Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy inkasují miliony za transporty NATO

Desítky milionů korun ročně přináší do pokladny Českých drah členství České republiky v Severoatlantické alianci. Právě po železnici totiž putují přes Českou republiku stovky speciálních vlaků s vojenským materiálem a technikou k jednotkám operujícím například v Bosně nebo Kosovu. "Jen pro mírové mise IFOR a SFOR v zemích bývalé Jugoslávie jsme přepravili přes 700 vojenských transportů," uvedl ředitel odboru provozování Českých drah Václav Svoboda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Honza

prinasi miliony, ale majetek se pocita na miliardy...
Vazeni, koukam, ze nemate ani anunk o tom, jak to na draze chodi. Je pravda, ze osobni doprava zpozdeni ma, ale to je bordelem a nedodrzovanim grafikonu. A pokud ma nejaky spoj zpozdeni, tak ostatni vlaky musi cekat (vetsinou neni volna kolej (postavena jizdi cesta pro jiny vlak, protivlak, posun,...) nebo se ceka na vlak vyssi priority). Nakladni doprava ma taktez svuj jizdni rad. To vetsina lidi nevi. Jezdi take, jako osobni doprava, podle Grafikonu vlakove dopravy (GVD). A pokud tam ten vlak je naplanovany, tak tam proste nejdriv musi projet. S vyjimkami (jako treba NATO) se pocita, vzdy tam je nejaka doba (nejcasteji v noci, kdy neni velky prepravni vykon). A jak jsem psal - kdyz je naplanovany, tak proste musi projet. Protoze zastavit vlak neznamena zastavit na 100 metrech jako auto, ale brzdit na 1-2 km....
to lukier: Co se tyce nasranosti, ze tam pustily dva nakladni vlaky - prosim uvedom si, ze osobni preprava bude vzdy ztratova (nebude, ale to by se muselo zdrazit tak cca o 500% a zadny slevy...). Ztratova byla, je i bude v cele Evrope. Vsude se dotuje. A dotuje se hodne z nakladni prepravy.
to luk: ty miliony jdou na s nejvetsi pravdepodobnosti na rozvoj a vystavbu drah. Pokud jde o desitky milionu, je to v podstate malicko zanedbatelna castka. Vezmi si, kolik stoji nova lokomotiva, kolik stoji nova naklapeci soustava pro novy koridor, kolik stoji vystavba noveho koridoru, kolik stoji modernizace stavajicich nadrazi, stavajiciho vozoveho parku.... A zahy se dostanes do desitek miliard... Nejvetsi problem CD je stary majetek, ktery musi odepisovat, i kdyz uz ho fyzicky nepouzivaji (a casto fyzicky pouzivat nejde). Takze 85% celeho dluhu tvori odpisy a zbytek je skutecna ztrata Ceskych Drah (je v tom ale zapocitana investice do koridoru apod., coz je velmi financne narocne). Nechci tim vsim rict, ze Cesky drahy jsou spickovy podnik, ale mozna by si zaslouzili trosku vic ucty, protoze to co delaj a v jakejch podminkach si to zaslouzi. Obcas je tam bordel, ale obcas vylozene bojovy podminky... Mozna, kdybyste si to zkusili, zmenili byste nazor. OTAZKA: CO BYSTE UDELALI JAKO PRVNI VE FUNKCI GENERALNIHO REDITELE CESKYCH DRAH????
0/0
22.4.2002 11:32

lukier

hlavne ze maji miliony, cestujici at cekaji, nakladni doprava ma prednost
minuly tyden jsem stal na nastupisti v olomouci a kolem projeli 3 nakladni vlaky, dva nasim smerem, nas vlak mel nakonec zpozdeni 45 min, ale to asi nikoho nesere
0/0
22.4.2002 10:57

luk

jo miliony ?
jim to přináší, a kdepat teda ty miliony sou ? Však ČD jsou porát ve ztrátě ne ? nebo že by nastala změna ?
0/0
22.4.2002 10:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.