Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Neodcházejte, prosí Tvrdík piloty

Ministr obrany Jaroslav Tvrdík (ČSSD) se snaží přesvědčit vojenské piloty, aby neodcházeli z armády. Požádal je, aby svá rozhodnutí o možném odchodu do civilního sektoru oddálili nejméně do konce roku. "Pevně doufám, že vzdušné síly nebudou jenom výcvikovým střediskem Českých aerolinií," prohlásil Tvrdík po návštěvě letecké základny v Čáslavi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

rc

Kluci, mate recht, jdete ...
Ja se pilotum vubec nedivim. Nelita se, letadla jim nikdo koupit nechce, ze sou prej drahy. Tak at jdou za lepsim. Proc se stresovat ve state, kterej politici zneuzivaj pro svoje rejdy? Takhle usetrime 60 mld. + nejakou tu miliardu za litani, vycvik, zbrane. A az budem nejaky to letadlo potrebovat, rekneme si nemcum nebo americanum, at nam sem zalitnou z Rammsteinu zkontrolovat vzdusnej prostor. No a az Stoiber vyhraje volby a nemci nam nebudou chtit letadlo pujcit, dokud se neomluvime za valecna 'zverstva', tak koupime jednu F-16 od Belgie a povolame toho naseho Skutra-Biglesse-Zantovskyho do zbrane.
0/0
4.6.2002 9:45

geroc

Piloti
Není se co divit, pokud v Senátu sedí takoví "odborníci" jako Žantovský a spol. Být pilotem asi taky by se mi donekonečna nechtělo čekat že možná jednou se dostanu na opravdu moderní letadlo. Protože L 159A není nic jiného než militarizovaný cvičný stroj. K plnohodnotnému stroji to má setsakramentsky daleko.
0/0
4.6.2002 8:14

Jurasek

DiGI
Myslis ze se nakup Gripenu fakt vyplati - z hlediska funkcnosti armady - ne z hlediska "srdce". Nestacily by Albatrosi? Jen me zajima nazor nekoho kdo by tomu mel rozumet. Skolne nevracej - ja chapu proc jsi odesel.
0/0
3.6.2002 22:27

Bubák1

Re: DiGI
Sice už jsem to vysvětloval několikrát ale co bych neudělal pro osvětu. Vzdušný prostor země je potřeba chránit i v dobách míru. K tomu slouží složka armády nazvaná protivzdušná obrana. Ta zahrnuje radiolokační vojsko, část stíhacího letectva, raketové vojsko a další. Pro zásahy v dobách míru proti narušitelům jsou používaná prvotně letadla, posléze možná raketa, pokud letadlo nestačí. Běžné letadlo s proudovým motorem, i dopravní, dnes běžně dosahuje rychlosti stejné jako Albatros, tzn. že Albatros nemá šanci se k takovému letadlu přiblížit, může s ním akorát závodit. Albatros je určen hlavně k boji proti pozemním cílům, ne proti letadlům. On se jim možná dokáže ubránit manévrrováním, ale není schopen proti nim zasáhnout.
0/0
4.6.2002 13:12

Neználek

Co tam sakra dělá
těch 300 pilotů, když máme pár kukuruzniků před sešrotováním a pár vrtulníků?
0/0
3.6.2002 22:21

DiGi

Vrátit školné
Někteří jedinci na vyšších postech v armádě mají opravdu divné počty pilotů, moc by mě zajímalo jakou metodou k tak velkému počtu pilotů v armádě v současnosti došli (znám trochu jinou matematiku). Čísla odchodovosti jsou taktéž zavádějící - pokud vám odejde "15 pilotů" ze 300 - je to nic, pokud ovšem odejde 15 pilotů-bojovníků z hrstky těch co zůstali u skutečných bojových útvarů je to alarmující. Musím konstatovat, že generalitě jde hra s čísly skvěle, jenom kdyby nepočítali ty jabka s hruškama dohromady. Pokud však ještě tento armádní odborník prohlásí, že za pár let přijdou nový piloti k bojovým útvarům, potom se ptám a co bude do té doby? Ono totiž vycvičit pilota profesionála obnáší asi tak 3 až 5 let po škole a to v ideálním případě, což se ale nedá říct o VS AČR, reálnější je tak 5 až 10 let. Pokud se někomu můj příspěvek nelíbý, může napsat svůj vlastní názor, vězte však, že ještě před nedávnem jsem byl jedním z oněch "15 odejitých pilotů".
 
0/0
3.6.2002 18:44

pafka

Re: Vrátit školné
Hele ty takypilote, v TV rikal ministr Tvrdik, ze vyskoleni jednoho pilota prijde na 300 az 500 milionu korun (a i kdyby to bylo 10x min). Zamysli se nad sebou, nemel bys to skolne vratit ty.
0/0
3.6.2002 19:59

DiGi

Re: Re: Vrátit školné
Máš pravdu, ale nepodloženýma kecama a slibama rodinu nenakrmíš a politikům opičku taky nehodlám dělat. Navíc jsem svoje vzdělání draze splatil a stačilo by nepolitikaření a splácel bych ho dodnes. Já nejlépe vím jak je těžké odejít, létání je věc srdce, ale ne za každou cenu. Ta cena na výcvik je přiměřená zveřejněné sumě a je přímoúměrná složitosti této práce, proto si myslím, že by měla být i přímoúměrně honorovaná, není tomu tak a tudíž si piloti za svoji páci hledají lepšího sponzora a to ČSA určitě je.
0/0
3.6.2002 21:38

Eddie

Re: Re: Vrátit školné
No, tech 300-500 mil. Kc je vcetne nakladu na stroje a techniku (letove hodiny, vystroj apod.), ktere by se musely na provoz vydat tak jako tak. Primo vztazena castka na pilota je v radu "pouze" desitek milionu :-/ Pokud profesional odchazi z armady driv, nez mu vyprsi prvni smlouva po akademii, musi urcitou cast nakladu uhradit. Jedna se radove o statisice korun. Tolik k vraceni skolneho. Nedivte se ale, ze piloti odchazeji a CSA po nich hned sahnout. Pilot chce letat. Vysoka pilotaz na nadzvukovych strojich je vrchol pro vetsinu z nich. Cekani na stroje je ovsem ubijejici a cas bezi. Realne jim hrozi, ze zustanou pribiti na Alcach a k nadzvukovym strojum se pak dostanou mladsi (za tech pet let), kteri jiz projdou cilenym vycvikem. Bohuzel, dnesni nadzvukovi stihaci tak zrejme budou nekolik let prave bez nadzvukovych stroju - to znamena, ze v teto oblasti (nadzvukove) mohou zacinat skoro nanovo. Pak tu mame CSA - pilot z armady = zaruka kvalitniho vycviku na vyssi urovni, nez je treba, naletane hodiny. Oproti komercne vyskolenym civilum pomerne jednoznacna volba. Ach jo...
0/0
3.6.2002 22:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.