Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Powell jede uklidnit Blízký východ

Prezident USA George Bush posílá na Blízký východ ministra zahraničí Colina Powella. Cesta je součástí nového plánu, který má přispět k ukončení bojů. Izrael dál obsazuje palestinské území. Za podpory tanků a vrtulníků obsadil Nábulus a Hebron. Střílelo se i v Džanínu. Z větších osad je volné pouze Jericho. Zemřelo několik lidí. Palestinský lídr Jásir Arafat zůstává v izolaci. Izrael souhlasí, aby se s ním sešel americký emisar Anthony Zinni.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jaja

Utopie
Velmi souhlasím s postojem autora článku v Britských listech stejně tak jako mne těší žhavý zájem přítomných o konflikt Palestina/Israel. Při pročítání diskuze (Je to trochu hospodská politika - ve finále budou konflikt řešit povolanější, chytřejší hlavy ((různí poradci)) a stejně jej nevyřeší) mne v souladu s jejím faktickým využitím (tj. 0) napadlo jedno úsměvné řešení. Abych trochu odlehčil a zahrál na hummánější struny (ono by šlo všechno, kdyby Lidé (tj. nejen Židé) nebyli v prvé řadě sobci.... ale to patří jinam.
1) Už by se konečně o Israeli mohlo přestat mluvit jako o Svaté Zemi. Historie je krásná věc, ale když se kvůli několika kostelíkům serve celý sektor v okruhu tísíce mil, mohli bychom s ní zacházet poněkud benvolentněji, nebo ji změnit.
Můj návrh počítá s uspořádáním konference, kde by si jednotlivé náboženské skupiny rozebrali svatostánky a při využití současných technologií přestěhovali kam budou chtít. Jestli na tom místě Kristus nebo jiný Žid (popř. Mohamed) náhodou stál je neprokazatelné a církve si budou muset zbožnou úctu u lidí vydělat něčím jiným (začnou-li se opravdu snažit, třeba se jim to povede a bude se s nimi dát žít, nejen umírat).
2) viz. Britské Listy - Souhlasím s názorem, že tentokrát (tj. posledních 50 let) vyhnali Židé Palestince s jejich domovů a "měli" by jim je vrátit.
Věřím, že by se našel stát, který by na svém rozlehlejším území místo pro nového souseda našel (USA???) a bylo by to v poněkud "klidnější zóně". Chci také zdůraznit, že Židé jsou národ velmi schopný a ekonomicky by takový soused jistě nebyl k zahození (např. jedny z největších profesionálních programátorských skupin (žádané zboží) jsou právě v Israeli).
3) .......a až na tom pásu písku u moře nezbyde žádný náboženský, historický ani lidový důvod, proč pro něj doněkonečna zabíjet (myslím, že svatým horám by se udělila vyjímka - u pouti do Mekky to myslím jde bez problémů), tak tam Palestincům snad bude dobře (pokud si jejich sousedé nenajdou nějaký jiný důvod k válce)
4) Myslím, že celá věc by se dokonce dala i financovat z tuctu různých fondů (globálních, nadnárodních i regionálních), nemluvě o různých mezistátních zárukách a úvěrech ("Tak my ti tady Jassire necháme naše obchodní centrum - postavíme si v např. Západní Austrálii nové a náklady nám zaplatíš v 300 letém splátkovém plánu, jo?). Krátkodobě by se to určitě překlenulo různými iniciativami.
5) a žili šťastně až do smrti......
Pohoda ne?????
Řešení č2. Civilní uprchlíky ať si rozeberou ty státy, které o ně mají zájem a kdo tam zůstane po 1.7.2002, ať si stříli v kavárně, v tramvaji, v posteli, v koupelně............ - po ostatních idiotech tohoto typu.    A až se usadí prach, tak z toho uděláme leteckou střelnici, DisneyLand, skladiště jaderného odpadu.... prostě cokoliv - pěkně odznovu něco pevně a NEZPOCHYBNITELNĚ ustaveno na onom inkriminovaném pobřeží.  
Závěrem: Cítím s každým jedincem (na národnosti, barvě kůže, náboženství, pohlaví, délce vlasů a rukávů nesejde), který se ocitne uprostřed konfliktu a nemůže nebo se boji pro jeho MÍROVÉ řešení něco udělat. Takoví ať odtamtud rychle vypadnou, než chytí nějakou kulku. Anebo se rozhodnou pro mír a něco s tím udělají....... Vím, že toho chci od lidí hodně, ale Gandhimu se to podařilo. Jarda PS: Omlouvám se za délku příspěvku, ale já těch předchozích 114 taky přečetl.
0/0
5.4.2002 15:15

Jarda

Užiteční idioti bojují za mír
Tenhle Steigerwaldův článek stojí za přečtení.
Obránci míru bojují proti státnímu terorismu Izraele a za práva Palestinců. Izrael se brání silou, obránci míru doporučují jednat. Krev teče. Být obráncem míru je nesmírně ušlechtilé. Bez nich měli bychom míru daleko méně, než máme. Provázeli nás celým minulým stoletím. Objevili se ve dvacátých letech – to bránili právě zrozenou zemi dělníků a rolníků proti světovému imperialismu. Stačilo by tehdy několik divizí, země dělníků a rolníků by zmizela z planety a miliony dělníků a rolníků mohly žít dál. V třicátých letech bránili obránci míru nejen nejen Stalinův stát, nýbrž i stát Adolfa Hitlera. Do Sovětského svazu jezdili za časů hladomoru obdivovat nejsvobodnější zemi světa. Bojovali za nacismus, proti násilí. Pár rozumných ústupků panu Hitlerovi zachrání světový mír. Po válce se hnutí obránců míru konečně rozmáchlo po planetě. Na blamáž s panem Hitlerem obránci míru rychle zapomněli. Vrhli se do náruče vítězného Stalina. Říkali mu pan Stalin nebo strýček Joe. Po šokujícím odhalení všem ostatním notoricky známé krutovlády se znuděně odvrátili k svěžejším tyranům. Ruce pryč od lidu Koreje, volali. Lidem mysleli agresora – rudého tyrana. Chladný Kim Ir-sen jim kynul. Za jejich potlesku přeplaval velký Mao čínskou řeku. Přehlédli, že je to řeka krve a slz. Bojovali proti atomovým zbraním USA. Lieber Rot als Tot ! Fi del Castro a Che Guevara byli romantičtí mesiáši, šťastně spadlí z nebe, když se model začalo nedostávat. Ve Vietnamu bránili obránci míru práva vietnamského lidu proti kolonialismu a imperialismu USA. Lidem mysleli vietnamské komunistické extremisty. Dělej lásku, ne válku! Masové vraždění statisíců Vietnamců komunistickými bojovníky po odchodu imperialistických agresorů z USA je nechávalo chladnými, vždyť lid zvítězil. Dejte šanci míru! V OSN uvítali Pol Pota. Tento masový vrah byl jitřenkou nových společenských postupů. Při vyhánění kolonialismu a imperialismu z Afriky přehlédli, že na uvolněné trůny instalují lidožrouty. Mír šanci dostal. Idi Amin, lidská zrůda, řečnil k obráncům míru v OSN. Nebyl zatčen, nýbrž aplaudován. Aktivity obránců míru jsou nekonečné. Není krutosti a krvelačnosti na planetě, při níž by obránci míru nestáli. Planetě dávají důležitou humanistickou dimenzi – prosazují mír jako pozitivní hodnotu, za niž stojí bojovat. Bohužel však také slouží jako naivní propagandisté a kouřová clona silám, které přinášejí válku: silám fanatismu, iracionality a nesvobody. Útok na americké mrakodrapy je znejistil. Ale jen na chvíli. Po nesmělých pokusech (pyšné USA si za vše mohou samy) už jsou zase doma. Svobodu palestinskému lidu, zní planetou. Veřejné světové mínění mají obránci míru opět v rukou. A není divu, kdo udělá větší dojem, otrhané palestinské dítě s krásnýma velkýma očima, nebo zamaskovaný izraelský voják? Až budou statisíce či miliony Izraelců vyvražděny a zahnány do moře, obránci míru už dávno budou mít zrak otočen zas jinam, na nové modly. Jinde budou volat: Svobodu tamtomu lidu! Bezmála sto let činnosti obránců míru má, přes různost zemí a režimů, kde působili, jedno společné: obránci vždy stojí bezpečně na straně fundamentalismu, fanatiků, sociálních inženýrů, lidí, kteří chtějí zlepšit svět násilím a krutostí, vždy proti občanským svobodám, proti vlně zákona, proti demokracii. Můžeme si to připomenout z domova: obránci míru byli pro sebeurčení a autonomii sudetských Němců, protože přehlédli, že spor zní jinak: rasově exponovaný nacionalismus demokratickému státu. O žádnou autonomii nešlo, nýbrž o zničení demokratické republiky. Podobnosti s palestinskou krizí jsou nepřehlédnutelné. Připomněli je někteří čeští spisovatelé na slavném sjezdu už v roce 1967. Kruté režimy však nejsou trvanlivé. Po jejich hořkém pádu na ně obránci míru kvapně zapomínají. Zato heslo „za vše mohou USA“ zní věčně. Slábne jen během horkých či studených válek, kdy USA zachraňují svobodu. Paradoxně i obráncům míru, kteří bývají prvními oběťmi právě těch režimů, které chrání a vychvalují. Sám Lenin říkával: UŽITEČNÍ IDIOTI. Označení sprosté, hrubé a výstižné.
0/0
5.4.2002 14:59

jenda venda

Re: Užiteční idioti bojují za mír
....a další paka na scéně. A co tak přiznat, že nešlo o triviélní fanatismus a nacionalismus, ale o majetek čili o "prachy" ... co je doma, to se přece počítá, ne? Každý tlak na jednu stranus si pěstuje protitlak. každý, kdo chtěl někoho hubit, byl huben. A právě taková mocenská radikální řešení plodí mocenská radikální protiřešení. Takže buď si přestanme hrát na soužití, a dejemse do toho i u nás (zřejmě není pro nás místo v jedné pseudocicilizaci) anebo dělejme něco pro skutečně civilizované soužití. Mně je to jedno, ale takovéto duševní průjmy snad nemuím snášet na veřejném prostranství.....
0/0
5.4.2002 22:32

Redpower

Propaganda
mnoho diskutujících a hlavně nediskutujících rádo zmiňuje židobolševickou a americkou propagandu, nikdo se nezmiňuje o syrsko - palestinské propagandě. Nejsou to ani 2 roky co byl můj kamarád v Libanonu. Na vlastní oči viděl mladé lidi nosící trika s portréty Adolfa Hitlera, hákovými kříži apod. Oni o Evropské historii neví vůbec nic, ani kdo to Hitler vlastně byl, jediné co vědí je, že zabíjel židy a to stačí. Viděl bilboardy s fotkami roztřílených izraelských vojáků s podtitulem : " Udělej to jako naši hrdinové. " nabo bilboard s portrétem ženy a doplňujícím textem, který oslavoval čin " národní hrdinky " , která ověnčená výbušninami explodovala v izraelském autobuse hromadné dopravy. Upozorňuji, že do Libanonu - stále základny palestinckých militantních osvobozeneckých skupin, se nedostanete jinak než přes Syrská letiště, kde spíš než letecký personál potkáte vojáky se samopaly a obrněné vozy a přítomnost Syrské armády a vlivu je v Libanonu také nepřehlédnutelná. Myslím, že toto je také cílená propaganda s jediným cílem : manipulovat davem stále plným trpkosti po vlastní občanské válce, v které neřádili jenom izraelská vojska, jak se rádo zmiňuje, ale i syrská armáda, která ovšem přes značnou početní převahu proti izraelcům neuspěla.
0/0
5.4.2002 11:26

jirka

Re: Propaganda
A predstav si,ze ja dokonce videl americany jak maji tricka s vrahem a ekoteroristou Bushem!
0/0
5.4.2002 12:14

Adam

Re: Re: Propaganda
Jak pise Jarda, jsi presne ten uzitecny idiot a ani nevis, ze jsi debil. Precetl jsem si psr Tvych pripevku a je mi z nich nabliti.
Tvoji fotku by meli do naucnyho slovniku pod "Absolutni debilita"
0/0
5.4.2002 18:21

David

Re: Re: Propaganda
No myslim, ze ses zaradil kam patris.
0/0
5.4.2002 22:58

Redpower

Nedokážu pochopit některé lidi.
Teď jsem si přečetl včerejší příspěvky ostatních diskutujících a nestačim se divit. Já myslel, že hesla typu : smrt všem židům, židobolševická lobby, sionistická svině apod. patří nějaké staré, omšelé a neslavné lidské historii, která je už mrtvá. Všem těmto " chytrákům " bych přál, aby se hned zítra ráno probudili s žlutou davidovo hvězdou na klopě někde v Terezíně nebo Varšavě a čekali na jízdenku do Osvětimi nebo podobně. Podporovat Plestince jenom proto, že bojují s izraelem je hloupost. Těmto lidem nejde o žádná práva Palestinců nebo o spravedlnost, to je jenom chabá přetvářka. Měli by se stydět.  P. S. Tito lidé určitě nepatří do slušné diskuze.
 
0/0
5.4.2002 8:35

jirka

Re: Nedokážu pochopit některé lidi.
A co takhle na okupovanych uzemich by ses narodit nechtel?Chces praci-neni,chces dum-neni,chces svobodu-neni,chces svoji zem-neni.Ty si rikas Redpower?Bolsevici byli vzdycky hovada!
0/0
5.4.2002 9:49

Šolim

Re: Nedokážu pochopit některé lidi.
To Redpower: Všimněte si, že vámi zmiňovaní "ostatní (NE!)diskutujíci" vlastně diskutovat nechtějí. Oni již většinou všechno vědí - mají zcela jasno. I když mi taky někdy dělá problémy vyrovnat se s takovou lidskou hloupostí, za nejrozumnější považuji vubec nereagovat.
Asi nejvýstižněji popisuje situaci radegast. Možná by to chtělo trochu odvahy a nebát se další naftové krize. Mimochodem ta v 70.letech nakonec západu stejně pomohla omezit plýtvání energií.
Všímáte si, jak naši vrcholní politici se skutečným mezinárodním konfliktům vyhýbají a pěstují si (generují) vlatní přízemní problémy? Nanejvýš premier udělá v oblasti ostudu a pak vše po česku zapře.
0/0
5.4.2002 10:49

Robos

Typický model
Je to furt dokola. Arabové podniknou nějaký efektní huráakt minimální strategické důležitosti (například vyhodí do luftu babky, dědky, ženy a děty v pizzerii), načež napochodují Izraelci a systematicky rozbijou strategické prvky palestinské infrastruktury. Efekt je hlubší a dlouhodobější. Palestinci by si měli uvědomit, že tohle je pro ně kurevsky nevýhodná hra.
0/0
5.4.2002 8:18

radegast

Arafat a jeho kámoši
Přestat podporovat Arafata a začít konečně tlačit Palestince k uzavření míru - jednoduché řešení, ale pouze zdánlivě. Momentálně je to totiž absolutně nereálné. Kauzalita diplomacie okolo Blízkého východu je velmi triviální. Za Palestinci stojí arabské státy, protože je využívají jako šachové figurky ve své hře proti Izraeli. A dokud je budou podporovat arabské státy, budou jim přicmrndávat i západoevropani. Ti jim lezou do prdele, protože arabské petrodolary znamenají odbyt pro jejich zboží a investiční celky. To zase přináší pozitivní impulsy pro ekonomiku a volební hlasy. Jak by se asi Evropa k problému stavěla, pokud by na místě arabských naftových šejků byly třeba Rwanda, Burundi a Somálsko? Takže řešení leží někde v budoucnu, kdy světová ekonomika nebude závislá na ropě. Pokud do té doby Izrael přežije, má naději na mír.
0/0
5.4.2002 7:43

PéKáčko

Re: Arafat a jeho kámoši
Když vidíš na jedné straně petrodolary tam musíš na druhé straně zase vidět židovskou lobby, která ovlivňuje politiku mnoha států na proizraelskou.
0/0
5.4.2002 10:23

Adam

Re: Re: Arafat a jeho kámoši
Zidovska lobby? Ovlivnuje politiku mnoha statu na proizraelskou? Jsi kreten, samozrejme existuje, ale evidentne s ne moc velkou ucinnosti. Co jsem se naposledy podival, tak jediny stat co stoji za Izraelem je USA.
0/0
5.4.2002 18:40

Marcella

Re: Arafat a jeho kámoši
Svetova ekonomika nezavisla na rope?  Pokud 5% celkove populace sveta, cili USA jinymi slovy, spotrebuje 27% ropy tezene v celem svete, jak si myslite, ze se da zabranit zavislosti na rope? Myslite si, ze neexistuji projekty alternativni energie, a to navzdory tomu, ze nemaji podporu americke administrativy? Navic americky financni trh je primo vazany na ropu, ktera prinasi USA pres 500 miliard US$ rocne, veskere svetove transakce s ropou jsou pouze v americke mene.
Evropa neni zdaleka tak ohrozena jako USA, pokud k necemu dojde na Strednim vychode. USA vybudovalo ropny prumysl pro Saudskou Arabii a udela vse, aby se zacoval status quo. Tam je hlavni zajem USA, nikoliv Israel.
USA spotrebovava vice ropy nez kdykoliv predtim, jak koneckoncu chcete vesti valky bez ropy?
Porovnejte jenom, jaka jezdi nyni auta na silnicich severni Ameriky s tim, jaka jezdila pred 30 lety coby reakce na "ropny sok".  Silnicni doprava (spotreba benzinu)na tomto kontinente predstavuje pouze malou cast celkove spotreby ropy.
 
0/0
5.4.2002 23:44

Adam

Re: Re: Arafat a jeho kámoši
Co to to pises za kecy? Tlacis tu nejakou svoji agendu proti USA a Bushovi a pochybuji, ze je Ti nekdo na to zvedavej. Chces vypadat jako chytra a pritom nejspis sedis s encyklopedii u pocitace a hazes nam tu cisla abychom si mysleli jak jsi inteligentni. Za vsechno spatny ve svete muze USA co?! Bez radsi neco uvarit, treba Ti spadne hrnec na hlavu a rozsviti se Ti v te Tve male hlavicce.
0/0
6.4.2002 2:52

Gunter

Zid komunista
To ze komunismus prezil, i kdyz kdyby Zapad chtel, nekolikrat, hlavne na pocatku, v roce 1919 i pozdeji, mohl byt zlikvidovan, ale to by to nesmelo byt zidovske dite. Jak to ze u nas existuje Komunisticka strana? Ma ochranu Zidobolseviku a bilyho Zida a svobodnyho zednare Havla. Dodneska maji i americti Zide k tyhle uchylny ideologii blizko... Nejhorsi americky prezident? Samozrejme Roosevelt. Nejlepsi? Reagan. A i ten se Zida bal.
0/0
5.4.2002 4:59

Georg

Re: Zid komunista
Rano vstanu mam sracku,jdu vencit psa je mi zima,zapnu pocitac a hele najednou je mi vse jasne.Diky kamo hned je me lip kdyz vim kdo za to muze.A pozdravuj sve kamose Arabi az dnes pujdete dohonit kseft s herakem a pernikem ktery jste vcera kvuli te demonstraci tak tezce zanedbali.
0/0
5.4.2002 8:25

PéKáčko

Re: Re: Zid komunista
Tvůj příspěvek je stejně debilní jako ten na který reaguješ.
0/0
5.4.2002 10:25

Gunter

Zidobolsevicka revoluce
Pro vsechny, kteri tu siri bludy o nenavisti komunistu a Zidu pripominam, ze Leninovu zidovskou babicku, a to ze Marx, Engels, Trockij, Sverdlov, Kamenev, Zinovev, Radok... no proste asi tak 90 procent bolseviku byli Zidi. Komunismus je zidovsky dite a nikdy by neprezil, kdyby nemel ochranu americkych zidu. Nejvetsim zlocincem byl zidomil Roosevelt, ktery na Jalte dal nas a polovinu Evropy Stalinovi. Proc se nikde nepise o tom jaky byl Roosevelt kreten? Protoze ho podporovali Zidi a kdo ovlada media. ZID. A kdo se boji Zida? Vsichni. A nejvic kasparek Bush.
0/0
4.4.2002 22:40

Jan

Komunista nebo fašoun????
Kouká,že kdo nesouhlasí s Izraelci je buď komunista,fašoun nebo tak nějak.Každej aby se bál napsat svůj názor aby nedostal nějaký "hezký"přívlastek!Asi nemá smysl něco psát,bohužel je tu prostor pouze pro lidi,kteří milují USA a Izrael.Neznamená,když nemám rád USA tak jsem komunista a neznamená,když nesouhlasím s agresí Izraele tak jsem fašoun nebo antisemita.Uvědom te si,že ne každý souhlasí s politikou Izraele a USA.
0/0
4.4.2002 20:50

předseda

Re: Komunista nebo fašoun????
Není to pravda, Jane, co píšeš. Oba dva žel znepřátelené tábory tu mají své zastánce i odpůrce, věř že čtu a sleduji tyto diskuse ohledně tohoto tématu co mi jen čas dovolí (uprostřed práce). Samozřejmě že přívlastky fašoun, komouš a anisemita nejsou vždy pravdivé, nicméně všechny tyto ideologie či náboženství - komunismus, fašismus a radikální islám skutečně byly nebo jsou namířeny proti Židům...
0/0
4.4.2002 21:28

Petr Wagner

Zidé
Měli komplikovanou celou historii. Evropský vynález ghet holocaust...I Izrael má komlikovanou historii a zejména poslední demografické změny díky emigraci ze zemi bývalého sovětského svazu. Přesto vždy mněli co říci světu... moudrost toleranci schopnost žít a přežít. Ale co ukazují světu nyní? Moudrost? Toleranci? Mstu? Principy? Umění žít a nechat žít? V době kdy celá Evropa je zavrhla v Čechách našli útočiště. Proč teď dělají totéž jiným? Každá akce vzbuzuje reakci a síla jak známo se váže...
0/0
4.4.2002 20:08

Šolim

Re: Zidé
Petře, kde udělali chybu (chyby)? Neměli akceptovat vznik vlastního státu? Jaká útočiště v Čechách máte na mysli? Co stejného teď dělají jiným?
0/0
5.4.2002 11:08

Petr Wagner

Re: Re: Zidé
V době kdy je celá Evropa, ať zavrhla nebo pronásledovala, našli útočiště v Čechách, kde žilo před 2. sv. válkou asi 800 000 židů. Mimo jiné Kafka ale i Einstein.
No chyby... Vite já nejsem soudce! Jen vnímám, že to proč si židů a jejich kultury vážím dnes nacházím /v Izraeli/ vzácně. Vím, že slova jako moudrost, tolerance, pochopení, vzdělanost se dnes nenosí. Ale právě to je to co je přínost transkulturální a proto je mi smutno z toho co se děje dnes na blízkém východě. Z bomb, tanků, uprchlíků bez domova a hlavně beznaděje. Kdy jedni jsou odsouzeni zemřít s bombou na opasku a druzí bojovat až do úplného vyčerpání. Vyčerpání kulturních hodnot a vlastní sebeúcty.
0/0
5.4.2002 19:58

Šolim

Re: Re: Re: Zidé
Já je stále obdivuji, např. v demokratickém chování se od nich můžeme stále učit. Dovedete si představit, co by se dělo u nás, pokud bychom byli v podobné situaci?
Mimochodem: Franz Kafka se narodil 3.7.1983 v Praze. A. Einstein v Praze útočiště nehledal (pokud vím). Židy se nám podařilo na našem území úspěšně "zneviditelnit".
0/0
8.4.2002 18:29

jirka

izrael-mír?
Izrael chce mír a proto tam je všude tolik tanků a vojáků
0/0
4.4.2002 20:00

hajz..vé
Izrael souhlasí, aby se americký emisar Anthony Zinni setkal Jásirem Arafatem. O schůzku s palestinským předákem se dnes marně snažila komise Evropské unie v čele s Javierem Solanou. Takže když se chce s Arafatem setkat neameričan, Izrael mu to neumožní, protože Arafat je vůdce teroristů. Když se s ním chce setkat američan, je vše OK a najednou jim terorismus nevadí. Mám pro to jediné vysvětlení - Židovský kur.y.
0/0
4.4.2002 19:49

jirka

Re: hajz..vé
Mas naprostou pravdu!
0/0
5.4.2002 9:45

sami

citim sa ako palestincan
je to zaujmave svet,palestince zaplatia za udane krivde co boli spachane na zidoch ,musia vzdat historicku palestinu,3/4 palestincov musi zit cele svojho zivota ako uperchlky,ta 1/4 co mala to scaste a zostala na uzeme historickej palestine,musi zomrit lebo nechce zit pod okupacie,Ano tak ma byt ved palestice zorganezovali za druhu svetovu vojnu koncentraoV!nemci platia v hotvosti a sa nestazuju,ani palestince by sa nemali,a vobec by sa nemali zaujmat o tom co si budu myslit v cevelizvanom svete,ved cakaju uz 52 pod okupacie,
prejali aj to ze sa uspokoja s 24°/° uzemie  Historickej palestine ako chce OSN,ale na israil neplatia rezolucie,lebo zidia su povolene narod a vyrovnavaju sa bohov,ja ich obdevujem,zasluzia si to co maju,uzemie palestine a zotrocene zbytok sveta .
otazka hlada odpoved  Bol areiel Sharon odsudene vlastnym statom a odvolanym za spachanie masakre v sabra a satela pre israilske invaze v 82,ak ano  a je to ta,tak nech ma volne ruky v okupovane uzemie a on je anjel urcite ziadne masakre uz nesoacha.
0/0
4.4.2002 19:37

Šolim

Re: citim sa ako palestincan
Bohuzel ani nenaznacujete, ktere otazky povazujete za sporne. Opakujete pouze zname postoje Palestincu.  Podle me je pak skutecna diskuse (natoz dohoda) asi nerealna. Navic se tezko se svym odpurcem dohodnete, kdyz opakovane z mnoha vasich slov couha nenavist. Doufam, ze sam vite, ze nektere vami uvadene skutecnosti povazuji Izraelci za demagogickou nepravdu.
0/0
5.4.2002 7:47

Adam

Reseni
Jsem pro mir, i kdyz Vam reknu jedno. Ja byt Izraelec tak uz bych davno ztratit trpelivost a prestal se s Palestinci mazlit.
Reseni je toto: Arafatem zpitomela Evropa a OSN prestat v jakemkoliv smyslu podporovat Arafata a Palestince a pripojit se na stranu Izraele. Bez jakekoliv podpory by Arafatovi a Palestincum nezbylo nic jinyho nez se OPRAVDU SNAZIT o mir. Garantuji Vam, ze Izrael je naklonen miru, nikdy je "nebavilo" zit pod neustalymi teroristickymi utoky. Kdybu Palestinci ztratily jakoukoliv podporu, tak by mir byl.
Jinak je mi z Vasich levicackych, antisemitickych a bolsevickych zvastu na bliti.
0/0
4.4.2002 18:59

Feyd

Re: Reseni
Ale no tak, trošku mysli, než něco napíšeš... Kdyby se celá "křesťanská" evropa postavila za Izrael, kampak by se asi postavila "islámská" arábie ? No a pak by se ozvalo BUM! a bylo by po problémech... po všech... Já si taky myslím, že tvrdý postup Izraele je na místě, ale to, co navrhuješ, je nemožné.
0/0
4.4.2002 19:17

Adam

Re: Re: Reseni
Nemyslel jsem vojensky, ale diplomaticky. Stacilo by ale, aby Arafata prestali podporovat diplomaticky a prestali se svymi sympatiemi pro jeho teroristickou valku a prestali mu zrat jeho kecy a poukazali na jeho ciny. Mozne to je, podivej se na rok 1988 a 1993. Arafat nemel z okolniho zblblyho sveta moc podpory a to ho donutilo vyjednavat opravdovy mir. Za coz dostal Nobelovu cenu miru, coz je ukazkou nevidany blbosti, teroristovi dat cenu miru. Meli bychom ji taky dat Osamovi a Sadamovi.
Mozna by to nefungovalo, ale za pokus by to stalo. Dokud bude mit Arafat podporu od nemuslimskyho sveta, tak nema proc usilovat o mir.
0/0
4.4.2002 19:41

taky obcan

pro nepamětníky
Arafat byl mezi organizátory jednotu "osvobozencký" nyní "teroristických" skupin Palestinců. Šaron byl mezi organizátory izraelských "teroristů", tj. "osvoditeslkých" gerily, která "vlastní krví vybojovala" základ dnešního území Izraelců (je poněkud jiné, než založila OSN). Palestinci několik destiletí jsou "utiskováni" a trpí Izreaelem, Izraelci několik desetiletí jsou "ohrožováni" a trpí Palestinou ...... co kdo očekávate od takového seskupení, než co se děje ... . Jako ve velké hospodě rvačku (to bez urážky, i když počty mrtví velikosti hospody celkem odpovídají...) mají ostatní napřed rvoucí se od sebe odtrhnout (třeba násilím) a pak nepustit "horké hlavy" k následné slovní půtce...to jest "nebudu teď soudit, kdo máte nebo nemáte pravdu, ale rvát se mi tu nebudete". Základem soužití nejen Izraelců a Palestinců musí být "žij a nech žít",  k čemuž asi bychom nejprve museli dorůst. Ale je to zřejmě idealismus, neboť příliš mnoho z nás má na pokračování rvačky zájem, byť třeba jen, že může sázet na vítěze, nebo se s někým identifikovat ... takže si raději přisadíme, ne?  
0/0
4.4.2002 18:27

Honza B

Re: pro nepamětníky
Jeste jste tam neuvedl, ze Arafat, palestinec narozeny v Egypte (i Jassir je prezdivka) studoval v Egypte inzinyrstvi abyl ovlivnan jako znacna cast pokrokove arabske inteligence socialismem a marxismem. Protoze vetsina arabu jsou hluboce verici, cisty marxismus nemel nadeji na uspech, tak se ho snazili smichat s Islamem a vysel jim paskvil, ktery s Islamem tolk spolecneho nema, ale hodi se k ovladani mas. V Israeli take mela na zacatku prevahu levice a Sovety je podporovali, doufajice, ze je vyuziji pro sve zajmy. Kdyz se to nepodarilo presedlali a Arafatova skupina se jim hodila. S oporou celeho komunistickeho sveta dostal A. ohromnou silu a dulezitost a sami arabove se ho zacli bat. Je to bohuzel bojovnik a nehodi se na vedeni a vytvoreni statu pro mir. Je svym zpusobem nestesti pro palestince  a jak se o nem rika "nikdy nezmeskal prilezitost zmeskat prilezitost". Palestinci by potrebovali statnika a ne cloveka ktery umi jen bojovat. To ovsem asi nynejsi situace nepripusti.
0/0
4.4.2002 19:12

Honza B

Re: Re: pro nepamětníky
Jeste jsem zapomel, ze arabsti revolucionari nemeli za cil rozdrobeni arabskeho sveta na dalsi male staty, ale slouceni vsech arabu do jednoho statu. Panarabismus byl sen Nassira a ostatnich.
0/0
4.4.2002 19:24

Vahu

Re: pro nepamětníky
Muslimani asi nikdy nedorostou! Kdyz by nemeli Izrael, tak budou valcit mezi sebou viz Irak, Iran, Afganistan atd.
0/0
4.4.2002 22:27

CUBA

No, jsem rád, že už tu konečně přestává probírat, kdo má větší právo koho mordovat, ale jak z téhle šlamastiky ven. A to podle mě znamená buď se domluvit, nebo druhou stranu vyhubit. Šaron se očividně vydal druhou cestou. Izraelci by se měli stáhnout z okupovaných území a pak bránit svou zem všemi prostředky. Takhle počet sebevražedných atentátů nesníží, ale zvýší. A ještě bych měl jednu poznámku: tenhle spor není o víře, ale o území. Sebevražení atentátníci nejsou náboženští fanatici (islám zakazuje sebevraždu mnohem nejpřísněji), ale činy zoufalců, kteří nevidí jiné východisko. A je bohužel strašné, že za současného světového pořádku šéfovaného USA by se nikdo Palestinci nezabýval, kdyby nebyly atentáty.... Cuba
0/0
4.4.2002 17:02

Martin Winzig

Nejvic mne fascinuje jak Sharona reagoval na pozadavky EU
myslim ze by EU mnela poradne Izrael klepnout pres prsty jinak Sharon rozpoura na bizkem vychode 3ti svetovou. A pritom bude v CNN prohlasovaz ze bylo nutne znicit vsechny okolni staty aby byla zajistena bezpecnost Izraele.
0/0
4.4.2002 17:13

Abraham

Re:
Jsem velmi rád,že do této rubriky přispívají i rozumní lidé se střízlivým pohledem na věc a nejen,podle mého názoru,placení sionističtí štváči jako je např.Kato,jenž tráví celé dny u počítače a obhajuje okupaci!
0/0
4.4.2002 17:36

přátelé

Re: Re:
Rozumný je podle tebe ten, kdo fandí sebevražedným teroristům, ostatní jsou sionističtí štváči. Tady na tvoji adresu není třeba útočit logickými argumenty, to jde mimo tebe. Ty jsi sprostý podporovatel vrahů, tudíž jsi nebezpečný a měl bys být izolován. Jsi obyčejná zrůda. A za tu přezdívku tě Hospodin zničí, pevně věřím.
0/0
4.4.2002 18:19

jožin - řečený z bažin

Re: Re:
No.. V Izraeli jsem nikdy nebyl, žádnýho žida jsem nikdy naživo neviděl ( resp. pokud jsem se s nějakým někdy setkal, tak jsem to o něm prostě nevěděl ) a já sám žid taky nejsem... teda aspoň myslím ( vlastně ani nevím, jak se takovej žid pozná...) no ale přesto jsem asi podle vás sionistickej štváč, protože tu nezvracím pseudohumanistický levičácký kecy o okupaci a státním teroru a co já vím o čem ještě. No a když tak nad tím uvažuju - když jsem já sionistickej štváč, co jste pak vy? Palestinskej sráč ??? :)))
0/0
4.4.2002 20:12

Adam

Re:
Na Cubu patris, soudruhu. Je mi z Tvych kecu na bliti. To co pises o atentatnicich a USA jsou priserny zvasty. Kde beres sve nazory? Z Rudeho Prava?
0/0
4.4.2002 18:41

Vahu

Re:
Je videt ze jsi snedl vsechen rozum ty kubo
0/0
4.4.2002 22:16

muzzle

Kato:
Ach, asi jsi kliknul vedle  Je tady několik diskutujících, kterým by tvé oslovení mohlo patřit. Nebo to byla "kolektivní" výzva?
0/0
4.4.2002 16:56

Kato

Re: Kato:
Dobrý postřeh, kliknul jsem vedle, ale už je to tam kde to mělo původně být.
0/0
4.4.2002 17:16

Kato

Ztrácíš čas
A na Václaváku ti zatím utekl takový krásný a mírumilovný happening. Prošvihnul jsi šanci kopnout si do toho člověka, co nesl transparent s nápisem, že Izrael chce mír. Ale když si zajdeš na policii, tak ho tam ještě určitě mají schovaného pro takové spravedlivé zastánce ulačovaných jako jsi ty.
0/0
4.4.2002 16:50

muzzle

Vyjednávání je dobrá věc.
Ale osobně jsem přesvědčen, že kdyby za palestince vyjednával Hamás (nebo i daší osvobozenecké organizace), bylo by méně násilí, než když vyjednává Arafat. Jeho řeč je jistě diplomaticky příjemná, ale dnes již za nikoho nemluví. Za palestince by měli mluvit osobnosti, které skutečně vedou odboj! Myslím, že je chyba, jestliže Evropa podporuje Arafata.
0/0
4.4.2002 16:45

Hynek

Arafat
Arafat podle vlastnich slov vzdy teroristické útoky odsuzoval, odsuzuje je a bude je odsuzovat i nadale...
0/0
4.4.2002 16:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.