Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bush nestihl rozprášit Al-Kajdu

Tajné služby varovaly před tragickým 11. zářím prezidenta George Bushe, že hrozí únosy letadel přívrženci Usámy bin Ládina. Úřady, které dostávaly varovné informace od léta 2001, předpokládaly, že půjde o 'normální' únosy. Připustil to mluvčí Bílého domu Ari Fleischer. Bílý dům tak poprvé přiznal, že o možném nebezpečí věděl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

concerned citizen

re:Re; nikdo neni prorokem
V mem  prispvevku nebylo ani slo o tom, kdo je lepsi a kdo ne.  Demokraticke spolecenske  zrizeni  toleruji nazory oponentu i kdyz s nimi nesouhlasi. Pouzivani vulgarniho slovniku  kdyz s nazorem nesouhlasim svedci o nizsi I.Q. a neschopnosti diskuze. To je to nejjednodussi se obratit k vulgarite. Congratulations to your "big  achievment" ! Nasiras sam sebe!
0/0
17.5.2002 20:37

Marcella

Bush, ropa a svet
Junta Boy (Bush) zrejme vedel o moznych utocich proti americkym cilum na uzemi USA. Pred 9-11 Bush naridil zastavit FBI vysetrovani proti bin Ladinovi. Zastupce reditele FBI John O'Neill resignoval na protest tomuto narizeni Bilym domem. O'Neill, ktery zrejme nejvice vedel o bin Ladinovi a jeho moznych utocich, zahynul 11.9. ve WTC, kde pracoval jako sef bezpecnosti. Informace o vztazich mezi Talibanem, bin Ladinem a Bushem uverejnila francouzska tajna sluzba v kvetnu 2001. USA vedlo dlouha jednani s Talibanem o moznosti vedeni ropovodu z Turkmenistanu pres Afghanistan a Pakistan a vytvorilo spolecnost zvanou Unocal, ktera by dodavala ropu Asii a Americe. USA varovalo pred 9-11 Taliban, ze pokud "neprijmou tento koberec ze zlata", budou se muset pripravit na "koberec bomb". Invaze Afghanistanu byla naplanovana na rijen 2001. Carlyle Group, mocna financni skupina USA, jejimiz cleny jsou Bushova rodina, Dick Cheney, clenove senatu a mnoho dalsich, se zamerila na tezbu ropy v Kaspickem mori jiz v r. 1998 a snazila se dohodnout s Talibanem, ktery dokonce najal mluvci Laila Helms, Americanku, aby vedla jednani, ktera pokracovala az do srpna 2001.
Predpoklada se, ze bin Ladin ovlivnil Taliban v techto jednanich, Taliban odmitl spolupraci s USA na moznem ropovodu. Bin Ladin zrejme nacasoval utok na USA kratce po te, co diskuse mezi Talibanem a USA skoncily nezdarem.
Bush mel 2 dny pred 9-11 detailni "briefing" o moznych utocich v USA, ovsem necetl a nepodepsal tuto zpravu. Letecke spolecnosti nebyly varovany o moznych utocich, nebylo narizeno FBI zacit s kontrolami lidi na Watch List, zvysit bezpecnost na prechodech a letistich. Po 9-11, kdy se zacinaly ozyvat hlasy v Kongresu o moznem vysetrovani teto tragedie, Dick Cheney zastavil vytvoreni komisi za timto ucelem, bylo zastaveno dokonce oficialni vysetrovani FBI utoku 9-11. Uvalil se "blanket" na zpravy, media byla varovana, co mohou a co ne reportovat, prijal se Patriotic Act, ktery umlcel jakykoliv hlas odporu, Kongres prijal tzv. bipartisan politiku (obe politicke strany stoji za presidentem a jeho akcemi). Utok na Afghanistan nasledoval, a to postaveny na planech, ktere existovaly prior 9-11.Karzai, zamestnanec Unocal, nynejsi premier Afghanistanu, prave oznamil, ze se podepsala dohoda o ropovodu.
Jenom jeden z prikladu, jak funguji ropne zajmy USA globalne, 9-11 byla zrejme cena, kterou museli Americane zaplatit.
0/0
17.5.2002 18:03

Jan

Re: Bush, ropa a svet
O ropovodu a  amerických zájmech ve střední Asii se ví už dávno. To jenom nám tady celý podzimek jeden Franta Dvořák, co si sám sobě asi od odmalinka říká Frankie, (a na chatu občas také Pepek Vyskoč) přednášel, že cosi jako ropovod v Afghanistánu je naprostá blbost, že úmysly Američanů v Afghanistánu jsou stejně průzračné a bezelstné jako kdysi v Jugoslávii. Že je to tak americký kovbojíku? Že jsi vlastně stejně také tak bezelstnej kluk? A nebo pitomej?
0/0
17.5.2002 18:51

Anton

Re: Bush, ropa a svet
Zase jeden vylizanej mozek s konspiracema. Tys u toho byla ze ses tak chytra?Taky jakej pak "blanket" na zpravy. Kdyz se neco neda uverejnit tak tomu se rika EMBARGO.
0/0
18.5.2002 16:58

briza

Re: Re: Bush, ropa a svet
Ty ses ten vylizanej mozek. Embargo je na zbozi a ne na zpravy! Ty chytrej co u vseho byl.
0/0
18.5.2002 19:38

ekonom

Re: Re: Re: Bush, ropa a svet
Prosím Tě, doplň si slovník než začneš přednášet, dostaneš tam lepší zaměstnání.   Embargo je jakákoliv prohibice, omezení, zákaz a platí tudíž také pro uveřejňování nežádoucích zpráv. ” Blanket” jako přikrývka (“deka”) je pouze obyčejný hovorový výraz.
0/0
19.5.2002 9:31

Ondrej

Blizka setkani tretiho druhu na www.osud.cz
Jo, jasne. A taky ze ve WTC byly nastrazeny vybusniny.
A fotka cerva na Marsu
A pak kdo se necha manipulovat...
0/0
17.5.2002 16:00

Frankie

Re: Blizka setkani tretiho druhu na www.osud.cz
S těmi výbušninami to zní naprosto věrohodně a logicky. I když přeci ... jedna drobnůstka mi nedá spát. Já pořád ne a ne si vybavit obrázek sotva vycvičeného arabského pilotního kuřete, které je rádo, že s tou kraksnou umí vůbec zatočit, a kterému jeho guru zároveň klade na srdce: "Musíš se strefit přesně mezi 80. a 85. patro, jinak i ti pitomí Američani poznají, že to vybouchlo "kousek" jinde, než tam vrazilo to letadlo.
Pravda, zapomněl jsem, že podle autora ty výbušniny také mohli mít na každém patře. Propašovat a nainstalovat je v každém patře, ještě v žáruvzdorných pouzdrech, musela být po předchozím pumovém útoku jistě hračka.  Bezpečákům se nejspíš řeklo, že jde o poplachové sirény. Nevybuchlé nálože v ostatních patrech pak měly tu vlastnost, že po zhroucení budovy vysublimovaly, aby je nemohli nalézt odklízeči trosek.
FBI prý v současnosti pátrá po muži snědé pleti, který byl krátce před útokem viděn poblíž budov WTC v zaparkovaném automobilu, jak si hraje se dvěma ovládacími panely se 112 tlačítky.
0/0
17.5.2002 17:03

Ondrej

Re: Re: Blizka setkani tretiho druhu na www.osud.cz
Tak to me aspon rozesmalo Mam za sebou "diskusi" s Hojerem, ktereho jsem dnes konecne poslal do pr..., tak tohle bylo jako balzamek. Treba ho ty kolici z FBI chytej.Hezkej vikend
0/0
17.5.2002 17:18

Frankie

Re: Re: Re: Blizka setkani tretiho druhu na www.osud.cz
Nápodobně.
0/0
17.5.2002 17:51

Tomas

http://www.osud.cz/magazin/clanek.php?id=570 Udelejte si tenhle zabavny kviz :-)). Ja osobne jsem ziskal 0 bodu. At mi nekdo vypravi, jak to bylo!! (Cetl jsem i angl. original, ale ted ho nemuzu najit - je to ale to same)
0/0
17.5.2002 13:26

bohouš

11. září 2001 a Pearl Harbor
mají zřejmě hodně společného v tom, že se o obou útocích vědělo dopředu. Nemyslím si, USA věděli přímo o útoku na WTC (i když i to je možné), ale o nějakých únosech letadel v USA k teroristickým cílům ano. Bush tak obětoval tisíce civilistů (i když možná nepředpokládal tolik), aby pod záminkou následných protiteroristických akcí došlo k zesílení vojenské přítomnosti USA na Blízkém a Středním Východě. Je zajímavé si v této souvislosti povšimnout, komu to nejvíce posloužilo: Izrael pod záminkou boje proti terorismu zesílil akce proti vzniku Palestinského státu na Západním břehu Jordánu a v pásmu Gazy a během několika posledních vojenských akcí na těchto území (které stále pokračují), vedl soustředěný útok proti orgánům palestinské samosprávy a infrastruktury připravovaného státu.
0/0
17.5.2002 12:40

Johny the Five

Pearl Harbor
Mýlýte se, Bushovi to vyšlo, opakuje se Pearl Harbor, Bush obětoval pár tisíc lidí, aby si rozvázal ruce a mohl v klidu zničit taliban a další ..... Rozhořčení celého světa bylo takové, že mohl dělat co chtěl a nikdo se neozval, takže to splniloo cíl ..
0/0
17.5.2002 10:05

Fritz

Re: Pearl Harbor
Jestli to někomu vyšlo, tak určitě ne Bushovi. Ovšem pár všehoschopných úchylů by se v Pentagonu a dalších bezpečnostních složkách určitě našlo.
0/0
17.5.2002 10:19

Petr

Re: Pearl Harbor
Nejdříve se naučte vyjmenovaná slova, pak možná vaše názory nebudou tak scestné
0/0
17.5.2002 12:22

Tosujak

Zamysleni
Rekneme, ze tajne sluzby mely nejake naznaky, ze se neco chysta. Rekneme, ze informovaly dostatecne vysoce postavene politiky. Co se stane dal? Dovedete si predstavit, ze prijdete s nejakym papirem od tajne sluzby (ktera sama nema patent na pravdu) a budete chtit, aby se najednou zavedly ostre bezpecnostni opatreni kde vsude, aby se udelalo to a ono? Jakou sanci mate, ze s necim takovym projdete? Vzdyt se prece jeste nic nestalo a jenom vas usmudlany car papiru tvrdi, ze se neco stane. Neco takoveho, jako je v tom vasem papire, by si prece nikdo nedovolil udelat. Navic, uvedomujete si, ze polovina populace zacne rvat, ze jim z juesej delate policejni stat, nemluve o tom, ze vase popularita bude tak hluboko, ze nebude stat za to ji vykopavat? Proste a jednoduse, dokud se neco nestane, vase navrhy budou odvrhovany jako premrstene a stanoviska jako paranoidni.
0/0
17.5.2002 10:03

Honza B

Re: Zamysleni
Navic, stejnou zbravu, jako dostala Presidentska kancelar, dostala Snemovna represantantu a Senat. Jeslize, ani jedna s tahto slozek nevyhlasila poplach, to bylo proto, ze tam bylo, ze se mozna neco stane, ale nic presneho. V obou vyborech jsou zastoupeni Republikani i Demokrate. To ze to najednou po takovem case Demokrate vytahli? Inu blizi se volby a to je v kazde zemi stejne, kazda zbran je dobra.
0/0
17.5.2002 17:48

Marcella

Re: Re: Zamysleni
Mylite se, tzv. National Security Briefing pro presidenta, je odlisny od toho, co dostavaji urcite komise obou komor. Detailni zpravu dostava pouze president a je vypracovana jeho poradcem pro bezpecnost. Zdaleka mene detailni zprava je urcena komoram.
0/0
17.5.2002 18:48

Honza B

Re: Re: Re: Zamysleni
Draha oponentko. pak jsem se stal obeti novinovych zprav, ale cetl jsem tam, ze bezpecnostni komise (ci vybor, nevim jak to spravne prelozit) pravda ne cely kongress dostava stejne informace jako presidentska kancelar, budu si to muset zjistit. Jinak o tom jednani s Talibanem o rope to bylo uvedeno v BBC  news, nazev clanku "Taleban in Texas for talks on gas pipeline" December 4 1997, jednalo se s company Unocal o asi 1300 km dlouhem potrubi. Taleban je tam napsan s timto spellingem. A konecne mi nikdo nevyvrati, ze za tim, ze jse s tim tak vyrukovalo neni nastavajici volebni boj.
0/0
17.5.2002 19:59

Marcella

Re: Re: Re: Re: Zamysleni
Taliban nebo Taleban, oba vyrazy jsou spravne. Hlavni duvod, proc neni Kongres, jeho clenove ci primo komise pro bezpecnost, detailne informovan, je z bezpecnostnich duvodu. Tento druh informaci je klasifikovan vetsinou jako tajny a pravdepodobnost "nechteneho zverejneni", ci "leaks" je znacne vysoka.
Souhlasim, ze je to vse soucast volebniho boje, od nasmerovani vysokych fondu farmarum (nikoliv ovsem malym farmarum, ale konglomeratum) po nedavnou fotografii Bushe, zvyseni tarifu na dovoz oceli, atd, atd. Vsechno je politika v USA (a jinde na svete). Lide by konecne meli prestat volit a vyhlasit obcanskou neposlusnost vcetne neplaceni dani.
0/0
17.5.2002 22:31

vLada

prekvapeni?
nemuzu rict ze by me to prekvapilo... Rekl bych ze 11/9 ma s Pearl Harborem spolecnyho vic nez jsou media (zatim) ochotna priznat...
0/0
17.5.2002 9:57

Oswald

Kolik ještě
Zase jeden důkaz Bushovy neschopnosti. Vždyť on ani ty prezidentské volby nevyhrál! Vždycky potřebuje alespoň měsíc na jakous takous reakci (páni poradci makejte, já se to pak naučím). Kdyby nejednal rázně Blair, tak se stále bude radit, jak s tou Al-Kaidou zatočit. Můj názor je ten, že kam Bush jr. šlápne, tam něco pos(kaká).
0/0
17.5.2002 9:28

Jarda Pospisil

Clanek v Blistech
Situace je zajimava..... Kdyz jsem si tady dovolil vyslovit nazor tesne po 9/11 v tom smyslu, ze FBI musela mit aspon naznaky utoku se tady kazdy vyjadril v tom smyslu, jaky jsem debil. Na muj E-mail jsem take dostal nejake zpravy o tom, ze me Amerika s**e, nedostal jsem vizum do USA, jsem zakomplexovany atd...A to jsem neuvedl nic vic nez odkazy na clanky z jinych zdroju, ktere se k problemu vyjadrovali trosku jinak. Ne teda podle toho co zrovna bylo na CNN. Samozrejme ze ty odkazy nebyly na 100%( a ani ja je nepovazuju za naprostou pravdu ), ale kazdy si mohl udelat usudek a porovnat. Dneska tady nevidim stejne prispevatele ( snad krome Dana, pokud jde o stejny nick ) , kteri se tehdy vyjadrovali k tem odkazum tak nejak s tim, ze je to absolutni blbost a posilali me na Kubu ci jinam.
Ten odkaz na Britske Listy a udaje ( nechci rict fakta z vyse uvedenych duvodu) jsou jen kompilaci znamych clanku, ktere se objevily davno na iNETu v souvislosti se situaci, ktera predchazela tomu nestastnemu datumu. Jsou to vsechno uvahy, byt treba dobre podlozene( ci nikoliv) , ale nechava se na ctenarich jak to vezmou. Pokud nekdo sleduje jen maistream, tak opravdu nebude schopen si vytvorit vlastni nazor.
No a dnes CNN zverejnila to, ze vlastne o teroristickych utocich 11.zari se vedelo ale ne o tom jak to bude provedeno. Takze kazdy kdo predtim sledoval CNN a veril tomu jak to bylo prezentovano( udelal si nazor) , ted je opet "prekvapeny" dalsi pravdou kterou opet zverejnila CNN. A udela si jiny, treba opacny. To neni jeho nazor, ale nazor, ktery se ted momentalne "nosi". Ale je ten momentalne spravny.....    A tak to pujde dokola.
S pozdravem
Jarda
P.S CNN jsem uvedl jako priklad, v kazde zemi je stanice podobneho typu....A jinak uz od roku 1996 mela FBI a CIA informace z Filipin po zatceni jednoho clena militatni skupiny, ze se planuje utok letadlem jako sebevrazedneho prostredku. Ne samozrejme primo 11.zari 2001, ale ze se o tom aspon uvazuje a jsou trenovani dobrovolnici ( ci mucednici jak kdo chce) . Bylo to v dnesnim USA dennim tisku.  Takze hosi ze CIA mohli zbystrit pozornost, kdyz videli zvyseny vyskyt arabskych "pilotu" v leteckych skolach. .. 
 
0/0
17.5.2002 7:02

Dan(1)

Re: Clanek v Blistech
Máte pravdu v tom, že signály byly. Administrativa byla dlouhá léta informována v tom smyslu, že může dojít k útokům na americké cíle na území USA i mimo ně. V době útoku na USA už byl bin Ládin nejhledanějším teroristou. Těžko ale mohlo někoho napadnout, že někdo použije civilní letadla jako rakety. V polovině devadesátých let zastavila policistka automobil, řízený Arabem (nevzpomenu si na státní příslušnost) a při kontrole dokladů si všimla nesrovnalostí v cest. pasu - byl pravý, ale s vyměněnou fotografíí. Uvědomila federály, kteří v autě našli vybavení, použitelné k výrobě chemických zbraní. Další šetření prokázalo vazby řidiče na výcvikové tábory al-Kajdá. Informace vyvolala u novinářů velké pobavení a obvinili FBI z hysterie a paranoidního myšlení. V takové atmosféře se asi těžko pracuje. Dnes je situace analogická - když FBI získá nějaké poznatky o tom, že se něco chystá, vyvolá to posměch našich i amerických vševědných "intelektuálů", obviňování, že USA hledají záminku k dalšímu bombardování atd. Titíž lidé halasně pokřikují o neschopnosti výzvědných služeb a až dojde k dalšímu útoku, budou zase rozvíjet konspirační teorie.
0/0
17.5.2002 8:53

Radekw

Re: Clanek v Blistech
Opět zpravodajské služby nebo Bush lžou. Jestliže se teroristé učili ovládat letadla je jednoznačné že neplánovali standartní únos!!! Každý terorista ví že posádka letadla je školená tak aby v případě únosu splnila požadavky únosců a udělá to i ve vlastním zájmu. Jestliže se teroristé učili pilotovat nemusím být specialista tajné služby abych si spočítal že jim nejde o unesení letadla a vymáhání nějakých požadavků. Jestliže tajné služby věděli o pilotním výcviku potencionálních teroristů bylo to dostatečné aby pochopili že se chystá něco nového co tu ještě nebylo.
0/0
17.5.2002 9:08

Ladislav Dvořák

Re: Clanek v Blistech
Víte, informací můžete mít celou řadu, včetně dezinformací, ale ty vám málokdy řeknou, co se váš protivník chystá udělat. Útočník má vždy výhodu, protože je první na tahu. Pokud se nenajde zrádce, který plán prozradí, tak se těžko dozvíte, co se skutečně chystá. A zvláště tehdy, když protivník vymyslí něco zcela nového, co ještě nebylo použito. Máte-li směs informací, o kterých nevíte, co je pravda a co lež, pak byste musel být neustále ve 100% střehu u všech důležitých objektů. A to nemůžete zajistit, protože na to nikdy nebudete mít dost lidí, prostředků a také dost ochoty normálních občanů, podrobovat se nejrůznějším prohlídkám a omezováním života. Na to jsou zejména Američané dosti citliví. Po několika měsících totální připravenosti by se mohl klidně najít někdo, který by vzal zbraň a začal střílet po představitelích vlády a zákona, protože by je mohl považovat za odpovědné za omezování osobní svobody. Po prohrané válce je každý voják generálem. Doufám však, že si Američané důkladně proberou, jaké informace měli před 11. zářím, co mohli či nemohli udělat a že z toho vyvodí nějaké závěry pro své bezpečnostní složky. Myslím si, že nejúčinnější by ale bylo zaměstnat lidi, kteří by vymýšleli bez omezení nejrůznější možné nové způsoby teroristických akcí. Teď už víme, že se teroristé nezastaví před ničím, takže i fantazie lidí, kteří by vymýšleli možné akce, by měla být bezbřehá, naprosto oddělená od jakékoliv lidskosti a civilizace.
0/0
17.5.2002 9:26

Jarda Pospisil

Re: Re: Clanek v Blistech
Naprosto souhlasim a nemam co dodat. Ono je fakt asi nejdulezitejsi, aby se Americane probrali z toho, ze "jim se nemuze nic stat". A zacali znovu budovat sit FBI a CIA, kterym tolik oblibeny Clinton trosku( trosku vic )  priskrtil rozpocet. Vsak uz jeden pokus o atentat na WTC byl za jeho vlady ale tehdy se to preslo.... Nedavno byl rozhovor v TV s jednim byvalym pracovnikem CIA a tento pokus byl za Clintonovi vlady v podstate resen ( kdyz to prezenu ) jako dopravni nehoda. Tehdy nikdo nedostal prikaz se zabyvat o co jde, ci snad prijat nejaka opatreni nebo hledat souvislosti. Situace ve svete je tak neprehledna, ze nikdo nevi, kde vypukne dalsi spor. A USA jako celosvetovy ochrance svych narodnich zajmu ( to je spravne, aby me nekdo nenarkl z nenavisti k USA, ale nikdo me nepresvedci, ze to delaji jako samaritani pro blaho ostatnich) delaji jen to, co by udelal kazdy normalni stat( ci spolecenstvi statu)  kdyby mel tu moc. Tim narazim na treba EU, ktera je podle me jen bandou urednicky rizenych zemi bez nejake pevne dane politiky. O OSN nemluvim. To je uplne jiny pripad. Bohuzel tragicky.....
0/0
18.5.2002 16:29

Jarmila

Re: Clanek v Blistech
Nechci ti nadávat, ale asi jsi opravdu zakomplexovaný. Ty že jsi všechno věděl ty jsi všechno říkal. No a co? Víš kolik já jsem toho říkala v životě a kolikrát mi někdo řekl, že nemám pravdu a potom to bylo tak, jak jsem říkala? Člověk, který se tímto zabývá má problémy se svým sebevědomým. Citíš se nedoceněný a snažíš se, aby ostatní to pochopili a uznali to. Je to tvůj problém a nikoho nezajímá. Pokus se dělat něco užitečného než se zabývat sám sebou.    
0/0
17.5.2002 11:05

Olda

Re: Re: Clanek v Blistech
Vam preji hezky a poklidny den plny pochopeni....treba i nazoru ostatnich
0/0
17.5.2002 11:14

Jarda Pospisil

Re: Re: Clanek v Blistech
Jste asi nepochopila a necetla co jsem psal. Nic jsem nevedel.  Ja take nevidim vse cernobile a jen jsem napsal, ze byly i jine informacni zdroje ohledne tech nestastnych udalosti ( take ne na 100% jako jakekoliv informace ) a tak clanek v Britskych listech nebyl pro me prekvapenim.  Tot bylo vse, co jsem chtel sdelit. Nejsem zakomplexovany ale po precteni Vaseho pripevku bych tak trosku videl problem spise na vasi strane v tomto smeru.  Jinak dle meho nazoru, Bush sklizi to co zasel Clinton s tou svoji politikou. Ten jako byvaly "hipie" pod heslem mir celemu svetu v podstae rozvratil spolupraci CIA a FBI a ted USA sklizi plody prace tohoto mirotvorce. Preji Vam hezky den.
0/0
18.5.2002 6:26

Frankie

Re: Clanek v Blistech
Tohle všechno se tu již x-krát probralo horem dolem. Když se tu opakují stejné argumenty, zopakuji jednu z tehdejších otázek. Pokud by dnes nějaká teroristická skupina začala vyhrožovat, že v blíže nespecifikované brzké době (za týden, za měsíc, za rok) možná zaútočí na významnou budovu v Česku (zanedbatelná rozloha vedle USA), a byli by ještě takoví grandi, že by dopředu prozradili, že to bude letadlem, co s tím jako odpovědný činitel uděláte? Obzvlášť, pokud by ti syčáci neřekli, kde to letadlo unesou (třeba v Polsku) a zda to bude mrňavá Cessnička nebo obří airbus. 
Zakážete letadlům létat přes naše území, všichni cestující budou chodit k odbavení nazí, nebo ke každé významnější budově postavíte protiletadlovou baterii? Že i ty nejpřísnější prohlídky nejsou ani nyní spolehlivé, ukázaly četné testy agentů FBI, kteří na palubu letadel pronesli leccos včetně pistole (o teroristech s náloží v botě ani nemluvě). Co teprve v době, kdy se to ještě "nebralo tak vážně"?
Se stejnou logikou se mohu ptát, jak je možné, že Němci byli tak překvapeni vyloděním v Normandii? Znali přeci místo i čas vylodění dávno dopředu. Ano, znali, ale společně s tím měli hlášení o desítkách dalších kombinací míst a časů. Přitom o invazi lze směle říci, že Němci věděli i to, JAK bude provedena.  
Co se týče těch našich pilných překladatelů Guardianu, o těch si dávno myslím svoje.
0/0
17.5.2002 16:25

Jarda Pospisil

Re: Re: Clanek v Blistech
Mate naprostou pravdu. Jak jsem reagoval vyse, tak pro mne skutecne ten clanek v Britskych Listech nebyl prekvapujici. Snazim se vysvetlit jen to, ze uz od pocatku byly i jine informacni zdroje ( samozrejme ne bez chyb ) a ty prinasely jine souvislosti. A jak jsem psal je v podstate na ctenari jak si to prebere. Cely ten muj blabol byl o tom, jak media dokazi manipulovat s verejnym minenim. Jinak kdo vlastni media asi vite a kouknete jak jsou  predkladany informace treba ohledne izraelsko-palestinskeho konfliktu. Nejsme v rozporu a preji hezky den.
0/0
18.5.2002 6:47

concern citizen

Nikdo neni prorokem!
Prezident Bush, jak se zda,je casto kritizovan za chyby, ktere provadela  8 let Clintonova administrace, kteri resili terorismus a vse  kolem zpusobem, ze by jeden zaplakal. Jak je jiste vsem znamo, president Clinton mel jine priority. Na klicovych mistem byli velmi casto lide sice oddani ale neschopni  pro vykon funkce. Za rok nejde  zmenit " mess" ktery byl tvoren po leta. Dejte prezidentu  Bushovi kredit, ktery si zaslouzi.
0/0
16.5.2002 23:12

jenda venda

Re: Nikdo neni prorokem!
jojo, ale teď jsou tam úplně jiní, že ano? A jsitěže souhlasíme, a odhodlaně dáváme sebe jako cíl dalšího bombardování coby kredit, dokud se nenajdou ti nejlepší (bože můj, jak jsou si tyhle mozky vylízaný podobný po celém světě...)
0/0
17.5.2002 3:50

Petrasek

Jo to mas pravdu cetl jsem to je to BOMBA....
0/0
16.5.2002 22:09

hovnival

Re: Jo to mas pravdu cetl jsem to je to BOMBA....
Ja jsem to taky cetl, ale jako bomba mi to nepripada. Je to proste jenom jiny pohled na stejnou vec. Mozna je to pravda, ale spis mi to pripada jako pouhe dohady a snaha o senzaci....
Mimochodem prectete si i jine clanky v Britskych listech a pochopite, ze jejich zamereni je pomerne jednostranne a ne moc objektivni. Ale to je jenom nazor muj, a ja jsem pouhy Hovnival.....
0/0
16.5.2002 23:28

Roman Durdis

Re: Re: Jo to mas pravdu cetl jsem to je to BOMBA....
Jaká snaha o senzaci? Je to snaha zjistit, jak to bylo doopravdy. Že jsou američani pěkný parchanti se ví už dávno - a kolik toho ještě zdaleka nevíme! Stačí se kouknout, že na tý strance píše např. Jan Keller - nejlepší a hlavně objektivní a se zdravym rozumem publicista, kterýho znam. Ale obecněji, co je neobjektivního např. na těch zprávách, který tam píšou?? Ty úplně stejný zprávy jsou i tady na Idnes... Naopak, tady píšou spoustu věcí, který na Idnes nenajdu. Pokud chce někdo senzaci, tak čte stupidní plátky typu Super nebo Blesk... Což já rozhodně nejsem!
0/0
16.5.2002 23:52

hovnival

Re: Re: Re: Jo to mas pravdu cetl jsem to je to BOMBA....
Ano, je pravda, ze nevime, co a proc se to skutecne stalo. A myslim si, ze se to ani nedovime. Je dobre si precist jine nazory nez jsou v beznych novinach, ale taky je dobre o tom premyslet a udelat si vlastni nazor. Americani jsou parchanti (predpokladam,ze mluvis o vlade a podobnych vysokych institucich), to uznavam, ale ne o nic vetsi nez Cesi nebo Nemci nebo Anglicani............
0/0
17.5.2002 7:48

citty

uz se proberte fakt,ze jo....
http://www.blisty.cz/txt.php?id=10121&iid=999   prectete si tohle a pak pojdte pokecat OK????
0/0
16.5.2002 22:01

lipo

TY VOLE UZ SE PROBERTE Z TOHO SNU.....
Pohledni na tohlehttp://www.blisty.cz/txt.php?id=10121&iid=999 a pak neco rikej otevrou se ti oci jako hovado....
0/0
16.5.2002 21:59

Roman Durdis

Re: TY VOLE UZ SE PROBERTE Z TOHO SNU.....
jo, dík za odkaz... fakt dost dobrý
0/0
16.5.2002 22:43

Ondrej

Re: TY VOLE UZ SE PROBERTE Z TOHO SNU.....
takovych clanku ti napisu deset. Ty se prober.
0/0
17.5.2002 11:48

Roman Durdis

Re: Re: TY VOLE UZ SE PROBERTE Z TOHO SNU.....
Napis jeden, ok? :-) Napred prolez vsechny zahranicni nety Guardianem a N.Y.Times pocinaje, pres FBI az U.S. Army konce (vsechno takovy neduveryhodny zdroje, co...) a pak z toho vyber vsechny fakty - dostanes spousty veci ktery nesedi, a to je vic nez podezrely! Mozna ses dobrej ze bys takovych clanku napsal deset, ale tim bys vlastne potvrdil jen to co uz bylo napsano... :-) Protoze kazdej, kdo to zkouma bliz, zjisti (i bez zahranicnich zdroju), jak trapne hodne spousta veci nesedi! Uz kdyz jsem 11.9. v televizi videl "rozbitej Pentagon" a Boeing kterej se z narazu do nej asi rozplynul a stihacky, ktery uplne "neschopne" nechali narazit dalsi dve letadla, bylo mi to trochu podezrely; navic jak o utoku "nevedeli", ale hned po nem uz meli zjisteny pachatele... Americani proste normalnim lidem vymejvaji mozky a delaji z nich blbce a pokusny kraliky.
0/0
17.5.2002 12:28

předseda

Re: Re: Re: TY VOLE UZ SE PROBERTE Z TOHO SNU.....
Prostě - ať žijou konspirační teorie; člověk od přirozenosti touží po senzacích, že ano ?
0/0
18.5.2002 19:52

www.osud.cz

Výbušniny v budovách WTC?
Pohled na zářijové události trochu jinou optikou... http://www.osud.cz/magazin/clanek.php?id=675
0/0
16.5.2002 20:44

JB

Re: Výbušniny v budovách WTC?
Nepodival jsem se odkud je clanek prevzat, ale autor zrejme sledoval prilis mnoho X-files a navic ma mizerne zaklady fyziky. Co asi udela horni cast po te, co uprostred "vypln" shori? Horni cast ma taky nejakou vahu .  Navic jsem tu dobu prozil v USA  a nezda se mi, ze by to byla sabotaz. Je tezko vyjadrit nalady, lepe to zazit na vlastni kuzi... Nepotrebuju to zazivat znovu. A brat to jako podporu prumyslu k rozkyvani ekonomiky..... to je trosku cerny humor. Lide co jsou ve vlade jsou uplne stejni jako my vsichni. Vy byste to tak naplanovali nechat umrit matky malych deti?????
0/0
16.5.2002 21:02

Padák

Re: Re: Výbušniny v budovách WTC?
My ne, my nemáme touhu po moci dosažené jakýmikoli protředky, my nezkoušíme nové zbraňové systémy na vlastním obyvatelstvu, my nebudujeme rozsáhlé podzemní komplexy o několika levelech pro elitu pro případ celosvětových kařastrof včetně konfliktu vyvolaného případně námi atd., atd. atd.
0/0
16.5.2002 22:47

Vizionar

Re: Re: Výbušniny v budovách WTC?
Pozor ! Toto je reakce pouze na posledni vetu Vaseho prispevku
Znate  hru od Cimrmanu , kde jedna postava rika ; "Ale mlady pane , copak vam mohou vzit dul ?!"
Me nezbyva nez spolu s pani Smrtkou v pozadi dodat ; " Ha ha ha  !!! "
Osobne uz americkym politikum neverim ani tvrzeni , ze hlavnim mestem USA je Washington.
0/0
17.5.2002 4:18

Dan(1)

Re: Exkrementy v hlavách psychotroniků?
Nejste nic jiného, než psychopati, žádní psychotronici. Na Pentagon nic nespadlo, ve WTC byly tuny výbušnin, a celé to organizovala americká vláda. Elvis Presley se dodnes podle "psychotroniků" skrývá v klášteře. Usáma si může stokrát libovat, jak mu to hezky vyšlo, ale ty kazety s jeho projevy jsou podvrhy. Francouze v Pákistánu zabila francouzská tajná služba, Němce v Tunisku pro změnu německá. Vezměte si nějakou pilulku, nebo skončíte ve svěrací kazajce.
0/0
16.5.2002 21:27

Padák

Re: Re: Exkrementy v hlavách psychotroniků?
Satiry si cením. To tvoje však není dobrá satira, ale šrot. Jednostrannost z jakékoli krajní pozice myšlení nikdy nesvědčila. Asi proto se ti to nepovedlo.
0/0
16.5.2002 22:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.