Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Skútrů na Slapech se místní obávají

Kauza motorových člunů na Slapech ještě neskončila. Původně mohli vodní motoristé brázdit Slapy a Orlík bez omezení do 15. června. Ve čtvrtek ale ministr dopravy Jaromír Schling našel mezeru ve vyhlášce a vyložil si ji tak, že čluny mohou jezdit nerušeně dál. Zákaz plavby či výrazné omezení se tak nejméně o měsíc odsouvá. Policie i místní lidé Schlingovo rozhodnutí ostře kritizují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jiří Dolejš, Praha 5

Přehrady jsou pro všechny
 Chápu, že se plavci a lodičkáři skůtrů a motorových lodí bojí.
Proč tedy nejsou přesně určena místa, kde bude jejich jízda povolená, omezená a hlídaná? Přehrady jsou veliké a určitě by se vhodné místo našlo.
Ve světě to funguje celkem spolehlivě a z osobní zkušenosti vím, že to rekreantům vůbec nevadí a naopak na tato místa chodí za zábavou.
V dnešní době zadlužených a krachujících obcí to je třeba také návod na získávání nemalých prostředků do místní pokladny. Každý, kdo by chtěl v daném místě jezdit určitě rád zaplatí poplatek za vjezd do vody.
Další otázkou je, co vlastně rekreantům vadí. Pokud jde o znečišťování vody, jsou dnes používány moderní motory a biologicky odbouratelné oleje. Jejich funkčnost a stav přece lze kontrolovat technickou prohlídkou, kterou má každá loď povinnou. Také máme plavební řád a podle něj se lodě musí řídit a samozřejmě je nutné jeho porušování patřičně trestat.
Taktika "Vše zakázat" mi velmi připomíná dobu před dvanácti lety. Od toho jsou úřady, aby provoz lodí vymezily a hlidaly.
Také bych chtěl podotknout, že když ve Vranném, nebo jinde vidíte více skůtrů pohromadě, neznamená to, že s povolením jízdy na Slapech a Orlíku budou najednou všichni všude a myslím, že se ani nedá očekávat nějaký podstatný nárůst jejich počtu. Jde přeci jen o drahý koníček a ještě k tomu na pár týdnů v roce.
0/0
12.6.2002 11:24

Jiří Dolejš, Praha 5

Přehrady jsou pro všechny
 Chápu, že se plavci a lodičkáři skůtrů a motorových lodí bojí.
Proč tedy nejsou přesně určena místa, kde bude jejich jízda povolená, omezená a hlídaná? Přehrady jsou veliké a určitě by se vhodné místo našlo.
Ve světě to funguje celkem spolehlivě a z osobní zkušenosti vím, že to rekreantům vůbec nevadí a naopak na tato místa chodí za zábavou.
V dnešní době zadlužených a krachujících obcí to je třeba také návod na získávání nemalých prostředků do místní pokladny. Každý, kdo by chtěl v daném místě jezdit určitě rád zaplatí poplatek za vjezd do vody.
Další otázkou je, co vlastně rekreantům vadí. Pokud jde o znečišťování vody, jsou dnes používány moderní motory a biologicky odbouratelné oleje. Jejich funkčnost a stav přece lze kontrolovat technickou prohlídkou, kterou má každá loď povinnou. Také máme plavební řád a podle něj se lodě musí řídit a samozřejmě je nutné jeho porušování patřičně trestat.
Taktika "Vše zakázat" mi velmi připomíná dobu před dvanácti lety. Od toho jsou úřady, aby provoz lodí vymezily a hlidaly.
Také bych chtěl podotknout, že když ve Vranném, nebo jinde vidíte více skůtrů pohromadě, neznamená to, že s povolením jízdy na Slapech a Orlíku budou najednou všichni všude a myslím, že se ani nedá očekávat nějaký podstatný nárůst jejich počtu. Jde přeci jen o drahý koníček a ještě k tomu na pár týdnů v roce.
0/0
12.6.2002 11:24

Rejpal

Bigles
Já bych se toho Žantovskýho taky bál...
0/0
9.6.2002 17:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.