Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Češi a Němci v Sudetech jsou si stále blíž

Silnice k západočeské Valči je prašná a plná výmolů, stejně jako dějiny, které se po ní valily. Před stovkami let tudy táhli husité, před šestapadesáti lety odsud byli vyhnáni sudetští Němci, opačným směrem pak do jejich domů mířili obyvatelé noví - Češi. Cestou do Valče není na městečko dlouho vidět. Nejdřív musíte zdolat menší kopec. Teprve potom se před vámi rozevře nečekaně malebný výhled na novorenesanční zámeček na kopci a hned pod ním novou fasádou oživený kostelík. Ta zářivá novota je symbolem časů nových.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jan

Řekněte jim to
Ono se to narodilo v r.1982, počítat to neumí, za to nám to hrdinsky sděluje, že cituji: "nám kašle na mrtvé před 40 lety"! Povězte  někdo tomu sladkému stvoření, že druhá světová válka skončila před 57 lety. Povězte jí někdo, o co v té válce šlo, kdo byl Hitler a Henlein a že nebýt těch mrtvých, lejskala by dnes i s Ladinkem holinky nějakému náckovi nebo hledala pod kamenem červíky kdesi v Patagonii. Řekněte jim proboha někdo, ať už oba, Janička Svobodovic i Ládínek radějí drží hubu. Že to bude to nejlepší, co mohou pro budoucí Evropu udělat.
0/0
23.4.2002 17:49

Jana Svobodová

Re: Řekněte jim to
Držet hubu a krok, to jsi odkoukal od komunistů nebo fašistů? Nebo byla matinka ta známá prostitutka z pohraničí, kterou šoustali za války Němci a po válce Rusi a ty jsi ten Jeník, kterého porodila na hnoji? Přikláněla bych se k druhé variantě. Tvoje vyjadřování tomu nasvědčuje.
0/0
24.4.2002 14:53

Feyd

Re: Re: Řekněte jim to
Hezký, to ses předvedla. Jako každý blb - dojdou-li mi argumenty, znám i vulgární výrazy, koukejte... Asi bys jinak vypiskovala, kdyby tvojí rodině po válce sebrali továrnu a teď by ti z ní koukali prachy, to by tě historie zajímala ?
0/0
24.4.2002 15:18

Dan

Re: Řekněte jim to
1982? Já jsem tipoval tak 1990. Ona zřejmě považuje za zbytečné zabývat se historií a učit se z ní. Ona nám kašle na mrtvé. Ona kašle na naše (a možná i své) prarodiče, kteří se trápili v koncentrácích. Ona chce kráčet vpřed. My, staří, to nechceme pochopit. Možná je to tak. Bavil jsem se o Evropě dekretech s kamarádem (21 - to je pro Janu zapšklý stařec) a ten mi řekl toto: dokud nepominou tlaky na revizi dekretů, do EU nechci. Takže ta dělící linie neprobíhá mezi generacemi. Ještě, že nám pisatelka včas odhalila svůj charakter sprostým kdákáním o synech prostitutky. Spíš než do Evropy by měla jít do výčepu, aby si obohatila slovník.
0/0
24.4.2002 19:09

Tom

Re: Re: Řekněte jim to
Do výčepu ne! Dyť nám tam všechny lidi zkazí.
0/0
24.4.2002 19:45

Jarek

To: Jana Svobodová
To je fajn, že jste mladá, kdyby Vaši předkové nebojovali se zbraní v ruce proti snaze Němců nás vyvraždit, nebyla byste tady a nemohla se těšit na to, že si zevnitř prohlédnete jámu s vápnem, do které Vás naši čeští Němci v budoucnu zahrnou buldozerem. Věnujte, prosím, trochu svého času a přečtěte si něco o českých dějinách, které jsou neustálými válkami o přežití s Němci. Přečtěte si něco o německých plánech na zničení českého národa - umíte -li německy, můžete čerpat z autentických dokumentů. A nezapomeňte ve svých odsudcích na to, že "naši" mrtví jsou i Vašimi mrtvými.
0/0
23.4.2002 9:48

Jana Svobodová

Re: To: Jana Svobodová
Zdá se, že nejste zcela normální. Do té jámy s vápnem skočte raději sám, dobrovolně a co nejdříve, vy strašáku z minulého století.
0/0
23.4.2002 10:40

JSI

Re: Re: To: Jana Svobodová
Milé děvče, zdá se, že pokud nejste schopna argumentovat, reagujete zkratkovitě a Vaše reakce to naznačuje. Argumenty ad hominem Vás nutně musí degradovat jako diskusního partnera a doufám, že je nepoužíváte v práci nebo při obchodním jednání. Chápu, že se Vám nechce uvažovat, vždyť to myšlení o vazbách, o prospěchu jednání určitých lidí, o souvislostech tak bolí. Staří Řimané byli moudří a vždy oceňovali jednání a činy heslem Qui prodest ? Což znamená: Čí prospěch?
0/0
23.4.2002 12:22

Jana Svobodová

Re: Re: Re: To: Jana Svobodová
Ano, komu ku prospěchu? Ku prospěchu mladé generaci, která chce kráčet vpřed do spřátelené Evropy, nezatížená stářím živenou nenávistí a nebo ku prospěchu těch, kteří nás chtějí strhnou zpátky k štváčství a nenávisti studené války, kteří se stále vynořují jak přízraky z dávné minulosti? Budoucnost patří těm prvním a vy se vraťte do pravěku historie i se svou nenávistí k lidem, kteří patří do hrobu stejně jako vy.
0/0
23.4.2002 14:30

Ladik

Re: Re: Re: Re: To: Jana Svobodová
Jano, vyjadřujete to naprosto přesně a evropansky ! Podobný názor má mladá generace i v západní Evropě - a já osobně právě v tom vidím naději. Dokud se budeme patlat v minulosti, budeme maximálně přešlapovat na místě ! Hrozbou současného světa je militantní islám, nikoliv sudetští Němci ! Děkuji za Váš názor !
0/0
23.4.2002 14:41

Adolf Iljič van Brussel

Divná rétorika, Frau Freimann
Ano, kráčet vpřed, ku světlým zítřkům. My jsme mládež nová, mládež Frhojgnova! Kupředu levá, zpátky ni krok! S EU na věčné časy!
0/0
23.4.2002 15:04

Bogan

Re: Re: Re: Re: To: Jana Svobodová
Přeji Vám štastnou cestu. Jsem zvědav co uděláte s Vašimi staršími příbuznými (třeba myslí nově). Ne každému bylo v roce "1989" 7 let a  zažil komunistickou propagandu a ví co je to za zrůdnost, právě proto  se ozývám k těmto mediálním masážím. Protože zítra se možná bude, tančit všude, ale jde o to podle kterých not. Častušky a tepláky už jsem zažil, tak copak budem tančit teď . Nebo si snad myslíte, že jsme spasitelé Evropy.
Ze záhrobí zombie Bogan
 
0/0
23.4.2002 16:09

Jarek

Fraulein Groh
Sleduji pečlivě Vaše články a jejich analýzou docházím k názoru, že se jedná o zcela nevyvážené texty, které mají za cíl vyvolat v české společnosti pocity malomyslnosti, strachu a nevíry ve vlastní národ. Například tento Váš poslední článek vyvolává jednoznačně asociace o zlých Češích, kteří po válce vyhnali Němce (včetně husitské analogie). Podle Vás Němci vybudovali kvetoucí městečko, které pak obsadili primitivové z Východu bez jakéhokoli pocitu sounáležitosti s krajem a jeho historií (samozřejmě německou)Podle Vás jsou Češi opice, které je potřeba násilím kolonizovat. Úmysly Vašich chlebodárců trčí z Vašich článků jako sláma z bot. Nevyřčené zůstává - když nebudete chtít, aby se Vám Němci zase roztahovali v Čechách jako "herrenvolk", nevstupujte do EU. Tohle by nejspíš hodilo Rusům. Zaráží mne, že jsem ještě nikde v našich médiích nenarazil na otázku, kdo vlastně platí"sudetoněmecké" mládežníky, Haidera, Orbána, Le Pena a další nacionalisty. Není náhodou cílem kohosi na Východě opětovně rozdělit Evropu mezi Němce a Rusy? Sudetoněmečtí "hraničáři " jsou vhodným strašákem na všechny malé národy střední Evropy a Rusové opět přijdou jako zachránci. Vždyť v Rusku probíhají tržní reformy, ve srovnání s Lukašenkem jsou demokraté (hle jak se Lukašenko hodí do krámu) a Putin přijal Zemana k osobnímu rozhovoru, kdy jej ujistil, že Rusko nepřipustí změnu poválečného stavu Evropy. A kdopak učil Condolezzu Riceovou, která radí Bushovi neangažovat se v Evropě, politologii?. Nebyl to náhodou pan Korbel, otec bývalé ministryně zahraničí USA? Fraulein Groh, nejsme všichni tak blbí, jak si možná myslíte.
0/0
23.4.2002 9:35

Ladik

Re: Fraulein Groh
Vážený pane Černý, tak jako Němci nezmění nic na své tragické minulosti (a nesou si to trauma dodnes), tak ani my nezměníme nic na to, že Češi po dosídlení zdevastovali někdejší Sudety. Má to logiku, jednak dosídlovali lidé nemajetní, kteří si majetku nedovedli vážit, jednak přicházeli i dobrodruzi lačnící po rychlém zbohatnutí. Stránského Zdivočelá země je dobrým obrázkem kousku historie, doby, za níž bychom se měli stydět.  Budoucnost ale patří Evropě bez hranic, kde si nebudeme moci říct - tady je Česko a Němec nemá právo se zde usadit - a obávám se, že toto je meritum našich současných obav - ne restituce, ne revize Benešových dekretů - ale malá česká obava ze "zlých" a bohatých sousedů, kteří nám přijdou ublížit. Houby ublížit, přinesou peníze a smysl pro pořádek. Zeptejte se obchodníků v pohraničí - ne vietnamců, u těch nakupuje jen německá spodina - jak náročný, ale také skvěle platící je německý zákazník, zeptejte se řemeslníků na totéž. Nebojme se proboha Němců !
0/0
23.4.2002 12:09

go

Re: Re: Fraulein Groh
Vážený pane Ladiku. Tak už se proboha smiřte s faktem, že při a po vysídlení Němců z pohraničí v té oblasti vznikl jistý chaos a utrpěly kulturní památky. Na tom není nic, za co by se Češi měli stydět - jinak se to stát nemohlo. Tak tomu bylo i v ostatních zemích, odkud museli odejít. Mimochodem ta újma na kulturní hodnotě vznikla již na Českém a nikoli Německém majetku - tak vám to může být jedno. Mělo - li by to komu vadit, tak ne určitě sudeťáckým pohrobkům. Mě je opravdu líto, ale za odsun a jeho následky nemám sebemenší (kolektivní - natož individuální) pocit provinění, protože celou tragédii té války vyprovokovali Němci - ať se na to díváte odkudkoli. Za dalších padesát let už po devastaci v pohraničí nezbudou žádné stopy, pokud tam znovu nebudeme muset s Němci válčit o majetek, o který přišli jednou provždy. Určitě byste chtěl, aby EU byla "unifikována" a Němci měli možnost zabrat různá území, na která nemají nárok a utiskovat ostatní národy Evropy. Ono je ale možné - ba pravděpodobné, že EU bude hospodářským společenstvím suverenních států. V opačném případě mohl válku v Evropě v klidu vyhrát Hitler - a výsledek by byl stejný - germanizace. Do TAKOVÉ Evropy ale vstoupíme, jen přes naše mrtvoly. Že se "sjednocovači" nezastaví před ničím, prokázali už v Jugoslávii. Uvidíme, zdali budou mít zájem riskovat konflikt ve středu Evropy. Vaše představa Velkoněmecké Evropy - jak věřím neprojde. A nepodaří se Vám ani nás vyhnat z té, která VÁM nakonec zatne tipec!!!!
0/0
23.4.2002 12:56

Ladik

Re: Re: Re: Fraulein Groh
Vážený pane, obávám se, že hodnotíte sjednocenou Evropu příliš z antiněmeckého pohledu. Němci přece ve společenství suverenních států nebudou mít žádnou vedoucí roli - tu bude mít společný parlament. Jistým vzorem jsou Spojené státy a tam přece taky nikdo nikoho neutiskuje. Abych dal hodně křiklavý případ - v Portugalsku nikdo neprotestuje, když si tam koupí dům spisovatel Havel, když si podvodník Železný koupí dům ve Francii a poruší zákony, může mu ho tam soud vyvlastnit atd. Proč by si potom někdo - a je lhostejné, je-li to rodem Němec, Ital či Brit nemohl koupit majetek na českém území. Podotýkám koupit - restituce z Benešových dekretů jsou vyloučeny - že by nebyly straší neoprávněně jen česká levice.  Děkuji za Vaše pochopení.
0/0
23.4.2002 16:26

Bogan

Re: Re: Re: Re: Fraulein Groh
Levice - to myslíte vážně ???
0/0
23.4.2002 16:29

Jana Svobodová

Bogane, Jane , SOS proboha probuďte se
Narodila jsem se v roce 1982 a mohu říci pouze jedno. Kašlu vám na vaše mrtvé před 40ti lety. Kašlu vám na vaši nenávist zaslepení a malost. Jsem mladá a dívám se do budoucnosti a ta je v EÚ a nikoliv na hnoji vašich vzpomínek a názorů, kterými otravujete sebe, nás a politiku v Evropě vůbec. Jděte se vycpat.
0/0
23.4.2002 8:44

go

Re: Bogane, Jane , SOS proboha probuďte se
Nekašlu na vykořeněný ignoranty jako jseš ty, děvče - spíš jsem z nich smutný. Tvá budoucnost v EÚ bude podobná té v Orwellově knize "1984".  Kdo se v touze po "zářné budoucnosti" odřízne od vlastní minulosti, nutně si natluče hubu - to už bys měla vědět - jseš velká holka. Kdo nemyslí na vlastní předky, nemá co nabídnout svým potomkům. Mám pocit, že tobě mnoho nikdo nenabídnul - a je mi to fakt moc líto. "Projekt Evropa" je kšeft: "chleba" za svobodu. Čeho víc ceníš?
0/0
23.4.2002 12:31

Jana Svobodová

Re: Re: Bogane, Jane , SOS proboha probuďte se
Máš na mysli tu svobodu pod křídlem slovanského bratra Rusa o kterou jsme nedávno přišli?_Blázne. Evropa bez hranic právě dává a zaručuje svobodu slušným lidem. Pokud myslíš na svobodu podvodníků a lumpů páchat své zločiny, tak tuto svobodu v EÚ chvála bohu nenajdeš. A to tě asi štve, viď.
0/0
23.4.2002 14:41

iHeute, Freiheit und freundschaft

zase ja
Beze vseho; Dolni Zandov je opraveny, kostelik je ok. Kaplicka ktera byla v ruinach ma novou strechu a opravuje se. Kdyz nekdo tolik nadava, at udela aspon tolik co udelal fond budoucnosti. Vsichni kecaj a nic nedelaj, vypada to jako zdegenerovany lidi. Vsak co, zase vas znarodni a bude po pici.
0/0
22.4.2002 23:05

snajpr

Re: zase ja
to je fajn jeste postavte nove Lidice a Lezaky
0/0
23.4.2002 7:20

Ladik

Re: Re: zase ja
Tohle je hodně primitivní názor ! Byla válka a ve válce se dějí hrůzy i civilistům ! To bychom mohli taky říkat postavte nový Heidenreich, Wietmühl, Dobrou Vodu- ty zase rozstříleli osvícení čeští potažmo ruští vojáci či pohraničníci. ... I když Prášily třeba už zase stojí - a za německé peníze !
0/0
23.4.2002 16:33

go

Re: zase ja
Němcům jsme odpustili válečné reparace, do fondu budoucnosti přispěli svými penězi, tak nám tady nemávejte před očima "budovatelskými úspěchy" němců v Českém "Sudetenlandu". Já osobně se děsím, že za naše peníze zase stavíme flanďákům jeskyně. Ať si to katolíci postaví za svoje - mají - li zájem. Stejně kolaborovali s nacisty ve velkém - a dodnes ticho po pěšině. Tyhle "pseudoúspěchy" jsou směšné !!!
0/0
23.4.2002 12:22

jsi

článek a autorka jsou vlastně popisovány již Jaroslavem Haškem
Paní Grohová píše, jak se naučila, protože asi je dle jména německého původu a tedy tím pádem automaticky odborník na českoněmecké vztahy. Ale je to hlavně odchovanec klasických lokálních novin, kde se objevují zprávy typu: Užovka dojila kozu, kolik se vypilo piva na Oktoberfestu atd. Proto se od ní asi tisknou plačtivé romány připomínající psaní, ze kterého si dělal srandu Jaroslav Hašek. Nevím proto, proč se lidi tak rozčilují, když se jedná o stejný blábol typu ¨jak dostal hrdinný vozataj malou stříbrnou medaili za záchranu koňského postroje pod nepřátelskou palbou¨ a takto zde vystupuje pan starosta z Valče v roli hrdinného vozataje. Jinak povídku ¨Ich bin deutsche Lehrerin aus Heida¨ - doporučuji paní Grohové jako povinnou četbu. Silně pocchybuji, že tento můj názor bude uvřejněn. Josef Šimek Praha 7
0/0
22.4.2002 16:16

Jan

Stanislavův germánský bůh války
To zde ještě nebylo. A že tu už diskutovaly nějaké kapacity!  Nic z toho, co se dělo v nejhrůznější válce dějin rozpoutané Němci, se nepočítá. Vyvraždění milionů lidí, zplynování statisíců dětí a vyvraždění stovek vesnic, zničená města, zavlečení komunismu do Evropy - vězte, že za to vše  mohl Marazmus. Mám mezery. Toho pána neznám. Možná je to nějaký germánský bůh války. Ale i kdyby si nějaký Stanislavův "chytrák v žoldu štváčů" dovolil špitnout, že za to mohli Němci, la pardon - byla přece válka a v ní bylo dovoleno a omluveno vše. Tedy podle Standy! Co s mrtvými na české straně před zahájením války? Ty se nepočítají, počítají se mrtví až po válce. Ale taky ne všichni. Je přece známo, že esesáci vraždili v Čechách ještě po 8.květnu 1945.To kapacitě na sjednocenou a prý mírovou Evropu jménem Standa nějak uniklo a tak nám sugeruje, že máme Němcům uctivě udělat ve své zemi místo. Nezbývá než věřit, že nikoliv se zlým úmyslem, ale třeba jen proto, že místo vyučování dějepisu chodil tajně hajlovat za školu.
0/0
22.4.2002 15:35

Luboš Taxl

Možná.
Normální lidé se vžycky domluví, ale jak je vidět potrvá to ještě dlouho než se dva národy shodnou.Holanďani Němce taky zrovna nemusí ale jako člověk s člověkem se dohodnou.Vytahovat špinavosti jež zasáhly naše předky není na místě,spíš je potřeba se dívat dopředu.A hlavně tato generace Němců je jiná,za chyby svých předků nemůže.Tak co jim chce kdo vyčítat.
0/0
22.4.2002 13:13

Standa

S krví podlitýma očima se pravdy nedopídíš.
Srovnávat nesrovnatelné, to je nejlepší způsob, jak prosadit své špatné a neupřímné názory. Odůvodňovat nebo omlouvat činy páchané Čechy v míru poválečné Evropy činy páchanými Němci ve zcela vyjímečné době marazmu válečného stavu druhé světové války může jenom zaslepený hlupec, nebo chytrák v žoldu štváčů proti vizi sjednocené a snad provždy mírové Evropy. Nezapomeňte na to, až vás zbytek Evropy bude opět kopat do zadků a vy budete hledat zase viníka tohoto nepříjemného stavu. Poradím vám. Podívejte se do zrcadla.
0/0
22.4.2002 13:13

SOS

Re: S krví podlitýma očima se pravdy nedopídíš.
Tydýtku, podle Tebe je sjednocená a mírová Evropa tato Evropa Berlusconiho, Le Pena, Haidera, Stoibera, Posselta a dalších .... ? Nebo kterou Evropu myslíš ? Do této se rozhodně nepohrnu. Ta Tvoje milovaná Evropa totiž zase začíná smrdět nacionálním a nacionálně socialistickým bahnem. Heslem té Tvojí Evropy bude Arbeit macht čest. A pokud si naivně myslíš, že v roce 1945 byla Evropa mírová, tak podle Tebe asi wehrwolfové byli míroví vyslanci německých mírotvorců, nacisti na útěku byli sympatičtí civilisté a banderovci byli jen takoví nikolové šuhajové ... jen si klidně jdi do té své Evropy, u Tvého pomníku (oběť nového holocaustu) já brečet nebudu.
0/0
22.4.2002 13:57

Standa

Re: Re: S krví podlitýma očima se pravdy nedopídíš.
Zdá se, že tě poválečná literatura a filmy sovětských a některých dalších autorů, silně poznamenaly. To samé se přihodilo německé mládeži za Hitlera. Nic si z toho nedělej. Z toho se neumírá, to přejde.
0/0
22.4.2002 15:23

SOS

Re: Re: Re: S krví podlitýma očima se pravdy nedopídíš.
Nemáš pravdu, i kvůli slovu se umírá. Možná chceš, abychom zapomněli, ale na mrtvé těžko zapomenout, Stanislave. Poválečnou literaturu jsem sice četl, ale nejen tu. A navíc tu v pohraničí mluvím s těmi, kteří tu žili v roce 1938. Jsou to Češi i Němci. To, že nechceš vidět skutečnost a bráníš se jí demagogií o komunistickém myšlení, to Tě jednou dovede do pekla. Jsi ovce, která jde na porážku a ještě si u toho vesele pobekává. Ty svoje bláboly bys měl říc do očí těm, kteří tu před válkou a za války přišli o své nejbližší, o svůj majetek, kteří byli považováni za podlidi .... to je pro Tebe komunistická propaganda ? Zavraždění příslušníci Finanční stráže je komunistická propaganda ? Chlapče, chlapče, vždyť tu právě komunisti nesnášeli jako nástroj kapitalistické první republiky. Škoda slov a hlavně času .... pro Tebe platí to, že kdo zapomíná své dějiny, ten je nucen je prožít znovu. Gott mit dir, mein liebe Kerl.
0/0
22.4.2002 16:02

SOS

Re: S krví podlitýma očima se pravdy nedopídíš.
Tydýtku, ještě mě zaujala tato pasáž: ... " činy páchanými Němci ve zcela vyjímečné době marazmu válečného stavu druhé světové války " ... možná bys měl vědět, že tento marasmus způsobili právě Němci, že největších zvěrstev se dopustili právě Němci, že v roce 1938 v září po Hitlerově projevu Čechy vraždili a okrádali právě Němci, že Čechy z ČESKÉHO POHRANIČÍ vyhnali po Mnichovu právě Němci, ti nadlidi, kterým ty chceš lézt ve sjednocené Evropě do prdele, v Mnichově nás odepsali další členové Tvojí sjednocené Evropy .... měl bys studovat historii, ne číst Junge Fronte Heute ... Stando. A víš, že Stanislav není árijské jméno ... a víš, že přijde den, kdy díky své naivitě budeš donucen je germanizovat .... mluv si jak chceš, es kommt der Tag.
0/0
22.4.2002 14:04

Standa

Re: Re: S krví podlitýma očima se pravdy nedopídíš.
Tento kolovrátek bolševické propagandy, co zde předvádíš, zakuklený do hábitu vlastenectví, bylo slyšet v komunistické východní Evropě celých 40 let. Germánský strašák, který vehnal národ do náruče Stalina může posloužit ještě pár zpozdilcům jako jsi ty ke strašení tobě podobným, ale rozumný člověk už ti na něj neskočí. Pokud nejsi schopen nového pohledu na věc a nového racionálního myšlení bez emocí, nacionalismu a nenávisti a nechce se ti do EÚ, pak ti doporučuji Albánii. Tam budeš mezi svými. Zdravstvuj.
0/0
22.4.2002 15:16

Bogan

Re: Re: Re: S krví podlitýma očima se pravdy nedopídíš.
Obávám se, aby strašák Ruským medvědem neudělal obdobonou službu Stando. Jinak pokud si přečteš některé výroky německých představitelů, nemyslím si že je to jenom strašení - a některé předválečné tiskoviny, nu řekl bych, že podobnost je to čistě náhodná - pochybuju, že by to byla komunistická propaganda (Komunista Čapek ???)
0/0
22.4.2002 15:30

SOS

Re: Re: Re: S krví podlitýma očima se pravdy nedopídíš.
Máš právo na svůj názor, ale škoda, že tento vyjevuješ, aniž pídíš se po podstatě věci a neznaje polemika svého dopouštíš se nepřesností ... komunisti jsou pro mě totéž jako národní socialisti (toto je překlad z německého nationalsozialistische), kterým komunisti říkali nacisti, aby zamaskovali ten socialismus. Do Evropské unie nechci jen já, však to poznáš v referendu, není to z nějaké zpozdilosti nebo staromilectví, ale je to čistě z pragmatického důvodu. Do současné EU nechci, protože bych se měl podstatně hůř, než se mám teď. Však se jen dívej, co to je za Babylón ideí a zběsilostí, jenom těch nesmyslných norem, na hlavu padlých pravidel a především bujícího byrokratického aparátu, proti němuž rakousko-uherský erár byl selankou a extrémně racionálně fungující moderní strukturou. A setkal ses někdy s obyčejnými Albánci ? Asi ne, jinak bys jimi tolik neopovrhoval ... čpí z Tebe rasista, Stanislave. Anebo Ti něco našeptává ten genosse Marazmus.
0/0
22.4.2002 16:14

go

Re: Re: Re: S krví podlitýma očima se pravdy nedopídíš.
Stanislave: to Tvoje "ZACHVÁTÍ-LI TĚ, ZAHYNEŠ" čpí schematickým dogmatismem a neschopností přemýšlení o faktech. Jestli máš svým "novým pohledem na minulost" na mysli překrucování historie tak, aby při lezení do prdele bohatým a mocným Němcům moc nedřela, tak to ti přeju příjemnou zábavu po cestě za chlebem. Ty potřebuješ ty nálepky a osočování oponentů z "bolševismu". Bez nich by se ukázalo, že nemáš páteř a charakter - a nemohl bys se podívat do vlastního xichtu. Jenže teď je svoboda Stanislave. A ohební vyžírkové bez cti a vědomí vlastní hodnoty a místa na světě, kteří jsou přizpůsobení totalitě by měli zalézt pod kameny a zpytovat svědomí.
0/0
23.4.2002 11:46

Karel 4

Tedy dost toho hnoje !
To je ale páchnoucí hnůj ! Chci jenom poznamenat - nemáme jinou šanci než žít se sousedy které máme. Ale laskavě než opět začne některý génius péra plodit podobný hnůj ať si laskavě vzpomene následující skutečnosti : Češi i Němci žili kdysi v Sudetech bez problémů. Pak přišel Áda a všechni se Němci se stali nadlidmi (čest výjimkám. kteří to od soukmenovců stejně odnesli) s cílem nás zlikvidovat. Pak skončila válka a jaksi se jim nepovedlo nás zničit, a tak Velkoněmecké občany jsme poslali do Německa, protože jaksi nám nepřipadalo možné, lidem, kteří se dobrovolně vzdali občanství ČSR a tím ji zradili, a chystali se nás "endlosungovat" dát toto občanství zpět. Pak jsme přestali mluvit o válečných reparacích. A pak tito hodní hoši nám začnou povídat o tom, že jsme byli nelidští! Jak to bylo v Lidicích a pod. ? Jak to vypadalo v Pečkárně, na Pankráci a v jiných ústavech převýchovy podlidí - Čechů ? My jsme o této historií nemluvili protože víme, že je z obou stran nehezká, ale nikdy jsme nevyhlásili politiku vyvraždit Němce. Tedy laskavě poučte se drazí bývalí spoluobčané z historie- dá se z ní jenom poučit a nemělo by se dopustit aby se opakovala. A toho, kdo se o to pokusí (asi izolovat, jak to si domyslete, máme historický vzor a návod právě v ideologí našich bývalých spoluobčanů)...
0/0
22.4.2002 11:31

Bogan

Hurá - MF je konečně objektivní
Konečně "krasný a vyvážený text" o budoucím uspořádání naší republiky. Jen více takových "vyvážených a objektivních článků". Vždyť už jste se to jistě naučili dříve - v soutěži  "O zemi kde zítra, znamená již včera" - tam také hrdiny Sovětský lid dělal vše nejlíp, byl prostě nejlepší na celém světě - jsem "opravdu" rád, že se tato doba oslavných a vlezdoprdelistických článků vrací. Tak ještě chybí  žertovný članek o ED.ST. jak v mládí ze srandy střílel česká schwein do řiti, aby je naučil pracovat a jak jsme dneska vděčni Ádovi, že pro Čechy zřídil regenerační centrum Terezín a předvedl jak důkladně vyčistit českou vesnici (pravda trošku se to vymklo z rukou) a myslím si, že si nemáte co vyčítat s Rudým právem v době největší normalizace. Ale vězte soudruzi "Kdo seje vítr, sklízí bouři" a "Evropou obchází strašidlo ....."
0/0
22.4.2002 10:31

Dormogen

Kolaboranti
Je smutný, že je stále v našem státě spousta kolaborantů, který jsou ochotný pro peníze špinit vlastní národ. Koho chleba jíš, toho píseň zpívej... Takže v Mf Heute zásadně a jenom Deutschland, Deutschland uber alles.................
0/0
22.4.2002 10:21

SOS

Češi
vstejte se, nyc se fam nestane ....
0/0
22.4.2002 10:15

finanční stráž

jawohl
genosse Ladik, Sie haben recht, ale fšecko moc dlohu trfá, čésky hunde nyc ješte nefrátili .... čésky fojak švajne fojak .... jawohl, Sie haben recht, genosse Ladik und genosse von iHeute.
0/0
22.4.2002 10:00

Kléma

všechno vrátit
Musíme už konečně těm nebohým sudetským Němcům vrátit všechen majetek včetně území. Vždyť to byli oni, co vytvářeli pracovní místa, kulturu  a starali se o blaho vlasti.
0/0
22.4.2002 9:55

Pozorovatel

Pěkně se nám to rozjíždí...
V Go-Go show na Nově Bavorské jódlování, v Mladé Frontě "Češi a Němci k sobě mají stále blíž" a "Češi si nevytvořili k Sudetům vztah". Moc pěkné. Jistě bude ještě hůř.
0/0
22.4.2002 9:55

Ladik

Buďme objektivní !
Všem, kteří tady lkají nad neobjektivností MF Dnes: Víte jak vypadaly Sudety za minulého režimu ? Znáte jediný příklad, kdy zlatokopové z českých Revolučních gard něco na osídleném majetku zvelebili ? Viděli jste německé hřbitovy v Sudetech s vyloupenými hrobkami ?  Rozstřílené kostely,  rozbité školy a vykradené zámky ? To nebyl projev msty nad poraženým ve válce ! Kdo vůbec byli lidé, kteří byli po 1945 ochotni opustit dosavadní domovy a jít do neklidného pohraničí a pokud tam vybydleli jeden dům, klidně zabrali druhý, třetí ... a takovou vizitku jsme si vystavili my sami .... Češi !
0/0
22.4.2002 9:54

Honza

Re: Buďme objektivní !
Přesně tak. A proto bychom měli Němce hezky poprosit, jestli by nebyli tak moc hodní a nevzali si všechno zpátky. Je to jejich.
0/0
22.4.2002 10:26

Jan

Re: Buďme objektivní !
Neuč nás Ládíku, jak vypadalo české pohraničí, tvojí hantýrkou tzv. Sudety. Svědčí to také o tom, že se Němci neměli v té jimi proklínané a později rozbité 1.republice tak špatně. Co se týká vidění, tak já zase viděl, pravda jen ve film.dokumentech, Němci rozstřílený kostel v Praze a hořící Staroměstskou radnici, viděl jsem hořící a se zemí srovnané Lidice a v nich postřílených 192 mužů a chlapců, byl jsem Ležákách, Javoříčku a Terezíně, v našem městě jsem viděl celou řadu pamětních desek lidí postřílených za heydrichiády. Slyšel jsem o ukradených kostelních zvonech a u nás Němci ukradené a nikdy nevrácené soše TGM. Takovou vizitku nám vystavili a bez vyžádání naši  milí sousedé Němci. A rozhodně trvám na rozdíl od tebe na tom, jestli jsme ve   s v é   z e m i   něco zvelebili či naopak je výhradně náš problém!
0/0
22.4.2002 10:49

Karel

Re: Buďme objektivní !
A videl si jak zvelebili vesnice jako Dachau, Osvetim, ukrajinske vesnice, Varsavu a dalsi? BLBE! Jdi zvracet nekam jinam.
0/0
22.4.2002 13:04

go

Re: Buďme objektivní !
Ty mameluku Ládínku! Kdyby ti nacisti zastřelili tátu, vyhodili tvý děti ze školy, děti a rodinu souseda zlikvidovali, jen proto, že byl Žid, možná bys taky pociťoval jakousi motivaci z téhle země vymést tohle svinstvo železným koštětem (tvé pokrytecké ohrnování nosu "co to bylo za lidi" je ke zvracení). Kdo z Němců byl demokrat, hrdina (protože vzepřít se nacismu hdrinství vyžadovalo) a loayální k první republice, neměl se čeho bát - tak jakápak kolektivní vina?! Jistě došlo po válce v pohraničí i ke kriminálním činům, které je třeba morálně odsoudit, pokud je nelze zpětně potrestat. Je naivní, kdo to ale nepředpokládal. Odpovědnost z větší části padá na ty, kdo válku rozpoutali - a to byli Hitlerovi ochotní kati Německé národnosti. Ti ze Sudet mezi nimi byli hvězdy. Že jsou Němci pracovití, pořádní a bohatí je od nich hezké, ale neopravňuje je to k revizi výsledků II WW. Ať se o to Junge Freunte Heute a kolaborující čeští námezdní pisálci kálející do vlastního hnízda snaží jakkoliv.  Však oni se s následky svých činů setkají - nemám strach.
 
0/0
23.4.2002 9:54

Ladik

Re: Buďme objektivní !
Přátelé, zaráží mě ta bolševická rétorika některých příspěvků. Opravdu si myslíte, že urážkami a protiněmeckým řvaním změníme něco na faktu, že jsme se - zejména v padesátých a šedesátých letech chovali na územích předtím po staletí osídlených Němci, jako kulturní bestyje, jako hyeny loupící v hrobech, ničící kostely a vyhlazující celé vesnice ? Chovali jsme se tak v mírové době, na vlastním území, a vlastním přičiněním jsme se také od Evropy odřezali ostnatými dráty. Připadá mi, že někteří z vás diskutujících by nás raději viděli ve svazku balkánských států pod protektorem báťušky cara. Uvědomte si, že dnes už žije úplně jiná generace jak Čechů, tak Němců - obojí jsou Evropané a obojím patří budoucnost. Kašlou na Lidice, kašlou na Rajhrad (pro vysvětlení soudruhům, kteří nevědí, že na podzim 1945 zahynulo jen v jediném pochodu smrti na jižní Moravě u Rajhradu několik stovek odsouvaných Němců - o dost víc, než v Lidicích, Ležákách a Javoříčku dohromady) ! Budoucnost zcela jistě nebude patřit starým a zaprděným bolševikům, kterým bylo za dráty docela dobře !  A naučme se diskutovat - ne urážkami, ale argumenty ! To v Evropě totiž budeme potřebovat - tam jsou na to zvyklí !
0/0
23.4.2002 11:49

uran 235

Obava
Začíná to tu vypadat zase nějak nahnědle.
0/0
22.4.2002 9:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.