Já nic, já jen garant ...
Já nic, já jen garant ... (otevřený dopis MUDr. Davidu Rathovi, řediteli redakce "Osobního lékaře" Vážený pane prezidente mojí komory, zasláním speciálu OL do každé domácnosti jste podle mého názoru snížil prestiž lékařského stavu i organizace, do které ze zákona patřím. Reklamní výtisk jsem vyhodil a nehodlal jsem se k němu vracet. Vaše reakce v časopisu Tempus na článek M. Riebauerové mě však přiměla k psaní. 1) OL Speciál měl na obálce Pavla Kříže s fonendoskopem kolem krku a s nápisem "Wobenzym je můj osobní lékař". Neznám důvěryhodný lékařský časopis, který by propůjčoval reklamě první stranu. 2)OL má podtitul "odborně garantovaný ČLK" ale podle Vás reklamu komora odborně negarantuje a nezajišťuje. Mám tedy očekávat v příštím čísle OL reklamu na magnetické náramky, hojivé mentální paprsky vysílané kolečkem papíru a urinoterapii ? Všechny tyto produkty (cituji Vaši reakci) nejsou zdraví škodlivé a měly by mít (podtrhuji podmiňovací způsob) i prokazatelný léčivý účinek. 3) Na druhé straně Vašeho časopisu (kupodivu ho každý nevyhodil) je Váš editorial. Přímo pod ním je reklama na Vaši knihu. Vaše čestná funkce ředitele zahrnuje zřejmě i propagaci Vašich děl. 4)Souhrn obsahu OL Speciál 1. a 2 strana obálky a 22-23. strana časopisu - reklama na Wobenzym 1. strana - reklama na Rath: Zápisky .... , Moraviapress 2.strana - reklama na Wobenzym, tvářící se jako rozhovor 3.strana - sloupec - Doporučení ČLK pro minerální vody Mattoni 7. strana - reklama na Calibrum 8. strana - článek o horečce doporučující minerálku Mattoni 10., 12, 14, 16., 18 a 20 strana - odborné články přímo následované protější stránkou s reklamou. 3. strana obálky - článek tvářící se jako odborný a končící větou "vhodným prostředkem k doplnění tekutin jsou neslazené stolní vody, například Aquila. Zaplaťpánbu poslední stránka obálky - reklama na Aquilu s notickou o doporučení představenstva ČLK.
Vážený pane prezidente, vyzývám Vás abyste: a) zabránil skryté reklamě v časopisu OL b) přehodnotil reklamní politiku časopisu OL, především ve vztahu k čistě komerčním preparátům c) zveřejnil vztahy mezi společností Presstempus a vedením ČLK, a vyloučil osobní zainteresovanost vedení komory na reklamních kampaních.
S pozdravem "Každý svým osobním lékařem" MUDr.Robert Pleskot