Diskuze

V Česku vznikají romská ghetta

Komunální politici se čím dál častěji snaží vystěhovat romské rodiny za hranice svého města. A jejich taktika má úspěch. Zatím. Je to problém, který se zatím vyvíjí nenápadně. Za několik let může přerůst do těžko řešitelných rozměrů. Po celé zemi vznikají etnická ghetta, naplněná převážně sociálně slabými Romy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

ag

10. 5. 2002 11:32
amára gandaloš
Vysvětlení ke slovům "Cikán", "Róm" a "gadžo":
"Cikán" je slovo spisovné češtiny (viz Slovník spisovné češtiny). V angličtině "gypsy", v němčině "zigeuner" ve francoužštině "tsigane", ve španělštině "gitano" a v ruštině "cigan". Slovo "Róm" je slovo z jazyka cikánského.
Je otřesná drzost vnucovat uživatelům českého jazyka cikánské výrazy - když použijete české slovo, jste rasisté. Máme snad Němcům říkat "dojčové"?
Lidé vzpamatujme se! Bolševický kostlivec ožil! Něco jiného smíme "politicky korektně říkat" a něco jiného si máme myslet.
Cikánské etnikum a jeho populační exploze je vážný společenský problém - a díky humanitoiroidům typu žvanila havla problém, který nemán kulturní řešení.
Vybombarduje nás NATO až budeme nuceni použít donucovací prostředky proti jinak nezvládnutelnému cikánskému hovadství?
0 0
možnosti

www.dzeno.cz

7. 5. 2002 0:58
Odkazy na webu:
zkuste diskusi na http://www.dzeno.cz" target="_blank" rel="nofollow">http://www.dzeno.cz a přečtěte si taky časopis. Pak se nad sebou zamyslete vy všichni kdo máte rádi rychlá řešení.
0 0
možnosti

Gulliver

7. 5. 2002 9:12
Re: Odkazy na webu:
Nabídni jedno pomalé, ale rychle než nás cikáni zadusí
0 0
možnosti

Bára

6. 5. 2002 14:55
Cikáni nebo romové?
Myslím si, že na barvě pleti nezáleží, ale pokud 90% cikánů bude mít takovýto přístup k životu (nezaplatíme nájem, oni nám nic neudělaji, zmlátíme někoho, nic se nám nestane, protože platí zákon o diskriminaci)tak se nedivím, že 80% českých občanů bílé pleti bude považováno za rasisty.
Nejsem rasista, ale musím říct, že to co si dovolí cikáni je nehorázné. V obchodě potkávám cikány, kteří si nesou lístečky na jídlo a na maso, už jste viděli takhle nakupovat bílého občana? já tedy ne. Na sociálkách a na úřadech mají z cikánů strach a tak vyhoví. Spíše než diskriminace cikánů tady funguje diskriminace čechů, kteří jsou bílé pleti.
A slovo Róm je výmysl, pokud se nebudou chovat jako slušní lidé nezaslouží si slušné pojmenování, cikán zůstane cikánem.
0 0
možnosti

MS

7. 5. 2002 8:40
Re: Cikáni nebo romové?
Cikán a Róm jsou dva různé pojmy. Róm je příslušník rómského národa, Cikán je společensky nepřispůsobivý člověk. Do skupiny Cikán bych si dovolil zařadit i pár takzvaných "bílých", bohužel těch takzvaných "černých je tam víc. Není to ale rasismus, Rómové stejně jako Češi jsou indoevropské rasy. A co se týče barvy pleti, tak nechápu, proč skindeadi nepronásledují všechny, kteří jezdí za sluníčkem nachytat bronz. Tvrdím, že to není ani o té barvě pleti, ale jen a pouze o odlišném společenském chování. Souhlasím s Bárou, že v tomto státě jsou diskriminováni Češi a troufám si tvrdit, že nebude klid, dokud nebudou stanovené rovné podmínky pro všechny.
Míra
0 0
možnosti

Obergruppenfuhrer Himmla

6. 5. 2002 11:41
Ja nebyt dobra cecha
omluvte ma cestyn, ja byt z deutchland, aber ja pomuzu od vas problema - my jeste vlastnyla mnoho stara dobra plynova komora, jawohl, my vas problema vyresila ausgerechnet tady a ted, poslete bitte vsechna nepohodlna Roma a my prevychovala je sehr schnell und vsechna do jednoho! Ja! Wir mussen arbeiten zusamme, rosumela mi, ja? Und bude dobre na sfjete!
Herr Hitla to zacal aber nedokoncil, dokontschime my, ja?
0 0
možnosti

Czech

6. 5. 2002 12:55
Re: Ja nebyt dobra cecha
Ja, ja, tva cestin byt moc tópra. Ty byt imervere tópra Sudetak. Habst du noch kver von Stalingrad?   Ty byt ausgerechnet stejna ksindl jako Roma. Roma madchen zusamme deutsche Schwein (my sagen vepř) to byt tóbra spolek, oni sehr lieben, my to videt auf strasse E55. To byt sehr gut ze ty haben plynova schlaffzimmer. Vy to porad rikat: Es kommt der Tag.
0 0
možnosti

aaa

6. 5. 2002 9:43
S cigošema do gheta
Popíšu jeden případ z našeho města na západě Čech. Měli jsme dva cigánské baráky, okolo kterých byl svinčík (z hromádek, stará auta bez značek z Německa a pod.), o bordelu uvnitř ani nemluvím. Okolo se stále povalovali cigáni a chlastali a nic nedělali. Pak se radní rozhodli domy zkultivovat. Cigány rozmístnili do více domů po městě. Snad si mysleli, že si vezmou příklad z ostatních rodin a budou dodržovat pořádek. Jak se ale ukázalo, místo dvou baráků hrůzy jim těd máme ve městě asi deset. Jedna cigánská rodina splundruje dům cca za půl roku. Vykradené sklepy (nema cenu tam cokoliv uskladňovat), nepořádek na chodbě (že by vytřeli schody je ani nenapadne), počmárané fasády, cigoši se teď peleši před deseti barákama,kde se válí flašky od chlastu a zkuzte jim něco říci, že ve 24.00 hodin řvou jako pominutí a vy musítě ráno vstávat do práce. V nejlepším vám sprostě vynadají, v horším vás začnou napadat. PROTO S CIGOŠEMA DO GHETA. A škoda, že nežije Cecil Rhodes. Jel bych se k němu přiučit, jak se to dělá.
0 0
možnosti

Patron

6. 5. 2002 9:01
Pod koberec
Tak tak, jako již tradičně v této zemi, problém se vyřeší tím, že ho přestaneme vnímat. Prostě neexistuje. Romové tady NEJSOU, pokud budou bydlet o dva bloky než já, budou mít svoje města, svoje vlaky a sedadla v autobusech, svoje záchody, atd. Pak ale, protože průměrný rom má tak 10 dětí, budeme mít mi svoje obrněná gheta, ze kterých se budeme bát vystrčit rypák. Taxe zamysleme a zkuzme přijít na něco konstruktivního. Určitě jde zařídit, aby děti z problémových rodin chodily do škol, určitě jde nedávat sociálku zadarmo, ale za veřejně prospěšnou PRÁCI, určitě jde udělat hromadná stravovací zařízení aby peníze co jim dáváme na jídlo nekončily v kapsách P. Morrise a jiných třeba alkoholových mafií. Prostě klasická metoda cukru a biče. Buď budeš hodnej, budeš mít dvě děti a o ty se budeš starat, nebo si půjdeš sednout do chládku a o děti se ti bude starat stát. Musí se to ale pomalu začít řešit, ať za dvacet let nedopadneme jako bílá menšina tvrdě na hubu.
0 0
možnosti

abr.

6. 5. 2002 13:01
Re: Pod koberec
100 % souhlas - na základní třídě i gymnasiu jsme měli i cikánské spolužáky,inteligencí spíše nad průměrem - ale byli vychováváni odmala jako adoptovaní v bledších rodinách.Ale úkol je to prakticky nezvládnutelný,i kdyby se asociálním případům děti odebíraly,tak by nejspíš tak velký zájem o osvojení nebyl a ústavní výchova není ono.Takže jedinou nadějí je ,že odmigrují za teplem a tvrdou měnou.Jinak nebude nikoho za padesát let zajímat,že jich tu kdysi bylo jen 10 % (viz Kosovo a Albánci) a postěhuje se zbytek Čechů.
0 0
možnosti

Jan

6. 5. 2002 8:25
Někdo si dělá legraci!
Takové obraty jako - vytržení z tradičních vazeb, frustrovaná romská mládež! Nedělá si z nás někdo legraci? Je snad bydlení v centru města bez placení nájmu jejich tradičním poutem a vazbou? Je snad, tak jak to vidím u nás, dopoledne městem lelkující bezstarostná romská mládež frustrovaná? Je snad frustrovaný do naší čtvrti nedávno se přistěhovavší cikánský výrostek, který nám nefrustrovaným demoluje dům? Je to tak, někdo si z nás dělá legraci a zkouší na nás, co ještě vydržíme!
0 0
možnosti

Krutas

7. 5. 2002 13:42
Re: Někdo si dělá legraci!
Vidis Honziku a presne ty problemy mame my tady s tema nasima tmavejma. Tak az zase budes nekde kafrat o tom, jak je mame polidstovat a neco jim vracet tak Ti to pripomenu. Jinak si tady klidne kafrej dal. Jo jeste, pokud se budes takhle rozcilovat, tak toho uz asi moc nevydrzis. Klepne Te Pepka!
0 0
možnosti

hovnival

6. 5. 2002 4:13
reseni
Jsou to osoby, ktere nechteji platit najem a chteji jenom brat a uzivat vyhody, ktere jim bohuzel neustale stat a ruzne organizace na "ochranu lidskych prav" nabizeji (temer vnucuji). Toto chovani jim muze byt umozneno prave v takovych mistech (ghettech). Slusny clovek bude vedet, kterym mistum se ma vyhnout a oni se tam muzou spolecne flakat a samozrejme (bohuzel) dale pobirat podpory.
0 0
možnosti

tibo

5. 5. 2002 16:09
Naprosto v poradku
Podivejte se na zapad, spec. v USA to takhkle funguje perfektne, rika se tomu community - tedy oblast kde bydli pohromade lidi s podobnym vzdelanim a prijmy....
0 0
možnosti

briza

6. 5. 2002 11:02
Re: Naprosto v poradku
No spec. to jak to funguje v USA je cesta do prdele. Vysledkem je to, ze i bezproblemovy clovek je v techto communitites vniman jako potencialni vetrelec. Takze si tam navecer zaparkujes auto a nekdo z mistnich zavola policii, ktera ti vysvetli, ze tady parkovat nemuzes. Proc (vzdyt jsem ve svobodne zemi)? No proste proto at uz jsi pryc. Osobni zkusenost mych znamych. Pevne doufam, ze tenhle kastami zavanejici system tady nikdy nebude.
0 0
možnosti

Jirka

5. 5. 2002 15:45
Rasismus
Jsem z Chomutova a bydlím v místě, kde máme cikánské sídliště přímo za plotem. Hluk, nepořádek a arogantní chování, to jsou hlavní charakteristiky onoho etnika. Ale to jsem trochu odbočil. Chci vám napsat, co se přihodilo jedné kantorce na jedné chomutovské zvláštní škole. Je to obsah úvodníku předposledního čísla našeho týdeníku Nástup. Jedna ze žákyň snědé pleti od ní totiž dostala poznámku. Ale to byla chyba. Cikánská matka k ní vletěla do kabinetu jako tornádo, chytila nebohou kantorku za vlasy, udeřila jí hlavou o zeď a potom jí začala fackovat. Napomoc jí musela přijít její kolegině. Samozřejmě, že jí při tom ona cikánská osoba častovala nevybíravými urážkami silně vulgárního a rasistického ražení, z nichž nejjemnější bylo "Ty jedna bílá česká svině!" Byla obviněna z útoku proti skupině obyvatel s rasovým podtextem, al já si myslím, že náš pan humanista na hradě jí dá milost, stejně jako té Z Matiční ul. za tentýž výrok. Jenže ta aspoň nikoho fyzicky nenapadla. Z toho plyne ponaučení pro všechny kantory: Není radno dávat poznámky cikánským dětem!
0 0
možnosti