Diskuze

Neodcházejte, prosí Tvrdík piloty

Ministr obrany Jaroslav Tvrdík (ČSSD) se snaží přesvědčit vojenské piloty, aby neodcházeli z armády. Požádal je, aby svá rozhodnutí o možném odchodu do civilního sektoru oddálili nejméně do konce roku. "Pevně doufám, že vzdušné síly nebudou jenom výcvikovým střediskem Českých aerolinií," prohlásil Tvrdík po návštěvě letecké základny v Čáslavi.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

rc

4. 6. 2002 9:45
Kluci, mate recht, jdete ...
Ja se pilotum vubec nedivim. Nelita se, letadla jim nikdo koupit nechce, ze sou prej drahy. Tak at jdou za lepsim. Proc se stresovat ve state, kterej politici zneuzivaj pro svoje rejdy? Takhle usetrime 60 mld. + nejakou tu miliardu za litani, vycvik, zbrane. A az budem nejaky to letadlo potrebovat, rekneme si nemcum nebo americanum, at nam sem zalitnou z Rammsteinu zkontrolovat vzdusnej prostor. No a az Stoiber vyhraje volby a nemci nam nebudou chtit letadlo pujcit, dokud se neomluvime za valecna 'zverstva', tak koupime jednu F-16 od Belgie a povolame toho naseho Skutra-Biglesse-Zantovskyho do zbrane.
0 0
možnosti

geroc

4. 6. 2002 8:14
Piloti
Není se co divit, pokud v Senátu sedí takoví "odborníci" jako Žantovský a spol. Být pilotem asi taky by se mi donekonečna nechtělo čekat že možná jednou se dostanu na opravdu moderní letadlo. Protože L 159A není nic jiného než militarizovaný cvičný stroj. K plnohodnotnému stroji to má setsakramentsky daleko.
0 0
možnosti

Jurasek

3. 6. 2002 22:27
DiGI
Myslis ze se nakup Gripenu fakt vyplati - z hlediska funkcnosti armady - ne z hlediska "srdce". Nestacily by Albatrosi? Jen me zajima nazor nekoho kdo by tomu mel rozumet. Skolne nevracej - ja chapu proc jsi odesel.
0 0
možnosti

Bubák1

4. 6. 2002 13:12
Re: DiGI
Sice už jsem to vysvětloval několikrát ale co bych neudělal pro osvětu. Vzdušný prostor země je potřeba chránit i v dobách míru. K tomu slouží složka armády nazvaná protivzdušná obrana. Ta zahrnuje radiolokační vojsko, část stíhacího letectva, raketové vojsko a další. Pro zásahy v dobách míru proti narušitelům jsou používaná prvotně letadla, posléze možná raketa, pokud letadlo nestačí. Běžné letadlo s proudovým motorem, i dopravní, dnes běžně dosahuje rychlosti stejné jako Albatros, tzn. že Albatros nemá šanci se k takovému letadlu přiblížit, může s ním akorát závodit. Albatros je určen hlavně k boji proti pozemním cílům, ne proti letadlům. On se jim možná dokáže ubránit manévrrováním, ale není schopen proti nim zasáhnout.
0 0
možnosti

Neználek

3. 6. 2002 22:21
Co tam sakra dělá
těch 300 pilotů, když máme pár kukuruzniků před sešrotováním a pár vrtulníků?
0 0
možnosti

DiGi

3. 6. 2002 18:44
Vrátit školné
Někteří jedinci na vyšších postech v armádě mají opravdu divné počty pilotů, moc by mě zajímalo jakou metodou k tak velkému počtu pilotů v armádě v současnosti došli (znám trochu jinou matematiku). Čísla odchodovosti jsou taktéž zavádějící - pokud vám odejde "15 pilotů" ze 300 - je to nic, pokud ovšem odejde 15 pilotů-bojovníků z hrstky těch co zůstali u skutečných bojových útvarů je to alarmující. Musím konstatovat, že generalitě jde hra s čísly skvěle, jenom kdyby nepočítali ty jabka s hruškama dohromady. Pokud však ještě tento armádní odborník prohlásí, že za pár let přijdou nový piloti k bojovým útvarům, potom se ptám a co bude do té doby? Ono totiž vycvičit pilota profesionála obnáší asi tak 3 až 5 let po škole a to v ideálním případě, což se ale nedá říct o VS AČR, reálnější je tak 5 až 10 let. Pokud se někomu můj příspěvek nelíbý, může napsat svůj vlastní názor, vězte však, že ještě před nedávnem jsem byl jedním z oněch "15 odejitých pilotů".
 
0 0
možnosti

pafka

3. 6. 2002 19:59
Re: Vrátit školné
Hele ty takypilote, v TV rikal ministr Tvrdik, ze vyskoleni jednoho pilota prijde na 300 az 500 milionu korun (a i kdyby to bylo 10x min). Zamysli se nad sebou, nemel bys to skolne vratit ty.
0 0
možnosti