Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za sprostá slova hrozí televizi pokuta

Za jedenatřicet sprostých slov a vulgárních vět, které zazněly v jediném televizním pořadu, hrozí České televizi pokuta až deset milionů korun. Oním pořadem, za který by ČT mohla pykat, byl záznam inscenace hry švédského dramatika Pera Olova Enquista Obrázkáři vysílaný 19. ledna na programu ČT 2.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

taky divak

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
18.2.2003 16:12

Miloš XXX

A jak velkou pokutu dostanou za Události, které jsou jistě sledovanější, programem?
Kdysi byli novináři označeni za póvl a hnůj. Omluva hnoji byla naprosto adekvátní. Která novinářská prostitutka mohla něco takového udělat? Politici že dávají dětem stejný příklad jako ta vulgární hra? Jen naprosto neinformovaný člověk, vyhýbám se slovu idiot, by mohl takhle hulvátsky reagovat
0/0
19.4.2002 22:03

Tomáš Marný

T602
Znáte všichni tento slavný textový editor? Když jste v něm napsali větu "Stal se známým spisovatelem.", korektor pravopisu vám sdělil, že slovo "stal" nezná a jako náhradu vám nabídl "sral". Něměli by programátoři ze Software602 dostat nějakou pokutičku nebo lépe pár let natvrdo?
0/0
18.4.2002 9:08

Divak

Nazor
Vyslovujete tady sve nazory, hlavne napadate TV NOVA, ale asi vubec nechapete rozdil mezi televizi verejnou a soukromou. Neznate ani jejich predpisy, ale chytri jste vsichni dost.  Sice mate pravdu, ze rodice doma treba mluci sproste a deti znaji plno vyrazu, ale to prece nema nic spolecneho s TV, ktera je verejna, placena  uzivateli a asi i z dani a ma plnit jinou funkci nez televize jako je NOVA, HBO a podobne. Neni to jenom televize, ale i casopisy, ktere deti uvidi v kazde trafice. Nevim jak v jinych statech, ale vim, ze v USA nesmi tyto casopisy byt na pulte, musite si o ne rici, lide  do 21 let v pujcovne nesmi do sekce porno, ktere jsou oddelene a na verejnych stanicich sprosta slova piskaji a filmy jdou az pozde vecer a tech teda opravdu moc neni. Mate-li satelit nebo kabel a placene kabely tak je to pochopitelne neco jineho.  Obcas nez zacnete zase mit pocit, ze musite vyjadrovat svoje nazory tak aspon pred tim ...co treba o tom premyslet. Pro vas to sice muze byt kravina, ale zakony a predpisy existuji vsude a na vsechno a maji mit nejaky ucel.
0/0
18.4.2002 2:22

#**##

Re: Nazor
Takže když mé dítě přijde ze školy s nějakým sprostým výrazem, mám jít okamžitě školu žalovat, že ohrozila fyzický, psychický nebo mravní vývoj dětí? Když na to jsou ty zákony... Vždyť škola má mnohem větší vliv na mravní vývoj dítěte než nějaká televize. A zodpovídá za všechno, co se v jejích zdech děje. Pokud existuje nějaký zákon jen pro někoho (rozuměj v tomto případě pro ČT, ne již pro NOVU, PRIMU a jiné komerční tv či rádio, pro školu, pro noviny atd. atd.), pak jsme u Orwela a jeho Farmy zvížat: "Všechna zvířata jsou si rovna, ale prasata jsou si rovnější". I když pokud to tak vidím, tak tato Orwelova poučka platí i v jiných oblastech, tak proč by to mělo chybět v nějakých zákonech o ohrožování mravního vývoje. Nebo platí, že komerční televize nemůže dítě mravně ani jinak ohrozit právě proto že je komerční? Dítě pozná, že se dívá na komerční tv a nenechá se ohrozit? To je výsledkem nějakých výzkumů psychologů?
0/0
18.4.2002 8:42

Mira

Pripravte se, bude hur
Kolik z vas jiz shledlo nejaky film v anglictine - bez titulku? V drtive vetsine americke produkce nalezate vyrazy jako CENSORED nebo CENSORED a pod., ktere maji filmy trochu "okorenit". Jejich preklad do cestiny (at jiz titulky nebo dabing) je opravdu VELMI SLABÝM odvarem. Myslim, ze na nektera slova snad nemame ani adekvatni preklad.
Takze se muzeme pomalu pripravovat na to, ze se tyto vyrazy budou objevovat cim dal tim casteji. Vsak na jedne placene stanici (He By tO byla ...?) jich najdete hodne.
Co si budeme namlouvat, rodice, kdyz nadavaji do ku*ev, tak taky predem nevaruji sve deti, ze bude nasledovat vulgarni obsah, ktery by jim mohl uskodit. A odkud si myslite, ze to znaji. Jenom tak jim to v hlave nevykrystalizuje .
Prece to musi vypadat, ze tam na Rade NECO delaji ...
0/0
17.4.2002 22:20

keb

prispevek naruziveho divaka ct2, (varovani: vulgarni, cist po 22.00, srdcari, nectete to vubec)
"Abyste se nepodělali" v rade, zněl první vulgární výrok necelou minutu po začátku cteni tohoto clanku. A pak to pokračuje, reakce je drsnými výrazy opravdu prošpikovana: "Abyste se nepodělali, polibte mi prdel." divim ze, ze vam "kurva nic není" do proklamovaneho (kdysi) a realneho programoveho slozeni vysilani TV NOVA, a ze s ni zachazite jakoby to bylo "nějaký posvátný hovno", ktery ridi peknej "(hajzl(to ne, to je opravdu trochu silne)) mizera."
0/0
17.4.2002 20:33

Tomáš Marný

Re: prispevek naruziveho divaka ct2, (varovani: vulgarni, cist po 22.00, srdcari, nectete to vubec)
Ještě že existuje MF Heute, aby se člověk dozvěděl, co v té inscenaci vlastně bylo. Jsem totiž velmi slušně vychován, takže po prvním vulgárním výroku jsem omdlel a zbytek inscenace strávil v bezvědomí.
P.S.: Abyste se z té vulgarity neposrali, zasraní bolševici z televizní rady!
0/0
18.4.2002 9:00

#**##

Velice by mě zajímalo, co pan předseda Rady pro rozhlasové a televizní vysílání říká po přečtení těchto ohlasů. To, co p. Muchka předvedl, je asi nepovedené zviditelnění před volbami. Nebo že by se chystal k panu Železnému do Novy a potřebuje nějaké kladné body?
0/0
17.4.2002 17:53

badzus

...
Žeby další geni(t)ální tah dr. tuneláře Železného a jeho zbastardělé komerční bestie Novy??? Kamarádíčků v radě na to má dost, hajzl jeden...
0/0
17.4.2002 17:46

Honza

by me zajimalo
jakou pokutu dostala nova tenkrat za tu reklamu a skvelej grupac (pericko)
behem pohadky ;o)
0/0
17.4.2002 16:01

Praashek

Aby..
Aby se nepodělali!Mluví o tom, jako o nějakým posvátným hovnu...seru jim na to :-)
0/0
17.4.2002 15:37

bohouš

Je to k smíchu a současně i k k pláči,
ale úředník musí zůstat úředníkem. Sprosté slovo nemusí být často vůbec sprosté (viz např. Hrabal, Menzel, Hemingway, jejich knížky a filmy). Naopak, někdy i před 20 hodinou, mám na mysli zejména zprávy a projevy některých politiků, nemusí padnout ani jedno sprosté slovo, ale většina z nás cítů tu sprostotu z porovnání těch řečí s vlastními činy řečníků :-(((
0/0
17.4.2002 13:44

Guco

zaci a inscenace
Ja si myslim, ze pokud "deti" pozorne sledovaly tuto inscenaci (i kdyz ji neznam), tak je to mohlo max. kulturne obohatit a meli by jeste dostal ve skole v hodine literatury pochvalu. Takove sledovani reklamy je (a vubec cely narod) kazi mnohem vice. Za tu by meli televizi pokutovat. Takovy petiminutovy sled reklam ma mnohem vetsi nasledky nez par sprostych slov v nejake hre.
CT2 zdar!!
0/0
17.4.2002 13:16

Martin

pan Stepanek opet lze
Kdyz TV NOva pri Karlovarskem FF zamerne nepravdive informovala o navsteve V.Havla (nevpusteni divaci), posilal jsem rade mailem stiznost na neobjektivni zpravodajstvi TV Nova. Tehdy jsem jako odpoved dostal neco v tom smyslu, ze aby se s TV Nonva zahajilo jakekoliv rizeni, musi nekdo "kompetentni" podat stiznost a ja k tomuto kompetentni nejsem. Netvrdim, ze odpoved psal p.Stepanek, nicmene nyni tvrdi "....že rada se musí zabývat každou stížností, kterou dostane."
Teprve pozdejsi udalosti mi osvetlili tuto odpoved (arbitraz a vse s tim souvisejici, kdy se p.Stepanek plne a nekriticky postavil na str. Zelezneho a defacto tim poskodil CR financne a i politicky- udelal z CR neduveryhodneho partnera v oblasti medii)
0/0
17.4.2002 11:47

mark lenegan

Pokuta pro idnes
v logice veci by bylo, aby idnes byla pokutovana za to, ze v tomto clanku ona zavadna slova citovala. jelikoz clanku nepredchazi varovani, ze obsahuje vulgarni vyrazy, a proto je nevhodny pro deti, lecktery capart pripojeny na internet si je muze precist. dost bylo pokrytecke moralky!
0/0
17.4.2002 11:12

pavel

0/0
17.4.2002 10:49

anicka

CT2 je super
Je mi 10 let a na CT2 koukam rano a hned jak prijdu ze skoly az do vecera. A to je kurva dobra televizni stanice.
0/0
17.4.2002 10:35

RaK

Re: CT2 je super
Ančo, nelži!!! Tobě už přece táhne na 100.
0/0
17.4.2002 17:04

RaK

Re: CT2 je super
Ančo, nelži!!! Tobě už přece táhne na 100.
0/0
17.4.2002 17:05

Jrika, 12 let

Proč nedostane pokutu idnes?
A když vy tady ty sprostý slova vyjmenujete a já si je teďka čtu (je mi 12 let), ta´k za to pokutu nedostanete?! Tak to si polibte pr...!
0/0
17.4.2002 10:26

Janča

Děti a ČT2?
Naprosto souhlasím se všemi dosud vyslovenými názory. Myslím si, že současné době děti znají daleko více vulgárních výrazů než dospělí a že slova vyřčená v této hře pro ně nejsou neznámá. Myslím si, že stížnost rady je úplná blbost, kolik znáte dětí, které sledují ČT2
0/0
17.4.2002 10:23

Janička

ahoj
Tak ja jsem dite, a vubec me to neohrozuje. Kurva.
0/0
17.4.2002 10:09

marek

"99%populace do 15let určitě tento divadelni kus na ČT2 sledovalo"
Zase jedno vyjadření rady, která je doopravdy asi k h...... . Že rada nezakáže přenosy z parlamentu. Tam se sice nemluví sprostě (alespoň ne pořád), ale ty plky jsou nebezpečnější než pár vulgarismu v klasické divadelní hře. Proberte se žijeme v 21 století.
0/0
17.4.2002 10:06

sobek

Obrazkari ...
Prosim vas, co od te Rady chcete, podivejte se, co tam sedi za lidi a jaci lide je tam zvolili ... Jinak onu hru sehrali asi pred pul rokem u nas (v okresnim meste), nevim, jestli tam byly deti ze ZS, ale gymnaziste urcite! To to divadlo melo byt take az od 22 hodin?!
0/0
17.4.2002 10:06

Pavel

Extrém.....
Já jsem toho názoru že ČT dělá pro správný mravní rozvoj občanů 1000* více jak Nova, její pořady jsou vytříbené a na výši, ovšem je pravdou že Nova je komeční a tudíž má jiný repertoár,tudíž se na ni musí vzít jiný metr.....ale ty krvavé televizní noviny jsou fakt příšerné - dítě,které se na to kouká musí mít nutně pocit že okolo je samé násilí a nic jiného.....a trapný humor,který předvádějí pan Novotný a pan Rychlý,který celkem často používá výrazy nejméně na hranici morálky, tomu taky moc nepomůže.....škoda,že toto nelze malinko zregulovat.....divím se,žen pan Šimek s paní Bubílkovou se vzdali inteligentního kanálu a přešli pod tuhle prachovou mašinérii :( Odsud až potud,ale pánové z té proslavené rady asi mnoho neví o tom,jak dítě přijímá signály z okolí a nakolik je může televize ovlivnit....je to opravdu žalostné,vidět,jak ti,kdož mají hlídat správný morální rozvoj nevědí co a jak může dítě ovlivnit.....
0/0
17.4.2002 9:56

Mozek

Já bych to neviděl tak horký....s tím ohrožení dětí
Jezdil jsem "po revoluci" 7 let  na tábor jako vedoucí a mohu vás všechny ubezpečit, že duševní a morální vývoj našich dětí tento pořad asi těžko ohrozí. Kdyby tito pánové pohoršení klasikou slyšeli, jak mluví 8-12 leté děti mezi sebou při běžném hovoru, asi by se jim z té hrůzy propotila guma u trenýrek.  Dovoluji si upozornit, že slova jako "hovno, prdel, kurva blatník a neser mě ty píčo vole" patří mezi ty slušnější výrazy a jsou naprosto běžnou součástí mluvy našich ratolestí. Tudíž názoru, že takový televizní pořad ohrozí jejich "křehkou psychiku" se můžu  tak akorát od srdce zasmát....
 
0/0
17.4.2002 9:23

milan

Re: Já bych to neviděl tak horký....s tím ohrožení dětí
Navíc si dovedu představit, jak se ty děti v 8 večer hrnou před obrazovku ČT2 a těší se na Švédskou inscenaci.
0/0
17.4.2002 10:15

Patrik, Brno

fakt dobrý
 Bezvadná debata, naprosto přesně vystihuje podstatu věci a navíc jsem se už dlouho tak nepobavil. Zdravím všechny a přeji hezký den, kurva!
0/0
17.4.2002 8:29

nicka@centrum.cz

A co NOVA?
Co říká rada na ty novácké zábavné pořady pro široké vrstvy, kdy nějaký osvědčený bavič řekne "záchod" a všichni diváci se mohou potrhat smíchy - teda alespoň podle zvukového doprovodu?
0/0
17.4.2002 8:29

Lord Helma

Impotenti zase splodili bastarda
Co k tomu dodat, tak to končí vždy, když duševní impotent se chce zviditelnit. Mě nezbývá, než souhlasit s předchozími příspěvky - je to banda darmožroutů, která věci absolutně nerozumí. Doufám, že nebudu taky pokutován, za použití ostřejších výrazů, i když ostrosti a vulgárnosti výrazu "aby ses nepodělal" ani zdaleka nedosahuji.
Docenta Chocholouška na celou (ne)slavnou radu.
0/0
17.4.2002 8:25

Jarda

Děti jsou skutečně ohroženy
Navrhoval bych, aby rada inicializovala speciální čety, nejlépe z řad např. lidovců, keré budou provádět namátkovou kontrolu v mateřských školkách, ZDŠ, na dětských hřištích apod. a kontrolovat, zda děti používají v komunikaci mezi sebou pouze spisovné výrazy a zda není při jejich hře verbálně ohrožen jejich zdravý duševní vývoj. Potom budou kroky RADY naprosto oprávněné. Nic ale nemění na tom, že moje pochybnosti o duševním vývoji členů RADY bujdou přetrvávat. Jako daňový poplatník protestuji proti tomu, aby veřejno právní televize platila z mých daní a příspěvků takové PÍČOVINY.
0/0
17.4.2002 8:06

RRR

Kurva hoši gutentag
TV Nova vysílala film dědictví aneb kurvahošigutentag taky v 20.00, a myslím, že tam je těch výrazů taky dost.
0/0
17.4.2002 8:03

Tom

Re: Kurva hoši gutentag
No jo ale to tak nemuzes srovnavat. Za prve to jde na Zeleznikove vsemocne NOVE a za druhe tam hraje prece Bolek a to je prece vsevystihujici. Jeho slogan "Neser nebo ti vystrelim sandal ty prde" mluvi asi za ves. ;o) ;o)
0/0
17.4.2002 8:08

honza

Re: Re: Kurva hoši gutentag
oprava "neser, nebo ti rozhodím sandál, Ty prde, Ty hovne" vystřelit lze někoho na měsíc.
0/0
17.4.2002 8:28

d156

Re: Kurva hoši gutentag
Co slov, ale souložící paní prezidentová na kuchňském stole v hospodě, to je sousto. Tož Vlasto, nedělaj kravu!
0/0
17.4.2002 9:25

honza

Re: Re: Kurva hoši gutentag
Vlasto je tu nějaké vlhko.
0/0
17.4.2002 10:55

Tom

Zajimalo by me.
Kdo za tim vsim stoji. A kolik za to pan Martin Muchka dostal od komercnich TV. V televizi muze bezet cokoli a je jenom na mne, jako na rodici jestli svemu diteti povolim nebo nepovolim dany porad sledovat. :o)
0/0
17.4.2002 7:58

Vojta

Běžte někam
Aby jsi se slovutná rado z toho neposrala. Krvavé televizní noviny mají na moje děti daleko větší negativní vliv, než slovo prdel a hovno, které, bohužel, znají od 3 let a od pěti let ho umí dokonce správně vyslovit. 
0/0
17.4.2002 7:58

altamir

Nechte ČT na pokoji
Zájem o zdravý vývoj národa mi připadá pokrytecký od spolku, který jde na ruku Železnému a nechává ho vysílat každý týden jeho agitace. Česká televize nejde moc na ruku, že pane Štěpánku a spol.? Mimochodem ty největší sprosťárny vždycky vyslovují lidé v oblecích a kravatách vytříbeným jazykem, mám na mysli politiky. A takový Milošek Zemanů mi přijde několikanásobně vulgárnější než zmíněná hra.
0/0
17.4.2002 7:57

Pavel

Jen tak dál!
Nemělo by zůstat jen u pokuty České televizi! Co třeba pokutovat Ústav pro jazyk český za vydávání slovníků češtiny, tam je takvých výrazů spousta a ještě s výkladem a slovníky se používají jako učební pomůcka už na základní škole! A dále by se měla nějaká pokutující komise pro ochranu mravní výchovz mládeže vypravit do všech škol a školek, žasl jsem co všechno si přinesla moje dcera po týdením pobytu ve školce.
0/0
17.4.2002 7:56

Invos

?
Což takhle vražda? Tvrdím, že pokud se veřejně ukazuje na obrazovce (a to do 22.00) vraždy (a že je jich tam požehnaně), rovněž to ohrožuje mravní výchovu mládeže! Co je horší výsledek výchovy, to, že fracek mluví sprostě, nebo že nějakým žabikuchem rozpáře babičku v sousedství, aby měl peníze na cigára a kartu do MT? Zakažte vysílání vražd před 22.00! Proč zakazujete souložení? Cožpak souložení je více výchovu ohrožující, nežli vražda? Vy pánové z rady, vy nesouložíte? Vy nejspíš vraždíte, proto Vám tento stav na obrazovkách vyhovuje, nemýlím se? Není to celé nějaké zvrácené? Nechci se dívat na to, jak někumu ustřelí hlavu, mě spíše nadchne hezká ženská... Vás ne?
0/0
17.4.2002 7:52

nicka@centrum.cz

Re: ?
Souhlas, obnažené prso mi vadí daleko méně než krvavý nůž nebo nabitá pistole.
S erotikou se setká snad každý, ale s násilím by se neměl setkat nikdo.
0/0
17.4.2002 8:27

Daniel

Re: ?
Naprostý souhlas. Na obrazovce jde nepřetržitý vraždění a pak se nějaký senilní a hloupý mravokárce rozčílý kvůli věcem, které skutečně neohrožují vůbec nic. Navíc kolik lidí se kouká na ČT2 - ikdyž to je podle mého názoru poslední program, kde ještě jdou celkem zajímavé věci.
0/0
17.4.2002 8:43

Pavel Škorpík

Všemocná rada?
Začne už někdo probůh šlapat na paty nabubřelé a "všemocné" televizní radě? Vždyť její arogance už přesahuje všechny meze!!! Osobuje si právo rozhodovat o všem, co se v rádiu a televizi děje, ačkoli (dle mého názoru) se rozhodně nedá říct, že by byla odborně na výši. Má-li někdo tu moc, nechť to zarazí
0/0
17.4.2002 7:45

Hary

Hrůza
Navrhuju,aby posrané kecy televizní rady byly vysílány též až od 22.hod,protože ohrožují zdraví vývoj nejen dětí,ale i dospělích.
0/0
17.4.2002 7:39

Bunda

Posraná slavná teleizní rado, běžte, kurva, s tímto do hajzlu.
0/0
17.4.2002 7:08

Radek Chalupa

Cože?
Tak nevím, co více ohrožuje mravní vývoj dětí? Zda to když slyší, jak si někdo uleví slovy "polib mi pr...", nebo například ta záplava stupidních reklam (např. na mobilní telefony), cílená na ty nejprimitivnější lidské pudy. Ono dítě v tom "správném věku" když stále slyší "nevaž se odvaž, se..", vše samozřejmě podtržené zcela profesionálně zpracovanou reklamou, co asi tak udělá? Nejdříve se třeba zfetuje, aby to byl ten správný odvaz, pak je taky dobré cestou na zábavu sejmout pár výloh (v závorce skleněných), vše ve stylu "nevaž se, odvaž se"....
Za tohle bohužel neplatí nikdo nic, pouze si TV mastí kapsu za reklamu a výrobcům stoupne zisk - když totiž nemáte nový mobil každých půl roku, jste v partě odvázaných zřejmě považován za totální nulu, že?
0/0
17.4.2002 6:57

Mary

Re: Cože?
Přesně tak, souhlasím, 100%.
0/0
17.4.2002 7:03

Petr Nosek

Zeby navrat do dob cenzury?
Porad jsem bohuzel nevidel, ale ze zminenych slov bych nevyvozoval zadne zavery. Je sice pravda, ze takove vyrazivo by mohlo "ohrozit" jeste nezkazene jedince, necht se vsak vaznei panove z rady vypravi do ulic, do skol (a to jiz zakladnich - prvnihostupne) a slysi na vlastni usi, ze to co zazniva z televize neni ani zdaleka tak vulgarni jako treba jazyk nekterych 13tiletych vyrostku, kteri svymi projevy nejen mnohem ucinneji, ale predevsim stale ovlivnuji sve spoluzaky.
Souhlasim s tim, aby v dobe od 8 hodin byly vysilany porady, ktere jsou "OK" ale postihovat nekoho za odvysilani divadelni hry... To mi skutecne pripomina doby ne jeste tak davno minule... To by zase mohli do divadel a do televiznich redakci dochazet cenzori a skrtat a skrtat.
Pratele, dete s tim do haje!
0/0
17.4.2002 6:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.