Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Francouzi šokovali sami sebe i Evropu

Ve Francii se vzedmula vlna odporu proti úspěchu nacionalisty Jean-Marie Le Pena. Současně volební výsledek muže, který kdysi označil holocaust za "detail v dějinách", vyvolal napříč Evropou obavy z rostoucího vlivu extremistů. Ve Francii se začalo v šoku dokonce hovořit o obdobě "národní fronty" ze 30. let, kterou je potřeba postavit vůči ultrapravici. Úspěch Le Pena nebývale semkl umírněné politiky z pravé a levé části francouzského politického spektra.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Marek Skřipský

Možná nejmenší zlo
Ačkoliv mám vůči Le Penovi a Front Nationale nemálo výhrad,myslím si,že Národní fronta je pro Francii stoprocentně lepší než současná vláda socialistů.Plně chápu,že se mnoho Francouzů obrátilo k Le Penovi,který hájí tradiční model suverénního národního státu před nedemokratickou a protinárodní Evropskou unií.
Le Pen není žádný skvělý politik,nicméně být Francouzem,asi bych mu svůj hlas dal coby nejmenšímu možnému zlu.
 
0/0
23.4.2002 18:58

jirka

,
Každý koho znám a byl ve Francii,tak tvrdí,že Francouzi jsou největší svině a náckové jaký kdy potkal.Tak se vůbec nedivím Le Penově oblbě.
0/0
23.4.2002 15:10

Juliette

Re: ,
 Co to kecas
Pochybuju, ze znas nekoho, kdo byl ve Francii (mozna jeste tak v Rakousku). Mozna kdyby ses tam jel podivat sam, nebo si alespon precetl normalni noviny (napriklad Le Monde, ci jiny francouzsky denik), ci se podival na fr. televizi, mozna by ses neco o Francouzich dozvedel. Ja jich znam nekolik a jsou to vsichni perfektni lidi. Do Francie jezdim kazdy rok a potkavam jich hodne a nemuzu rict, ze by byli takovi, jak je popisujes. Ale ty se asi ridis prislovim "Podle sebe soudim tebe". Mozna by ses mel nad sebou trochu zamyslet
0/0
23.4.2002 18:44

Nazor

Re: Re: ,
Asi chtel napsat, ze Francouzi jsou vlastenci a neradi komunikuji anglicky a na zaklade zkusenosti nemaji radi Nemce.
0/0
6.5.2002 12:27

Michael Řezníček

Jen tak dál
Francie je prý pobouřena nad postoupením Jean -Maria Le Pena CHachachaa!,jak se snaží psát lživý plátek DNES,ale ve skutečnosti se tento úspěsný postup dal očekávat(Le Pena) ve Francii a určitě nastane tato situace i v jiných zemích.Toho se však obávají ti kteří v žoldu agentur tzv."vyvoleného národa"táhnou svět do katastrofy a každého kdo chce alespoň trochu kázně a pořádku a zůčtovat se svoločí je podle nich fašista a podobně. Přeji panu Le Penovi mnoho úspěchu v prezidentských volbách
0/0
23.4.2002 13:12

Michael Řezníček

Troubení na poplach
0/0
23.4.2002 12:58

Suchařípa

Novináři jsou chudáci
Jsem zvědaví jaké demonstrace se budou konat po vítězství Le Pena. Ano po vítězství, protože FRANCOUZI si nenechají nějakýma novinářama srát na hlavu. Jo a když jsme u těch demonstrací sami jste to mohli vidět v televizi,azylanti, komunisti, fetáci - výkvět Francie.   Pavel Suchařípa- volič  a člen ODS
0/0
23.4.2002 11:43

Pavel Budil

Ostatně, mám-li vybírat
mezi krajní pravicí (a la Le Pen) a levicí (soc.dem., komunisté), jeví se mi jako menší zlo krajní pravice. Ta alespoň uznává soukromé vlastnictví.
0/0
23.4.2002 11:23

petr

Nic se nedeje, klidek
Proc se tady vsichni (temer) cilej jak kdyz pichne do vosiho hnizda? Kdo ma malinko prehled a pripadne ve Francii byl, tak potvrdi, ze neni v Evrope prokorumpovanejsiho, do sebe zahledenejsiho naroda s tak vysocou mirou sovinismu. Je to takova zeme kamaradu a v podstate minimalne poslednich 60 let karikatura demokracie. Proste typicka zeme evropske unie, kam se nas snazi nasi mili politici tez dokopat. Za jedinym ucelem, aby meli oni a ti, jez prijdou po nich, o svou byrokratickou potravu postarano. Ze jim to bastime i s navijakem je sice smutny, ale oni ani ty rekove ci irove proti tomu tez nic nezmohli. No a tak proste nejakych 17 % lidi to jeste zatim odmita. Vsichni se na ted vrhli a ti, co se chteji zviditelnit a zazit si svych 5 minut slavy maji proc plamenne blabolit cosi o hrozbachm, fasistech atd. az do uplnyho zblbnuti. Tech 17% se zaradi zpet do houfu, neb si prece nenechaji kazit zivot a vse bude bajecne jako driv. Story konci, jedine oko nezustava suche ...
0/0
23.4.2002 11:09

Juliette

Re: Nic se nedeje, klidek
Jsi jako Jirka...
No comment...
0/0
23.4.2002 19:14

Re: Re: Nic se nedeje, klidek
Ano Juliette, mozna jsem. Pokud soudis stat a jeho soucasne i nedavne dejiny podle toho jak si kazdy rok pekne povandrujes a pokecas s par kamosema u pastisu tak tez: No comment. A ohanet se La Monde, je uz opravdu zcela mimo misy i misky.
0/0
24.4.2002 7:00

Juliette

Re: Re: Re: Nic se nedeje, klidek
Ano, pastis to je dobrutka, moc dobre se u nej povida...
Podivej, kdyby nekdo urazel tvoje kamose (a jeste k tomu nepravem a nesmyslne), ty bys je nehajil ?????
0/0
24.4.2002 19:30

Mol

Je to pochopitelné
Francouzi nemají práci, kriminalita roste, všude Rusové a Arabi, mafie - tak proč by nevolili Le Pena? U nás budeme ještě 10 let snášet tohle svinstvo (taky máme Rusy, mafii, kriminalitu, poctivou prací si člověk nevydělá) a taky vyhraje Sládek!
0/0
23.4.2002 10:35

Fredy

Rekordní neúčast?
Jak může někdo považovat neúčast 28,4 % za rekordní bez dalšího zdůvodnění typu ve Francii se obvykle neúčastní jen 15 %...? Vždyť to je taky rekordních 71,6 %, což je číslo, za které by spousta jiných zemí (i ČR) daly bůhví co. Jsou to téměř tři čtvrtiny všech oprávněných voličů, což nebývá jinde zvykem - tam bývají rádi za polovinu a tuším že v USA i za čtvrtinu.
Novináři, myslete v souvislostech, než začnete něco psát a papouškovat.
0/0
23.4.2002 9:36

plha

přesné odhady
líbí se mi, jak píšou, že žádný průzkum veřejného mínění nic takového nenaznačoval. No nejenom v čechách se utrácejí zbytečně peníze. A jenom vzkaz těm, co sympatizují s extrémní pravicí - jste tak trošku magoři...
0/0
23.4.2002 9:35

Ales

Re: presne odhady
Obavam se, ze v tomhle se autori clanku pletou. Pruzkumy verejneho mineni celkem slusne odhadli, kdo bude na prvnich trech mistech. Jsem momentalne ve Francii, takze jsem tuhle saradu sledoval od sameho pocatku. Pruzkumy par dni pred volbami rikali zhruba: Chirac 20%, Jospin 18%, Le Pen 15%. To jenom politici a novinari taktne pomlceli o hrozicim hnedem nebezpeci... Ctyrprocentni chyba u pruzkumu verejneho mineni se mi zda normalni...
0/0
23.4.2002 12:04

Milos

To je rozruch kvuli nejakym 17 % hlasu. To znamena, ze 83 % s jeho nazory nesouhlasi a nevolili by ho. Kdyz v Cesku ziskaj komousi (tz. krajni levice, tedy extremisti) 14% (a nebo i vic), nikdo se nad tim ani moc nepozastavi. Jak si pak dovolujete kritizovat Francouze. A dotaz pro Carlose. Jak jsi prisel na to, ze EU je absolutni nesmysl ? Podobny napad meli uz vyznacnejsi jedinci v historii, ale tehdy opravdu predbehli dobu. I kral Jiri z Podebrad usiloval o znacne primitivnejsi verzi dnesni EU, ale tehdy nemel sanci, na tu dobu to bylo prilis idealisticke. Situace se hodne zmenila a sance na uspech jsou uz myslim realne. Pokud to ale presto nevyjde, tak jen diky lidem jako jses Ty. Mozna je Vas jeste dost na to abyste tento vyvoj zvratili ale jen zatim. Mj. muzes uvest aspon jeden priklad nasilnosti kterym si Unie neco vymohla proti nekteremu svemu clenu ? To muze tvrdit jen demagog nebo uplny magor.
0/0
23.4.2002 3:50

carlos

a co cekate
Evropska unie je nasilim vynucene spolecenstvi/mam na mysli ekonomicke tlaky/,podle mne predem odsouzene k neuspechu.Kolik jiz Evropa zazila sjednocovani pod jednim praporem?Vzdy neuspesne.Evropa neni USA.To by si meli evropsti mocichtivy papalasi uvedomit.neni nahodou,ze uspechy slavi LePen,Stoiber,Orban,Haider a jini.A bude to horsi pri soucasnem postoji EU,ktera chce vytvorit Spojene Narody Evropske.Kor kdyz ton by meli udavat jen ti nejvetsi.Evropska Unie je absolutni nesmysl.Tecka.Evropske spolecenstvi bylo o necem jinem.
0/0
23.4.2002 2:25

hovnival

Re: a co cekate
souhlasim s carlosem. Staty a narody EU jsou prilis rozdilne, nebude to fungovat. (uz jim to moc neklape ted, a to v podstate jeste nezacali.......)
0/0
23.4.2002 3:29

Milos

Re: Re: a co cekate
Jak to myslis, ze jsou prilis rozdilne ? Nejvetsi rozdil je jazyk a to zas tak velka prekazka neni. Tedy alespon pro vetsinu lidi ne. Kulturni rozdily jsou zanedbatelne pokud neporovnavame Albanii ci Rusko se zapadni Evropou. Ty ovsem v EU nejsou a prave proto ani jeste dlouho nebudou. V Cesku jazykove problemy asi jeste zanedbatelne nejsou, ale tim bych se moc nechvalil a snazil se to v klidu co nejrychleji zmenit. Zvlast, kdyz si tak radi myslime na jake urovni je nase skolstvi. Pritom ve Svycarsku mluvi temer kazdy hned 3 jazyky, v Holandsku prakticky kazdy mlady clovek mluvi plynule anglicky a mnozi i nemecky ci francouzsky. Jiste nepujde vse snadne, ale nemyslim si, ze soucasne problemy Unie jsou neresitelne. Na druhou stranu clenstvi v Unii ma i mnoho kladnych stranek.
0/0
23.4.2002 4:04

Stan

Re: Re: Re: a co cekate
Je videt ze nemas o EU ani potuchy,jedna se predevsim o rozdilne zajmy a rozdilne mentality narodu,hlavnim probleme ale zustane fakt ze se jedna o naprosto nedemokraticky kolos ovladany jen nekolika malo jedinci predevsim z tech nejvetsich narodu.Mluvis o vyhodach ale zadne jsi nuvedl.Patrne to bude zase nejaka ta prazdna slovni bublina jako : patrime do Evropy a podobne.
0/0
23.4.2002 8:09

x

Re: Re: Re: a co cekate
 Ve Svycarsku ze temer kazdy mluvi tremi jazyky???  Tak to dovol, abych se zasmal, protoze Svycarsko velmi dobre znam. Stejne tak jako velkou cast zapadni Evropy. Svycari i Nemci se sice uci anglicky, ale jejich prizvuk je povetsinou tak zoufaly, ze jim Anglicane skoro nerozumi. To bych si netroufnul napsat, kdybych to nevidel na vlastni oci a to nejednou! Nasi znami v Anglii nam take nekolikrat potvrdili, ze s nemecky mluvicimi narody se domlouvaji mnohem hur, nez treba s Cechy nebo Rusy. Soucasne se priznali k tomu, ze Anglicane se cizi jazyky moc neuci, protoze je nepotrebuji. Jazykove jsou na tom nejlepe Holandane, kteri opravdu umi. Zbytek Evropy zadna slava, se Spanely nebo Italy si clovek anglicky taky moc nepopovida. Prave naopak bych rekl, ze Cesi na tom zacinaji byt jazykove velmi dobre, protoze jsou schopni ucit se jazyky nejen germanske, ale i slovanske.
0/0
23.4.2002 8:25

Ondrej

Re: Re: Re: Re: a co cekate (jazyky)
Myslim (a podle vlastni zkusenosti vim), ze Holandane jsou docela dobri v jazycich, tj. mluvi nemecky a anglicky. Podle EUROSTATU i mych zkusenosti jsou nejlepe jazykove vybavenymi evropany Lucemburcani. Materska rec lucemburstina, od toho kousek k nemcine, automaticky francouzstina a samozrejme anglictina. Kazdopadne obcane malych statu mluvi cizimi jazyky dobre, coz je samozrejme.
0/0
23.4.2002 9:15

Jan

Re: a co cekate
souhlasím, je v tom jen ekonomický zájem nadnárodních společností a pravidla budou určovat ti nejsilnější
0/0
23.4.2002 7:26

Jiri

Re: a co cekate
Ekonomicke zajmy jsou zatracene silne... a "sjednoti" evropu at uz budeme moct cestovat, pracovat a mnozit se volne nebo ne. Rici NE evropske unii znamena rici ne vyhodam a nakonec se skripenim zubu stejne prijmout vetsinu nevyhod. Krom toho si skutecne myslim, ze vitezstvi extremismu je reakci na mnohdy "extremne neprizpusobive" pristehovalce z kulturne silne odlisnych regionu- at uz se pod tim rozumi zlocinnost, hlucnost, nebo jen neznalost jazyka :).
0/0
23.4.2002 7:56

ed11

Re: a co cekate
Evropa se nezbaví svých problémů (nekonkurencerschopnost, přebujelá byrokracie, nacionalismus), dokud si neuvědomí, že jakási trapná čára zvaná státní hranice je v dnešní době anachronismem. Komunikace, informace, finance, obchod, pracovní síla ... vše se zbavilo lokální závislosti a hranice již jenom překážejí (co řeší hraniční kontrola mezi ČR a Rakouskem? ... pouze zdržuje).
EU ve stávající byrokratické podobě není řešení ... co takhle Spojené státy evropské?
0/0
23.4.2002 8:42

haha

Death
Treba ted Le Pen bude mit sanci zatocit s tema arabskyma ksindlama co jim tam do Francie (a nejen tam) furt lezou. Nekdo to jednou udelat musi, nebo to udelaji oni s nama.
0/0
23.4.2002 0:24

bazina

Re: Death
Tohle uz neni o "problemu Le Pen" ale jenom bych chtela pripomenout, ze prvni lezli francouzi do Arabie behem kolonizace a nikdo je tam taky nezval. To bylo v pohode? Ted to maji zpatky.
0/0
23.4.2002 9:27

jirka

Re: Death
Francouzi se nasrali do severní Afriky,tak se nemůžou divit kolik tedˇmají  arabů doma.Přeju jim to.Každý koho znám a byl ve Francii,tak říkal,že Francouzi jsou největší svině a náckové jaký kdy potkal.Tak mně ani moc úspěch Le Pena nepřekvapuje.
0/0
23.4.2002 9:51

Juliette

Re: Re: Death
Trochu se opakujes, chlapce      
0/0
23.4.2002 19:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.