Diskuze

Jednání o bazilice: bez výsledku

Ani druhé úterní kolo izraelsko-palestinských jednání o Betlému nemá výsledek. Obě strany se však dohodly, že se opět setkají ve středu v 15 hodin SELČ. "Ještě zbývá vyřešit několik sporných bodů," řekl palestinský státní ministr Saláh Tamarí. Podle něho je možné, že Izraelci, kteří betlémskou baziliku Zrození Páně obléhají od 2. dubna, ještě v úterý povolí evakuací čtyř lidí. Izraelská strana tyto informace nekomentovala.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

pamětník

25. 7. 2003 15:41
hodně se tu změnilo od minulého roku?
Nebo ne?
0 0
možnosti

Pavel a Karolina

24. 4. 2002 18:21
Jen si chlapci ulevte
Vubec si nemyslim,ze Izrael patri na vlajku USA ani,ze je nepotopitelna letadlova lod ci zakladna.Na rozdil od zakladen skutecnych v jinych arabskych zemich.Pristup ke zbranim ma kazdy kdo ma penize vcetne Palestincu [ zadrzena dodavka zbrani na lodi Karin A v Eilatu].Atomova zbran je dalsi dobre udrzovany efekt v oblasti dohadu.Nikdo nic nevi a vsichni to vedi jiste.A co se tyka radikalizace umirnene casti tak ta bude na obou stranach dale umirnena.Nezavislost pozorovatelu je pochybna.Jeden priklad za mnohe.Izrael se stahl z Libanonu a misto neho jsou tam umisteny sily OSN.A presne z techto mist pod jejich kontrolou odstreluje Hizbalach izraelska uzemi.Terry Larsen oznacil oznacil situaci v Jeninu [Dzenin] za katastrofu a masakr.Hle a dodnes se hledaji oni zmasakrovani bojovnici za svobodu Palestiny.A jeste k te katastrofe.Kdo navstivil Dzenin ci Tulkarem ci Nabulus a vi jak toto vypadalo pred tim resp. jak vypadaly ony utecenecke tabory [zde si nutno zvolit mesto ci tabor] a zna" architekturu" techto mist tak at si to porovna sam.Zadny nenuti Palestince umirat pod pasy buldozeru ale je na povazenou prohlaseni manzelky Arafata o obetovani vlastniho ditete a jeste je za nej odmena ci pohrebne.Izraelska armada se musi stahnout z uzemi Palestinskeho statu ale zatim se ukazuje ze po jejim zasahu je na uzemi statu Izrael pokoj od teroristu.Teror proti vlastnim lidem viz.posledni verejne popravy a soudce Lynch si vybrali a uskutecnuji sami a na svem svrchovanem uzemi
Honzo na e-mailu nebyla adresa na odpoved tak takhle :internetove noviny ne ale izraelske lze najit na internetu vsechny.Nektere maji anglickou mutaci.
0 0
možnosti

Ondřej

24. 4. 2002 18:36
Re: Jen si chlapci ulevte
Když si nemyslíš, že Izrael patří na americkou vlajku, jak si tedy vysvětluješ fakt, že Dženin byl bombardován F-16 a americkými vrtulníky, které Izrael dostává od USA zadarmo? A jak si vysvětluješ fakt, že Izrael není ochoten nechat pozorovatele OSN monitirovat situaci na okupovaných územích? Jak si vysvětluješ ve světě bezprecedentní fakt, že Izrael vůbec může okupovat již třicet let cizí území na kterém navíc vesele staví židovské osady jako by se nechumelilo?
0 0
možnosti

Mirek

24. 4. 2002 15:05
Fort Izrael
Jako by bylo zamerem vazat pozornost muslimskych zemi na palestinsky konflikt a jeho eskalaci dosahnout jejich oslabeni. Neverim tomu, ze nelze vyresit konflikt k oboustrane spokojenosti. Prosty lid dela a mysli si jen to, co elity chteji. Uzavrena spolecnost, ktera rozhoduje o byti  a nebyti celych narodu. Izrael by si zaslouzil 51. hvezdu na vlajce Spojenych statu. Neutocim na Izrael, jen to konstatuji. Maji pristup k nejmodernejsim zabranim a technologiim. Vi se, ze vlastni atomovou zbran, ale dvoji metr, ktery se ve svetove politice pouziva, jim zarucuje, ze si mohou dovolit takrka vse. Tim ale nechci tvrdit, ze souhlasim se zpusobem bojem palestincu za svobodu (u nekterych za zniceni statu Izrael). Tak, jako mel Sovetsky svaz Kubu, jako nepotopitelnou letadlovou lod, maji Spojene staty Pevnost Izrael. Regulerni vojenskou zakladnu.
0 0
možnosti

Jindrich

24. 4. 2002 14:47
Izrael je agresor.
Myslim ze proklamovany cil, tedy omezeni poctu sebevraz. atentatu nemuze byt timto zpusobem dosazen. To si snad muze domyslet i spatny strateg. Umirnena cast pal. obyvatelstva se po poslednich udalostech zradikalizuje a to povede naopak k zvyseni poctu sebevr. utoku. Existuje tu jeste par otazek, ktere mi vrtaji hlavou - proc Izrael opakovane (uz 18 mesicu) odmita pritomnost nezavislych pozorovatelu z OSN na exponovanych mistech ? Proc bojkotuje prijezd vyslancu OSN do mesta (asi byvaleho) Janin ? Proc od pocatku posledni intifady omezuje pohyb novinaru ? Nejsem antisemita, jen se snazim pouzivat vlastni rozum. Navic (trochu usmevne) mam jako vetsina Cechu tu divnou a historicky opodstatnenou tendenci zastavat se slabsich.
0 0
možnosti

Martin

24. 4. 2002 15:15
Re: Izrael je agresor.
Slabsich? Tak proc se zastaas 200 milionu Arabu proti 5 milionum Izraelcu?
0 0
možnosti

Pavel a Karolina

24. 4. 2002 10:08
Dulezita je dobra vule
Neni treba se navzajem obvinovat kdo a co.V situaci tady je treba hledat ce stu kupredu a ne zpet.Nikdo uz nepochybuje,ze budou existovat dva staty Palestina a Izrael.Ale cesta k  tomu je jeste dlouha a obtizna.Dnes uz je jiste ze zadny masakr ve smyslu toho slova se na palestinskych uzemich nekonal a toto slovo je v soucasne dobe dobre jen pro politicke hratky ruznych priznivcu.Je take jiste ze v Dzeninu{hezky cesky} bojovala armada s tlupani nelegalne ozbrojenych civilistu.Bez ucasti palestinske policie.Situace nabizi spoustu otazek jako treba kde a jak se vzalo takove mnozstvi zbrani,za co a kdo je koupil,kde jsou veskere penize ktere Palestina a konkretne Arafat dostali od ruznych statu a instituci?Je jiste za vetsina otazek bude v prubehu casu zodpovezena.Ale dulezite je ukoncit tyto dezinformacni kampane a chtit se pohnout dopredu.Asi to bude bez Sarona a Arafata ale urcite to pujde.Jsem presvedcen,ze na obou stranach je drtiva vetsina lidi kteri chteji zit v miru,ze ne vsichni Palestinci chteji zlikvidovat Izrael a ne vsichni radikalove v Izraeli maji skutecnou moc.Tady u nas jde taky o zahajeni predvolebnich tanecku stejne jako v Cesku.
Pokud chce kdokoliv znat aktualni a momentalni situaci zde muze se kdykoliv zeptat.Cestuji celou zemi a pokud jde o mista kde se bojovalo znam je a myslim,ze vim jaka je tam situace.
0 0
možnosti

krysar

24. 4. 2002 12:08
Re: Dulezita je dobra vule
souhlasim ... jenze kdyz budou Palestinci delat stale atentaty, to se pak tezko vyjednava ... a oni BUDOU ... protoze musi Izrael zmizet z mapy ...
0 0
možnosti

krysar

24. 4. 2002 8:29
velke ztraty na zivotech ...
... snad me nikdo nebude napadat, ze jsem zaujaty, ale budu pouze citovat vcerejsi zpravy z CT1 a z Radiozurnalu, kde jsem jasne slysel ... "v miste tzv. masakru se nasli jen 4 mrtvi " ... tak nevim, bud jsou dobre odklizeni Izraelem (aby se ten masakr zamaskoval), nebo je odklidili Palestinci (aby Izrael nenasel mrtve teroristy), nebo tam proste zadny masakr zkratka NEBYL ....
0 0
možnosti

Kato

24. 4. 2002 9:00
Odpoved "c" je spravne
To vi prece kazdy kdo sleduje reklamy na praci prasky
0 0
možnosti

Jan Ledl

23. 4. 2002 22:12
Jak se má člověk zorientovat?
 Podle ČTK měli ti tři mniši vypovědět na tiskovce, co že se to uvnitř děje. Jenže ta tisková konference byla zrušena!  Jsou dva profily zdrojů zpráv.  Jeden proizraelský, druhý propalestinský.   Šlo v Džanýnu opravdu o masakr a zpráva o násilí v bazilice Zrození páně je podvrh, nebo je to tak, že Izrael opravdu vedl boje tak, aby minimalizoval civilní ztráty a v bazilice se skrývají teroristé, kteří nechtějí pustit ostatní? Nebo nějaká kombinace těchto variant?  Nebo je to jinak?  Vypadá to, že nikdo nic neví. Ani BBC, ani nikdo jiný. Jen přímí účastníci. Asi si budeme muset počkat na závěry komise OSN, ale ta nic nezjistí dříve než za týden, ale to už to nebude aktuální, takže se o tom nedozvíme...   Jediné co je mi dnes jasné, je to, že Izrael dlouhodobě okupuje některá území, která OSN přiřkla Palestincům a to že mezi Palestinci není zrovna valná vzdělanost, takže jsou velmi lehce zfanatizovatelní a zneužitelní (například k odpalování sebe sama). Takže vím, že nic nevím.   
0 0
možnosti

Honza B

23. 4. 2002 23:40
Re: Jak se má člověk zorientovat?
Vas clanek me zaujal tim, ze jsem cela leta slysel a cetl, ze palestinci jsou v prumeru nejvzdelanejsi a nejvice "pozapadneli" ze vsech arabu. K Vasemu clanku dole o komplikovanosti moderniho sveta. Divite se pak, ze pro mnoho lidi je pritazlivy nejaky vudce, ktery da jednoduche odpovedi na slozite problemy?
0 0
možnosti

Honza B

23. 4. 2002 20:09
Nelidske podminky
Zrovna jsem jsi precetl v novinach stiznost od Zacarias Moussaqoui obvineny z utoku 11 zari. Jedna se to ze je podroben nelidskym podminkam ve vezeni ve Virginii. Jak tam uvadi, jeho cela je vymalovana prilis jasnymi barvami a nema pripojku an computer, ktery mu ostatne sadisticti srazci odmitaji sehnat. Rika, ze se denne modli za likvidaci vsech americanu a zidu, ale bez computeru je odriznuty od jakekoliv komunikace, coz je protiustavni. Nekomentuji to, jen to cituji.
0 0
možnosti

Honza B

23. 4. 2002 20:30
Re: Nelidske podminky
Dopadlo to dobre, soudce naridil, aby mu byl poskytnut fungujici computer a pokud mozno vyreseny jeho stiznosti na nepohodli ve vezeni.
0 0
možnosti

-vi-

23. 4. 2002 19:48
kradeze zlata v bazilice? proc krast, kdyz nemuzes ven!
BBC nemluvi o zadne kradezi zlatych artefaktu. To bude zase jedna tiskova konference! poradana Izraelem! Doufam, ze pan Cohen z izr. ambasady v Praze, jinak znamy  vedecky pracovnik v oboru dezinformace, vyda prohlaseni, at se my vsichni pobavime!!!
Pane Cohene, s chuti do toho!
 
0 0
možnosti