Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V předpisech o nebezpečných látkách jsou stovky chyb

Nové předpisy, podle nichž se řídí převoz nebezpečných chemických či toxických látek po silnici a po železnici, mohou být stejně nebezpečné jako převážený materiál. V předpisech, podle nichž se například určuje, v jaké cisterně smí chemikálie být, anebo zda je obsah cisterny jedovatý či hořlavý, je totiž spousta chyb. Teoreticky se tak může stát, že cisterna poveze toxickou látku, kterou dopravce podle předpisu označí chybně jako hořlavinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Krutas

Nebezpecne predpisy a chyby...
Je v Cesku vubec neco bez chyby? Hlavne, ze mame predpisy, jestli dobre nebo spatne, jestli je vubec nekdo dodrzuje je nepodstatne. Hlavne jsou dulezite ty predpisy a kulate razitkaA budeme je tvrde vyzadovat! Trestat za podrazy uz potom nebudem, prislo byse taky na nas!
0/0
10.5.2002 15:10

Krutas

Nebezpecne predpisy a chyby...
A v cem v Cesku nejsou? Hlavne, ze jsou na vsechno predpisy. Jestli dobre, nebo spatne, jestli je nekdo vubec dodrzuje je nepodstatne. Hlavne, ze mame predpisy A tvrde je vyzadujeme i kdyz vime, ze nejsou k nicemu
0/0
10.5.2002 14:53

Krutas

Re: Nebezpecne predpisy a chyby...
Tady to dobre funguje. Tak jsem si myslel, ze se tam nevytiskne nic a ejhle. Jak to prosim Vas delate, kdyz Vam ty uvadene tri vteriny vezmou pul hodiny a potom se Vas prispevek objevi 2x i 3x ? Je to asi hodne odsud daleko! Budu toho muset nechat. Bere mi to sileneho casu. Verim, ze to Honza uvita. Zajimave ale je, ze to tak dobre jede jenom tady? To nemyslim vubec ironicky. Jen nesmely dotaz.
0/0
11.5.2002 4:40

frank

nebezpečné látky
Možné chyby v legislativě, ke které jsme mezinárodními smlouvami přistoupili v oblasti přepravy nebezpečného zboží například u silniční dopravy (ADR) již v roce 1987 a železniční dopravy (RID) v roce 85, jsou jedna strana mince. Druhou je nedodržování alespoň toho elementárního  co je psáno. A nedodržuje se mnoho ustanovení, protože nikdo dosud nekontroloval. Jak jsme mohli zaznamenat výmluvy státních orgánů, tak na straně českého území jsme nebyli schopni identifikovat úkapy z cisteren  na Cínovci, přestože němečtí policisté toho byli schopni. Nebude to o tom, že mají lepší zrak, ale spíše o tom, že vědí. Chyby začínají povětšinou již u výrobců chemických produktů nebo původců chemických odpadů, když nepoužívají správně obaly, například nečiníce rozdílu mezi obaly pro pevné a kapalné látky, jak jsou specifikovány v předpisech pro přepravní řetězce. Dále aby ušetřili, ne vždy přepravují i nebezpečné látky po silnici v souladu s předpisy. Látku deklarují jinak, aby nemuseli najímat vozidla ve speciálních upravách podle ADR, tato vozidla jsou uravena a označena oranžovými tabulkami s čísly, s kvalifikovanými, protože školenými řidiči. Také se tak vyhýbají povinosti stanovené v zákonech, totiž hlásit přepravní trasy, kterými bude takový nebezpečný materiál přepravován. Někteří zástupci státu, zejména starostové obcí, ani netuší, že takové ohlášení je ze zákona povinností a potom v televizi říkají přinejmenším nepravdy. Pořádek nenastane do té doby, dokud policie nebude standardně provádět na silnicích kontroly zaměřené tímto směrem. Českým drahám budiž ke cti, že skutečně této oblasti věnují pozornost od jakživa. Špičkou jsou z tohoto pohledu aerolinie, řídící se předisy IATA pro přepravu nebezpečného zboží a námořní doprava (IMDG-code), kde se pracovníci například námořní policie se znalostí věci před vyplutím lodi nerozpakují vyloučit vadně deklarované, nebo zabalené, zboží vyloučit z přepravy. Všechny tyto předpisy jsou zastřešeny stále aktualizovaným dokumentem zvaným slangově Orange book. Jedná se o specifikace, převzaté do předpisů  všech přepravních řetězců. Je to dokument vydávaný Komisí OSN pro přepravu nebezpečného zboží, jehož název je Recomandation for transport dangerous gods (RTDG). Obaly určené pro přepravu nebezpečného zboží musí nést na sobě kód s mnoha informacemi o něm. Obvykle tyto kód obsahují symboly UN nebo RID nebo ADR. Ze zákona je další povinností naplněný obal označit tak, aby bylo zřejmé jaká látka je přepravována. S tím souvisí další zákoná povinost vybavit náklad bezpečnostními listy a další dokumentací, která je potřebná k eliminování škod v případě možných havárií.Mnoho firem, které mají povinnosti svoje chemické látky správně zatřídit, správně přiřadit obalovou skupinu obalu a správně dopravit do místa určení, však ani netuší o existenci takových předpisů. Není kontrola, není motivace. Popularizaci, jako ochraně obyvatel před stávající "cochcárnou" se bohužel nevěnují ani zodpovědná ministerstva dopravy a vnitra. Je to škoda, poněvadž právní vědomí v oblasti přepravy nebezpečného zboží je v této zemi díky tomu velmi malé. Přestože se jedná o ochranu ekologie, majetků a zdraví osob. Je to smutná písnička.
0/0
10.5.2002 7:51

NeCrY

Hořlavý brobenzen
může mi někdo vysvětlit co je to brobenzen?
0/0
10.5.2002 0:27

sten

Re: Hořlavý brobenzen
Je to derivat benzenu: benzen, ktery ma misto jednoho vodiku navazany brom.
0/0
10.5.2002 9:08

hariprasad

Re: Re: Hořlavý brobenzen
A neměl by to být spíše brombenzen?
0/0
10.5.2002 14:42

JO JO

Re: Re: Re: Hořlavý brobenzen
spise bych rekl brobmbezen
0/0
10.5.2002 14:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.