Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Česku vznikají romská ghetta

Komunální politici se čím dál častěji snaží vystěhovat romské rodiny za hranice svého města. A jejich taktika má úspěch. Zatím. Je to problém, který se zatím vyvíjí nenápadně. Za několik let může přerůst do těžko řešitelných rozměrů. Po celé zemi vznikají etnická ghetta, naplněná převážně sociálně slabými Romy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ag

amára gandaloš
Vysvětlení ke slovům "Cikán", "Róm" a "gadžo":
"Cikán" je slovo spisovné češtiny (viz Slovník spisovné češtiny). V angličtině "gypsy", v němčině "zigeuner" ve francoužštině "tsigane", ve španělštině "gitano" a v ruštině "cigan". Slovo "Róm" je slovo z jazyka cikánského.
Je otřesná drzost vnucovat uživatelům českého jazyka cikánské výrazy - když použijete české slovo, jste rasisté. Máme snad Němcům říkat "dojčové"?
Lidé vzpamatujme se! Bolševický kostlivec ožil! Něco jiného smíme "politicky korektně říkat" a něco jiného si máme myslet.
Cikánské etnikum a jeho populační exploze je vážný společenský problém - a díky humanitoiroidům typu žvanila havla problém, který nemán kulturní řešení.
Vybombarduje nás NATO až budeme nuceni použít donucovací prostředky proti jinak nezvládnutelnému cikánskému hovadství?
0/0
10.5.2002 11:32

www.dzeno.cz

Odkazy na webu:
zkuste diskusi na www.dzeno.cz a přečtěte si taky časopis. Pak se nad sebou zamyslete vy všichni kdo máte rádi rychlá řešení.
0/0
7.5.2002 0:58

Gulliver

Re: Odkazy na webu:
Nabídni jedno pomalé, ale rychle než nás cikáni zadusí
0/0
7.5.2002 9:12

ag

Re: Odkazy na webu:
Jasně, at žijí pomalá řešení - ty budeš mít na doživotí dobrý džob - živit se žvaněním.ˇ "Rómští poradci" jsou némlich totožní paraziti jako typičtí cikánští parazité jejichž cikánskolidská práva za peníze gadžů hájí... FUJ TAJXL!!!
0/0
10.5.2002 11:43

Bára

Cikáni nebo romové?
Myslím si, že na barvě pleti nezáleží, ale pokud 90% cikánů bude mít takovýto přístup k životu (nezaplatíme nájem, oni nám nic neudělaji, zmlátíme někoho, nic se nám nestane, protože platí zákon o diskriminaci)tak se nedivím, že 80% českých občanů bílé pleti bude považováno za rasisty.
Nejsem rasista, ale musím říct, že to co si dovolí cikáni je nehorázné. V obchodě potkávám cikány, kteří si nesou lístečky na jídlo a na maso, už jste viděli takhle nakupovat bílého občana? já tedy ne. Na sociálkách a na úřadech mají z cikánů strach a tak vyhoví. Spíše než diskriminace cikánů tady funguje diskriminace čechů, kteří jsou bílé pleti.
A slovo Róm je výmysl, pokud se nebudou chovat jako slušní lidé nezaslouží si slušné pojmenování, cikán zůstane cikánem.
0/0
6.5.2002 14:55

MS

Re: Cikáni nebo romové?
Cikán a Róm jsou dva různé pojmy. Róm je příslušník rómského národa, Cikán je společensky nepřispůsobivý člověk. Do skupiny Cikán bych si dovolil zařadit i pár takzvaných "bílých", bohužel těch takzvaných "černých je tam víc. Není to ale rasismus, Rómové stejně jako Češi jsou indoevropské rasy. A co se týče barvy pleti, tak nechápu, proč skindeadi nepronásledují všechny, kteří jezdí za sluníčkem nachytat bronz. Tvrdím, že to není ani o té barvě pleti, ale jen a pouze o odlišném společenském chování. Souhlasím s Bárou, že v tomto státě jsou diskriminováni Češi a troufám si tvrdit, že nebude klid, dokud nebudou stanovené rovné podmínky pro všechny.
Míra
0/0
7.5.2002 8:40

Obergruppenfuhrer Himmla

Ja nebyt dobra cecha
omluvte ma cestyn, ja byt z deutchland, aber ja pomuzu od vas problema - my jeste vlastnyla mnoho stara dobra plynova komora, jawohl, my vas problema vyresila ausgerechnet tady a ted, poslete bitte vsechna nepohodlna Roma a my prevychovala je sehr schnell und vsechna do jednoho! Ja! Wir mussen arbeiten zusamme, rosumela mi, ja? Und bude dobre na sfjete!
Herr Hitla to zacal aber nedokoncil, dokontschime my, ja?
0/0
6.5.2002 11:41

Czech

Re: Ja nebyt dobra cecha
Ja, ja, tva cestin byt moc tópra. Ty byt imervere tópra Sudetak. Habst du noch kver von Stalingrad?   Ty byt ausgerechnet stejna ksindl jako Roma. Roma madchen zusamme deutsche Schwein (my sagen vepř) to byt tóbra spolek, oni sehr lieben, my to videt auf strasse E55. To byt sehr gut ze ty haben plynova schlaffzimmer. Vy to porad rikat: Es kommt der Tag.
0/0
6.5.2002 12:55

aaa

S cigošema do gheta
Popíšu jeden případ z našeho města na západě Čech. Měli jsme dva cigánské baráky, okolo kterých byl svinčík (z hromádek, stará auta bez značek z Německa a pod.), o bordelu uvnitř ani nemluvím. Okolo se stále povalovali cigáni a chlastali a nic nedělali. Pak se radní rozhodli domy zkultivovat. Cigány rozmístnili do více domů po městě. Snad si mysleli, že si vezmou příklad z ostatních rodin a budou dodržovat pořádek. Jak se ale ukázalo, místo dvou baráků hrůzy jim těd máme ve městě asi deset. Jedna cigánská rodina splundruje dům cca za půl roku. Vykradené sklepy (nema cenu tam cokoliv uskladňovat), nepořádek na chodbě (že by vytřeli schody je ani nenapadne), počmárané fasády, cigoši se teď peleši před deseti barákama,kde se válí flašky od chlastu a zkuzte jim něco říci, že ve 24.00 hodin řvou jako pominutí a vy musítě ráno vstávat do práce. V nejlepším vám sprostě vynadají, v horším vás začnou napadat. PROTO S CIGOŠEMA DO GHETA. A škoda, že nežije Cecil Rhodes. Jel bych se k němu přiučit, jak se to dělá.
0/0
6.5.2002 9:43

Patron

Pod koberec
Tak tak, jako již tradičně v této zemi, problém se vyřeší tím, že ho přestaneme vnímat. Prostě neexistuje. Romové tady NEJSOU, pokud budou bydlet o dva bloky než já, budou mít svoje města, svoje vlaky a sedadla v autobusech, svoje záchody, atd. Pak ale, protože průměrný rom má tak 10 dětí, budeme mít mi svoje obrněná gheta, ze kterých se budeme bát vystrčit rypák. Taxe zamysleme a zkuzme přijít na něco konstruktivního. Určitě jde zařídit, aby děti z problémových rodin chodily do škol, určitě jde nedávat sociálku zadarmo, ale za veřejně prospěšnou PRÁCI, určitě jde udělat hromadná stravovací zařízení aby peníze co jim dáváme na jídlo nekončily v kapsách P. Morrise a jiných třeba alkoholových mafií. Prostě klasická metoda cukru a biče. Buď budeš hodnej, budeš mít dvě děti a o ty se budeš starat, nebo si půjdeš sednout do chládku a o děti se ti bude starat stát. Musí se to ale pomalu začít řešit, ať za dvacet let nedopadneme jako bílá menšina tvrdě na hubu.
0/0
6.5.2002 9:01

abr.

Re: Pod koberec
100 % souhlas - na základní třídě i gymnasiu jsme měli i cikánské spolužáky,inteligencí spíše nad průměrem - ale byli vychováváni odmala jako adoptovaní v bledších rodinách.Ale úkol je to prakticky nezvládnutelný,i kdyby se asociálním případům děti odebíraly,tak by nejspíš tak velký zájem o osvojení nebyl a ústavní výchova není ono.Takže jedinou nadějí je ,že odmigrují za teplem a tvrdou měnou.Jinak nebude nikoho za padesát let zajímat,že jich tu kdysi bylo jen 10 % (viz Kosovo a Albánci) a postěhuje se zbytek Čechů.
0/0
6.5.2002 13:01

Jan

Re: Re: Pod koberec
Vidím to naprosto stejně včetně analogie s Kosovem. Populační vývoj je neúprosný. Až se stane z naší země zdevastovaný Romland, tak už bohužel nebude možné nikoho z dnešní garnitury Havlů, Uhlů, Pithartů a jim podobných falešných a od reality odtržených humanistů hnát k odpovědnosti. Protože nejspíš budou pod drnem.
0/0
6.5.2002 13:10

Jan

Někdo si dělá legraci!
Takové obraty jako - vytržení z tradičních vazeb, frustrovaná romská mládež! Nedělá si z nás někdo legraci? Je snad bydlení v centru města bez placení nájmu jejich tradičním poutem a vazbou? Je snad, tak jak to vidím u nás, dopoledne městem lelkující bezstarostná romská mládež frustrovaná? Je snad frustrovaný do naší čtvrti nedávno se přistěhovavší cikánský výrostek, který nám nefrustrovaným demoluje dům? Je to tak, někdo si z nás dělá legraci a zkouší na nás, co ještě vydržíme!
0/0
6.5.2002 8:25

Krutas

Re: Někdo si dělá legraci!
Vidis Honziku a presne ty problemy mame my tady s tema nasima tmavejma. Tak az zase budes nekde kafrat o tom, jak je mame polidstovat a neco jim vracet tak Ti to pripomenu. Jinak si tady klidne kafrej dal. Jo jeste, pokud se budes takhle rozcilovat, tak toho uz asi moc nevydrzis. Klepne Te Pepka!
0/0
7.5.2002 13:42

Krutas

Re: Někdo si dělá legraci!
Vidis Honziku a presne ty problemy mame my tady s tema nasima tmavejma. Tak az zase budes nekde kafrat o tom, jak je mame polidstovat a neco jim vracet tak Ti to pripomenu. Jinak si tady klidne kafrej dal. Jo jeste, pokud se budes takhle rozcilovat, tak toho uz asi moc nevydrzis. Klepne Te Pepka!
0/0
7.5.2002 13:48

hovnival

reseni
Jsou to osoby, ktere nechteji platit najem a chteji jenom brat a uzivat vyhody, ktere jim bohuzel neustale stat a ruzne organizace na "ochranu lidskych prav" nabizeji (temer vnucuji). Toto chovani jim muze byt umozneno prave v takovych mistech (ghettech). Slusny clovek bude vedet, kterym mistum se ma vyhnout a oni se tam muzou spolecne flakat a samozrejme (bohuzel) dale pobirat podpory.
0/0
6.5.2002 4:13

tibo

Naprosto v poradku
Podivejte se na zapad, spec. v USA to takhkle funguje perfektne, rika se tomu community - tedy oblast kde bydli pohromade lidi s podobnym vzdelanim a prijmy....
0/0
5.5.2002 16:09

briza

Re: Naprosto v poradku
No spec. to jak to funguje v USA je cesta do prdele. Vysledkem je to, ze i bezproblemovy clovek je v techto communitites vniman jako potencialni vetrelec. Takze si tam navecer zaparkujes auto a nekdo z mistnich zavola policii, ktera ti vysvetli, ze tady parkovat nemuzes. Proc (vzdyt jsem ve svobodne zemi)? No proste proto at uz jsi pryc. Osobni zkusenost mych znamych. Pevne doufam, ze tenhle kastami zavanejici system tady nikdy nebude.
0/0
6.5.2002 11:02

Leoš

Re: Naprosto v poradku
Ale pro to nemusíme jezdit do U$A. Taková ghetta jsou u nás též a jsou vemi oblíbena právníky, doktory, profesory, poslanci, senátory, řediteli, úspěšnými manažery (pardón tuneláři) a jinými papaláši, v řadě měst se jim říká "Beverly Hills". Nebo jste již viděli někoho z výše vypočítávaných, že by bydlel v paneláku na sídlišti, jako nějaký plebejec?
0/0
8.5.2002 19:53

Jirka

Rasismus
Jsem z Chomutova a bydlím v místě, kde máme cikánské sídliště přímo za plotem. Hluk, nepořádek a arogantní chování, to jsou hlavní charakteristiky onoho etnika. Ale to jsem trochu odbočil. Chci vám napsat, co se přihodilo jedné kantorce na jedné chomutovské zvláštní škole. Je to obsah úvodníku předposledního čísla našeho týdeníku Nástup. Jedna ze žákyň snědé pleti od ní totiž dostala poznámku. Ale to byla chyba. Cikánská matka k ní vletěla do kabinetu jako tornádo, chytila nebohou kantorku za vlasy, udeřila jí hlavou o zeď a potom jí začala fackovat. Napomoc jí musela přijít její kolegině. Samozřejmě, že jí při tom ona cikánská osoba častovala nevybíravými urážkami silně vulgárního a rasistického ražení, z nichž nejjemnější bylo "Ty jedna bílá česká svině!" Byla obviněna z útoku proti skupině obyvatel s rasovým podtextem, al já si myslím, že náš pan humanista na hradě jí dá milost, stejně jako té Z Matiční ul. za tentýž výrok. Jenže ta aspoň nikoho fyzicky nenapadla. Z toho plyne ponaučení pro všechny kantory: Není radno dávat poznámky cikánským dětem!
0/0
5.5.2002 15:45

JEMIZLE

...skoro celý život
...ano,od mala se potýkám s touto problematikou a od mala vidím jedno horší řešení za druhým. Ani tyto diskuse nikam nevedou. Dokud nás tu nevytlačí oni na periférii, a nebudou užívat naší dřiny, budeme naříkat na stránkách Internetu a po hospodách. Vážení, průšvih je v tom, že tam určitě nevytlačí ani jednoho "supermana" z našich "měnících" se vlád. Možná pak jim někdo řekne to nejzákladnější. "Chceš bydlet,chceš si užívat?...mazej do školy a ne za to,že tam dostaneš zadarmo oběd aby jsi tam vydržel. A jestli ne? Máš smůlu!!!"  Proč stále mě odebírají z mé výplaty aby jim dali co si vykřičí? A proč, když mě okradou mi řeknou: " nech to bejt,s tím nic nenaděláš." Jestliže mne policie placená z mých daní není schopná bránit - patří s nima do toho gheta, mohou si tam vykládat pohádky o zákonu. Rasistou se člověk nerodí, rasista se "tvoří".Za posledních asi 15 let mě tady dost krutě na každém kroku utlačují...cikáni. A to oficiálně!!!I na úřadech mi říkají,nepomůžeme ti,máš smůlu  - nejsi černej!!Mám sebou nosit všude briketu,aby se se mnou bavil tento stát? A to neumím ani řvát jako oni. Mám smůlu, jsem bílý,mám vzdělání a bohužel ze mne tento systém ještě "nevymlátil" slušnost. Ale jak dlouho to ještě vydržím...moje děti už bohužel ne, od mala vidí, že slušnost je slabost a největší omyl v tomto státě.
0/0
5.5.2002 14:58

David

Autor je dementnim, zda se
Nebudu se vyjadrovat k predchozim diskutabilnim prispevkum, jejichz autory pokladam za provokatery, ale k obsahu tohoto clanku. "Nové domovy jsou často v ještě nuznějším stavu než původní byty a životní podmínky romských rodin se stále zhoršují." - pokud nekdo neplati, je vystehovan do nuznejsich bytu, to povazuju za naprosto normalni (jedinou, autorem opomijenou skutecnosti je poskytovani podpor na bydleni tem, kdo se ocitli docasne v tisni - autor to zrejme opomel aby se nedostal do konfliktu se zbytkem clanku - zde je casty rasismus naruby), to neni otazka pouze romu, ale vsech, kdo odmitaji platit za to, co pouzivaji a neni to jejich. "Děti, které vyrostou v takovém prostředí, mají velmi blízko k drogám a kriminalitě," - coz ve meste urcite nehrozi, ze? "Byť jde většinou o zákonné postupy, uplatňují je na lidech, kteří se neumějí bránit." - v pripade zakonu neznalost neomlouva, ostane na tyto slozitejsi veci jsou zde statni zastupci, neni nic slozitejsiho, nez se za nima stavit. "Obce dělají a budou dělat to, co odpovídá většinovým zájmům jejich občanů," - a ma to byt naopak? ma se preci hledat nejschudnejsi cesta vyhovujici vsem stranam, ne jen autorovi :-) "na jednom místě se ocitnou obvykle ti vůbec nejslabší příslušníci jednoho etnika, navíc vytržení ze svých tradičních vazeb." - ale naopak, v takovem prostredi maji naopak sve tradicni vazby, neplati-li jeden, jeho pribuzni take ne, pokud na placeni nema, pomuzou mu, tak funguje rodina, najdete si nejakou :-)) koncekonců - zvlastni slovo :-) Proste jsem asi rasista, protoze tenhle clanek nepovazuju za takovy, ktery by mel napravovat krivdy a resit problemy, ale snazici se o pravy opak. Zaklad statu nevidim v bydleni, ale v rodine.
0/0
5.5.2002 14:07

Benjamin Adnam

A je to tady!
Nevím jak ostatní lidé vnímají ten tzv. problém,ale mě to vůbec nevadí.Konečně se začínají být cikáni tak nežádoucí,že se jich začínáme zbavovat legální cestou.Asi si o mě každý,kdo si přečte můj příspěvek,bude myslet,že jsem rasista.Ano nesnáším cikány!A jsou my trnem v oku kdykoliv je vidím.A myslím si,že stejné smýšlení,jako já,má i dalších 80 procent českého obyvatelstva.Je však pravda,že za nějakých 10 až 15 let se z tohoto "stěhování" nežádoucího "národa" může stát namalý problém.Ale to už snad u moci bude někdo tvrdší (mnohem tvrdší!!!).Tak za 15 až 20 zde budou i jiné problémy,o kteých dnes obyčejný člověk nemá ani potuchy.Již dne s je zřejmé,že důchodců je více než dětí.Náš národ,ale i další evropské národy,vymírá.K tomu se přidávají všelijaké národnostní menšiny:Cikáni,turci,arabové,černoši z býv. kolonií,atd.Všichni tito lidé se "nekontrolovatelně množí".Dalším problémem je vyčerpání přírodních zdrojů.Zejména se jedná o ropu a zemní plyn.A až se všechny tyto problémy spolčí,pak bůh s námi.Vyspělý západní svět pak bude brán útokem ze strany hladové afriky,sociálně slabé Jižní Ameriky,přemnožené Asie,atd.Demokratický systém se shroutí,...nastoupí,jak já doufám forma diktatury,která bude schopna se ubránit.Pak už budeme rasisti asi úplně všichni,protože nám nic jiného nezbyde.Jestli nechceme nechceme dopadnout jako Římská říše musíme se spojit a bránit. Přímé reakce na tento můj,v rychlosti,napsaný "článek" vřele uvítám. Benjamin Adnam (Student vys. školy,fak.ped.)
0/0
5.5.2002 10:43

Petr

Re: A je to tady!
No potěš, Benjamine ... nebude z tebe náhodou tělocvikář? Kdysi už tady jeden podobný byl a jmenoval se Konrad ...
0/0
5.5.2002 10:58

Benjamin Adnam

Re: Re: A je to tady!
Ne nejsem tělocvikář.Studuji dějepis a němčinu na ZČU v Plzni.
0/0
5.5.2002 11:11

Petr

Re: Re: Re: A je to tady!
Takže zajisté víš, jakého Konrada mám na mysli, že?
0/0
5.5.2002 12:16

xabox

Re: Re: Re: A je to tady!
Doufám, že si někdo ze školy všimne tvých příspěvků. A doufám, že jako rasistu tě nikdy nepustí učit.
0/0
5.5.2002 12:32

Killy

Re: A je to tady!
Ahoj Benjamine, máš pravdu. Nečeká nás nic dobrého.
0/0
6.5.2002 8:15

Michaela

Re: A je to tady!
Jen doufám že ty a tobě podobní nebudou nikdy učit moje děti....
0/0
6.5.2002 11:18

Jan

Re: Re: A je to tady!
Neboj, nebude. Tvoje děti bude ztlučené a okradené zaručeně pod dohledem tzv. antirasistického učitele.
0/0
6.5.2002 12:59

Hanes

Re: A je to tady!
Mily Benjamine, proboha, co je to za skolu, ze nedokazi naucit sveho zaka pravopis. Nektere hrube chyby jsou smesne, ty Tvoje strasne. Vykasli se na romskou problematiku, nauc se psat.
0/0
6.5.2002 11:25

Novinar

Tohle musite cist!
Asi tak, jako když řádil Nikola Šuhaj, to vypadalo na silnici z Drienovské Nové Vsi do Kendic na Slovensku v době, kdy se tu těsně před 1. májem jela cyklistická časovka dvojic. Skupina asi deseti opilých Romů si tu totiž počkala na její účastníky, aby jim ukradla kola. Násilníci vytrhli plastikové patníky a kdo přijel, dostal od nich přes hlavu.  Každých třicet vteřin dorazila další nic netušící dvojice. Mezi postiženými byli převážně neznámí, dvanácti až osmnáctiletí junioři, ale také slovenské reprezentantky Lenka Ilavská a Elena Barilová a několikanásobný mistr Slovenska Stanislav Křemen. "Téměř všichni startující utrpěli menší či větší zranění. Nejhůře asi dopadl Křemen, kterému přerazili sanici!" říká trenér Ludovít Pavela, který přišel závodníky bránit. "I já jsem se musel bít jako blázen. Nebýt toho, že Lenka Ilavská zastavovala auta, aby nám řidiči přišli na pomoc, bůhví, jak by to skončilo. Naštěstí přispěchal asi dvoumetrový chlap a jeden turista, který jel taky na kole. I ten ale od těch ožralů dostal pár ran," vyprávěl Pavela rozhořčeně. Nikdo nepochopil šílenou brutalitu, se kterou romští výrostci proti téměř ještě dětem útočili. "Modřiny a odřeniny se zahojí - to bude brzy dobré," soudí trenér. "Co to však s těmi dětmi udělá po psychické stránce? Jak jim mám něco říkat o rasové snášenlivosti?" Slovenská policie už proti sedmi Romům z Kendic vznesla obvinění. Všichni jsou ve věku patnáct až pětadvacet let.
0/0
5.5.2002 10:38

jiri fridrich

taky tady nekolik gett mame...
..a je to parada, jen by je tam mohli hned nejak likvidovat, nic by se nestalo a v pristich komunalnich volbach by jiste panove radni s prevahou zvitezili, treba i nad havlem ( jo, pane prezidente, vem te si je k sobe na hrad, kdyz mate porad plnou hubu moralky a lidskych prav, uvidime, jak dlouho vam to s tou cernou pakazi vydrzi)
0/0
5.5.2002 10:05

Alice

Ano !
 a od kdy se většina přizpůsobuje menšině
0/0
5.5.2002 0:55

Hubert

Už dost dlouho !
Přesněji od té doby co Izrael převzal odpovědnost za tento svět.  A můžete zkusit mít něco proti !
0/0
5.5.2002 11:17

j.s.

Romove se neumi chovat? Nikdo je to neucil,flaka to kazdy rezim...
Jestlize vychovat dobreho tenistu trva od jeho 5 roku, vychova slusneho cloveka je stejne tak casovo narocna. Zatim kazdy rezim, jestli to byla CSR, CSSR, nebo jenom CR to totalne flakal. Jednoduse jim dali "neco" na preziti, nejradeji invalidni duchody propletene rodinnymi pridavky, a dejte nam pokoj. Bylo po problemu. Zdanlive. Dneska se to politikum a vlastne vsem zacina trosku mstit. Mam s Romy zkusenosti, nekterym nejvice vadi, ze je jednoduse hazime do jednoho pytle, je to totiz hrozne jednoduche. Ja byt "dobrym Romem" a pocitovat ty psychicke i fyzicke nasilnosti, tak to zabalim a stane se ze mne "Rom normalni". A take si myslim, ze nasi "bili" zlodeji, zlodejickove a podvodnici velkeho kalibru toho maji nakradeno na hlavu daleko vice nezli Romove. A chovani novozbohatliku k okolnimu svetu mi pripomina takovou malou romskou usedlost.
0/0
5.5.2002 0:06

dandy

Re: Romove se neumi chovat? Nikdo je to neucil,flaka to kazdy rezim...
 co jste TÍM chtěl vlastně říct
0/0
5.5.2002 1:09

Petr K.

Re: Romove se neumi chovat? Nikdo je to neucil,flaka to kazdy rezim...
Ja tomu, mozna az na posledni vetu, rozumim a souhlasim.
0/0
5.5.2002 1:34

X-file?

Re: Re: Romove se neumi chovat? Nikdo je to neucil,flaka to kazdy rezim...
 mě kromě rodičů nikdo nic neučil a nikdo se se mnou nemazlil   zřejmě jste žil v pasťáku a věnovalo se vám více tet  nebo ...
0/0
5.5.2002 2:20

ČD

Re: Re: Re: Romove se neumi chovat? Nikdo je to neucil,flaka to kazdy rezim...
Takže jste nechodil do školy, nic neumíte a jste asociální - nechtěl bych se s vámi potkat na ulici.
0/0
6.5.2002 11:19

blady

Re: Re: Romove se neumi chovat? Nikdo je to neucil,flaka to kazdy rezim...
Kdyz si myslis,ze je dokazes prevychovat.tak si jich nastehuj par k sobe domu.Pak se jim muzes venovat klidne treba 5 let.
0/0
5.5.2002 4:22

Jan

Re: Romove se neumi chovat? Nikdo je to neucil,flaka to kazdy rezim...
Na jedné straně takoví jako ty tvrdí, že Cikáni jsou stejní lidé jako ostatní, ale hned vzápětí si protiřečí a vykládají, že je naší povinností Cikány něco učit a starat se o ně, jako by to byla zvířátka do cirkusu. Jaksi pleteš jablka a hrušky. Výchova tenisty a sportovce vůbec předpokládá zájem dotyčného sportovce trénovat a zlepšovat se. Ani sebelepší tenisový trenér nenaučí nikoho forhend, když ten dotyčný místo na kurt jde do hospody a nebo si nepřinese raketu. Vidíš obecně u Cikánů zájem na sobě pracovat? Sportu se věnuji v různých odvětvích desítky let. Nesetkal jsem se s jediným Cikánem, který by se prosadil nebo byl ochotný byť jen trochu pro to něco udělat.
0/0
5.5.2002 10:10

Juras

Vždyť jsme stejní jako cikáni, a jsme na to hrdí.
Kdo kritizujete nepřizpůsobivost cikánů - nejste náhodou také příznivci různých českých komunit, které si v Bulharsku, Rusku a jánevímkde zachovali přes několik generací svou kulturu? Také jsou nepřizpůsobiví a určitě tam s tím mají problémy. Je pravda, že se bojím víc, když míjím na ulici cikána než bílého, ale není mi to jedno - nejsou všichni zlí.
0/0
4.5.2002 23:52

nasranej moravák!

Re: Vždyť jsme stejní jako cikáni, a jsme na to hrdí.
vole - BIS ti možná napíše nějaký kladný body a to bude asi všechno (mimochodem - domníváš se, že české komunity plivají na housky v marketech když mají žloutenku? pomůžu ti - víš kde je Prostějov?)
0/0
5.5.2002 1:17

Jan

Re: Vždyť jsme stejní jako cikáni, a jsme na to hrdí.
Kdybys sis něco přečetl o českých komunitách v Rusku, Ukrajině, Kazachstánu, Rumunsku a třeba Zimbabwe tak bys věděl, že to byli Češi, kteří domácí obyvatelstvo učili hospodařit a že si mezi nimi vydobyli respektované postavení.
0/0
5.5.2002 10:14

Baser

Čerstvá zkušenost.......
Dnes jsem šel po hokeji ven si zahrát fotbal s kamarády. Přišli tam cikánsky dětska v rozmezí 3-6 let a zebrali jednomu z nás klíče ten se začal bránit a vyžadovat klíče zpět. Po té co cikánsky dětska po něm jeho klíče hodily začali mu sprostě nadávat ten je poslal do pr....za pár minut přišlo asi 20 cikánů a začalo se do něho navážet (je mu 14-nevím to přesně) jeho bratr se ho začel bránit (slovně a slušně) a jaká byla reakce? Bezdůvodný fyzický útok   Po té si duchapřítomně  vzal mobil a předstíral, že volá na policii cikáni po té vyřvávali, že stejně zatknou jeho bratra za to, že ohrožoval mravní výchovu jejich dětí a po té odešli. já rasista nejsu, ale s cikány dobré zkušenosti nemám a proto mě zajmá reakce nějakých obhájců lidských práv na tuto čerstvou událostREAGUJTE
 
 
0/0
4.5.2002 21:39

Vorel

Re: Čerstvá zkušenost.......
Nechod´hrát fotbal !!!
0/0
4.5.2002 21:44

ppetr

Re: Čerstvá zkušenost.......
rasista nejsem,ale ti co se neumeji chovat,vcetne bilych ,tak tem bych  vytvoril rezervaci a vsechny je tam nahnal.VEN UZ BY NESMEL ANI JEDEN Z NICH. a z toho UHLA, bych udelal jejich presidenta.tam by se mohli diskriminovat navzajem.uz na ne zacinam mit AVERZI.pokud se jich nekdo tak zastava,tak at si je vezme domu,mam takovy dojem,ze ho ty ZVASTY o rasismu honem prejdou.
0/0
4.5.2002 21:47

nasranej moravák!

Re: Čerstvá zkušenost.......
   já rasista taky nejsem, ale to neznamená, že polezu cigánům do prdele jako politici - a to se jim zřejmě nevyplatí, stejně jako zanedbávání problému agresivních pejskařů   
0/0
5.5.2002 1:22

Benjamin Adnam

Re: Čerstvá zkušenost.......
Tak to vidíš...Přečti si můj příspěvek a spoj se se mnou přes můj e-mail.Děkuji Benjamin Adnam.
0/0
5.5.2002 11:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.