Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Betlémě se přeli obklíčení i novináři

Izraelská armáda zabavila v Betlémě akreditace 17 novinářům z renomovaných světových médií. Mezi postiženými jsou reportéři z agentur Reuters a Associated Press, mediální skupiny BBC a další, kteří informují o dění ve městě. Nemohou se přiblížit k bazilice, kterou obléhají Izraelci, a v níž se nacházejí palestinští ozbrojenci a duchovní. Roztržka se strhla také mezi obklíčenými.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

-ed-

Otázky lidských práv je možné do nekonečna klonovat
0/0
22.4.2002 23:12

-ed-

.
a ohýbat jak se komu hodí, ale zásadní , t.j. demografický problém to nevyřeší.Jde o to, kolik obyvatelstva se na území Israele a palestinská území vejde. Palestinslého s exponencionální populační křivlou a židovslého s mírně vzestupnou křivkou růstu. Ano , jde o ten samý problém, jako v Kosovu. Politická situace je zde jednou dána, existuje zde Israelský stát a Palestinská samospráva. Pokud není možnost dohody a vzájemné tolerance a to hlavně z arabské strany, je nutné nechat událostem volný průchod.
0/0
22.4.2002 23:18

-vi-

Re: .
Proc by mela vzrustat palestinska populace exponencialne a zidovska nikoliv? Muzes mi to vysvetlit s ti, ze bylo za necele 2 roky zabito okolo 1500 Palestincu, prevazne muzu mezi 20-50 lety. Kde mas exponencialni narust? 
Politicka situace je dana demografii, mame  umely stat Izrael a puvodni stat Palestinu bez suverenity. Volny prubeh neni mozny, protoze je prilis mnoho stran zainteresovanych. Hypoteticky, vyzbroj Palestinu jako Izrael a demograficky problem bude vyresen, nemyslis? Pokud bude konflikt pokracovat dale, Izrael se polozi ekonomicky. Tolerance je nutna z obou stran, nikoliv jenom jedne; Izrael je agresorem anikoliv Palestina. Riziko je na strane Izraele a bude muset jednat uvazene a rychle.
0/0
23.4.2002 8:56

Ondrej

Re: Re: .
Kdyz se tu ohanis demografii, tak si zkus predstavit, kolik tak asi prumerny Palestinec udela mezi 20-50 lety deti. Je to mmj. soucast Dzihadu, dnes uz zprofanovaneho pojmu. Jinak, vetsi protireceni jsem snad necetl : "Tolerance je nutna z obou stran, nikoliv jenom jedne;Izrael je agresorem anikoliv Palestina" To je vskutku pozoruhodne prohlaseni...
0/0
23.4.2002 11:41

Jindrich

Re: Re: Re: .
Chcete lidem prikazat, kolik maji mit deti ? Jste fasista, komunista nebo maoista ?
0/0
23.4.2002 13:10

Simpson

Re: Re: Re: Re: .
Kde jste to vycetl, ze chce prikazovat? Fakta se vam nezdaji? Jste zaslepenej, nevidouci, nebo.......?
0/0
23.4.2002 17:51

-vi-

Re: Re: Re: .
Nevim, kolik deti muze mit nekdo, kdo uz nezije, je vsak mozne, ze Izrael v dobre vire nabidne spermie mrtvych zmrazit, co myslis?
Tolerance je nutna, to je snad bez debat. Agresor, tj. Iztrael nemuze vyzyvat napadeneho (Palestince), aby prestal s nasilim. V tom nenachazis zadne protireceni, kdyz armada vyzbrojena 3 miliardami dolaru rocne zada o odzbrojeni Palestincu, kteri krome vybusnin toho moc nemaji?
Dzihad nemluvi o potenci, v tom mas asi mlhavo ty nebo vlastni problymy v tomto smeru.
0/0
23.4.2002 17:53

radegast

Re: Re: .
původní stát Palestinu???? nic takového nikdy neexistovalo
0/0
23.4.2002 13:47

Krutas

Re: Re: .
Pokusim se Ti to vysvetlit asi takto, kdyz Ti to samemu nedoslo, co tim minil. Je prokazano, ze Palestinci se mnozi vice jak Zidi. Jestli je to pro vetsi primitivnosti Palestincu neni jasne. Jedna se o holy fakt. Tak nez zase budes krytizovat, tak  poradne premyslej o tom, co chtel basnik rici.  Myslim, ze by to melo stacit. Agresori okupanti a primitivni sebevrazi s tim nemaji nic spolecneho
0/0
26.4.2002 5:10

Jindrich

Re: .
O jake krivce to mluvite ? Uvazte, ze proti nekolika stovkam tisic obcanu v roce 1948 ma dnes Izrael kolem 6 milionu. Tomu rikate "židovslého s mírně vzestupnou křivkou růstu" ? :-) Izraelska pristehovalecka politika je az zarazejici a nebude to jenom humanismem... Stovky tisic puvodnich obyvatel byly vytlaceny a dodnes ziji bud na uzemi sousednich statu, nebo v uprchlickych taborech. Jsou tam uz skoro dve generace lidi, ktere v zivote nezazily svobodu.
0/0
23.4.2002 13:16

australena

Re: .Populacni exploze
Srbska statistika pravila, ze pocet obyvatelstva hlasiciho se k Islamu v Kosovu se temer zdesetinasobil za dobu od zacatku 70tych do konce 90tych let. Normalni pocet deti v soucasne kosovske rodine se pry pohybuje mezi sesti a deseti.
0/0
24.4.2002 9:50

Tom

Kosovo = Gaza
Izraelci delajipresne to, co delali Srbove v KOsovu!!!Je tu vsak jeden rozdil, nikdo na to nereaguje a USA uz vubec ne. Belehrad rozbombardovali. Muj zaver je vratit KOSOVO SRBUM a Izrael at si pak take zajistuje svou bezpecnost, ale STEJNY METR a ne aby byl Milosevic souzen jako valecny zlocinec a Saron, clovek charakterroveho a moralniho formatu shodneho s Milosevicem byl bran jako svetovy politik.
0/0
22.4.2002 21:15

Frankie

Re: Kosovo = Gaza
Sakryš, tohle už jsem od někoho slyšel, to srovnání, také něco o charakterových vlastnostech. Nicméně budu předpokládat, že jsi někdo úplně jiný, než Honzík z Kosova .
Takže Tome, je-li to podle tebe stejné, pak ti dám stejný domácí úkol, který jsem dal Honzíkovi z Kosova, doplněný o nové otázky. On jej vyřešit nedokázal, avšak zákonitě tím hlasitěji a častěji tady chudák jen opakovaně pohafává, že jiní v tom mají zmatek. Doufám tedy, že budeš lepší.
a) Jak to, že Albánci se nepásali do výbušnin a nevybuchovali v bělehradských kavárnách?
b) Jak to, že Albánci na rozdíl od Palestinců napadali především srbské vojáky a policisty, nikoli civilisty (to přiznal dokonce i náš Honzík!! - byť by si za to teď nejraději ukousl jazyk, či prsty nad klávesnicí)?
c) Jak to, že se Palestinci nesnaží spasit holý život a ve statisícových počtech neutíkají za hranice, jako tak činili Kosovci?
d) Jak to, že Albánci nikdy neproklamovali, že jejich cílem je likvidace Srbska a nahnání Srbů do moře?
e) Tady bych prosil zdůvodnit rozdíl v řádech mezi počtem zabitých Albánců a Palestinců během srovnatelného časového období.
f) Jak to, že Izrael připustí přítomnost novinářů, byť tam logicky mají občas potíže? Jak to, že Srbové jejich přítomnost během těch kritických dní v Kosovu či Srebrenici nedovolili, proč asi?
0/0
23.4.2002 13:06

Marcella

Re: Re: Kosovo = Gaza
) Jak to, že Albánci nikdy neproklamovali, že jejich cílem je likvidace Srbska a nahnání Srbů do moře?
e) Tady bych prosil zdůvodnit rozdíl v řádech mezi počtem zabitých Albánců a Palestinců během srovnatelného časového období.
f) Jak to, že Izrael připustí přítomnost novinářů, byť tam logicky mají občas potíže? Jak to, že Srbové jejich přítomnost během těch kritických dní v Kosovu či Srebrenici nedovolili, proč asi?
-------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Nikdy jsem nemela valne mineni o Vasi logice.  Vzhledem k tomu, ze o Srbsku vim malo, toufam si tvrdit ,  ze vim,jak vypada mapa sveta.
K Vasemu bodu d):
neni zrejme, ze by Srbsko melo primorske hranice, takze hnani jak Albancu ci Srbu do more by se muselo dit za souhlasu Chorvatu (predpokladam), kteri by souhlasili s vytvorenim primorskeho koridoru k teto bohulibe akci. (jenom male upozorneni, fraze "vyhnani Israelcu do more" se nepouziva v serioznich mezinarodnich komentarich, je to povazovano za detinsky hloupe a autori takovych prohlaseni se neberou vazne)
bod e):
palestinske ztraty od zari 2000 do prosince 2001 (pridejte si masakr v Jenin a jinde'  cca 500 lidi navic):
859 Palestincu, z toho 227 deti; + 500
20,000 Palestincu zranenych, z toho 2,000 s trvalym postizenim; 510 Palestinskych domu uplne zniceno, 6,500 castecne; zniceni casti Jeninu, uplna demolice desitek domu... 287 akru palestinskeho uzemi zkonfiskovano; 3,540 akru orne pudy na palestinskem uzemi zniceno nebo spaleno; Albancu byly zabity tisice z toho duvodu, ze svet stal necinne a dovolil tento masakr. Sharon si nemohl dovolit primou genocidu Palestincu a opakovat Shabru a Shatilu a dalsi 3,000 mrtvych Palestincu.   Zaverecny bod vaseho skveleho usudku: jak bychom se dovedeli o Srebrenici, pokud by novinari nemeli pristup? Na novinare je, pokud ja vim, strileno, odebiraji se jim akredity, doposud Israel nesouhlasi se zvlastni misi OSN, presto se  vsak dovidame zpravy, a to zejmena diky znacnemu mnozstvi israelskych novinaru a jinych mimoradne statecnych lidi. Stejne jako v Srebrenici, svet se dovi drive ci pozdeji pravdu o Jenin, ktera nebude prilis odlisna od toho, co se stalo v Srebrenici.   Doporucuji, abyste daval domaci ukoly zejmena sobe, a to nejenom ukoly fakticke, ale i stylisticke.    
0/0
24.4.2002 5:21

Kato

Marcellko, cekame na tebe!!
My uz diskutujeme pod novejsim clankem. Snazime se prijit na to, kam se podely ty stovky mrtvych z Dzaninu. Britove jich tam zatim moc nenasli. Ty tady stale opakujes odhady o 500. Treba bude neco zajimaveho v Kongresove knihovne. Takze se uz nemuzeme dockat, az nas zase postavis do late a razne nam to vytmavis. take bych potreboval utrit nudli u nosu a povytahnout kratasy.
0/0
24.4.2002 9:10

Frankie

Re: Re: Re: Kosovo = Gaza
Drahá Marcelo, je mi jasné, že přímo hoříte touhou mě setřít a pomstít se tak za dřívější příkoří. Nevím jen, zda jste si vybrala správnou příležitost. Pomíjím, že reagujete jen na druhou polovinu domácího úkolu (ta první je asi dost těžká i na Vás). Měla jste ale začít až u bodu e), protože Váš pokus o zeměpisný exkurz dopadl dost neslavně. Vím, že znalosti lidí ze severu Ameriky stran evropského zeměpisu obecně nejsou bůhvíjaké, ale že se takto kolosálně ztrapníte zrovna Vy, jsem opravdu nečekal. Že o Srbsku víte málo, není zrovna příhodná výmluva. Podívejte se prosím na mapu Jugoslávie (dnešní či dřívější). Najdete tam svazovou republičku nazvanou Černá hora (na anglických mapách Montenegro), která je stále ještě součástí Jugoslávie. Byl jsem tam a mohu její existenci dokonce potvrdit . Když už si tedy hrajeme na zahánění Srbů do moře, nemuselo by to být nutně přes Chorvatsko.
U bodu e) jste poněkud "pozapomněla" na mou poznámku o srovnatelném časovém období. Opět nechávám stranou správnost statistik o izraelských "masakrech". I když budu věřit všem Vašim stovkám a tisícům mrtvých, pořád to ani zdaleka nestačí na "prachobyčejnou" Srebrenici, o Kosovu nemluvě.
Konečně co se týče novinářů, opět jste "pozapomněla" na mou poznámku o kritickém období. Potom, když už bylo aspoň rámcově uklizeno a pohřbeno do masových hrobů, tam novináři samozřejmě mohli. Viděla jste však nějaké povedené fotografie či videozáznamy přímo ze srbských poprav a mučení?  
0/0
24.4.2002 9:28

Calaff

Dokončení článku
Arafat chce vládnout své říši teroru zpoza lidského štítu mezinárodních pozorovatelů. Pak Hamas, Islámský Džihád, Tanzim i Brigády bojovníků od Al-Aksá budou mít zcela volnou ruku v zabíjení Izraelců, zatímco Arafat sám může dál vydávat svá opakující se veřejná odsouzení (velmi podobná tomu sobotnímu, kterým tlačil na ministra zahraničí Colina Powella) a zachovat si svou (ne)přesvědčivou schopnost cokoli popřít. Aby tohoto Arafat dosáhl, potřebuje, aby svět ignoroval hory dokladovaných důkazů, které jej mimo jakoukoli pochybnost spojují s teroristickými kampaněmi organizací Hamas, Islámský Džihád, Tanzim a Brigády bojovníků od Al-Aksá. Potřebuje, aby americká vláda a západní sdělovací prostředky zavřely oči nad úzkými vazbami s Íránem a Irákem. Potřebuje, aby Powell neviděl izraelské ulice, kde dochází k těm opravdovým masakrům: v Netánji, v Haifě, v Jeruzalémě. Proto Arafat vymyslel „Džanínský masakr“ – příběh, který se nestal. Proč o něm arabské a evropské sdělovací prostředky takovým kvaltem informovaly, to je jiná otázka. Pan Ariel Cohen je vědecký pracovník při „Heritage Foundation“ Embassy of Israel Badeniho 2 170 06 Praha 7 Tel: 420-2-3309 7500 Fax: 420-2-3309 7519 E-mail: israemba@bohem-net.cz
0/0
22.4.2002 18:33

Michal

Re: Dokončení článku
priste rekni panu cohenovi (asi pekny c****) ze ve Washingtonu protestovalo 200 tis. lidi proti masakrum izraele ...mimo jine taky protestovali proti pripravovane valce v iraku a proti udrzovani izraele pri zivote z dani americanu....pan cohen i s jeho vedeckymi pracemi muze jit do riti, to mu rekni
 
0/0
22.4.2002 20:45

honza2

Re: Re: Dokončení článku
pozorny ctenar vi, ze obdobna demostrace se v obdobnem poctu konala na stejnem miste pred par tydny, akorat ze na podporu izraele.
0/0
22.4.2002 21:46

jinej Jirka

Re: Dokončení článku
odkud mate tento clanek? zajimal by me zdroj - medium, diky
0/0
22.4.2002 20:48

Hans

Re: Re: Dokončení článku
Typuju "Fundamentalist today".
0/0
22.4.2002 22:54

calaff

Re: Re: Dokončení článku
Zdroj: Embassy of Israel Prague (israemba@bohem-net.cz)
0/0
23.4.2002 16:34

Hans

Re: Dokončení článku
 Calaff je Žid, nebo mentálně zaostalý.  Jako fašistu poznáte podle toho, že za každou cenu bude popírat holokaust, tak Žida poznáte tak, že bude popírat jakoukoliv vinu Izraele.  Šaron je hrdina! Ať žije Hitler! 
          (Kdyby to někdo nepochopil, tak se jedná o ironii, neboť je všeobecně známo, že se jedná o dva válečné zločince.)
0/0
22.4.2002 22:50

Beny

Re: Re: Dokončení článku
Zapomnel jsi se jeste vyjadrit take k Arafatovi. Nebo snad schvalne ??
0/0
23.4.2002 8:38

Petr

Re: Dokončení článku
"Proto Arafat vymyslel „Džanínský masakr“ – příběh, který se nestal."
To mě přípomíná "holocaust"-příběh který se nestal.
Tenhle článek je dle mého názoru palestinská provokace.Popírání něčeho co všichni viděli ze sdělovacích prostředků.Za tohle se nevystavujete tr.stíhání-za popírání holocaustu ANO,ale rozdíl je mizivý(tím nemyslím počty obětí).Jestli někdo nevěří na Džaninský masakr,tak to je fakt drsný a doufám,že to je poze černý humor.
Ještě otázečka-jak mohl něco Arafat vymyslet,když je "v domácím vězení"?!?!?!
Zvědá se mě s pana ARIELA žaludek!!!
0/0
22.4.2002 22:53

Kato

Co takhle pockat, az ty mrtve najdou?
Srovnavat popirani "Dzaninskeho masakru" s popiranim holokaustu je dost osemetne. O holokaustu existuje pomerne dost obrazovych i pisemnych dukazu, jmena mrtvych, svedectvui prislusniku jinych narodu, priznani viniku. Z Dzaninu zatim mame jen par fotek znicenych domu, svedectvi o "mrtvolnem zapachu" a udaje arabske odhady o stovkach mrtvych. Casem se to mozna zmeni, ale prave proto by bylo lepsi pockat nez zacneme vynaset soudy. S hodnovernosti arabskych udaju uz jsou dlouholete zkusenosti.
0/0
23.4.2002 10:21

Hans

Re: Dokončení článku
 Ve chvíli, kdy nebude Izrael osidlovat a okupovat cizí území, tak se přidám na jeho stranu...  Kdyby nás Německo okupovalo, pohraničí by byla zóna C a B, Němci nás osidlovali a půlka Prahy by byla Německým hlavním městem, ale druhá by nesměla být hlavním městem Čech, možná bych se také stal mučedníkem, ač nejsem věřící.
Jenže Němci nemají komplex pronásledovaného národa a vidí budoucnost ve spolupráci, nikoliv ve válce.
0/0
22.4.2002 23:34

calaff

Re: Re: Dokončení článku
Ano jsem Žid. Izrael okupuje uzemí nikoliv cizího státu, protože ten nikdy nevznikl a to ne vinou Izraele, ale území které do té doby okupovali Arabské státy. Do 67 roku měli Palestinci 20 let na to, aby jejich stát vznikl. Srovnání s Německem a Srbskem je stupidní.
0/0
23.4.2002 16:49

Calaff

Trocha změny proti evropskému tisku
Džanín: Velká lež Ariel Cohen Boj s mediální válkou Zatímco Izraelci měli plné ruce práce se splachováním kaluží krve se silnice po poslední smrtící bombové sebevraždě u jeruzalémského tržiště Jehuda Mahane, mašinérie palestinské propagandy pilně chrlila další v řadě Velkých Lží: Džanínský masakr. Palestinské hlásné trouby oznamovaly, že izraelská armáda zabila v Džanínu, baště organizací Hamas a Islámský Džihád, až 500 civilistů. Když Izraelci odstranili nastražené nálože a umožnili v pondělí západním médiím přístup do města, realita se ukázala v úplně jiném světle: těžké pěchotní boje o každý dům; 23 padlých izraelských vojáků; tucty zabitých teroristů. Žádný masakr. Když izraelská vojska obklíčila Džanín, bylo široce ohlašováno západními a arabskými médii, že místní velitelé teroristů přísahali na boj až do posledního dechu. Arafat, uhnízděný v Ramaláhu, ale stále volající po dalším násilí, vyzval „milión mučedníků“ k pochodu na Jeruzalém – a Džanín vypadal jako vhodné místo startu. V uprchlickém táboře se musely ochraňovat cenné hodnoty. Několik desítek chemických laboratoří vyrábějících výbušniny pro vražedné opasky atentátníků a rakety Kasam, arzenály plné samopalů a protitankových zbraní a kádry budoucích sebevražedných atentátníků. Lapené v pasti. Celé dny se táhly prudké boje v úzkých křivolakých městských uličkách a džanínském uprchlickém táboře, o jehož zrušení Arafat ani neuvažoval, i když jej měl již celé roky pod kontrolou. V mnoha domech byly nastražené výbušniny, které, jak teroristé doufali, roztrhají Izraelce na cucky. Izraelská armáda opakovaně zastavovala palbu s požadavkem, aby civilisté opustili prostor, ale velitelé palestinských teroristů je použili, celkem očekávaně, jako lidských štítů. Pokud by se toto odehrávalo v Afghánistánu, Američané by si vzali na pomoc „vitamín B“: bombardéry B-1, B-2 a B-52. Kdyby se to stalo v Čečensku, ruští generálové by zavolali dělostřelectvo a srovnali Džanín se zemí tak, jak to dokázali v Grozném. Izraelské tanky byly v pozicích a mohly klidně střílet přímo do města a do uprchlického tábora. Namísto toho ale vojáci šli do bojů po svých a toto riziko podstupovali, aby chránili palestinské životy. Jeden z bojovníků, údajně mladý chlapec, v budově již obsazené izraelskými záložáky odpálil nastraženou nálož a 13 jich bylo na místě zabito. Poté, co město padlo, 1000 palestinských bojovníků se vzdalo. Kdekoli jinde, v nějaké jiné válce, by asi nezbyl nikdo, kdo by se mohl vzdát. Letectvo, rakety a dělostřelectvo by se o to postaraly. Izraelská armáda udává počet Palestinců zabitých v pětidenních bojích kolem 200, zatímco izraelských vojáků bylo zabito třicet. Zatímco v anglických prohlášeních volají palestinská a arabská média po potrestání, v arabštině oslavují „mučedníky“ a saudská televize od svých diváků získala formou televizní sbírky milióny na výplaty rodin. Džanínský „masakr“, který se nikdy neudál, je další Velkou Lží v palestinské propagandistické kampani, kampani, která by ve své urputnosti a nestydatosti potěšila i Josefa Goebbelse, Hitlerova šéfa propagandy. A celkem pochopitelně. Goebbelsovo dědictví žije podnes – od Damašku po Ramaláh i Káhiru. Podle významného egyptského spisovatele, egyptské ministerstvo pro tisk bylo založeno začátkem 50. let za pomoci východních Němců, kteří se hodně naučili od Stalina, ale ještě předtím od Hitlera a Goebbelse. A komunistické archivy v Moskvě dokazují, že mnozí palestinští vůdci byli vyškoleni na Univerzitě Patrice Lumumby v Moskvě a táborech KGB na Krymu, dvou svatyních sovětské propagandy a sabotáže. Jedním z Goebbelsových přispění světu „očerňující“ propagandy byla koncepce Velké Lži – opakování něčeho tak hlasitě a vytrvale, až tomu lidé uvěří. Jásir Arafat s oblibou viní Izraelce, že používají proti Palestincům „uranové“ střely, které způsobují radioaktivní škody. Egyptská propagační mašinérie si vymyslela „amorálního“ Izraelce drtícího žvýkačku, jenž útočí na libido egyptských žen. Syrský prezident Bašar Asad obvinil Izrael na nedávném setkání Arabské ligy ze zabití „tisíců Palestinců denně“. Jeho dlouholetý ministr obrany Mustafa Tlas vstupuje do show businessu: napsal knihu s názvem „Siónské macesy“ a nyní je producentem v Egyptě vyráběného filmu, jenž obviňuje Židy z užití krve křesťanského kněze pro přípravu nekvašených chlebů, macesů, na svátky Pesach. Saudskou vládou vlastněné noviny zase nedávno uveřejnily článek, podle kterého mají údajně Židé používat dětskou krev pro přípravu dalšího tradičního pokrmu, trojhranných koláčků známých jako „Hamanovy uši“, které se pečou o svátcích Purim. Takže nikoho nepřekvapí, že prodej Hitlerovy knihy „Mein Kampf“ jde na palestinských ulicích jak po másle. Jiní lidé v jiných dobách použili Velké Lži k odlidštění svých plánů a cílů. Sovětská KGB rozhodila fámy, že AIDS je produktem CIA. Louis Farrachan, současný duchovní vůdce organizace zvané „Nation of Islam“, učinil opakovaná prohlášení, že židovští lékaři infikují černošské děti AIDS. A sám velký mág, Goebbels, použil Velké Lži k otrávení obrazu německých Židů tak úspěšně, že když začali být shromažďováni k transportům do vyhlazovacích táborů, nacisté se dočkali povzbuzení a pomoci ze strany jejich německých spoluobčanů i dalších Evropanů. Pravda je, že Arafatovi pěšáci v oblasti PR se snaží použít Džanín jako věrný otisk tragédie v uprchlických táborech Sabra a Šatíla. Před dvaceti lety příslušníci libanonských milic pobili Palestince v odplatě za vraždu libanonského prezidenta Bašíra Džemajla, ale Palestinci a jejich souputníci hodili odpovědnost za masakr na Šarona. V roce 2002 belgický soud odmítl proti Šaronovi zavést trestní řízení, požadované rodinami obětí z táborů Sabra a Šatíla. Strategií Jásira Arafata je udělat z Šarona mezinárodního zločince a obrátit Západ proti Izraeli. Modelem je pro něj Slobodan Miloševič. Arafat
0/0
22.4.2002 18:26

Ondrej

Re: Trocha změny proti evropskému tisku
Pane kolego, prosim Vas velmi, prispivejte casteji!!!
0/0
23.4.2002 11:32

Jindrich

Re: Trocha změny proti evropskému tisku
To je odporne ! Proboha, odkud jste to zkopiroval ? To je snad soudruh Jambor z CT z roku 1979 ? Ale jedno musim uznat - jedna se o mistrne dilo propagandy. Tak kouzelne polepene polopravdy, domnenky a zdani ! Opravdu prikladne odporne, to bych daval cist detem, aby chapaly co je to vyplach mozku. Diky za vynikajici material !
0/0
23.4.2002 13:29

David

Historicka fakta....
Doufam, ze jsem se s tim nepachtil zbytecne a bude to prinosem nejen pro me.
0/0
22.4.2002 17:07

Kato

Re: Historicka fakta....
Doufam, ze to mas jako jeden soubor abys to mohl chronickym neznalkum posilat jako e-mail. Gratuluji, i kdyz nepredpokladam, ze tech stupidnich vylevu vyrazneji ubude.
0/0
23.4.2002 10:06

David

Historicka fakta Cast 3.
(Pokracovani) Novy stat byl okamzite napaden armadami peti arabskych statu (Egypt, Jordansko, Syrie, Irak, Libanon). Vitezstvi ve valce za nezavislost dalo Izraeli pod kontrolu vetsi uzemi, nez bylo Zidum priznano v puvodnim planu a zaroven jej ponechalo v latentnim valecnem stavu se vsemi sousedy. Boje otevrene znovu vypukly v letech 1956 (tzv. Sinajska valka), 1967 (sestidenni valka), 1973 (jomkipurova valka) a 1982 (Libanonska ofenziva). Pozitivnim krokem k miru byla mirova smlouva s Egyptem podepsana v r.1979 v Camp Davidu. Na zaklade teto smlouvy vratil Izrael Egyptu uzemi Sinajskeho poloostrova. Behem valky o Palestinu obsadil Izrael dve tretiny jejiho uzemi, roku 1967 pak Palestinu celou, vcetne pasma Gazy a zapadniho brehu Jordanu. Jednim z dusledku valek byl masovy exodus arabskeho obyvatelstva do sousednich zemi. Velka cast uprchliku zila v taborech, predevsim v Libanonu, Jordansku a pasmu Gazy. Na okupovanem uzemi vypuklo v prosinci 1987 povstani zname jako intifada (pozn.: druha intifada trva od podzimu 2000). Palestinsti arabove reprezentovani Organizaci pro osvobozeni Palestiny (OOP) usilovali o sebeurceni a vlastni stat, ktery byl formalne vyhlasen v listopadu 1988 a jehoz prezidentem se stal Jasir Arafat. K historickemu obratu v izraelsko-arabskych vztazich a palestinske otazce doslo v devadesatych letech. V rijnu 1991 se v Madridu konala mirova konference a od zimy 1992 probihala v Oslu tajna jednani mezi Izraelem a OOP, ktera vyvrcholila dohodou o omezene palestinske samosprave v pasmu Gazy a na zapadnim brehu Jordanu (srpen 1993), podpisem palestinsko-izraelske dohody ve Washingtonu (13.9.1993), jakoz i vzajemnych uznanim mezi OOP a Izraelem. O rok pozdeji byla podepsana mirova smlouva mezi zidovskym statem a Jordanskem. ( cerpano z knihy Atlas Zidu, Nicholas de Lange, vydal Knizni Klub1996 , original: Andromeda Oxford Limited Abingdon)
0/0
22.4.2002 17:01

David

Historicka fakta Cast 2.
(pokracovani) V USA vypukla vlna xenofobie v dusledku propagandy pravicovych stran, coz se projevilo protizidovskymi naladami a zavedenim imigracnich kvot) Ukoncenim Turecke nadvlady na strednim vychode vzrostl arabsky nacionalismus. Tak se zrodil trojstranny spor (Britove x Zide x Arabove) v nemz Britove pouze balancovali mezi rivalitnimi narodnimi hnutimi. Zidovska agentura byla chapana jako reprezentant celosvetoveho Zidovstva. Ve skutecnosti byla organem sionisticke organizace. Palestinsti Zide meli volene shromazdeni , jehoz vykonym organem byla narodni rada. Agentura a narodni rada ustavili jakousi stinovou vladu, a tak pripravili cestu ke zformovani narodni Zidovske vlady po skonceni Britskeho mandatu v r.1948. Mezitim probehla v letech 1924-1926 ctvrta pristehovalecka vlna z Polska. Pata vlna prisla z nacistickeho Nemecka a dalsich evropskych zemi v letech 1933-1939. (pozn.: scitani lidu provedene v Palestine v r. 1922 vykazalo 84000 Zidu, tedy 11% z celkoveho poctu 752 000 obyvatel. V r.1931 to bylo jiz 175 000 Zidu - 17% z celkovych 1 036 000 obyvatel. V r.1946 zilo v Izraeli 600 000 z celkovych 1 900 000. V r. 1994 zilo v Izraeli 4 340 000 Zidu z celkovych 5 330 000 obyvatel) 29.listopadu 1947 v podminkach vzrustajiciho chaosu odhlasovaly Spojene narody rozdeleni Palestiny mezi Zidy a Araby. Plan byl prijat vetsinou sionistu, ale odmitnut Brity a Araby. 14.kvetna 1948 na nej pristoupili i Britove a Zidovska rada vydala prohlaseni o nezavislosti.
0/0
22.4.2002 16:59

David

Historicka fakta Cast 1.
Dal jsem si tu praci, protoze na webu jsem hola fakta proste nenasel a potral v "suche" historii. Takze pro ty, ktere vzniku Izraele: Zidovske komunity zily na uzemi Izraele vzdy. Do tohoto stoleti byl jejich pocet maly, ale v ruznych obdobich probehlo nekolik vyznamnych migracnich vln, zpravidla motivovanych nabozenskym zanicenim. V 80.letech 19.stoleti zacali prichazet russti Zide. Na pocatku 20 stoleti probehla druha a treti pristehovalecka vlna (1903-1914, 1918 - 1923), ktere prinesly velke mnozstvi vychodoevropskych novousedliku, z nichz vyznamny podil zaujimali sionisticti delnici sdilejici vizi beztridniho zidovskeho naroda, ktery by mel kontrolu nad vlastnim zivotem. V te dobe zabrala Britanie Turkum(osmanska rise) uzemi Palestiny (ovsem z vyznamnou pomoci palestincu a arabu, kteri pomahali Britum pod prislibem vytvoreni autonomniho celku. Do tohoto obdobi take spada postava britskeho dustojnika "Lawrence z Arabie". Samozrejme, ze po tom co spolecnymi silami zvitezili nad Turky, Britove na svoje sliby zapomneli.....) a byla poverena naplnenim Balfourovy deklarace (oficialni dokument z 2.listopadu 1917, ktery si kladl za cil vybudovani narodniho domova Zidu v Palestine. Tento cil byl zakotven v Palestinskem mandatu ligy narodu - predchudce OSN (datovanem 24.cervence 1922 a uredne uvedenem v platnost 29.zari 1923), ktery pravne uznal Zidovskou agenturu, jakozto poradensky organ spolupracujici ve vecech tykajicich se zalozeni zidovskeho narodniho domova a zajmu zidovskeho lidu. Od roku 1917 v souvislosti s Balfourovou deklaraci zacalo sionisticke hnuti ziskavat cim dal vetsi podporu Zidu ze Zapadu, ale na druhe strane take rostl antisemitismus (20.leta - zejmena Rumunsko, Polsko (4.pristehovalecka vlna viz dale), Madarsko - oficialni statni politika zde byla zamerena protizidovsky. (pokracovani)
0/0
22.4.2002 16:57

Hans

Re: Historicka fakta Cast 1.
Určitě to nebylo zbytečný.  Většina lidí totiž neví ani polovinu z toho.... 
0/0
22.4.2002 23:11

Kato

Nejspise proto, ze v demokraticke zemi muzete zastrelit novinare jen omylem a i tak je to obrovsky prusvih. Prestoze ten chlap vlez tam kde nemel co delat a choval se jak hlineny holub na strelnici. Stejne ale marne patram v pameti, kolik tech novinaru Izraelci v posledni dobe zastrelili. Vzpomenu si snad na jednoho. To je ovsem do "paru" malo. Mozna proto, ze pro mne nejsou novinari zadna zvlastni sorta lidi hodna specialni ochrany. Tech decek na obou stranach je mi lito podstatne vic. I kdyz i tady vidim urcity rozdil, zda sedelo v autobuse nebo hazelo kameny na vojaky.
0/0
22.4.2002 14:51

jirik

Re:
Naprostej souhlas
0/0
22.4.2002 16:40

Me

Proč ty novináře Izrael nepostřílí?
Střílejí rádi, střílejí dobře a střílejí stále. Proč ty novináře nepostřílí jako již pár jejich kolegů v nedávné době. Izrael chce mír! Chachachacha!
0/0
22.4.2002 13:48

jirik

Re: Proč ty novináře Izrael nepostřílí?
mozna si to trosku pletete ... kdo postrelil nejake novinare
0/0
22.4.2002 16:39

jinej Jirka

Re: Proč ty novináře Izrael nepostřílí?
Mily Me, Izraelci narozdil od muslimu nechytaji novinare a nedrzi je jako rukojmi aby je pak popravili, natoz aby po nich bezduvodne strileli. I kdyz podle Vaseho prispevku by se dalo hadat, ze vy byt na miste novinarem (urcite objektivnim), tak by asi dostalo hodne lidi chut si vystrelit ...
0/0
22.4.2002 20:39

jirik

odkazy
zajimavy odkazy: http://www.israel.cz http://konflikt.zde.cz htto://israel.jinak.cz
0/0
22.4.2002 13:07

Petr

Re: odkazy
http://nordfront.250x.com/index2.htm,http://www.che.kgb.cz/ , tady jsou taky odkazy Jiříku a zajisté to je nestrané jako na těch tvých.Propaganda jako propaganda.Ale ta propaganda co jsi tu zanechal je bohužel legální i když je vcelku stejná jako ta na které jsem nechal odkazy já.
0/0
22.4.2002 15:36

jirik

Re: Re: odkazy
tak to je troksu silna kava, ne? je zde nejaka informace, ktera je lziva?? Jestli ano, tak ktera?
0/0
22.4.2002 16:49

Petr

Re: Re: Re: odkazy
Jenom to,že na všech těchto stránkách nenajdeš nestranné informace a pouze informace hodící se demogogům-jako jsou nacisté,komunisté a zjišťuji že i židi(samozřejmě ne všichni)se zlehka přiučili od svých nepřátel.
0/0
22.4.2002 21:46

jirik

islam
To o tech svatostancich jinych nabozenstvich je trosku slozitejsi. Islam jako nabozenstvi toleruje zidy a krestany, ala na jejich uzemi musi byt pod jejich nadvladou. Btw. znam jednoho manika, zida, kterej je z iraku a to co povidla, tak rozhodne zadnej med tam nemel! Otazkou ovsem je, ze irak neni med asi pro nikoho :) Ale o tom, ze neni problem postavit tam kostel ci synagogu - to opravdu neni pravda. Nic tam nepostavite!
0/0
22.4.2002 13:01

jirka

Re: islam
V Iranu,Syrii,Egypte,Jordansku JSOU kostely,viděl jsem je na vlastní oči,mohou i vyzvánět k bohoslužbě,zatímco zde mešita?Když už,jako že těžko,tak bez minaretu a bez volání!
0/0
22.4.2002 14:50

RobertR

Re: Re: islam
V Sýrii a Egyptě jsem ty kostely taky viděl. Všechno to jsou historické stavby, nového tam není nic. Koptové v egyptě o stavbu kostelů již dlouho usilují, bezvýsledně. Souhlasím s tím, že pokud se má v Čechách stavět mešita, pak jenom recipročně za kostel v Egyptě nebo jinde v arabistánu, kde to místní lidé chtějí.
0/0
22.4.2002 15:01

jirka

Re: Re: Re: islam
Nikdy jsem se v "arabistánu"nesetkal s tím,že by tam někomu vadil kostel.O vztahu čechů k mešitě netřeba diskutovat,to je známá věc.
0/0
22.4.2002 15:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.