lidé hledají alespoň lásku a porozumění u zvířat. U starších lidí to chápu, ale i tam se mi to nelíbí když nap 70letá stařenka si pořídí psa, tak je téměř jisté že pes přežije stařenku a půjde buď do útulku nebo bude utracen. Vyjímkou jsou pouze Ti lidé kteří se ujmou takto opuštěných zvířat, těm bych poplatky zcela odpustil. To je záslužná činnost. Ale všichni ostatní kdo si psa pořizují "protože se jim štěňátka líbí" ať platí jako mourovatý aspoň 10 x tolik kolik se platí dnes! Pochcané trávníky, napuštěné psí močí, útočící a volně pobíhající ratlíci, načančané pudlíci -  tak vypadají dnes ulice města.
0 0
možnosti

Denis

21. 6. 2002 10:49
Re: Psy a IQ jejich majitelů
A Franta7 právě prokázal své BBBBIIIIGGGG IQ. (a poté znovu opustil naší společnost a vyhledal pomoc lékaře).
0 0
možnosti

Milan Duda

21. 6. 2002 10:05
Novinový článek je nepravdivý a proto vyvolává zbytečné vášně.
Vyhláška se rodila velmi dlouho a těžce, byla opakovaně projednávána v odborných komisích i v městských obvodech a jednou již zastupitelstvem vrácena k přepracování. Troufám si tvrdit, že je jednou z nejlepších tohoto druhu. Jakmile nabyde účinnosti, bude zveřejněna na www stránkách města. Vyhláška rozhodně není nelidská. Nepřikazuje, aby pes byl vždy a všude na vodítku, ani nepřikazuje, aby pes měl vždy a všude náhubek. Nic takového. Vyhláška má preventivní, nikoli represivní charakter. Požaduje, aby se psem na veřejná prostranství vycházela jen taková osoba, která psa spolehlivě ovládá. Neovládá-li ho svými povely, musí ho ovládat vodítkem. Pouze v místech zvýšeného soustředění lidí musí být pes na vodítku a s náhubkem, neboť velký počet lidí může psa zneklidnit a i vycvičený pes se může stát neovladatelným. Dále vyhláška chrání zdraví dětí (pískoviště a hřiště) a vzhled města (okrasné záhony, vodotrysky). Požadavky některých zastupitelů na to, aby pes musel být VŽDY na vodítku, byly striktně odmítnuty, neb by to bylo vůči psům nelidské. Dále vyhláška požaduje, aby průvodce měl u sebe vždy věci potřebné k odstranění tuhých exkrementů a aby je skutečně odstraňoval. Vyhláška nestanoví sankce, neb je stanovit nemůže. Sankce jsou obsaženy v přestupkovém zákoně - porušení povinností uložených obecní vyhláškou lze podle přestupkového zákona postihnout pokutou do 30 tisíc Kč. To si nevymyslelo naše město, ale parlament. A to, že se psi nesmí uvazovat před obchody, také není až tak úplně pravda. Může se před obchody přivazovat jen na zařízení k tomu účelu majitelem či provozovatelem obchodu vybudované. My si přejeme, aby obchodníci zpříjemňovali občanům život, tedy aby taková zařízení před svými obchody budovali, je-li to v daném místě stavebně technicky možné. Není-li to v daném místě možné, není možno uvazovat psa ani na kličku od výlohy, neb to překáží vstupu občanů do obchodu a znemožňuje to chůzi po chodníku - zejména jízdu s kočárky. A že průvodce psa musí při míjení kočárku či cyklisty mít psa u nohy? No copak se Vám nikdy nestalo, že jste na kole museli prudce brzdit, aby nenajeli do dlouhého řemínku s člověk na jedné straně a psem na straně druhé? Prosím - zanechte vášní až na dobu, kdy se s textem vyhlášky seznámíte, což rozhodně nejde prostřednictvím noviného článku. A ještě upozorňuji, že nemáme problémy jen se psy, ale třeba i s koňmi. I na jejich průvodce se vyhláška vztahuje.
JUDr. Milan Duda, Magistrát města Plzně
 
0 0
možnosti

Venda

21. 6. 2002 11:01
Re: Novinový článek je nepravdivý a proto vyvolává zbytečné vášně.
Nejsem z Plzně, ale když už píšete, že článek je nepravdivý, měl byste napsat v čem. A také postrádám uvedení míst kde je psům proběhnutí bez vodítka dovoleno. Jinak je to přinejmenším pořádná diskriminace těch, kteří mají psa v bytě a pořídili si ho v době, kdy taková vyhláška neexistovala - měl byste jim poradit, co teď s ním.
0 0
možnosti

Denis

21. 6. 2002 9:53
Demence a diskriminace.
Demence a diskriminace. Buzerace a pakárna. Pokud někdo něco provede, ať je potrestán, ale preventně trestat za např. psa na delším vodítku? He? Jak a kde má člověk tedy psa venčit? Na 0,5m dlouhém vodítku?Na asfaltě, aby hlavně nešlápl na trávu? A raději mu očistit nohy, aby nezasral celý město? JDĚTE DO PRDELE. S prominutím. NESOUHLAS.
0 0
možnosti

Trolejbus

21. 6. 2002 10:15
Re: Demence a diskriminace.
Milý příteli, přesto, že se to v Tvém příspěvku hemží silnými slovy, sémanticky obsah příliš silný není. Ad bod první - ať je potrestán až něco provede... no to už bude trochu pozdě, nemyslíš? Opilého řidiče budeš chtít také trestat teprve až způsobí nějakou nehodu? Ad bod druhý - jak a kde má člověk psa venčit... promiň, ale tento pohled je trochu divný ne? Psa si naopak pořídím, až když ho mám kde a jak venčit, aniž by vadil ostatním. Ty jsi přeci nedostal příkaz: chovej psa! Odstěhuj se na venkov, sežeň si zahradu, tam Ti pes může pobíhat celé dny bez košíku a nikdo proti tomu neřekne křivého slova. Ad bod 3 - znečistěné město - tak o něm snad netřeba polemizovat - jakým právem znepříjemňuje majitel psa ostatním obyvatelům a návštěvníkům města život výkaly jeho miláčka? A malá douška: zkus argumentovat věcněji a slušněji, než jak jsi předvedl.
0 0
možnosti