Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Unie objevila nový problém v dekretech

Evropská komise objevila v Benešových dekretech sporné body. Oficiálně o nich odmítá mluvit, chce počkat až po českých volbách, kdy o nich hodlá s příští vládou debatovat. Podle několika dobře informovaných zdrojů se pochybnosti týkají konkrétně dekretu číslo 16 o trestání za kolaboraci s nacisty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jan

Druhý pokus
poprvé se pokusil zavést nový evropský pořádek a rozvrátit poměry v Evropě Adolf Hitler. Teď se o nový evropský pořádek pokouší Brusel. V něčím zájmu (nejspíše určitých hospodářských kruhů) je prostě destabilizovat Evropu a nastolit poměry, ve kterých se lidé vykoření ze svých vazeb, zničí pocit sounáležitosti a uvolní se pouta k domovu a zemi a kde bude vládnout vzdálená bruselská byrokracie. Jsem přesvědčen, že to bude mít z dlouhodobého hlediska katastrofický dopad, především pro malé státy.
0/0
5.5.2002 11:32

PC

EU - a la SSSR
 EU funguje presne podle vzory SSSR. Vsichni vime, jak to dopadlo. Uz ted v Brusselu sedi povetsinou socani, kteri, az dostanou signal, na sebe nevleknou pasky s hakovym krizem.
EU nikdo nepotrebuje... Zeme by mohli zit v pratelstvi, hranice by mohly byt otevrene, a hlavne, nebyla by takova byrokracie, jaka je ted v Brusselu, v Lucembursku a Strasburgu, kde se stavi palace za miliony z kapes danovych poplatniku a pracovnici Evropskeho parlamentu si uzivaji vyhod, o kterych se nikomu nezda
0/0
4.5.2002 5:26

g

EU = Německá unie
Evropská unie není ani tak evropská, jako spíš německá...
0/0
3.5.2002 11:27

Jioh

Zvlastni
Za chvili budeme trestat ty, kteri maji neco proti heilovani _!!!_
0/0
3.5.2002 10:43

Karel Drdon

Revansismus tady opravdu je
Zda se, ze v EU ziskavaji stale vetsi vahu byvali prislusnici SS.
0/0
3.5.2002 10:10

Jan

kovář Siegfried
SS-man Siegfried Zoglmann v landsmanšaftu? Pozvěme ho na Hrad, určitě tam trefí, vždyť tam spolu s Heydrichem úřadoval. Je prý na čase začít s landsmanšaftem vyjednávat o nápravě křivd. A proč jednat s kováříčky, když můžeme jednat rovnou s kovářem Siegfriedem, který český národ tak dobře zná! Vždyť to  tady někteří jedinci vykládají už dlouho!
0/0
3.5.2002 9:07

pudlik

nebýt fašismu nebyl by u nás komunismus
je to děs, co ta EU neustále přináší za pseudoproblémy. Jak jeden z příspívatelů píše - byla vůbec II. SV????? atd. Nabral jsem dojmu, že GB a Francie si opět po 65 letech hraje na mrtvého brouka, aby nenaštvaly berlínskýho medvěda. a navíc mi to připadá jako v hokeji nebo ve fotbale - ten kdo fauluje tak žádný trest, ten kdo oplácí tak mu dejme na frak. Takové EU s francouzko-německou socialistickou vizí, britskou přezíravostí na kterou opět jednou dojedou a s přemírou byrokracie a td. - opravdu srdečně nechci.
0/0
3.5.2002 9:02

Tomáš Kubín

Je třeba, aby naše politická reprezentace vystoupila s rázným slovem:
Je třeba, aby naše politická reprezentace vystoupila s rázným slovem: JDĚTE VŠICHNI S EU DO P*****! Aha, to nejde... tak pardon. Pokud by snad někdo měl problém s tím, že by se k bývalým nacistům nepřistupovalo rovně na trhu práce, potom je třeba se podívat do Rakouska. tam se k náckům přistupuje rovně již od války a jak jim to tam hezky šlape. Člen vlády za Kreiskeho, ministr za FPÖ Peters byl například členem Sonderkommand střílejících v Rusku Židy, když se kvůli tomu ozval Žid Wiesenthal, tak ho Žid Kreisky v novinách označil za kolaboranta s gestapem ... Ať žije EU, v rámci vstřícných gest bych rodině Heydricha vrátil jeho služební sídlo za Prahou!
0/0
3.5.2002 9:01

bohouš

Re: Je třeba, aby naše politická reprezentace vystoupila s rázným slovem:
Naprostý souhlas. Ať už s tím táhnou do prdele!!!
0/0
3.5.2002 9:44

brrrr

A CO TEPRVE LUSTRAČNÍ ZÁKON,AŽ SE DOZVÍ O NĚM...
0/0
3.5.2002 8:40

Martin

Diskriminujeme jednoho SSáka!
No to mě podržte, tak náš dekret číslo 16 diskriminuje dodnes žijícího SSáka, který pracoval přímo pod Heydrichem a měl na starosti propagandu mezi mládeží. A my ten dekret nechceme zrušit!
Neměla by se EU dnes zabývat spíše tím, že ten SSák dodnes žije? To je podle mě problém č. 1. Řešení - provaz pro SSáka a ne rušit náš dekret.
0/0
3.5.2002 8:37

MS

Komu to prospěje?
Proč se stále vracíme k událostem starým tak, že ti kdo je aktivně ovlivňovali už dávno nežijí? Těch pár přežívajících starců byli v té době mladíčci, kteří se tenkrát víceméně jen "vezli". Je čas uzavřít jakékoliv diskuse na téma II. světová válka.
Sám jsem potomek sudetských němců a s vyjímkou rodiny mé matky bylo mé celé německé příbuzenstvo odsunuto. Nikdo z nich však nevolá po nějaké revizi. Byla válka, za kterou se stydí. Dnes mají své rodiny a životy spjaté s Bavorskem a nějaký návrat pro ně nepřichází v úvahu.
Za všechno si můžeme v tomto státě sami. Když přišly restituce, tak si samozřejmě někteří řekli: Když dostal on, já chci taky. A pak byli tací, kteří hned aktivně přispěchali na pomoc, co by pro peníze neudělali. Ti budou stále šťourat a hledat kličky, jak se k majetku dostat. Němci například nikomu nic nevraceli.
Ta válka je vůbec české trauma. Mám takový pocit, že jsme rok od roku větší hrdinové. Zvláště zde na západě Čech jsou oslavy "amerického" vítězství čím dál tím bombastičtější. Nebylo by načase přestat oslavovat vítězství a místo toho začít slavit MÍR?
Míra, Plzeň
0/0
3.5.2002 8:21

Karel 4

Re: Komu to prospěje?
Žel ten problém má jiného jmenovatele. Je to otázka homo sapiens jako takového. Totiž vždy se někdo najde, kdo se pokouší využít cokoliv pro svůj osobní prospěch. A vždy se najde masa hloupých, která podlehne líbivé demagogií. Otázka zní, jak se společnost může bránit bezohledným jedincům. To je základ problémů v každé společnosti, tento jev doprovází dějiny lidstva. Co hlásalo původní kresťanství, co buržoazní demokracie, co původní komunizmus ? Jsou lidé, kteří předevčírem byli hnědí, pak rudí, dnes modří bez jakéhokoliv studu... Co s tím ???
0/0
3.5.2002 8:47

Harry

Byla vůbec válka???
Když čtu stálé připomínky sudetských němců k Benečovým dekretům,tak se ptám
jak dopadla druhá světová válka?,kdo jí začal?,jak by se situace pro náš stát vyvíjela,kdyby němci vyhráli? Je mi to nepochopitelné!!!!
0/0
3.5.2002 8:18

blaf

Re: Byla vůbec válka???
Konečně si to přiznejme - dlouhá léta jsme bestiálním způsobem svými obličeji bili německé pěsti.
0/0
3.5.2002 8:23

Cech

Ales Gerloch je ten pravy, kdo posoudi, co je nebo neni
v "souhlase s Listinou prava a svobod..."
Nejprve s Pavlem Rychetskym prejali komunisticky zakon o ceskem
statnim obcanstvi do soucasne legislativy (komuniste vsechny
uprchliky okamzite trestaly odsudkem do vezeni a konfiskaci majetku),
a tento pak "novelizovali" tim zpusobem (v "souhlase s Listinou
prava svobod"???????????????????????????????????????????????),
ze chce-li rodily Cech v USA nebo v Kanade potvrzeni o svem
ceskem obcanstvi, musi se nejprve rodneho obcanstvi
(a tim padem naroku na restituci!) VZDAT, vlastnim podpisem.....
Diky obema panum zustava dodnes v USA a v Kanade 60.000
rodilych Cechu BEZ JAKYCHKOLI ZAJLADNICH OBCANSKYCH PRAV NA UZEMI RODNE ZEME, a, ovsem, tim padem ani NEMOHOU VOLIT! Ano, profesor Gerloch je ten pravy vlk, ktery oveckam v EU vysvetli, co JE a co NENI! "V SOUHLASE S LISTINOU PRAV A SVOBOD!" 2. kvetna 2002 P.S. Kazda vlajecka je za jednoho z jedenadvaceti rodilych Cechu, kteri zemreli od roku 1993 v zahranici se statutem naprostych "CIZINCU"na uzemi rodne zeme, statutem, ktery jim "udelili" panove Gerloch a Rychetsky.....
0/0
3.5.2002 7:51

tor

Do EU už asi nechci
Doporučuji k přečtení článek B. Kurase v posledním Profitu s podtitulkem "Možná, že EFTA by byla méně drastickou cestou než zbyrokratizovaná EU".
Mám čím dál tím více euroskeptický postoj, ale odmítám nechutné zneužívání tohoto problému, jakož mnoha jiných, laciným populismem ODS. Její postoj v kontextu donedávna hlásaných názorů je neupřímný. Klaus řekne cokoliv, když mu to přinese hlasy a po volbách zaujme opačný postoj, když se mu to bude hodit do krámu.
0/0
3.5.2002 7:40

krok

Ze by
uz i v Junge Fronte Heute napsali, kdo tvori  landsmanšaft.
"... bývalý funkcionář SS Siegfried Zoglmann, který měl v úřadu říšského protektora Reinharda Heydricha na starosti ideologii mládeže. Dnes působí v sudetoněmeckém landsmanšaftu."
 
0/0
3.5.2002 7:36

kvak

tak se dělá propaganda proti EU
uvěřejní se nějaký lehce mlhavý příspěvek, a časem zcela nenápadně - nebo vůbec ne - dementi
0/0
3.5.2002 7:26

Ren

souhlasim s dekretem c.16
Nevidim nic spatneho na tom, kdyz se clenu SS, ktery blbnul decka kecama o vyssi rase, zakaze pracovat v mediich a publikovat sve teorie dal. Hajlovat se taky nesmi, ani palit vlajku a kazdy by mohl namitnout, ze je ve svobodne zemi, tak si muze delat co chce.
0/0
3.5.2002 7:25

alf

ono je ještě apríla ?
0/0
3.5.2002 7:23

Jan Mazoch

COZE?
Esesaci v landsmansaftu .... a to reknou jen tak .... takovi maj vyset, a ne nas zase vopruzovat
0/0
3.5.2002 6:54

-ed-

Kdyz ne do EU
tak kam potom ? Kdo pomuze nasi ekonomice ? Ve vsem je moc polopravd a vsimat si v EU okrajovych prohlaseni neni z hlediska objektivni tvorby nazoru doma vhodne.Samozrejme ,ze je v EU take opozice vuci nasemu vstupu, tak ji nenahravejme. Osobne radsi budu zit v EU, nez doma. Co jsem v EU vydelal, o to me doma spoluobcane pripravili.Podvody, tunelovacimi praktikami ze zakonniku prace,
zalozenim pozaru na firme, tunelem ve vlastni rodine. Ja volim EU bud jako obcan clenske zeme anebo jako budouci emigrant. Nebojte se EU a neverte polopravdam typu www.vpb.cz . Ty reakce na Benesovy dekrety rozpoutali nasi politici. A lepsi silne Nemecko jako soused a pritel, nez vliv Ruska a arabskeho sveta  na nasi zemi. Kdo si mysli, ze nas vsichni zacnou respektovat a nechaji nas na pokoji,kdyz nevstoupine do EU, je blazen.
0/0
3.5.2002 3:50

Killy

Re: Kdyz ne do EU
tunel ze zakoniku prace, nasi politici rozpoutali reakce , hezky tady zvanis, už abys emigroval
0/0
3.5.2002 7:14

TGL

Re: Kdyz ne do EU
Tak táhni do prdele, když se ti tady nelíbí a když si nedovedeš udělat pořádek ani ve vlastní rodině. Nikdo na světě ho za tebe dělat nebude, ani ve "všemocné" EU.
0/0
3.5.2002 7:15

Pavel

Re: Kdyz ne do EU
Co to tady žvaníš, tahni do Brusselu.......
0/0
3.5.2002 7:23

zv

Re: Kdyz ne do EU
S tim Nemeckem souhlasim. Malo lidi si uvedomilo, i po 40letech komunizmu, ze vychod nic neprinese. Az se na tom vychode jednou neco vylepsi, uz tady nebudeme. Ani nase deti. Je dobre, ze se tuto pravdu s Nemeckem nebojite napsat. Souhlasim s Vami plne. Ohledne rodiny mate rovnez pravdu. Jak se obevi v obchodu penize, hrozi nebezpeci ze vsech stran.A to take od nejblizsich. Bohuzel v tomto smeru jsem take dokazal ziskat zkusenosti.
0/0
3.5.2002 7:54

tom

Re: Kdyz ne do EU
Nejsou všechny státy Evropy v EU a nevede se všem států mimo EU špatně,možná by bylo lepší prostudovat i tyto možnosti:EU nám v ničem nepomůže,ani v ekonomice,ani v sounictví,zdravotnicví,školství.Pořád to bude jen náš zájem si udělat pořádek a také náš prospěch-bude se nám tu lépe dýchat.EU má zájem pouze o větší trh a větší politický vliv.To znamená o moc.A proto se raději vystěhuj,stejně se ti tu nelíbí a že by jsi chtěl se svými názory tuhle republiku zušlechťovat,to pochybuji.Nezapomeň si změnit občanství-občan EU -je to v kurzu a budeš IN.
0/0
3.5.2002 10:16

Jiří

Re: Kdyz ne do EU
... nemyslím si, že www.vpb.cz říká polopravdy - pouze se snaží ukázat i na negativní aspekty EU. Přiznávám se, že jsem euroskeptikem - některé náznaky, které přicházejí z EU mohou již dnes poukazovat na to, jak se možná bude chovat EU za několik let. Dotáhnout harmonizaci norem i práva, ale zatím NEVSTUPOVAT!
0/0
3.5.2002 10:16

PC

Jak je vubec mozne, ze Nemecko je v EU?
Takze Bruselskym byrokratum vadi bod 16 v Benesovych dekretech? A co takhle, kdyby se podivali na bitvu na Bile Hore? Mozna po podrobne analyze by se prislo na to, ze vysledek zapasu byl zfalsovan a tudiz by se mela prepsat historie .....
0/0
3.5.2002 3:21

Růžový Medvídek

o co jim jde...?
Němcům jde hlavně o české pohraničí aby se mohli roztahovat a cítí se poškození a ukřivdění.Maskujou to tím,že jim o nic nejde.Ale opak je pravdou.Slyším to dost často od samotných Němců.Co takle si český národ udělat nárok na města jsoucí v Německu?Namátkou:Olešnice,Plavno,Zvíkov,Žitava ap.a udělat protiváhu tomu jejich slavnému landsmanšaftu?Už je slyším jaké bezpráví je na nich pácháno.Nebo prohát válku je výhoda?Na dekretech prezidenta Beneše trvat na všech bodech a neslevit.Ať vláda ukáže,že máme taky hrdost a že dějiny známe a nezapomínáme jako ti vedle. R.M. - Aš
0/0
3.5.2002 2:40

karber

Re: o co jim jde...?
Prohrát válku zřejmě není taková výhoda jako jí 2x rozpoutat.
0/0
3.5.2002 6:18

Pavel

Kapitalistické RVHP
Pořád mi uniká proč se opět hrneme do toho RVHP....... Kéž mi nás tam nechtěli!!!! 
0/0
3.5.2002 1:03

Spravedlivý

No to si snad dělají legraci?!
Mám takový pocit, jakoby se z práva nějak vytratila spravedlnost a etika a jejich místa zaplnil prázdný formalismus a bezcharakterní chytristika. Podobnými "problémy" nechť se zaobírají studenti právnických fakult a ne bruselští byrokrati.
0/0
3.5.2002 0:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.