Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Špidla se postavil za lékařské komory

Předseda ČSSD a vicepremiér Vladimír Špidla podpoří povinné členství v lékařských komorách. Slíbil to na setkání s jejich představiteli. Ve sněmovně tak bude hlasovat proti návrhu poslance ODS Marka Bendy na zrušení členství. Předseda České lékařské komory David Rath oznámil, že hodlá měsíc a půl před volbami navrhnout, aby se kvůli tomu rozpoutala na billboardech kampaň proti ODS, jmenovitě Václavu Klausovi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Rosťa

Povinné členství
Jsem pro dobrovolné členství ve všech profesních kopmorách. Pracuji jako projektant.
0/0
1.5.2002 10:36

Martin

Re: Povinné členství
U projektantů to myslím povinné není, že? Ale myslím, že tomu taky tehdy zabránil Klaus, ale na poslední chvíli.
0/0
1.5.2002 10:53

Kaštan

páni doktoři
jak můžete mít v čele demogratického demograta, soudruha Ratha? Parlament máme pro vyjadřování různých názorů, i takových, které vůbec, ale vůbec nemůže strávit s.Rath.
0/0
30.4.2002 22:24

Tomáš

tohle je demokracie?
Nechci, aby mi někdo přikazoval, kam mám vstoupit nebo nevstoupit, až vystuduji medicínu. Toho, kdo by to chtěl, bych spíš přirovnal k nějakému zasranému komoušovi, než komu jde o svobodné rozhodování každého jedince.
0/0
30.4.2002 22:13

lada

Re: tohle je demokracie?
No , ale tomuto se přece říká demokracie!!
Můžeš si přece demokraticky vybrat
0/0
1.5.2002 9:44

Martin

Re: tohle je demokracie?
Jasně, musí to být dobrovolné. Nikdo nemůže nutit někoho, aby platil horentní každoroční příspěvek na organizaci, která vystupuje vždycky proti němu.
0/0
1.5.2002 10:55

Martin

Jsem nasranej
Klaus nechce komory rušit, jen chce, aby členství bylo dobrovolné. Jak si může Rath dovolit platit z peněz lékařů, kteří v komoře z většiny nechtějí být kampaň proti někomu, kdo jim to chce povolit?
0/0
30.4.2002 21:51

Mirka

Re: Jsem nasranej
to by me taky velmi zajimalo
0/0
30.4.2002 22:41

Kaštan

Re: Jsem nasranej
taky mi to neleze do budky. Mohou toto lékaři skousnout? Uvidíme.
0/0
30.4.2002 23:28

petr

Dr.Rath rad?
Holt Dr. Rath taky rad svych 5 minut slavy. O ucelove vycuranosti teto figurky ostatne jiz od zacatku neni pochyb. Spis je nadmiru zajimavy, jak se toho okamzite chytlo nase mile novinarstvo a vytvari dalsi anti-klaus humbuk. Ne, nejsem zadny clen fanclubu V.K., ale ten chlap i kdyz rekne, ze v noci je tma a ve dne svetlo, tak tim automaticky spusti nepredstavitelny rev vsech tech "nezavislých" a intelektualu a atd. ruzne zakomplexovanych lidicek, ktery maji pocit, ze oni jediny posvacili nejmene se Salamounem. Pritom, ze pul Hradu je prolezla ruznymi STB-kreaturami, se dnes doctete nekde tak u v tiraze. Ne, neni to cely proste fer a pokud dneska napr. v MFD cosi o moralce blabolil pan Hvizdala, pak je Kocourkov a Absurdistan oproti teto zemi velmi sporadanou demokracii.
0/0
30.4.2002 18:43

jarda

když není myšlenka......
no uvědomte si vážení tam kde není myšlenka a vlastní program musi se najít nepřítel....... stará pravda a potřeba vlezdop.....ů /aby to cenzura nesmazala / a jinak samosebou nás tento rádobyspasitel doktorů může nadále přesvědčovat o chudobě cechu doktorského , ne že bych jim záviděl ale nemám rád ubrečence J.
0/0
30.4.2002 17:50

Dvořák

Cech panen kutnohorských
připomíná Rathův moloch, který doktorům odsává další peníze, kterých už tak mají málo. Důležitější mi připadá Svaz pacientů, který se alespoň domáhá lepšího zacházení s člověkem vydaným napospas Rathům, kteří by do nich cpali horem dolem chemikálie všech farmaceutických lobby, které si zaplatí Rathovu přízeň..
0/0
30.4.2002 16:33

rado

A co Klausovi je po tom?
0/0
30.4.2002 14:24

Chudoba

Rath je demagog
Z článku, který jsem právě dočetl v Právu, mi běhá mráz po zádech. Kdo bude napříště podle představenstva ČLK rozhodovat o podobě budoucích zákonů? ČLK , jiné profesní komory, odbory nebo nedej bůh volený zákonodárný sbor "který ničemu nerozumí"? Demokracie naruby - Představenstvo ČLK ve čtvrtek rozhodne o celoplošné kampani v médiích a na billboardech proti ODS. "Jsme ochotni do ní vložit i několik miliónů," řekl Rath. Ptám se jakých miliónů? Těch, které plynou ČLK z povinných příspěvků nedobrovolných členů, kteří jsou voliči nebo i členové různých politických stran, tedy i ODS? Podle průzkumu agentury INRESSONES z loňského prosince se pro nepovinné členství v ČLK vyslovilo 54,4% lékařů, zatímco pro povinné pouhých 32,7%. Čí zájmy tedy pan doktor Rath ve skutečnosti hájí? Jednání pana Ratha a celého představenstva ČLK považuji za naprosto skandální a bezprecedentní pokus o ovlivnění nadcházejících parlamentních voleb. Nejsem členem ani voličem ODS.Mán pouze dojem, že jde o princip demokracie.
0/0
30.4.2002 14:17

Neználek

Re: Rath je demagog
No přece zájmy pana Ratha, néééé
0/0
1.5.2002 23:00

bohouš

0/0
30.4.2002 12:24

Boban

Ukázal jste kdo jste, pane Rathe!
Před časem jistý p.Rath prohlásil, že vlastně ani nechtěl studovat medicinu, že by ho zajímala spíš politika. Svou usilovnou prací zaměřenou ne na zdravotnictví, ale pod líbivými hesly na svou vlastní karieru, dosáhl kýženýho - stal se presidentem. Ne sice republiky ale alespoň komory, komory do které nikdo dobrovolně nechtěl a která si vydupala povinné členství pod záminkou, že jinak všichni umřou. Umřeme všichni, jistě, ale před tím je nutno nakrmit obludnou pijavici stvořenou p.Rathem a tak není divu, že vytáhl do boje proti návrhu o zrušení povinného členství v jeho komoře. Jistě ví, že by přišel o výnosné koryto, o titul presidenta a spoustu dalších osobních výhod (dividendy z reklam na Wobenzym, aj.). Takže peníze, které by mohly sloužit zdravotnictví vrhá do boje na záchranu vlastního koryta. Jsou to jeho peníze? Osobně znám spoustu lékařů, kteří by dobrovolně do komory nevstoupili, alespoň ne za podmínek, které tam nyní panují. Tak doufám, že teď, když se p.Rath konečně projevil, otevřou se oči i jeho pochlebovačům a zůstane sám, tak jako zůstal další dychtivec po moci, taky Dr., pan Sládek.
0/0
30.4.2002 11:55

bohouš

Klaus nechce komoru zrušit,
pouze navrhl, aby členství v ní bylo dobrovolné. Pane Rathe, Vy mně připomínáte svých chováním Gottwalda, když trváte na tom, aby členství bylo povinné. Dále mám pocit, že se jedná o profesní organizaci a ne politickou stranu provádějící za peníze svých členů předvolební agitaci.
0/0
30.4.2002 11:13

Hary

LN
Doporučuji číst chat k tomuto tématu v Lidových novinách.Tam se snad sešli všichni soudruzi doktoři a kamarádi p.Rátha.
0/0
30.4.2002 10:54

@FN Motol

O MUDr. Rathovi je mezi lekari znamo, ze by pro moc a penize udelal cokoliv
Tak proc Vas to prekvapuje?
0/0
30.4.2002 10:41

zdravotník

Členství
v komoře má být pro lékaře čest a mají stát o to , že v ní mohou být, ale zatím to funguje tak, že členství je povinné,kdo neplatí,je vyškrtnut a má smůlu, i kdyby byl sebelepší lékař.Chápu, že soukromé lékaře někdo musí "zastřešovat " napři při jejich jednáních s pojišťovnou, ale nikdo mi dosud nevysvětlil funkci a přínos komory pro státní lékaře,kteří jsou odpovědni svému zaměstnavateli.A panu Rathovi ušla jedna podstatná věc-že komora má být APOLITICKÁ,protože její členové mohou být členy různých stran.A hlavně nezasahovat do předvolebního boje!A za peníze členů, kteří např s ODS sympatisují!Nesouhlasím s panem Rathem ani s vedením komory a jsem všemi "deseti"pro nepovinné členství!
0/0
30.4.2002 10:38

briza

Re: Členství
Ja tedy zdravotnik nejsem, ale to, ze je v cele komory D. Rath je snad dusledek toho, ze si ho do cela lekari (a clenove komory zaroven) zvolili. Tak proc zvolili prave jeho a ne nekoho jineho?
0/0
30.4.2002 13:52

Bron

Re: Re: Členství
Prave jeho zvolili ze stejneho duvodu jako si v roce 1946 obcane Ceskoslovenska svobodne zvolili komunisty. Z duvodu blbosti. Mozna neinformovanosti. Zaslepenosti. Neschopnosti videt do budoucna...
0/0
3.5.2002 5:07

Lékaři - otroci ?
Vůbec nevím proč by lékaři měli být všichni povinně v jedné komoře ? Jsou snad otroci nebo členství v komoře zaručí, že budou lépe léčit ? Každá komora - lékařská, advokátní, apod. je jenom umělý moloch na peníze z poplatků svých členů. Ale běda tomu, kdo nechce komoře platit ! ?ůže na lékařské povolání zapomenout.
0/0
30.4.2002 10:13

Top Gun

Playboy Rath
je rutinní kariérista. Lékař má mít
především trestněprávní odpovědnost
za své činy. Vyškrtnutí z komory je
vyloučení ze skautského oddílu.
A ta doktorka, co šířila svou laxností
TBC po Praze už byla vyškrtnuta?
Ne, no tak vidíte....
0/0
30.4.2002 9:46

Kopretti

Re: Playboy Rath
Přece si nevyškrtnou řádně přispívajícího člena.
0/0
30.4.2002 10:40

sharp

Re: Playboy Rath
Reaguji na poznámku o laxnosti dané lékařky. Každý pacient je zodpovědný za své zdraví a když nesplní, to co slíbil( v tomto případě nástup do nemocnice )není vina na ošetřujícím lékaři. Nebo by jste byl byl  pro policejní eskortu, doprovázející neposlušné pacienty do nemocnice? 
 
0/0
1.5.2002 0:12

www.hpobchod.com

nahoda ?
neuveritelne nechutna tahanice - opravdu, kdyz mi nekdo slapne na nohu hned pujdu lepit billboardy ? Jen by me zajimalo, zda je nahoda, ze opozicni strana neco rekne takhle pred volbami a je z toho neskutecna afera... Snad maji lekari vlastni mozek.
0/0
30.4.2002 9:33

horpol

MUDr. Rath
MUDr. Rath byl vždy "chytřejší" než všichni ostatní. Už coby předseda LOK se projevil jako lékař, kterému nejde o pacienty, ale o sebe. Svým křikem si vydobil místo v ČLK a teď by mu ho ODS chtěla vzít. Co pak bude dělat? Vždy kritizoval něco, čemu ani nerozuměl a na rozdíl od svého kolegy, prezidenta stomatologické komory, neudělal pro lékaře nic. To dokazuje i tím, že zamyšlí nesmyslně vyhazovat peníze komory.
0/0
30.4.2002 9:17

Vladimir Lukes

Noviny
Procitani ceskeho tisku je celkem zbytecna zalezitost. Clovek se totiz nikde nedozvi, proc vlastne Rath na povinnem clenstvi trva a proc ho chce ODS zrusit. Nemohl by mi vysvetlit alespon nejaky ctenar? Dekuji.
0/0
30.4.2002 8:29

Mišule

Marná sláva jsou to jenom slova -aneb proč nebude líp?
Zorro zjevně o problému LK moc neví a pavločovím způsobem ho bagatelizuje!!! Nesouhlasím se závěrem, že lékaři nechtějí léčit  ale naopak mít moc. Poznámka o lékaři, který vykřikuje dioagnózu o rakovině na pacienta v čekárně  celý příspěvek ilustruje!! Toho se snad článek netýká!!! Pakliže Vás něco podobného potkalo, obraťte se právě na LK, která mimo jiné takovéto problémy řeší. ( i proto je také důležité členství lékařů v ní) Nechci lékaře obhajovat, ale je to stejné jako prohlásit, že bankéři tunelují banky, zubaři  a všechno je bílé nebo černé!!!!" Příteli, co vlastně víte o organizování odborných komor v zahraničí, že tak bájo děláte závěry, kterými připomínáte právě Vámi zminované politiky!!!   S Rathem nesouhlasím a jeho hesla jsou trapná, ale způsobem Vaší argumentace a ještě hůře názorem, také ne. Ale máme tu demokracii, tak si ho mějte!! Ale mít názor by také mělo znamenat se o problém nejdříve zajímat  a pak říci co si myslíte!! V této zemi máme  Sládků snad už dost,ne?
Míša
P.S.: Mohl by jste definovat termín svoboda v demokracii??
0/0
30.4.2002 8:28

Mirek

Líp bude, až budeme používat hlavu.
Nemohu nereagovat. Výrok (cituji: "...obraťte se právě na LK, která mimo jiné takovéto problémy řeší. (i proto je také důležité členství lékařů v ní)..." je skvostný. Před lety platilo: "...obraťte se na výbor strany, ten všechny problémy vyřeší ( i proto je také důležité členství v KSČ)..." Takového dokazování užitečnosti nějaké instituce pletením příčin a důsledků dohromady si asi pamětníci užili dost. Navíc nepochopit výrok a plamenně bojovat proti špatně pochopenému ("...je to stejné jako prohlásit...") - těžko komentovat. Don Quijote to dělal taky, ale přece jen trochu lépe. Byl totiž snílek, ne hlupák. Souhlasím s jediným - člověk by měl nejprve přemýšlet a potom psát.
Mirek
0/0
30.4.2002 10:01

Jan V.

RATH
Ratha zajima jen jeho kariera, proto vyzdvihuje komoru.At se vrati k medicine, jestli tedy vlastne neco vubec umi.Jestli on vi o nejakych penezich, ktere chce dat na kampan, at je radeji da do zdravotnictvi na nakup nejakeho pristroje a ne do billboardu.Je to prospechar a had...
0/0
30.4.2002 8:23

Člověk trpící

Podvraťák který chce socialismus
Jediná naděje našeho státu je nyní ODS a útok na ní je jasné srocení stbáckých hrátek za pomocí blbů jako je zběhnuvší snad doktor Rath, který svou nadutostí a dutostí naskakuje na první našlápnutí.
Divím se že nechce provádět praxi, takový "Cvach" už byl znám i za totality.
0/0
30.4.2002 8:20

Kaktus

Re: Podvraťák který chce socialismus
Jedina nadeje na co?  Jedina nadeje pro dosud nepotrestane podvodniky a tunelare? Tak to beru.
0/0
30.4.2002 11:31

tei

úroveň
a něměla by být spíše komora lékařů elitní organizací tohoto náročného povolání, do které by lékař chtěl dobrovolně vstoupit a ne organizací snižující se na úroveň srovnání Klaus - Gottwald? Být lékařem a vidět a slyšet pana doktora Ratha opravdu bych tam nechtěl, bylo by to pod moji úroveň.
0/0
30.4.2002 8:03

zorro

nebude lip
Demokracie od totality se lisi hlavne jednou veci, a to je svoboda. 1) Kazdy lekar se ma svobodne rozhodnout jestli chce byt v komore. 2) Kazdy clovek si muze svobodne zvolit lekare (nikdo nesmi nikoho nutit chodit k lekari z komory, nekomory apod.) 3) Komora ma byt duveryhodna organizace zarucujici, ze lekar, ktery je jejim clenem, je a) dobry lekar a neplete si diagnozy b) nebere uplatky c) predepisuje leky podle ucinnosti a ne podle odmen distributoru leku d) respektuje lekarsky kodex a nerve na vas diagnosu o rakovine pred plnou cekarnou. Toho, ze budou platit tyto tri body se stejne nikdy nedozijem, tim spise v Cechach a uz vubec ne z lidma jako Gottwald, Rath, Klaus, Zeman, Marvanova, Svoboda a vsech ostatnich politiku, kteri nechteji lidem pomahat jako vladnout a doktoru, kteri nechteji ani tak lecit jako mit moc.
0/0
30.4.2002 7:54

jan

Klaus a Rath jsou oba podobni lumpove ...
Ti dva jsou si podobnejsi nez jsou si ochotni pripustit. Ale na druhou stranu jsem rad, ze ranar Klaus narazil taky na ranare ... doufam, ze si daji navzajem natolik do kozichu, ze se jich obou zbavime ...
0/0
30.4.2002 7:47

Jan Dvořák

Ani lékař, ani politik
Ano, takhle to vypadá v praxi, začne-li se angažovat nevýrazný lékař a rádoby politik. Spojení průměrnosti a podprůměrnosti vede nutně k tomu, že takový člověk dokáže jen negovat a řvát proti snaze zrušit jeho stavovské výsady. K posílení sebevědomí je také dobré napsat knihu, ono dnes vyjde opravdu všechno, že?
Václavu Klausovi nestojí takoví nýmandi ani za to, aby si o ně otřel boty.
0/0
30.4.2002 7:46

obdivovatelka

Re: Ani lékař, ani politik
gratuluju, tomu se říká uhodit hřebíček na hlavičku (nejde o ironii)...průměrnost to je přesně to, čím pan Rath disponuje nejvíce, pak ještě schopností obklopovat se podprůměrnými a bezpáteřními lidmi, kteří mu dávají pocit vlastní vyjímečnosti... mimochodem murphyho zakon "pravdu má ten, kdo překřičí ostatní" mu byl šitý na míru
0/0
30.4.2002 8:19

Murphy

Re: Ani lékař, ani politik
Mily Honzo, nikdy jsem nebyl v odborech ani stavovskych organizacich. Pana Ratha neznam a ani nejsem schopen posoudit jeho odborne kvality. Jenom bych byl rad, kdybys meril jednim metrem - az politici rezignuji na svoje vysady, pak je mozne chtit, aby jine profese rezignovaly na sve stavovske vysady. Kdyz opily poslanec zpusobi nehodu, nic se nedeje. Kdyz politik lze a krade, nic se nedeje. Zbytek si dopln.
0/0
30.4.2002 8:30

Jan Dvořák

Re: Re: Ani lékař, ani politik
Milý Murphy, to, že opilý poslanec způsobí nehodu a nic se neděje a že když politik lže a kraje, nic se neděje, je sice smutné, ale v žádném případě to nemůže sloužit jako omluva pro to, aby si tak počínaly jiné (stavovské či odborové) organizace a jejich představitelé. Snad to nejsmutnější by bylo omlouvat vlastní průměrnost a politické neumětelství výkřikem: "Ale jen se podívejte, oni ti politici jsou stejní, tak proč já ne?"
0/0
30.4.2002 8:35

stavitel

Re: Ani lékař, ani politik
každý si hájíme svoje! Jestli se Vám to líbí, nebo ne!!! Vy to děláte taky!!!!!
0/0
30.4.2002 9:38

obdivovatelka

Re: Re: Ani lékař, ani politik
hajíme, ale většinou za svoje peníze.....
0/0
30.4.2002 10:08

bunny

???
A nesmrdí v pozadí volby 
0/0
30.4.2002 7:45

andrewdžekill

názor
Vážení diskutující, ono to povinné členství v komoře má i jinou stránku. Co když se Vám nebude líbit chování a jednání lékaře či právníka?  Co když s Vámi bude jednat pod vlivem alkoholu atd? Budete ho žalovat? Samozřejmě, že ne. Lze podat stížnost u příslušné komory, která má nástroje, jak dotyčného umravnit.
 
0/0
30.4.2002 7:22

Milan Nevyhosteny

Re: názor
Co to placas za nesmysl? Asi jsi stale nepochopil, ze je demokracie a trzni hospodarstvi, jinak by jsi tento zvast nikdy nemohl vypustit z pusy. Jestlize se chova soukromy lekar nemravne, tak nejspis ztrati pacienty a jeho podnikani zkrachuje. Jestlize se tak chova lekar zamestnany v nemocnici, je za nej zodpovedny jeho predstaveny. Tak k cemu je z teto funkce tady komora, nehlede na to, ze si ji ten dotycny jeste plati? Ja nepotrebuju sesikovane lekare do jedne armady, ja potrebuji zde mit odborniky. kteri maji jezdit na sympozia a vzdelavat se a ne schuzovat a lepit billboardy po silnicich.
0/0
30.4.2002 8:21

Jakll

Gottwald-pravicový politik
1.Kvůli ostravské advokátce, která byla vyškrtnuta ze seznamu advokátní komory, a přesto obhajovala klienty, se budou muset opakovat některá soudní jednání. Právnička, která vystupovala i ve složitých kauzách, v nichž šlo například o drogy, nezaplatila včas povinný roční poplatek šest tisíc korun advokátní komoře. Kvůli tomu ji komora vyřadila od počátku února do začátku dubna ze svého seznamu, čímž ztratila oprávnění zastupovat u soudu. Advokátka tvrdí, že se to dozvěděla až skoro o dva měsíce později, a to z Věstníku komory. Proto ...
Na co slouží advokátní komora. Proč když se nezaplatí nějaký příspěvek už nejsem advokát?
Proč nezrušíme advokátní komoru??? (ironie)
2. Ti co srovnávaj doktory a jejich profesi s pekařema, kuchařema a hospodskýma jsou asi nadprůměrně intelgitentní jako 99% obyvatel.
Nevím kolik lidí dokáže rozpoznat kvalitu rohlíků nebo uvařeného guláše. Asi 99%. Kolik lidí dokáže posoudit kvalitu lékařské péče a postupy léčby? Taky 99% ?
3. Jestliže zachování povinného členství v komoře někdo nazývá bolševismem, pak Gottwald, který je úplně zrušil, byl vlastně pravičák jak poleno. Kam se na něj Václav ...
0/0
30.4.2002 7:00

Juras

Re: Gottwald-pravicový politik
1) To je svinstvo, co? 2) Kvalitu rohlíků nepozná 99% lidí. Myslím, že to vyjde nastejno jako s lékaři - zjevnou veteš pozná každý, nezjevnou jenom znalci 3) Gottwald nezrušil povinné členství v komoře, on zrušil komoru! Nepleťte se, povinné členství v komoře má skutečně hodně společného s bolševismem.
0/0
30.4.2002 14:31

Juras

Třeba si zavařil
Jestli bude někdy povinné členství zrušeno, dost lékařů si asi rozmyslí, jestli být členem a vyhazovat tak peníze za podobné smysluplné kampaně
0/0
30.4.2002 6:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.