Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Izrael trvá na vydání odsouzených vrahů

Palestinský vojenský tribunál odsoudil čtyři radikály za vraždu izraelského ministra Rechavama Zeeviho. Soud zasedl v sídle Jásira Arafata. Izrael před časem dům obklíčil právě kvůli podezření, že Arafat vrahy skrývá. Izraelský premiér Ariel Šaron proces odsoudil a dále žádá vydání vrahů. Aktivisté palestinských organizací lidských práv považují soud za nespravedlivý. Lidová fronta pro osvobození Palestiny (PFLP), která se k vraždě přihlásila, považuje soud za frašku. Izraelské tanky vjely do Hebronu. Při různech střetech od rána zemřelo dvanáct Palestinců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Marcella

israelsky a anglicky tisk o jenin....
 
Svine z jeskyne (krome se pise takto, nikoliv "kromne", vase obvykla specialita)
zde mate hyperlink na clanky v Haaretz a the Independent....takto se presentuji fakta, mimochodem...
 
0/0
26.4.2002 19:52

David

Re: israelsky a anglicky tisk o jenin....
Tak presne tomuhle slusni lide rikaji propaganda, zatimco.... ehm vy, presentovani faktu.
Rad bych vedel kdo jsou Alexander Cockburn (doufam, ze se mu to chudakovi opravdu nestalo) a Jeffrey Clair? Jaky jsou jejich opravdovy credentials?
0/0
26.4.2002 20:33

Marcella

Re: Re: israelsky a anglicky tisk o jenin....
Pokud vim, vazeny Davide, clanek je napsany nekym, kdo se jmenu a je :Tanya Reinhart is a Professor of Linguistics at Tel Aviv University . Tato profesorka cituje Haaretz (israelsky denik a cituje the Independent, britsky nezavisly denik...nevim, jak Vy rozumite pojmu nezavisly, ale neni to styl Tom Brokow,oops, Brokaw).
Neprekvapuje mne, ze neznate plno jmen, ktera jsou na CounterPunch, ja jsem nikdy nesla tak daleko, abych Vas kdy obvinila z objektivity, vase zdroje jsou zrejme projevy representantu amer. House of Representatives, s preferencemi pro representanty z tzv. Bible Belt - demagogy a ideology s hlubokymi znalostmi Bible a Pelisejcu ci jak jim rikate.
Mimochodem, jsem rada, ze jsem pricinou vaseho zmrtvi vstani pres Juditu a spol.
0/0
26.4.2002 20:53

David

Re: Re: Re: israelsky a anglicky tisk o jenin....
Vas radoby zovialni styl je neprehlednutelny a jako vzdy plnej jedu. Bohuzel k faktu a podstate otazky jste se zase nedostala a tezko uverit, ze nebylo schvalne. Kredibilitu zminenych panu jste nechala v prachu a zabyvate se uplnyma plkama jak rikate vy, bez faktu. Spekulujete jen o mych znalostech a mych "zdrojich" a musim vam rict, vazena lovkyne hlav, ze jste zase uplne vedle, ale uplne. A mimochodem, ja jsem zivej az az, jen na vase stale nic nerikajici a nesmyslne pokrivene prispevky neni co rikat. Jak uz jsem napsal nekolikrat driv, ze s clovekem bez srdce, jakkoliv "formalne" vzdelanym, nemam zajem se stykat. Natolik jsem vas uz poznal, abych se v tomhle nemylil.
(Mimochodem, jestli me pamet nemate (na rozdil od vas mam sebekontrolu neustale zapnutou) myslim, ze "zmrtvi vstani" je spatne, vy opravovatelko vsech ostatnich, nejposledneji nejakeho speleologa)
0/0
26.4.2002 21:18

Svine z jeskyne

Re: israelsky a anglicky tisk o jenin....
No nechce se mi to cist cele ,na to je muj cas drahy. Jak uz tu nekdo prohlasil ,je to lacina propaganda. S nepustenim novinaru do mista konfliktu je to omleta pisen. Chtel bych videt co by ten novinar rekl az by mu tam nekdo ustrelil palici. Dalsi vec plac ve stylu je to hrozne soucitim s palestincema bla bla bla. At palestinci prestanou bojovat ,zacnou pracovat a jednat pak budu ja prvni clovek ktery bude protestovat pokud Izrael vtrhne do palestiny. V teto chvily jim fandim a muj nazor je ze cim vice jich postrileji tim bude vetsi klid. Nikdo neni bez viny ,temer vsichni podpotujou hamas a podobne grazly. To jak jsem rekl at zacnou pracovat to byl jen zert ,vsichni vime ze se to nikdy nestane. Vidim tady na netu jak vistupuji lide kteri o sobe tvrdi ze maji skoly a jsou civilizovani. Co potom muzeme ocekavat od primitivu jako jsou palestinci. Pokud nesouhlasis s touhle posledni vetou ,vysvetli mi prosim proc je sami arabsti bratri nemaji radi a zbavili se jich jak se dalo ,pripadne postrileli. To taky vypovida neco o jejich mentalite. nemame je taky nahodou pochopit jako nase cikany? Oni prece maji jinou mentalitu ,oni jsou uplni chudaci. Napada mne jedno prislovi a sice co kdo zaseva to take sklizi. Myslim ze na tuto situaci se hodi. Jeste takova otazecka na zaver. Predstavme si ze zidi odesli z Izraele a vse zustalo palestincum ,co se asi stane? Myslis ze tam zavladne klid a prosperita? Jestli si myslis ze ano pak asi nemas zdravy rozum.
0/0
26.4.2002 21:30

Petr

Izrael
Co se takhle zamyslet nad tim, kolik bylo nyni na Uzemich zabaveto ilegalnich zbrani, zniceno vyroben na bomby a munici, zatceno hledanych teroristu atd. Myslim, ze nejhmatatelnejsim dukazem, ze se da neco proti terorismu podniknout, kdyz pal. samosprava nic necini, spise ho prizivuje je to, ze prozatim prestali teroristicke utoky v Izraeli. Chtel bych videt, co by delaly ostatni vlady napriklad v Evrope, kdyby se jim delo, to co se deje v Izraeli - kazdou chvili nekdo vybouchne. Myslim, ze by jen nesedeli a nic nedelali.Jednou trpelivost musela dojit... Palestinska propaganda, to je pribeh sam pro sebe. Myslim, ze na svete tezko bude nekdo, kdo umi ze sebe lepe vytvorit utlacovaneho chudacka nez Palestinci. Jiz nebud unavovat svymi vylevy, jen jeste jednu poznamku: nechapu, jak nekdo opravdu muze nevidet a nechapat, jak se zde veci doopravdy maji.
0/0
26.4.2002 18:27

Ondrej

Re: Izrael
...a pod to se Vam podepisu
0/0
26.4.2002 18:58

Azazel

Re: Izrael
souhlas :o)
0/0
29.4.2002 10:43

jarda

medialni valka
 
z Neviditelného psa:
23.4. IZRAEL: Džanín - Velká Lež
Boj s mediální válkou
Zatímco Izraelci měli plné ruce práce se splachováním kaluží krve se silnice po poslední smrtící bombové sebevraždě u jeruzalémského tržiště Jehuda Mahane, mašinérie palestinské propagandy pilně chrlila další v řadě Velkých Lží: Džanínský masakr.
Palestinské hlásné trouby oznamovaly, že izraelská armáda zabila v Džanínu, baště organizací Hamas a Islámský Džihád, až 500 civilistů. Když Izraelci odstranili nastražené nálože a umožnili v pondělí západním médiím přístup do města, realita se ukázala v úplně jiném světle: těžké pěchotní boje o každý dům; 23 padlých izraelských vojáků; tucty zabitých teroristů. Žádný masakr.
Když izraelská vojska obklíčila Džanín, bylo široce ohlašováno západními a arabskými médii, že místní velitelé teroristů přísahali na boj až do posledního dechu. Arafat, uhnízděný v Ramaláhu, ale stále volající po dalším násilí, vyzval „milión mučedníků“ k pochodu na Jeruzalém – a Džanín vypadal jako vhodné místo startu.
V uprchlickém táboře se musely ochraňovat cenné hodnoty. Několik desítek chemických laboratoří vyrábějících výbušniny pro vražedné opasky atentátníků a rakety Kasam, arzenály plné samopalů a protitankových zbraní a kádry budoucích sebevražedných atentátníků. Lapené v pasti.
Celé dny se táhly prudké boje v úzkých křivolakých městských uličkách a džanínském uprchlickém táboře, o jehož zrušení Arafat ani neuvažoval, i když jej měl již celé roky pod kontrolou. V mnoha domech byly nastražené výbušniny, které, jak teroristé doufali, roztrhají Izraelce na cucky. Izraelská armáda opakovaně zastavovala palbu s požadavkem, aby civilisté opustili prostor, ale velitelé palestinských teroristů je použili, celkem očekávaně, jako lidských štítů.
Pokud by se toto odehrávalo v Afghánistánu, Američané by si vzali na pomoc „vitamín B“: bombardéry B-1, B-2 a B-52. Kdyby se to stalo v Čečensku, ruští generálové by zavolali dělostřelectvo a srovnali Džanín se zemí tak, jak to dokázali v Grozném. Izraelské tanky byly v pozicích a mohly klidně střílet přímo do města a do uprchlického tábora. Namísto toho ale vojáci šli do bojů po svých a toto riziko podstupovali, aby chránili palestinské životy. Jeden z bojovníků, údajně mladý chlapec, v budově již obsazené izraelskými záložáky odpálil nastraženou nálož a 13 jich bylo na místě zabito. Poté, co město padlo, 1000 palestinských bojovníků se vzdalo. Kdekoli jinde, v nějaké jiné válce, by asi nezbyl nikdo, kdo by se mohl vzdát. Letectvo, rakety a dělostřelectvo by se o to postaraly. Izraelská armáda udává počet Palestinců zabitých v pětidenních bojích kolem 200, zatímco izraelských vojáků bylo zabito třicet. Zatímco v anglických prohlášeních volají palestinská a arabská média po potrestání, v arabštině oslavují „mučedníky“ a saudská televize od svých diváků získala formou televizní sbírky milióny na výplaty rodin. Džanínský „masakr“, který se nikdy neudál, je další Velkou Lží v palestinské propagandistické kampani, kampani, která by ve své urputnosti a nestydatosti potěšila i Josefa Goebbelse, Hitlerova šéfa propagandy. A celkem pochopitelně. Goebbelsovo dědictví žije podnes – od Damašku po Ramaláh i Káhiru. Podle významného egyptského spisovatele, egyptské ministerstvo pro tisk bylo založeno začátkem 50. let za pomoci východních Němců, kteří se hodně naučili od Stalina, ale ještě předtím od Hitlera a Goebbelse. A komunistické archivy v Moskvě dokazují, že mnozí palestinští vůdci byli vyškoleni na Univerzitě Patrice Lumumby v Moskvě a táborech KGB na Krymu, dvou svatyních sovětské propagandy a sabotáže. Jedním z Goebbelsových přispění světu „očerňující“ propagandy byla koncepce Velké Lži – opakování něčeho tak hlasitě a vytrvale, až tomu lidé uvěří. Jásir Arafat s oblibou viní Izraelce, že používají proti Palestincům „uranové“ střely, které způsobují radioaktivní škody. Egyptská propagační mašinérie si vymyslela „amorálního“ Izraelce drtícího žvýkačku, jenž útočí na libido egyptských žen. Syrský prezident Bašar Asad obvinil Izrael na nedávném setkání Arabské ligy ze zabití „tisíců Palestinců denně“. Jeho dlouholetý ministr obrany Mustafa Tlas vstupuje do show businessu: napsal knihu s názvem „Siónské macesy“ a nyní je producentem v Egyptě vyráběného filmu, jenž obviňuje Židy z užití krve křesťanského kněze pro přípravu nekvašených chlebů, macesů, na svátky Pesach. Saudskou vládou vlastněné noviny zase nedávno uveřejnily článek, podle kterého mají údajně Židé používat dětskou krev pro přípravu dalšího tradičního pokrmu, trojhranných koláčků známých jako „Hamanovy uši“, které se pečou o svátcích Purim. Takže nikoho nepřekvapí, že prodej Hitlerovy knihy „Mein Kampf“ jde na palestinských ulicích jak po másle. Jiní lidé v jiných dobách použili Velké Lži k odlidštění svých plánů a cílů. Sovětská KGB rozhodila fámy, že AIDS je produktem CIA. Louis Farrachan, současný duchovní vůdce organizace zvané „Nation of Islam“, učinil opakovaná prohlášení, že židovští lékaři infikují černošské děti AIDS. A sám velký mág, Goebbels, použil Velké Lži k otrávení obrazu německých Židů tak úspěšně, že když začali být shromažďováni k transportům do vyhlazovacích táborů, nacisté se dočkali povzbuzení a pomoci ze strany jejich německých spoluobčanů i dalších Evropanů. Pravda je, že Arafatovi pěšáci v oblasti PR se snaží použít Džanín jako věrný otisk tragédie v uprchlických táborech Sabra a Šatíla. Před dvaceti lety příslušníci libanonských milic pobili Palestince v odplatě za vraždu libanonského prezidenta Bašíra Džemajla, ale Palestinci a jejich souputníci hodili odpovědnost za masakr na Šarona. V roce 2002 belgický soud odmítl proti Šaronovi zavést trestní řízení, požadované rodinami obětí z táborů Sabra a Šatíla. Strategií Jásira Arafata je udělat z Šarona mezinárodního zločince a obrátit Západ proti Izraeli. Modelem je pro něj Slobodan Miloševič. Arafat chce vládno
0/0
26.4.2002 10:35

Jindrich

valka s papouskem ...
Nestacilo jen umistit sem odkaz na www ? To, ze je Pes silne proizraelsky uz vsichni pritomni davno vedi. Proc prepisem textu zaneradovat tuto diskusi ? Dodejte nejake vlastni myslenky.
0/0
26.4.2002 13:16

Frankie

Re: valka s papouskem ...
A co takhle se pokusit něco z toho vyvrátit? Je to příliš těžké? Nebo aspoň dát odkaz na něco propalestinského, co by tyto "nesmysly" vyvrátilo, pokud si na to sám netroufáte.
0/0
26.4.2002 15:30

Jan

Re: Re: valka s papouskem ...
Ty jsi ale komediant americký komsomolče! Nedávno jsi mě poučoval, že stačí místo citace jen odkaz a teď zase účelově meleš něco jiného. Viď že máš v hlavě ze všeho už jen zmatek a nevíš, která bije? V důsledku toho se  občas podepíšeš jako Pepek Vyskoč a velkými písmeny vykřikuješ GO IZRAEL GO.  Opravdu silný argument! Hodní Albánci, zlí Srbové - hodní Izraelci, zlí Palestinci. A něco jiného by na skladě nebylo Pepku Vyskoči?
0/0
26.4.2002 16:20

Frankie

Re: Re: Re: valka s papouskem ...
Už jsi vyřešil můj domácí úkol, magnetofonový pásku? Jestli ne, tak směle do toho, pak se teprve pobavíme o zmatku. Jestli máš malou RAMku, která to nepobere, rád ti ho na požádání zopakuji. Příště za sebe nenech pracovat (a ztrapňovat se) dámu.
0/0
26.4.2002 16:47

Jan

Re: Re: Re: Re: valka s papouskem ...
mazej koupit toaleťák na víkend, víš že posledně jsi to nezvládl.
0/0
26.4.2002 18:30

Frankie

Re: Re: Re: Re: Re: valka s papouskem ...
Dej tam aspoň druhou stranu, jestli nějakou máš.
0/0
26.4.2002 22:11

Jan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: valka s papouskem ...
Několikrát jsem tě jen za poslední dobu přistihl na švestkách nebo chceš-li v nedbalkách a musím ti řící, že ty tvoje podvlíkačky dvakrát vábně nevoněj. Když takhle na obrtlíku měníš názory nebo jinde pod jinými jmény v diskusi se měníš ze srebrenické plačky v djaninského dravce, to musíš být pěkný hajzlík. Marná sláva, škola Jamieho Shey se nezapře. Taky máš takový prohnaný výraz v obličeji jako on? A co tvoje stará? Nejde jí to na nervy?
0/0
27.4.2002 9:25

australena

Re: Re: Re: Re: Frankiemu a Janovi
Prominte, chlapci, ze se vam tu micham do vasich regulernich souboju, ale mam par poznamek pro kazdeho z vas.
Videla jsem vas seznam otazek, Frankie, ten o tech Albancich vs Palestincich.  Nemohu ho momentalne najit, ale jestli mi to napisete, budu se vam sanzit odpovedet.  Nevim proc vam na to puvodne neodpovedel Jan; v te dobe jsme byli na dovolene v Queenslandu a ja byla od pocitace pres dva tydny.  Ze vam neodpovedela dostatecne Marcella se nedivim, s tou neznalosti mapy Jugoslavie si urizla ostudu. Kdyby to byl nekdo jiny, tak by se clovek jen usmal, ale ona si to prinasi sama na sebe svou dogmatikou a nesnasenlivosti. Na druhou stranu mi tim ale bezdeky zodpovedela otazku proc Americane bombardovali omylem Prahu misto Drazdan a proc nevedeli kde je cinske vyslanectvi v Belehrade.  Pokud pouzivali map z Kongresove knihovny USA jako nase Marcellka, tak se uz nedivim, ze byli mimo kurs.
Pro Jana mam neco o KLA/ UCK; zdejsi noviny psaly nekolikadenni pokracovani o Hicksovi a dalsich najemnych zoldacich nez jsem odjela.  Ja jsem si schovala clanek na pozdejsi dobu. Tak mi, Jene, dejte vedet az si to budete chtit precist.
0/0
27.4.2002 6:54

Jan

Re: Re: Re: Re: Re: Frankiemu a Janovi
Dobrý den paní Australeno, ano, chci si to přečíst. Vy a Franta Dvořák dobře víte, že mě chrabrý boj kosovskoalbánských teroristů a nájemných žoldáků z al Kajdy proti Jugoslávii vždy velmi zajímal.
0/0
27.4.2002 9:17

australena

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Frankiemu a Janovi
Jene, prave jsem odeslala odpoved na Frankieho otazky. Clanek pro vas jeste nemam uplne prelozeny( a zkraceny; neni mozne to otisknout cele). Je uz hodne pozde, vlastne casne rano, tak to dokoncim ve dne. Pokud tento clanek bude uz moc dole v chronologii, pretisknu to nekde jinde, vsak vy to najdete. Bude tam jeste i pokracovani pro Frankieho, cast je pro vas oba dohromady. Snad se nepohadate?
0/0
29.4.2002 19:48

Frankie

Re: Re: Re: Re: Re: Frankiemu a Janovi
Takže Australeno, tady to máte. Mám to v souboru, takže kdykoli k dispozici. Tento domácí úkol vznikl na nepřímou žádost našeho Honzíka z Kosova k vyjasnění, kdo v čem má zmatek. Podoba je nezměněná, pouze u bodu c) si v důsledku izraelského stažení dejte již spíše čas minulý.   
a) Jak to, že Albánci se nepásali do výbušnin a nevybuchovali v bělehradských kavárnách?
b) Jak to, že Albánci na rozdíl od Palestinců napadali především srbské vojáky a policisty, nikoli civilisty (to přiznal dokonce i náš Honzík!! - byť by si za to teď nejraději ukousl jazyk, či prsty nad klávesnicí)?
c) Jak to, že se Palestinci nesnaží spasit holý život a ve statisícových počtech neutíkají za hranice, jako tak činili Kosovci?
d) Jak to, že Albánci nikdy neproklamovali, že jejich cílem je likvidace Srbska a nahnání Srbů do moře? (přes Montenegro - po zkušenostech s jistými čtenáři)
e) Tady bych prosil zdůvodnit rozdíl v řádech mezi počtem zabitých Albánců a Palestinců během srovnatelného časového období. (tedy nějakých dvou měsíců)
f) Jak to, že Izrael připustí přítomnost novinářů, byť tam logicky mají občas potíže? Jak to, že Srbové jejich přítomnost během těch kritických dní v Kosovu či Srebrenici nedovolili, proč asi?
0/0
27.4.2002 11:54

Jan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Frankiemu a Janovi
Kovboji, kovboji dávám ti žlutou kartu. Už ti to píšu podruhé, ty to buď nečteš nebo nechápeš a pořád se blbě ptáš. Za prvé, Albánci se nepásali granáty, ale unášeli a vraždili lidi a stříleli je ze zálohy. To je přece elegantnější, a taky zbabělejší, chápeš? A podle tebe mladý kluk v polic. nebo voj. službě není člověk? Nekoukej se tak moc na akční filmy! Za druhé, tvoje tvrzení, že Albánci napadali jen vojáky a policisty si nech pro svoje děti, to už nás podceňuješ trochu moc. Za třetí ti zařídím doučování u svého syna. Oprávněně. Jako vítěz krajské soutěže v zeměpisných znalostech tě doučí, že útěk z jedné strany do moře a z druhé strany k uzavřené jordánské hranici  je řekněme poněkud obtížný. Za čtvrté, Albánci ve skutečnosti ve spolupráci USA a NATO Srbsko zničili. Koránu zdar a tvé hlavě zvlášť. Za páté, a zde je to obzvlášť s tebou komické, určuješ ve kterých dnech, týdnech nebo měsících se budou  či nebudou počítat oběti? Viď, že si neděláš komsomolče srandu? Za šesté, zjišťuji, že si srandu asi děláš, oni byli nějací novináři přítomni v Džaninu? a dále píšeš: Izrael připustí ..., ale novináři mají potíže ..., výborně, to stačilo. A konečně za sedmé, paní Australena oslovila mne. Už jednou jsem si všiml, že se okamžitě vměšuješ do výlučné debaty dvou lidí. Znám tě, chceš jen podle svého zvyku a podle tvých slov "dohlédnout na úroveň diskuse". Věř mi Dvořáku, my dva s paní Australenou to zvládneme i bez tvého dohledu.
 
0/0
28.4.2002 14:24

Frankie

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Frankiemu a Janovi
Ale ale Honzíku, tak ty už neumíš ani číst? Nic překvapivého. Podívej se laskavě ještě jednou na příspěvek Australeny, kde MĚ žádá o seznam otázek. Vím, že jsou ti navýsost nepříjemné, protože jsou odpovědí na tvoje neustále omílané plky o něčích zmatcích v hlavě a nejraději by ses takového "vměšování" zbavil, ale jak říkám, bylo to určeno Australeně. Než zase příště začneš něco plácat o výlučné debatě dvou lidí, tak si pořiď brýle nebo se nauč pořádně číst. Když už jsi ale učinil neumělý pokus otázky zodpovědět, tak se tomu trošku podíváme na zoubek.
Ptal jsem se jednou, zůstalo to bez odpovědi, ptám se tedy znovu. Proč ti "hloupí" Palestinci neokopírují albánský model, když je to střílení ze zálohy podle tebe tak jednoduché? Poraď jim, určitě by také rádi ušetřili pár životů. Také brainwashing mladého teroristy něco stojí.  
Pokud jde o to přiznání ohledně útoků na vojáky a policisty, vím že to byl od tebe lapsus, který by se správnému demagogovi stát neměl. Leč stalo se. Nebo že by opět klasika - ty nic, to napsal nějaký jiný Honzík z Kosova? Ať se ti to líbí nebo ne, já vždycky budu dělat velký rozdíl v tom, jestliže někdo zabije vojáka se samopalem nebo dvouleté dítě. Netvrdil jsem také, že se jednalo pouze o vojáky a policisty (proto je v mé otázce to "především"), tvůj souvěrec Fr. Kopecký onehdá zmiňoval také např. pošťáky. Nicméně s tím, co prováděli a provádějí Palestinci, se to srovnat nedá.
S tou "uzavřenou" jordánskou hranicí jistě nechceš naznačit, že kdyby byla "otevřená", tak by tudy ty statisíce Palestinců v důsledku izraelské "agrese" proudily, viď že ne, Honzíčku? Toto závisí na trošku jiných věcech. Podobně pokud by země okolo Kosova tehdy řekly, že uprchlíky přijímat nebudou, také nám nechceš namluvit, že by se nikdo z Kosovců ani nesnažil někam utíkat, viď že ne, Honzíčku?
Pokud jde o "za čtvrté": jestli máš na mysli Velké Srbsko, tak s tebou výjimečně souhlasím, to opravdu zničeno bylo, ovšem především zásluhou Miloševiče. Dohrou nejspíš ještě vbrzku bude odtržení Černé Hory, bezpochyby také díky Albáncům, viď Honzíčku  ?
Za páté: já vím, že bys nejraději srovnával arabské ztráty v Izraeli za posledních 54 let včetně všech válek se dvěma měsíci v Kosovu, ale to by potom moc nekorespondovalo s nářky tvými a tobě podobných, že Izrael během současné "agrese" dělá totéž, co tehdy Srbové v Kosovu.
Za šesté: jistě ani tobě neušlo, že novináři v Izraeli (i na Západním břehu) přítomni jsou. Pouze je nepustí na dva metry k bazilice Zrození Páně a na jiná podobná místa, kde by byla pravděpodobnost jejich odstřelení dost vysoká. Se srbským hermetickým uzavřením celého Kosova se to opět srovnávat nedá.
Za sedmé jsem již odpověděl výše. Takže Honzíku, buď brejličky nebo doučovací kurs češtiny.
P.S. Tvého syna je mi upřímně líto.
 
0/0
29.4.2002 11:10

australena

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Frankiemu a Janovi
Tady jsou me odpovedi. Nemam to nijak rozskatulkovane, aby to bylo pouze pro vas a to , co budu psat Janovi, pouze pro nej. Kdokoliv se pochopitelne muze vyjadrit k obojimu. Jenom koukam, ze tento clanek uz byl zarazen dost dolu v chronologii a nevim, zda k tomu nebudete mit ponekud slozity pristup. Kdyz tak, tak to pretisknu nekde jinde. Rozdeluji to na dve casti, aby se to snaze cetlo.
A)     Albanci maji s Palestinci stejnou viru, ale jako narod jsou jini; neveri tak silne na mucednictvi jako arabsky svet. Zili se Srby jako sousede po staleti, jsou na jejich pritomnost v oblasti zvykli, neexistoval tam stejny stupen nenavisti jako na Strednim Vychode. Alespon ne do eskalace dusledkem utoku NATO.
B)      Konflikt ZACAL utoky KLA/UCK vuci predstavitelum jugo vladni autority, ktera branila Albancum dosazeni jejich cilu. Srbove brzo odpovedeli odvetnymi utoky vuci KLA a mistnim pomocnikum. Bohuzel to take odnaseli nevinni kdyz KLA vcas ustoupila   a nechala domaci obyvatelstvo, aby to schytalo za ne. Pak ovsem hlasite rvali, ze Srbove utoci na nevinne obyvatelstvo. Obdoba lidskych stitu v Palestine; bunky Hamasu sidli v obytnych domech, aby se kryly za civilni obyvatelstvo. Pozdeji se ale v Kosovu bil kdekdo, at uz mel uniformu anebo ne. Bohuzel ti, kteri se bit nechteli, byli nezridka potrestani extremnimi silami vlastni strany. C)     V Kosovu bojovali Jugo armada a “paras”, proti nim KLA posilena mezinarodnimi najemnymi dobrodruhy a asistovana domacimi.   Nad tim letadla slozek NATO. Nakonec i nekteri civiliste z obou stran. Zbytek se zvednul a dal na utek kam mohli. Albanci do Albanie a Macedonie, kde meli soukmenovce, Srbove do Srbska. Ve srovnani: Palestinci maji proti sobe (prevazne) pesaky israelske armady a na sve strane Hamas, Hizbolah a dalsi pod. organizace. Hracu v konfliktu je tam mene, nez bylo v Kosovu. Dale Palestinci vedi, ze utek je tezky kdyz jsou okolni hranice zavrene a navic se obavaji, ze pokud se pohnou, Israel tuto oblast zabere a oni budou muset vyjednavat jeji znovunabyti.
0/0
29.4.2002 19:34

australena

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Frankiemu a Janovi
Frankieho otazky, cast druha
D)     Puvodnim cilem kosovskych Albancu bylo vytvoreni sedme republiky v ramci stare Jugo Federace. Potrebovali podstatny populacni vzrust a zmenseni srbskeho vlivu v Kosovu. Srbove nechtene napomahali, kdyz se stehovali do Srbska za praci a od mnozicich se Albancu. Milosevic si uvedomil o co jde a vzal Kosovu autonomii, aby postup Albancu zpomalil. Jakmile vsak padl komunismus v Albanii, vize sedme Jugo republiky byla zamenena za Velkou Albanii, tj samostatny albansky stat slozeny z Kosova a Albanie. Obema albanskym stranam bylo jasne, ze tohohle po dobrem od Milosevice ani jineho Srba ABSOLUTNE nedosahnou, jedine nasilim. K tomu ucelu zacaly utoky KLA/UCK. Albanci nemeli zajem na likvidaci Srbska jako souseda, protoze chapou, ze Srbove jsou casti Balkanu, nechteji vsak pod Srbskou vladou zit. Byli puvodne ochotni i mit Srby v jejich Velke Albanii, ovsem jen jako podajnou mensinu. Proto se nikdy nejednalo o nejaky odsun Srbu do more; pouze do Srbska.
E)      Srovnani poctu obeti Palestincu a Albancu. Valka neni hokej anebo fotbal, abychom pocitali skore. Nejedna se o :”Tak vy jste nam zabili 625 lidi a my vam jen 300, tak my jeste zastrelime 326 a budeme o jednoho vest!!!!!” Byla jsem naprosto zhnusena Marcellinym horlivym ucetnickym pristupem k pocitani mrtvol jako by se jednalo o pocitani cihel ke stavbe domu. Neni to vzdy utocnik, ktery je s nejmensimi obetmi vitezem, ani napadeny nemusi s nejvetsimi obetmi byt porazenym. Myslite, ze je mozne vykopat kazdy hrob a ze kazdy mrtvy bude mit na noze uhlednou cedulku s detaily kdo, kde, kdy, jak a KYM byl zabit? A kam zaradite napr.Albance zastrelene KLA, nalety NATO anebo Palestince zabite vlastni stranou? Proto odpoved na tuto otazku vynecham. F)      Nevim, jakou volnost pohybu maji novinari na Strednim vychode. Co se tyce byv Jugo, tak vim z vlastni zkusenosti, ze oni jeste podle starych komunistickych obyceju propadaji uplne paranoi v pritomnosti jakychkoliv cizincu, jestlize existuje nejake nebezpeci vojenske akce vuci Jugoslavii nebo jeji casti. Novinare v to pocitaje. O tomhle se jeste zminim dale v tom prekladanem clanku pro Jana.
 
0/0
29.4.2002 19:37

Svine z jeskyne

Re: Re: valka s papouskem ...
Nasi palestinsti "chudacci" mlci. Ze by jim dosla rec a nebo ze by to vsechno byla pravda? To snad ne.Rychle marcelo a hlopy honzo ,sem s logickym protiargumenty. Jen zadne propagandisticke zvratky ale pouha fakta. No sup sem s nima. Nebo neni co rict? Teda kromne nejakych korektur pravopisu?
0/0
26.4.2002 18:39

jarda

držme se faktů a ne nenávistných řečí
Z téhle  zprávy vidím, že  byli propuštěni i lidé, o nichž bylo možno předpokládat, že i oni z baziliky stříleli---  nevím, zda by Palestinci jednali stejně Datum: 25.04.2002
Dnes opustilo prostor baziliky Zrození Páně dalších jedenáct osob. Konkrétně devět Palestinců a dva mniši. Jde o dosud největší skupinu od počátku nepokojů před třemi týdny. Z kostela odnesli těla dvou muslimských ozbrojenců, kteří byli zastřeleni během předchozího týdne izraelskými jednotkami. Po přenesení těl na náměstí před bazilikou byli mrtví palestinskou sanitkou odvezeni pryč. Palestinci byli okamžitě podrobeni výslechu, aby se zjistilo co se vlastně přesně stalo uvnitř chrámu.
Pak byli pravděpodobně propuštěni.
"Nejde o osoby, které jsou na seznamu hledaných teroristů," řekl armádní mluvčí kapitán Jacob Dallal.
Osud dalších dvou set ozbrojených Palestinců ukrývajících se uvnitř kostela zůstává nejasný.
 
 
0/0
26.4.2002 10:34

Frankie

Re: držme se faktů a ne nenávistných řečí
Mno, nechci být špatným prorokem, ale odehrát se to v opačném gardu, tj. Palestinci obklíčí baziliku s Izraelci, tak by bazilika již asi nestála. Pokud by nějakým zázrakem přeci jen vydržela, a vyšli z ní nějací Izraelci s rukama nad hlavou, tak by o den později již celý svět věděl, jak vypadají jejich játra.
0/0
26.4.2002 16:40

Jan

Re: Re: držme se faktů a ne nenávistných řečí
už jen spekulace a kovbojské gatě na jedné šli šikmo přes prsa, že Franto Dvořáku?
0/0
26.4.2002 18:27

hlupák

"Izraelci muže dopadli a zastřelili."
"Izraelci muže dopadli a zastřelili." K čemu soud? Když pravda je na "naší" straně. A čí je odpovědnost za takové jednání?
0/0
26.4.2002 9:29

Kato

Dopadli a zastrelili
"Dopadli a zastrelili" je spise priklad novinarske blbosti a svevolneho zkreslovani zprav pri prekladu nez izraelskeho pristupu ke zjednani spravedlnosti. Nedokazu ale rict, zda jsou ti redaktori skutecne takovy paka, co si pletou pojmy s dojmy, nebo to delaji umyslne. To se budete muset zeptat primo jich.
0/0
26.4.2002 10:34

Jan

Není barák jako barák
Nad dvěma velkými zbořenými domy v USA jedna Svině z nějaké jeskyně řičela vztekem a metala blesky. Nad jedním tisícem zbořených menších domů v Džaninu táž Svině poskakuje radostí. Nic z toho nelze odvozovat. I Svině má právo na vývoj. Byly doby, kdy se lidé zde na chatu odmítali se Sviní bavit. Je to škoda, protože Svině nám od té doby vyrostla. Sviňku nám úklid v amer.supermarketu posunul mezi znamenité psychology. Musí to být mimořádně blahodárná činnost na psychiku emigranta. Zeptal jsem se u nás uklízečky, jestli se jí stalo totéž. Podívala se na mně tak nějak pátravě s hadrem v ruce, že jsem to už raději dál nerozvíjel. Zato tato obyčejná česká uklízečka věděla, co se k americké světaznalé Svini ještě kupodivu nedoneslo. Že jeho "linčování" pochází od soudce Lynche. Ze Sviňky se stal špičkový psycholog. Podle tváře dokáže bezpečně charakterizovat lidi a podle libovolného textu spolehlivě dokáže určit sexuální orientaci. Poslyš Svině, je to škoda, Mengelemu jsi mohl dělat poradce. Nic není ztraceno zkus to v Ku-Klux_Klanu. Tam to máš blíže. Piš nám ale z té Ameriky dál, bude zajímavé sledovat tvůj duševní vývoj. PS: Minulému času slovesa "mít" se Sviňko nevyhýbej. Tvoje oblíbené "mněl" je totiž takové tvoje Ex libris. 
0/0
26.4.2002 9:08

David

Re: Není barák jako barák
Ty kdybys s Marcelkou odesel do zapadajiciho slunce, tak by se vubec nic spatnyho nestalo...
... ale na druhou stranu, uz by tu nebyla takova bzunda
0/0
26.4.2002 9:25

Jan

Re: Re: Není barák jako barák
Naopak, ty Davídku neodcházej, z koho jiného, když ne z tebe, Sviňky, Whitemana a dalších tvých kámošů bychom si tady dělali tu tvoji bzundu. PS: Apropos, nevíš co dělá tvůj kámoš Dolfik - bývalá hvězda našich debat? Kdyby tak věděl, jak moc nám chybí, ten kluk americkoemigrantská!
0/0
26.4.2002 11:26

Jindrich

Re: Není barák jako barák
Pekna davka jedu, a jeste k tomu v patek rano. :-) Nastesti to vystriklo uzitecnym smerem. Presto - preji prijemny, klidny weekend.
0/0
26.4.2002 9:29

Kato

Re: Není barák jako barák
Koho zajima kdo ty baraky v Dzaninu podminoval a je liny cist minule prispevky, tomu opet doporucuji MFDnes ze dne 25. 4. 2002.
0/0
26.4.2002 10:45

Frankie

Re: Re: Není barák jako barák
Obávám se, že magnetofonového páska v uzavřené smyčce (kolikátého už?) takové články či staré příspěvky příliš zajímat nebudou.
0/0
26.4.2002 15:33

bohouš

Nebudu se vyjadřovat k vojenskému tribunálu a jeho rozsudku,
ale pouze k požadavku Izraele na vydání "vrahů". K tomu není žádný důvod. Izraelský ministr Zeevi byl zabit nikoli v Izraeli, ale ve východním Jerusalémě, který Izraeli nepatří a který ho násilím okupuje. Vlastě ti hoši tam zabili představitele okupační moci. Myslím, že se nejedná o žádný teroristický akt.
0/0
26.4.2002 8:26

Orlik

Arafat = TERORISTA
... kdyz maj lidi hlad a nechtej pracovat vzdy se najde debil, zacne je burcovat za vysokou zdi se potom strileji polejvaj se benzinem a pecou v oleji ...
0/0
25.4.2002 22:16

***

Re: Arafat = TERORISTA
Ariel Saron = Adolf Hitler + Stalin Coz neni lepsi...
0/0
25.4.2002 22:49

Jindrich

Re: Arafat = TERORISTA
Jak hlad, jak nechteji pracovat ? Ti lide ziji nekolik desitek let pod blokadami a jsou vystavovani soustavnemu niceni komunikaci a veskere infrastruktury. Mnozi jsou od narozeni v uprchlickych taborech bez moznosti vzdelavat se, cestovat, pracovat. Terorismus je produktem tohoto stavu a Izrael v nem sklizi to co sazi.
0/0
26.4.2002 9:03

Šolim

Re: Re: Arafat = TERORISTA
Jindřichu, naprostá většina se jich narodila v tzv. uprchlických táborech. Jejich postavení je úděsné. To však neznamená, že nemají vlastní zodpovědnost. Bohužel mám pocit, že vše co popisujete jim vůbec nevadí. Spíš tim neustále přiživují osvobozenecký boj, tzn. palestinské elitě to vyhovuje.
Proč se pořád dobývají do několika málo dveří zabarikádovaných vojenskou přesilou, když už měli dlouhodobě otevřeno mnoho jiných dveří a mohli mít od nich i svoje vlastní klíče? Nechápu!
Jinak řečeno: Radu pro Palestince bych měl. Co však bych měl poradit Izraelcům, to fakt nevím.
PS: Nevíte proč se uprchlickým táborům říká tábory?
0/0
26.4.2002 9:44

Jindrich

Re: Re: Re: Arafat = TERORISTA
Samozrejme, elitam to vyhovuje protoze potrebuji schopne strelivo pri realizaci svych ambici. Z chovani posledni Izraelske vlady mam ovsem pocit ze nehodla situaci menit. Tedy ji to vyhovuje take. Je vyborne mit jasneho spolecneho nepritele, to se pak dobre skryje vlastni politicka neschopnost. O zadnych opravdu otevrenych dverich vedoucich do dustojnych prostor nevim. Posledni nabidka obsahovala vizi fragmentovaneho a tedy dobre kotrolovatelneho (vojensky i hospodarsky) pseudostatu. V otazce Jeruzalema bylo mozno pri dobre vuli ustoupit. Tabory jsou to proto, ze jsou zvenci kontrolovany okupantem (kontrolni body) a proto ze tam lide ziji proti sve vuli.
0/0
26.4.2002 10:22

POZN.

Re: Re: Re: Re: Arafat = TERORISTA
jo,a v Libanonu ty "tábory" /spíš města/ kontrolují okupanti syrští a do r.1967 je kontrolovali okupanti egyptští a jordánští,ti je pak dokonce i zrušili v pudu sebezáchovy a PLO poslali do Libanonu,ba i na Izraelem obsazená území.Jinak by se pokaždé měla zmínit skutečnost, že život v "táborech" zajišťuje i jakous takous podporu potravinami a penězi, vyplývající ze statutu uprchlíka.Proto jsou také Palestinci neoblíbeni u okolních Arabů,kteří je mají za "lehkoživky".Kdyby chtěli "tábory" opustit a odstěhovat se,Izraelci by jim asi nebránili (pokud by ovšem nechtěli k nim).
0/0
26.4.2002 11:36

tom

Arafat už nikoho neřídí
Soud s teroristy, kteří zvraždili ministra Zeeviho, je jenom potvrzení, že palestinci jsou notoričtí lháři. Ještě včera Arafat tvrdil, žwe žádní teroristé v jeho sídle nejsou. Konečně by se měla světová veřejnost probudit a pochopit, že Arafat nikoho už neřídí a nemá žádný vliv. Je to jenom nemocemi prolezlý bývalý terorista, odstavený ne tu nejopuštěnější kolej.
0/0
25.4.2002 19:28

Judita

vase uroda!
 Musim hned v uvodu tedy priznat, ze jsem konzervativni  Zidovka a verte nevadi mi to. Obcas vas ctu a jednou pred par mesici jsem dokonce napsala prispevek, ale jasne, ze jsem dostala hned lekci o sve blbosti od p. Marcelly.Calaff- pekne cteni, ale asi jsi Zid, takze nemas sanci byt pochopen.Jan Ledl- vetsina z nas zase toho tolik nevi, ale priznat to je velke umeni.Vaclav- ty jsi ocividne popletl jmena, presne lide o kterych pises, mimo Krutas snad pouzivaji u sveho psani vlastni rozum a bez urazek a ver to je take umeni.Radegast- blbe se neptej, protoze ty patris do toho dodatku a spol. Pevl - vaz slova, srovnat Dzanin a Lidice vypada, ze nevis co psat. Nikdo nevi zatim presne co se tam stalo, jestli tam ted nejsi tak jsi vyplodil pouze svoji verzi. Jindrich- ty jsi to videl, citil, zazil? Jestli ne tak o cem to sakra pises? Srovnavas Izrael = SS. Popis nam tvoje zazitky s II.SV a tvoje dnesni vlastni zkusenosti z Izrael. Jinak taky nazor, nic proti. Kato - ty ziras  ted, ja ziram skoro cely svuj zivot. Ne, doufam, ze jsme te neprevezli a obtezuj se radeji svym mozkem nez  mozky jinych. Mimochodem ja ti rada povytahnu kratasky jestli ti nebude vadit, ze to bude od Zidovice. Solim - Pevl si to asi predstavit nedovede, ale pocitac snese uplne vsechno. USA je prece agresor porad a vsude. Haha. Sadamhouser - pekna blbost, ale i to se pocita. AAA - napis staci, jsi hovado, ale asi to jeste nevis. Jan - ty jsi videl mesto s rovnane ze zemi? Ondrej - kde je ta smlouva, podepisu, mozna se pak probudime. Tomas - neni to prava cesta, znas lepsi? Neverim, ze USA by podporovalo Arafata, ale jejich politika je moc slozita a nesmeji udelat dalsi chyby, jen nezapominej na cely muslimsky svet. jirko - uz nas zase posilas do USA a prosim muzeme vsichni, je nas jenom 14 milionu, ale pozor Muslinu je 1,2 miliardy! A Marcela? Asi te ta osoba nicim uzasnym neprekvapi, ale ty prekvapujes porad, tak si toho vaz. Jak je v knihovne dobre? Uz vis, proc Judita je zidovske jmeno, mozna to neni v regalu, skoda.  Nebojim se, ze jim to tady zase radne nevysvetlis az se doblbnes na Srbsku a nastradas dost informaci. V podstate se chovate stejne jako novinari na ktere nadavate, protoze casto zmenite pointu a jako kazdy jiny clovek nakonec napisete neco co chcete hlavne vy napsat. Casto jsem tady cetla jak Arafat dostal N.C ,ale necetla jsem,  jo ,ale on ji take dostal ve stejnem roce S. Peres a proc, protoze uzavreli mit, ze vsechno doslo do dnesni situace je vec jina. Kolik z vas stalo uz pred tezkym rozhodnutim, kolikrat jste videli smrt nebo se dotkla primo vas? Kolik lidi, ktere milujete uz jste ztratili a kolik valek jste prozili, od kdy se zajimate o Izrael? 10 let, 50 let, 2 dny? Kdo vi. Mozna je nase chyba , ze vubec existujeme. Zilo by se vam a dychalo lepe? Nekterym z vas urcite. Pekne odpoledne do Cech at si uz myslite cokoliv.
 
0/0
25.4.2002 18:05

pavel

Re: vase uroda!
Takový blábol jsem už dlouho nečetl.
0/0
25.4.2002 19:31

Cvok

Re: Re: vase uroda!
cvokovi jako ja to smysl dava, ale to by jsi si musel precist prave ty prispevky az dolu,moc cteni lepsi je zase hned nadavat. Pavliku, Pavliku.
0/0
25.4.2002 19:46

Svine z jeskyne

Re: vase uroda!
Hele Judito nepropadej panice. Je tady hodne lidi kteri neco zazili a Izraeli fandi a podporuji jej. Kdyz vidim ty fotky jak davy palestincu lincuji bez soudu sve vlastni, jenom proto ze nejaky blb ukazal prstem a rekl kolaborant to o necem svedci. Proste zijou jeste ve stredoveku ,kde vladlo hlavne nasili ,krutost,vrazdeni. Staci se podivat na ty tvare palestincu u toho takzvaneho soudu. Ja tam vidim neco mezi opici a clovekem. S tim se jednat neda ostatne jako s nekterymi slaboduchymi jedince zde viz. jan a jeho lesbicka segra marcela. Btw. jaktoze jsi nepocastovala svym komentarem i moje originalni ID? Malokdo mne vynecha ,asi se holt se budu muset vice snazit.
0/0
25.4.2002 22:12

Judita

Re: Re: vase uroda!
Nejsem vubec v panice a neboj nevynechala jsem te, ty jsi prece zarazeny p. Vaclavem do skupiny XY, te ktera konecne lidem otevrela oci, ze opravnene lid musi Zidy nenavidet.  Takze se asi snazim dobre.
0/0
25.4.2002 22:36

australena

Re: Re: Re: vase uroda!
Judito, jakmile jsem cetla zacatek vaseho prvniho prispevku, zacala jsem se smat nahlas. Blahopreji k uspesnemu startu na techto strankach. Byt setren Marcellou je zde totiz vyznamenanim a my vsichni bychom to meli nosit jako metal a oznamovat to na zacatku nasich prispevku.  Neco jako akademicky titul za jmenem. Vitejte  do nasi stale se zvetsujici skupiny! Vase priznani, ze jste konzervativni Zidovka vas ovsem cini tercem cislo 1.  Marcella je totiz neochvejnym zastancem Islamu ve vsech jeho podobach i lokalitach a dosud pri vsech prilezitostech si nasla zaminku jak se za nej bit. Jeji umelecka tvorivost ve vymysleni ospravedlneni i pro ty nejextremnejsi situace je obdivuhodna.
 
Ja se tu s ni potykam na ruzna temata uz par mesicu a konecne jsem ji pod jinym clankem tady bez servitku rekla, co si o ni myslim.  Vy, co mne tu na chatu znate, vite, ze se zasadne slusne vyjadruji i kdyz s vami nesouhlasim. Posledni kapkpou vsak bylo, kdyz se ona - cizinka, snazila  mne - rodilou Cesku sarkasticy poucovat o dejinach ceskeho naroda!  Rekla jsem tu uz nekolikrat, ze ac ziji uz dlouho v cizine a mam jinou statni prislusnost, ke svemu ceskemu puvodu se budu vzdy hlasit.  Mam v Praze rodinu a velmi mi na nich a tim na ceske budoucnosti zalezi. Ceske dejiny se vsim dobrym i zlym jsou jednim ze zakladnich kamenu meho cesstvi. Nenecham si libit, aby mi tu nejaka omezena snobska cizinka, jejimz jedinym ukojenim je tady se na nas vsechny vytahovat, prednasela o pozitivnim prinosu Nemcu a Rakusaku pro dejiny ceskeho naroda. Navic k tomu se mi snazila prednaset o nemecko-jugoslavskych vztazich. Vy, kteri mne znate z nasich diskuzi o Balkanu, take vite, ze mam diky studiu, jazykove znalosti i cestovani obsazne znalosti teto oblasti, jejich komplexnich vztahu soucasnych i minulych. Tak proc bych si to mela od nejake Marcelly nechat libit.  At si tedy jde k tem jejim "vysoce kulturnim Cechum a Slovakum" v Kanade a oslnuje je svymi vedomostmi z Kongresove knihovny, pokud ji oni na to budou minit skakat i nadale.
0/0
26.4.2002 3:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.