Diskuze

Město trvá na rychlodráze přes Stromovku

Pražští radní chtějí, aby rychlodráha z centra Prahy na ruzyňské letiště vedla pod Stromovkou, a to ve dvou tunelech. Současná železniční trať, která park protíná, by měla být zrušena. "Tuto změnu jsem navrhli ministerstvu životního prostředí při projednávání dokumentace o vlivu na životní prostředí," řekl radní Zdeněk Kovářík.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Josef Jůza

3. 6. 2002 19:22
, Faktická připomínka: Rada MČ Praha 6 v usnesení č. 2536/02 nezamítla rychlodráhu, ale jen nesouhlasila s předloženou dokumentací, jejím rozsahem a hloubkou zpracování. k P. Borovičkovi, 23.5.2002 10:03 : Podle mého pozorování se takto nezviditelňuje celá rada, ale jeden radní spojený se zmiňovanou nátlakovou skupinou snažící se vytvořit dojem, že hovoří za velkou část občanů Prahy 6. Pominu-li, že opravdová většina spoluobčanů z Prahy 6 se o problém nezajímá, větší část zbývajících je podle mého pozorování spíše pro onu rychlodráhu, ovšem při splnění určitých podmínek. Lidé, jejichž názory v tomto problému pan Wikler reprezentuje, se v mém okolí také nacházejí, ale jsou ve výrazné menšině.
0 0
možnosti

Nova Sarka

29. 5. 2002 11:24
Radni Prahy 6 pry haji zajmy obcanu
Haji ale jen zajmy par vlivnych zahradkaru u telesa trati. Ale fakt, ze kdyz bude metro, bude samozrejme pouze na letiste, a Evropske se budou dal valit kladenske osobaky a autobusy, to je nevzrusuje. A na Kladne bude lidi spise pribyvat. Kdo haji zajmy lidi bydlicich u Evropske a dychajicich vyfukove plyny ??? Rychlodrahu!!! A to co nejdriv!!!
0 0
možnosti

Miroslav Grossmann

23. 5. 2002 15:04
Borovička má pravdu. I když se trať místy bude zahlubovat a optimalizovat. Já jsem už k tomu na iDnes napsal dost, tak jen zopakuju, že železnice je celkově lepším řešením, protože lépe splňuje společné cíle příměstské a dálkové dopravy. A může se dál rozvíjet. Metro je třeba v oblasti severního města a následně oblastí Libuše, Lhotky, Kamýku, Modřan a Krče. Zatímco Prahu 6 obsluhují 3 paralelní tramvajové tratě, mnohem lidnatější čáasti Prahy 4 a 12 se "dotýká" jen 1. Z Kačerova ve špičce do těchto oblastí odjíždí téměř 100 autobusů za jedinou hodinu, to je 1,5 / min. K tomu dalších asi 20 BUS / hod ze Smíchova. A metro má být na šestce?
0 0
možnosti

karel

23. 5. 2002 12:31
metro
Jen tak na okraj k metru. Kdy do metra (do vagónů neteklo), tak by mohlo metro vést po povrchu a bylo by vše 10X levnější (ostatní evropské metropole do tak mívají, na okrajích jezdí metro po povrchu). Krásný příklad je v Hloubětíně, kdyby se metro nemuselo dávat do tunelu a vedlo po povrchu, ušetřily by se obrovské peníz.
0 0
možnosti

Miroslav Grossmann

23. 5. 2002 14:50
Re: metro
Krom toho, ze vozy M1 nejsou konstuovany do provozu do volneho prostoru, jedna se asi i o otazku bezpecnosti. Napajeci kolej, pristup do kolejiste, ochrana pred povetrnosti nebo pred nepovolanymi osobami... Jinak si myslim, ze zahranici je dobrym prikladem pro zeleznici. Mohla by se nadale vice integrovat v ramci prazske MHD, ale je to beh na dlouhou trat. Rychlodraha by byla zatim nejvetsim pocinem.
0 0
možnosti

Kopecký Fr.

23. 5. 2002 11:52
tunely nejsou nutné
skutečně stačí stávající trať elektrifikovat, zdvojkolejnit ... a vůbec směrem na Kladno dát do pořádku. rozhodně to nebude dražší než metro. Vždyť jen IV. C. 2 (Prosek-Letňany) má stát 11miliard (jsou v tom i potřebné další soupravy, tatp cena nejspíš nebude konečná).
0 0
možnosti

Borovička

23. 5. 2002 10:03
Rychlodráha je jen modernizací stávající železnice
Radnice Prahy 6 se zviditelňuje svou neodborností v dopravní problematice. Výstavba "rychlodráhy" je ve skutečnosti jen dlouho odkládaným zdvojkolejněním a elekrifikací železnice na Kladno. Odklon dopravy na Semerink je kromě dálkových rychlíků nevhodný, protože  se prodlouží doba jízdy a příměstská doprava  se vyhne svým cílům. Metro se zde jen těžko obhájí, protože Praha (která by ho musela podpořit) by měla dát přednost směrům, kde metro dnes výrazně chybí. A tak nebude ani "rychlodráha" ani metro a zbydou jen auta, které radnice Prahy 6 ochotně prosazuje a Prahu 6 ucpou. V 70. letech plánovaly komunisti přeměnit železnici na Kladno na veleslavínskou čtyřpruhovou radiálu. To by měli  ve vilách na Ořechovce o legraci postaráno.
0 0
možnosti

Kladeňák

23. 5. 2002 8:47
Praha 6 - hnízdo sobců
Vážení radní Prahy 6, jste nebetyční sobci. Blokujete rychlodráhu, která nemá vést jen na letiště, ale až do Kladna, které by takového spojení nutně potřebovalo. Kapacita silnice i stávající trati Praha-Kladno není nekonečná, a lidí v této relaci jezdí denně desetitisíce. Kromě toho, peníze na metro na Petřiny stejně nejsou a v dohledné době nebudou. Středočeské hejtman (a bývalá starosta Kladna) Petr Bendl by měl tlačit na výstavbu rychlodráhy, a radní Prahy 6 v čele s drogovým pseudoexpertem Bémem by měla jít k šípku!
0 0
možnosti