Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Boeing problémy neměl, vypověděl pilot

Jihokorejské úřady pokračují v pátrání po příčinách pádu čínského boeingu. Vyšetřovatelé vyslechli pilota, který katastrofu přežil. Na palubě stroje, který narazil za mlhy do kopce u města Pusanu, bylo 166 lidí. Z nich podle posledních zpráv 119 přišlo o život, 38 přežilo a po devíti se pátrá. Pilot vypověděl, že při letu nebyly se strojem žádné problémy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pilot

Pro Zákazníka a Neletce:
Napište mi maily jo kluci! :-) Ale budem tam řešit čištění bot a dechovku,nic jiného! ;-) Chudák Boeing,to bych mu nemohl udělat,ty bys tomu dal,víš jak by ho to bolelo??? :-))))))))) Čau :-)
0/0
16.4.2002 20:37

Zakaznik ?!?

ma zkusenost
Vazeny pane rediteli Vnejsich vztahu CSA,
mozna by stalo za to, prestat prudit do vlastnich lidi a zacit se zajimat o ty vnejsi vztahy. Po zkusenostech s CSA, volim pokud to jde jine spolecnosti.
Cerstvy zazitek: nedele, 14.4.2002, 6.00, letiste Ruzyne - odlet do USA. Jak jsem jiz psal, z jistych duvodu volim spolecnost KLM. Presto nastava problem ohledne rezervace/odbaveni. KLM me s omluvou posila na prepazku CSA. Tam jedna zhruba 30ti leta zamestnankyne resi s dvemi americany stejny problem - po 3/4 hodine, kdy se postupne vystridali dalsi 4 lidi na pomoc one dame, ztracim trpelivost a hlavne mam obavy o svuj let. Omluvim se americanum a zadam predlozim svuj problem s durazem na cas sveho odletu - odpoved ? tady je - cituji DOSLOVA: "A CO MAM JAKO DELAT ?? JA JSEM TU SAMA - JA SE Z TOHO POSERU" Opravdu doslovne cituji - muze mi to dolozit cela ma rodina. Naprosto v soku odchazim ke kancelari vedouci - vykoukne dalsi zamestnankyne (Dobry den asi nezna - no nevadi): "CO CHCETE" - vysvetlim problem i to, jak hezky jsem byl osloven - odpoved vedouci: "STIM NIC NENADELAM - NAS JE TU MALO" a zavreni dveri. Nakonec po dvou intervencich ze strany KLM je nahle vec vyrizena. Nejsem zadny stezovatel, ale zajimalo me jmeno ci cislo te damy "co se z toho posere". Jdu tedy k prepazce a zadam o nej "JA VAM JMENO NEREKNU - JA JSEM NA VAS BYLA SLUSNA" nevim proc ta veta o slusnosti, (dama mozna ano?) ale to me odzbrojuje... Konsternovan nad zpusoby Vasi firmy usedam do letadla 5 minut po oficialnim case a odletam....
Opravdu si takto predstavujete jednani, jak pisete, s "potencionalnimi zakazniky" ???
0/0
16.4.2002 19:17

Dan Plovajko

Re: ma zkusenost
Vazeny pane .....,
bohuzel mi opet chybi vase jmeno. Je to trochu spatnym zvykem, ze se tu lide pod sve nazory nepodepisuji. Je mi lito, pokud mate skutecne tyto neprijemne zkusenosti s nekterymi zamestnanci nasi letecke spolecnosti. Mohu vas ujistit, ze vynakladame max. mozne usili, aby se takoveto situace nikdy nestaly. Prosim poslete vasi reakci pisemne k mym rukam a ja se pokusim zajistit napravu. Dovolim si jen nekolik poznamek... Kazdy pracovnik na letisti ma viditelne umistenou svou ID kartu, kde je jmeno a funkce pracovnika, rozsah povolenych vstupu atd. Jsem si jist, ze i tato pracovnice odbaveni tuto kartu na sve uniforme mela a nemusel jste ji zadat o jmeno. Bez teto karty se nemuze pohybovat po prostorach letiste a velmi rychle by mela problemy. Take si nejsem jist, kam jste sel k vedoucimu, protoze zadna kancelar vedouciho neexistuje. Supervisori odbaveni sedi mimo halu a pokud se objevi jakykoli problem, osobne se dostavi a konkretni problem resi osobne s kazdym cestujicim. Pokud si stale trvate na svem stanovisku, prosim zaslete ho pisemne k mym rukam na adresu Ceske aerolinie, Kolejni 2, 16000 Praha 6 a ja celou zalezitost proverim a ucinim prislusna opatreni. Na zaver bych se vam chtel omluvit, pokud se toto skutecne stalo a dovolit si vam poprat mnoho prijemnych chvil stravenych na palubach letadel CSA. S pozdravem Dan Plovajko, reditel Vnejsich vztahu CSA.
 
0/0
16.4.2002 22:59

zakaznik

Re: Re: ma zkusenost
Vazeny pane, Vase jmeno mi nechybi - pokud je ovsem Vase, ale presto tento udaj povazuji zde za zcela zbytecny. Nevim, zda by mi v jakemkoliv ohledu pomohlo, kdybych zde prezentoval sve jmeno a e-mailovou adresu. Jiz jsem tak parkrat ucinil, verte mi, ze za svym nazorem si stojim a podepsat se take umim. Vysledkem jsou ovsem "tuny" spamu a zaslanych viru. Jestli je mi v teto dobe neco svate, tak me osobni udaje. Jiste se mnou souhlasite, ze pro Vas, i Vase zamestnance neni asi takovy problem zjistit kdo se jmenem XY (ktere bych zde uvedl) letel v hodinu kterou jsem zde uvadel - a razem o me mate veskere udaje. Tomu bych rad predesel... Nejsem take z tech, kteri by hned posilali petice prezidentu republiky, kdykoliv jim nekdo slapne na kuri oko. Vasi nabidku o zaslani stiznosti tedy s diky odmitam - jiste vite, ze by to nemelo ten patricny efekt, mimo investice 5,40 za postu se sdelenim ze velice litujete, ze vec prosetrite a ze se nebude opakovat. Investujte radeji usetrene prostredky do skoleni one dotycne. Vcerejsi prispevek, jsem psal v mirnem rozcarovanim nad tim, jak tu plisnite piloty, kteri ve svem soukromem case polemizuji nad obtiznosti tohoto zamestnani, zatimco zamestnanci u prepazek se z toho muzou "*****". Chapu, ze image firmy je velice dulezita, ale onen dotycny zde firmu nijak nespinil a urcite ji ublizil mene, nez jednatelky na letistich. Ani ja tu nechci nijak ocernovat CSA, napriklad ihned po vyrizeni cele lapalie se me na moment ujala jina zamestnankyne, ktera ac ve stejne uniforme jako ta predchozi, sirila kolem sebe usmevy a dobrou naladu (presto ze na to "taky byla sama") - mluvila ovsem slovensky, tak doufam, ze to nebyla nejaka narodni vec (zertuji!). Dale jeste dovolte reakci na vase poznamky. Samozrejme, ze prvni co bylo, jsem hledal vami zminovanou karticku se jmenem, nebo cislem. Nicmene Vam muzu odprisahnout, ze dotycna nic co bych mohl povazovat za ID kartu na sobe nemela ! Jiste uznate, ze kdyby tomu tak bylo, nemusel bych ji obtezovat s dotazem na jmeno, protoze bych si ho proste precetl. Dale opravdu nevim, zda jsem mluvil s vedouci, supervizorkou, nebo jinou funkci. Par dotazy jsem byl (jak jsem se alespon domnival) nasmerovan k nadrizene one damy. Zda tomu tak bylo nebo ne, dodnes nevim. Je mozne ze jsem si chtel stezovat u velitelky cety uklidu (dalsi pokus o vtip) - vite, kdyz vam zachvili leti letadlo, nemate chut ani cas zacit studovat "pavouka" vzajemnych zamestnaneckych vztahu. Jen pro upresneni, nejednalo se o lidi z odbaveni, ale o problem s rezervaci. Jiz jsem na par svetovych letistich zazil velice hustou atmosferu po zrusenych nebo odklonenych letech. Jen me v zivote nikdo nepocastoval tak jadrnym sdelenim (myslim v zivote na letisti, kdyz je mezi nami prepazka). Kazdopadne ocenuji, ze mate naladu bit se za cest CSA v kteroukoliv dobu, tedy i ve 23 hodin, coz je cas Vasi odpovedi. S nadeji, ze slo opravdu jen o nedorozumeni a chvilkovy zkratovy stav dotycne, Vas srdecne zdravim.
0/0
17.4.2002 14:53

Jet-A

Re: Re: Re: ma zkusenost
Pro dobrou náladu na palubách letadel a pro příjemné chvíle je nutné zprudit zaměstnance-hlavně piloty,kteří jsou se svým špičkovým uměním zřejmě nejdůležitější terče,oni pak sekají dobrotu jak malí děti když zařve paní učitelka a víceméně je dobrá nálada povětšinou hraná! :-((
0/0
17.4.2002 15:48

Neletec

vztahy ala Plovajko
Pilote Airie:  muhehe   napis jak to dopadlo ! to znam.. taky jsem jednou na portale resil meho zamestnavatele - skoncil jsem az na koberecku namestka "O" nejvyssiho.. to je vsude stejny...  ale jestli te vyhodi, tak vem nejakej ten 737 a narvi to sefovy do koupelny  
0/0
16.4.2002 18:53

Airie

Já se rozloučím
Vážení a milí kolegové,diskutující a ostatní,opouštím tuto diskusi, jelikož bych nerad přišel o práci, už jsem toho nadělal dost. Byla chyba psát tu společnost,proto jsem si změnil alias ale stejně vám všem přeju príma život, hodně štěstí při létání a v soukromém životě! Odkážu vás na "žáka kluzáku",ten ví vše a není vázán. Já jo. Stejně se budu bát jít do práce! :-) ach jo... :-( Za chyby se platí...
0/0
16.4.2002 15:14

Dan Plovajko

Reakce na prispevky pilotu CSA
Vazeni kolegove,
byl jsem upozornen na vase reakce tykajici se leteckeho nestesti spolecnosti Air China na tomto portalu. Bohuzel jste se nepodepsali, nemohu vas tedy kontaktovat primo. Dovoluji si vas durazne upozornit, ze v okamziku, kdy uvadite spolecnost, ve ktere pracujete krome sveho stanoviska a soukromeho nazoru mluvite verejne i jmenem spolecnosti, coz je (jak jiste vite) bez meho predchazejiciho souhlasu proti internim regulim spolecnosti.
Prosim, pokud prezentujete sva soukroma, nikoli oficialni stanoviska CSA, neuvadejte spolenost, ve ktere pracujete.
Zaroven si dovoluji zduraznit, ze je zcela nevhodne jakkoli negativne se vyjadrovat a komentovat nazory nasich, byt i potencionalnich klientu!!!
Dekuji za pochopeni a vsem preji hezky den. Dan Plovajko, reditel Vnejsich vztahu CSA.
0/0
16.4.2002 10:06

Airie

Re: Reakce na prispevky pilotu CSA
Omlovám se pane Plovajko, byla to hrubá chyba, vím o pravidlech a regulích, už se to nestane. Kdybych se podepsal, podepsal bych si rozsudek sám nad sebou a to ani omylem nehodlám udělat! Ještě jednou se omlouvám a beru zpět to co jsem o potenciálních klientech řekl, ač zesměšňovali jak mne, tak společnost! S pozdravem, zaměstnanec XXX
0/0
16.4.2002 14:31

Feyd

Dobrý pane nezávislý,
já jen, že jsem zatím na webu nepotkal novináře, který by neuvedl email pro talkback. A ani tady mezi těmi exoty (myslím tím novináře tohoto portálu) by se asi nenašel osel, který by hrozil použitím ANONYMNÍHO PŘÍSPĚVKU jako oficiálního vyjádření... Řekl bych, že ti je tak 12 let, lepíš modely letadel a *možná* píšeš články o létání do školních novin nebo na svůj web...
0/0
16.4.2002 1:33

ToxicMan

www.XWorld.d2.cz
Pojdte se pobavit... www.XWorld.d2.cz www.XWorld.d2.cz www.XWorld.d2.cz
0/0
15.4.2002 21:22

Pilot ČSA

Tak tedy jinak:
Mojí snahu objektivně zhodnotit situaci a zastat se jak pilotů tak firmy Boeing tady někteří otočili úplně do jiného formátu. Proč, to nevím, ale odpovím na pár reakcí rádoby znalců a pana novináře- tedy, to že jsem považován za pseudopilota je pochopitelné,má fotka a moje osvědčení zde není vidět tak není co řešit! Je pravda, že to co jsem napsal já,dokáže napsat každý kdo se hodinu zajímá o letadla,ale já psal jen to co bylo nutné! To že tam je spousta tlačítek, je pro znalce kteří ramena nahazují jen na klávesnici snad zřejmé,autopilot se totiž před přistáním vypíná víte? Samozřejmě je tam spousta pomocných systémů,které zabezpečí přistání téměř v každém počasí! Třeba selhaly právě tyto systémy! Já řekl,že je možné kromě přístrojů téměř vše,přestože je to jištěné! Pro nezávislého a zaujatého novináře: Jako pilot ČSA jsem se podepsal aby bylo jasné,kdo píše jinak jsem Petr, to není stanovisko ČSA, to je čisté MÉ stanovisko,práce pilota je klasifikována jako nejrizikovější práce (jedna z nich) a to je známo,zbytečné vysvětlovat! Takže si myslete co chcete, já se snažil být spravedlivý jak pro letoun, tak pro jeho posádku! Nevím proč se mnou nechcete letět,nikdo nemá právo hodnotit jen podle příspěvku,letět mě nikdo neviděl! (stejně řídí automat-po dosažení určité letové hladiny).Nebezpečí nehrozí pokud nenastane neočekávaná situace-viz.článek o B 767. Nemyslím si že jsem odborník,jsem poměrně nový,ale na to že jsem v 16 letech začínal na U.L. se za amatéra rozhodně nepovažuju! Odborníci ale jsou ti,kteří umí být přehnaně upřímní vůči někomu,kdo to myslel dobře. Luki, Tomáši Holáku, Znalče; obdivuju vás pro vaši rovnost a jsem rád,že jste se vyjádřili,proč to dusit v sobě že? Zvlášť Luki je bezvadný kritik ale mne jsi neodhalil,jsem opravdu pilot,všechna čest vám všem!
0/0
15.4.2002 14:56

plachtar

Re: Tak tedy jinak:
nic si z toho nedelej, tady asi nema cenu neco nekomu vysvetlovat. ale na druhou stranu je dobry, ze tady obcas nekdo neco rozumneho napise. at ti to lita!
0/0
15.4.2002 15:46

Pilot ČSA

Re: Re: Tak tedy jinak:
Díky, lítá to dobře, je to poměrně nové letadlo a naprosto perfektní! :-) těm příspěvkům jsem se na jednu stranu zasmál, na druhou stranu to zamrzí,že člověk dělá velmi náročné zkoušky,testy a zase zkoušky,vrazí do toho všechny prachy a pak mi tady pár ajnštajnů napíše že nejsem pilot,přitom lítám už přes 2 roky na dopravních,předtím jsem něco přes rok pilotoval Cessnu,v 16 letech začínal s ultralightama a rozhodně si neválel špeky u TV,kdy vidět pár filmů znamená považovat se za kritika letecké dopravy!
0/0
15.4.2002 16:32

Tom .

Re: Re: Re: Tak tedy jinak:
Vždycky napazíš na nějakého TUPANA , který sí myslí , že může do všeho kafrat.
PS : Taky lítám a vím...
0/0
15.4.2002 18:48

Pavel2

Re: Tak tedy jinak:
Nic jsi z toho nedelej. Nekdo si hold mysli , ze pristat s letadlem je stejne jako zastavit auto.
0/0
15.4.2002 17:23

Radek

Re: Tak tedy jinak:
docela se zaujetim sitady procitam nazory o tom, co se u Busanu tomu cinkemu letadlu mohlo stat. nejsem ani pilot ani letecky expert, ale docela dost uz sem toho nalital a o tomhle pripadu shodou okolnosti neco vim paac sem zrovinka v koreji. gdybyste nekdy pristavali v Busanu vedeli byste ze to neni zadna prdel.. je to docela velke mesto a hned tam kde konci zacinaji docela vysoke kopce...ostatne bych to popsal jako typickou korejskou krajinu. Gdybyste byli vcera rano v busanu vedeli byste jak hnusne bylo. Hnusne ze by skoro psa nevyhnal, od more foukal hnusny studeny vitr, mlha byla, ze nebylo videtze zeme ani na posledni patra panelaku. nechcu tvrdit ze se za tehle podminek neda pristat, ale podle toho jak tady ukazovaly prepis rozhovoru z pilotni kabiny si uplne nemyslim ze by za to mohl ten stroj. v 11;16 se pilot poprve pokusil pristat, o dve minuty pozdeji hlasil silny narazovy vitr s tim ze viditelnost je zcela minimalni, o minutu pozdeji hlasil ze by chtel stroj zvednout a zkusit novy pokus, 11.23 je vezi zadan o presne urceni pozice a dalsiho planu... takle to prezentovala korejska televize. nemam duvod tomu neverit..ale muj selsky hloupy rozum mi rika jako ze tim hlavnim problemem asi fakt bylo blby pocasi a toze to asi ten cinan nezvladl..myslim, ze s tebou souhlasim
0/0
16.4.2002 4:42

Jiří Pomsta

Tak takhle ty kurvy komunistický nezničíme. Je vidět, že komunista je skutečně odolnej, když přežije pád letadla.
0/0
15.4.2002 14:44

Luki

Zadny pilot
Znam nekolik pilotu z CSA a jsou to fakt profici... Tehle se podle me jen za pilota vydava a placa nesmysly a jeste si mysli, jak je vzdelanej a odbornik. S timto teoretikem bych se taky bal sednout do letadla, ale skutecnym pilotum CSA verim a litat se nebojim!!!!
 
0/0
15.4.2002 13:56

of.

Re: Zadny pilot
Panove, je mi trosku smutno jak vsichni kdo v zivote nebyli v kokpitu letadla presne vedi, ze tam nejsou zadne cudliky, ze pristat - a kor za blbeho pocasi - je brnkacka a pilot ktery to nedokaze je mamlas a nejspis ani vubec neni pilot... Dokonce i Pan Nezavisly Zurnalista je prekvapeny... Skoda, ze u nas nemame nejake ZAVISLE zurnalisty, treba chlapiky co maj nalitano par tisic hodin a pak eventualne vedi o cem pisou. Dovest letadlo na pristani ve spatnem pocasi je VELKE umeni a SLOZITY postup, zejmna tam, kde jsou spatne nebo zadne pozemni navigacni postredky a slozity teren. Osadka pred pristanim nesedi a nekouka z okenka, ale fakt MAKA, a kdyz nevidi na zem a vi ze okolo jsou treba kopce, tak ma - a to si piste - stazene prdele. Nikdy nevite co se muze stat, chyby dela kazdy a na napravu rozhodnuti mate par vterin... Kouknete treba na http://www.volny.cz/satcocz/ch1.htm Ondrej Franek
0/0
15.4.2002 14:37

Pilot ČSA

Re: Re: Zadny pilot
Díky kolego! Jsi kolega žejo? Asi jo,protože tady všichni znalci mají jen kecy ale jsou to hrdinové,právě proto že zřejmě nikdy nevedli letoun plný lidí,museli sedět přikurtovaný k sedačce a NO SMOKING! A co ty, taky si myslíš že se za pilota vydávám? Klidně řekni pravdu já se štvát nebudu,i zde umím zachovat rozvahu a klid! Díky za zastání! CO-pilot Petr
0/0
15.4.2002 15:05

of.

Re: Re: Re: Zadny pilot
No - politak mam, ale asi bych se pilotem nenazyval :) Ale par priblizeni ve srackach uz jsem absolvoval a vim o cem to je. Jestli jsi pilot nebo ne jsem neresil - mas proste pravdu, ale ta pravda se nachazi na letistich a ve vzduchu,a ne v hospodach nebo v intelektualskych klubech. Muj hlavni obor je ale jinde - a i v nem mam radu zkusenosti s lidmi, kteri sice vubec nevedi "o cem to je", nemaji a neznaji odpovednost za lidske zivoty, ale s bohorovnou suverenitou pisou do novin jak to vsichni delame blbe... :)) Vubec nejsem proti diskuzi, ale kdo chce diskutovat, mel by znat aspon zakladni faktografii, jinak je to slepy a hluchy...
0/0
15.4.2002 15:38

Zak kluzaku

Re: Re: Re: Zadny pilot
Neda mi to a musim se pripojit do debaty. Cely zivot mam blizko k letani a nedavno jsem se konecne pustil do plneni sveho snu. Nejsem sice pilot CSA, jen zak kluzaku (vetronu) na Kladenskem letisti a to jeste ke vsemu chvili. A panove KRITIKOVE a "znalci". Nez dostanete 16ti metrovy kluzak s par tlacitky a budiky na zem vyjmenujete cca. 15 ukonu ktere musi byt presne provedeny, v presnem sletu v presne danou chvili, mate na to jednu ruku a MAXIMALNE chvilkovy pohled a to jen "JEDNIM" okem. Druhou rukou drzite za klacek a nohama slapete na pedaly. A treti by se vam hodila na neustalou praci s vyvazovanim a brzdicimi klapkami. A pausu si dat NEMUZETE! Ted si ve vasich predstavach (jestli vubec nejakou dokazete utvorit) vymente kluzak za boeing. O stovky vice tlacitek, a pristroju a jen o jednoho pilota vic. Desitky metru obrovska hromada zeleza a dratu a nekde v ni je skoro 200 lidi, za ktery mate zodpovednost a oni na vas plne spolehaj, spolehaj, ze porad vite co delate. Zde jsou tech ukonu od klesani az do dosednuti DESITKY, mozna STOVKA. A i v pozici cestujiciho se mi pri pohlednu na obri kridlo (na pul "rozlozene" pro zvyseni vztlaku) svira prdel jak rekl ondrej, jen nehybne pozorujici kmitajici brzdici klapky jak posadka upravuje rozpocet aby sedla tram kam MA!! A pritom stihala mackat ty hordy tech tlacitek, ktere tam podle mnohych "odborniku" nejsou. Takze panove "opravdovi znalci" a profici....hluboce se vam klanim a stojim za vami. S pozdravem Honza Stindl
P.S. Pane Nezavisly Novinari berte prosim na vedomi, ze toto neni oficialni stanovisko Aeroklubu Kladno, jak byste si mozna mohl cybne myslet, stejne tak jako prohlaseni pilota CSA neni oficialnim stanoviskoem CSA a.s.
0/0
15.4.2002 20:21

Pilot ČSA

Re: Re: Re: Re: Zadny pilot
No Honzo, musím tě uklidnit, těch úkonů jsou naštěstí JEN desítky, i tak je to makačka na bedýnku a to nemluvím o tom, že půlku věcí ti ohlídaj "pípátka" a displej,stejně se musíš spoléhat především sám na sebe! A jsi dobrej, já před lety s kluzákem skončil v řece a to už jsem měl piloťák!!! (tohle čistě pro odborníky,rejpálkové zapomínaj na extrémy ve vzduchu)! :-) To se lehce říká když (pokud rýpálkové seděli v letadle a ne na nočníku) jim letušky přinesou jídlo a oni čtou na sedačkách svoje kraviny zatímco my musíme hlídat aby doletěli za svou láskou (nebo za mořem apod.) je to sice idealizace letu,ale opravdu ani letušky nemají čas chodit za pilotama a nechávat se "oblažovat",to je vidět že rýpálkové nelétají,tedy nemůžou znát,že letušky se nezastavěj! Jedna z nich sice pravidelně jde do kokpitu, ale to jen aby nám donesla "Junior pasy" které podepisujeme na památku "juniorům"! Takže,vážení cestující rýpálkové,hadříky na hlavy a připoutat své emoce! :-)
0/0
15.4.2002 21:59

Zak kluzaku

Re: Re: Re: Re: Re: Zadny pilot
No rikal jsi ze si lital na ULL....tam jsem skoncil teorii....plachtaky maj zkratka neco do sebe....mam pocit, ze je to nejlepsi zacatek kariery pilota, clovek pri tom litani bez motoru lecos pochyti. Myslim, ze uz nemam zapotrebi hadat se s temito vseumely....takze ti preju blue skies a just false TCAS and GPWS warnings.
0/0
15.4.2002 22:22

Pilot ČSA

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zadny pilot
No,tam jsem začínal v 16. letech, ten kluzák jsem si dohodl jen tak od boku a tehdy jsem si myslel- (právě kvůli průkazu) vím,znám a pak jsem polykal andělíčky a letadlo lovil po kouskách z řeky! :-)) Ty se snaž, žádné spins or stalls, only fly and fly a třeba se u ČSA někdy potkáme. Doporučím Ti,pokud máš chuť,zajet si na školení do Seattlu nebo do Toulousse,já byl ve 21 letech v Seattlu u Boeingu a hodně mi to pomohlo! No a potom jsem přesídlil na Floridu,kde jsem dělal pilotní školu a zbytek je jasný,v USA výcvik vyjde levněji než u nás a člověk aspoň přijde mezi lidi,seznámí se s budoucími piloty téměř z celého světa a je to taková "cesta na zkušenou",zdá se to daleko ale bylo to tam fakt super,lepší než tábory pod Bezdězem! :-) Je to skvělý pocit,tam letět jako zelenáč a zpátky plně připraven řídit velké železné ptáky! :-) (Mimochodem jsem vyučený letecký mechanik s nástavbou),to se taky hodí! I wish you a pleasant flyes! Bye airman!
0/0
15.4.2002 23:45

Pavel2

Re: Zadny pilot
Hele skutecnyho pilota jsi nevidel ani na obrazku. Vsichni ti reknou to co tenhle. Hacnout si s takovou kravou neni problem ?? Za pekneho pocasi ne. Vis co delaj ti tvoji profici, pristavaj tam kde je pekne pocasi . A vis proc ? Protoze vedi vsechno to , co tady ten pilot napsal. Pristroje jsou jen pristroje a lidi jen lidi.
0/0
15.4.2002 17:33

Znalec

?????
Mnoho tlačítek, čudlíků, přepínačů? Kristepane kdo dnes řídí letadla v ČSA? Nesmíte si všímat letušek, který máme fakt pěkný. Doufám, že s tím pseudopilotem z ČSA co psal ten příspěvek nikdy nepoletím.
0/0
15.4.2002 13:48

Tomas Holak

Re pilot ČSA
Vazeny pane pilote,
jsem nezavislym novinarem a prekvapuje me vase reakce. Chapu to tak, ze piloti maji tolik prace pri pristani, ze se neco podobneho muze kdykoli a komukoli stat??? Vas komentar pouziji pro nektery z pripravovanych clanku na toto tema... Predpokladam, ze se jedna o stanovisko CSA, pokud jste podepsany jako pilot CSA.
 
0/0
15.4.2002 13:12

majkl

Re: Re pilot ČSA
vazeny pane novinari, myslite si, ze piloti pri pristavani nemaji nic jineho na praci nez kourit doutniky a osahavat letusky? a ta posledni veta ve vasem prispevku je fakt bonbonek, to se musi nechat! ja jsem obcanem CR a proto muzete vzit ten tento muj nazor jako stanovisko ceske republiky!! ale piste si co chcete, mozna vam to lidi sezerou.
0/0
15.4.2002 15:35

Pavel2

Re: Re pilot ČSA
No pokud jste opravdu novinar , pak veskere vyroky vecne ozraleho Zemana jsou relevant. A rekl bych , ze jste nezmestnany novinar, ktere noviny by zamestnali takoveho blbce. Toto je oficialni stanoviko Runcajze a celeho lesa Raholce. Muzete me citovat v nekterem z vasich clanku v casopisech Bohnicky raj.......
0/0
15.4.2002 17:10

Pavel

Re: Re: Re pilot ČSA
Tak to je drsny Kdo je to ten Tomas Holak? Doufam, ze pise lip nez tak, jak to predvedl v tomto komentari. A ta jeho posledni veta - nema iDnes nejakyho Oscara o nejvetsi ko**tinu na webu? Oficialni stanovisko CSA. Wow
0/0
16.4.2002 18:31

Pilot ČSA

Vysvětlivky:
Zdravím všechny reagující a rád bych uvedl doplňující info ohledně letounů, konkrétně Boeingů. Takže, Boeingy typu 757/767 mj.vznikaly téměř vedle sebe a oba typy dostaly ihned po zahájení výroby několikrát jištěné systémy laserových gyroskopů a pokročilou avioniku,která umožňuje let i bez vidu (za mlhy apod.) Tato avionika byla před časem nahrazena ještě vyspělejším systémem Smithovy avioniky s displeji z tekutých krystalů, toto dostaly i boeingy 737--600-700-800 a dovybavují se jimi dodatečně typy 300-400-500 (já lítám s "budíkovým" 737-500). Kromě těchto displejů mají ještě "budíkový rezervní gyroskop a další měřáky,které jsou nutné i v případě selhání "mozkovny pana Smithe". Při této havárii je téměř vyloučena chyba stroje,spíš se jednalo o selhání lidského faktoru v důsledku sledování jiných parametrů (např.) neočekávané turbulence-při přistání nic neobvyklého. Zdá se to velmi nesmyslné,vždyť jsou tam dva piloti! ...Jenže,zkuste si navést letadlo na přistání a ještě v mlze, větru atd. I za dobré "weather condition" je to složitý úkon, při kterém jeden přepíná mnoho tlačítek,druhý reguluje výkon, první-podvozek,druhý-klapky,první-sleduje výšku a polohu,druhý-drží klacek a šlape směrovku a pokud se jim do toho nabourá mlha a jiné věci tak... Sami jsme viděli jak to končí,když nemají štěstí! Ovšem, chyby stroje není úplně vyloučena (směrovka,výškovky,přistávačky),ale měřáky to určitě nebyly!
0/0
15.4.2002 12:38

Samolet Samoletovic

AN 70
Mimo jine jsem se docetl, ze Ceska vlada chce od Rusu koupit AN 70 v ramci deblokace ruskeho dluhu. Nic ve zlem, mila redakce a ctenari, ale precetl si nekdo zodpovedny tohle?
Budem prvnimi zakazniky na dany typ, coz je pri vsi ucte k nasi strane a vlade pekna kravina. Nedivim se, ze nacelnik GS Sedivy rval jako tur v Dnes pred par dny
 
0/0
15.4.2002 10:25

Michal

Re: AN 70
to mas naprostou pravdu, prece nemuzeme koupit zadne letadlo,ktere kdy melo jakoukoliv havarku...
0/0
15.4.2002 10:55

Samolet Samoletovic

Re: Re: AN 70
Sorry, ale ponekud nechapes
1) AN 70 je moc hezke ero, inzenyrska lahudka, konstrukce je sofistikovana, je tam spoust krasnych fint
2) byly vyrobeny dva kusy AN 70, jedn spadl po kolizi pri fotografovani, coz je proste smula a s typem to nema co delat.Druhy spadl po vysazeni motoru 2 ze 4 motoru, oficialni zpravu jsem nenasel a zrejme jeste neni
3) Ruska armada stroj zatim nezkousela, coz je trochu divne a pro men indikujici nehotovost eroplanu
4) Kupovat prvni era ze serie je velka nezodpovednost, budou to vice letajici laboratore po dobu alespon prvniho roku.
0/0
15.4.2002 11:01

Samolet Samoletovic

Re: Re: AN 70
Jeste je tady clanek s nazorem genSediveho:
Podle mne se nevi co se chce, navic AN 70 nema civilni certifikaci, takze jej CSA provozovat nemohou. Nevim, asi jako obvykle v armade nevi prava ruka, co dela leva
0/0
15.4.2002 11:43

Samolet Samoletovic

Crash Record
Podle typu letounu najdete www.planecrashinfo.com nebo aviation-safety.net. Jako kazda statistika i ony lzou. Bezpecnost se totiz musi vztahovat ne k poctu vyrobenych kusu, ale k poctu naletanych hodin na typu. Paradoxne tak safety records typu TU vychazi lepe nez u Boeingu, protoze naletaji mnohem mene hodin. Zapadni letadlo naleta bezne 200 hodin mesicne i vice, ruska naletaji zhruba 50
0/0
15.4.2002 10:20

Pitzmokh

American Airlines
proboha proc pouzivate jako ilustracni snimek B767 zrovna AA? To nesly vyretusovat alespon znaky na ocasnim kridle nebo ztmavit ta vyrazna stribrna barva trupu. Pri vedomi souvislosti to neni moc stastne. Stejny letadla ma treba Malev ci LOT, kdyzuztak. Jo. Halt je lehky chytat na svestkach politiky nebo Romana Skamene...
0/0
15.4.2002 10:09

Honza

Re: American Airlines
Tohle je obvykly nesvar zpravodajstvi na Inetu. Nedavno jsem na ctk.ceskenoviny.cz nasel u clanku o padu ruskeho vrtulniku fotografii Apache AH-64. Kdyby tam aspon dali poznamku, ze je to ilustracni obr.
Honza
0/0
15.4.2002 10:32

Lapin

U nehod Il a Tu jde obvykle též o chybu posádky, heč
0/0
15.4.2002 9:47

Vasil Samoletovic

co pada nejvice ?
A pak ze padaji jenom Iljusini a Tupy Lvove.
0/0
15.4.2002 9:04

kakalo

Re: co pada nejvice ?
Tady se ale nezdá, že by šlo o technickou závadu, heč.
0/0
15.4.2002 9:39

killerbean

Re: Re: co pada nejvice ?
Zde mohlo jít o technickou závadu. Posádky moderních dopravních letadel jsou  dnes odkázány ve většině případů na palubní počítače. Za špatného počasí ani jinou možnost nemají. Stačí malá chyba nějakého přístroje (nejspíše ale stejně zkombinovaná s lidským faktorem) a je to hned.
Mne by spíš zajímalo, jestli je to opravdu první letadlo, ketré jim spadlo, nebo jen první o kterém se to ví :).
0/0
15.4.2002 10:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.