Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlaky mezi Olomoucí a Prahou už jezdí

Pracovníkům Českých drah se v úterý v noci, několik hodin po tragické nehodě, podařilo částečně obnovit provoz na trati mezi Olomoucí a Prahou. Jak iDNES potvrdili železničáři z Červenky na Olomoucku, vlaky zatím jezdí po jedné koleji. "Soupravy smí projíždět nejvýše třicetikilometrovou rychlostí. Nabírají zpoždění do deseti minut," řekl Pavel Tesař z tiskového odboru Českých drah.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E s o 363

Pro fíru Páju
Psal jsem ti na tvůj (mail?) rovenskyp, asi ti to nedorazilo! Můj email je honza.industrie@email.cz Proč Honza když jsem Martin to vysvětlím později ale teď už na tuhle zprávu nikdo nechodí takže asi těžko to objevíš! :-( Já myslel že když napíšu na ten mail bude to jistější! Tak se kdyžtak ozvi. Martin
0/0
14.4.2002 21:51

Pavel

xxx
Tak ono nezalezi na tom, jestli clovek zna treba ohmuv zakon, ten je sice dulezitej, ale kdyz se neco na masine posere, tak je to stejne jedno.....a ono pribrat neco....at je to v metru nebo vlaku je nemile a malo kdo se s tim umi hned vyrovnat a nekdo se s tim nevyrovna a treba i prestane delat toto povolani.......a na masine je jedno, jestli ma takove cislo nebo makove, ale je fakt ze persani a esa jsou pekne pomotane :-)
To se musim tady Esa363 zastat :-)
0/0
11.4.2002 22:56

Krtek B

Klídek-Frýdek hoši!
1. Nepřicházím ani tak z oboru strojvedoucí,ikdyž svým způsobem jsem,řídím metro(Praha)a občas se taky něco semele (člověk do kolejiště těsně před vlakem),my lidem říkáme /Kaštany/ právě kvůli tomuhle! :-D Ale není to dobrý pohled když je vidět,že už nejde zastavit! (jednou se mi to stalo-sebevrah)dovedu si představit jak se cítí strojvedoucí rychlíku,řidiči si snad začnou dávat větší pozor a věřit zabezp.syst. na tratích! 2. Rád bych se zastal svého bývalého kolegy Martina, který nedávno přešel k ČD a nyní zde vystupuje jako ESO 363,bylo mi jasné že je to on a je, poznám jeho styl i to že když už opravdu nemůže, vybuchne ale to je v pořádku! Já jen že pár z vás ho kvůli jeho chybě úplně odsoudilo a zavrhlo! Není to dobře,nastoupil na metro jako 21 letý a za 2 roky co u nás byl se z něj stal jeden z nejlepších strojvedoucích který dokonale uměl šetřit jak energii tak brzdy a celé vozy,jezdit plynule a rychle a na metru zná každičký drátek a šroubek,jenže chtěl k ČD a to se mu splnilo a zase jezdí skvěle, řídí sám necelé 2 týdny a dělá pokroky! To že napsal o tom napětí pár chyb se dá v jeho situaci tolerovat,nemůže se soustředit na nic když se mu před měsícem zabila přítelkyně v autě,chtěli se brát a mít rodinu a on i přes tohle všechno dokázal jít za svým cílem a ani nepožádal o zdravotní volno ač ho to velice silně sebralo,radši napsal že je nový protože by se na něj snesly další nadávky,je sice nový ale vlaky zná dokonale! Nikomu nepsal pro srandu, chtěl přidat článek do diskuze,bohužel se mu to vymklo z ruky! A co se týká značení lokomotiv,tak Martin si ty nové skutečně plete,ale zato zná všechny stroje z dřívejších let,konstrukce parních strojů a kotlů /vysvětloval to mému synovi při každé návštěvě a kluk zná teď mašiny a je šťastný/ a opět do posledního šroubku zná legendární 275.0 ing.Vojtěcha Kryšpína-je to jeho nejoblíbenější starý stroj! Není dobré soudit člověka a vysmívat se mu typu /aspoň nás pobavíš/ nebo tak nějak to bylo! Až se vzpamatuje,všechno bude zase v pořádku,znám ho až moc dobře! Díky za chápání a nazdar šelmy,co jen rádi napadají naprosto zlomeného člověka.
0/0
11.4.2002 15:18

E s o 363

Re: Klídek-Frýdek hoši!
Díky kámo, já jim to říct nemohl, připadlo mi to blbý a stejně by mi nikdo nevěřil! Kolega Pája teď napíše ať nekecáme že vím h....! Mně to je fuk,nemám chuť se zabývat rejpálkama! Měl jsi pravdu,vlaky mi pomůžou vyrovnat se se vším. P.S. Pro ostatní: byla to 163/162 (E) přirozeně na ss. (já jezdím s ES)
0/0
11.4.2002 22:09

Pája

Strojvedoucí mají čas být připojeni
1, Proč by nemohli být připojeni k internetu? Jsou to lidé, kteří mají také volno. Vůbec nechápu, jak můžeš takhle uvažovat 2, Strojvedoucí a ostatní zaměstnanci jsou úplně normální lidé, co sledují dění kolem sebe, sledeují hokej, fotbal, rádi zajdou na pivko a některý i na špeka(samozřejmě mimo pracovní dobu-aby mě hmed tady nikdo nenapad, že vlaky jezdí s vyhulenými a ožralými fíry), já zas nesnáším lidi, co odsuzují někoho koho zajímaj vlaky...samozřejmě pokud o tom pořád mluví..tak je to opravdu idiot... ty lidi co jsi jmenoval...to je spíš když byli mladší a nevyrovnaní, s 99 % strojvedoucích se dá normálně mluvit o čemkoliv, naopak jejich IQ bývá leckdy vysoké. Na strojvedoucí je velice pečlivý výběr, nesmíš mít mikrospánek, musíš mít dobrý oči, musíš udělat psychotesty - kvůli těmhle věcem zhruba 5% lidí nakonec svou vysněnou práci dělat nemůže:-( P.S. Ohleduplností a předvídavostí se opravdu dá zabránit mnoha nehodám, ale někdy se může najít situace, kdy nemáš žádnou šanci. Že jsem namyšlený idiot? upřímně idiot určitě nejsem:-) IQ mám snad nad těch 20 (možná), namyšlený můžu vypadat, protože vždy říkám věci jak si myslím....podle ostatních lidí jsem poměrně vážený člověk, ale Tvůj názor Ti neberu.
0/0
10.4.2002 20:37

E s o 363

Re: Strojvedoucí mají čas být připojeni
Nojo nojo aby nám pan Vážený strojvedoucí nepraskl! Všichni vědí že seš dobrej tak proč to tady ještě víc rozmazáváš a jestli nesnášíš lidi jako viz. tvůj dávný příspěvek níže, tak ty jsi stejný prevít!!! Ale zase v diskusi, rád se svezeš po klukovi, kterej sotva vyleze na mašinu a aby řeč nestála napíše (pardóón pane) do diskuse a O M Y L E M poplete pár blbostí jako je 3,5 nebo 25 a už je průser až napůdu, místo abys reprezentoval aspoň ty jako "zkušený mašinfíra" tak mně tady zrubeš jen abyses dostal dopředu, na mašině ti to zřejmě nestačí! I já ti řeknu totéž, nedostatek sebedůvěry: nespokojenost v sexu a práci!!! Vždyť i tebe musel člověk s alias Standa L. opravovat! Buď tak hodný a svez se radši po kolejích ne po mně a nezapomeň na mrtvýho muže! každej udělá chybu a já ti prorokuju: TY JI UDĚLÁŠ NA TRATI a já doufám že se s tebou neminu jako protivlak protože si užijete!!! Fakt, kdo teorizuje, má to dobrý i v praxi, začínal jsem na metru tak se kroť,zas tak blbej nejsem! P.S. Ten kdo tady jmenoval že jsi namyšlený nebo co, měl naprostou pravdu, ten kdo mě označil jako "chybujícího, má taky pravdu, pár chyb jsem tu nadělal a přiznávámto s tím, že rychle oživím své vědomosti a doufám že ty zase oživíš své sebevědomí abysis ho navylejval do mně, to si ho radši vylej na kontroler ale bcha, je pod proudem ty náfuko! nepraskni fíro! Máš přivolávačku tak odbrzdi a rejpni si, mě to nerozhodí! Čekám... Písk...vrrrrrr.....hmmmmmmm......ííííííí,mmmmmmmmmm...td,td td....td a bacha Červená!!! Skříííííííp,sakra... !!!! :-))))
0/0
10.4.2002 21:49

Pája

Re: Re: Strojvedoucí mají čas být připojeni
1, Já jsem Ti vůbec nenadával kvůli nějake systémům, prosím, rozlišuj jména. 2, Nikdy jsem netvrdil, že jseš špatný fíra, to bych si nemohl dovolit, když jsem Tě neviděl jet. 3, Nevidím důvod, proč bych si měl tady zvyšovat sebevědomí, jen jsem sprostě reagoval na příspěvky, které mě vytočily a nevylučuju, že to neudělám znova. 4, Mám přivolávačku....:-( jsem smutný a teď i pomalejší, rozjíždím se tedy pomalu a jedu 25 a myslím na to, jak Tě někdy potkám na mašině a týhle diskuzi se budem smát....ty mi budeš říkat, jak jsem namyšlenej a já Tobě že neumíš systémy a oba se děsně pobavíme nad tím, jak jsme tenkrát nesmyslně vybouchli. 5, CHYBU časem určitě UDĚLÁM, tak se buďto modlete, ať mě pak sundaj z mašiny nebo ať je to malá chyba a nic se nestane. 6, Můžeš se těšit, až něco prolítnu, třeba nastoupíš místo mě a já budu v kriminálu mít radost z toho, že jsem někomu koho to baví předal svoje místo 7, nevím proč bych do Tebe měl rejpat, z toho tvýho příspěvku je mi smutno 8, pro ostaní: ten vlak přes Malešice byl EC 74
0/0
11.4.2002 22:11

E s o 363

Re: Re: Re: Strojvedoucí mají čas být připojeni
Hm, vidím že to s Tebou nebude zas tak nejhorší, když si přečteš příspěvek mého bývalého kolegy z metra výše, skutečně se mi teď stala ošklivá věc a já sotva vím že jsem ještě člověk. Jen když vylezu do Esa je to mnohem lepší a když slyším neúnavně pracovat motory,které musí táhnout větší břemeno než já :-) říkám si- to zvládnu, ale když mi skončí šichta a opustím nádraží vrátí se to! Nehodlám se vzdát,tolika lidem už se něco podobného stalo a taky to nevzdali, jen jsem a ještě nějakou dobu budu trochu více zmatený ale do práce to naštěstí neleze,to by nebylo nejlepší! Jedinou mojí přítelkyní je tedy zatím pouze moje ESinka,která je sice z plechu ale duši taky má! Promiň že jsem po tobě tak vyjel kolego,ale vážně jsem teď v krizi a když mám být "hlava Budějičáku" tak se musím snažit dát to co nejdřív do normálu! Buď klidný, když si dáš pozor, žádná nehoda nehrozí, jen tank dokáže zastavit vlak kdyby náhodou vjel na přejezd! Tech.problémy už nejsou tak závažné jako před lety,kdy na té samé trati u Uhříněvse vykolejil panťák,rozsekal se a byli i mrtví,dodnes se tam válí zbytky té soupravy,dnes už těžko spatřitelné z rozjetého vlaku,myslím že údržba je teď na dobré úrovni, někdo tady napsal že u DKV Praha je možné vše,ale oni dodržují stejné normy jako všichni ostatní (všechno na to ukazuje)! Zatím si užívej se svou lokoškou a kdybys chtěl reagovat tak mi napiš, jaká to je,jsem zvědavý čím jezdí můj diskusně agilní kolega! :-)
0/0
12.4.2002 0:22

Pája

teorie
Snad vše se dá překonat, s kamarádem jsme diskutovali o nehodách na přejezdu či na překážce na trati, dospěli jsme k závěru, že od doby spatření toho ošklivého na trati do úniku do strojovny uplynou cca 3 vteřiny, první vteřina se spotřebuje na reakci, v 2. se vyhodí HV a dá se rychlobrzda, na konci 3. už je člověk za dveřma. Viděl už mnoho mašin, ale přes stanoviště se prý zatím nic neprobouralo. Jezdil jsem třeba se 162 033:-( P.S. Den před nehodou se na ní dělalo 3 hodiny v depu:-( Jestli chceš diskutovat o mašinách, napiš mail, a já ti napíšu.
0/0
13.4.2002 19:44

Mario

Strojvedoucí mají čas být připojeni k Internetu???
Tak by mne opravdu zajímalo, kolik OPRAVDOVÝCH  strojvedoucích ČD má čas, vůbec možnost se připojit k Internetu a tlachat (třeba zrovna tady na iDnes) na něm o nesmyslech místo toho, aby se raději svědomitě věnovali svoji zodpovědné práci
Nehoda se již stala. Strojvedoucí nehodového IC Košičanu je v tom nevině. Upřimnou soustrast rodině zesnulého řidiče kamionu. Zdar práci dělníků na rychlém obnovení provozu v tomto úseku trati. Řidiči bděte a buďte uvědomělí v každé chvíli na silnicích, nejen před vjezdem na železniční přejezd.
0/0
10.4.2002 16:36

E s o 363

Re: Strojvedoucí mají čas být připojeni k Internetu???
Budeš se divit ale čas mám nejen já ale i ten "dobrý strojvedoucí" trochu níže, je služebně starší a jen člověk omylem zamění 3,5 za 3 kV stř. je to průser a on se do tebe naváží a prudí tě při každém tvém novém příspěvku! Aspoň vidíš jak jsme svědomití, navzájem jsme ohleduplní, slušní...
0/0
10.4.2002 19:12

Joker

Proč nejezdím vlakem...
Když si tak přečtu názory předchozích diskutujících, je mi nad slunce jasné, proč nesnáším jakoukoliv formu hromadné dopravy. (MHD, vlaky atp...) Pokud si člověk uvědomí, že tyto soupravy řídí lidé, o jejichž IQ, vyjadřování a odborném rozhledu vypovídají předchozí komentáře, není to příjemná představa. Měl jsem kamaráda, který jeden čas pracoval jako řidič tramvaje a u vyprávění jeho historek mě vždycky naskakovala husí kůže. Proto raději chodím pěšky, jedu na kole, či autem, ale vždy řídím já a ne nějaký člověk o kterém nic nevím...
0/0
10.4.2002 13:27

Otto

Re: Proč nejezdím vlakem...
Moje slova,vidim, ze nejsem sam....
0/0
10.4.2002 13:36

Standa L.

Re: Proč nejezdím vlakem...
Viděl jste někdy statistiky nehodovosti pro různé druhy dopravy? Počet usmrcených v automobilech ročně nějakých cca 1600 osob, na železnici (myslím cestující) vetšinou 0, pokud se stane nějaká opravdu závažná nehoda tak pár ročně. Autobusová doprava je na tom o něco hůře ale taky se to pohybuje max. v desítkách. Prostě exituje na železnici zabezpečovací zařízení ve stanicích, na trati a na mašině vlakový zabezpečovač, které nám výpravčí a strojvedoucí hlídají aby se nám to nesrazilo. :-) Takže v otázce bezpečnosti bych trochu přibrzdil v názorech. PS: účastníci této diskuze nejsou reprezentativní vzorek pro posuzování zaměstnanců ČD. ČSAD nebo MHD
0/0
10.4.2002 14:26

Joker

Re: Re: Proč nejezdím vlakem...
Jasně, statistika je jedna věc, ale vykládejte lidem např 11.září 2002, že letecká doprava je statisticky nejbezpečnější na světě... A navíc, pokud řídím, nebo i se jen účastním silničního provozu jako chodec, tak se vždy snažím myslet i za ostatní a už se mi to několikráte vyplatilo, když jsem zabránil dopravní nehodě, do které by mě dostal bezohledný nebo nepozorný - předpisů a vyhlášky neznalý řidič. Navíc, hromadná doprava nikdy nemůže soutěžit s individuální dopravou a ne kvůli nepohodlí/pohodlí ale kvůli pocitu osobní nezávislosti při individuální dopravě, která patří do oblasti duševního pohodlí. To je ovšem na delší psychologickou diskusi, na kterou tu není ani místo, ani čas...
0/0
10.4.2002 14:52

Standa L.

Re: Re: Re: Proč nejezdím vlakem...
S tou poslední větou souhlas, můj příspěvek se týkal pouze bezpečnosti. :-)
0/0
10.4.2002 15:02

Olda

Re: Re: Re: Proč nejezdím vlakem...
A individualni automobilova doprava prozmenu nemuze nikdy soutezit s hromadnou kvuli ekologii, zaboru prostranstvi... Kdyby lidi nejezdili autem, ale metrem, a to vedlo az na Prosek, tak by mi tu kolem baraku nevedla magistraca, cize bych moh spat pri otevrenym okne a moh bych jit behat k Vltave bez obavy o sve plice. Nehlede na to, osobni nezavislost neni vzdycky tak 100%ni jak pises, vem si ze chces jet na cund na hory. Kdyz pouzijes vlak, dojedes do dediny na vychodni strane hor, ty za tyden prejdes a domu se vratis z dediny na zapadni strane hor. Docela by me zajimalo jak bys tohle proved autem, a navic jak bys ho ochotne nechal tyden zaparkovane nekde na kraji lesa ;-)
0/0
10.4.2002 15:16

Joker

Re: Re: Re: Re: Proč nejezdím vlakem...
Mrkni se na me stare stranky " www.cmail.cz" a uvidis, ze i s "autem" se da zazit zajimavy vandr (sekce Z cest)
0/0
10.4.2002 15:37

Mark

Re: Proč nejezdím vlakem...
Ale pro jistotu si kup radši tank. Můžeš být totiž geniální řidič (cyklista, chodec), ale vždycky se může najít někdo, kdo tak geniální není. Třeba zrovna nějaký šofér kamionu, který když nezhasnou světla na přejezdu, tak si hned myslí že jsou v poruše.
0/0
10.4.2002 14:34

Pája

víš co, ty si taky šašek a můžes si políbit prdel. Měj třeba maturu na 8 dopravkách, ale když si nejel na mašině, tak drž hubu. esu se říká i kvůli jeho spolehlivosti, ale s tebou se nebudu hádat, já jsem praktik, ty teoretik Jedině šašek jako ty se může zastávat odporovek! Jsou to šmejdy, protože nemůžou mít ARR. Se 180 km/h jsem myslel 162 Vsadím se s Tebou že 162 180 km/h pojede, jen na TBZ musí jet 154, víš ono když s 12 vozama jede 140, je jasné že sama musí jet daleko víc. NEKECEJ DO VĚCÍ, KTERÝ ZNÁŠ TEORETICKY, u žádný zkoušky bych tohle neřek, protože je to extrém a učitel je podobný teoretik jako ty! MĚJ SI TŘEBA 50 KNÍŽEK, TEORIE JE ÚPLNĚ NĚCO JINÝHO, já knížek o mechanice a elektrice dopravy a vozidlech mám taky tuny, ale tam Ti nikdo nenapíše, kolik pojede 151 a kolik zrychlí z 0-100, TO JE VĚC PRAXE. Podle kolegů jsem dobrý strojvedoucí, můžu uvíst malý příklad: při dodržování rychlostí a max. odběru proud 2*500A jsem jel z Kolína na Hlavák přes Malešice 47 minut, Čau a poyávej věci v praxi! P.S. sprostě mluvím, kdzž někdo píše píčoviny jako Tz
0/0
10.4.2002 11:44

admiral Atvar

Re:
cim jste jel na ten hlavak pres malesice ? osobakem ? to ani nevim, ze osobaky jezdi spodem. a nakladakem na hlavak ? jen se ptam, ne ze bych nejak pochyboval ...
0/0
10.4.2002 14:33

Olda

Re: Re:
Tim "pres Malesice" je myslena odklonova trasa (Kolin) - Bechovice - Vrsovice - hlavak? Asi tim vlakem moc nejezdis, tudy uz asi pul roku nektery vlaky od Kolina jezdi, protoze se opravuje u Bulhara...
0/0
10.4.2002 15:23

Pan Blouk

Re:
Anoóó? Dobrej fíra hmm? A tos jel na ten hlavák strojně? S jedním vagónkem? A mašinka měla ARR? A co myslíš, opravdu dobrýmu fírovi není jedno jestli je mašinka taková nebo maková, aťsi nemá ARR, aťsi třeba čouhají břízy ze strojovny, dobrýmu fírovi to je přece jedno ne? Ten by přece tu šichtu odjel i na oslu, kdyby ho o to požádali. Tímto tlumočím slova jiného člověka, někomu koho já nazývám DOBREJ FÍRA a který předloni po 37 letech ježdění odešel do zaslouženého důchodu. A knížky o mechanice ani elektrice doma nevede
0/0
12.4.2002 7:44

Pája

Pája
víš co, číst to nemusíš, buďto tady piš něco normálního, nebo jdi do prdele, tvoje kecy tady nikoho nezajmaj. V tomto případě nešlo o nepozornost, stál na přejezdu a po projetí vlaku se rozjel, přesto, že světla blikala. Jde tedy o laxnost.
0/0
10.4.2002 11:24

kolyshkin

Re: Pája
Jsi proste namysleny idiot.S tim se uz holt neda nic nedlat.
0/0
10.4.2002 14:18

kolyshkin

I don´t understand!
Po precteni nekterych komentaru na tuto nehodu se nestacim divit.Misto,aby se jakz takz tykaly nehody,par frajirku to asi bere jako prilezitost zvysit si sve ego nesmyslnym tlachanim o napajecich soustavach nasich zeleznic a druzich lokomotiv.Silne nechapu,co si tim vlastne chteji dokazat...
Stala se prece nehoda,zahynul jeden clovek.Doplatil na svou nepozornost a je snad jedno,zda ten vlak tahla lokomotiva toho ci druheho druhu,nemyslite vazeni panove odbornici?
0/0
10.4.2002 10:57

Standa L.

Re: I don´t understand!
Souhlas s tím, že zahynul člověk, to je špatné. Ale nepozornost by byla, pokud by tam vletěl bez nějakého brždění, prostě by přehlídl PZZ. Ale on stál na přejezdu a pak tam vjel když bylo PZZ v činnosti! Už to tu asi někdo psal, ale kdyby ten náklad jel o něco později, tak to mohlo být podstatně horší. Vykolejená mašina zasahovala do průjezdného profilu druhé koleje a nechtějte si domyslet kolik by bylo obětí. Něco podobného se stalo v Anglii a dopadlo to dost tragicky. No a teďka nco k těm frajírkům. Existují lidé, kteří se zajímají o mašiny (tak jako se někdo zajímá o auta, letadla, sbírá známky atp.) a ti chtějí vědět, která mašina to odnesla a tak. A pokud někdo tady píše nesmysly, tak jsem to chtěl opravit. Pokud Vás to nezajímá, tak to nečtěte a je to. Nahoďte nějaké podle vás lepší téma a můžem se o tom bavit. :-)
0/0
10.4.2002 11:53

Pája

Konečně normální člověk
Souhlas! Nachápu jednu věc, jak kdyby jel náklad později?(řidič na přejezdu zastavil a rozjel se po projetí nákladu) Já si zas myslím, že by bylo horší, kdyby jel druhý náklad za tím nákladem a smetl ten vůz, je sice návěst, kterou ), ale takovej náklad a jeho brzdná dráha...
0/0
10.4.2002 20:50

Olda

Re: Konečně normální člověk
Mas pravdu ze to vypada nelogicky, ale to uz jsou ty KDYBY... kdyby jel naklad o chvili pozdeji, tak by se s Kosicanem minul na prejezdu a vubec nic by se nestalo... ale kdyby jel za nakladem nebo Kosicanem jiny rychlik??? ... :-((( Navestidla jsou sice pekna vec, jenze zrejme nejakou dobu trva nez se o ty bouracce vubec nekdo dozvi, vlak pri 120km/h ma prilis dlouhou brzdnou drahu a... jak daleko mohou jet vlaky za sebou? Tusim 2 nebo 3 kilometry? Jenze i kdyz by reakce navestidel trvala radove jen desitky sekund, ten rychlik za tu dobu ujede 2 kilometry... Jestli v tom mam fakticky chyby, pokus se mi hned nenadavat, uznavam ze o masinach, rizeni provozu etc. toho zas tak moc nevim... Nakonec - vem si, jak by to dopadlo, KDYBY Kosican v Trebovy odmavli o 10 sekund driv... co myslis??? Nic by se nestalo, protoze jak uz jsem napsal, by se minuly na prejezdu. Jenze KDYBY byly v prdeli ryby, nemusely by byt rybniky...
0/0
10.4.2002 22:37

Pája

Re: Re: Konečně normální člověk
Košičan ujel pozastavení 500 m. Nevím, co máš na mysli reakcí návěstidel? Jestli myslíš přeskočení červené ze žluté a podobně, je to pár vteřin(zde je vyloučeno, že by došlo k nehodě z důvodu dlouhé doby reakcí návěstidel). Jde spíš o to, že kdyby jel za nákladem druhý náklad, což je možný, měl by celou dobu volno, protože před ním by žádný obsazený oddíl nebyl, na návěstidlech by tedy bylo pořád volno. Nevím jestli je přejezd trošklu za obloukem či ne, ale i na rovině by fíra s nákladem měl co dělat, aby zästavil , když vidí kamion(snad mě doplní chytřejší, můj hrubý odhad brzdné dráhy nákladu z 80 je 500-600m). 2, Kdyby jel za Košičanem rychlík či náklad nebo dokonce superrychlý vlak, nic by nehrozilo, Košičan totiž za sebou nechával návěstidla nejprve v poloze červená, až uvolnil úsek, tak se objevila návěst dovolující jízdu, v případě zastavení tedy se žádná dovolující návěst neobjevila, na návěstidle za Košičanem byla tedy červená, tohle jsou situace, ke kterým docháží denně, rychlík dojede osobní vlak, který stojí v zastávce, či náklad, který jede moc pomalu, takže zde je velice dobré zabezpečení, navíc na mašině je vlakový zabezpečovač, který v případě nemáčkání tlaítka bdělosti vlak samočinně zastaví. Doufám, že jsem to nenapsal moc krkolomě, kdyby ste něco nepochopil, napiště, já to zkusím znova vysvětlit. Oddíl - úsek mezi dvěma návěstidly(na této trati je to kolem 1000 m, při nižší dovolené rychlosti je tento úsek kratší). Jasně, že kdyby odjel Košičan o 10 s dřív či později, siruace by byla jiná, ale to už je porsotě náhoda. Určitě i ten den došlo k tomu, že před mašinou projel auťák těsně před nosem, k nehodám na přejezdech dochází téměř denně, je jich cca kolem 250 za rok
0/0
11.4.2002 21:47

Standa L.

Re: Konečně normální člověk
No napsal jsem to trochu blbě, uznávám. Myslel jsem to tak, kdyby řidič nerespektoval vůbec PZZ a vjel na přejezd pod košičan. Mašina od košičanu zasahovala do průjezdného profilu vedlejší koleje a ten náklad by vletěl do té vykolejené mašiny. To by mohlo dopadnout mnohem hůře. Anebo by jel hned za tím nákladem další. Košičan měl na autobloku obsazený prostorový oddíl, takze zezadu do něho nemohlo nic narazit, protože by měl stůj na předchozím oddílovém návěstidle. Ale vedlejší kolej byla z pohledu zabezpečovacího zařízení (autobloku) volná, proto tam mohl až do okamžiku, než se to dozvěděl výpravčí ve stanici jet vlak. Fíra nebo kdokoliv jiný mohl jít proti směru jízdy vlaku a dávat mu ruční návěst "stůj, zastavte všemi prostředky", aby se to nestalo
0/0
11.4.2002 14:01

xx

Re: I don´t understand!
ja jsem rad ze chcipnul, bo byt tim firou, tak vylezu a umlatim ho...takze by tak jak tak prijeli havrani.......bych zrusil prejezdy a jezdete si tema zasranyma autama jak chcete...normalni zeme prevadeji vsechno na kombinovanou dopravu v kontejnerech, ale tahle posrana zeme neeeee.....vsechno na ty zkurveny auta a pak se tu mame asi udusit!!!!!!!!!!!! A co je lepsi piostavit uzkej koridor, po kterem muze jezdit za hodinu tuny nakladu a tisice lidi nebo posranej sirokej betonovej pas, ktery paradne zkurvi krajinu!!!!!!!
A to neni prvni pripad....kamion v Uhersku...zavrene zavory!!!!! A pak at nekdo neco rika....uz jsem na ty magory v autech pekne nasranej, protoze co ma delat fira, kterej leti 120km/h s 21 vozovym rychlikem proti takove hmote jako je kamion????? Muze za to, ze nejake pitomec nemuze pockat 5minut!!!!!!!! A to se jeste divim, ze to ta masina tak dobre odnesla......
Sice je to lidsky zivot, ale v opacnem pripade, ten fira za to nemuze, ze si kazdy v tomhle state dela co chce..........
Tak uz jsem se uklidnil..........jeeee
0/0
10.4.2002 12:29

xx

Re: Re: I don´t understand!
teda 12 vozovy rychlik...se mi nejak popletly klavesy :o)
0/0
10.4.2002 12:33

admiral Atvar

Re: Re: I don´t understand!
nemohu nez souhlasit !
0/0
10.4.2002 14:34

Buddy

Jen jedno úmrtí ?
Ví někdo o tom, že včera zemřel nejen řidič kamionu, ale pravděpodobně i nějaký cestující ( nikoliv v přímé souvislosti s nehodou na přejezdu ) ??? Všimnul jsem si, že ve stanici Šternberk, přes kterou byla po nehodě doprava odkloněna, byl ve 20:30  u rychlíku Praha - Břeclav (?) přistavený vozík pro převoz rakve, pobíhali tam policisté a před nádražní budovou stál otevřený pohřební vůz spolčnosti Misericordia (?). Ví o tom někdo něco ?
0/0
10.4.2002 8:37

Pavel

To je konec.................................
Zdravim vsechny...
musim se Vas vsech zastat, protoze jestli tento "pan
strojvedouci" dela to co rika.....tak sorry, ale ja zacinam jezdit autobusem!!!!!
To snad ani neni mozne!!! Ze by dnes dali osvedceni kazdemu?
1, Jestli se u Vas na Plzen jezdi na 1,5kV, tak to mate hodne zajimave esa,
protoze "jine" (normalni) masiny jezdi na max. toleranci na stejnosmernem systemu
3000V s toleranci +600V, -1000V a na stridavem systemu 25Kv,50Hz je dvolena
tolerance +2,5Kv, -6kV. Pro ty co umi mene pocitat 2-3,6kVss a 19-27,5kVstr.... No mozna na trati Praha-Plzen je to jinak. Ale samozrejme, ze jine napeti je blizko napajecky a nebo daleko od ni.
2, rada 162->interni oznaceni??? A 363 stary typ->tohle fakt neznam...a 169 na
Kosicanu? a nebo na jakemkoliv jinem vlaku? No...nemam slov...a "eso" podle toho,
ze je dobre? A s rychlosti 140km/h....no 362 jo, ale 363 by mela moc velke otacky kotev trakcnich motoru a hlavne strasne klesa tazna sila pri rychlostech nad 100km/h...ale to prece jeste musite mit vsechno v hlave, kdyz jste cerstvy strojvedouci... 3, A kdyz se podivame na tyristory a usporu...tak nemate zas az tak pravdu, protoze na rozjezdy a brzdeni je samozrejme lepsi plynula regulace vykonu, ale na dlouhe useky, kde se jede stejnou rychlosti je lepsi kontaktni regulace vykonu, protoze tyristor ma vzdy pri sve cinnosti urcite ztraty, kdezto pokud jede 150/151 na hospodarnych stupnich, tak zadne ztraty nejsou. A stejne neni nad stridavky, proste kam se hrabou stejnosmerky...... 4, 363 a 180km/h? No plany byly, ale nakonec se to nepovedlo realizovat, ale mozna ze Vase esa to zvladnou...ale stejne bych to rad videl, ale jestli jezdite pod DKV Praha....tak to jo s vyhlasenou prazskou udrzbou...tam je mozny uplne vsechno! 5, Ja mam taky maturitu na dopravce, ale rict neco podobnyho nasemu uciteli, tak me prohodi zavrenyma dverma!!!!!! A knizek muzu mit kolik chci, ale psat takove kraviny, to muze tak nekdo, kdo o tom nema ani paru, ale ne strojvedouci! 6, Kdyz uz dosly argumenty, pak zbyvaji uz jenom nadavky a sprosta slova, ze? :o) 7, No mel byste si jeste zopakovat treti a ctvrty rocnik na dopravce....ve vlastnim zajmu!!!  
0/0
10.4.2002 1:00

E s o 363

Re: To je konec.................................
Praha- Plzeň jsem neříkal, praha- CB! O tažné síle jsem nemluvil- nebylo potřeba a tyristory jsem do stálé rychlosti na rovině neprotlačoval, to bylo myšleno na rozjezdy! 169 na Košičan neposílám, nebylo by tam co poslat a hlavně jsem myslel odvozeninu- inovovanou řadu 363 (ES 499.1) Proč vždy nepíšu ES 499.1 protože bych se musel zbláznit! Je jasný že ES je před 499.1 důležitá věc! Ve vlastním zájmu se přestanu s váma bavit, jestli sis nevšim, každý říká něco jiného a jsou to tzv. odborníci (tady ale i nejen tady), i ve tvém textu jsou podle mého zkušeného kolegy- teď mě dovysvětluje nová označení lokomotiv částečné nesrovnalosti, i když, odbornost už na úrovni!!! Dopravku jsem dokončil s vyznamenáním, jen si zatím pletu "voltáž a nové označení" lokomotiv! Nadávám protože tady všichni děláte ramena a kdyby vás slyšeli v Plzni ve škodovce, ti by se divili! mám tam známého takže ho vyzpovídám z konstrukce VŠECH mašin a bude! Tyhle články mu dám číst a vsadím se že mu vstanou vlasy na hlavě, te´d mám před sebou knihu i schéma ES a vidím že VŠICHNI v něčem tlacháte, ale už radši nic neříkám! Mohl bych tu někomu šlápnout na "kuří oko"!!!
0/0
10.4.2002 15:43

Pája

Aha, řidič teda po projetí nákl. v. vjel na přejzd s naivní domněnkou, že světal jsou rozbitá, v tomhle případě je to tedy vůl, Pro všechny, co si myslej, že škola je na hovno: Možná kdyby na to nesral, tak by věděl něco o spínání a rozpínání obvodu. Podle mě stejně existuje dost lidí a blondýn, co si myslej, že po projetí vlaku nic nepojede, bacha na to, vlak může jet i ve stejném směru jako vlak předchozí a třeba v Úvalech,kde je dovoleno 100 km/h můžou jet 3 vlaky přes přejzd najednou nabo těsně od sebe. Tento případ je v praxi dost častý! 2 vlaky je dokonce téměř podle GVD, kdy dochází k předjetí osobáku rychlíkem, cvož při mírném zpoždění vychází zrovna na Úvaly. Další věc jsou lidi, já jen trnu, když vidím jak po zastavení osobáku ve stanici na druhou stranu před rychlíkem, kterej si to kouří 100.
0/0
9.4.2002 21:06

Olda

Re:
Tak nakonec buďme rádi za cestující, že seděli v těžkym Košičanu (si to spočtěte, mašina plus 10 vagonů) a ne v lehkym motoráku (např. 854), který se taky čas od času na koridoru vyskytne (teď konkrétně mluvim o R1460 mezi Poříčany a Prahou). S tim by ten kamion pěkně zamával, navíc kdyby měl být naložený. A co se uspěchaných a nepřemýšlejících lidí týče... ach jo, toho se snad nezbavíme. S předjížděním na přejezdu můžu jedině souhlasit, ne již tak se zmíněným "mírným zpožděním", které způsobí křižování v Úvalech. Poslední dobou totiž už zase vlaky z Moravy nemají mírné, ale velké zpoždění ;-)
0/0
9.4.2002 21:16

Pája

1, Nechápu, jak někdo můž HNED odsoudit řidiče kamionu, každý udělá chybu...byl to zkušený řidič (47), pokud ještě nejezdíte, tak se to trošku se to dá přirovnat ke škole, příklad víš, ale stějně v něm někdy uděláš chybu.... to je pro ty primitivy! 2, Taky jste si všimli, že při těhlech nehodách jde většinou o dost kvalitní auta a mladý lidi. Podlě mě je to tím, že spousta lidí(ne všichni) dostane dobrý auto vod fotra, neuměj jezdit a ničeho si nevážej, takovýhle blbečky nesnáším, vážím si pečlivých lidí, ať maj 120 nebo Octávku( v tý je stejně hovno místo), úplně nejhorší lidi jsou, co si vyprávěj kde kolik jeli a jak dali někomu na prdel.... těmhle debilům bych chtěl vzkázat, že agresivita v autě se rovná nespokojenost v sexu, takž to máte blbý, kucííí! víte ono je umění jezdit dobrej průměr, např. i s městem 70-80 se spotřebou 4l. s mým TDi a dobrým odhadem to de 3, Mezi Ústím a Třebovou se nic neděje, žádný stavby, kurva, kde ty blbý informace berete, to asi moc dobře neznáte, jestli si to pleteš s Kolín-Záboří. 4, Ta mašina 162 033 byla pražská, která je normálně v turnusech na rychlíky, na vlaky co jezděj 140, jsou 151, jenže s těma to teď de jen 100 km/h a eště ve dvou...no aspoň se pokecá. 5, Ten čurák co tu psal o debilitě toho řidiče, ať si na mě vzpomene, až udělá hromadu, nebudu to rozebírat, za mejch 20 let praxe byla jediná nehoda asi takto: s novým autem jsem jel po dvouproudovce, předjížděli mě auta, kouknu do zrcátka, vidim, že za nim už to de, dám blinkr, začnu předjíždět...bum...mrtvej úhel svině...byla to moje chyba...taky vím, že se mám kouknout do okna i do zrcátka....naštěstí to bylo jen ohnutý zrcátko. Dá se to vyjádřit matematicky: V životě existuje alespoň jeden okamžik, kdy člověk udělá chybu. (já už jichu udělal tisíce:-)) pak už de jen o štěstí, u mě to naštěstí to bylo jen ohnutý zrcátko
0/0
9.4.2002 20:50

Michal

Re:
Mezi odb. Parník a Dlouhou Třebovou se chystá stavba viaduktu, už tam kvůli tomu porazili pár stromů u cesty, takže opravdu se alespoň něco malého děje.
0/0
9.4.2002 21:24

E s o 363

Není to 162,
je to řada 363 a starý typ,162 je víceméně interní označení! Takhle se označují nově lokomotivy této řady (postaru ES 499.1). A košičan táhne zpravidla lokomotiva označovaná jako 169-interně, protože byla nejdřív vyrobena jako vzorek s "asynchronními" trakčními motory, říká se jí též "asynchron" tohle je sice odvozenina, ale košičan tahá i tak ona! (ale někdy také, jako dnes, řada 363) Já s 363 jezdím každý den do Čes. Budějovic s rychlíkem. (čerstvý strojvedoucí) a jezdí vážně skvěle! Proto se jí taky říká "Eso". Když má náladu tak udělá i 140 za hodinu! (na jiné trati).
0/0
9.4.2002 18:30

admiral Atvar

Re: Není to 162,
na fotce byla zelena lokomotiva, ze by nejaka 363ka mela zeleny nater ? a na co dvouproudova do kosic ?!
0/0
9.4.2002 18:59

Ratymac

Re: Re: Není to 162,
Byla to 162 033-5. Řada 151 nesmí jezdit díky zákazu Drážního úřadu (LS 90)
0/0
9.4.2002 19:08

admiral Atvar

Re: Re: Re: Není to 162,
vida ! mel jsem pravdu ! jakto, ze 151 nesmi jezdit ? proto jich jezdi na ICckach mene, muzou jen 150 ...
0/0
9.4.2002 19:15

Ratymac

Zákaz LS 90
Všechny stroje vybavené LS 90 se po zákazu považují jako bez vlak. zabezpečovače. Jezdit smějí jen dvoumužně a sníženou rychlostí. Proto tyhle rošády v turnusech. 362 jezdí na nákladech. 151 nejde prakticky použít ani pro ten náklad. Proto jezdí tolik 141 na rychlících.
0/0
9.4.2002 19:23

E s o 363

Re: Re: Není to 162,
Na co dvouproudovka? protože ty ostatní už dosluhujou! Navíc po výjezdu z prahy je v troleji stejně 1500 V stejňáku místo 3500 střídavého takže... Dvouproudovky jezdí teď už skoro všude, protože mají tyristory- úspora proudu a zelené mašiny jsou, neoznačují řadu ale způsob využití a tak trochu i garáž apod. v tomhle se zas tak moc neorientuju, já osobně jezdím s žluto-modráskem! barva na funkci vliv nemá! Pro admirála Atvara: a) představ si že to samé se stane někomu ze tvé rodiny v autě a za b) vždyť ta mašina půjde spravit tak přestaň litovat plechy a zamysli se nad hodnotou života i "blbého kamioňáka- byl to taky člověk! P. S. taky mám rád mašiny! (jinak bych tuhle práci asi nedělal)
0/0
9.4.2002 20:11

Michal

Re: Re: Re: Není to 162,
Mašiny možná rád máš, ale vůbec jim nerozumíš, stejně jako napájecím soustavám u nás. O jakých 1,5 kV nebo 3,5 kV tu plácáš? 1,5 kV je přece jenom na tratích Tábor-Bechyně a Rybník-Lipno, nikde jinde! A střídavých 3,5 kV u nás nikde není!
A mimochodem - i ty "zelené" 163 nebo 162 mají tyristory a jsou jen stejnosměrnou variantou "modrých" 363 nebo 362. Takže na barvě určitě záleží...
Dávám ti
0/0
9.4.2002 20:24

Olda

Re: Re: Re: Re: Není to 162,
Sice tomu vsemu moc nerozumim, nicmene stejne mi obcas zustava nad praktikami CD rozum stat. Asi pred tremi tydny jsem v nedeli rano jel courakem Praha Smichov - Plzen (Os 7806). No a uz kdyz jsem nastupoval, tak me dost zarazilo, proc pred ten courak je zaprazena rychlikova masina (nevim presne jaka - tusim ze je to 130 nebo 131, bilo-zelena, jaka obvykle taha ICcka a rychliky na Moravu). Navic kamos ktery jel se mnou tvrdil, ze je to stejnosmerka, pricemz stejnosmerna trakce je pry jen do Zdic, pak uz je stridava... muzete mi tohle vysvetlit?? (dodatek - stejne tvarovane, pouze modre nabarvene masiny s logem ZSR velmi casto tahaji Prahu z Petrovic do Prahy... ty modre, aspon podle kamose, pry umi jak stejnosmerny, tak stridavy) Kdyby aspon ve Zdicich ten vlak stal dost dlouho na to, aby ji preprahli... ale podle JR tam ma stat max. 8 minut, coz je na preprah dost malo (pokud vim, obvykle je aspon 10). Jestli preprahali nevim, vystupovali jsme kousek za Prahou. O tom ze na jednom z vagonu vlaku visela cedule "R422 Cassovia" se radej ani moc nezminuju, to v tom draznim bordelu snadno zanikne. A o tom, ze jsem asi tyden predtim jel rychlikem na Moravu (R1541) a tahla nas masina, na kterou jsem zvykly spis z nakladaku, eventuelne jeste z couraku v oblasti Hradce Kralove...
0/0
9.4.2002 20:52

admiral Atvar

Re: Re: Re: Re: Re: Není to 162,
jestli to nebyla ta 151 co muze jezdit udajne jen pomalu a pod vedenim 2 strojvudcu ! 150,151 a 350 (dvouproudove) jsou ty co maji predni skla tak pod 45 ° sklonene, 16x a 36x jsou s rovnym celem. a ta starobyla z "nakladaku" bude asi ona 141 jak zde bylo psano.
0/0
9.4.2002 21:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.