Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vyhlášku o skútrech zachránil Rychetský

Vyhláška zakazující provoz vodních skútrů a motorových člunů na nádržích Slapy a Orlík vyjde zřejmě do soboty, od kdy má zákaz začít platit. Nad vyhláškou se v pondělí sešli ministři životního prostředí Miloš Kužvart a dopravy Jaromír Schling. Kužvart po asi devadesátiminutovém jednání řekl, že větu zakazující provoz obou druhů plavidel nakonec musel formulovat vicepremiér Pavel Rychetský.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Petr

O co Vam kritikum vsem jde?
prboha co vsichni blbnete, jedte se podivat na Ryn, do Holandska nebo jinam, cluny jezdi, ve vode se rasa objevuje pozdeji a na neukaznene plati ricni policie, protoze "soli pokuty"a lidi se podle toho radne chovaji, skutry jezdi jen ve vymezenych zonach. Totez plati o nesmyslne diskusi okolo odnich del mezi Hrenskem a Ustim. Vsechny reky kde jezdi nakladni doprava jsou ciste a diky fungujicim povodim i udrzovane. Petr z Holandska
0/0
11.6.2002 19:49

Petr

O co Vam kritikum vsem jde?
prboha co vsichni blbnete, jedte se podivat na Ryn, do Holandska nebo jinam, cluny jezdi, ve vode se rasa objevuje pozdeji a na neukaznene plati ricni policie, protoze "soli pokuty"a lidi se podle toho radne chovaji, skutry jezdi jen ve vymezenych zonach. Totez plati o nesmyslne diskusi okolo odnich del mezi Hrenskem a Ustim. Vsechny reky kde jezdi nakladni doprava jsou ciste a diky fungujicim povodim i udrzovane. Petr z Holandska
0/0
11.6.2002 19:49

oho

Nejde jen o Orlík a Slapy !!!
Novináři pořád jak blbí píšou o Orlíku a Slapech, přitom se vyhláška týká všech přehrad v republice. Lidi tak ani netuší, co je v létě čeká. Sezónní omezení bylo ještě změkčeno. Teď platí pouze pro skútry a rychlé čluny, jedoucí ve skluzu !
0/0
11.6.2002 11:56

bohouš

Kličkuje dobře pan Schling.
Rád bych věděl, kolik za to od výrobců motorových člunů a vodních skútrů dostal. Nejdřív tvrdil, že skútr není plavidlo, pak se obavál, že na Orlíku, Slapech, Lipnu a jiných přehradách nebudou moci jezdit remorkéry a nákladní lodě a teď nestíhá podepsat. Jo, je to ZkuTr!!!
0/0
11.6.2002 9:18

Martin

Vyhlaska
Tak jak byla vyhláška koncipována, povoluje plachetnicím přívěsný motor. Plachetnice mi fakt nevadí. Ale jeďte se podívat na Ždáň už teď. Hemží se to lidma kteří vyhrabali 30 let starej motor a rejdí okolo pláže. Normy? Cha! Pak jsou tam skutečně zbohatlící, pro který neplatí nic - mají mořský čluny a ve vodě jim dost překážíte. Proboha - tady nejde o diskriminaci, ale o strach z lidí, kteří vás klidně zabijou (copak to neznáte ze silnice?) - tady k tomu maj neomezený možnosti!. Pokud se podíváte do zahraničí, zjistíte, že kráčíme na východ.  A zahraniční majitelé motorových člunů se sem sesypou, jakmile zjistěj, co je tu za prostředí. Už si na Slapech nezaveslujete!
0/0
11.6.2002 8:12

Jenda

Re: Vyhlaska
Vyhláška povoluje navíc plavbu ve výtlačném režimu. Pokud, Martine, uvidíš příště na vodě někoho porušovat předpisy nebo používat 30 let starý motor a podobně, neváhej, a místo kňučení zavolej policajty. Poděkujou ti za to nejenom chataři a rekreanti, ale i slušný jachtaři, který se chtěji v klidu rekreovat a nestojej o to někoho vraždit nebo se s někym hádat. A jestli se díváš do zahraničí, tak nevím kam, nebo je snad podle tebe Bodamské jezero, Nizozemí, Francie nebo Anglie na východě ? Nebo si snad myslíš, že se v roce 1976 chtěli pomocí totálního zákazu komunisti přiblížit západu?
0/0
11.6.2002 21:04

Martin

Vyhlaska
Tak jak byla vyhláška koncipována, povoluje plachetnicím přívěsný motor. Plachetnice mi fakt nevadí. Ale jeďte se podívat na Ždáň už teď. Hemží se to lidma kteří vyhrabali 30 let starej motor a rejdí okolo pláže. Normy? Cha! Pak jsou tam skutečně zbohatlící, pro který neplatí nic - mají mořský čluny a ve vodě jim dost překážíte. Proboha - tady nejde o diskriminaci, ale o strach z lidí, kteří vás klidně zabijou (copak to neznáte ze silnice?) - tady k tomu maj neomezený možnosti!. Pokud se podíváte do zahraničí, zjistíte, že kráčíme na východ.  A zahraniční majitelé motorových člunů se sem sesypou, jakmile zjistěj, co je tu za prostředí. Už si na Slapech nezaveslujete!
0/0
11.6.2002 8:12

Martin

Vyhlaska
xxx
0/0
11.6.2002 8:11

Kar..

To ma bejt vtip?
Do your ministers really have nothing else to do?! It seems politicians are the same everywhere...
Why don't they concentrate their time and effort on something "a little" more important for the Czech Republic, rather than implement laws like:
- No spitting in public (I saw that on Idnes a couple of months ago)
-or No Jet skis
Or other USELESS crap
0/0
10.6.2002 22:48

Standa

Nejnebezpečnější je hlupák
Ekologičtí "nadšenci", normální člověk pokud chce něco kritizovat, tak se nejprve s problematikou seznámí. Pokud tak neučiní stává se tak obyčejným žvanilem.         V civilizovaných zemích se například řeší tato problematika omezením 3hp na 1000 liber maximálního výtlaku a zóny pro ostatní plavidla. Do tohoto jednoduchého rámce se pak vejdou jak parníky na jedné straně tak hydroglizéry na straně druhé. ( hydroglizér by mohl být na řadě až se "vyřeší" spor jestli je skútr plavidlo).       To lucifer: hlava plave ??? opravdu nevím 
0/0
10.6.2002 13:17

Feyd

Někteří lidé dělají v lese nepořádek,
tak zakážeme vstup všem. Někteří lidé jezdí auty jako hovada, zakážeme auta. Někteří lidé se *chovají* jako hovada - zakážeme lidi. Pane Kužvarte, myslel jsem, že největší pako z vaší vlády je kolega Fischer. Už si to nemyslím.
0/0
10.6.2002 12:00

Honza B.

Jaký bude ale výsledek zákazu?
Vážení účastníci této diskuse, uvědomujete si, jaký bude ve skutečnosti výsledek celého kolotoče kolem vyhlášky? Ti, kteří jezdí bezohledně na skútrech a rychlých člunech, budou jezdit dál (jak se to donedávka dělo, i když platil zákaz), zaplatí symbolickou pokutu, někdy si ji i předplatí, aby je policie znovu nezastavovala - tj. bez změny. A ti, kteří by využívali motor např. u jachet za bezvětří nebo u klasických výtlačných motorových lodí (bez bláznění s rychlou jízdou) mají smůlu. Přitom jejich motory mají všechny atesty pro použití na povrchových vodách (nejsou to motory z Trabantu jako před 30 lety). Je opravdu lepší vše paušálně zakázat nebo stanovit jasná pravidla, která budou účinně vymáhána? Vždyť pokud bude stanovena maximální rychlost plavby (např. 25 km/h) a provoz skútrů bude vymezen pouze do určitých lokalit, nebude problém. Navíc může být u pláží bójemi omezen prostor, kam bude zakázán vjezd všech lodí. Policie ale musí tvrdě postihovat ty, kteří stanovená pravidla bezohledně porušují. A těch je rozhodně menšina.
0/0
10.6.2002 11:48

bohouš

Schling je ZkuTr.
0/0
10.6.2002 11:05

lucifer

Skutr jako gilotina
Na mořské hladině hlava jako odseknutá gilotinou. Následek srážky se "neplavidlem" skutrem. Na vlastní oči. Nic příjemného. A to je prosím na mořské hladině daleko víc prostoru než na našich loužích !! Další komentáře snad nejsou potřeba !! A to prosím za nikoho nelobuju.......
0/0
10.6.2002 9:47

Pablo

Skutry
Asi nejvetsi problem je v tom ze motorove cluny, skutry, a podobne sragory vlastni vetsinou Cesti nouveau rich a jejich potomstvo, kteri jsou jedni jak druzi totalne sobecti a zakomplexovani. Nasledek toho jsou spratci s velkymi a rychlymi cluny vjizdejici mezi plavce nebo koupajici se deti. Touzic sbalit holku, tito retardovani narcisove totiz potrebuji velky clun nebo skutr na to aby zaujmuli - jejich pindour a duvtip je na to moc maly. Naprosto souhlasim s uplnym zakazem vsech motorovych plavidel na nadrzich typu Slapy krome parniku, tak jak to bylo doposud. Dalsi plavidlo ktere bych povolil by byl nejaky super rychly mini-kriznik ktery by kazdeho kratkopindouroviteho zakomplexovaneho arogantniho kretena porusujiciho predpisy promptne poslal ke dnu.
0/0
10.6.2002 9:20

fakir

Re: Skutry
kreten ses sam, jen proto ze si to nemuzes dovolit neznamena ze Ti co mohou sou hned spratci, tunelari a najizdej na deti. si normalni zamindrakovana sobecka kurva - kdyz to nemuzu mit ja tak nikdo jinej - HOVADO!!!
0/0
10.6.2002 23:12

Brumbambulín

Re: Skutry
no jó - klasickej závistivej čecháček, co?? Když nemůžu řádit na skůtru já - protože na něj nemám, nebude na něm jezdit nikdo !!! Skoč do zdi kreténe. Sám seš zakomplexovanej až na půdu !!! ( mimochodem žádnou loď jsem nikdy nevlastnil - natož pak motorovou a vzhledem ke své finanční situaci nic podobně drahého hned tak vlastnit nebudu - to já jenom kdyby měl někdo dojem, že si tu snažím obhajovat to svoje...)
0/0
11.6.2002 0:06

Pablo

Re: Re: Skutry
Ted jste se hosi hodne spletli ve vasem odhadu me bonity. Zcela jiste bych si mohl dovolit nejaky ten vodni skutr, ale nevim proc bych si podobnou sragoru kupoval. Na jetski jsem jel jednou asi pred 15 lety na Bahamach a zadny velky zazitek to nebyl, pouze me z toho strasne bolely nohy. Co se tyce vody, davam prednost plavani a prave na Slapy jsem jeste asi pred 3 lety jezdil plavat abych si uklidnil nervy z podnikani. Bohuzel se tam situace tak zhorsila ze se tam jezdit neda. demokracie neznamena anarchii a arogantni egoisti nemaji pravo zamorit zemi skutry, motorkami, a ja nevim jakymi dalsimi srackami.
0/0
11.6.2002 11:13

PupekSveta

Re: Re: Re: Skutry
"AROGANTNI EGOISTI NEMAJ PRAVO ZAMORIT ZEMI SKUTRY, MOTORKAMI"?????? No to je neuveritelny, jak si se dostal k takovymu "svetonazoru"??? Do klece s Tebou a vodeslat na Bahamy!!!!!!!!!! AROGANTNI EGOISTA ses sam!!!! Rekni mi jak lidi jako Ty muzou bejt tolerantni???
0/0
11.6.2002 17:55

Martin

Zakaz je nutny
Zakaz skutru je dost nutny. Byl jsem minuly vikend na Slapech a ramus je tam spis jak na autodromu nez jak v rekreacni oblasti...
0/0
10.6.2002 8:36

Milan

Re:at zije Kuzvart
Provzdušňování vody, to je fak výborný. Provzdušňovat se bude výfukovejma plynama, které motory vypouští, že a co se týče ryb, tak ty zalezou hodně hluboko a co možná nejdál od zdrojů hluků. Nejhůř na tom budou lidé, kteří jezdili k přehradám se rekreovat, někteří tam i bydlí celoročně. Jenže koho by zajímali lidé, že? Já mám prachy a za peníze můžu všechno. Mě může nějakej rekreant políbit .... 
0/0
10.6.2002 8:35

Milan

Re: Beznaděj
Říká se, že nic není úplně černé ani bílé, leč v případ pana Schlinga je asi vyjímka potvrzující pravidlo. Souhlasím s názorem, že na jeho práci není nic pozitivního a taky jsem u něj nenašel žádnou jinou vlastnost než aroganci a sobectví, případně tu nejkladnější jeho vlastnost totální sklerózu čilai sračkovatost mozku.
0/0
10.6.2002 8:26

vr

Korupce
Milý Jendo s Pepou...Říci o Schlingovi, že je frajer, to už je skutečně síla.
0/0
10.6.2002 8:25

Jenda

Re: Korupce
Milý vr Souhlasím s tebou že je to síla, ale proti tomu co provádějí zelení je to jen velmi slabý výsledek zákona akce a reakce.
0/0
10.6.2002 22:21

Jenda

Re: Korupce
Milý vr Souhlasím s tebou, ale vzhledem k tomu co provozují zelení je to jen slabý produkt zákona akce a reakce.
0/0
10.6.2002 22:27

Milan

Jedna výchovná
Aby se to ovšem pánové nestalo standardem a pak to bude létat hlava nehlava a bude tu hnedle eldorado bez zákonů. Ona totiž mince má dvě strany rub i líc. Horujete li dnes pro skůtry a rychlé čluny, tak až vám takovejhle rychlej člun přeběhne po hřbetě už tak nadšený nebudete.
0/0
10.6.2002 8:21

Pepa

Schling poprvé OK
Vždy jsem velmi silně kritizoval jednání ministra Schlinga. V tomto připadě jsem ale na jeho straně. Vodní plochy "patří" všem: lodím, plavcům, rybářům .... Proto se měla vytvořit pravidla pro použití plavidly, nikoliv je jednoduše zakázat. V obrácené logice bychom mohli zakázat plavce, protože je to pro ně nebezpečné, když po vodě jezdí plavidla. Po kolejích se také nesmí chodit pěšky. Před jednáním vlády se zdálo, že se dohodnou na kompromisu, který spočíval v o tom, že privátní plavidla nebudou moci jezdit v neděli. To by ještě bylo přijatelné. Ale je vidět, že ministr Kužvart si zase chtěl dokazovat svoji sílu. Je to s podivem, vždyť ve vládě se mu toho moc prosadit nikdy nepodařilo. Jednou ho ministr Grégr údajně málem zbil. Snad po volbách bude lépe, doufám, že Kužvart se do vlády nedostane.
0/0
10.6.2002 2:22

Jenda

Schling je frajer
Tahle kausa je jednou věcí specifická. Díky zrušení původního vodního zákona je to poprvé, co se obvyklé role ministerstva dopravy a životního prostředí obrátily. To, že skutr není plavidlo je asi stejná blbost, jako že 1,5 metru vysoký jez na řece, jejíž hladina se běžně pohybuje od 1 do 6 metrů, znamená katastrofu.(VD Malé Březno na dolním Labi). V obou případech se jedná o pouhou obstrukci, jaké zelení vyrábějí jak na běžícím pásu. Schling je frajer, protože se jako první neleknul mediálně hlasitých zelených xenofobů (zdravím pana Kužvarta) a dal jim ochutnat medicínu, kterou oni ordinují ve stavebních řízeních nejen jemu, ale i ostatním, kteří chtějí něco pro tuto zemi doopravdy udělat. Všem moudrým a váženým ekologům zřejmě uniká, že nejsou jenom motorové čluny a vodní skutry.
0/0
7.6.2002 21:10

Rejpal

Jedna výchovná
Tohle chování je už doopravdy jen na "přesdržku"
0/0
7.6.2002 17:24

Jenda

Re: Jedna výchovná
Souhlas. Vždycky když se takhle chová nějakej zelenej účastník stavebního řízení taky bych mu nejrači jednu mlasknul.
0/0
7.6.2002 21:47

Kasi

Zákazy
Je mnoho "zábav" které jsou zakázané, protože příliš zatěžují životní prostředí. Po lese se běžně nesmí jezdit na motorce, terénní auta také do přírody nesmí, a jsou i místa kde je zakázáno jezdit i na kole. A není to jen kvůli "plašení zvířat", ale také jako ochrana klidu ostatních návštěvníků těchto míst. A u vodních motorových sportů je tomu také tak, když si někde na přehradě chce pár set lidí odpočinout, zaplavat atd. a prohání se jim tam nějaký magor na motorovém člunu, tak je po klidu. A ježdění na motorových člunech je především zábava "horních 10 000", a tak je politická snaha o zrušení zákazu, zákaz je prezentován jako omezení svobody.
0/0
7.6.2002 9:16

Standa L

Re: Zákazy
Rozhodně nejsem zastánce "magorů v motorových člunech", ale jen jednou jsem loni na Orlíce kotvil (s plachetnicí ) přes noc v zátoce s chatami (Spálenka, Radava) a už to víckrát neudělám. Na základě této zkušenosti bych podle vaší logiky v rekreačních zónách měl chtít zakázat motorové pily a sekačky, motocykly a automobily a žádat stanovení policejní hodiny ? Co se týče zátěže životního prostředí, doporučuji nejprve prostudování parametrů předmětných motorů a to z hlediska hlukových hladin tak i z hlediska úniků nebo spíše neúniků škodlivin včetně vlastností používaných olejů. To co mi na minulém režimu nejvíce vadilo, bylo právě to, že v zájmu mas se vše prostě zakázalo a šmytec. Čili já bych byl spíše pro vymezené zóny pro "magory" na skůtrech, vodních lyžích atd., omezení výkonu motoru vúči maximálnímu výtlaku, omezení časová a vzdálenosti od břeu apod. On totiž ZÁKAZ je příliš ultimativní a surový i vúči těm, kteří nejsou žádní milionáři, ale jen obyčejní fandové a splnili si mnohdy za cenu značného úsilí jen životní sen. Někdo si postavil chatu druhý zas loď - kdo je větší "magor"?
0/0
7.6.2002 13:18

vr

Nevolit ČSSD a jejich smluvní partnery !
Kdo má ve vládě větší váhu : Kužvart nebo Schling ?
0/0
7.6.2002 8:45

Jarda

Asi korupce
Chování kozla Schlinga už nelze vysvětlit jinak, než že mu "někdo" také daroval vodní skútr.
0/0
6.6.2002 18:29

Optimista

Beznaděj
Nevíte prosím někdo z vás, ctěných návštěvníků této diskuse, o nějaké kladné vlastnosti nebo alespoň neškodlivém činu nebo rozhodnutí naší ministerské osobnosti jménem Schling? Na každém člověku se snažím najít něco pozitivního, ale v tomto případě jsem zoufale neúspěšný a bezradný!!!
0/0
6.6.2002 18:10

Al Ladin

Re: Beznaděj
Až jednou zemře, bude následovat ticho (o mrtvých jen v dobrém).
0/0
7.6.2002 9:03

Biermann

Re: Beznaděj
No ja mam takovy pocit, ze by si jeden pan ministr zaslouzil Zemanovu oblibenou prezdivku SKUTR.
0/0
7.6.2002 12:25

Romanczin

Šaškové
Zaplať pámbu,že se ti šaškové ze sociální demokracie vemou za ruce a pudou do .......historie
0/0
6.6.2002 17:53

Toník

Ministr Schling
Ministr Schling je naprosty diletant na ministerskem postu. V celem panoptiku ministru, kteri byli na jeho zidli, je opravdu vyjimecny. Navic to vse je podtrzeno a zvyrazneno tiskovou mluvci Ministerstva dopravy, ktera nejen nikdy nevi o cem mluvi (coz je znat na jejich nelogicky postavenych recniskych figurach) navic ani mluvit neumi. Moc tento resort nesleduji, ale jak bych si nemohl vsimnout tech "prusvihu", o ktere se ministerstvo pod vedenim Schlinga postaralo. Dovoz ojetych automobilu (resp. jista nesmyslna omezeni), nove testy pro autoskoly, provoz motorovych plavidel - umele udelana dira v zakonu. Jak ten clovek tam mohl vydrzet tak dlouho? To mi neni zahadou, inu to, ze to se deje v Cechach a navic v "socansky" vlade v cele se Zemanem ....
0/0
6.6.2002 17:37

jan

Ministri nas uci jak obchazet zakony ....
Nemuzeme se divit, ze toho v nasi spolecnosti tolik nefunguje, kdyz pan ministr "smejd" nebere vazne ani to na cem se dohodla jeho vlada a nasel si cesticku jak "ochcat" sve vladni kolegy ... tak se nedivne, ze tunelari vesele tuneluji a lide reptaji. VInu nesou takovi hajzlici jako je minist "Schmejd".
0/0
6.6.2002 17:21

Pozorovatel

Re: Ministri nas uci jak obchazet zakony ....
Ale ale co jsou to za nemravnosti ty bojovniku za mravnost a proti vulgarnostem?
0/0
9.6.2002 3:48

pracovnik v kempu

at zije Kuzvart
Nejvic me pobavilo provzdusnovani vody motorovejma clunama! Pomaha to rybam dejchat a nici to rasy, fakt dobry! Vzdyt nejde tak ani o ryby, o ktery maji clunari takovou starost, ale o ostatni rekreanty, kterejech je 100x vic. Jde o hluk, ktery cluny produkujou a ktery se po hladine nese na velkou vzdalenost a o omezeni plavcu v spouste kempech na brehu.
0/0
24.5.2002 13:47

Standa L

Re: at zije Kuzvart
Mě zase vždy pobavi diletanti co všemu rozuměj, pokud se vám to zdá podivné jděte se na vlastní oči přesvědčit na například Nechranice nebo Bodamské jezero. Tam jsou plavidla se spalovacími motory (do toho patří i plachetnice s pomocným motorem - což je můj případ) s rozumnými časovýni omezeními povolena a voda splňuje (narozdíl o Slap a Orlíka) limity pro pitnou vodu pro kojence. Pokud stále nevěříte tak navštivte www.poh.cz" rel="nofolow" target="_blank">www.poh.cz" target="_blank" rel="nofollow"> www.poh.cz" rel="nofolow" target="_blank">www.poh.cz.
0/0
7.6.2002 12:43

Tomáš Dudek

Konečně !!!
Jako většina rozumných lidí i já jsem moc rád, že zvítězil zdravý rozum a nezmizí i další z mála rekreačních míst. Schilling posere všechno na co sáhne, možná za to ani nemůže...
 
0/0
24.5.2002 10:27

Já sám jsem chtěl v létě vodní lyže vyzkoušet, teď bohužel. Ještě bych panu Kužvartovi připoměl, že zbývá zakázet bruslení. Teda né po celý rok, ale v zimě určitě.
0/0
23.5.2002 14:18

Holubick@

A co třeba provzdušňování vod? Existují už i dobré lodě!
Já chápu, že v demokratické společnosti má existovat určitý kompromis, ale tohle??? To je totální "diskriminace" určitého druhu vodního sportu! To mi hlava nebere. Ale vždyť voličů co mají na to, aby si koupili loď moc není a ve volbách jde přece o většinu! Výborně, gratuluji, to se vám zase povedlo! A ničení přírody??? Tak zrušte parníky v Praze!!! ...z těch toho těče....už nemám slov.
0/0
22.5.2002 23:04

plavec

Re: A co třeba provzdušňování vod? Existují už i dobré lodě!
Neboj hlava ti to bude brat az ti pres ni prejede skutrem nejaky silenec. Ale nezapomen si ji vzit na breh sebou.
0/0
23.5.2002 9:57

Jenda

Re: Re: A co třeba provzdušňování vod? Existují už i dobré lodě!
Jestli ti někdo přejel hlavu skutrem, měl jsi mu na mistě rozbít držku a nemusel by sis teď vybíjet vztek na jinejch, který mají místo skůtru třeba houseboat a chtěli by se s ním projet rychlostí chodce srdcaře.
0/0
7.6.2002 21:43

Jan Urban

Odchemizování přírody
Cesta změny chce odchemizovat přírodu. Více na www.cestazmeny.cz" rel="nofolow" target="_blank">www.cestazmeny.cz" target="_blank" rel="nofollow"> www.cestazmeny.cz" rel="nofolow" target="_blank">www.cestazmeny.cz (stačí kliknout na adresu).
0/0
22.5.2002 19:39

Dante

Poznámka k objektivitě zpravodajství ČRo
Jenom na okraj bych se chtěl pozastavit nad objektivitou zpravodajství o této vyhlášce na Českém rozhlase, kde ve vstupu redaktora se ozvaly věty, které přímo naznačovaly, že vláda rozhodne, zda bude hrozit na našich vodních nádržích "džungle", pak se redaktor zmínil o tom, jak hrozně moc motorové čluny znečišťují životní prostředí (což je tak trošku absurdní, když se zamyslíte nad další větou) a nakonec to korunoval spekulací nad tím, jak příšerné by to bylo, kdyby všech 5000 (sic!) registrovaných plavidel vyplulo na hladiny najednou. Samotný přiklad je absurdní (co by se asi stalo, kdyby všechna auta vyjela na silnice?) a z počtu lodí vyplývá, že s tím životním prostředím to taky nebude až tak žhavé. Fakt, že pro mnoho lidí je to příjemný koníček, že ne všichni ohrožují plavce bezhlavým řítením se po hladině a že mnoho z těchto lidí (ne-li všichni) by souhlasilo s pevnými pravdly, která by zamezila těmto excesům, ten už se redaktorovi do příspěvku nevešel. Natož úvaha nad tím, že tito lidé s sebou přitahují peníze, které by se mnoha obcím mohly hodit.
0/0
22.5.2002 18:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.