Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Izrael schválil úspory, výpady pokračují

Izraelský parlament předběžně schválil plán hospodářských úsporných opatření, který v pondělí neprošel. Premiér Ariel Šaron proto odvolal čtyři mnistry ultraortodoxní strany Šas, která plán nepodpořila. Úspory byly schváleny 65 hlasy proti 26. Poslanci Šas se hlasování nezúčastnili. Do ekonomických potíží dostaly Izrael vojenské operace na palestinských územích. Během posledního zásahu zemřeli dva Palestinci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ondrej

Pandorina skrinka
Prispevky Pandory555 vrele doporucuji.Neco takoveho jsem v tomto chatu necetl od dob pusobeni levicove intelektualni spisovatelky Marcell Linquist To je fakt narez.Doufam ze sem bude psat casteji, uz ted nad jejimi pribehy ze zivota brecim
0/0
21.5.2002 15:53

Radim

Re: Pandorina skrinka
Ondřeji,
proč ta netolerance k názorům druhých? Ty vlastníš univerzální pravdu?
Nesdílím Pandořiny názory, ale to neznamená, že bych jí měl brát právo na její vlastní názor a možnost se o něj podělit. Nikdo tě přece nenutí, abys jej přijímal za vlastní.
Zdraví Radim
P.S. - neber to jako zastávání se Pandory (předešlu tvou otázku dopředu - Rendes Vouss jsme si nedomluvili), ale jako obranu možnosti svobody názoru.
0/0
21.5.2002 15:58

Ondrej

Re: Re: Pandorina skrinka
Radime, univerzalni pravdu skutecne nevlastnim, a to co sem napsal nahore byl jenom jeden takovej rejpanec, ktery sem patril a nepatril a tykal se trosku sirsich souvislosti. Tolerance k nazorum druhych je spravna vec, jina vec pro mne je, kdyz se nekdo tvari jako ten kdo skutecne hleda pravdu a pritom ji samotnou trosku "taha za usi". Jinymi slovy, s Tebou polemizovat je pro me prinosne, s Pandorou nikoliv. Po precteni toho co napsala ji neverim ani "dobry den".Je v tom spousta polopravd a osobnich dojmu vydavanych za obecne zname a pravdive. Osobne sem se tomu musel nakonec zasmat. Jinak by se taky clovek z nekterych prispevku tady mohl zblaznit A to si ani nemusi davat randez - Vous
0/0
21.5.2002 16:23

Pandora555

Radime, chceme se bavit o minulosti? V tom případě raději pojďme na kafe a v každém případě si na mě rezervujte celý večer...Starý zákon a "země zaslíbená"- to ale nebyl bůh Palestinců, kdo ji zaslíbil, tudíž je to může upřímně nezajímat...pak taky otázky pocitů viny a odpovědnosti za holokaust, nevím, chceme do toho ještě jít? Raději bych se už odrazila od skutečnosti, že existence Izraele je i ze strany Palestinců uznaným faktem, právem a nutností (i když to bolí), nicméně na stole stále zůstává pojem spravedlnosti a řešení. Proto stále tvrdím, že chyba v tomto případě již dlouho není na palestinské straně, ale na straně neústupné izrealské politické reprezentace, jež také (díky bohu)čelí stále více sílící kritice zejména ze strany vlastní intelektuální elity. Co se týká výrostků metajících kamení, máte naprostou pravdu a ten váš klučina má velké štěstí, že má tatina, který by ho raději seřezal, než by mu dovolil, aby se vydával do takového nebezpečí. Moc bych si přála, aby mělo víc malých palestinečků takové taťky, popřípadě vůbec nějaké taťky. Počet sirotků na okupovaných územích stále roste. Ale to samozřejmě není jediný důvod. Víte, sama si to vysvětluji naprostým morálním marastem, bolestí, beznadějí a totálním ponížením, které zkrátka trvá už moc dlouho. Ti lidé jsou unavení, čelí nejenom své vlastní tragédii, ale navíc nemají naprosto zastání. "Arabští bratři" a snad celý svět se na ně vykašlal, jsou obviňováni z nejhorších pohnutek a zločinů...Jsou obviňováni z nenávisti vůči Izraeli, že jako rodiče této nenávisti učí své děti...Ne, tohle není pravda, Palestinci milují své děti stejně jako vy a mají o ně stejně velký strach, ale něco už je tam špatně. Víte, když se stane, že rodina zrovna snídá a do domu vtrhnou vojáci, zničí byt, zbijí matku a drží otce, aby ji nemohl bránit a to celé ponížení před očima dětí, a nakonec si sundají kalhoty a vykálejí se na rodinný stůl...není nutné nenávisti již učit, na to se nezapomíná...Omlouvám se, že jsem užila jednoho z každodenních příběhů z okupovaných území, vím, že je to příliš emocionální a snad se to ani do diskuse nehodí, navíc mi nemusíte věřit, nicméně se obávám, že právě emoce nám tady mohou vysvětlit daleko více, než jsme schopni jako dalecí pozorovatelé připustit. Děkuji.
0/0
21.5.2002 14:12

Radim

Re:
Milá Pandoro,
i tentokrát máte samozřejmě část pravdy...je to ale pravda vaše..a já mám pravdu svou, kterou vám samozřejmě nebudu nutit, stejně jako své vyznání víry (kdybych jej měl). Potěšila mně vaše nabídka na večeř a jistě by to byl příjemně stávený večer, nicméně tato nabídka by jistě nepotěšila mou manželku ;o) (ale to je již na jiné téma).
Víte, moc mně mrzí že palestinci k prosazení svých požadavků používají metod, jakých používají. Samozžejmě tím netvrdím, že metody Izraele jsou přiměřené, ale to je otázka široké polemiky. Proč ve chvíli, kdy již situace začne vykazovat náznaky možného zlepšení se nějaký s prominutím "psychopat" naložený výbušninami až po límec odpálí mezi civilním obyvatelstvem?
A co se týká vašeho příkladu bezpráví, páchaného Izraelskými vojáky na civilním obyvatelstvu Palestiny, jistě může dojít k excesům, které uvádíte, ale pokud bych takto zprostředkovaně informaci obdržel "od někoho" a neviděl to na vlastní oči, nebudu tvrdit, že je to pravda.
A ještě malý dodatek. Raději bych prožil ponížení s pokáleným stolem před vlastní rodinou, než bych ,ěl na svědomí explozi někde v tržnici mezi lidmi, kteří s tím neměli pravděpodobně mnoho společného, ale to je samozřejmě věc názoru.
P.S. Pro upřesnění uvádím, že nemám syna, ale dcerku. Toto přirovnání jsem použil pouze jako příklad své reakce v podobné situaci. A navíc má dcera naštěstí ve svém věku (14ti měsíců) docela jiné problémy :o))
S pozdravem Radim
0/0
21.5.2002 14:25

Pandora555

Re: Re:
Radime, jistě, vše je věcí názoru a určitě by mělo být objektem "široké polemiky"...hodně závisí na informacích a jejich zdrojích, s tím naprosto souhlasím...Vadí mi jednostrannost a zaslepenost a to na obou stranách. Taky doufám, že jste nenabyl dojmu, že schvaluji sebevražedné atentáty...Upřímně mě nezajímá jestli mrtvé decko je Palestineček či Izraeleček, obojí je neomluvitelné a obludné. Pouze se snažím najít odpovědi na některé otázky, které mi nepřipadají důvěryhodně zodpovězeny veskrze zaujatými médii a chci, aby bylo jasné, že jde o logiku akce a reakce, přičemž Palestinci se podle mého názoru pohybují spíše v oblasti rekce na prožitá příkoří. Nakolik je jejich reakce adekvátní je evidentně minimálně diskutabilní, a to zejména v našem politickém prostoru, kde jsme konflikty zvyklí řešit ve vinných sklípcích (teď je to, Radime, nadsázka)popřípadě kapitulací. S metodami sebevražedných atentátů absolutně nesouhlasím, je mi to také líto. Nicméně, přichází-li ve chvílích náznaků možného řešení, tím si nejsem jistá, tzv. možných náznaků již bylo hodně a nepůsobí příliš přesvědčivě. Co se týká Vašeho byť mile provedého odmítnutí společně stráveného večera, pouze podotknu, že nevíte o co přicházíte. Nicméně chápu možné dopady na Váš manželský život a tudíž Vám odpouštím. Také gratuluji k dcerušsce a přeji příjemný zbytek odpoledne.
0/0
21.5.2002 15:04

Radim

Re: Re: Re:
Milá Pandoro,
věřím, že vaše skříňka je dozajista zajímavá a v žádném případě netvrdím, že jsem vás odmítl ;o) Pouze jsem konstatoval, že tato debata patří jinam :o)
S pozdravem Radim (tinkturak@centrum.cz)
0/0
21.5.2002 15:17

Ondrej

Re: Re: Re: Re:
Radime, bud existuji videonahravky brecicich Izraelskych vojaku na troskach Jeningradu, ktery taktak nepachaji sebevrazdu za akty genocidy, kterych se dopustili, a za drzeni techto videonahravek je v Izraeli trest smrti,... anebo si z Tebe nekdo utahuje.
0/0
21.5.2002 15:26

Radim

Re: Re: Re: Re: Re:
Ondreji,
dle mých zkušeností, je docela možné obojí ...
0/0
21.5.2002 15:31

Toomas1

Re: Re: Re: Re: Re:
Z toho je akorát vidět, že onen džanínský "masakr" se stal v jistých kruzích legendárním. Jenom doufám, že tito lidé také viděli ono slavné video s hodně živým "nebožtíkem". Ale dost o tom pochybuji. Pro lidi, kteří si napřed udělají názor a podle něj pak třídí fakta, to je příliš silná káva...
0/0
21.5.2002 15:32

Ondrej

Re: Re: Re:
Co jsou to veskrze zaujata media?Ad: naznaky reseni: nepusobi prilis presvedcive pro koho? A onen fakt, jak tvrdite, ze nepusobi prilis presvedcive, podle vas znamena, ze  pripadne "reakce, na ktere akorat nejsme zvykli"(sebevrazedne atentaty)oduvodnuje? Obavam se ze Radim opravdu netusi o co prichazi
0/0
21.5.2002 15:19

Ondrej

Ale ale ale...?
Co to je za demagogicky blaboly???To snad neni mozny. Prispevky Pandory nejsou nic jinyho nez zamerne prekrucovani pravdy.A opet, ten zahadny patent na pravdu... pohadky ala Marcelka jsou opet na svete To by me zajimalo kolik sem udelal gramatickych chib Dekujeme, odejdete
0/0
21.5.2002 15:07

Toomas1

Re:
Jak již napsal Radim, máte pouze částečnou pravdu. Lidé se určitě na západním břehu Jordánu a v pásmu Gazy nemají zdaleka dobře. Ekonomická situace je zoufalá a izraelská armáda se chová podobně jako každá jiná okupační armáda (byť je z poměrně civilizované země). Obyčejní lidé, jako třeba vaši přátelé, pak nemají šanci žít normální život.
To, co vám však uniká, jsou příčiny tohoto vleklého konfliktu. A tím je bezesporu palestinská agrese. Žádný svrchovaný stát si nemůže dovolit nebojovat proti terorismu, obzvlášť pokud se jedná o tak nechutnou formu, která je Palestincům vlasní. Právě z tohoto důvodu je izraelská vojenská přítomnost na palestinských územích aktuální. Izraelci se prostě brání, jak mohou. Otázkou zůstává, jestli volí vhodné prostředky. Dle mého názoru nikoli, ale nemůžete zastřít fakt, že izraelské akce následují po palestinckých atentátech, nikoliv naopak. A že se vojáci nechovají vždy v rukavičkách, je smutnou daní války. On totiž konflikt trvá příliš dlouho i pro Izrael.
Osobně bych byl pro jakékoliv mírové řešení konfliktu, ale prostě ho nevidím. Před pár lety jsem věřil, že to konečně skončí. Šance tu byla, ale Palestinci neustálým stupňováním požadavků dokonale potopili Barakův velkorysý plán a přímo tak zapříčinili vítězství Šarona a tím i tuto situaci. A jejich "boj" proti terorismu je vidět akorát v líbivých prohlášeních pro zahraniční tisk. Palestinská správa se dokonce několikrát ocitla v podezření, že teroristické akce přímo podporuje. Jak pak chcete s někým takovým jednat? 
To, co musí Palestinci udělat, je změnit své myšlení. Dokud jim půjde o vyhlazení, zničení a svatou válku proti nepříteli, není tu žádná šance na konec konfliktu. Z jejich strany (a především ze strany palestinské veřejnosti) bych rád zaslechl volání po míru, a pak jim možná uvěřím...
0/0
21.5.2002 15:15

Šolim

Re:
Pandoro, chtěl bych využít toho, že se dovedete opravdově vcítit do situace Palestinců. Možná máte i nějaké vlastní zkušenosti.
Můžete mi nějak vysvětlit, proč nechtějí samostatný stát? Proč vždy v rozhodující okamžik se této možnosti zcela programově vzdají? Jejich život musí být skutečně úděsný.
0/0
21.5.2002 15:44

Kar..

Re:
Finally an intelligent open-minded view on facts going on in the Middle East. Thank you Mara.
0/0
21.5.2002 16:42

Ondrej

Re: Re:
Hele proc sem pises anglicky kdyz umis cesky?!?  To sou dneska veci . Odpovis, nebo zacnes jako vietnamsky prodejce na trzinci pri razii COI zikat "neumim cesky"?
0/0
21.5.2002 17:02

Danielpos

věřte, nevěřte
12,8: Drak i jeho andělé bojovali, ale nezvítězili, a nebylo již pro ně místa v nebi. 12,9: A veliký drak, ten dávný had, zvaný ďábel a satan, který sváděl celý svět, byl svržen na zem a s ním i jeho andělé. 12,13: Když drak viděl, že je svržen na zem, začal pronásledovat ženu, která porodila syna 12,17: Drak v hněvu vůči té ženě rozpoutal válku proti ostatnímu jejímu potomstvu, proti těm, kdo zachovávají přikázání Boží a drží se svědectví Ježíšova.
Žena=Izrael, Syn=Pán Ježíš Kristus
Neopakovalo se toto v historii mnohokrát ?
Bible Zjevení Svatého Jana
 
 
0/0
21.5.2002 14:06

Pandora555

Kdo je vinen je vskutku dobrá otázka...A že by Palestinci a Izraelci neměli bydlet vedle sebe...taky výborné. Skutečností zůstává, že to nebyla volba Palestinců vzdát se vlastní země...Byli jednoduše donuceni Evropou a USA, celým světem, cítícím vinu za hrůzy, jež Židé museli po staletí snášet, posléze holokaust byl rozhodující. Nicméně to jim nedává žádné právo terorizovat národ, který okraden a ponížen navíc posléze souhlasil s nespravedlivým rozdělením Plaestiny. A že bojují? Ano, bojují, nepochopím však, jak někteří mohou v dětech jdoucích se šutry proti tankům vidět teroristy a nikoliv utlačené bojující za tak trapné slovo jako je "svoboda" a právo na vlastní život ve vlastním státě. Jak je možné, že se podařilo Palestince naprosto dehumanizovat, stali se synonymem terorismu a ti, kteří zahynou, včetně žen, starců a malých dětí, které opravdu nemůžeme při zdravém rozumu podezřívat z terorismu, většinou podle médií (zejména amerických) zahynou v "přestřelce". Působí to trapným dojmem, že pokud Palestinci někde uslyší střelbu, nemohou si zkrátka pomoci a skáčou ubohým vojákům přímo do rány. Po posledních událostech se vše začalo jevit až komicky trapným, tomu, co nám předkládají izraelští představitelé v živé spolupráci s USA snad už opravdu nemůže nikdo věřit. Je jednoznačné, že na straně Izraele zkrátka neexistuje a nikdy neexistovala politická vůle umožnit existenci palestinského státu, obávám se však, že Ben Gurionova slova, že "staří zemřou a mladí zapomenou a odpustí" se nenaplní...ne, neodpustí a nezapomenou, a ani nemohou, zvláště pokud se Izrael otevřeně rozhodl k teroru. Přišla jsem tam nedávno o přítelkyni, bylo jí 19 let. Nevinné okouzlující stvoření, které se taky rozhodlo skočit vojákům přímo do rány. Také měla rodiče a sourozence, kteří pro ni nepřestanou nikdy plakat. Je mi z toho na zvracení, ostatně jako těm dvěma izraelským vojákům, které mám na videu (museli být natočeni jiným vojákem, neboť nikdo jiný se tam nemohl dostat)jak sedí na troskách domu v Jeninu, hlavy v dlaních a ten jeden říká druhému: "Doufám, že až na tohle svět přijde, budu už mrtvý..."
0/0
21.5.2002 13:05

Radim

Re:
Milá Pandoro,
máte samozřejmě pravdu, ale pouze z části. Zkuste se zahledět dále do minulosti, aby jste zjistila, odkud židé pocházejí a kdo je z jejich území vyhnal v biblické době do Egypta. A co se týče střelby do palestinců, v žádném případě neschvaluji, co se tam děje, ale pokud si představím, jako rodič, že bych se měl dívat na to, jak můj výrostek metá kameny někde po vojenské hlídce, tak to bych jej s prominutím sfackoval raději sám. A pokud se nemýlím, tak situace s kameny je záležitost hlavně těchto výrostků. Dospělí radikálové v žádném případě nepoužívají kameny. Nebo mi snad chcete tvrdit, že kameny připevněné na tělech fanatiků explodují v kavarnách mezi civilními obyvateli?
0/0
21.5.2002 13:31

miroslav.kucera

Kolik ministru?
ZajimaLO BY ME, kolik ministru vlastne odvolali. Ceskenoviny (CTK) pisi o peti ministrech. To je takovy problem je spocitat? (staci k tomu prsty jedne ruky)
0/0
21.5.2002 13:03

Aron Spiegelfeld

Kto je vinen?
ale, ale... zamysleli ste se nad tim, kto je vinen? uznavam, ze kazdy utok ze strany palestincu je obycejna vrazda. ale zamysli se nekto nad tim proc to delaji? myslite ze im to dela radost? tak jak nasi kluci hraji fotbal a hokej oni se vrhaj v ustrety smrti? ne, je to hluboka frustrace ktera ma puvod v ustavicnem ponizovani ze strany izraele. palestinci nejsou andele o tom neni pochyb. ale nektere izraelske spusoby maji jasny cil: vyprovokovat. a blbi palestinci na to skoci...kto je tedy vinen? provokant ci provokovany? izrael by mel uznam stat palestina, jeho velikost at dohodne mezinarodni spolecenstvi. palestinci nemaji moralni silu vest takovehle jednani. izrael by si mel uvedomit svou odpovednost v regionu..jenom tak dokazou palestince skrotit
0/0
21.5.2002 12:13

Akim

kde je pravda?
Ty jsou jen pouhe izraelske vyhlasky, aby legalizovali sve masakry proti Palestincum, a aby za sebe delali fort jako vzdycky obetniho beranka, presto ze uz tolik krat pred celem svetem odhalili svou pravou teroristickou tvar, a dukazali vsem, ze zadny mir nikde nechteli a nikde nedupusti aby na strednim vychode byl mir.
0/0
21.5.2002 9:40

Honza

Re: kde je pravda?
Vidis to moc jednoduse. Palestinci nikdy neprestanou terorizovat Izrael svymi sebevrazednymi utoky, uz jen z nabozenskeho presvedceni a to se neda zmenit. Izrael samozrejme jako suverenni stat nebude temto utokum jen tak prihlizet a proto TVRDE zakroci, ale to jen Palestince znovu vyprovokuje do jejich svate valky proti Izraeli. Tyto dve skupiny by proste nesmely bydlet vedle sebe
0/0
21.5.2002 10:06

Ondrej

Re: kde je pravda?
To je hezky jak se tady ptas kde je pravda ale v podstate te zadna pravda nezajima protoze si meles jenom svoje vymysly.
0/0
21.5.2002 10:38

Šolim

Re: kde je pravda?
Akime, nepopletl jste to? Já jsem si vždycky myslel, že základním politickým programem samotných Palestinců je být "obětním beránkem" a nenechat tuto pozici protivníkovi. Při vašem rozhledu a podrobných informacích o zákulisí izraleské propagandy mě překvapilo, že tuto úlohu přisuzujete izraelské straně.
Informaci "Palestinští atentátníci chtěli vůz zaparkovat v podzemních garážích .. a tam mohutnou nálož odpálit" asi považujete za naprosto nepravděpodobnou. Kdyby k tomu došlo, asi byste obvinil Izrael, že to udělal sám. Přečetl jsem vaše názory správně?
0/0
21.5.2002 10:54

Radim

Re: kde je pravda?
Akime,
jak teda vysvětlíte, že samotný Arafat v době, kdy měl nejlepší situaci pro vytvoření samostatného  palestinského státu, nejlepší podmínky, největší světovou podporu, že se tomuto vyhnul? Nevím, nechci tvrdit, že je to pravda, ale připadá mi to, jako by se buď té zodpovědnosti najednou zalekl, a nebo ta horší varianta, že je pro něj pohodlnější vést boje proti Izraeli a čerpat finanční podporu ze zahraničí a ve zkorumpované struktuře peníze neznámo kde utopit, jak jsme toho svědky.
0/0
21.5.2002 13:22

Stepan

Re: kde je pravda? To:AKIM
Akime, vysvetli mi, prosim, to, co se mi zda nejzasadnejsi - uz to tady padlo... Proc Palestinci vzdy, kdyz uz mohou mit temer cely dil toho, co chteli (vzpomenme ty velkoryse navrhy Izraele), cuknou a vypukne nova vlna atentatu?? Kdyz se na tim zamyslim, rikam si - "co tomu Izraeli vlastne zbyva? Co muze delat jineho nez si vynucovat klid silou?"
0/0
22.5.2002 19:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.