Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Květinový den nemám ráda, říká nemocná žena

Při včerejším Květinovém dni si lidé v celé zemi kupovali žluté květy jako výraz solidarity s těmi, kdo mají rakovinu. Dvaačtyřicetiletá Kateřina Tetivová touto nemocí trpí. A Květinový den nemá ani trochu ráda, přestože si porozumění lidí váží. Sama totiž ví nejlépe, jak je vzácné. Říká, že se během své nemoci s příliš velkým pochopením okolí nesetkala. "Člověk se nestačí divit, kolik hodných lidí najednou kolem sebe potkává," hodnotí den, který připadl na včerejšek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

danny

rakovina
Vazeni, ja mam kolegyni ktera ma rakovinu a to co tady ctu o pani Katerine, ktera hlasa, ze na ni div nekoukaji, jako kdyz ma lepru mi prijde jako naprosty nesmysl. Neznam jedineho cloveka, ktery by kolegyni odsuzoval, vsichni ji pomahame jak muzeme bohuzel u je to treti kolegyne. Ani jednou se o nich muj zamestnavatel nezminil jako o nemoznych. Mel obavu o to kdo bude delat jeji praci, ale ani ja ani neznam nikoho ze sveho okoli, ze by cloveka s rakovinou odsuzovali. Myslim si, ze pani Katerina je asi ze sveho zdravotniho stavu psychicky nemocna a neumi navazovat pratelske kontakty. Ono prijit k novemu zamestnavateli a vyprdelit mu hned, ze mate rakovinu je pekna blbost. Tohle je osobni vec kazdeho. Ono zalezi se kterou vrstvou obyvatelstva se pani K. styka. Myslim si, ze kvetinovy den ma svuj smysl. Jo a ty hlasky o svinich, ktere maji platit jeste vice, je mi zle, ze mezi nami zijou zavistivci. Kazdy ma penez tolik kolik si zaslouzi a kolik jich je schopen vydelat.
0/0
17.5.2002 14:02

karel

Zase ty chudinky
Zase další chudinka ukřivděná. Strejně si to způsobila svým životem a teď dělá, že jí všichni ubližujou. A kdyby měla VŠ, tak by rozhodně o práci nouzi neměla. Z takových lidí se mi úplně zvedá žaludek. Sám platím měsíčně velmi nadstandartní zdravotní pojištění a nevyužívám jej vůbec, nevidí pak tedy důvod dávat někomu pokrytecky dvacku z čehož polovina půjde na náklady a o zbytek se postará pojišťovna jako o svůj kšeft. 
 
0/0
16.5.2002 10:30

Tomas Grunfeld

Re: Zase ty chudinky
Mozna bys to svoje uzasne nadstandardni pojisteni mel venovat nejakemu psychologovi, aby tio zkusil dat doporadku hlavu. Muzu te ubezpecit, ze mje se zase zveda zaludek z tebe, a ver, nejsem sam.
0/0
16.5.2002 11:28

Franta7

Re: Re: Zase ty chudinky
Zase nějakej co přispěl desetikorunou a vydrží mu to rok. Pořádně makej ať ti zaměstnavatel odvede alespoň 50000Kč na zdravotní pojištění tím přispěješ mnohem víc. Jinak neznám firmu která by se dívala na někoho s rakovinou jako na někoho kdo má lepru. To jsou keci.  A spousta nemocných rakovinou jsou kuřáci. Nápis "kouření škodí zdraví" celý život přehlíželi dělaji si srandu z nekuřáků a znepříjemňují jim život a pak až to přijde jsou strašný chudinky. Navrhuji kuřáky vůbec neléčit ať si to platí sami. Zdravotnictví by ušetřilo na lidi co za to opravdu nemouhou.
0/0
16.5.2002 11:50

Franta7

Re: Re: Re: Zase ty chudinky
Paní v článku sice nemá jako většina rakovinu plic ale rakovinu kůže. To je podobný. Většina připadů rakoviny kůže je z přílišného slunění. A jak znám některý ženský tak se musí opalovat a opalovat a lichotí jim že jsou hnědý jako uhel a být nejhezčí. Rady lékařů celý život pro krásu přehlíží.
0/0
16.5.2002 12:06

Marek Skřipský

Re: Zase ty chudinky
Běž se nechat vyšetřit k psychiatrovi,na to ti možná bude tvé vysoce nadstandartní pojištění stačit.
Mě osobně zemřeli na rakovinu tento rok v krátkém sledu po sobě dva kamarádi.Nejsem lékařský specialista,ani bohatý mecenáš,tudíž květinový den a podobné celonárodní sbírky jsou pro mne jediným způsobem jak přispět alespoň skromným dílem k porážce této svinské nemoci.
0/0
16.5.2002 12:26

Franta7

Re: Re: Zase ty chudinky
Jesli to nevíš tak z vysokého zdravotního pojištění např.pana Karla byla hrazena péče o tvé příbuzné, takže by jsi všem takovým měl naopak poděkovat! Zdravotní pojištění má u nás zatím solidární charakter. A ne z té desetikoruny kterou jsi pokrytecky přispěl !
0/0
16.5.2002 12:45

Petr

Re: Zase ty chudinky
Naprostej souhlas. Platíme dost vysoký zdravotní pojištění, nechápu, proč by se měli vybírat peníze takovýmto způsobem. Bohužel, je to asi taková česká povaha
0/0
16.5.2002 14:53

Koník

(Ne)povinná četba
Doporučuji knihu "Umlčené tělo" od Raymonda Murphyho. To je člověk, mimochodem významný antropolog, kterému diagnostikovali nádor v páteři. Jeho následující léta života znamenala ochrnutí celého těla, které postupovalo pomalu, asi dvacet let, potom umřel. Rozhodl se o tom napsat knihu, v podstatě studii o životě lidí takto postižených. Přečtěte a pak suďte.
0/0
16.5.2002 10:04

Franta7

Přispějte 60-ti miliardama tím že nebudete volit stíhačky.
Toníku kup si kytku za 20Kč přispěješ takovy lidi jako pani Katerina ani ne 10Kc. (Narozdil od sviní ktery ze svych premrstenych platu odvadi desetitisice). A pak pujdes volit CSSD, US nebo KDU ktery chteji zaplatit 60miliard z nasich dani na stihacky. Nebo jdi volit ODS ktera se stejne s CSSD domluvi.  Lidi volte jakoukoliv jinou stranu tim pomůzete mnohem vic. - 60miliard na vic do zdravotnictvi to uz je lepsi nez ta desetikoruna.
0/0
16.5.2002 9:44

Franta7

Re: Přispějte 60-ti miliardama tím že nebudete volit stíhačky.
CSSD+KDU+US svým hlasováním pro nákum stíhaček zadluží zemi na desítky let. Chudák ta strana co teď vyhraje a dostane se do vlády.  Všichni ji budou kritizovat za to že už nezbývají peníze na jiné potřebné věci. A že za ČSSD se žilo lépe....
0/0
16.5.2002 11:01

Franta7

Přispějte 60-ti miliardama tím že nebudete volit stíhačky.
Toníku kup si kytku za 20Kč přispěješ takovy lidi jako pani Katerina ani ne 10Kc. (Narozdil od sviní ktery ze svych premrstenych platu odvadi desetitisice). A pak pujdes volit CSSD, US nebo KDU ktery chteji zaplatit 60miliard z nasich dani na stihacky. Nebo jdi volit ODS ktera se stejne s CSSD domluvi.  Lidi volte jakoukoliv jinou stranu tim pomůzete mnohem vic. - 60miliard na vic do zdravotnictvi to uz je lepsi nez ta desetikoruna.
0/0
16.5.2002 9:44

Toník

Mila pani Katerino ...
Jsem velmi dojat clankem o trpitelce - pani Katerine. Ona to ma tezke, ona mela diagnozu - RAKOVINA. Nema rada "Kvetinovy den". To je jen a jen jeji vec. Takoveto akce svuj smysl nesporne maji a neni nutne o tom diskutovat. Ac se nam to libi nebo ne, tak penize v lecbe tohoto druhu nemoci hraji dost podstatnou roli ... A co rici pani Katerine? Jestlipak ono v tom stridani tech zamestnani neni neco jineho. Treba neschopnost, at pracovni, tak v navazovani mezilidskych vztahu. Proc svadi nemoznost nalezt stale misto na svou nemoc a na predsudky proti ni? Vzdyt na tech prvnich pracovnich mistech o sve nemoci mlcela a presto tam nevydrzela ... no nevim, nevim pani Katerino. Chtel bych jen dodat, ze mam uplne jine zkusenosti (az na zanedbatelne pripady) s pristupem lidi k lidem s diagnozou rakovina. Takze, pani Katerino, pokud jste dusevni masochista, tak se trapte dal, ale nahazejte na vsechny lidi, kteri se takovym, jako jste vy, snazi pomoci, spinu!
0/0
16.5.2002 9:23

Koník

Re: Mila pani Katerino ...
Toníku, Toníku, ty jsi ale vůl.
0/0
16.5.2002 9:54

Toník

Re: Re: Mila pani Katerino ...
Hmm, opravdu promyslena reakce ... zrejme s IQ kone nelze vic napsat, ale i tak blahopreji.
0/0
16.5.2002 10:01

Koník

Re: Re: Re: Mila pani Katerino ...
Tak si přečti můj poslední příspěvek. To, co jsi napsal předtím, se však jinak komentovat nedá.
0/0
16.5.2002 10:07

jarmila

Re: Re: Re: Re: Mila pani Katerino ...
Pravda je, že Toník mohl trochu ubrat na razanci ve vyjadřování, ale něco podobného jako jeho mě napadlo taky: opravdu jsem nepotkala nikoho, kdo by měl  rakovině vztah jako k lepře a odmítal se s druhým bavit jen proto, že měl nebo má rakovinu. Proč by to dělal? Nemocnému se může stát, že přijde o místo kvůli častým absencím, což se může týkat i matek s dětmi, těch, kteří se starají o těžce nemocného člena rodiny atd. - ale to je jiný problém, to se tu teď neřeší. Nepřipadá mi na místě paní Kateřinu obviňovat z neochoty nebo neschopnosti navázat kontakty s lidmi apod., spíš bych řekla, že je tady dost práce pro psychologa - rakovina je nemoc, při které jde skutečně o všechno a strach o život jistě může člověka všelijak poznamenat. Třeba tak, že vidí nechuť k své osobě a odmítání i tam, kde nic takového není - ale svými rekacemi to samozřejmě dodatečně vyprovokuje. Nebo, když už se ke své nemoci "přizná", potřebuje se z toho vypovídat natolik, že každého odradí prostě tím, že o ničem jiném nemluví. Jednou může mít nemocný smůlu, že narazí na blbce, který si myslí, že rakovina se přenáší kapénkovou nákazou, ale tolikrát???
0/0
16.5.2002 11:12

Toník

Re: Re: Re: Re: Mila pani Katerino ...
No, tak tedy k tomu Vasemu prispevku, na ktery se odkazujete. Je sice zajimavy , ale mimo tema. A moje reakce na clanek, diky, ktere me oznacujete nazvem vul, neni nikterak prehnena, ale asi prilis slozita, aby to konsky mozek mohl pochopit, ze? Jestli chcete jeste reagovat, tak ne jenom na svetlo, jak cinite doposud, ale pokuste se nejak popsat, co se Vam nelibi ... nebo radeji ne, planych diskusi je tu dost.
0/0
16.5.2002 11:55

Koník

Re: Re: Re: Re: Re: Mila pani Katerino ...
Vaše reakce mi připadá spíš povážlivě zjednodušující. Kniha, kterou doporučuji není vůbec od tématu. Budete-li mít čas, přečtěte si ji a uvidíte, že nemocní lidé se skutečně dostávají do velkých potíží, které způsobuje jejich handicap, bez ohledu na to, zda s ním bojují nebo ne. I když jsou určitě lidé, na kterých to na první pohled není vidět, protože se o tom neodvažují mluvit. Kanadské filmy o postižených, kteří jsou vlastně "úplně v pohodě", jsou zkreslující a domnívám se, že skutečně postiženým mohou spíše uškodit, protože prezentují jako "normální", když někdo o svém problému mlčí. Tady máte názorný příklad, jak dopadla paní, která o tom něco řekla. Nechci být nějakým obhájcem, tu paní neznám, ani nevím, jestli skutečně dělá vše pro to, aby své problémy vyřešila. Ale v této diskuzi se setkávám se spoustou takových "pravd" typu "stejně si za to může sama", že mi skutečně běhá mráz po zádech. 
0/0
16.5.2002 13:00

jarmila

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mila pani Katerino ...
Ale no tak nepřehánějte. Prostě nevěřím tomu, že tak "dopadla paní, která o tom řekla". Přece jen jsem se už setkala s pár lidmi, kteří mají nebo měli rakovinu, a skutečně nevím o tom, že by se jim lidé kvůli tomu začali vyhýbat.
0/0
16.5.2002 13:19

Koník

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mila pani Katerino ...
To netvrdím. Spíše poukazuji na některé reakce v této diskuzi. 
0/0
16.5.2002 13:26

Toník

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mila pani Katerino ...
Tak konecne vice nez nadavky a dve slova navic ... tu knihu jsem cetl a je to docela silny zazitek, nicmene si nemysli, ze bych tam mohl nalezt reseni problemu te zeny z clanku. Priciny, to ano, nikoli vsak reseni ... Navic, bych rad, abyste si muj prispevek na pocatku precetl pozorne, abyste me neobvinoval z "pravd" type "stejne si za to muze sama". Ta zena za tu nemoc zrejme nemuze, pokud to neni tedy prilisna vyznavacka vystavovani sveho tela na letnim slunicku. Co se tyce problemu, ktere ona popisuje, tak tam zrejme podstatnou roli hraje jeji psychicky stav. Opravdu neverim tomu, ze ma pravo hazet problemy ve svem osobnim zivote na ostatni. Jak jsem jiz napsal, pripada mi ponekud podivne, ze ta zena si stezuje na postoj ostatnich lidi k jeji nemoci, kdyz jim ani (alespon v prvnich pripadech jejich zamestnani) o te nemoci nerekne. Tolik k tomu clanku. Nakonec bych chtel poznamenat, ze s touto nemoci, ackoli s jinou formou (ostatne ta Vami zminovana kniha se tez tyka uplne jine formy nemoci, nez jakou trpi pani Katerina), mam tez jistou zkusenost. A take proto si dovolim s pani Katerinou nesouhlasit ...
0/0
16.5.2002 13:51

Koník

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mila pani Katerino ...
Už Vás chápu.
0/0
16.5.2002 15:44

Franta7

Supové převlečený za dobráky.
Přesně tak! Je to nechutné citové vidírání od méně inteligentních lidí a většinou chudých lidí a studentů které se rádi ukazují jak jsou dobří. Poumůžou všem raději když budou makat a vydělávat prachy ! Já jsem třeba zaplatil na zdravotním pojištění 50.000,-Kč. A nějaký nezaměstnaný ženský který nezaplatí ze svého platu na zdravotní pojištění ani korunu tak se chlubí že nosí kytku za 20Kč - po odečtu výrobní ceny a na administrativních nákladů to možná neni ani 10Kč. Takže správné je makat vydělávat prachy jak to jenom jde a ne postávat před supermarketem a obtěžovat cizí lidi. A studenti místo toho se učit - tím v budoucnu pomůžete víc! - Když budete mít větší plat budete platit větší daně!
0/0
16.5.2002 9:16

Franta7

Re: Supové převlečený za dobráky.
Myslím samozřejmě srážky na zdravotní pojištění - z platu jde také daň z přijmu za kterou se nakupují stíhačky a tak - ale to jiná kapitola........
0/0
16.5.2002 9:23

Koník

Re: Supové převlečený za dobráky.
Předpokládám, že jste pro zvýšení daní :-))))
0/0
16.5.2002 10:11

HC

Den citoveho vydirani a prodavani odpustku
Tak mi to totiz pripada. Na jedne strane citove vydirani, obtezovani na ulici, vyvolavani v lidech pocitu viny (kdyz nemas pripnutou zlutou hvezdu tak jsi nejspis nesoucitna svine) a na druhe strane je to prodavani odpustku (tak ted jsem prispel na konto proti rakovine, jsem dobrak, maze se tim, ze jinak nikomu nepomaham apod.). Nevim jestli jim za to ty ziskane penize stoji. Pro me jako pro cloveka ktery na sebe nerad upozornuje je chodit oznacen zlutou hvezdou, mirne receno neprijemne, kdyz to ale neudelam tak jsem zase tercem pohrdlivych poznamek a pohledu tech prodejcu, kde jsem odmitl tu zlutou znacku koupit. Neprijemny zazitek. Z principu na takhle pokryteckou a vyderacskou kampan nikdy neprispeju.
0/0
16.5.2002 8:56

Koník

Ach, ty principy
Z principu pošlete peníze anonymně. Číslo nějakého konta si jistě najdete.
Částečně máte pravdu. Nikdo není nucen chodit s květinkou v klopě, je to vaše věc. Stejně tak je vaše věc, jestli chcete přispět nebo nechcete. Pro vás jsou zřejmě principy svaté. V pořádku. Pomoc bližnímu je také princip. Jde jen o to, který je vám bližší. To je také jenom na vás.
0/0
16.5.2002 10:19

sx

Kecy
Samy kecy....
0/0
16.5.2002 8:55

pavel

charita je dobra vec..
uplne souhlasim se smutkem pani k.t. - je urcite jednodussi hodit slepemu v podzemce 10 kc do kelimku, nez ho vzit za ruku a prevest pres ulici.. je to docela jiste vychovou - spoustu let byli jakkoli postizeni pred 'normalnimi' lidmi zavreni, jejich integrace do spolecnosti je porad komplikovana i pres kazdodenni snahy mnoha organizaci a sdruzeni. jak nevdecna je to prace, si moc lidi asi ani neumi predstavit, proto vsem strasne moc dekuju (prestoze nastesti jejich pomoc nepotrebuju), jsou mnohem dulezitejsi, nez tyto, pri vsi ucte k nim, obcasne akce (at jiz kvetinovy den, beneficni koncerty apod.). vsem vam preju, abyste byli zdravi, jak to pujde, a tem, kteri to potrebuji, pomahali ne jen pri oficialne vyhlasene prilezitosti.
0/0
16.5.2002 8:45

Koník

Re: charita je dobra vec..
Souhlasím s vámi. Nemyslím si, že by charitativní akce byly špatné. Přispět alespoň na nějakou by mělo být pro každého, kdo přispět může, samozřejmostí a nemusel by se kvůli tomu ani dekorovat.
0/0
16.5.2002 10:22

uncle.duke@seznam.cz

Alespon se vyberou nejake penize, ktere neni schopen zajisti stat
Prospesnost akce vidim hlavne v tom, ze se snad podari dostat na potrebne misto urceni alespon nejake financni prostredky, ktere v non-bananovych republikach zajistuje stat. Jinak zcela souhlasim s Jardou M., ze planovane pocitovat solidaritu (ci jine city) v urcity den je trochu... zvlastni. IMHO zalezi na kazdem cloveku, jaky vztah (a kdy :-> ) k ruzne postizenym lidem chova ci nechova.
0/0
16.5.2002 8:38

Diplomat

Re: Alespon se vyberou nejake penize, ktere neni schopen zajisti stat
A zahrnují ty tvé non-banánové republiky taky třeba USA, frajere Duke? Jen si zkus spočítat, kolik bys s takovouhle nemocí platil v USA z vlastní kapsy a jak dlouho byste na to měli... Jo, hochu, šermovat s banánovejma a non-banánovejma republikama je trošku ošemetný... Zrovna v ohledu zdravotnictví nemáme takovým USA nebo Velké Británii, které jistě v tvém světě figurují na straně "non-banánových", nemáme co závidět...
0/0
16.5.2002 9:16

australena

ceske zakony
Mne by zajimalo, co rikaji ceske zakony tomu, ze je nekdo diskriminovan zamestnavatelem kvuli zdravotnimu stavu ktery, podle lekarskeho potvrzeni, neznemoznuje pacientovi normalni vykonavani  sve prace.
0/0
16.5.2002 7:41

Jarda M.

Nemam rád kampaně...
Není to divné, že všichni jsou samá charita na den květin, povinně jsou veselí na Silvestra, mají se rádi na štědrý den nebo Valentýna ale jinak po celý rok by se nejraději vzájemně požrali?
0/0
16.5.2002 7:24

Jirka

Re: Nemam rád kampaně...
Souhlasim.......mene pretvarky a vic mysleni.
0/0
16.5.2002 10:23

Jiji

Tuto akci vidim na jedne strane jako uspesnou, na druhe strane je vlastne nebezpecna. Hodne lidi da dvacet korun, pripne si kytku a potom cely rok zije z toho, ze prispeli na charitu. Na dobrocine ucely prispeje pouze touto castkou a cely rok uz jen vzpomina, jak je dobry, ze dal na charitu. Timto medialne obrovsky podporovanym siditkem si uspokoji svou potrebu charity a konec. Velice si vazim lidi, kteri prispivaji ve vetsim meritku. At jiz formou penezni ci svou cinnosti ve volnem case. Kyticky jsem prodaval a obdivoval jsem lidi, kteri hodily penize do kasicky, ale kyticku si nevzali.
0/0
16.5.2002 5:41

vlczaak

Re:
souhlasim... na jedne strane je to dobre, ze si lidi kupujou kytky a pripinaji se - spoustu ostatnich pak jde do sebe, tu kytku si taky koupi a pripne - lavina, ktera stoji za uspechem akce. pokud je tedy uspechem mysleno vybrat co nejvice penez. ovsem stavet penize na prvni misto mi nepripada moc uslechtile. ja osobne si kytku nepripinam - i kdyz si ji vezmu, je to symbol akce. je mi proti srsti davat verejne najevo - vidite, ja uz jsem prispel... vlastne, pripnul jsem ji svemu malemu vlckovi, ktery z toho jeste nema rozum a libi se mu nosit kytku jako ostatni :o) jinak si myslim, ze diky nasemu solidarnimu systemu zdravotniho a socialniho pojisteni - nic proti nemu - prispiva na lecbu rakoviny kazdy, kdo se snazi si neco vydelat.
0/0
16.5.2002 8:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.