Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za smrt záchranáře soud snížil trest

Odvolací senát ostravského soudu snížil o čtyři měsíce trest Dušanu Bachorkovi. V opilosti zavinil nehodu se sanitkou, při které zemřel dvaatřicetiletý záchranář. Další dva zdravotníci byli těžce zraněni. Bývalý náměstek závodu Odra Ostravsko-karvinských dolů jde nakonec za mříže na 26 měsíců, protože soud část viny přesunul na záchranáře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Petr

Ožralé hovado zabíjelo
Velice chápu všechny přízpěkvy, které rozhořčeně komentují smrt a těžké zranění na straně jedné a ožralého komunistického dobytka na straně druhé. Ale vážení, dejte si dohromady 1+1 a výsledek, stále tu vládne bývalá bolševická nomenklatura, ať už v rouše "úspěšných" podnikatelů. Vždyť se proboha podívejte, jaká hovada sedí ve vládě a v parlamentu, potažmo ve vývařovně zvané SENÁT. A teď mluvte o spravedlnosti. Ta bude, až se národ bude umět ozvat. Až zase budou stovky tisíc na demonstracích. Ne ubekování. To je jak za bolševika.
0/0
9.10.2002 13:55

Josef

Lidi, proč si to necháte líbit?
Pravda a láska zase zvítězila a spravedlnost nade vše. Proč si u Vás pořád necháte líbit ty staré komunistické mafie a manýry?!
0/0
5.9.2002 14:08

Petr

Parchant
Už dávno tvrdím, že v tomto státě je všechno možné. Korupce, netrestaná trestná činnost, a když už se jedná o něco opravdu vážného, nikdo nic nedotáhne do konce anebo soudům chybí důkazy. Toto je klasický příklad viny, a přesto se ještě hledá jak mu pomoci a jeho vinu snížit, aby na to chudák moc nedoplatil.
0/0
4.9.2002 6:19

GhorX

Parchant
Napadá mě ještě jiná věc: kdykoliv toto prase v budoucnu projeví nespokojenost s lékařskou péčí, bude zdravotníky držet v hrsti - s dobrým právníkem jistě nebude problém přesvědčit správného soudce, že byl poškozen kvůli nevraživosti, způsobené tímto případem. Z mě dostupných informací vyplývá, že soud hrubě porušil princip přiměřenosti trestu ke spáchanému činu. Jestliže totiž uznal, že mrtvý zemřel spoluzaviněním, pak druhým spoluviníkem byl přece ten ožralý dobytek. Pak má na triku jízdu v opilosti, nepřipměřenou rychlost, značnou škodu, dva těžce raněné a spoluvinu na smrti ! Za to všechno jenom něco přes 2 roky ? A když Vás pane soudče odstřelím jako prašivého psa a budu tvrdit, že jsem Vás neviděl, uznají mi Vaši kolegové jako polehčující okolnost Váš podíl na smrti ? Tzn. ve špatnou chvíli na špatném místě ?
0/0
26.8.2002 15:22

potacel

Re: Parchant
vazeny priteli,je ti doufam jasne,ze kdyby dostal i vyjmecny trest za vsechno co jsi vyjmenoval,by za par tydnu dostl milost?ryba smrdi od hlavy,nebo?
0/0
29.8.2002 0:01

Venca

Jsem znechucen!
Necápu soudcovo logiku.Jednou se nehoda stala a řidič Barvínek byl opilý. To, že pil před jízdou by měla být přitěžující okolnost. Vidím v tom, že soudu nejde o lidi, ale o svou kapsu. Jestli to takhle půjde dál tak si záchranky můžou odmontovat majáky a dávat přednost každému ožralovi jako je Barvínek. Tak co? Mají přece přednost před zraněným a nemocným. Jsem znechucen. Jezdím také se záchrankou a představa, že se nevrátím z práce domů kvůli ožralovi mě děsí, a když si představím, že opilý řidič bude sproštěn viny kvůli soudcovo podmáznuté kapse mě děsí ještě víc. Škoda, že se řidič sanitky nemůže už bránit. Měl by ožralu Barvínka alespoň do smrti strašit ( když by to šlo ). Ještš jednou musím napsat: JSEM  ZNECHUCEN!!!!!!!!!
0/0
25.8.2002 10:49

Věra Martínková

Re: Jsem znechucen!
Díky všem za podporu-budu jí však potřebovat ještě více. Jsem matkou zemřelého Honzy Martínka, ne obyčejného řidiče sanitky, ale zdravotnického záchranáře se dvěma maturitami, z toho jedné na zdravotnické škole. Svou práci miloval a považoval ji za své poslání.  Přestože šíleně trpím, bojuju už tři roky  za jeho nevinu a za potrestání viníka nehody, a to jeho jménem, jménem  naší rodiny, všech ostatních zdravotnických záchranářů a v neposlední řadě   jako právnička také zastupuji jako poškozené  další dva těžce zraněné zdravotníky.  Nemá smysl popisovat, s čím vším jsem se v průběhu vyšetřování setkala a jak cynicky se pachatel choval a  chová. Nejenže se nikomu z poškozených neomluvil, neprojevil žádnou lítost, nenahradil způsobenou škodu. Upozorňuji, že se nejmenuje Barvínek, ale ING.DUŠAN BACHOREK. Chci, aby to všichni věděli a aby si na toto bezcharakterní a bezohledné individuum dávali pozor. Rozhodnutím soudu jsem rozhořčena (slabé slovo). Mé znechucení násobí špatná interpretace ústně vyhlášeného rozsudku v médiích, kdy někteří novináři nepochopili vůbec  nic. Pokud napsali ( i V MF-Dnes), že "část viny byla přesunuta na záchranáře", je to bohapustá lež, kterou mohu považovat i za záměr. Nemohu v tomto krátkém příspěvku uvádět všechny okolnosti ani mé další záměry, ale prosím všechny, kdo by mi mohli poskytnout morální podporu při dalším postupu, ať mi napíší na vemar@seznam.cz.Děkuji Martínková.
 
 
 
 
0/0
26.8.2002 13:44

Věra Martínková

Re: Re: Jsem znechucen!
Oprava mé e-mailové adresy- správně: veramar@seznam.cz
0/0
26.8.2002 14:06

potacel

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
29.8.2002 0:07

chlap

Bez emoci
Soudce musel zvazit, jestli je ten ozrala primo zodpovedny za smrt, nebo jestli by k ni doslo, kdyby ten mrtvy udelal vsechno podle predpisu. Protoze neudelal, nelze z ni nikoho obvinit, plati presumpce neviny (snazil se statni zastupce prokazat, ze mrtvy jednal v nouzi, kdyz se neprivazal ? Kdo vi...). Co ale i presto nechapu je, ze ten hajzl dostal tak smesny trest - dalsi dva clenove posadadky byli tezce zraneni, on sam byl opily, jel agresivne, nedal prednost houkajici sanitce... Zalezí na kvalifikaci te udalosti, ale dvojnasobne tezke ublizeni na zdravi + mnoho pritezujicich okolnosti bych videl nejmin na 5 let tezkeho krimu a hrazeni vsech skod, zpusobenych havarii.
0/0
23.8.2002 18:54

jenda venda

Re: Bez emoci
Pokud máte pravdu, pak máme duševně chorý právní řád. Ad absurdum jestliže by to mohlo dojít tak daleko, že pokud bude předepsáno, že máme všichni nosit neprůstřelnou vestu, já ji mít nebudu a někdo mne zastřelí, může v tom vlastně být nevinně. Z jiné strany : kdzž už na to chvilku přistoupím, pak soud měl také "zvážit" následky, které by nehoda měla, kdyby oběť byla připoutaná...udělal to? Možná ano, se závěrem že by možná nezemřela - jo jo vševědoucí soud....Tohle je přece kretenismus - cizí přestupek nemůže mít vliv na míru viny u mého činu, jinak to můžeme zabalit. Takže podle mne soud (přpadně to, čím se řídí, tudíž poslanci) je mizerný....
0/0
27.8.2002 6:12

chlap

Bez emoci
Soudce musel zvazit, jestli je ten ozrala primo zodpovedny za smrt, nebo jestli by k ni doslo, kdyby ten mrtvy udelal vsechno podle predpisu. Protoze neudelal, nelze z ni nikoho obvinit, plati presumpce neviny (snazil se statni zastupce prokazat, ze mrtvy jednal v nouzi, kdyz se neprivazal ? Kdo vi...). Co ale i presto nechapu je, ze ten hajzl dostal tak smesny trest - dalsi dva clenove posadadky byli tezce zraneni, on sam byl opily, jel agresivne, nedal prednost houkajici sanitce... Zalezí na kvalifikaci te udalosti, ale dvojnasobne tezke ublizeni na zdravi + mnoho pritezujicich okolnosti bych videl nejmin na 5 let tezkeho krimu a hrazeni vsech skod, zpusobenych havarii.
0/0
23.8.2002 18:53

vlada

prase ožralé!
U nás se říká " byl ožralý jak tá sviňa!" Nechápu, jak se v této společnosti může vydávat alkohol za téměř polehčující okolnost.
Aby se takový dobytek odvolával, to je vrchol drzosti. Horší je, že může trefit na soudce z mokré čtvrti a zase bude na koni.
Většinou volím slušnější výrazy, ale pro opilce žádný nemám a mít nikdy nebudu.
 
 
0/0
23.8.2002 17:24

potacel

Re: prase ožralé!
nemusi trefit na soudce z mokre ctvrti,staci,kdy zna sveho pana presidenta
0/0
29.8.2002 0:12

Pepa

Řidiči obávejte se!
Justice se opravdu vyznamenala. Řidiči, který před jízdou vědomě požije alkohol s tím, že se nemůže za tak krátkou dobu vstřebat, jede rychlostí o 1/3 vyšší než je rychlost povolená a vůbec při své jízdě nesleduje provoz kolem sebe a způsobí dopravní nehodu, bych uložila trest už za tyto přestupky. A za to, že při nehodě zemřel mladý člověk bych ho odsoudila minimálně na 5 let. Takoví lidé by už neměli mít ani možnost dostat řidičcký průkaz zpět a vrátit se na silnici, kde by ohrožovali ostatní řidiče. Tak směšný trest za smrt člověka, to je výsměch!!! Pan obžalovaný se bude chovat slušně a za 13 měsíců bude po trestu......
0/0
23.8.2002 11:20

Honza

Tohle je neco neuveritelneho a nechutneho
Ja s Honzou vyrustal. Jezdili jsme spolu  o jarnich prazdninach na tabor lyzovat. Jednoho dne(tri roky zpatky) mi volala mama a rikala mi co se stalo. Vletely mi slzy do oci, nemohl jsem tomu uverit. Honza byl mlady kluk plny elanu do zivota budujici karieru jako zachranar.
 Nemuzu uverit, ze to prase Bachorek ma vubec odvahu mluvit o necem jako kdyby, kdyby...................  Tam je pouze jedno kdyby, a to je kdyby  nebyl ozraly, muj kamarad by zil !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 Ten predseda senatu to je taky pekne hovado!!!!  Resit co by se stalo, kdyby Honza byl pripoutan. Nechce se mi tomu verit. Copak tam u nas v cesku uz neni ani kousek lidskosti a zdraveho rozumu? Kdyby byl pripoutan, mozna by prezil. Co to ma do prdele znamenat!? Mohl prezit, ale jako mrzak? Co to je za rozdil?  Je mi z toho hnusne!!!!!!!! Predseda senatu pravdepodobne chlastal s tim hovadem pred tim nez se to stalo, a kdyz rozhodoval, tak mel taky v krvi, protoze za strizliva by nikdy takovy skandal nedopustil.    
uprimnou soustrast rodine Martinku preje Honza
0/0
23.8.2002 7:02

Luca

VRAH!
Je naprosto nechutné, že ten chlap co zabil (prý nevinně)dostal tak nízký trest. Já osobně bych ho snad nechala ukamenovat. To nemá ani kousek svědomí, že tvrdí že za to nemůže. Puštěný rádio jak puberťák a nacucanej jak houba a on chudák za to nemůže. Je fakt nechutný!
0/0
22.8.2002 14:10

Remek

Kdyby se připoutal, nemusel zemřít ....
Chtělo by se mně odpovědět panu soudci, že kdyby nebyl soudcem, tak by třeba mohl vykonávat jiné a užitečné povolání. A ještě jednu věc. Kdyby ten OŽRALA nechlastal a nejel nepřiměřenou rychlostí, tak ten saniťák skutečně nemusel zemřít ... P.S. Myslíte si, že ten darebák přestal chlastat ? To víte, že ne. Jsem přesvědčen, že dál i jezdí. Sehnat si nějaký duplikát řidičáku přeci není v našem PRÁVNÍM (?) tátě zas takový problém ...
0/0
22.8.2002 12:34

Děd Vševěd

Kdo za to může ?
Vážení ! Je to jasné - může za to všechno to dítě, které v té sanitce převáželi. Kdyby nebylo nemocné, tak pro něho sanitka nemusela a to ožralé PRASE by si mohlo v klídku dojet domů ! M.j. Ten DOBYTEK si sedne za volant když pije - podle tr. zákona je opilství za volantem ÚMYSLNÝ TRESTNÝ ČIN.
0/0
22.8.2002 12:28

demokrat

Bachorek - Adolf Pech
Pana náměstka odsoudili. Sice průběh soudu je do nebe volající lumpárna, on sám je nestoudné prase - to vše připouštím jako nepochybnou pravdu. Znám však případ mnohem ostudnější a účastníci řízení ( pachatel a soudce) jsou prasata mnohem horší: Před časem v Plzni na křižovatce ulic Klatovská - Tylova vjel ožralý Adolf Pech na tramvajovou refýž a zabil několik čekajících mladých lidí - věku kolem 18 let. Z místa nehody ujel až domů a policisté ho našli m.j. díky tomu, že za sebou nechával stopu vytékajícího oleje z motoru, jak prorazil víko o obrubník. Nějakou dobu si pobyl ve vazbě a po nekonečných tahanicích byl z vazby propuštěn a řízení na neurčito přerušeno pro jakési rozpory ve znaleckých posudcích psychiatrů.  I tento pachatel se hájil potoruhodnými argumenty: jeho obhájce kupř. uvedl, že kdyby tam mladí lidé nestáli, nic by se jim nestalo. Pachatel sám žádal propuštění a odůvodňoval ho péčí o své vlastní dítě.  Do současné doby není žádná informace o tom, že by kdokoli z justice měl zájem řízení obnovit a prase Pecha zaklapnout do kriminálu. Takže rodiče a přátelé zabitých můžou potkávat prase Pecha na ulici korzovat - jakoby se nechumelilo. ( A ono se skutečně nechumelí). 
0/0
22.8.2002 12:10

taky občan

Re: Bachorek - Adolf Pech
budiž Vám aspoň trošku zadostiučiněním, že i tohle je jakýsi pranýř - jinak bych o tom nevěděl (to je ono, člověk ví, že se to děje, ale málo ví konkrétně, a na to ti naši frajeři spolehají...). Bohužel, těm přímo postiženým to asi sotva pomůže....
0/0
22.8.2002 12:43

Děd Vševěd

Re: Bachorek - Adolf Pech
Tak ty boží mlejny přeci jen trošku melou ! Ten opilec z Plzně, co zabil na zastávce MHD 3 mladé lidi, dostal dnes 8 let natvrdo a zákaz řízení motorových vozidel na 10 let. Sice nic moc, ale alespoň trocha spravedlnosti. ( Bohužel, ty životy už nikdo nevrátí. )
0/0
22.8.2002 15:26

Jana

Plně souhlasím s Petrem. Nakonec se z toho pan náměstek vylíže, protože někomu dobře zaplatí. Nechápu, jak okolnosti, které mluví proti němu nestačí - alkohol, rychlost. Stupidní připomínka o pomalém vstřebávání whisky do krve svědčí o náměstkovu IQ. Když to nějak dopadne, tak úplně stejně jako u nás v rodině. Opilá řidička srazila mého tchána, byla opilá - cca dvě promile v krvi. Odsoudili ji na jeden rok, protože je prý matka dvou dětí (mimochodem se o ně stará pouze její manžel, jelikož paní popíjí v barech) a po šesti měsících ji propustili za dobré chování. Je to urážka nás všech, jak naše soudy pracují.
0/0
22.8.2002 11:41

Petr

Je vidět, že soudruzi se stále navzájem kryjí za jakékoliv situace. Někdy mám takový pocit, že by všechny soudce měli vyházet (nebo zavřít) a místo nich dát nové lidi. Tady byla vina jasná a jak to dopadlo. Jak to musí vypadat v hospodářské kriminalitě.
0/0
22.8.2002 10:45

DiscoStu

Re:
naprosto souhlasim, soudruzi se nikdy nezmeni, nase justice taky ne, kez bychom nekdy zili v pravnim state, takove sci-fi
0/0
22.8.2002 12:10

Pavel

Soudce a Bachorek jsou úplně stejní
Pan náměstek je normální hovado. Místo, aby držel hubu za to jak málo dostal ( adekvátní by bylo tak 8 - 10 let a bez řidičáku 15 let )a styděl se, ještě má tu drzost se odvolávat a vymlouvat se na nesmysly. Je mi z toho nanic, soudce by měl být okamžitě odvolán a dán k lopatě. Patrně mu ty peníze co dostal za to stojí.
0/0
22.8.2002 10:25

ceske pravo
ceske pravo
0/0
21.8.2002 23:57

Murphy

Tak
Protoze soudy v tehle zemi nefunguji, preju p. Bachorkovi, aby mu v base nekdo poradne nekdo poradne nakopal prdel (kdyby ho pritom nahodou v podnapilosti zabil, ja bych policii nevolal).
0/0
21.8.2002 21:33

Travis

Záplavy
Možná by stálo za to nechat zatopit celej tenhle stát a spláchnout z něj všechnu špínu a pak začít se vším znova. S novým parlamentem, zákony, soudy....S legislativou jakou tu máme nepatříme do EU, ale do Zimbabwského společenství národů v čele s lidumilem Mugabem.
0/0
21.8.2002 21:33

taky občan

Re: Záplavy
...člověče, kdo tu ale zbyde, aby dělal poslance?
0/0
22.8.2002 11:18

Cech zrovna v Kanade(taky zachranar)

Nepochopitelne
Pri cteni tohoto clanku jsem zacal uvazovat,jestli nejsem nejakym zpusobem vysinuty jedinec.Nedokazu pochopit,jek je mozne,ze clovek,ktery zavini dopravni nehodu v podnapilem stavu a jeste si vymysli takovou kravovinu,ze pil tesne pred jizdou a tak se mu alkohol nemohl vstrebat do krve,nesedi davno za mrizemi.Je preci naprosty nesmysl,uznat jako polehcujici okolnost,ze zachranar nebyl pripoutan.Kdyz jde o zivot ditete,tak se clovek nechce zdrzovat zadnym pripoutavanim.Jsem rozhorcen.Doufam,ze se uklidnim,nez se vratim do Cech,jinak tomu chlapovi rozbiju usta(a to jenom proto,ze nemuzu uzit vulgarismu)
0/0
21.8.2002 20:08

taky občan

Re: Nepochopitelne
často jsem se za totáče divíval zahraničním návštěvám, jak jsou naivní svou větou "a proč si to necháte líbit", Zřejmě ale i tam mívají dost toho co si "nechají líbit". Takže si nic z toho nedělejte, vyšinutí jsme oba, neb klasik už řekl, že "člověk si zvykne i na šibenici".
0/0
22.8.2002 11:22

Karel Olnik

Bachorek by se mel stydet
To je jako kdyby se vrah, ktery zastrelil cloveka obhajoval tim, ze si ten zastreleny za to muze sam, protoze nemel neprustrelnou vestu.
Pan namestek Bachorek je nestoudne prase. 
 
0/0
21.8.2002 20:06

Kovboj2053

Poloidiot
Meli by mu uriznout penis a zavrit az zcerna. Tohle fakt nedavam a nechapu jak muze byt nase soudnictvi tak zabrzdene. Dost mozna proto, ze soudci jsou vlastne vystudovani pravnici, kteri dale pokracovali jen jinou praxi, ale jinak je to jedna sorta „polo-lidi“!?X?!"! Vsem poctivim se predem omlouvam, ale asi dobre vite o cem mluvim.
0/0
21.8.2002 18:26

taky občan

Re: Poloidiot
člověče, jak k tomu ten penis přijde, vždyť už stačí, komu patří....
0/0
22.8.2002 11:23

Ola

1,5 promile
Pokud někdo vypije před jízdou panáky whisky, nebude mít 1,5 promile i kdyby to byla 30 kilová holčička... A i kdyby to byl jen ten jeden panák, tak smůla, naše předpisy nepovolují nic. Jednání soudu pokládám za výsměch všem slušným řidičům a další důkaz toho, že si stát zdravotníků vůbec neváží - nízké platy... a nasadit život, to je vaše etická povinnost, že...
0/0
21.8.2002 17:32

Karel Mrazek

Tak ...
... ted uz by nas nemel prekvapit pripad, kdy soudce snizi trest cloveku, ktery nekoho zastrelil s oduvodnenim: "Kdyby obet mela neprustrelnou vestu, nezemrela by." Nechci tim vec nijak zesmesnovat, ale pripada mi to skoro stejny. Je mi lito, ze se takovy veci pretrasaj pred soudem, ktery resi to, ze nalitej chlap sejme sanitku a zabije v ni cloveka, ktery veze dite do nemocnice. Nehlede na to, ze nikdy nikdo nevi, kdy bude sanitku potrebovat a na stejnem miste muze sedet kdokoliv z nas.
0/0
21.8.2002 17:11

Aneta

Alkohol za volantem? Neni co resit...
Pokud mel ten silenec v krvi alkohol, tak neni co resit, zbytecne se tim obtezuji soudy. Sebrala bych mu papiry na porad. Vzdyt ten sanitak zachranoval lidsky zivot a nejaky "ozraly prase" ktery priznal, ze pred jizdou pil ho zabije. A jak dopadlo to dite v sanitce? Jen at jde sedet a na hodne dlouho!!!
0/0
21.8.2002 16:59

Svoboda

Hmmm
Myslím si, že pokud řidič sedne opilý za volant, nemělo by se to řešit jako ublížení, ale jako úmyslné ublížení. Jako kdyby se někdo vymlouval, že mu pistole vystřelila omylem, že ji neměl zajištěnou...
0/0
21.8.2002 16:50

taky občan

není ten soudce nějakej divnej?
Koho soudil, Bachorka nebo záchranáře. Jak si je jistý, že by záchranář vypadal, kdyby byl připoutaný? Zavinil Bachorek nehodu s následkem smrti nebo ne? Jestli že ne, proč tak vysoký trest, jestliže ano, co má co snižovat? Nezdá  se Vám ten soudce nějakej divnej?
0/0
21.8.2002 16:41

Čech

Zabil ho a nemá svědomí
Chodil jsem denně přes tu křižovatku, týdny tam hořely svíčky a ležely květiny. Týdny byly stopy pneumatik na silnici. A nemám pochyb,že ten ožrala zabil mladého kluka, který zachraňoval. Projíždět tu křižovatku rychlostí 75 km/h a mít odvahu se hájit tak podlým způsobem je vrchol. Zrušme soudy, jsou v tomto případě naprosto zbytečné, když to ohodnotí 26 měsíci.
0/0
21.8.2002 16:33

Jan

Re: Zabil ho a nemá svědomí
Je to už několik let a stále jsou tam květiny. Opilá Ruska, nevlastnící řidičský průkaz, ve městě, ve vysoké rychlosti zabila 20-ti letého cyklistu. Ve vězení nebyla ani den. Jeho hradní Veličenstvo totiž rozdávalo milosti.
0/0
21.8.2002 16:45

Pepak

Nevím jestli tomu rozumím dobře
Takže obžalovaný jel a) pod vlivem alkoholu, b) příliš rychle, protože v obci platí 50 a on jel 75, c) nedal přednost houkající sanitce... Ono je vždycky lepší hodit vinu na někoho, kdo už se k tomu prostě vyjádřit nemůže. Podle mě ZABIL ČLOVĚKA a OHROZIL SPOUSTU DALŠÍCH, takže bych mu dal takových 5 let natvrdo s tím, že celou dobu musí pracovat. A k tomu třeba 5000 hodin veřejně prospěšných prací, aby si to sakra pamatoval. A řidičák - ten si může prohlídnout leda tak na fotce po zbytek života.
0/0
21.8.2002 16:18

lanic

Komunistická mafie
Možná to zní absurdně, ale je to důsledek stále fungující komunistické mafie, která má velmi dobré zastoupení na soudech i ve vedení postsocialistických podniků. Pro ilustraci, asi 5 let zpátky při nárazu zezadu usmrtil náměstek ČSAD Ostrava a.s., 2 mladé lidi (v obci jel 190), nedostal od soudu ani podmínku, jiný náměstek ČSAD, dnes Connex byl již několikrát vyšetřován z tunelování, vždy jej soudce osvobodil, to samé se týká papalášů z Vítkovic, NH, DPMO, OKD a tak dále
0/0
24.4.2002 14:25

abc

Hnup
Omlouvam se, ale tohle je v pici. Hodit to na ridice, kterej jel 35km za hodinu s majakem..... Sam jel 75, ozralej jak prase........ Vymlouvat se na to, ze mel nahlas radio.... to je jen jeho chyba!!(neco jineho to je treba v Praze na Pavlaku. Tam na jedne krizovatce je opravdu slyset majak na posledni chvilku) Normalni ridic dela vsechno proto, aby mel naprostej prehled (az na par debilu). Hlavne v rusnem meste. To uz si mohl nalepit cernou folii na predni sklo a omlouvat se tim, ze nevidel......
Jak uz uvedl nekdo v jinem clanku. Je blbost obhajovat se tim, ze se napil a stihl to projet nez alkohol zacal pusobit. Pochybuju, ze by dosel strizlivej k autu. Tomu muze verit snad jen abstinent, ostatni vedi :-) Na lacnej zaludek  cejtite panaka po par minutach.
Verim, ze se stane hodne nehod, za ktere lidi "(ne)muzou". Ale tahle mezi ne asi nepatri.
0/0
24.4.2002 9:45

smutek

Chyba autora !!! Honzíkovi bylo 25 ne 32...
 Pokud by si řidič-záchranář připoutal pás, mohl by možná žít, ale taky by mohl být třeba na vozíčku a to by pro něj bylo snad ještě horší. Navíc jim to překáží při manipulaci s vysílačkou.
Stát se může cokoliv a komukoliv, ale otázkou je jak se k tomu kdo postaví. Když už bych jel ve městě 80 a ožralý, tak první věc, kterou udělám po nehodě by rozhodně nebylo telefonování s právníkem.
Navíc si pan inženýr po převozu do nemocnice nenechal vzít krev s tím, že on vozidlo neřídil. Má takový člověk svědomí ?
V záchrance mohl být kdokoliv z vás, je vám ještě jedno s jakým trestem tento člověk vyvázne ?
 
 
0/0
24.4.2002 9:36

Karin

Re: Chyba autora !!! Honzíkovi bylo 25 ne 32...
Vaše tvrzení o chladnokrevném  jednání pachatele  po nehodě potvrzuji. Napište prosím tyto věci  krajskému soudu v Ostravě (JUDr.Vidura), já sama jsem tak učinila (ovšem zcela zbytečně). Taky věci pomůžete, budete-li žádat MF-Dnes o detailní rozbor případu v tisku.
0/0
27.8.2002 13:03

Jan Hadaščok

Pokus o jiný pohled
Snad se nebudete zlobit, pokud vám budu oponovat.
Chtěl bych jen upozornit, že řidiči vozidel s absolutní předností v jízdě nejsou zbaveni odpovědnosti za nehody, k nimž dojde při použití výstražných znamení. Mimo jiné právě proto, že je nemusí být slyšet a například přes autobus ani vidět.  Před pár lety se stal obdobný případ při převozu vězně, kdy policejní kolona jela přes křižovatku na červenou rychlostí 120 km/hod, někdo jí nedal přednost a policejní dodávka se převrhla a zabila dva chodce.
Čili to, že se hájí tím, že sanitku neviděl a neslyšel (kvůli rádiu) je poměrně logické.
Také nevím nic o tom, že by řidiči těchto vozidel byli zbaveni povinnosti být připoutáni.
Chci tím říct, že k porušení zákona došlo v tomto případě na obou stranách (byť ze strany řidiče sanitky z velmi lidských důvodů - spěchali s dítětem do nemocnice). Právě proto musí soud nestranně rozhodnout míru zavinění obou dvou.
Na závěr někteým dalším faktům. Obžalovaný se hájí tím, že alkohol požil těsně před jízdou a že počítal s tím, že se nedostane "včas" do krve.
  1. obžalovaný má právo hájit se jak chce (míří k tomu, že v okamžiku nehody nemohl být alkoholem ovlivněn - a , dejme tomu že, nebyl-li by pod vlivem, sanitku neviděl a neslyšel, jel na zelenou -> je nevinen)- nevěřím, že by tuhle verzi nějaký soud přijal
  2. nejsem lékař, ale vím, že tekutiny se do krve vstřebávají velmi rychle, takže pokládám argument obhajoby za zcestný - do 1 minuty musel být alkohol v krvi změřitelný
Chtějí to uhrát na to, že sice porušil zákon - pil před jízdou a rychleji než měl, ale že nespáchal trestný čin. Přeji obžalovanému spravedlivý proces a viníkovi spravedlivý trest.  To, že můj osobní názor tyto dva ztožňuje, nepokládám za důležité.
0/0
23.4.2002 19:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.