Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Arafat odsoudil stavbu elektrického plotu

Izrael začal se svojí nejrozsáhlejší a nejdražší stavbou roku. Buduje sto dvacet kilometrů dlouhou první část plotu s elektrickým vedením, který má zabránit vstupu palestinských sebevražedných atentátníků na izraelské území. "Tato separační zeď představuje příšernou agresi, je to akt sionistického rasismu a apartheidu," reagoval palestinský předák Jásir Arafat. Ať jsou okolnosti jakékoli, bezpochyby takovou akci nepodpoříme, dodal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

admiral_Atvar

plot ? ano !
to jsem zvedav na ty multikulturni tlachaly jako Havel co hned prispechaji se svymi vizemi o spatnosti oddeleni skupin a prospesnosti promichane spolecnosti, zatimco sami si ziji v prepychu a bezpeci. jako realne mi ale pripadne nebezpeci podhrabani, prorazeni a jinych sabotaznich akci.
0/0
18.6.2002 16:44

honza2

jedine vychodisko
bylo celkem jasne, ze jednou vznikne nepropustan hranice strezena jako zivot sam. Avsak to problem neresi. Nevim jestli nekdo z Vas mel moznost videt jak jsou deti v totmo regionu vychovavany (PS, Syrie, Iran, Jordansko, Sadska...). Male deti ve skolach se uci, ze vsechno spatne na tomto svete jsou zidi a americani. Zpochybnovani holokasutu je na denim opradku, Mein kampf a Protokoly sionskych mudrcu jsou zde bestsellery. Je to porad to same. Za komousu za vse mohl kapitalismus, na Kube za vse muze USA, za valky v Nemecku za vse mohli zide... Kazdy autoritativni rezim ma sve obeti a zidi jsou v totmo ohledu jiz tradicni - existuje mnoho "dukazu" a materialu, ze? Nove vsak je, jak se Palestinska samosprava naucila zachazet s tiskem. Spousta deti bojujicich za svobodu atp. Kazdy odvetny utok je masakr. Avsak jiz nikde se nepise, ze z cca 1200 obeti izreslkych odvetnych akci bylo pouze 2.65% (!!) zeny, naproti z 600 obeti na strane izraele 29% (od srpna 2000). Nebo ze napriklad vice jak 50% palestinskych deti (6-10 let) si preje byt (az budou velky) sebevrazednym atentatnikem. Oni tomu vsemu opravdu veri a neni se cemu divit. Kdyz jsem byl maly tez jsem si myslel, ze Sovetsky svaz je nas nejlepsi kamarad ... deti v nemecku si tez mysleli, ze nad ne neni. Vse je jen otazkou aktualni statni retoriky a my mame stesti, ze z tohohle hlediska nas momentalne nikdo moc nesnazi vymit (i kdyz media delaji sve...) Mam zde pekny priklad obrazu nasi televize: 2.6.2002 Prima: 2 Palestinci zahynuli pote, co pronikli do izraelske osady se samopaly a zde spustili palbu a zranili 5 lidi a 2 zabili. NOVA:PRIMA + dalsi zahynul neopatrnou manipulaci s vybusninou pri pokusu o vyrobeni bomby. Dalsi byl sestrelen z lodi pote co strilel na lidi na pobrezi. Bylo zabyto X izraelcu. CT1: Arafat rekl ... (napamatuji si, ale neco ze standartniho repertuaru), mezitim v izreali byli zabiti dalsi dva palestinci. Ani jedna reportaz neni lez, avsak kazda vypovida o necem jinem a nidko nemuze mit za zle nekomu kdo sleduje pouze CT, ze jaksi nevi o obeti na druhe strane ci pricine smrti onech mladiku... Buch nas chran
0/0
17.6.2002 17:33

Jindrich

Re: jedine vychodisko
No, chtel bych mit ve vecech stejne jasno jako vy... Vychova deti v regionu je silne relativni pojem. Nevim, z jakeho pramene cerpate, ale napada me - nemohl (v duchu vaseho prispevku) byt i on mirne zakalen propagandou ? Osobne jsem videl nekolik podobnych "materialu" jak o izraelskych detech, izraelskych vojacich (zakladacich), palestinskych vrhacich kamenu, cecenskych zastancich prava Saria atd., ze jsem k nim uz z principu skepticky. Goebelsovske "dokumenty" bych nezobal tak horke - protoze jinak opravdu Bush vas chran...
0/0
17.6.2002 17:55

Ondrej

slepa ulicka
Jindrichovi opet nezbyva nez zase mlzit. To co oznacuje za silne relativni pojem, je hola skutecnost. Veskere placani o izraelskych zakladacich a izraelskych detech a dalsi busheni prazdne slamy mi prijde podobne jako pokus levicoveho intelektuala o zrelativizovani zlocinu komunismu.
0/0
17.6.2002 18:41

Jindrich

Re: slepa ulicka
Ale ne. Jen veci kolem obcas svou slozitosti prekonavaji "Honzikovu cestu" a je proto treba divat se na ne alespon ze dvou relativnich uhlu. Z vlastni zkusenosti vim, ze slepa nenavist existuje i na izraelske strane (a vlastne i mnohe Ondrejovy prispevky primo zde mi davaji za pravdu). Pojem "slepa nenavist" je nejen v tomto kontextu pojmem znacne nestalym. Nestalym protoze silne zavislym na miste a na case. Operovat timto pojmem jako konstantou znamena nahanet vitr a pripada mi slepe nenavistne. V kazdem pripade takovy postup nikdy nemuze vest k zadnemu reseni.
0/0
18.6.2002 9:00

Ondrej

Re: Re: slepa ulicka
Hele, mas pravdu. Toho hajzla co dneska odpalil autobus se skolakama proste slepe nenavidim. A predstav si, vubec se za to nestydim!! A zadny "relativni" uhly k tomu nepotrebuju, bez si svoje mirove traktaty odprednaset pred rodice tech skolaku, urcite je budou potrebovat.
0/0
18.6.2002 11:39

Ondrej

Jenom dotaz
Proc Palestinci nepodnikaji sebevrazedne atentaty proti Jordansku, ktere jim po Arabsko -Izraelske valce zabralo uzemi prircene OSN a jeste je za ucasti armady z teto zeme vyhnalo? A co egyptska sprava pasma Gazy??Proc se kvuli tomu nerozciluji zdejsi odpurci okupace palestinskych uzemi? Protoze v tomto pripade neokupuji Zidi?
0/0
17.6.2002 16:03

D'abel

Re: Jenom dotaz
0/0
17.6.2002 16:23

honza2

Re: Jenom dotaz
Zcela spravne. Avsak v roce 1948 bylo uzemi prisouzeno pro "arabsky stat". Tehda jeste se mistni neidetifikovali jako Palestinci (to az po roce 67). Je pravda, ze okolni zeme si toto uzemi rozparcelovali jako by se nechumelilo.
0/0
17.6.2002 17:18

D'abel

Uz zase?
Doma jsme volby posrali tak ted pujdeme delat poradek na stredni vychod. Vy tupani bezte uz s tema ukrivdenejma skurvenejma Palestincama doprdele a radeji si udelejte poradek doma,  Paka vyjebany! Co se furt serete do neceho o cem vetsina z vas hovno vi. Jak je mozny, ze se v jednom usranem malem narode zlodeju a podrazniku najde tolik idiotu!
0/0
17.6.2002 15:31

jurasek

Re: Uz zase?
svine z jeskyne jako D'abel....poslouchej, ty mas o sobe asi zatracene mizerny mineni podle tech nicku, co si davas....mas recht, jsi kus hovada na ntou..
 
0/0
17.6.2002 17:37

D'abel

Re: Re: Uz zase?
jurasku kolik myslis, ze mam niku a hlavne proc bych je mel. To ses opravdu tak blbej nebo to jenom predstiras na ntou..
0/0
19.6.2002 12:56

Franta7

Plně s plotem souhlasím!
Plně s plotem souhlasím! V izraeli ocharana zájmů obyvatel. U nás v matiční na neštěstí "rasismus".
0/0
17.6.2002 13:48

Jindrich

Stavba zdi.
Nekolikatydenni otevrena okupace palestinskych uzemi nic nevyresila, jen prilila olej do ohne. Skutecnym cilem byla naivni snaha o zastraseni pal. teroristu, primitivni demonstrace vojenske prevahy a demagogicke mateni vlastni verejnosti. Stavba plotu je odsouzena ke stejnemu efektu protoze si v sobe od zacatku nese stigma stejneho ucelu. Ondreji, je cas abys uznal zes pred par mesici nemel pravdu, kdyz jsi obhajoval invazi !
0/0
17.6.2002 13:32

Ondrej

Jindrichova stigmata
 Zase ctrl+c a ctrl+v. Moji odpoved najdes v tom druhym chatu. Mam tam na tebe par vsetecnych otazek 
0/0
17.6.2002 15:12

jurasek

Re: Stavba zdi.
malej Ondra a neco uznat? Ondrej je intelektualni aberant (tata ti to slovo vysvetli, Ondro), kteremu jeho ideologicti treneri rekli, ze opakovani toho stejneho je nejucelnejsi zbran, takze od Ondry neuslysis nic noveho, to spis od Honzy B., ktery navzdory tomu, ze si mysli, ze Saron je muz miru a mana seslana z nebe, aspon prijde s necim novym na premysleni a take ma vetsi znalosti o cele problematice. Ondra je obycejny placal, jehoz jediny smysl je napsat plytky komentar a ten potom opakovat s malymi obmenami za prizvukovani 'myslitelu' jako svine z jeskyne a taty Dana.
Stavba plotu je kardinalni nesmysl, ktery muze podporit jenom plytky Ondra a jeho synkopanti (tata ti zase vysvetli slovo, Ondro). Plot se stavi na zabranem uzemi, ktere izraeli nepatri. Osobne nemam zadne moralni dilema s vetsim poctem utoku Palestincu na jakekoliv objekty...moralni pravo je na jejich strane..salom aleluja
0/0
17.6.2002 20:07

Ondrej

juraskova predbezna diagnosa
trpis lethalni numerickou aberaci na chromosomu X.
0/0
17.6.2002 21:50

Pavel

Mírumilovní arabové
Všem zastáncům těch utačovaných arabů, kteří mají na Izraelském území luxusní domy, auta, staví mešity jednu vedle druhé, ... zkrátka mají se dobře. Všem vám bych přál zkušenost, když se díky "výbornému" americkému průvodci dostanete omylem do arabské vesnice a tam po vás a vaší holce dvacet náctiletých dobře vychovaných dětátek začne házet kamením, přesně jak je to občas vidět v televizi. (Možná proto, že jste bílej nebo vypadáte jako turista, nebo,...)
0/0
17.6.2002 10:12

Vladimír Stwora

Kde jste...
...bojovníci proti plotu z Matiční? Není vás nějak slyšet.
P.S. Už se těším, jak naši čeští politikové pojedou do Izraele ten plot rozebírat. Mají v tom už přeci praxi. A také se těším, až Havel vypustí nějaký svůj komentář na téma ploty a zdi. Může vzít ten, co tenkrát použil před stavbou plotu v Matiční, a jen změnit místo konání.
Nebo snad když dva dělají totéž, není to totéž?
0/0
16.6.2002 17:46

alkuds2

Plot???
Klidně ať si oplotí svoji zemi, ale jestli si pro sebe ukradou území, na kterém mají osady tak to bude definitivní konec možnosti soužití. Žádný národ na světě se totiž nesmíří s tím, že mu soused ukradne kus území a pak ho ještě oplotí!! Kdo konečně vyžene ty židovské okupanty s Gazy a záp. břehu Jordánu??
0/0
16.6.2002 17:27

Kléma

právo
Zajímalo by mě, jak to vyřeší s těma osadama na Palestinských územích. To je taky oplotí a území si přivlastní? Jestli ano, mají Palestinci právo na regulerní válku všemi prostředky!!
0/0
16.6.2002 12:23

Ondrej

Re: právo
Sam patris Mezi Ploty.
0/0
16.6.2002 15:26

jirka

Re: právo
zde je videt ne prilis dobra znalost porblematiky, ale nevadi. Izraelske osady jsou oploceny od jakziva, kdo tam byl vi o cem je rec...
0/0
17.6.2002 17:37

platt@yahoo.com

Re: právo
Kamarade, zkus si o tomto problemu neco precist a potom mudruj. Diky preji ti pekny den.
0/0
17.6.2002 21:12

josefhav

dalsi Berlinska zed
110 km to je pekna dalka, trosku mi to ale pripomina budovani velice zname "berlinske zdi" z 60.let. Izraelci na to maji narok, chteji tim vytvorit jakasi obranna pasma proti silenym a fanatickym palestinskym atentatnikum, je ale tohle spravne reseni. Vybudovat plot se strazemi. A za chvili ho budou chtit dat i pod elektricky proud.
0/0
16.6.2002 12:14

taky obcan

Re: dalsi Berlinska zed
...nic ve zlým, jen při četbě příspěvku mně napadá, že u nás byl kdysi delší.....
0/0
17.6.2002 14:20

taky obcan

Re: dalsi Berlinska zed
...nic ve zlým, jen při četbě příspěvku mně napadá, že u nás byl kdysi delší.....
0/0
17.6.2002 14:20

vlx

Izraelci na to mají právo
Myslím, že ta zeď se měla stavět už dávno. Izraleci na ni mají plné právo. Po tom co se tam děje jim to nemůže vůbec nikdo vyčítat.
0/0
16.6.2002 11:08

PéKáčko

Re: Izraelci na to mají právo
Právo mají postavit si plot okolo vlastního území Izraele, problém ovšem je, že plot postaví nejspíše i na palastinském území, protože tam mají své osady, na což samozřejmě žádné právo nemají. Jediné právo osadníků je právo na okamžité odstěhování zpět na izraelské území.
0/0
16.6.2002 13:44

hermik

Re: Re: Izraelci na to mají právo
Izraelci minimalne jedno pravo maji, a to pravo silnejsiho.
0/0
16.6.2002 20:00

lukas

Hmm ... tak at ho postavi ... jsem zvedavy, kolik dni po ukonceni praci prijde dalsi atentat ... izrael pokracuje v dalsich zarucene "protiteroristickych" opatrenich ...
0/0
6.6.2002 4:21

Ondrej

Palestinske atentatniky ma zastavit plot
Palestinske atentatniky bude trenovat pilot.
0/0
5.6.2002 14:41

Petr

palestinci si za to mužou sami
Kdyby ti psychouši(palestinci) normálně makali, nežebrali od OSN peníze a neměli místo pásků bomby, tak by možná žádnej plot bejt nemusel. Izraelcům se vůbec nedivím že ho začali stavět. Co by udělala asi nějaká jiná vláda v jakékoli zemi na světě kdyby jí přes hranici neustále proudili atentátníci? V případě Evropy nebo Ameriky by jistě se stavbou žádného plotu nezačali, ale poslali by tam armádu a srovnali to se zemí a nikoho by se na nic neptali.
0/0
5.6.2002 8:53

admiral_Atvar

Re: palestinci si za to mužou sami
v pripade USA je to zjevne, ale evropou bych si nebyl tak jist. mozna jeste britanie, ale ostatni by vyslaly desitky agitatoru miru, multikulturnich komisaru a pripadne nasazeni armady by zablokovali anarchiste, lehnuvsi si pred vojensky transport, ktery by tyto obskurni existence samozrejme neprejel, umoznic tak dalsi vybuch.
0/0
5.6.2002 9:48

Michal Janko

...vždyť soudit z dálky je tak snadné!
Palestinci normálně pracují, možná víc než kterýkoli z nás. Jen narozdíl od nás nemají jedno z „deklarovaných” základních lidských práv a svobod, totiž právo na národní sebeurčení, právo na vlastní stát. Už půlstoletí. Jejich boj je zoufalý svou marností - není se čemu divit, když se k němu mezinárodní společenství staví takhle. Také jsme před šedesáti lety bojovali proti „protekci” Německé říše. Jenže lidé, kteří vyhazovali do povětří transporty, zabili Heydricha či prováděli sabotáž, byli oslavováni jako hrdinové. Po šedesáti letech „demokratizace” a unitarizace světa jsou vnímáni jako teroristé. Tedy, nejenom oni, dnes už je v módě zjednodušovat na celý palestinský národ. Dokonce ho už píšeme s malým písmenem (tak už nepíšeme ani Cikány), že, Petře a ostatní „světasoudci”?
0/0
16.6.2002 17:17

předseda

Re: ...vždyť soudit z dálky je tak snadné!
Jenom s tím "drobným" rozdílem, že např. při atentátu na Heydricha byl tento veden cíleně proti němu, kdežto palestinští teroristé záměrně a cíleně likvidují izraelské civilisty. Takže kdo bojuje přímo proti předtavitelům tyranské moci, jako byli fašisté, může být oslavován jako hrdina, ale kdo proti civilistům, je prostě terorista - účel totiž nesvětí prostředky.
0/0
16.6.2002 17:34

australena

Re: Re: ...vždyť soudit z dálky je tak snadné!
0/0
16.6.2002 18:04

mike2000

Re: Re: ...vždyť soudit z dálky je tak snadné!
To uznávám. Ale pár otázek se stejně nedokážu zbavit: Kdo je v Izraeli představitelem tyranské moci? Jak mají Palestinci získat to, co jim právem náleží? Proč jeden smí to, co druhý ne? Pokud neexistuje všesvětové židovské lobby, jak je možné, že Izraeli prochází to, zač Miloševičova Jugoslávie pykala? Z jakého titulu neumožnil židovský stát vyšetřování masakru v uprchlickém táboře?
0/0
16.6.2002 21:13

Ondrej

Re: Re: Re: ...vždyť soudit z dálky je tak snadné!
Mas katastrofalni nedostatek informaci. Pokud se takhle ptas, precti si historii Izraelsko-Palestinskych vztahu. Predstavitele tyranske moci najdes v Izraeli, statem s parlamentni demokracii asi tezko. Palestinci maji pravo mit, co jim nalezi - od r. 1948, kdy byly vyhlaseny staty Palestina a Izrael.Kdyby se celou dobu neupinali na myslenku svobodne Palestiny a zniceni Izraelskeho statu vyhnani zidu ze svate zeme jako uhlavnich nepratel Allaha (z jejich pohledu), mohli ten stat davno mit. Kdyby neoslavovali hrdiny, kteri pri mucednickem cinu zabili x zidu a jdou za to do nebe, mohli ten stat davno mit. Vyhlasili valku Izraeli a napadli jej s arabskymi staty s cilem jeho uplneho zniceni, ale nakonec prohrali a prisli o cast sveho uzemi. Maji pravo na svuj stat v sousedstvi statu Izrael, s hranicemi vytvorenymi vseobecne uznanou dohodou. Mohli ho uz davno mit. Nemaji pravo zabijet zidy a pomyslet na stat palestina bez Izraele. To bohuzel stale delaji, takze izrael se brani.Informace o masakrech jsou mnohokrat vyvracene bludy , takze se nema cenu k nim vyjadrovat. Soudit z dalky je lehke,kdyz nekdo vubec nevi, oc jde.
0/0
16.6.2002 22:37

jurasek

Re: Re: Re: Re: ...vždyť soudit z dálky je tak snadné!
vypada to, ze tady jsi musel i zaslzet, Ondro....je ti ted lip po tele i po dusi? uz mas aspon 4 komentare, tata bude spokojenej, neboj...a ta odusevnelost tvych komentaru, ta katastrofalni odusevnelost,  jsi dobre vycviceny, rekni jeste parkrat salom a vykroc s usmevem do noveho dne (nezapomen si placnout Roacutan nebo Aknepur)
0/0
17.6.2002 5:05

Ondrej

Re: Re: Re: Re: Re: ...vždyť soudit z dálky je tak snadné!
To je dobry. Ja furt zkoumal, co sou to za tajemna zidovska hesla a odkud je vzal, a nakonec jsem zjistil ze jsou to pripravky na akne nactiletych. Autor prokazal jejich dobrou znalost.
0/0
17.6.2002 11:17

pani ucitelka

Re: Re: Re: Re: Re: ...vždyť soudit z dálky je tak snadné!
A, Jurasek. Uz se vrail z umyvarrny, tak muzeme zase pokracovat. Co rikas, ze jsi tam delal? Mazal ( _ l _ ) Roacutanem???? A umyl sis po tom ruce? Utrel sis je do sveho vlastniho rucniku?
0/0
17.6.2002 15:26

Michal Janko

Re: Re: Re: Re: ...vždyť soudit z dálky je tak snadné!
Zdá se mi to pokřivené. Prvním krokem samostatného Izraele bylo neoprávněné obsazení palestinského území. Těch čtyřiapadesát let je výsledkem akce a reakce, pochybuji, že by Palestinci v roce 1948 a priori měli za cíl zničení Izraele, potažmo Židů. Tvrdíš, že mohli mít svůj stát. Já to považuju za spekulaci nepodloženou realitou. Izrael si počíná už od počátku jako agresor. To, že to prošlo Sovětskému svazu blahé doby (třeba na počátku světové války při „vytváření předpolí a ochrany ruského obyvatelstva” v Polsku) a že takové bezohledné prosazování vlastních zájmů stále více méně prochází Spojeným státům, je veskrze pochopitelné. Ale Izraeli? P.S. Prosím o nějaký ten link, kde byly bludy o masakrech vyvráceny. Rád si doplním znalosti.
0/0
17.6.2002 13:32

Ondrej

Re: Re: Re: Re: Re: ...vždyť soudit z dálky je tak snadné!
No, rozchazime se v zakladnich vecech v pohledu na problem. Odpoved na prvni pulku sveho prispevku najdes na http://prfdec.natur.cuni.cz/~pkaras/, na druhou pulku na news.bbc.co.uk/hi/english/world/middle.../1957862.stm
A co takhle samostatna prace s google?
0/0
17.6.2002 15:30

Michal Janko

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...vždyť soudit z dálky je tak snadné!
Teď trochu odbočím od předcházející diskuse - myslíš, že plot je trvale udržitelným řešením? Nebylo by lepší mezinárodní intervencí prosadit vznik dvou suverénních států?
0/0
17.6.2002 18:40

Ondrej

vždyť soudit z dálky je tak snadné!
To snad nevi nikdo. Jedno z toho mi prijde jako dalsi z pokusu jak chranit sve obyvatelstvo pred teroristy a necekat na vybuchy se zalozenyma rukama, druhy z toho mi prijde trochu jako cekani na Godota.
0/0
17.6.2002 18:52

Pepa

Berlínská zeď 2
Sociální problémy žádný plot nevyřeší. Lidi, kteří nemají co ztratit nějaký plot nezastaví.
0/0
5.6.2002 8:43

Robos

Re: Berlínská zeď 2
To není SOCIÁLNÍ problém. Kamikaze taky nebyly sociální problém.
0/0
16.6.2002 13:00

jurasek

Re: Re: Berlínská zeď 2
co to je tedy, kdyz to neni socialni problem, ty chytry robosi? tamilsti tygri nejsou socialni problem...nemotej dohromady veci, kterym nerozumis...
sebevrazedne atentaty jsou jedna z forem socialniho boje, ty chytrej
0/0
16.6.2002 18:51

Ondrej

Re: Re: Re: Berlínská zeď 2
Aha. Takze 11 zari dle Juraska konecne pozvedl utlacovany chudy arabsky lid svou ruku proti svemu utlacovateli, topicimu se bohatstvi a tyranii svych otroku, a zahajil tak celosvetovy boj za socialni spravedlnost. Nebot sebevrazedne atentaty jsou jedna z forem socialniho boje.Tot vyrok hodny zapamatovani. Palestinec, ktery rozmeta zidovske nakupujici na trznici, tak tedy postoupi o zebricek vyse ve sve socialni urovni. Preji autorovi teto teorie, at mu pri neblizsi prilezitosti nejaky chudy romsky spoluobcan v ramci socialniho boje rozbije drzku. Treba to bude stacit k tomu, aby se probral.
0/0
16.6.2002 22:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.