Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Prohráli jsme, přiznal Klaus

Předseda Občanské demokratické strany Václav Klaus se médiím vyhýbal několik hodin po uzavření volebních místností. Až po devatenácté hodině poprvé komentoval dosvadní výsledky parlamentních voleb. "Je jasné, že to je pro nás velká prohra. Ale je to prohra všech stran. Jediný, kdo zvítězil, byli komunisté," řekl.
Souhrn dění ve volebních štábech najdete uvnitř článku. Čtěte glosu iDNES (odkaz v článku)
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Dana Opatová

19. 6. 2002 10:24
Pokoření Klause X lepší budoucnost
Připadá mi strašné, že spousta pravicově smýšlejících lidí volilo v těchto volbách levici (v lepším případě ČSSD) nebo k volbám vůbec nešlo jen proto, aby to tomu nafoukanýmu Klausovi natřeli. Tak to se Vám opravdu povedlo. Klaus byl krutě potrestán. Můžete být spokojeni. Ale jaksi jste zapomněli, že jste tím potrestali i sebe. Umožnili jste levici, že bude teď 4 roky zde neomezeně vládnout a to veřejné blaho nás přijde pěkně draho. Proboha lidi, copak jste v těch volbách volili manžele nebo kámoše, s kterými chodíte do hospody? To je ta vaše touha po pomstě tak silná, že ztrácíte i pud sebezáchovy? Ať je Klaus třeba arogantní náfuka (všichni geniové v dějinách bývali trochu divní), hlavně že program strany kterou představuje je rozumný a vedl by ke spoustě užitečných věcí. (Mně například nejvíc štve přebujelá byrokracie. A ta se rozhodně za Špidly nesníží, spíše naopak.) Je mi hrozně smutno, že k válce proti Klausovi místo proti KSČM se propůjčili i prezident Havel, bývalí odeesáci v řadách US (Ruml a spol.) a pak rozhodně i četní naši "nezávislí" novináři především v MFDnes. Myslím, že se pánům novinářům protáhly brady, když se dívali na komunistické výsledky. A díky této protiklausovské náladě je výsledek voleb takový jaký je. My mladší se z toho snad otřepeme a za 4 roky, to už věřím, to dopadne jinak, ale strašně se stydím před svou babičkou, která na vlastní kůži zažila, co to je být v režimu komunistů neoblíben. Když se dívám do jejích smutných očí, je mi hrozně. Omlouvám se Vám všem bývalým politickým vězňům, bývalým továrníkům, sedlákům, živnostníkům, jejich rodinám a prostě všem, kteří poznali, co to je žít ve "spravedlivé" socialistické společnosti. Stydím se za nás voliče (i když jsem volila pravici).
0 0
možnosti

Vlastimil Tlustý

19. 6. 2002 21:15
Re: Pokoření Klause X lepší budoucnost
i ty brepto ...
0 0
možnosti

Wegner

17. 6. 2002 16:35
Jste tam vazne paka, volil jsem z ciziny, dal jsem si tu praci, ale vysledky snad vazne nemyslite vazne. Kam se chcete s Komunisty vracet? Vam to nestacilo?
0 0
možnosti

Hans50

17. 6. 2002 22:37
Re: Komunisti nejsou zastánci starých pořádků.
Jste hlupák. Komunisté jsou sice velmi levicová strana, ale po třinácti letech již také demokratická, ctící ústavu ČR. V ostatních zemích okolo není problém se s nimi podílet na vládě, a u nás z nich děláte strašáka. A přitom je tu jediný rozdíl: KSČM se nepřejmenovala na rozdíl od Komunistických stran v okolních státech.
 A přitom schopnost řídit stát není u komunistů o moc horší, než jak to předvedla ODS v 90. letech.  Keci o nízkých daních se hezky poslouchají, asi tak jako keci komunistů o sociální rovnosti. Ani jedno dnes není reálné a žádoucí...  Ale poslouchá se to hezky.  Já nechci žít ani ve státě, kde velké a střední podniky jsou státní, ale ani ve státě, kde je tak liberální legislativa, že slovo liberální se prolíná se slovem anarchie.  Ale to mě nevede k tomu, abych ODS, nebo KSČM prezentoval jako strašáky a nepřátele země.
0 0
možnosti

Martin

17. 6. 2002 15:55
Čí je to vina? Na koho to svalit? Na našeho Václava? Lidičky neblázněte
Václav Klaus svou rétoriku mění velmi nerad a přiznání pronesené z jeho úst "Prohráli jsme" bylo pro něj osobně určitě velkou potupou se kterou se musel hodně dlouho vyrovnávat, než tuto větu vyřkl. Hovořit ovšem po porážce ODS o tom, že "jediným vítězem voleb jsou komunistéje podle mého názoru brečením malého chlapečka nad rozbouraným domečkem z písku. Nevím opravdu na co se ODS v těchto volbách spoléhala. Měl jsem ten pocit že si byla až příliš jistá výsledkem, důkazem toho bylo někdy až neskromné vystupování předsedy Klause a třeba i pana Římana v televizních debatách. Je to teď na členech ODS aby se poradili co s tím, ale byl bych velmi opatrný, protože uvažovat o tom, že by se měl vyšachovat ze hry Václav Klaus by bylo krátkozraké řešení. Tento člověk je prostě jasný vůdce, který si nenechá do ničeho "pindat" a každého kdo nesouhlasí s jeho názorem potažmo názorem ODS smete z cesty. Pokud odstřelíte Klause můžete ten krám zavřít úplně, protože na patolízaly typu Langer, Zahradil a spol. nikdo není zvědavý. Volič ČSSD Martin
0 0
možnosti

17. 6. 2002 13:13
Nezvykejte si všechno svalovat na Klause!!
To je hrozně lehké a hodí se Vám to do košíčku. Jestli jste někdo volil KSČM a jak si tak čtu příspěvky, tak ano, tak jste totální chudáci, kteří čekají na blahobyt!! Copak si myslíte, že Vám někdo 20000,-Kč dá jenom tak. Zajeďte si do jiných států. Tvrdě makat národe český. To se Vám nelíbí!! Kybycovat druhé a sám nic nedělat. Dutinu ústní plnou morálky a toho co se nám nelíbí. A copak jste změnili??? Co jste udělali pro svo seberealizaci. Jasně za všechno může Klaus!! Jak prosté a jednoduché. Do krize kterou popisuje "lesollei" nás nedostala vláda ODS. Ale ponořila nás do ní ČSSD, která utopila v podnicích a kampelíčkách miliardy. Jen si zajeďte do Německa, Anglie nebo USA. Všude budeme míň než opice na stromě. Jen my se budeme pořád klanět. A když jsme u těch dluhů!! Nezadlužila nás KSČ před vstupem ODS na politickou scénu dostatečně. Kdo volil levicově, tak je pěkný bídák a jsem zvědav jestli si jeho představitele utáhnou opasek až příjdou k moci!!! Potom se div občane!!! Václave Klausi ať Tě ani nenapadne odstupovat!!! Použij svou inteligenci a dej průchod přirozenosti!!!
0 0
možnosti

Petr Ho.

17. 6. 2002 15:55
Re: Nezvykejte si všechno svalovat na Klause!!
Ano Václave Klausi, ať tebe, ani tvé drahé Langry, Nečase, Tlusté, Zahradily, Sobotky atd. atd. nenapadne odstupovat. Použij svou inteligenci a zůstaň. Pak už konečně při příštích volbách zmizíte na smetišti dějin. Nepřeju ti nic zlého, jen doufám, že se dožiju soudního procesu, ve kterém se budeš zodpovídat za rozbití Československa.
0 0
možnosti

Jiřka

17. 6. 2002 12:44
ODS nelibovala a nelhala
Souhlasím s tím, co napsal v příspěvku PŠ. ODS měla nalhat a naslibovat, hlavně těm, co nechtějí dělat a berou jen podpory a různé vymoženosti. Takoví nebudou volit ODS, protože jim se dělat nechce a nebudou. Tak jim Špidla bude rozdávat na úkor poctivě pracujících lídí.Je mi z toho smutno a hanba za český národ, že se tu má dobře jen lůza!!!! Podívejte se, voliči ČSSD, jak už je naše země zadlužená za vlády této strany a co další 4 roky?! Vždyť nic neudělali za ty 4 roky, jen umí lépe lhát a demagogicky mluvit:
0 0
možnosti

Karel

17. 6. 2002 11:27
Hurááááááá
Tak se nám na scénu zase derou komouši a opět bude znít heslo: RADUJME SE, VESELME SE, HOVNO MÁME, POĎELME SE.
0 0
možnosti

lesollei@centrum.cz

17. 6. 2002 10:41
Klaus by se mel vymanit ze "sveho sveta"
0 0
možnosti

le sollei

17. 6. 2002 10:34
Klaus by se mel vymanit ze "sveho sveta"
a uvedomit si, ze 90% obyvatelstva zije z platu, ktere nejsou ani zdaleka 20.000 Kc, jak sliboval. Az pochopi a prijme realitu zivota, zbavi se sve nabubrelosti, ktera se u neho dostavila neunesenim postu, pochopi, proc prohral. Kdyz zacinal, byl mu naklonen cely narod, ted je jim proklinan. Dostal zemi do vsech krizi, protoze jak sam sdelil, on se domnival, mel myslet!!!
Legislativu nechal stvorit tak, aby byla poplatna zlodejum a jeste jim nechal zlate padaky a ostatni negativa. Mel by odejit a nechat realne mysleni jinym, zodpovednym za sve ciny a skutky, coz on nedokaze, natoz si priznat sve chyby, za ktere trpet budeme vsichni jeste nekolik desetileti. Spustil mravni devastaci cele spolecnosti. Pokud by byl "chlap", odesel by. 
0 0
možnosti

Sandstorm

17. 6. 2002 10:51
Re: Klaus by se mel vymanit ze
Naprosto s tebou souhlasím. Zvlášť v tom, jak Klaus promarnil tu obrovskou podporu národa, jakou dřív měl. Jako pravicový volič si nepřeji nic jiného než odchod Václava Klause a radikální reformu ODS a celé české pravice. A netýká se to jen Klause, ale celé pravice v ČR - dokázala se tak rozhádat, že pravicové strany radši podporují socialisty, než samy sebe navzájem - to je kočkopes jinde nevídaný. Teď má ODS v opozici velký klid a čas na změnu - pokud se tak nestane, bude to ona, kdo svým způsobem nejvíc podpoří socialisty a extremisty.
0 0
možnosti

Radmír Milata

17. 6. 2002 9:27
Proč jsem volil KSČM
Dle mého názoru si tato strana uvědomuje, že je tady pro lidi, a ne obráceně. Po '89 se rozkradl téměř celý národní majetek a došlo to tak daleko, že se začali hromadně okrádat samotní občané. Mířím tím k zákonu 87/1995, podle nějž měl Úřad pro dohled jasně stanovené povinnosti, které neplnil, později vyšlo najevo, že svůj podíl na kolapsu družsteního peněžnictví má také MF. Pan Klaus si musel uvědomit, že když bude stát proti dodržování zákonů a nebude volat po nápravě, potrestání viníků a odškodnění poškozených, výrazně si v očích postižených pohorší. Volba KSČM je mou odpovědí k jeho arogantnímu postoji a postoji ODS vůči poctivým občanům z dolních vrstev společnosti, kteří výstřelky politiků za posledních 12 let velmi trpí.
0 0
možnosti

Maroš

17. 6. 2002 10:32
Re: Proč jsem volil KSČM
Pane Milata, ke změně Vašeho "příšerného" přesvědčení by pomohlo asi to, co od komunismu vyléčilo mnoho Vašich spoluobčanů. Odsoudit a zavřít Vás za to, že máte jiné přesvědčení než má vládní garnitura, perzekuovat za to i celou Vaši rodinu a osoby, které se s Vámi stýkají. A jestli by to nepomohlo, tak byste měl obdržet zvláštní prémii - last moment do Gulagu.
0 0
možnosti

Sandstorm

17. 6. 2002 9:13
Hrozba komunismu
Tento můj příspěvek se nebude vůbec týkat vítězství sociální demokracie. Bude se týkat tvrzení některých jedinců, kteří se vyjádřili ve smyslu, že "KSČM je strana jako každá jiná". Možná znáte z historie obecně známý fakt - zatímco fašismus útočí silou zvenku, komunismus útočí cestou infiltrace demokratických mechanismů společnosti, stejně jako např. virus. Nikdy nepřijde s programem "Všechny vás zavřeme do lágrů, všichni budou mít všechno a nic a sebelepší ekonomiku dovedeme během chvíle ke krachu". Vždy "respektuje ústavní a demokratické zásady země", vždy oslovuje skupiny lidí, kteří mají tendence ke zkratkovitému a autoritativnímu řešení. Demokracie je různorodá, právní, svobodná, a proto s sebou nese jistou slabost. A každé zaváhání demokracie, každá ekonomická recese nahrávají těmto silám. Dost se děsím skutečnosti, že komunisté mají takovou podporu mezi mladými lidmi. Myslím si, že příčina je v tom, že se převážně jedná o buď o zhýčkané děti raně kapitalistické společnosti nebo frustrované jedince, kteří hledají své štěstí podle známě bajky "Já žádnou kozu nechci, mě bude stačit, když sousedovi chcípne ta jeho". Takováto "revolta" je v západních společnostech běžná - ti, co již něco vytvořili, dávají přednost konzervativním hodnotám, zatímco revoltující mládež bývá oslovena radikálnějšími seskupeními. Rozdíl tu je však v historické zkušenosti, tito mladí lidé nevědí, co znamená komunismus ve svém konečném důsledku. Pochopitelně chtějí experimentovat, hledají sami sebe. Neuvědomují si, že kromě Kuby musely všechny socialistické státy prodělat hlubokou revizi svých systémů, socialismus je zkrátka neudržitelný a ve všech svých podobách znamená určité omezení svobody (vlastnického práva zejména) a snížení životní úrovně. Znovu zdůrazňuji - nemluvím o sociální demokracii ani o sociální politice, mluvím o komunistickým stranách a socialistickém vidění společnosti. I Marx v Manifestu komunismu předpokládal nutnost průmyslově kapitalistické etapy před nástupem "předvoje dělnické třídy". Jinými slovy - napřed na to musejí ti blbí pravičáci vydělat, pak je zavřem do lágrů a výsledky jejich práce budeme rozdávat mezi ty líné a neschopné. A že by se v naší republice na něco vydělalo, no to si nemyslím. Socialistické strany chtějí rozdávat, ale protože není z čeho, roste státní dluh a deficit státního rozpočtu. I Špidla uznal, že státní dluh byl a je nezbytný pro dokončení transformace, a souhlasím s ním v tom, že transformace neskončila, jak tvrdí Klaus. Tolerance komunismu u mladých lidí je zcela určitě šokující, na druhou stranu se to dá vysvětlit tím, že ten, komu nebylo ublíženo, odpouští a zapomíná snadno. Tato "rudá garda" či "rudí Hitlerjugend" často ani neví, co komunismus znamená a nechají se ošálit rádoby demokratickým programem KSČM - navenek kultivovaným extremismem, ovšem o to nebezpečnějším.
Na závěr něco méně suchého a tzv. přímo od srdce: Tahle republika jde do hajzlu, české totalitní myšlení asi nikdo nevykoření
0 0
možnosti

Bubák1

17. 6. 2002 12:57
Re: Hrozba komunismu
Myslím, že se mýlíš. Mladí lidé, kteří volí komunisty nejsou zhýčkané děti kapitalistické společnosti. To by museli mít komunisté v Praze větší nárust než jinde ale nemají. Nejvíce hlasů dostali na Moravě. Především je volí lidé starší, a pak ti co zkusmo volili jiné strany ale zklamalo je jejich očekávání. Zkusím své tvrzení doložit: včera jsem viděl volební výsledky v jedné velmi malé obci u Olomouce, voliči jsou převážně starší lidé , kde vyhráli komunisté drtivým způsobem - měli více než všichni ostatní strany dohromady. Přesto však v součtu s celým volebním okrskem vyhráli soc. demokraté s komunisty v závěsu.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

ANO bylo pro zvýšení věku pro odchod do důchodu, nelíbil se způsob, ukázal zápis

24. dubna 2024  14:43,  aktualizováno  14:48

Aktualizujeme Hrad zveřejnil záznam z jednání o důchodové reformě. Na té se zástupci vlády, ANO a Hradu shodli,...

Hlavní hygienička Svrčinová ve funkci končí. Vláda ji na její žádost odvolala

24. dubna 2024  14:37

Hlavní hygienička ČR Pavla Svrčinová skončí, vláda ji ve středu na její vlastní žádost odvolala,...

Von der Leyenová chválila i Čechy. Za 20 let jste posílili vy i EU, uvedla

24. dubna 2024  14:31

Za začátek nové éry označila šéfka Evropské komise Ursula von der Leyenová vstup deseti východních...

Novým šéfem tajné služby se stane brigádní generál Bartovský, schválila vláda

24. dubna 2024  13:11,  aktualizováno  14:13

Novým ředitelem Vojenského zpravodajství (VZ) bude Petr Bartovský, vláda ve středu schválila jeho...