Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Máme rádi Česko? Zvykli jsme si

Ať už byly společné státy Čechů a Slováků jakékoli, měly jednu přednost - všeobecně přijímaný a do cizích jazyků hladce překládaný jednoslovný název: Československo. Neoficiální, ale o to populárnější. Rozdělením Československa nastaly patálie. Občané státu, který vznikl v západní části někdejšího Československa, začali vést spory, jak mu vlastně říkat. Poslední oficiální pojmenování Československa bylo strašlivé: Česká a Slovenská Federativní republika. Tento návrh vzešel z okruhu prezidenta Havla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Eva

Není to zas tak nelogické.
Rakousy - Rakousko Slezy - Slezsko Uhry - Uhersko Čechy - Česko
0/0
3.6.2002 15:45

Jarda

Re: Není to zas tak nelogické.
....a Morava - Moravsko.....fakt, ted uz je mi jasny, ze Cesko je spravne. Leda, ze by nelogicke vlastne znamenalo logicke....
0/0
4.6.2002 2:40

BINLADIN

Re: Není to zas tak nelogické.
Cechy - Cessko... Nauc se cesky, Uherko...
0/0
5.6.2002 10:05

Myslím, že se Česka už nezbavime.
0/0
3.6.2002 15:36

Stanley Cooper

Ahoj hovnivale
musim uznat, ze se mi nejvice libi Tvuj navrh, jelikoz vystihuje cely ekonomicky i politicky stav v srdci Evropy. Zadna vetsi firma nepatri krajanum, vsichni vlastnici cehokoli uvazuji o prodeji svych majetku komukoli a hlavne za penize ktere plati . Cili az se dostanete do EU, tak jiz nebude zadne Cesko nebo neco ostatniho, nybrz vznikne pouze deset milionu levne pracovni sily a vlastne to co chtel jiz soudruh Hitler, tak co se vzrusujete nad nazvem?  
0/0
2.6.2002 16:05

KARUSO

Nezapomeňte opravit i naši hymnu, vy Českové ! Ani nápady nemáte.
Název Česko se zdá být amputovaný z Česko Slovensko. Tedy jaksi anomální a ne zrovna líbivý a šťastný. Jako by si s tím národ nedělal vůbec hlavu. A to je nakonec pravda. Naučily nás to mediální prostředky. A tak když není nic jiného, nač si lámat hlavu. Jako s vlajkou , nechali jsme si vlajku jiného státu, který zanikl. To je jako kdyby si nechalo Rusko vlajku SSSR. Vždyť je to vlastně všechno jedno, jen když budou "prachy". A politický "gumáci" se mají dobře. Nač nad tím přemýšlet, chleba levnější nebude a vlastenectví je dávno prázdný pojem. Tak si s tím nelamte hlavu a jděte klidně spát. Ráno ahoj zase v Česku. Proč ne třeba v Čechách ("Čechy krásné, Čechy mé" v novém pojetí "Česko krásné, Česko nové, bývali Ti Češi rekové ").
0/0
1.6.2002 21:54

Hrutas

Re: Nezapomeňte opravit i naši hymnu, vy Českové ! Ani nápady nemáte.
To take asi neprojde, zapominas na Moravu a Slesko, stejne jako ta hymna,  "....zeme Ceska domov muj"  See,  zadna zminka o zemich ceskych! A vlastence tam znam jenom jednoho vola a ten mne soustavne napada zde. Pritom ale prodal co se dalo! Patri vlastne jeste v Cesku neco Cechum? Moc toho uz asi nebude a co patri, tak tady temer denne ctu, ze krachuje!
0/0
3.6.2002 5:17

Jan

Re: Re: Nezapomeňte opravit i naši hymnu, vy Českové ! Ani nápady nemáte.
ty chudáku z Austrálie už ani nevíš, jak se jmenuješ. Jestli Krutas nebo Hrutas. Mozek ti začíná vynechávat. Občas si taky kromě website něco kloudného přečti. Pak se třeba dovíš pro tebe novinku, že tvoje tzv. Slesko vůbec neexistuje. To asi bude nějaký australský stát, ne? Kolokanům zdar a tvé zabetonované hlavě zvlášť!
0/0
3.6.2002 6:55

Zajic

Nazev Cechy jako hovorovy, oznacujici celou Ceskou Republiku, Bohemia anglicky
BOHEMIA  je starobyly keltsky nazev zeme, podle kmene BOJU. Je to pojem znamy ve velke casti evropskych a svetovych jazyku. Cizinci tomu rozumi bez potizi.
Nazev CESKO se mi take se mi nelibi, asi to vymyslel nejaky bolsevik, aby se aspon trochu pomstil za "sametovou revoluci". Cesko je polovina ze slova Ceskoslovensko. Zatimco Slovensko byl vzdy historicky nazev slovenske zeme, zadne Cesko nikdy neexistovalo. Argumentuje se s tim, ze to zahrnuje obe zeme Ceske Republiky, tj. Cechy a Moravu. Ale to je blbost. Na Moravu se to nevztahuje o nic vic nez historicky nazev Cechy mysleny v sirsim rozsahu, jako cela zeme (drive kralovstvi). Pouzivam nazev Cechy, a pokud chci vyjadrit jeste itimenjsi vztah tak Kocourkov. To by snad proslo i v anglicke verzi "Catsland". Tvrzeni v calnku ze nepouzivani tvaru Cesko znaci odcizeny vztah ke sve zemi je take pekne arogantni blabol. Naopak to znamena ze je to slovo na backoru.
0/0
1.6.2002 4:43

Krutas

Mam idealni napad....
Vsichni Cizci, teda Moravaci, Slezane aj Cesi budou hned doma a vedet o cem je rec. Navic se nebudou muset hadat, ze nazev nekoho uprednostnuje a zbytku sveta to bude uplne jedno jak si doma rikate. Verim, ze si rychle zvykne na cokoli. Co teda:         < "VSECKOZLODEJSKO" >       Vyresi to nevyresitelny problem, uz ted na 7 stranek a nekonecnou polemiku, jak tomu vasemu Kocourkovu nadavat.
0/0
1.6.2002 4:09

_B_art

.
koukam, ze TO fakt vsichni musite hrozne hulit, kdyz se zabyvate kravinama
0/0
31.5.2002 22:50

hovnival

navrh
Ja mam uplne jiny navrh, jak to vyresit. Meli bychom Ceskou republiku prodat. Treba po castech, zajemci se najdou. Usetri se tak za vladu, parlament a dalsi administrativu. Starat se bude ten, kdo si nas koupi.  To, ze ruzne casti byvale Ceske republiky budou mozna soucasti jinych zemi, neni zadny problem. Vsem to prinese penize a nazev Cesko nebo Ceska republika se nebude muset uz nikdy pouzivat.
0/0
31.5.2002 19:02

POZN.

Je to nutné?
Název Česko mi připadá spíše jako překlad německých výrazů Tschechien /které na 25 firem používá jako část oficiálního názvu/ a Tschechei, což jsou nespisovná označení pro české země /Boehmen,Maehren/.Že má tradici x let tradici,neznamená mnoho ,za vše mluví to,že před rozpadem státu ho používali leda slovenští národovci a to jen krátce před ním.Všem ostatním znělo přinejmenším cize.To,že se ujalo,přikládám vlivu mediální masáže a SRN.Nevím,proč mít mermomocí jednoslovný název,Česká republika není o moc delší než Československo blahé paměti a mnoho věcí lze vyjádřit opisem - doma,naši,u nás nebo konkrétním výrazem - Čechy,Morava,případně Slezsko.
0/0
31.5.2002 15:21

Jozin z bazin

ANKETA
A co takhle KRETENOV, to by hned kazdy vedel o co jde a aspon by se nehadali Cesi, Moravaci a Slezane, jak ten Kocourkov nazvat! A navic Kreteni byli slavni.
0/0
31.5.2002 14:28

Oswald

Re: ANKETA
KRETENOV se mim nelíbí, ale pro KOCOURKOV bych ruku zvednul. Alespoň každý Čech, Moravan i Slezan ví, že je to u nás. Jak nám budou říkat v cizině nám může být jedno, Němcům také nevadí, že jim neříkáme "Dojčland".
0/0
31.5.2002 14:54

Jarda

Námět na zamyšlení
Pro Českaře: Tak si zkuste představit, jako myšlený lingvistický experiment, že je to naopak a že žijeme v Moravský republice...Tady se mi zdá, že se mi někdo snaží vysvětlit, že Moravsko je zaručeně správně, protože to je odvozený od "moravský"? Český je přídavný jméno od "Čechy", nikoliv naopak. Ono i logicky, když si zakládáte stát tak si nejdřív řeknete adjektivum a pak z toho odvodíte, jak se ten stát vlastně jmenuje?
Já myslím, že jediná možnost, na který vážně nevím co komu vadí je, že Česká republika je název administrativního území, který prostě je složený z několika částí, takže krátký název nemá (zrovna tak jako Saudská arábie nebo Spojený státy). A s názvy Čechy, Morava, Slezsko asi nikdo problém nemá. Já nerozumím tomu, proč by se měly vymejšlet patvary jako Česko, nebo dokonce Czechoslovakia jen proto, že je to o nějakou slabiku kratší? Kdo mi bude cpát Česko mi bude muset vysvětlit, že Moravsko je taky správně.
0/0
31.5.2002 14:23

Michal

Češi.
Takže název Česká republika (Czech republic) je stejně nej.Vyjadřuje dostatek hrdosti. Jsem Čech,ikdyž žiji na Moravě. Žádné Česko! Na hokeji jsme Češi a na dresech my "Czech" nevadí. V zahraničí ještě úplně klidně Czechlands. Ale stejně za pár let budem všichni EU.
0/0
31.5.2002 13:36

Michal

Česko?
A co takhle Čechsko?
0/0
31.5.2002 13:21

barbudo

Re: Česko?
Korektní by bylo Češsko (ch-š..čech-češství), ale to taky nevypadá dobře.
0/0
31.5.2002 13:31

pboy

-> ANKETA<-
Tady je kdyztak mala anketka (delal jsem to par minut, tak to kdyztak omluvte). http://www.sweb.cz/nazevrepubliky/ Udelal jsem ji proto, ze mi neoficialni nazev Cesko (vsude zverejnovany v mediich) desne leze na nervi a zajima me, co si o tom mysli ostatni. Tak klikejte a peknej vikend;)
0/0
31.5.2002 13:18

Igorek

Re: -> ANKETA<-
To je ale pěkná anketa na hovno, naklikal jsem si tam, kolikrát jsem chtěl. Jinak taky přeju pěknej víkend.
0/0
31.5.2002 19:25

barbudo

Česko je zem Che Guevarova soudruzi.
Nejsem lingvista, ale mám pocit, že slovo Česko nesedí většině národa proto, že není vytvořeno korektně. Názvy jako Polsko, Molgolsko, Malgašsko,.. jsou vytvořeny příponou -sko. (Výjimkou je snad jen dnešní název Rusko.) Jejikož přípona -ko není, potom základem slova Česko je "Če". Nevzpomínám si na žádné jiné "Če" než na Che Gueavaru. Znamená to, že nám soudruzi jazykozpytci pojmenovali zemi po tomto poblouzněném teroristovi. (Za méně pravděpodobnou pokládám variantu, že by ono "Če" bylo odvozeno ze slova "čéče" jímž se domorodci oslovují - bylo již téměř úplně vytlačeno slovem "vole" - tedy korektnější by bylo "Volsko".)
0/0
31.5.2002 12:59

Krutas

Re: Česko je zem Che Guevarova soudruzi.
Mne osobne se nejvic libi ta posledni varianta. Mam ale i jine navrhy.
0/0
31.5.2002 13:53

předseda

Re: Česko je zem Che Guevarova soudruzi.
Milý Barbudo, přesně předjímáš dotaz, který jsem chtěl položit - a sice proč ten název "Česko" většině lidí tolik nesedí ? Formuluješ zde sice zajímavé hypotézy, ale nezlob se, přece jen žádná z nich mě plně neuspokojila. Proto bych chtěl vyzývat dále - jestli tady není nějaký skutečný odborník-lingvista, který by mi tento fenomén averze k názvu "Česko" dokázal logicky a srozumitelně objasnit a vysvětlit. Díky.
0/0
31.5.2002 17:20

Milos

Re: Re: Česko je zem Che Guevarova soudruzi.
Lingvista sice nejsem, ale pokusim se o vysvetleni. Vsichni jsme byli zvykli na jmeno Ceskoslovensko. Kdyz ted slysime 'Cesko', podvedome cekame, ze bude nasledovat ta druha cast slova *slovensko. Kdyz se nedostavi, Cesko samo o sobe nam zni jako useknute slovo.  Zvuk skoncil predcasne a neco mu chybi do uplnosti. Proto asi take dost lidi dava prednost nazvu Ceska Republika. Navic to take zahrnuje i Moravu a Slezsko.
Uz kvuli Nemcum a jejich hanlivemu "Tschechei" bych daval prednost  jmenu, ktere se na to neda tak snadno prekroutit.
0/0
31.5.2002 19:33

předseda

Re: Re: Re: Česko je zem Che Guevarova soudruzi.
Díky, něco na tomhle skutečně bude, i když na základě pod námi uvedených příspěvků a úvah začínám mít dojem, že je to asi věcí zvyku. Tj. kdyby se to podařilo skutečně zlegalizovat, pak by si na to postupně snad lidé začali zvykat a hlasy odpůrců by pak začali slábnout, no a po pár generacích by to už všem lidem přišlo možná normální.
0/0
1.6.2002 11:57

Bubák1

Co na Česku vadí ?
Pro názvy sousedních zemí přece používáme podobnou konstrukci. Země poláků je Polsko, maďarů Maďarsko, slováků Slovensko, němců Německo. Proč nám připadá divné říkat zemi čechů Česko ?
0/0
31.5.2002 12:47

kfe

Re: Co na Česku vadí ?
Omyl. Polsko je název převzatý z polštiny (Polska), Maďarsko je převzaté ze Slovenštiny (nemohlo se přece nechat (Horní a Dolní) Uhry. Slovensko - jen jeden komentář - tluče se to se Slovinskem. Německo je hezký název. Z této paralely ale plyne nic méně a nic více, než že kdyby naši zem obývali Čeci, měl by se náš stát jmenovat Čecko (no proč ne). Takže když už si brát na pomoc slovotvorbu, tak snad možná "Češsko", ale to asi neprojde, protože se to příliš blíží "Cechám" a smrdí to ruštinou.
0/0
31.5.2002 14:06

Bubák1

Re: Re: Co na Česku vadí ?
Takže dál: Švádsko, Norsko, Finsko, Švýcarsko, Španělsko atd.. Samozřejmě jsou země jako Itálie, Francie ale to asi spíš souvisí s tím, že dříve existovalo pojmenování území, a potom teprve obyvatele země, kdežto u těch prvně uvedených zemí je tomu naopak.
0/0
31.5.2002 15:58

Alabama

Re: Co na Česku vadí ?
Dobry nazor.Budeme tedy rikat-Americko,Mexicko,Tunisko,Italsko....Ja tedy momentalne ziji v Americku ze?Pojedes do Ameriky nebo do Americka?Ja nikdy nerikam Cesko.A taky nikdy rikat nebudu.Jsem z Ceske republiky.
0/0
31.5.2002 18:38

Bubák1

Re: Re: Co na Česku vadí ?
Už jsem to psal. Buď se obyvatelé jmenují podle území nebo území podle obyvatel. My jsme ten druhý případ.
0/0
3.6.2002 13:18

Janča

Česko - proč ne?
Já osobně, nejsem nemám nic proti názvu Česko, je to stejně přirozené jako Polsko, Slovensko, Maďarsko, ... Nicméně, spousta mých přátel nemá pro toto označení dostatečné pochopení, protože Česko podle nich postihuje jenom Čechy. Moravu a Slezsko jakoby vynechává. Já jsem ze Slezska, ale když se mě někdo zeptá, jaké jsem národnosti, vždycky říkám, že české, jsem totiž občan České republiky. Myslím si, že Česko je jako jednoslovné označení naprosto v pohodě. Ale naprosto nesouhlasím s označením Čechie, protože to mi opravdu připadá jako označení čistě pro Čechy. V angličtině mi docela vadí označení Czechoslovakia, protože, i když mě to mrzí, tak se Slovenskem už republiku netvoříme. Czechlands by asi šlo.
0/0
31.5.2002 12:37

coze

takze jak?
slovo Cesko je zkracena verze pro nazev Ceska republika, tzn. pro ceske zeme, a temi jsou Cechy, Morava a Slezsko
argument, ze slovo Cesko nevyjadruje Moravu a Slezsko o nic vic nez slovo Cechy, je tedy lichy (Cechy reprezentuji pouze a jen Cechy)
stejne tak recesisticka poznamka o neco nize - nezpivat Cechy krasne, Cechy me..., ale Cesko krasne... - je nesmyslna - existuje prece i pisnicka Moravo, Moravo...
jako Moravakovi mi tedy beha stejny mraz po zadech, kdyz fanousci pri fotbale krici "Cechy, Cechy" stejne tak, jako jim beha mraz pri slove Cesko
je mi nicmene jasne, ze "Cesi z Cech" budou o Ceske republice vzdycky hovorit jako o Cechach, protoze jsou na to zvykli odmala a neprijde jim to jako neco spatneho, i kdyz tim v podstate urazi Moravu a Slezsko - a mne to treba vadi (Morava neni v Cechach, ale ceska zeme to je!!!)
to, ze slovo Cesko nekomu nezni - mne se zpocatku take pricilo, ale po nejakem case mi vadit prestalo, je to proste otazka zvyku
co se anglickeho nazvu tyce, tak uz jsem nekolikrat od cizincu slysel, ze sami pouzili slovo "Czech" - in Czech atd. Tedy zadna zkomolenina Hokejoveho svazu... Prijde mi to docela logicke - proste pro jednoduchost vypusti ten zbytek a maji vystarano - a ze je to nesmysl? pokud vim, tak slovo czech se da pouzit ve vyznamu čech, český, česká, české atd. - tak proc ne pro "Cesko"?
Czechia, nekolikrat navrhovana, je pry jazykove nesmysl a spravne anglicky by se to melo vyslovovat "čečia", cili neco jako Cecensko...
 
0/0
31.5.2002 12:28

Spravedlivý

Re: takze jak?
Mýlíte se, "Czechia" se vyslovuje [čekija]. Po Čečensku navíc za pár let ani pes neštěkne...
0/0
31.5.2002 12:51

coze

Re: Re: takze jak?
to jsem si myslel taky, ale nejaka lingvistka to nekde poprela, takze doopravdy nevim...
0/0
31.5.2002 18:06

plk

Re: Re: Re: takze jak?
Celá potíž spočívá v tom, že "Czech" je vlastně pro angličtinu netypický pravopis, je to jen převzatá středověká česká spřežka. (Než jsme zavedli háčky a čárky, psal se "Čech" i v češtině jako "Czech".) I v angličtině existuje slovo, které se vyslovuje stejně jako anglické jméno pro našince, ano, správně, je to "check". Tady vidíme přirozený anglický pravopis pro takto znějící slovo. Čili skutečně "ch" jak všichni tušíme se obvykle vyslovuje v angličtině jako "č". Ale nechápu, proč by někdo, kdo je schopen vyslovit "Czech" jako "ček" měl vyslovovat "Czechia" jako "čečia". (Mimochodem, já osobně bych se místo "Czechia" klonil k angličtině přirozenějšímu názvu "Czechy"; pokud vás to zajímá, vysvětlení je níže.)
0/0
31.5.2002 21:03

Jirka

Cesko
Ted jsem v zahranici a zrovna vcera se me ptali kolegove, proc porad pouzivam nazev "Czech Republic". Protoze nevim, jak jinak rict "my country". Navic se me Czech Rep. libi a myslim, ze to neni o nic delsi nez Czechoslovakia. Jako jednoslovny cesky neoficialni nazev Cesko respektuji. Myslim, ze se neujalo prave proto, ze to drive bylo spojeno jako CeskoSlovensko, a proto nam Cesko pripada neuplne. Ani proti nazvu Czech nic nemam.
0/0
31.5.2002 11:54

Pedro

Ja osobne jsem ted mimo CR na delsi cas ve Spanelsku a vetsina lidi pouziva Czechoslovakia a ja proti tomu nic nemam, podle me jsme si klidne mohli nechat stejny nazev, akorat jine hranice. Nevidim na to nic spatneho, stejne spousta Slovaku zije v Ceskoslovensku (CR).
0/0
31.5.2002 11:25

E.T.

úvaha (možná blbá)
Když už máme oficiální název ČESKÁ REPUBLIKA, tak je podle mě přirozené vžité jednoslovné označení bu´d ČECHY nebo ČECHIE. Pokud to uráží Moravany a Slezany, tak by měl být oficiální název Sjednocená republika Čech, Moravy a Slezska a pak by to znělo ovšem dost šíleně to jednoslovné označení: ČEMORSLEZIE
0/0
31.5.2002 11:24

MS

Česko se mi nelíbí
Označení Česko se mi nelíbí, ale používám ho, protože jiná krátká označení jsou snad ještě horší. Ono Česko má jednoduše obsáhnout Čechy, Moravu a část Slezska, a to dost dobře nejde (nejblíž je snad ČECHOMOR). Czechlands nebo Tschechien se mi zdá OK, ale Čechie to nenahradí. Asi si opravdu budu muset zvyknout.
0/0
31.5.2002 11:03

sisa

czechland
skoda, to Czechland by asi pro tu neof. verzi bylo nejlepsi!!!! -v cestine zas ta Cechie. Asi vec nazoru, ale mozna by nebylo spatny udelat mensi kampan (hlavne na netu), kde by si tydle neoficialni jednoslovny nazvy lidi sami "vybrali" - ev. se k nim vyjadrili (ankety, atp.) - potom by se par sefredaktoru a odpurcu "ceska" a "czech" mohli dohodnout, ze zacnou v tech zkracenych tvarech pouzivat ty uspesnejsi. Zbytek by ukazal cas. Mozna utopie, nicmene na Cesko si asi nikdy nezvyknu. Viva CeMoSle!:)
0/0
31.5.2002 11:02

Petr

Česko
Nikdo nic lepšího nevymyslel. Vše co se bjevilo je více méně směšné a tradici už nemá vůbec.
0/0
31.5.2002 10:59

Magor

Máme rádi Česko? Zvykli jsme si.
Nezvykli a nikdy, opakuji nikdy, nezvykneme. A dobře si pamatujeme ty, kteří s tím přišli a začali to cpát národu do hlav.
0/0
31.5.2002 10:50

Petr Ho.

Re: Máme rádi Česko? Zvykli jsme si.
Plně souhlasím, NEZVYKLI, a dobrá paměť zvlášť v dnešní době je důležitá. Všeho do času, i s przniteli jazyka a našeho jazykového cítění, co si myslí, že sežrali moudrost světa a natloukají nám ji do hlavy, bude zúčtováno.
0/0
1.6.2002 8:22

Ivo

Neoprávněná kritika prezidenta
Název Česká a Slovenská Federativní Republika neuspěl pro snahy federaci zrušit. Kritika jména směřovala k státoprávním změnám. Název sám nebyl horší než United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland a taktéž nebyl určen k běžnému užívání.
0/0
31.5.2002 10:35

Kája

Česko krásné, Česko mé.
Němci nám dali 15. březńa 1939 název Čechy a Morava. Zachovali se tak k Moravě a češtině mnohem ohleduplněji, než v roce 1992 naši čeští přátelé. Když už jsme tedy zrušili zemské uspořádání a rezignovali jsme na Moravu nerezignujme aspoň na tu češtinu a říkejme té zemi prostě Čechy. A nebo se vám více líbí " Česko krásné, Česko mé "?
0/0
31.5.2002 10:33

Spravedlivý

Re: Česko krásné, Česko mé.
Blbče.
0/0
31.5.2002 11:11

Kája

Re: Re: Česko krásné, Česko mé.
Tak pojmenovali tebe?
0/0
31.5.2002 12:49

Petr

Česko....brrrrr
Největším propagátorem názvu Česko je Vovka z Novy,párkrát Vám to řekne ve Volejte řediteli a ovce přijme něco tak hnusnýho a nečeskýho jako Česko.Nechápu jak to někomu může výlízt z úst........
0/0
31.5.2002 10:26

legionar

poznamka
Ti americania by sa mali aspon naucit nepouzivat zlozku 'slovakia' v nazve Vasho statu. Je to predsa len zavadzajuce. Aj, ked ste si ponechali vlajku, aerolinie atd., Cesko uz nikdy nebude Ceskoslovensko. Radsej spolu v EU.
0/0
31.5.2002 10:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.