Diskuze

Havel obhajuje Beneše

Prezident Václav Havel obhahuje v několika zahraničních listech československého prezidenta Edvarda Beneše. Přestože Havel trvá na své kritice některých Benešových rozhodnutí, nelze podle něj svalovat jen na Beneše všechnu odpovědnost. Český prezident v článku zároveň varuje před sílící vlnou nacionalismu ve střední Evropě.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

posledni emigrant

20. 4. 2002 15:34
Vaclav nezklamal
A tak patris k nam, Vasku,slovo spravne, vyvazene, verne predstavitelum demokratickeho naroda Cechu. Ver mi, mas moji podporu i pres ty vsechny spatne veci, ktere si z neznalosti veci nechal projit. At zije Ceska republika.vasku, Tobe zdar! Posledni emigrant.
0 0
možnosti

carlos

19. 4. 2002 12:26
DULO,DULO,
koukam,ze nejem realitu dneska,ale i  historii si uz prekrucujes k obrazu svemu s nadeji,ze ti to tvy bloudove budou zrat.Benes byl prachsprostej zradce naroda a to prinejmensim dvakrat.Copak nevis Dulo,ze Benes vyjednaval s Ribentroppem  o odstoupeni Sudet davno pred mnichovem a i to byl jeden ze signalu pro FR a GB ?Ze se politicky podilel na fasistickem prevratu v Jugoslavii ve snaze se zalibit Hitlerovy?A tak dal atak dal....Svuj zivot korunoval zradou ve 48.to nebyl zivot osudem zkouseneho cloveka,ktery se narodil do spatne doby.to byl zivot klasickyho ceskyho vychcanka,presne jako jsi ty,DULO!!!Kam vitr,tam plast,jednou Hitler,podruhe Churchill,potreti Stalin.A co ty Dulo?Co tobe slibil Adamec s Jakesem v 89?
0 0
možnosti

Jan

19. 4. 2002 14:02
Re: DULO,DULO,
Carlosi buď k Ďulovi shovívavý. On si jen dělá alibi. Jeho podíl na rozbití republiky také není zanedbatelný a proto by chtěl, aby jednou historici byli k němu ohleduplní.
0 0
možnosti

Jan

19. 4. 2002 12:25
Konečná omluva
Nemohu se omlouvat za jiné, udělám to tedy jen za sebe a rodinu. V Praze 2.října 1941 prohlásil Reinhard Heydrich, zastupující říšský protektor Čech a Moravy: "Konečné řešení je jen jediné: Tento prostor musí být jednou provždy osídlen Němci. Nemůžeme trpět, aby z tohoto prostoru stále a znovu přicházely údery proti říši. Ke konečnému poněmčení tohoto prostoru můžeme použít osvědčené metody: Buď tento český ksindl poněmčit nebo zcela zničit." Omlouvám se Němcům a osobně R.Heydrichovi  za sebe a svoji rodinu event. své předky, že jsme žili a žijeme v Čechách, že jsme vedli údery proti Říši a že jsme si v "tomto prostoru" dovolili tu nehoráznou českou drzost Němcům překážet. Na svoji omluvu uvádím, že už můj otec se za války dobrovolně nasadil do Říše, aby svoji vinu odpracoval a že jsem hotov teď učinit i já. Slibuji, že už to víckrát neudělám!
 
0 0
možnosti

bohouš

19. 4. 2002 13:10
Re: Konečná omluva
Údery proti říši (z českého území)!?! Nemělo by se dnes ještě dodat 'teroristické'?!? Dost mi to připomíná pana Šarona :-(
0 0
možnosti

gerd

19. 4. 2002 11:07
Máme se stát viníky, oni oběťmi.
Němci mají traumata z 2. SV asi taková, že se o ní nechtějí vůbec bavit . - Je  to snad vypořádání se s vlastní minulostí, když nechtějí  o svých vlastních zločinech ani slyšet, s poukazem,  že "už toho bylo dost"? Proto je taky možné například to, co vysílala  francouzsko-německá TV ARTE, že jakýsi Rakušák objevil v lese pozůstatky německého konventráku, a když chtěl od rodičů informace tak mu tvrdili, že tam Američani po válce vybudovali potěmkinovský koncentrák, aby Němce očernili...!  - To je  jejich vypořádání se s minulostí! --------  Zato mají plnou hubu (a média) jimi zapříčiněných reakcí českých obětí jejich agrese. Je to očividná snaha  překroutit hodnotu i smysl jednotlivých událostí, snaha zastřít příčinu a následek, snaha překroutit dějiny, otočit to tak, aby se z obětí stali viníci a z viníků oběti.  - Nebetyčná drzost! - Němcům se zachtělo cizího, a tak dostali přes držku!-----------A s tím nedostatkem sebemrskačství, který je nám vyčítán k době komunizmu, - proč nejsou vznášeny  ty samé výčitky vůči Němcům (východním), kteří taky 40 let "volili" komunisty, udávali svoje sousedy atd. - proč se to  vůbec  Čechům vyčítá, vždyť komunizmus  sem přitáhli Němci! Nebýt jejich zasrané války, komunisti by nedostali po válce tolik hlasů!-   ----------- Nebýt jejich porážky, tak už jsme ani neexistovali. Němci by se s náma tak demokraticky nepárali jako teď když prohráli válku, a vojensky prostě nemůžou. - Sudeťáci pořád lživě argumentují 271.000 oběťmi vyhnání, když česko-německá komise historiků nadevší pochybnost zjistila pouze 12-15.000 (eventuelně prý i jenom 8.000). Proč se zpupnou drzostí tvrdí že Češi si ve vláce lebedili a měli minimální ztráty, zatímco Němci "bojovali za Evropu"?  - Počet neněmeckých obětí německé agrese byl v čs. republice kolem 360.000, tudíž na Moravě a v Čechách asi 200.000, což byly z demokratických států Evropy relativně největší ztráty.  Ale Sudeťáci nám "přiznávají" nějakých 10.000- nanejvýš 40.000! (přitom jen Židů vymlátili kolem 80.000). - A Němci nebojovali o Evropu, ale  o vlastní kořist, o níž by se s nikým nedělili, pro původní obyvatele například Čech nebylo v jejich zrůdných plánech žádné místo (Heydrich po příjezdu do Prahy: "...Češi nemají v českomoravském prostoru co pohledávat...!"). -------------Napřed je potřeba odstranit tu kopu hnoje nenávistné a lživé protičeské  propagandy, která se za těch 57 let v Německu navršila,  potom ať Němci zaplatí zbytek reparací, který zbyde po započtení zabaveného sudetoněmeckého majetku, pak ať se nám omluví za příkoří okupace a za komunizmus který sem zavlekli, -- a POTOM bude možno JEJICH OMLUVU brát vážně!!!!!!
0 0
možnosti

Jan Novák

19. 4. 2002 12:46
Re: Máme se stát viníky, oni oběťmi.
Souhlasím, a navíc je třeba v České repulice rozlišit oběti nacismu a protinacistické hrdiny. Zatímco oběti oprávněně žádají od německé strany odškodnění za nacistické křivdy, hrdinové bojovali proti zrůdnosti nacismu - také díky nim jsme vyhráli 2. světovou válku. Je zcestné, když se hovoří jen o tom, že jsme byli oběti války, Čechoslováci přece bojovali v Anglii, u Dukly a na dalších místech proti nacistické a fašistické nelidskosti. Jistě se Československo mohlo vzepřít nacismu více a nepřistoupit na protektorátní podmínky, ale je urážející interpretovat Čechoslováky jako zbabělce a kolaboranty, jak se o tom pokouší například film "Musíme si pomáhat" (význam je "Musíme kolaborovat"). Čechoslováci bojovali za svobodu a kolaborovat s nacismem nemuseli. A těch pár kolaborantů neomlouvá ani to, že třeba při své spolupráci na vyhlazení miliónů Židů, Rómů a Slovanů zachránili jednoho Žida. Je zásadní rozdíl mezi kolaboranty, otěťmi fašismu a protifašistickými hrdiny! Patříme mezi vítěze 2. světové války a ne mezi poražené kolaboranty!
0 0
možnosti

myslet

19. 4. 2002 10:58
Nova generace produktu TV Nova
Snajpr, ***, Petr, Kremen aj., kteri si oteviraji sve nehorazne huby proti jakekoliv snaze prezidenta Havla o zlepseni politicke kultury v CR - predstavuji zrejme novou generaci blbecku vychovanych TV Nova. Diky Vladimire za rust novych budoucich totalitne smyslejicich kadru. Diky Vaclave Klausi za Vladovu vytrvalou podporu - i tobe se bude hodit OHLUPENA MASA SOBECKYCH,IDEOLOGICKYCH,ale jinak NEPOLITICKY SMYSLEJICICH SPOTREBITELU. Musim uznat, ze to s nimi prave v teto volebni kampani opravdu dobre umis. At zije cesky sovinismus, homolkovstvi a historicke zapomneni. At zijou volby. HURAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
0 0
možnosti

Jan

19. 4. 2002 12:14
Re: Nova generace produktu TV Nova
Zavri svoji hubu filosofe Vojto Homolko. Jo jsem z nove generace Novy ktera se na Novu nekouka, dik Vojto ze jsi veren svemu jmenu a saskovskemu idolu. Slovaci to vedeli hned a Cesi to vedi az ted. DOST BYLO HAVLA. 
0 0
možnosti

snajpr

19. 4. 2002 10:44
Havlova schizofrenie
Nejdrive podpori revansisticke nalady Sudetaku a pak pousti radobymoudra. Mel zustat na Malte.
0 0
možnosti

myslet

19. 4. 2002 10:42
Naprosty souhlas s jt, podekovani jpb
Naprosto souhlasim s tim, ze Vaclav Havel opet dokazal prekrocit stin nekritickych nacionalistickych nalad na obou stranach a pojmenoval vec pravymi jmeny. Bylo by snad treba jeste dodat, ze se Benes po cela 20. a 30.leta snazil vtahnout Sudetonemeckou reprezentaci (zejm.soc.-dem.] do ceske politiky. Takze oznacit ho pouze jako zlocince, ktery uz od 1.republiky pripravoval odsun je ze strany Posselta prinejmensim historicky nekriticke. Podekovani ovsem plati take jpb, ktery apeluje na svedomi Cechu v otazce vyhnani. I kdyby bylo napsano tisice Postupimskych dohod a vykonano tisice dalsich nacistickych zverstev, kazdy zabity a okradeny sudetsky Nemec je NASIM zabitym ci okradenym Sudetskym Nemcem (protoze se nachazime v prostorocase nasi statnosti, ktery i za cenu tohoto a podobneho kruteho nasili vydobyli nasi predkove]. Mame proto POVINNOST se V MEZICH MOZNOSTI snazit o LIDSKE (alespon symbolicke) USMIRENI se Sudetskymi Nemci, a pokud by byla videt vetsi POKORA i na strane Landsmanschaftu, mel by nas stat uvazovat I O SYMBOLICKEM ODSKODNENI. P.S. Procpak nase TV asi porad vysila zabery z LANDSMANSCHAFTU, i kdyz existuje rada dalsich organizaci {napr. krestanskych a velmi smirlivych} jako je napr. Ackermann Gemeinde, ktera jiz nekolik let posila ceske studenty za sve penize do Nemecka a obnovuje kulturni pamatky v pohranici? Na to by si mel odpovedet napr. i "JAN" viz. dole a jini podobni ublizeni Cechacci.
0 0
možnosti

***

19. 4. 2002 10:35
je to senilni dedek
...uz dlouho v tehle zemi neni prezident ...urcite ne pro me
a muze kecat co chce ...jednim projevem, ktery mu kdovikdo napsal nespravi to, co se deje nekolik let... NEMAM KRATKOU PAMET HAVLE !!
 
0 0
možnosti

Frantisek

19. 4. 2002 10:29
Po dlouhe dobe projev statnika
Po dlouhe dobe se prezident Havel projevil opravdu velmi dobre jako opravdovy statnik. S nadhledem nad domaci politickou spinou.
0 0
možnosti

Jaroslav JANEČEK

19. 4. 2002 10:12
Havel a Beneš
Mám rezervovaný postoj k panu Havlovi od doby kdy se znova oženil,ale stran jeho názoru na E.Beneše jsem povinen konstatovat,že má pravdu v plném rozsahu.
Beneš byl osobností se vším všudy a naši dnešní politici mu nesahají ani ke kotníkům.Zavedl bych studium pro naše politiky na téma-vystupování dle E.Beneše!! 
0 0
možnosti