Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Polidští se?

Polidští se? Mají osmnáct procent, musíme s nimi spolupracovat. Izolace je vede k divokosti, pobyt ve funkcích je prý polidští. Z komunistů se tak stanou komunisté demokratičtí. Komunisté bez komunismu. Před podobnou otázkou stál německý prezident Hindenburg. Má jmenovat pana Hitlera předsedou vlády? Hitlerova strana měla mnohem víc hlasů než dnes naši komunisté, a přesto to byl pro tehdejší Němce otazník.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

posledni emigrant

Steigerwalduv prispevek stoji za hovno...
Stat za hovno.
Zit v pravde je vysada nade vsecky, a kdo dojde viry, hledi na svuj minuly zivot jako na hloupou ztratu casu; vse , co kdysi ve sve zpozdilosti povazoval za dulezite, se mu dnes jevi jako pouha "lejna" (Fil 3, 8 : BK)- neboli, slovy prekladatelu cudnejsich, jako bezcenny brak, smeti, nic.
I sam Hospodin zda se casem zeslusnel: byl-li Ivo Horak v podani mistra Husa, parafrazujiciho proroka Sofoniase, toliko "necista a smrduta vec, pytel lajen, pokrm cervu", nabizeji nam dnes ekumenicti prekladatele misto hoven - mrvy-. (Patrik Ourednik, str. 74, Aniz je co noveho pod sluncem)
Ocitoval P.E.
0/0
21.6.2002 17:51

Lojza E.

Osmnact procent...
... to je asi 850.000 volicu. Tolik lidi je volilo, tolik lidi by chtelo navrat "starych casu" ? Neni si treba, radeji nez mudrovat o Strane, odpovedet na otazku Proc ? Proc tito lide volili komunistickou stranu ?? Proc ji volilo 5 % prvovolicu ?? A kolik tisic lidi, kteri prozili v dobe komunismu pouze detstvi, vetsinou krasne pionyrske, je volilo ? Nejsou za uspechem komunistu prehmaty a chyby doby polistopadove ? Vystrizliveli jsme z radosti sametove, stejne jako vystrizliveli lide 50. let z radosti budovatelske a zaciname videt chyby. Napravme je.
0/0
20.6.2002 15:33

předseda

Neškatulkujme - suďme vždy člověka, a ne skupinu
Co se týče takovéto problematiky, tak si myslím, že stavět mimo zákon by se měla v praxi vždy jakákoliv ideologie, která porušuje principy individuální svobody pro každého, tj. každá taková, která hlásá nenávist k jiným (pokud se už ta nenávist pak začne i aplikovat, bývá pozdě... - to už jsou různé koncentráky a likvidace "nepřátel"), a hlavně pak projevy takovýchto ideologií (např. když někdo řve "smrt cikánům" a podobně - to je jen příklad). To znamená, že by se ale na druhé straně neměly vytvářet jakési škatulky, které onálepkujeme jako špatné, zde např. jako ten komunismus, ale třeba i islám, nebo i liberalismus, a každého z těchto skupin pak automaticky pronásledovat. Například se zde v článku aktuálním komunismem naprosto nesouhlasím, ale pokud tomu někdo věří (a osobně doufám, že jen "zatím") a nijak při tom neporušuje zákony a hlavně nepropaguje nenávist k druhým (tj. jinak smýšlejícím) - pak má svoboda názorů být zaručena i pro něho, a ne ho odsuzovat jen za to, že věří nějakým názorům, i když třeba blbým. Připadá mi ale, že autor článku pan Steigerwald, a podobně i některé příspěvky zde, se této chyby "škatulkování" dopouštějí.
0/0
20.6.2002 13:21

posledni emigrant

Podil prace na polidsteni hlucheho hada
Autor ve svem sociologicko-historicko-eticke studii"Polidsti se?" nas varuje pred nebezpecim totalitniho puce v dnesni Ceske republice. Potencionalnimi pucisty pro nej jsou clenove a volici tzv. komunisticke strany. Protoze neexistuji dukazy pro tvrzeni, ze soucasna "komunisticka" klientela usiluje o nejaky aparatcicky totalitni puc, hleda pan autor zduvodneni svych tvrzeni o "nelidskych" komunistech v hluboke studnici ucebnice dejepisu pro seste tridy zakladnich skol.V hlubokych vodach Blodkovy studne mu uvizla v jeho intelektualni siti paralela s nemeckymi dejinami v tricatych letech. pan autor zachazi s historickymi fakty s velkou fantazii, nebot mluve o nemeckych komunistech v tricatych letech mini nekoho jineho, a to nacionalni socialisty.Aby premostil sve intelektualni vyboceni vypomaha si zjednodusenou ideologicko zkratkou ze sociologicke kuchyne padesatych let.Takovou brilanci tvorive fantazie by musel nasemu autoru zavidet i pan Durkheim: nacismus a komunismus=   totalitarismus.Cerna a bila=barvy.
Barvy minus bila je cerna?nebo Barvy minus cerna je bila? Co ostatni svet?Ten uz se nam do cernobileho sveta pane Karla nevesel. Pan Karel to vi a pomaha si zase maly trikem: rekne, ze bila je cerna: nacista=komunista, pes je kocka,Steigerwald je Komarek.
Zde nam nas autor nachazi jim chteny vyraz sve dusevni prevahy, sveho etickeho poslani.Citi se snad byt roven Bohu ve sve pravdivosti , a proto si dovoluje soudit jine, odsuzovat a prisuzovat.Je tim uzkostlivym otcem vlasti, sveho opicince, v nemz on je ten jediny spravny opicak podobny Bohu a pozoruje se strachem sve v kleci se poflakujici souputniky, pta se s uzkosti o osud sveho kmene: POLIDSTI SE? To znamena; stanou se stejne chytrymi jako ja?Jako ja Steigerwald?
INU, mily redaktore, uklidnime Vas: Vasim premyslenim v koute klece, Vasim stylem mudrovani se nikdo nenakazi, ani se nepolidsti:Radeji si budou nase mile opicky nechat hazet do klece vlasti bonbony a banany od turistu z Evropske unie. A vida Vas zadumaneho v koute klece se evropsky turista zepta sve zeny:"Koukni, vidis toho tam v koute? Bud je pitomej nebo nemocnej.-To von bude asi prezranej!-"
Ach kdyby Ti turiste vedeli , jaky vnitrni boj prave probojovavate....!Kdyby to byli byvali vedeli, urcite by Vam tam , pane autore, hodili nejakeho toho Bedricha Engelse.
Nuze Vas clanek je hodno posuzovat jak nepovedeny.jako vedec jste selhal, jako recnik jste oslovil jen par hluchych.Kteri nechteji nic jineho slyset a zacpavaji si usi.
"Jed v sobe maji jako jedovaty had, jako lity had hluchy, kteryz zacpava ucho sve. Z 58,5."
A to nepisu o tom, ze jsem pro , aby byvali aparatcici z let minulych, at je to Gottwald nebo Klaus, aby byli zkratka volani k zodpovednosti - za tyrani a okradani lidi, za zneuziti svych postu kvuli osobnimu a rodinnemu prospechu...
To je totalitarismus - kdyz statni moc chrani lumpy a darebaky.
S pozdravem
posledni emigrant    
0/0
20.6.2002 10:26

rendy

Re: Podil prace na polidsteni hlucheho hada
Paneboze, takovyho krypla jako jses ty aby clovek hledal v kupce sena...jak si to vubec prezil az do dnesniho dne? Naopak, clanek je velice povedeny a vystihuje skvele podstatu veci...tou jest, ze komunismus je jen pro kreteny, ktery chteji nekoho porad terorizovat a nechce se jim makat a prijmout odpovednost sami za sebe. Je to zlo, ktere do sebe nasalo kombinaci vsech spatnych lidskych vlastnosti s podtitulkem rozdelit majetek rovnomerne mezi vsechny, aby ti neschopni nemeli nahodou pocit, ze nejsou k nicemu.
0/0
20.6.2002 12:47

předseda

Re: Re: Podil prace na polidsteni hlucheho hada
Ano, to je jedna ze základních chyb komunismu, že uznávají jen hmotné hodnoty či věci, a tak věří v jakési jednoduché pojetí spravedlnosti - že když budou mít všichni stejně hmotného majetku, tak pak prý bude spravedlivá a hlavně dokonalá společnost... Zcela opomíjejí, že k lidskému štěstí jsou potřeba a existují i nehmotmé skutečnosti, které ovšem přerozdělovat nemůžou.
0/0
20.6.2002 13:42

posledni emigrant

Re: Re: Re: Podil prace na polidsteni nehotmeho predsedy
Vy duchovni hodnoto, ktera to je jina, nez pravda? A ja se bavim celou dobu o pravde a ne o Vami ukrade detske materialni autosedacce.
Cist a myslet!
Ne plivat a blit bez priciny, predsedo!
P.E.
 
0/0
20.6.2002 18:54

předseda

Re: Re: Re: Re: Podil prace na polidsteni nehotmeho predsedy
Tento Váš příspěvek jsem nějak nepochopil; neměla tato Vaše emotivní a pro mě nepochopitelná reakce patřit výše uvedenému příspěvku Rendyho ? A pokud skutečně s něčím, co jsem napsal, nesouhlasíte - pak to napište konkrétně a srozumitelně, aby se dalo polemizovat. Zajímalo by mě, co máte konkrétně na mysli tou "pravdou" - oni toiž už komunisti se domnívali, že ji vlastní, zatímco jejich ideologie je skutečné Pravdě vzdálena jako východ od západu, tj. na sto honů - doufám, že komunistickou ideologii tedy ani Vy nepovažujete za pravdivou. Skutečnou Pravdu nevlastníme my, ale měla by vlastnit ona nás, jak kdosi moudře a hezky řekl.
0/0
20.6.2002 22:29

posledni emigrant

Re: Re: Re: Re: Re: Podil prace na polidsteni nehotmeho predsedy
Vazeny pane,
hezky jste to napsal.
Omluva za premrstenou reakci vcera.
Jsem jenom clovek.
O to mi slo: demokraticky novinar by nemel na obranu demokracie pouzivat lzi a ideologickych predsudku, mel by pravdive resersovat.
takovy (pravdivy) pristup k vecem si demokracie urcite zaslouzi.
Slo mi o to , o cem sam pisete, ze pod praporem ideologickych lzi se pravdy nedosahne.
Jeste jednou, mrzi me ma vcerejsi reakce na Vas nazor.
Pral bych si, abyste mou omluvu prijal.
S uctou
posledni emigrant.
0/0
21.6.2002 10:07

předseda

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podil prace na polidsteni nehotmeho predsedy
Děkuji Vám, Poslední emigrante, za tento Váš příspěvek - já jsem opravdu nechápal, co jsem napsal tak špatně, a navíc jsem reagoval na ten příspěvek reagující na Váš původní (v podstatě už článek). Tento jsem si přečetl rád, je to zajímavě pojatý názor, v podstatě s ním souhlasím, ale musí se tedy přesně pro další případné diskuse ujasnit, co přesně rozumíme tím termínem "komunista" - viz např. můj příspěvek výše. Tedy ten příspěvek Rendyho - tam jsem souhlasil s tím, co vytýká komunismu jako ideologii a chtěl jsem to doplnit, v čem se komunismus mýlí, ale na druhé straně já v žádném případě (to platí zcela obecně, nejen zde) neschvaluji nadávání oponentům. Včera jsem se totiž rozmýšlel, jestli to mám v moji reakci na Rendyho taky napsat, nakonec jsem tedy nenapsal (a asi jsem měl - možná bych předešel i té Vaši "nevrlé" reakci), a proto to beru jako křesťan i jako svou chybu. Proto děkuji ještě jednou za Vaši omluvu, i když si myslím, že omluvy není třeba - mám na tom svůj podíl viny, ale co je v takovýchto situacích hlavně důležité, více než jen omluvy, si situaci skutečně vyjasnit. Což se tedy díky Bohu stalo. Jsem taky s pozdravem a úctou.
0/0
21.6.2002 13:53

posledni emigrant

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podil prace na polidsteni nehotmeho predsedy
Mily pane, jsem rad , ze jste mou omluvu prijal
Dekuju.
K Vasi otazce ujasneni pojmu " komunista", dovolte mi je cestny navrh: jmeno vam jiste zname- J.L. Hromadka. Co Vy na to, to by me opravdu zajimalo.
Ostatne nemyslite, ujasnite-li Vasi pozici ctenarum, ze horsi nepritel demokracie je lhar a podvodnik, jezuita, jemuz kazda lez je dost dobra, aby obhajoval svatost demokraticke veci - ze je horsi nez poctivy clovek, ktery za presvedceni o tom, ze lidske pomery lze usporadat spravedliveji lidskou cestou, je ochoten obetovat svuj zivot a stesti? To by me take z7ajimalo, jaky nahled zde zastavate.
Podle meho je nestesti pro demokraci, kdyz ji musi hajit zurnalisticti lhari typu Steigerwalda a ne volici.I kdyz je v tom urcita logika. Nenavistnik a demagog ma sve pole kazdy volne. Volic jej musi cist, aniz by se mohl branit. A pak nam nas volic ze zoufalstvi odpovi: KSC.
Ne neni to odpoved na pritazlivost komunistickeho programu, je to protest proti povrchnim a slepym hadum typu Steigerwalda.
A o to snad jde: ne demokraticky ucel sveti prostredky Steigerwaldova psani , naopak musi bojovat o lidi poctivymi cestami:socialni spravedlnost, demokracie, otevrene mineni.
Ne Steigerwald. Ne Ignac z Loyoly.( I kdyz je take prima, ale o tom si mohu povidat snad jen s Vami)
Ne Spigl provokujici temne pudy od Pobudy, ale seriozni prace, takova jaka je citit z posledniho prispevku pani Bendove.
Prominte, uz si zase myslim, ze pisu malo.
Nashledanou P.E.
0/0
21.6.2002 17:06

posledni emigrant

Re: Re: Podil prace na polidsteni hlucheho a slepeho rendyho
Vazeny pane,
snad cekate, ze sestoupim do Vasi fekalni slovni zasoby.Inu neudelam to. jste clovek a zaslouzite si ucty i presto, ze to slovo ani pocit (UCTA) neznate.(Jestlize jej znate, pak Vam slo o nejaky citovy vylev, jimz jste se chtel osvobodit z Vasich frustraci, v tom pripade je vase reakce jen normalni provokace).
 
nemuzu rici, ze Vase tema je nezajimave, musim dokonce rici, ze Vase myslenky miri spravnym smerem, jen male prehlednuti z Vasi strany je na vine tomu, ze pisete o necem jinem. O Vasem Marsu.
Slo o to postavit mantinel jednoznacnym lzim a ideologickym predsudkum pane Steigerwalda na vecne urovni. Vy pisete o Vasich pravdach (ktere jsou spravne), ale ktere se naseho problemu netykaji.
Steigerwald je ze shora uvedenych duvodu naprosty demagog a lhar.
O cem Vy pisete je kapitola, o niz bych rad podiskutoval s lidmi, kteri maji vztah k lidstvi. Byl bych ochoten i souhlasit, ale ne pod vlajkou lzi a nenavisti Karla Steigerwalda.
Nuze vychazim z toho, ze Vam slo ne psat k veci, ale z pramene nespokojene slepoty ranit nekoho, kdo nestoji pod jednoduchou vlajkou lhare a demagoga, hlasatele trivialnich jednoduchosti - zjednodusenosti- pana Steigerwalda.
Nenapisu, ze jste obycejny a svinsky, plny predsudku a zluce naplneny pes, ne to ne, to byste se citil potvrzen ve Vasi  nevecne odpovedi.
Ne ,jste upracovany, zivotem a vlastnim nesebevedomym , nereflektivnim postojem, jste jen obycejnou murou, ktera si priletavajic pali posledni kridla odvahy na rudych lampach prostituta Steigerwalda.
Mam-li mluvit Vasim zpusobem, verte, ze jste obycejne hnusne a nekale hovado s klapkami na ocich. Nemam k Vam zadny vychovatelsky uvazek, nejsem  zaplatpambu ani Vasim otcem a dcerou, ale pambu mi v mem pripade promine, kdyz napisu: ze pochazite z rodiny Karla Steigerwalda. To je tezka urazka , vim to, ale bez bozich hovad by nebylo treba Kristova dila. Modlim se za Vas, tomu verte, plny nadeje, ze za Vas prujem na strankach tohoto chatu se dostane zadane ocisty. Rendy, Cesky republika je tak malo risskym uzemim, jako Havel cikanem. Steigerwald je tak malo novinarem, jako Vy rozvaznym clovekem. Pracujte na sobe, . Bude Vam lepe. Moji odpoved berte jako prispevek k Vasemu polidsteni. Sbohem hrabe Monte Christo! Sbohem! P.E.  
0/0
20.6.2002 18:41

Ivo

Re: Podil prace na polidsteni hlucheho hada
Přečíst 800 stran románu mi nedělá potíže. S Vaším elaborátem je to horší.
0/0
20.6.2002 18:41

posledni emigrant

Re: Re: Podil prace na polidsteni hlucheho hada
Horaku, jednoduchemu cloveku, jednoducha rada: Podrbej se na ptaku.
Ta Vase radoby intelektualni mase, je pod psa.
Hovadko, bozi.
P.E.
Ale jsem rad, ze cist umite.
0/0
20.6.2002 18:48

Daňový soumar

Komunismus a fašismus jsou rakovinou demokracie
a stejně se s nimi musí zacházet! Radikálně odstranit z organismu, jinak způsobí jeho zánik a přinesou smrt, jak už ji jednou přinesly stamilónům nevinných, ale i nakažených lidí. Civilizované země dnes mají pro komanče a fašisty pouze vězení, hloupé a nepoučitelné národy lavice v parlamentech. Za to se je opět čeká otroctví, lágry a bída. Čiň čertu dobře, peklem se ti odmnění...
0/0
20.6.2002 9:03

astream

Re: Komunismus a fašismus jsou rakovinou demokracie
To by mě zajímalo Daňový soumare, kterou asi tak civilizovanou zemi máš na mysli, kde pošlou komanče do basy, protože se hlásí ke komančskému světovému názoru a je členem nějaké té místní KS. Naopak v USA nejen komanč ale i nacista může hlásat co chce a mít stranu pojmenovanou jako nacistická. V Evropě to ohledně nacistické strany asi půjde těžko, i když nevím nakolik se liší jednotlivé státy - každopádně není možné mít přímo Fašistickou nebo nacionálně socialistickou stranu v SRN a hlásat výslovně fašistický program. Od roku 1956 zakázal Ústavní soud v SRN Komunistickou stranu Německa. Asi od roku 1968 nebo 1969 ale mohla vzniknout Německá komunistická strana. Když něco plácáš, tak se aspoň zezačátku seznam s fakty.
0/0
20.6.2002 12:57

spaceboy

naprosto souhlasím s autorem!!!
0/0
20.6.2002 8:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.