Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Trosky domu vydaly poslední oběť

Záchranné práce v sutinách domu v Pelhřimově, do něhož se dopoledne vřítil kamion, jsou u konce. "Ve dvacet hodin otevřeme silnici. Suť už jsme odklidili, další oběť tam nebyla," řekl iDNES šéf pelhřimovských hasičů Miroslav Šimon. Záchranáři vyprostili mrtvého řidiče a dvě chodkyně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

micinka

Co je to za blaboly
Vyserte se na statistiky!!! Kdyz se ma neco posrat,tak se to posere. Mimochodem, kdyby byla vetsina ridicu zodpovednejsi, tak by se ty vase statistiky dost snizily. Kdyz se podivate na www.mvcr.cz a najdete si dopravni nehody, zjistite, jak to je. Auto je vetsinou v poradku a posere to ridic. Tohle byla vyjimka. Az prestanete jezdit jako prasata a budete se venovat jen jizde a podle pravidel, budete se divit, co to udela s tou vasi statistikou. Na zeleznici se toho zas tak moc zkurvit neda a tam si taky nemuzou dovolit jezdit, jak se jim zachce. Obcas se ale taky neco nepovede. Na silnici jezdi kazdy sam za sebe a pak to tak dopada. Takze co sem tahate nejaky statistiky. Kazda doprava muze byt uplne stejne bezpecna, pokud se spravne ridi. Zalezi na tom, jak se k ni postavite.
0/0
18.5.2002 14:59

Jeňa z Pelhřimova

Bylo to jen otázkou času
Ano, bylo jen otázkou času, kdy se na frekventované silnici v Pelhřimově něco stane. Jako místní  vím, že se vyplatí toto místo v ranních a odpoledních špičkách raději objet. Co je však horší, že kolem této silnice vedou dosti frekventované komunikace pro pěší na největší pelhřimovské sídliště, úřady, školu a školky. Přitom chodník není od vozovky prakticky žádným bezpečným způsobem oddělen, ba naopak mnohdy se pohybujete na velmi úzkém chodníku a v těsné blízkosti projíždějících vozidel. Co však vidím jako zásadní je prodleva ve stavbě obchvatu. Je to však v prvé řadě otázka peněz (ve státní kase) a nikoliv chtění či nechtění starosty, přednosty apod.  Na druhou stranu, když už peníze jsou, tak by výstavba neměla váznout a dělat by se mělo od slunka do slunka. V sobotu pojedu kolem stavby nového obchvatu a určitě (při tak pěkném počasí) tam nikdo nebude makat. Podobně jako dnes  odpoledne na silnici z Mirošovic do Benešova, kde pokládají nový asfalt (ovšem jen v pracovní dny 7 - 11  a 11,30 - 15,30. To je vážení pořád těžkej socialismus. 
0/0
18.5.2002 2:07

tomart

snad s tim neco udelaji
Znam to v Pelhrimove dobre a tahle ulice je nebezpecna a v odpolednich (ranních nevím) hodinách dost rušná Jestli je pravda to co říkal majitel domu, že psal starostovi několik dopisů, ale on vůbec nereagoval - nejspíš počítal, že se s novým obchvatem situace změní, ale ten už přijde bohužel pozdě. Snad si starosta klidně odpočine ve svém bytě za několik miliónů. 
0/0
17.5.2002 22:57

J.Píchová

hádejte se o blbosti...
Vážení, četla jsem některé příspěvky. Hádejte se o blbosti, ale tohle je tragédie. Fakt je, že spousta aut nemá dobrý technický stav, ale řidič - profík si to většinou hlídá, jinak přijde o život. Ten, kdo bydlí v takovéhle zatáčce, ten se neubrání ani omylem, protože když se např. s kamionem něco stane, tak je to naprosto neovladatelná bomba. Je mi líto řidiče, dělal, co v danou chvíli mohl, mohl se pokusit i vyskočit, ale asi to nestačil. Chtěl asi varovat lidi, aby se té bombě uhnuli a snažil se ze všech sil, aby našel, kam by to stočil. Ono ale v pelhřimově není kam !!! Představte si dlouhou rovnou silnici, skoro dva kilometry dlouhou a z kopce. To je tak pro lyžaře. Nahoře je sice parčík na jedné straně, ale na druhé benzínka a menší supermarket, pak už jen řada domů. Můžete si jen vybrat, kam se trefíte, když sedíte v naprosto neovladatelném kamionu. Líto je mi i těch chodců, asi nezvážili vážnost situace a pak už bylo pozdě. Doufám, že to urychlí obchvat Pelhřimova. 
0/0
17.5.2002 21:10

Michal

Pelhřimov
Ted jsem koukal na TV zpravy a ani tam nebylo zrejme, jak to v PE asi vypadá. Budu se snazit (jako Pelhrimak) to trochu popsat.  Představte si, že Město leží v dolíku a veškeré cesty vedou s kopce do centra. Jelikoz zadny obchvaty jeste nejsou, jezdi veskera doprava pres centrum. Z te strany co jel osudný kamion, je táhlý kopec cca 1,5 km. Z toho 1/3 dost průdká. Z pravé strany jsou domy, v levo parkoviště a kostel. ZA osudnou zatáčkou už byla jen rovina (lemovaná domy) a KRIŽOVATKA. Zde se každý den tvoří kolony. V pátek je to o to horší, že spousta lidí (hlavně z Prahy atd.) tudy projíždí na chalupy. I dnes ráno tu stála kolona aut. Tedy pokud by řidič pokračoval za zatáčkou, mohlo by to dopadnou asi hůře (pokud by se ovšem nepřevrátil). Doufám, že si z tohoto trošku uděláte obrázek. Případně mohu doplnit.
0/0
17.5.2002 19:44

Amik

Re: Pelhřimov
Muzes mi prosim Te rict jaky typ auta to byl?
0/0
17.5.2002 20:13

R.M.

Statistika
Nebezpečnost silniční dopravy je všeobecně známá, tři mrtví nejsou ani denní průměr ČR. Tím nechci nic zlehčovat, ale kdyby ti tři zahynuly, každý na jiném místě, tak o tom nikdo nediskutuje.
0/0
17.5.2002 19:16

Premdaas

Tragédie
je to smutné  jen doufám, že se nic takového již nikdy nebude opakovat! Když dovozci nejsou schopni zajistit perfektní stav vozidel neměli by vůbec mít možnost jezdit s kamióny přes město Já vím, že se to snadno řekne, ale něco by se s tím mělo udělat  
0/0
17.5.2002 18:57

admiral Atvar

zeleznici !
pryc s veskerou vrazednou automobilovou dopravou ! kdyby ten naklad jel na kolejich, tak by vsichni prezili a prezili by i ti, co jiz dnes jsou plizive otravovani vyfukovymi plyny tech predimensovanych monster ! kamiony zabavit a znicit a kov vyuzit na znovuvybudovani drah vsude ! driv podobne nehody nebyly a drahy byly bezpecne i s parou.
0/0
17.5.2002 18:39

Dan

Re: zeleznici !
No, mozna jen strojvudce a par cestujicich by byli pod drnem. K tomu znicena trat, trolej, lokomotivy a par vykolejenych vagonu. Vo co teda de, zejo?
0/0
17.5.2002 18:47

admiral Atvar

Re: Re: zeleznici !
kdyby to jelo vlakem, by se nic nestalo, nechapu , proc tu mluvis o zeleznicnim nestesti.
0/0
17.5.2002 18:58

Spousta

Re: Re: Re: zeleznici !
Atvare, co mas v hlave? Vzdycky se neco muze pokazit, polamanym brzdam u kamionu odpovida vykolejeny vlak. Svoje kdyby si nech...
0/0
17.5.2002 20:26

Amik

Re: zeleznici !
Tak,spravne.A koleje natahnout ke kazdemu skladu,domu,obchodu.Do Rakouska pousteji take malo kamionu.Jezdime do Italie pres Rakousko na vagonech.Nikdo ale uz nevidi co je nehod v Rakousku na zeleznici.Zrovna tento mesic byla velka vlakova nehoda v Rakousku.Odneslo to par Madarskych ridicu.Vlak prevazel kamiony a stretnul se s jinym vlakem.Byl jsem i svedkem v Rakousku kdyz se utrhlo par vagonu s kamionama.Bohuzel kazdy pokrok ma sve nevyhody a nehodam se -bohuzel-asi nevyhneme.Urcite se ale daji omezit.
0/0
17.5.2002 19:21

Hanes

Re: Re: zeleznici !
Ale statisticky si porovnej, kolik lidí zemře při všech nehodách na silnici a na železnici, co je asi statisticky bezpečnější?
0/0
17.5.2002 22:25

Ondřej Šuch

Reakce sám na sebe
Hm... tak IDnes teď doplnila své vcelku decentní fotky i o ono "vynášení těla oběti" od ČTK. To abychom o něco nepřišli..... Ach jo....
0/0
17.5.2002 17:42

Jirka

Auta nad 3.5t na silnici nepatří
Jak vyplývá z informací o brzdném systému, je fyzikálně prakticky nemožné zkonstruovat brzdný systém, který spolehlivě ovládne auto a váze větší než 3,5t, protože nepoměr mezi energií auta o váze kamionu a rozměry podvozku je prostě příliš velký. Kamiony při svých rozměrech na silnici prostě nepatří, protože se nedají udržet pod kontrolou. Zboží, které se musí vozit autem se dá odvézt i v menších dávkách a pokud je něco rozměrné, tak se to poveze po železnici. Možná déle, ale zato bezpečněji. Cena není argument, pokud bude zboží dražší kvůli přepravě, tak se ho spotřebuje méně. Pokud se zvýší cena mandarinek a banánů, tak sice klesne jejich spotřeba, ale to nikoho neohrožuje. Kamiony ano.
0/0
17.5.2002 17:03

Amik

Re: Auta nad 3.5t na silnici nepatří
Prosim Te prober se.Toto neni sranda ale vazna vec.Pis radeji do Dikobrazu.
0/0
17.5.2002 17:17

Jirka

Re: Re: Auta nad 3.5t na silnici nepatří
No, já jsem docela vzhůru. Jestli to chceme řešit, nestačí blbosti jako že kamion má jezdit se zařazenou dvojkou z kopce. To někdy nemusí stačit a prakticky se nedá zajistit, aby se to dodržovalo. Ten malej rodinej domek na kolečkách prostě není ovladatelnej. Já vím, že to nikdo nechce slyšet, ale je to prostě tak. Všechno má svý meze a má je i velikost auta.
0/0
17.5.2002 17:22

Dan

Re: Re: Re: Auta nad 3.5t na silnici nepatří
Hernajs, ty ses ale chytrej. A vsichni ve svete jsou akorat blbci. Proste kamionova doprava je fakt, tak to vem na vedomi a nemel.
Jinak zakladni potiz je v tom, ze CR je chudicky statecek a kvalita silnic a bezpecnost prepravy tomu odpovida, proste nesnese porovnani s vyspelym svetem.  A to je taky uz v podstate fakt, ktery je treba vzit na vedomi.
0/0
17.5.2002 18:45

Jirka

Re: Re: Re: Re: Auta nad 3.5t na silnici nepatří
Děkuji ti za věcný názor, který jsi vtipně shrnul jako "nemel". Mám pro tebe stejnou radu. A navíc si budu stejně myslet dál, že kamionová doprava je svinstvo. Nejde o zrušení silniční přepravy, ale o to dát věcem přiměřené rozměry. A kamiony prostě nerespektujou prostředí. Takže jsem proti a chci aby se uskrovnily. Mimochodem, DDT bylo svého času naprosto nepostradatelným prostředkem proti hmyzu a kdekdo řval stejně jako ty, že to bez něj nejde. A vidíš, jde to a možná ani už nevíš co je DDT. Po nějaký době se najde řešení i na tohle - kamiony budou smět pouze na některé komunikace a zboží se bude překládat na menší auta a nikomu to nepřijde divný. Jednom se nesmíme nechat ukřičet.
0/0
17.5.2002 19:22

Lada - Brno

Re: Re: Re: Re: Re: Auta nad 3.5t na silnici nepatří
Myslim si to taky. Pripada me divny, ze jsou vsichni vcetne mrnavych obci ochotni vyhazovat miliardy za to, aby uchranili svoje spoluobcany pred timhle nebezpecim. Proc tam jednoduse nepostavit znacku zakaz vjezdu pro kamiony a hotovo ?? To, co jsme uz jednou pracne vybudovali (zeleznice) je najednou opomijeno jako prezitek.Urcite je nekde statistika dopravnich nehod - jakpak jsou na tom ty plechovy obludy procentualne vzhledem k jejich poctu ?? Zabije nekoho kazdej druhej, nebo az treti ??! Vzdyt neni dne, aby i na dalnici nebyla jedna takova prisera vysypana.Co paseky to dokaze udelat uz jsme se presvedcili - ted uz jen presvedcit nekoho kdo si z lobbovani za autodopravce udelal zivnost - a takovych nam vladne malo.
0/0
18.5.2002 10:31

Anezka Vymetalikova

KDO ZA TO MUZE?
Vazeni. Sice nevim, jak to v Pelhrimove vypada, z prispevku jsem se dozvedela, ze pred tou zatackou byl nejaky kopec, ale to nic nemeni na tom, ze nekeri ridici si jezdi pres mesto ne 50 ale vali to klidne i pres sto. Policajti to vubec neresi a jenom o tom kecaji. V tomto pripade to zrejme nebyla chyba ridice, ale v jinem uz by to byt mohla. Majitele autodoprav, preprav a takovych podobnych firem by se meli vazne zamyslet nad stavem svych stroju. Ja jen doufam, ze se tato strasna nehoda poradne prosetri a pokud se zjisti, ze kamion byl skutecne ve spatne stavu, tak zavrou majitele te firmy (nebo nekoho kdo to mel na starosti) na pekne dlouhou dobu. Ale to u nas asi nehrozi, ze? Zkurveni politici!
S pozdravem Anezka.
0/0
17.5.2002 16:45

Viktor z PE

Lidičky pozor v autech, ale i na chodníku !!!
Myslím že je to částečně souhra nešťastných náhod, ale i možná trochu nezodpovědnosti řidiče a jestli pan řidič věděl že jede do pěkně prudkého dolíku měl to “narvat” do první meze. S náklaďákem který může vozit i k 30 tunám nákladu (možná i více ???) jsem nikdy nejezdil, tak ani nebudu dělat chytrého, ale vím co to je když si prošlápnete brzdový pedál u běžného osobního automobilu kde váha činí cca 1.5 tuny )20x méně…. Můžu vám zodpovědně říci když pojedete do Pelhřimova od Jihlavy a u cedule PE frčíte 90km/h budete jen tak tak rádi že to s minimální účinkem hydrauliky a hlavně za pomoci ruční brzdy dobrzdíte na křižovatku… a to je bez zatáček a bez návěsu (nechtíc jsem si to vyzkoušel:-( dopadlo to ale dobře :-))!!! Věřím že to pan řidič myslel dobře a takhle si to nikdo nepřál. Asi to mohlo dopadnout hůře…ale i lépe :-( Určitě nás všechny mrzí ztráta lidských životů - buďme alespoň rádi za to, že ta ŠŤASTNÁ dvojčátka s maminkou jsou v pořádku… i když ztratili střechu nad hlavou :-( ale je moc dobře že alespoň k nim byl osud příznivý a mají stále vše před sebou. Co říci na závěr….Škoda že náklaďáky nemají jako vlaky pohotovostní brzdu.(tedy alespoň si to myslím že nemaj). Krásný víkend a buďte na sebe prosím opatrní. PS:Víte že náraz do pevné překážky při rychlosti 30km/h je jako pád z 9-ti metrů (něco kolem 3.patra) ??? !!! TAK BACHA !!!
0/0
17.5.2002 16:30

Ondřej Šuch

Jen taková drobnost
Milí editoři, jihlavský fotograf MFD zcela určitě nevyfotil jen tyto čtyři obrázky. Říkám to proto, že čtyři polodetaily s hasiči jsou sice možná atraktivní, ale kromě touhy čtenářů po atraktivitě nepřinášejí zádnou INFORMACI. Nedozvěděl jsem se, jak vypadá CELEK domu, případně SILNICE, po které kamion sjížděl. V této podobě jsou to zaměnitelné fotky bez kontextu. Odstup od krve a příklon k informaci bych vcelku uvítal. Velmi dobře vím, CO je cílem novinářské fotografie a asi i tuším, jaká fotka bude otevírat zítřejší vydání MFD v Jihlavě i celostátní. Ale alespoň tady na internetu (kde lze uveřejnít více obrázků) prosím: když už (určitě) argumentujete tím, že jde nikoli jen o atraktivitu, ale i o kontext (např. bezpečnostní, komunálně politický...) zprostředkujte jej i ostatním. Představte si, že by například o WTC byla vydána JEN ona fotka, která u nás vyhrála Czech Press Photo. Trošku přeháním, ale v obrazových podkladech na IDnes to občas postrádám. Nehledím teď na noviny, tam mi občasné zjednodušení netradičním pohledem např. na detail nevadí. Prosím redakci o odpověď.
0/0
17.5.2002 16:29

Skeptik

Re: Jen taková drobnost
Stoprocentně souhlasím!!!! Příklon k informacím - to je to, čím by se měl autor těchto fotografií řídit. A ne jen tentokrát.
0/0
17.5.2002 16:58

Marek

Re: Jen taková drobnost
Přikláním se. Na titulu MFD bude pravděpodobně srdceryvný detail, možná i s plachtou přes tělo, ale tady na webu bych si rád udělal představu o místě nehody. Tedy plánek, fotka celku...... Je vidět, že MFD není, není a není zpravodajský titul, ale obrázkově-příběhový deník. Ale to je na delší debatu..
0/0
17.5.2002 17:31

Eva Pleskotová

Tragédie
Je to velikánská tragédie když byl kvůli nějakému neopatrnému řidičovi  vznikla taková hrůza. Je to sice hezké že kamion se jen tak nedá zastavit  ale majitel si na to měl dávat pozor. Bohužel to slečně už život nevrátí.
0/0
17.5.2002 16:20

Bob

Re: Tragédie
Holčičko, nevím, jestli sis ten článek četla. Pokud ano, tak by ses tam dočetla, že řidič dělal, co mohl. Nejsu z Pelhřimova, ale shodou okolností jsem tudy v úterý jel a můžu ti říct, že je to jeden z nejnebezpečnějších úseků, jaký jsem kdy viděl, a to mám projetou za volantem celou střední Evropu. A laskavě si uvědom, že to není tvoje vina, když se ti v počasí, jaké je, tak přehřejí brzdy, že přestávají plnit funkci. Hadičky s brzdovou kapalinou (jestli víš, co to je) jsou z plastu a jak známo, plast se teplem roztahuje, z čehož plyne, že hadička může lehce vyklouznout z trubičky a neštěstí je hotovo. Já osobně před tímto řidičem smekám, protože podle mne zabránil mnohem větší tragédii. S pozdravem všem rozumně uvažujícím lidem Robert z Prostějova
0/0
17.5.2002 17:01

Jirka

Re: Re: Tragédie
Milý Bobe, je jenom tvoje vina že jsi ochoten sednout za volant auta, o kterém víš, že se mu mohou přehřát brzdy. Možná to nechápeš, ale řidiči kamionů jsou sebranka, která moc dobře ví, co dělá a zná rizika své práce, ale není ochotna s tím přestat i přesto, že stále ohrožují všechny ve svém okolí. Pro řidiče havarovaného kamionu neexistuje omluva, protože ten stroj nepatří na silnici a ty to sám potvrzuješ, když přiznáváš že se hadička může snadno přehřát a auto se ti může snadno vymknout.
0/0
17.5.2002 17:08

Amik

Re: Re: Re: Tragédie
Primitivni uvaha.Chlapce Ty urcite nechodis ven kdyz mrzne ze?Mohl bys totiz uklouznout.Letadlem jsi urcite taky neletel ze?Muze totiz spadnout.Lodi jsi taky asi nejel ze?Mohla by se potopit.Pro Tebe je asi nebezpecne vsechno ze?Vrat se do Doby Kamene.No ale tam Te zase neco sezere.Uvaha o tom aby nejezdily po silnici kamiony protoze jsou nebezpecne,to muze napsat jenom primitiv.
0/0
17.5.2002 17:46

Jirka

Re: Re: Re: Re: Tragédie
No, máš pravdu že je to primitivní úvaha. Proto mě překvapuje, že to ještě nikoho nenapadlo, nebo spíš proč to nikdo nechce. Nejde o to úplně odstranit rizika, ale mít je pod kontrolou. Když je náledí, tak si dám pozor, ale vím co dělat, abych si nerozbil hubu. Tady nám profesionální řidiči píšou, že kamionu vlastně můžou vždycky selhat brzdy. Mají pravdu, protože je to moc velkej kus železa. To není normální. Stačí mít menší auta a budou ovladatelný a nebudou bezpečný. Asi jako když na náledí děláš menší kroky nebo jako když letadlo vyřadíš po určitém počtu letů, i když není vidět závada, ale statisticky se ví že už hrozí únava materiálu.
0/0
17.5.2002 18:07

jirka

Re: Re: Re: Re: Re: Tragédie
vyborne, jen tak dal
0/0
17.5.2002 18:24

martin_happy@email.cz

Re: Re: Re: Re: Re: Tragédie
jiricku, ty ses asi fakt nejakej vykourenej. prestan uz s tou travkou. ze taksamo jak mohl havarovat ten kamion muze havarovat jakekoliv auto - at uz selhani brzd, nebo defekt,.... a zrusit kamiony? ses fakt asi zmagorenej - kdybys radeji psal, jak by se mely stavet dalnice, aby jejich sit byla aspon zpoloviny tak husta jako v nemecku, kde diky flexibilite a rychlosti kamionu jezde denne po dalnicich desitky tisic, to Ti nenapadne, vid????
budes tady radeji kendat, ja by vse melo jezdit vlackama - asi mas doma nejake kolejiste, vid? s ceskejma drahama mi uz neser - kdyz do nich rocne stat v poctu cca 10 000 000 lidicek (vcetne kojencu a lidi na smrtelne posteli) musi nalit cca 8 000 000 000 korunek (prumer 8 000 kc na obyvatele a rok - bez ohledu na to kdo jezdi a ne), a to aby fungovaly tak jak funguji - zdaleka ne presne jezdici, uz vubec ne rychle jezdici a uz vubec ne komfortni nebo ciste - tak je to bohatej prepych ne?? ja myslim ze naopak ty miliardy by se mely lit do tech dalnic a ne topit v CD...... NEMAM PRAVDU?? jestli se pletu jiricku, tak mne prosim oprav. mozna jsem BLBEJ....
0/0
17.5.2002 18:25

Amik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tragédie
On ma ale Jirik na druhou stranu pravdu.Misto kamionu zavest trakare.A muzou je tlacit ti,kteri maji nazory jako Jirik.A nebo misto jednoho kamionu 10 aut Avia.A zachvilku tady vymreme na uduseni zplodinama.Mozna by stalo za uvahu zavest misto kamionove dopravy Serpy.Jako v Himalajich.
0/0
17.5.2002 19:02

Ivo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tragédie
Uplne souhlasim, akorat pokud kalkulujes s 8 mld. tak je to na obyvatele 800,-. To ale nemeni nic na faktu - ze CD hospodari skutecne mizerne a je to cerna dira kam se porad jen neco sype. Mimochodem - Dotace neni rocne jen 8mld. (to je pouze prima), ale jeste dalsi splatky uveru, jistiny, nevratne pujcky atd. atd. .... Celkem cca 40 mld. rocne (4000,- na clovicka). A to jeste pri tom vznika zadluzeni, ktere bylo v roce 1993 smaznuto (od te doby od nuly)!!!! A silnice? Dira na dire.
0/0
17.5.2002 19:10

martin_happy@email.cz

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tragédie
sory za nepresnost a moc diky za upresneni... :o)
0/0
17.5.2002 19:20

Jirka

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tragédie
Preskocme nadavky na mou adresu a pojdme k veci. Necitím potřebu stavět další dálnice a neustále lítat z jednoho konce Evropy na druhej. To, co dneska máme je fakt dost dobrý a nemusíme se zabít aby toho bylo ještě víc. Místo jednoho kamionu mohou jet tři auta, který budou menší a který se dají postavit tak, aby to nebyly neřízený střely. S rozjetým kamionem se zkrátka nic dělat nedá. Český dráhy jsou děs, peníze se do nich utápí zbytečně a dost mě to sere. Ale stejně nebudu souhlasit aby se ty peníze použily na nové silnice, budu chtít, aby se použily na změnu těch drah.
0/0
17.5.2002 19:17

martin_happy@email.cz

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tragédie
jiricku - ze ty tri nakladacky... teda 3x10t - teda vlastne zase tatra... spalej minimalne 2x vice paliva ---- bude 2x vice smradu Ti nevadi (tahac renault 25-30 l/100km)??? a budou fakt mensi, nebo jenom kratsi??? nebo jsi mel na mysli saviemy - popularni a ridici milovane "AVIAtiky"??? tech by muselo ne tech 30 tun nakladu byt tak 10?? vem si kalkulacku a nejake prospekty prosimTebe... nezminuji uz to, ze kazde auto musi mit ridice.. naklady na mzdy,............. a ze z 10 aut havaruje spise 1, nez jedine.. ne??
0/0
17.5.2002 19:30

Jirka

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tragédie
Mas pravdu, nahradit jeden velkej kamion několika malejma fakt podstatně zvýší náklady. Ale to není problém, pokud to někdo tak nutně a tak rychle potřebuje, tak prostě zaplatí vyšší náklady. Spíš to ale dopadne tak, že místo jednoho kamionu pojede jedno menší auto, protože se najednou zjistí, že když na to nemáme, tak to vlastně až tak moc nepotřebujeme. A o to jde - neplejtvat a uvažovat, co je fakt nutný a co je zbytečný. Výrobci taky nejdřív vyráběli auta s velkou spotřebou protože to bylo jednodušší a po ropné krizi se naučili i spotřebu pod 5 litrů a méně. Tohle je stejný, bude-li to nutné, budou vyrábět skvělá menší nákladní auta.
0/0
17.5.2002 19:43

martin_happy@email.cz

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tragédie
si myslis, ze dneska se vozej veci zbytecne?? dopravci uz nejezdej za statni, chlape.. taky pocitaji korunky.... ses proste nejakej zatemnelej,.. nepripada ti to?? myslis, ze technologicka uroven at uz kamionu ci tech tvych "malych" nakladaku za urovni technologie os. automobilu - at uz se jedna o technicke- elektronicke- vybaveni nebo kvalitu pohonnych agragatu, jizdni vlastnosti ...... zaostava za osobnimi automobily??.. omyl.. taky se to "trosku" vyvviji..:o)
0/0
17.5.2002 20:53

Jan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tragédie
Jo, polovinz toho, co si kupuješ, vůbec nepotřebuješ. Když se tlačí dolů náklady, tak si lidi pochopitelně užívaj. Tady nejde o technologickou úroveň, přírodní zákony nokecáš. Rozměry osobního auta k jeho váze mají úplně jinej poměr než rozměry kamionu k jeho váze. Na to nic nevymyslíš, ta energie je tam a nedá se nijak rychle ubrzdit. Takle velký auta jsou prostě blbost. Na tom není co vyvíjet.
0/0
17.5.2002 21:44

kapitán

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tragédie
Příteli, obávám se tvoje veskrze tunelové vidění světa a transmutovaná zahleděnenost do vlastních názorů vypovídají o jisté morální pokleslosti. Ale neber to osobně. Víš, ono je přinejmenším vhodné, když již chci něco tvrdit, něco o tom vědět. Ty mi příteli připomínáš takového toho lehce blazeovaného apologetu, který neomilně šířil svá moudra vstříc rozjásaným davům a mluvil ve své podstatě o hovně. Takových táborových řečníků tu bylo dost. Řešení v tříštění nákladových celků či přeprava po železnici by znamenala ve své podstatě jediný fakt. Všechno by se zastavilo. Všechno, naprosto všechno. Nemocnice, školy, úřady...i ty hospody by byly zbytečné. V době, kdy nějaká mládím potrnčená ajznboňačka pošle dva vlaky na jednu kolej...ne ne ne. To ne. A co tak Jiříku zrušit autobusy? V současné době se pohotovostní hmotnost autokarů pohybuje kolem 20 tun, no nevim, nevim. 12 let jsem jezdil jako řidič T.I.R, něco jsem viděl. Mám nacouváno tolik, co ty v životě nenajezdíš ani dopředu. Ale nechci nikoho urážet, či snižovat jeho dozajista jiné kvality, ale problém není tak jednoduchý, jak se zdá. Toho času, l.p. 2002 je situace taková, že je silně na hovno. Na silnicích vládne lůza v podobě vypatlanců, kteří nikdy nevěděli a nikdy vědět nebudou, co je to slušnost. Vypatlanců, kteří si nedovedou předtstavit ani zbla o tom, co je to kamion a jak se řídí. A dle signifikantních znaků bych řekl, že mezi ně patříš právě ty. Tvoje dogma, že kamion je neovladatelná hmota je strašná blbost. Ale strašná. Samozřejmě to má několik podmínek: 1. Za volantem musí sedět ten, který to zvládne, což díky dnešnímu stylu získávání Ř.P. a délky praxe (dnes není třeba)a absence jakýchkoliv psychotestů je v případě nově nastupivšího šoféra nula. 2. technika- dnešní moderní auta mají čtyři druhy brzd: zajištˇovací, provozní, zpomalovací, udržovací, jejichž systémy jsou na sobě naprosto nezávislé. Jsou-li využívany. tak jak mají být, není možné, aby byť i 60- ti tunový kolos nezastavil tam, kde si řidič přeje. Jestli je ovšem technika za zenytem, musí pryč. To je případ především slovenských vozidel, které se díky úplatnosti celních orgánů dostanou na naše území přetížené a ve špatném technickém stavu. Je tedy potřeba KONTROLA(3). Není vyjínkou, že Liaz 110. 260, který může mít celkovou hmotnost v soupravě 32 t. , má 45t. a víc. To se blbě brzdí...ale kdo za to může? Konkrétní celník. Proč nestojí na silnicích mobilní váhy jako jinde v Evropě? Asi na to nejsou love, hlavně že máme tryskáče...Další věcí, jsou otrokářské požadavky zaměstnavatelů. Řidiči, aby si vůbec udrželi možnost výdělku, falšují kotučky z tachografů kvůli bezp.přestávkám, které nestíhají hlavně díky naprosto lůzné úrovní našich celníků, jejichž pracovní tempo rovná se rychlosti toku zamrzlého Dněpru. Celník je zváštní druh živočišné formy nadaný mocí dělat si s člověkem naprosto, co chce. Nedáš? Nepojedeš... Já sám, když jezdím na Slovensko ,pokaždé, než projdu přes všechny ty nímandy rozdám minimálně 100 kg papriky či rajčat. A stejně berou i boty, pneumatiky, oblečení, cukr...Ale to jsem odbočil. Kromě toho že sem tam ještě jezdím, jsem dispečerem v jedné zelinářské firmě. Není to velká firma, ale přesto se tu denně otočí 20-30kamionů. To je cca. 900 t zboží. Bych rád věděl, jak by jsi to Jiříku chtěl rozdělit na menší vozy. Kdo by to nakládal? Jak by se ta auta proboha vešla na naše krásné, široké, stoproudé highwaye? A víš kolik takových firem je? Víš ty vůbec kolik se denně přepraví na kamionech zboží? Jak by jsi to chtěl nacpat na vlak? To by musely jezdit na patra. Ne Jiříku, radikální řešení není cesta. Je třeba změnit stávající systém. Není dobrý, ale je nejlepší možný. Vlcí vyjí a karavana kráčí dál...
0/0
17.5.2002 22:35

Ano

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tragédie
Plne s Tebou souhlasim.Drive bylo podminkoupraxe v rizeni mensich vozu.Jinak se nikdo na kamion nedostal.Ale dnes?I uroven technickych kontrol.Bohuzel mas ve vsem pravdu.Ja jezdil 30 let a tak celou problematiku znam.No a platy ridicu?Nebudu komentovat.Uklizecka ma rozhodne vic.Pouze zahranicni diety delaji plat.Uz by se v tom vsem mel zacit delat poradek.
0/0
18.5.2002 8:22

Jan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tragédie
Kamaráde, já tě chápu, hájíš svůj chleba. Píšeš že v kamionu je několik nezávislých okruhů brzd, že řidič kamionu má mít určitý schopnosti a že kamiony jsou nutné, protože denně se MUSÍ přepravit určité množství zboží. My se neshodneme, protože já si myslím, že se tolik zboží zkrátka přepravit nemusí. Z toho, co se dnes vozí po silnicích je dnes víc než polovina naprosto zbytečnej šrot a přinejmenším by se nikdo neposral, kdyby se vezl dvakrát tak dlouho a dvakrát tak draho nebo by se nevezl vůbec. To, že každej idiot potřebuje nakupovat každej den čerstvý banány nebo mango není výraz pokroku, ale výraz naší naprosté arogance a zabedněnosti. To není normální, vozit tohle zboží přes půl zeměkoule. Nemáme žádnou úctu k přírodě, ve které žijeme, jenom si chceme co nejvíc urvat a užít. Já nechci zrušit silniční nákladní dopravu, já chci aby měla normální rozměry. Ty říkáš že zkušenej řidič to uřídí. Já se nechci bát, jestli je tenhle řidič dost zkušenej, prostě dovolím jenom takový auta, který uřídí i ten míň zkušenej a když už je neuřídí, tak aspoň nezabije půl vesnice. To samozřejmě dopravu zdraží a to je dobře, protože si všichni budou víc rozmejšlet, co opravdu potřebujou vozit a budou míň plundrovat okolí. Když vidím aroganci řidičů kamionů, tak jsem stále víc ochotem vynaložit víc usilí na to, aby se jim co nejvíc ztížil život. Sorry, jsou to hovada, protože vědí co dělají, ale nevadí jim to. Když na mě zaměstnavatel zatlačí, že mám někam dojet za 4 dny, a všichni víme, že to vyžaduje 6 dní, tak tam prostě pojedu 6 dní a zaměstnavateli doporučím, aby si našel jinýho vola, kterej se bude chovat proti svýmu zdraví a bude ohrožovat okolí. Už slyším, jak říkáš že takovýho řidiče hned vyhodí - jo, protože se najde jinej grázl, kterej mu to za ty 4 dny odejde se všema podvodama, co o nich mluvíš. A to mě právě vede k tomu, že za volantem kamionů jsou už dnes jen samý hovada, protože slušnej a odpovědnej člověk si tam prostě za danejch podmínek nesedne. A je potřeba to řešit od začátku, ne se vymlouvat na celníky, i když všechno co říkáš je pravda, dokud to budeš krejt svejma úplatkama, tak to tak prostě bude.
0/0
18.5.2002 14:41

pozorovatel

11x Re: Tragédie
Rozumím vašim argumentům, tak jako rozumím argumentům Jirky ale i kapitána. Dost možná bych se s vámi dokázal shodnout v tom, jestli se musí nebo nemusí přepravovat kamiony tolik nákladu, kolik se přepravuje. V čem se ale asi příliš neshodnem, je vaše doporučení řidičům kamionů k řešení situace. Mlátíte totiž do toho nejbezbrannějšího článku řetězu (i když pravda, řidičům osobních aut se řidiči kamionů na silnicích rozhodně nejbezbrannějšími nezdají ;-) . Buď jste jeden ze Sedmi statečných, anebo byste na místě těch řidičů svého zaměstnavatele k šípku poslal snad jen ve snu. Alespoň pokud máte ženu, dvě děti, bydlíte někde na ostravsku nebo na bruntálsku, a řidičák C+E je vaší jedinou pracovní kvalifikací. A navíc je vám jasné, že poměry u speditérských firem, pokud vůbec nabírají nějaké zaměstnance, jsou všude zhruba stejné. Pokud jste jeden z těch sedmi statečných, potom gratuluji. Dovoluji si ale připomenout, že těch statečných bylo pouze sedm, přežili tři, a nakonec byli zrazeni lidmi, kteří je žádali o ochranu. Docela ze života. Lidi totiž nejsou postaveni na to, aby byli hrdiny. Nedělejme si iluze - padne-li jednou tento stát do rukou mafiánům, bude nepatrná část lidí vzdorovat, nebo zvolí emigraci, ti ostatní se dřív či později z nutnosti nechají zaměstnat jako mafiánští pohůnci. Co z toho vyplývá? Asi to, že pokud budeme chtít být féroví, musí to kladivo dopadnout především na speditérské firmy, ne na řidiče, kteří jsou jen jejich prodlouženou rukou, a zároveň jsou jejich ekonomickými rukojmími. Nefalšovatelné tachografy, podrobné záznamy o provozu vozidla, ve kterých musí být nezpochybnitelným způsobem zaznamenán rozsah veškerých technických kontrol, zavedení přesné evidence příjezdu do proclívací fronty na hranicích a evidence opuštění hranice, stanovení doby, po kterou musí být každý kamion odstaven za účelem provedení technické kontroly, než se jeho pohyb na silnici stane legálním, přímá odpovědnost statutárních zástupců za dodržování těchto předpisů atd atd. Za přestupky pak tvrdé tresty. Pro firmy a jejich šéfy. Aby zkrátka nebylo možné řidiče přinutit dopravit náklad za 4 dny, pokud je nutných dnů šest. A pokud k tomu přece jen dojde, aby byl postih tak tvrdý, že se to nevyplatí nejen řidiči, ale na prvním místě jeho zaměstnavateli. Přiznám se, že nevím, jestli tyto předpisy již neexistují, ale pokud existují, možná jsou pořád měkké, nebo je problém s kontrolou dodržování. Obávám se, že jiný přístup k věci žádným způsobem neomezí rozkvět podloudných praktik speditérských firem, zato však může způsobit rozhojnění klientů na pracovních úřadech o mnoho "hrdých" živitelů rodin.
0/0
20.5.2002 12:48

Bob

Re: Re: Re: Re: Tragédie
V tom pripade navrhuji zakaz jezdeni vsech motorovych vozidel proi venkovnich teplotach nad 25°C, protoze ty hadicky se uvolnuji u vsech aut, ty hnupe
0/0
20.5.2002 14:12

Bob

Re: Re: Re: Tragédie
V tom pripade navrhuju zakaz jezdeni vsech motorovych vozidel pri venkovnich teplotach nad 25°C, protoze ty hadicky se mohou uvolnit u vsech aut, ty hnupe
0/0
20.5.2002 14:14

Martin

Re: Re: Tragédie
Bobe, kaminoy maji brzdy vzduchove, takze teplem to asi nebude. Spis bych hadal na technicky stav toho auta. Podle toho, co potkavam bezne na silnicich je to vysoce pravdepodobne.
V clanku se nepsalo, ze ridic delal co mohl, ale ze svitil a troubil. Nicmene uznavam, ze to asi bylo take to jedine, co mohl v danou chili delat. Krome toho, uvahy typu "narvat do prvni meze" ktere jsem tu take cetl , se nyni lhce vyslovuji, ale je snadno pochopitelne, ze toho ridice to v danou chcili ani nenapadlo.
0/0
17.5.2002 17:12

Bob

Re: Re: Re: Tragédie
Ja jsem to mslel vseobecne na auta. NE na tento konkretni pripad. Chtel jsem jen poukazat na to, ze ne vzdy je havarie chyba ridice.
0/0
20.5.2002 14:16

www.valka.cz

Re: Re: Tragédie
Jo jo, nehazel bych to na ridice ... pripomina mi to pribeh z valky, kdy jeden nas pilot "vezl" v letadle par dalsich na nejake honorovani v Londyne ... nad obydlenou casti se dostal do problemu, a bylo jasne, ze letadlo pujde k zemi ... presto do posledni chvile maval na lidi a snazil se je z mista padu vyhnat, a povedlo se mu to ... cela posadka i ostatni v letadle pad neprezili ... i tady se ridic ocividne snazil, chtel bych videt kohokoliv z vas, jak chladnokrevne a duchapritomne, tak jak tu jeden po druhem ctete idnes a napada vas, co "by mel udelat", resite co s rozjetym nakladakem bez brzd. Protoze kazdej, i ten ridic nakladaku, se krome obrovsky zodpovednosti boji o svuj zivot, a ten strach, v ty vterine kdy si to uvedomite ... Opravdu bych vas chtel videt, jak chytry byste byli za volantem toho nakladaku ...
0/0
17.5.2002 17:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.