Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát dal učitelům další peníze

Ministerstvo školství vyslyšelo naléhání odborářů a dalo další peníze na učitelské výplaty. Úkolem nového balíčku je srovnat odchylky v příjmech pedagogů v různých okresech. Po dubnovém zvýšení platů musely některé školy učitelům seškrtat osobní ohodnocení, aby jim vystačily peníze. Zvýšení platů tak paradoxně v některých okresech pro učeitele znamenalo méně peněz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kosta

Skvělá práce ?
Moje manželka je učitelka. Když učila první rok, tak to bylo k nevydržení. Pořád samé přípravy na hodinu, oprava písemek (ne jen čtvrtletních) a řešení kázeňských problémů. Výsledkem bylo to, že ji na konci roku cukalo oko. A proč? Protože své povolání bere vážně a chce děti něco naučit. Ty děti, které rodiče neumí vychovat a jsou to normální nevycválaní spratci. Přál bych všem, aby každý alespoň jeden den učil. Během dalších 3 let se to moc nezlepšilo. Teď přesvědčuji ženu, ať ze školství odejde. A jen tak mimochodem. Pokud se během roku vyskytlo nějaké volno a děti byly doma, ona jako učitelka šla do školy a šmirglovala popsané lavice, nebo musela mít napracované (nasuplované) hodiny.
0/0
31.5.2002 21:43

Kosta

Moje manželka je učitelka. Když učila první rok, tak to bylo k nevydržení. Pořád samé přípravy na hodinu, oprava písemek (ne jen čtvrtletních) a řešení kázeňských problémů. Výsledkem bylo to, že ji na konci roku cukalo oko. A proč? Protože své povolání bere vážně a chce děti něco naučit. Ty děti, které rodiče neumí vychovat a jsou to normální nevycválaní spratci. Přál bych všem, aby každý alespoň jeden den učil. Během dalších 3 let se to moc nezlepšilo. Teď přesvědčuji ženu, ať ze školství odejde. A jen tak mimochodem. Pokud se během roku vyskytlo nějaké volno a děti byly doma, ona jako učitelka šla do školy a šmirglovala popsané lavice, nebo musela mít napracované (nasuplované) hodiny.
0/0
31.5.2002 21:42

Krutas

Ministerstvo dalo dost penez...
tak ktera kurva to zase ukradla?ROTFL
0/0
26.5.2002 13:01

petr

Re: Ministerstvo dalo dost penez...
jsi asi pekne vygumovany ze,..........! ja vim, asi se mi budes smat, ze neumim hacky a carky... ta moje to proste neumi....! Umim ale zaro jine vjeci.i to ta treba wanstjovy ....... to vole blbee ahoj blbecku
0/0
7.6.2002 16:19

bohouš

Stačilo by zveřejnit platy a odměny úředníků
na krajských úřadech před a po tomto "přidání" a asi by se rozjasnilo :-)))
0/0
24.5.2002 14:48

Jan Nepovím

Re: Stačilo by zveřejnit platy a odměny úředníků
Proč zrovna platy krajských úředníků ? Nebylo by lepší se ptát, kolik berou na ministerstvu školství externí "poradci" jako třeba pan RAINISCH nebo pan CHVOJKA, kteří organizují všemi kritizovaný megalomanský projekt "Internet do škol" ??? Nebo si myslíte, že 2.000,- Kč na hodinu je pro tyto pány za přihrávání spřáteleným firmám adekvátní suma ?? Jenom pro tyto tzv. "poradce" má letos ministerstvo téměř 20.000.000,- - bez jediného vyběrového řízení. O tom se stávkujícím učitelům asi ani nezdá.
Takže krajie bych viděl až jako druhé .....
 
 
0/0
3.6.2002 13:51

PK

Co vlastně řešíme ?
Vzdělání našich dětí je to co bychom měli všichni považovat za prioritu. Podle toho jak ta situace vypadá, tak když se učitelům přidají peníze, tak bude okamžitě výuka vypadat jinak. Děti se nebudou muset učit nazpaměť a bez zájmu tuny informací, které si pamatují stejně jenom na tu danou písemku ? Budou chodit do školy rády ? Já tomu nevěřím. Kladný úkaz by mohl být ten, že do škol naskočí mladí, "nezkažení" učitelé. Má zkušenost je ovšem taková, že mnohá mladá učitelka je ještě horší než ty staré. Copak si opravdu všichni učitelé zaslouží stejný plat ? V každém odvětví jsou pracovníci dobří a špatní. A ti dobří mají lepší ohodnocení za svou práci. A jen tak na okraj. Moje známá učí na ZŠ a její čistý příjem se pohybuje v rozmezí 11-12 tis. Kč. A to má pořád nějaká volna a já nevím co ještě. A víte proč má takový plat (se kterým je mimochodem jako žena v oblasti republiky s nejvyšší nezaměstnaností velmi spokojena) ? Prý mají schopnou ředitelku, která se umí o své kvalitní učitele postarat. Mi z toho vyplývá, že tam kde učitelé nejvíce křičí je asi problém nejen v jejich platech.
0/0
24.5.2002 7:28

petr2

Re: Co vlastně řešíme ?
Da-li se nejakemu uredniku rozhodovací moc, využije ji samozrejme. Jedina cesta je, aby ona moc byla co nejmensi. Ale to by byla zase smrt pro nase socialne opatrovnicke soudruhy, kteří obcana "sveho" statu povazuji za nesvepravne hovado, toliko ku placení daní co nejvyšších vhodného. Faktem je, ze toto nevolnictvi asi musí cca celkem 40% zdejsiho lidu vyhovovat, jinak by je v tomto množství nevolili.
0/0
24.5.2002 12:36

Petr Laštovička

Je mi 24 let. Studuji na pedagogické fakultě obor Matematika - Výpočetní technika. Na své cestě studiem a pedagogickou praxí jsem se setkal s mnoha učiteli pro práci ve školství různě motivovanými. Někteří dělají svou práci excelentně, jiní hůř. Kvalita učitele, jeho flexibilita, ochota a schopnost sledovat a následně realizovat nové trendy není určována věkem ani stranickou příslušností před i po roce 1989 (Komunisty nicméně taky nemusim). Finanční motiv se však v tomto povolání odráží stejně jako kdekoliv jinde. Učitelování je opravdu náročná práce a pokud ji chce člověk vykonávat opravdu dobře, tak je to i víc než práce. Pravda je, že naše školství degeneruje jak se tu mj. vyjádřil i pisatel petr2 (zajímalo by me, kde vzal ty čísla). To že se množí příspěvky průměrně informovaných lidí jako petr2 nebo Bob(ten koeficient 2,2 mě dostal Bobe) je pravým dokladem stagnace českého školství a to i školství vysokého, kde je situace stejně smutná, ne-li smutnější. Příčina ...? Peníze. Důsledek ...? Uvidíš Bobe nebo petře2. Nelíbí se vám kvalita kantorů, jejich kvalifikace. Jak si myslíte, že bude vypadat školství za 10 - 20 let s měsíčním, nástupním, hrubým platem 8500 Kč/měs. Nepleťte si příčinu a důsledek.
0/0
23.5.2002 23:06

Franta Novák

Už běžte do ...
Pološílení politici chtějí díky vlastnímu prospěchu a politikaření udělat z učitelů žebráky.Ze vzdělání je nezajímá nic,oni maj prychy a ostatní...
Mám rád všechny děti,ale zadara to dělat nikdo dělat nebude
Učitel-slouha
0/0
23.5.2002 22:29

Pavel

Proč sem cpete komunisty????
Já myslím,že ve školství je dost seniorů právě prot,že mladí se tam kvůli platům nehrnou....kdo by tam taky šel,když má živořit a přitom dřít a čekat neustále z nějaké strany podraz a kritiku! Sice každý máme jiné zkušenosti a najde se pár takových,kteří by měli odejít,ale kdyby na jejich místě byla lépe placená energická mladá síla,jak by to potom vypadalo??? Fakt mě štve že tento dlouhodobý cíl je hrozně opomíjený....na čem bude stát další generace??? Doteď se Čeští studenti drželi velice vysoko ve srovnání s jinými,a taková pozice se prostě neudrží a střihnem si ostudu jako sviňa....a velkohubé řeči o podpoře školství budou pořád...:(( Univerzita si tady vypomáhá jak jenom může,i její kvalita klesá,jak se tohle možné, to vážně nikdo nahoře nevidí, k čemu se tady schyluje? Každý odmítá americký systém centralizování škol,tj.zaváděné všech zájmů do škol,vážně to je tak špatné??? Houby,akorát dědkové chtějí mít něco extra!!!! FUUUUUUUJ!!!!!
0/0
23.5.2002 21:06

Jan Urban

Dobře motivovaný a nezávislý pedagog
Cesta změny chce posílit prestiž pedagogických pracovníků důrazem na jejich nejen hmotné, ale především společenské ocenění. Pokud vás zajímá více, klikněte na http://www.cestazmeny.cz/12duvodu_strucne_6.asp.
0/0
23.5.2002 18:13

vitoro

Re: Dobře motivovaný a nezávislý pedagog
Mužové a ženy z Cesty změny, jimž se zdařilo prolézt 1 - 5 partají za 10 let nemají jakekoli morální právo cokoli deklarovat. Snad jen vlastní mindrák z toho, že jim tu permanetní revoluci lid prostý až tak nebaští. Ale stejně jako jistý modrooký cenzor jsou v podstatě nezničitelní. Prostě prudí a prudí a snad až přirozená mortalita pomůže ...
0/0
24.5.2002 16:59

petr2

Á, kdo se to zas se zas probouzi!
A že takhle zcela náhodou před volbami? Nechci generalizovat, ale trvám na tvrzení, že všechny obory lidské činnosti po r. 89 prošly v tomto státě dost zásadní změnou. Tu hlubší, tu méně. Zaměstnání změnilo přes 35 % procent lidí. Avšak pouze dva obory zůstaly zcela netknuty vývojem: školství a dráhy. Ajzboňáky ani nemá smysl rozebírat, ale ty učitele asi ano. Vyjma toho, že ruštinářky prošly rychlokursem angličtiny popř. němčiny (podle toho taky výuka jazyků na ZŠ vypadá) se ve školtví , alespoň z pohledu rodiče dvou dětí, nezměnilo naprosto nic. Především v přístupu těch kantorů. Takže nechápu, za co proboha chtejí větší peníze, když pracují jak za bolševika. Opakuji, každý musel zpravidla od základu změnit své pracovní návyky, horem pádem do sebe absorbovat kupu znalostí a dovedností, o kterých mnohdy ani netušil, že existují a nemálo lidí pracuje rozhodně víc nez 8 hod/den. Toto však rozhodně není případ 80% našeho učitelstva. Vím, že tímto názorem spustím řev potrefených, ale stojím si zcela odpovědně za ním.
0/0
23.5.2002 17:11

Petr Urbanec

Re: Á, kdo se to zas se zas probouzi!
Rád bych se Vás zeptal: pracoval jste někdy ve školství? V jakemkoli (základní, střední, vysoké). Patrně asi ne, protože by jste měl asi jinou představu o množství práce, které učitel dělá. Není to jen o tom odučit si svých 22 hodin a pak už si jen užívat "nezaslouženého" volna a prázdnin. A mnohdy za tuto skutečně náročnou práci (vím o čem mluvím, zkusil jsem si to) dostane menší plat než například sekretářka (tím samozřejmě nechci snižovat kvalitu a důležitost práce sekretářky). Takže znovu doporučuji zkuste se alespoň na chvíli věnovat pedagogické práci.
A co se týče přístupu učitelů k dětem (a také k rodičům) - je to jako jinde, jsou učitelé kvalitní, méně kvalitní a vysloveně špatní (stejně jako jsou kvalitní bankovní úředníci, poštovní doručovatelky, prodavači aut, atd.).
0/0
23.5.2002 17:33

BOB

Re: Re: Á, kdo se to zas se zas probouzi!
Ne ze bych ve skolstvi kdy pracoval, ale mam hodne kamaradu jejichz rodice pracuji jako ucitele (ZS a ucnovske skolstvi). Od nich mam uplne jine informace o narocnosti nez jak je popisujete ve Vasem prispevku (myslim ze by sve rodice nepomlouvali). Souhlasim s tvrzenim, ze ucit predmety ktere prochazeji stalym vyvojem je obtizne, ale delat ucitele matematiky,fyziky,cestiny,... temer vsech predmetu na ZS a SS musi byt po mnohalete praxi starsich ucitelu uz docela nuda. Rozumim argumentu, ze opravovat haldu pisemek vzdy na konci ctvrleti je casove narocny, ale kolik najdete lidi v CR kteri nejsou obcas v praci prescas. Pokud k tomu pripoctu neuveritelne mnozstvi ruznych prazdnin tak to neni zase tak spatne zamestnani. To konec koncu potvrzuje i fakt, ze tam ti ucitele i pres tak "spatne" podminky pracuji dale - to je bud neschopnosti prosadit se jinde nebo tim ze jim tyto podminky vyhovuji. Ono jit do prace na osmou a v jednu odpoledne byt doma cca 3x v tydnu se jinde nez ve skolstvi nepovede (informace kterou mam primo od ucitelu). Problem spise nez ve velikosti platu je v tom, ze nepribyvaji mladi ucitele, myslim ze resenim by mohlo byt rozbourani platovych trid a prevest pravomoc reditelum skol rozdelit balik penez urceny na platy podle znalosti a schopnosti ucitele a ne podle veku.
0/0
23.5.2002 19:32

petr2

Re: Re: Á, kdo se to zas se zas probouzi!
Tomuto se riká argument demagogický. Ne nepracoval, mily pane Petr. Pokud oprávněnost reklamace kvality jakekoli služby, v tomto případě služby v oboru vzdělání detiček a mláděže předpokládá býti v tomtéž oboru zaměstnán či jinak fundován, nemám prosím odpověď. Na úvahu Vám ale předkládám tuto tezi: ¨Většina společnosti se rozhodne, v případě našem tedy prostřednictvím parlamentu, že vzdělání jest hrazeno z naších daní. Za tímto účelem jsou tímto parlamentem formou zákona poskytnyty z oněch daní prostředky na toto vzdělávání. Připadne Vám to možná zvláštní, ale nechapu, co zde vlastně řešíme? Pokud tato společnost většinově prostě nechce dát na vzdělání více prostředků, nemusí to být nutně správné, ale je to její legitimní rozhodnutí. Pokřikováním určitých skupin minimálně dochází ke dvěma ne zrovna dobrým jevům: snaha o obejítí principů demokracie a získání výhody na úkor jiné skupiny, neb jak známo, velikost děleného kolíče je konstatntní. Zavěrem podotýkám, že naprosto nesouhlasím se současnou situací , kdy kdejakému vykukovi co utopil peníze v jakési obskurní firme a ted řve, že mu je stát ma vratit, se ty peníze opravdu vrátí a na školtství nic nezbývá. Na druhé straně respektuji, že jsme si většinově zvolili takovou správu věcí věřejných, jež se tímto způsobem chová. ZA 3 NEDĚLE MÁME MOŽNOST REPARÁTU.
0/0
24.5.2002 7:11

krysar

souhlas
ministri, jejich urednici, poslanci a dalsi na techto postech by asi ucit nesli (jednak by na to nemeli) a za ten baksis by to ani nedelali ...
0/0
23.5.2002 16:54

Pavel

Hanba...........
Je mi nevolno z toho,jak se naše vláda staví k profesi budoucnosti...... Grupeny ano,vzdělání ne??? Hodnotová orientace je velice zajímavá :((( Chtěl bych vidět,jak by páni ministři učili za podmínek,které mají učitelé základních škol a hlavně za ten plat,který se musí dorovnávat druhými prácemi....je to ostuda,chceme-li se přiblížit civilizované zemi tak se odtud musí začít.....
0/0
23.5.2002 16:02

Pepa

Re: Hanba...........
Jo, je to pěkná hanba, když všechny vlády tvrdí, že je školství jejich priorita, a přitom jsou mladí učitelé skoro žebráci a skoro všechny školní pomůcky jsou minimálně z dob komunismu. Tak čemu má člověk potom věřit? Hanba!
0/0
23.5.2002 19:20

BOB

Re: Hanba...........
no tim,ze zvedne plat ucitelum, kteri jsou tam z dob komunismu a od tech dob se jejich znalost nezmenila, se kvalita skolstvi nezlepsi. Ono kdyby na tom byli  tak spatne financne a tak dobre se znalosti a schopnosti se prosadit jinde  tak udelaji to co byl udelal kazdy normalni clovek - proste by odesli tam kde dostanou penize ktere pozaduji - nazorny priklad jsou mladi ucitele, kteri houfne odchazeji. Nerikam ze je to dobre, ale je zde videt ze starsi ucitele umi akorat tak vyhrozovat stavkou, ale to aby se prosadili v soukromem sektoru tak na to proste nemaji nebo se jim libi 22 hodinovy uvazek a 3 mesice placene dovolene  - kdokoliv jiny ma uvazek 40 hodin a mesic dovolene, z toho mi plyne ze je potreba vynasobit ucitelsky plat koeficientem cca 2,2 a potom to lze porovnavat s platy mimo skolstvi (to uz neni tak spatny plat co!?) 
0/0
23.5.2002 19:50

Petr

Re: Re: Hanba...........
Tak to jdi taky dělat, když je to tak dobrá práce ... Třeba si někdo ty tvoje nekritické kecy o devitalizaci a o všeobecném vědeckém spiknutí rád poslechne ...
0/0
23.5.2002 19:58

Martin K

Re: Hanba...........
A zkousel jsi nekdy ucit deti?
0/0
24.5.2002 13:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.