Diskuze

USA: nás se mezinárodní soud netýká

Mezinárodní trestní tribunál odsouhlasilo mezinárodní společenství jen před pár týdny, ale už dostal první ránu. Jedna z nejmocnějších zemí světa s ním nechce nic mít, i když ho podpisem podpořila. USA odmítly všechny závazky souvisejících s tribunálem, který má soudit válečné zločiny, genocidu a zločiny proti lidskosti. Jeho založení podpořilo 66 zemí světa. Tribunál má začít pracovat v roce 2003.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

ppp

9. 5. 2002 14:56
Zbytek sveta by se mel sjednotit a vytvoriit poradnou protivahu USA. Drive, nez USA zacne bombardovat celou planetu.
0 0
možnosti

janny

7. 5. 2002 19:45
vlastni nazor
.. kdyz uz chat tak fajnovej a bez urazek.. na nazor ma kazdej narok at je jakej chce. Kdyz se nelibi tak se da napsat :nesouhlasim, nemyslim si, nejsem toho nazoru, myslim, ze se mylis, ,, atd.. pokud se radime mezi rozumny lidi tak bychom meli psat s urcitym stylem a ne se chovat jako ti o kterych casto piseme, diskutujeme.../teroristi atd../ .. ja souhlasim s nazory Shodam a Honzy... .. bohuzel za vsim hledej penize.. jinaci uz to nebude.. jak muzete prinutit stat mocny jmena USA aby opoustel od slibnych ekonomickych aktivit kdekoliv na Svete a kdo se vubec opovazuje soudit je same, kdyz oni jsou cetniky Sveta ??!! Na Svete neni rovnovaha a nikdy nebude, pouze se o to snazime, clovek nedospel do stadia, kdy bude schopen pochopit vyssi principy a zapomenout na to nej nej nej... Mocnosti se budou snazit vzdy si utvaret politiku pro sebe a byt neco jinaciho nez ostatni.
0 0
možnosti

lolek

7. 5. 2002 18:52
alsdfj
takovy tribunal je nesmysl. osn jako organizace funguje velmi spatne. velka vetsina akci organizovanych osn zkrachovala.
0 0
možnosti

navsteva

7. 5. 2002 18:23
Soudit
Na takovýto tribunál USA asi nikdy nepřistoupí a podle mne ani nemohou. Kdo jim zaručí, že se tam nebudou přetřásat historické události se snahou alespoň co nejvíce pošpinit USA. A že takové tendence tu jsou je jasné skoro každému, atomové bomby na konci 2. světové války, nasazení vojáků USA v Korei, i když pod vlajkou OSN, Vietnam, Kuba, Panama, Kuvait, Jugoslávie, Afgánistán... Ve všech případech bylo vždycky slyšet protesty a to hlavně z těch levicových, komunisticých zemí (bývalý Východní blok úplně proti všemu).
0 0
možnosti

Petr Kubáň

7. 5. 2002 17:26
Durban?
Co to bylo ten případ Durban? Mohl by mi to někdo osvětlit? Dík
0 0
možnosti

Jan Jonáš

7. 5. 2002 14:43
Odstoupení od smlouvy je jeden z důsledků situace na Středním Východě
USA si nemohou svazovat ruce v současném boji s terorem. Ke změně jejich postoje je donutila situace kolem Izraele. Jejich rozhodnutí má svoji logiku - dokud bude každá mezinárodní instituce zneužívána k jiným účelům než ke kterým byla zřízena, pak se není čemu divit (viz případ Durban). 
0 0
možnosti

Cumi

7. 5. 2002 15:20
Re: Odstoupení od smlouvy je jeden z důsledků situace na Středním Východě
No koukám že jsou stále mezi námi lidé, kteří žijí v představách, že tyto instituce prosazovaly protiamerické zájmy. Nejedete v LSD ?
0 0
možnosti

Zdenek

7. 5. 2002 14:30
národní zájmy
Proč se všichni diví, že USA hájí jen a jen svoje zájmy. Kdyby nebyl kousek od Afghanistánu zlatý důl s ropou, nikdo by se o něj nezajímal. Stejně to je s Kuvajtem a dalšími zeměmi.  V podstatě je politika USA sobecká a krátkozraká. Považuji za chybu, že EU není a nemůže se stát protipólem USA pro svou vnitřní roztříštěnost (V. Británie hraje za USA a Francie se s Německem nedomluví, Itálie je mimo).  Vzhledem k izolacionismu Číny se podle mého znovu stane protipólem USA Rusko, jenže to bude za 20- 50 let.
0 0
možnosti

MS

7. 5. 2002 15:25
Re: národní zájmy
Poopravil bych pár omylů:
1. zlatý důl není ropa, ale zbraně a drogy - jedno se kupuje za druhé, samozřejmě načerno, tedy s extrémními zisky
2. Evropa se domluví, jen USA nechtějí či neumějí její sílu pochopit
3. jestli někdo bude v nejbližší době schopen "umravnit" USA, tak je to Čína - ta se neizoluje, jen nekecá jiným zemím do otázek, které se jí přímo nedotýkají
4. Rusko není tak slabé, jak se někteří domnívají, navíc se ho stále v USA bojí víc než samotného Satana
0 0
možnosti

Mirek

7. 5. 2002 14:12
Jen jedna veta
Konec Sveta.
0 0
možnosti

Honza

7. 5. 2002 14:10
ICC
Fascinuje mne, kolik lidi tady nesetri nejvulgarnejsimi vyrazy a pritom o problematice ICC evidentne nic nevi!!!! (viz napr. Chose, Bohous, Jan).
1) ICC nema v zadnem pripade soudit retroaktivne, tj. ty pripady, ktere se staly drive nez vznikl. Stejne je to ve vnitrostatnim pravu. Takze zadny Vietnam, indianske valky, tricetiletou valku ani vypleneni Rima barbary tam nikdo probirat nebude.
2) Na zaklade namitek nekterych racionalnejsich zemi, hlidajicich si svoji suverenitu, bylo rozhodnuto, ze ICC bude soudit pouze ty pripady, ktere z nejakych duvodu nemuze vyresit soudnictvi statu, ktereho se dany pripad tyka. Tyka se to predevsim tzv. zhroucenych zemi (Somalsko, drive Afghanistan) kde nefunguji statni struktury a soudnictvi. Presne vylozeni tohoto ustanoveni je ale sporne.
3) ICC je dalsim produktem nevylecitelneho wilsonovskeho idealismu, ktery nechape, ze mezinarodni vztahy maji jiny charakter nez vnitrostatni. Tito idealiste stale znovu prichazeji s ruznymi mezinarodnimi institucemi, ktere maji "zabezpecit mir", "zajistit blahobyt" atd., ale ktere jsou nevyhnutelne NEFUNKCNI a PRIMO SKODLIVE. Znamym pripadem je katastrofalni pusobeni mezivalecne Spolecnosti narodu a soucasne temer stejne katastrofalni pusobeni OSN.
4) Po zrizeni ICC budeme mit dalsi nepotrebnou instituci, ktera ze samotne podstaty mezinarodniho systemu, zalozeneho na nezavislych statech, nemuze fungovat. Jak dostat Saddama a Mugabeho (odpurci USA necht si klidne dosadi Bushe nebo Albrightovou) pred ICC? Jedine tim, ze nejaka koalice statu OBSADI Irak, Zimbabwe nebo USA a zminene politiky nasilim prepravi do Haagu.
Z toho vyplyva, ze aby ICC vubec mohl pracovat, musi mit nejake zeme (predevsim velmoci) POLITICKY ZAJEM na valce proti Iraku, Zimbabwe a USA a musi ji OBHAJIT pred svymi obcany jako potrebnou pro ochranu jejich zajmu. Cili veskera iluze spravedlnosti se ztraci a vysledek ICC by opet zavisel pouze na mocenskych zajmech.
Zeme, ktere neni potreba dobyvat, protoze provinily rezim byl svrzen (Jugoslavie), si mohou viniky soudit samy a nepotrebuji k tomu mezinarodni tribunaly.
5) Zapadni idealisticti obhajci ICC pod sebou opet rezaji vetev, protoze stejne jako v pripade OSN budou ICC zneuzivat rozvojove zeme (kterych je velka vetsina) proti Zapadu a jeho zajmum.
6) Doufam, ze cesti politici tento mezinarodnepoliticky zmetek odmitnou ratifikovat.
0 0
možnosti

Marek

7. 5. 2002 14:55
Re: ICC
Ono by se totiz mohlo stat, ze casem by nekdo v USA prisel na to, ze 11.9. neslo o "teroristicky" utok , a kdyz, tak ho naplanovala a provedla FBI spolecne s CIA na zadost vlady. To uz by byl ovsem opravdovy teror pachany na vlastnich obcanech! Co myslite, neni toto ten pravy duvod odmitnuti podespat?!! Jen se bojim, ze pravda by v tomto pripade byla pro americany signalem k opravdove revoluci na americke pude!A jejich vlada si je toho plne vedoma!!
0 0
možnosti

MS

7. 5. 2002 14:06
Co je povoleno koňovi
Americká vláda stále zřetelněji dává najevo, že bude rozhodovat o tom, co kdo smí a nesmí, ale přitom nesnese ani nejmenší náznak toho, že by se podobně postupovalo vůči ní. USA smí všechno co je ku prospěchu USA, ostatní nesmí nic, co by mohlo zájem USA nějak ohrozit. Nejvyšší čas, aby i v této kauze jim naši čelní představitelé vlezli do p..... Nejsem proti američanům, mám mezi nimi řadu přátel, ale jsem proti dvojímu metru.
0 0
možnosti