Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Tanky dál obsazují palestinská města

Další desítky izraelských tanků vjely za svítání do Džanínu na západním břehu Jordánu. Tucet tanků se ve městě objevil už v úterý. Při střetech izraelské armády s palestinskými ozbrojenci zemřel jeden člověk. Další zhruba dvacítka tanků vnikla v noci do palestinské vesnice Salfít ležící jižně od Nábulusu na západním břehu Jordánu. Izrael od pátku obsadil už několik měst a obcí na palestinských územích. Ještě předtím izraelské tanky obklíčily sídlo předsedy palestinské samosprávy Jásira Arafata v Ramalláhu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

sniper

9. 4. 2002 18:51
Slava Izraeli !
 
Vzdy jsem Izraeli fandil, ale potom co se tam deje dnes nemohu a nsouhlasim.Pokud jsou schopni odstrelovat baziliku narozeni v Betlemne, navrhuji u zdi narku postavit prasecak, protoze to jsou stejne dobytkove a ne lidi!!! Izrael ma jedine historicke a nabozenske poslani: ochranit svata mista VSECH nabozenstvi a umoznit k nim dobry a bezpecny pristup pro vsechny poutniky.Ze stejneho duvodu neni mozne opustit judeu a samari, kde se nachazi hebron( s hrobem abrahama),Bet El aj.Co se tyka palestincu, muzeme to prohlasit za vnitrni zalezitost toho statu,pokud ovsem neni shopen ochrani takova mista,jako JERUSALEM<BETLEM a NAZARET, ztraci prvo na existenci
0 0
možnosti

.

7. 4. 2002 19:00
.
Odkazy znovu, formátování nějak zlobí: 
0 0
možnosti

řemeslník

7. 4. 2002 18:42
Židé do Palestiny, Češi zpátky k zaslíbené Soči, na Krym a Kubáň
Cítit se vyvoleným je každého soukromá věc. Nedává mu to právo zabírat cizí zemi.   Na začátku století v Palestině žila hrstka Židů (40tis), mnohem méně než kdekoli jinde. Pak se Světová sionistická organizace  rozhodla nenastěhovat do Keni, rozmyslela si i Argentinu. Vybrala si Palestinu a začala platit židovské přistěhovalce (viz Rotschild). Co chce v Palestině 5 000 000 jiných Židů? Dva tisíce let tam žádný z jejich předků nežil!
  V roce 70 povstali proti civilizovanějším Římanům, odmítali jejich příchod. Prohráli a museli emigrovat. Podle sionistického vzoru by se do zemí Českého království teď mohli vrátit protestantští exulanti a založit svůj náboženský stát okolo Kralic. S kulomety v rukou vyhnat ateistické obyvatelstvo, katolické obyvatelstvo, potomky Slováků. Rozšířit svůj stát až k Matičce Praze, nedělitelnému Svatému městu. Podle sionistického vzoru se zrovna tak můžeme zvednout my a vrátit se na krásné černomořské pobřeží, Krym, Soči. Záminka by se našla, jsme Češi a před jedním tisícem let jsme odtud přišli. Šli by jsme až na Kubáň, ke Kaspiku, aby nás Američané podporovali ("nalezli pochopení").
  Šli by jsme v závětří tanků pacifikujících teroristy ze zaostalého místního obyvatelstva (kterému zbývá jen házet Molotovovy koktejly do restaurací).
Izrael je dobyvatel a okupant od samého počátku. Tento stát vznikl jako barový výmysl ve Vídni. Do Palestiny se nastěhoval. Na rozdíl od jiných podobných pokusů od začátku vycházel vstříc zájmům koloniálních mocností - Anglii, Francii, dnes USA   v jejich hře o ROPU a Suezský průplav. Proto se Arabové vždy dožadují misí USA - ať si svého pacholka srovnají. Je legrační, jak se diskutující snaží zamlčet příčinu celé záležitosti a tutlají sérii agresivních válek, kterými Izrael vzniknul a neustále se rozšiřuje.

Martin

4. 4. 2002 3:10
Emilovi
Kde jsi priteli, mam jeste co naprdet
Mej se dobre.
0 0
možnosti

Pavel2

3. 4. 2002 12:41
To Martin
K tvym ohnivym prispevkum. Zidi nejsou vyvoleny narod. tedy pokud uznavas Novy zakon. Era jejich vyvoleni skoncila pred dvema tisici lety. A i predtim neslo o narodnost, ale o vyznani. (tenkrat to ale bylo skoro to same )Nyni jsou vyvolenym narodem vsichny lide dobre vule.
0 0
možnosti

Martin

3. 4. 2002 18:43
Re: To Martin
Pavle, Zidi jsou porad vyvoleny narod. Uznavam Novy Zakon, precti si "Rimanum", tam je to vse vysvetlene jak to se Zidami je. Ukrizovanim Jezise jejich vyvoleni neskoncilo.  Mas pravdu v tom, ze tenkrat to v podstate bylo to same, v podstate kazdy pokrevni Zid byl zidovskeho vyznani co se tyce nabozenstvi. Od doby Jezise jsou nekteri Zide zidmi, jini krestany, nekteri ateisti a pravdepodobne i jinych nabozenskych vyznani.
" Nyni jsou vyvolenym narodem vsichny lide dobre vule". Ne podle Bible, mozna podle humanistickych ucenich, urcite ne podle Bible. Cesta k Bohu je jen jedna a to skrze Jezise Krista naseho Spasitele a je rovna a uzka jak ostri mece a jen malo lidi ji najde - viz Novy Zakon.
0 0
možnosti

Jan K.

3. 4. 2002 11:42
Roztomile :)
Martine martine :) Nesmis tolik hltat "odborne clanky" Simona Eberhagena a zkus se trochu vzdelat :) ..  pouze strucne ,komu neni rady tomu neni pomoci.  Hezky poporade .
A) Izrael nesouhlasi s mezinarodnim spolecenstvi prave protoze chce VIC a vi ze s trochou taktiky a hrubeho nasili ma vysoke sance uspet. Mezinarodni pozorovatele VELMI ztizi jak praktiky bourani domu ,,tak strelbu na demonstranty hazejici kameni ..Tak nalety F16 na smesne male uzemi. 
B) V Arafatovi ,se trochu mylis,  v arabskem svete po jeho dohode a uznani statu Izraele ( cimz ztratil dle mezinarodniho prava narok na CELE uzemi  britske kolonialni palestiny- do te doby vedl v palestine mezinarodne LEGALNI odpor proti okupantovi)  zcela sve byvale postaveni ,pro 70% arabske populace  je zradce. Ti kdo ho potopili byli prave oni prime ministri ,kteri brzdili podepsanou dohodu jak mohli -pozdni stahovani vojsk,nevyklizeni CELEHO uzemi,zasahovani DO dohodnute casti uzemi pod Palestinskou kontrolou ,, a pokud si jeste vzpomenes .. tak v te dobe bylo ABSOLUTNI HISTORICKE MINIMUM atentatu  .
C)Kdyby izrael NEBYL agresor ,tak by NEEXISTOVAL . Izrael v predchozich desetiletich MUSEL byt agresor aby PREZIL. To si ,chlapce, ZAPAMATUJ.
D) "...zabere cely stredni vychod uz davno a i USA by meli problem ho zastavit. Kdyby Izrael chtel zabijet "chudacky" Palestince, tak uz by dneska pravdepodobne nebyl ani jeden Palestinec nazivu. " ... Evidentne neznas zadna fakta,pusobi to na me jako opravdu obslehnute od extremistickeho populisty Eberhagena. Neopsal jsi to ? .  Pokud ne ,tak vez,ze na obsazeni celeho stredniho vychodu Izrael nema jednak dostatecny pocet lidskeho potencialu. Jednak je to utopie , precti si neco o Libanonu a Syrii .. a jednak by se v tom konfliktu MUSEL svest minimalne i Egypt . coz by neznamenalo nic jineho nez nastartovani noveho holocaustu. Muze je ucelove porazit -s vydatnou pomoci USA jako v minulosti,ale okupovat jako Pelastince nikoliv.
 Na zaver .. USA jsou ,chlapce, ZCELA jednostranne .. a bez nich by Izrael uz davno neexistoval .. vzhledem ke slozeni americkeho kongresu to ani jinak byt nemuze. Rocni "pomoc" USA Izraeli je podle strizlivych odhadu 10 miliard dolaru. Z nichz vic nez pulka je stala modernizace armady.
A na zaver jedna rada :) nech si stary a novy zakon vysvetlit .
Yan.
0 0
možnosti

Martin

3. 4. 2002 21:05
Re: Roztomile :)
Jane jane, Tvuj povyseny ton me akorat rozesmal. Vzdelany jsem, aspon natolik, abych Te nenazyval "chlapcem".
Simona Eberhagena neznam a nic jsem od nej necetl.
Je videt, ze o Arafatovi nevis vubec nic a ani ne moc o cele situaci a historii ohledne britske kolonialni Palestiny a vubec Palestiny predtim. Rimane zacali nazivat Palestinu Palestinou, kdyz jeste existovalo zidovske kralovstvi. Presuneme se do roku 1878 kdy novodobe zionisticke ( zidovske) hnuti zacalo osidlovat tehdy Otomanskou Palestinu. Uz v roce 1917 zarucila Velka Britanie za podpory svych spojencu v 1. svetove valce existenci zidovskeho statu na uzemi Palestiny. V roce 1947 Arabove zamitli OSN rezoluci na vycleneni Izraelskeho a Palestinskeho statu ( a od te doby zamitali ostatni OSN rezoluce jako treba rezoluci 242 po 6ti denni valce). Zide ji prijali. V roce 1948 vyhlasil Izrael svuj stat a hned nato vsichni Sousedni Arabove napadli Palestinu, aby pomohli palestinskym Arabum znicit Izraelsky Stat. Zidi vyhrali a je pravda, ze zabrali vic uzemi nez podle rezoluce OSN. Ale to az potom, co je Arabove napadli. Takze Arafat a Palestinci NIKDY nemeli narok na celou britskou Palestinu. Arafat nikdy nevedl legalni odpor proti okupantovi. Do roku 1988 absolutni historicke minimum atentatu? Co je to za blud? Uz v roce 1970 Arafata a jeho PLO Jordanci po krvave obcanske valce vyhodili z Jordanu do Lebanonu odkud poradal dalsi teroristicke utoky na Izrael az musel Izrael do Lebanonu vlitnout v roce 1982.
"Kdyby izrael NEBYL agresor ,tak by NEEXISTOVAL . Izrael v predchozich desetiletich MUSEL byt agresor aby PREZIL" Diky za zasmani, to sam nevidis co pises za blud? Takze podle Tebe, ten kdo bojuje za preziti je agresor? Chudak Hitler, kterej musel bojovat proti vsem evropskym "agresorum", kteri bojovali za preziti proti nemu. Co vic k tomu rici......
Tvoje za A) Ano, ma vysoky sance prezit. Nejak mi uniklo, ze Palestinci jenom hazeji kameni na Izraelce.
D) Ano, dobre, mas pravdu v necem. Izrael nema dostatek lidskeho potencialu, aby okupoval cely stredni vychod. Musel by Araby vyhladit a s tim samozrejme nesouhlasim. Ale kdyz se podivas na historii, specialne kdyz Zide prisli z Egypta, tak vyhravali proti nemozne presile. O tom jsem mluvil.
Jestli nahodou nevis, tak Izrael v roce 1967 porazil najednou Egypt, Syrii, Jordansko i Irak. V roce 1973 Egypt a Sirii a v roce 1982 Lebanon. Co si mam jeste precist?
USA nejsou zcela jednostranne a to jim mam za zle. Jsem velky zastance USA, ale v tomhle me stvou. Nemaji stejny standard na sebe a na Izrael. USA napadla Afganistan, s cimz souhlasim, ale chce aby se Izrael choval jinak k teroristum nez samo USA. Nelibi se mi to.
Na zaver jednu radu pro Tebe, precti si Stary a Novy Zakon. Evidentne jsi si ho nechal vysvetlit Ty bez toho aby jsi ho nekdy cetl.
0 0
možnosti

Zbynek

3. 4. 2002 11:20
Znalcum stareho zakona
Vim o vice narodech, ktere staly proti narodu Davidove a obstaly skvele. Znalym neni zajiste zapotrebi uvadet priklady.
0 0
možnosti

Martin

3. 4. 2002 19:11
Re: Znalcum stareho zakona
Ano Zbynku, mas pravdu, je plno narodu co obstaly skvele proti Davidove narodu.  Ale kde jsou dnes? Kde jsou Babylonane, Egyptane (v Egyptu ziji hlavne Arabove) a Rimane ( Italove nejsou Rimani). Kde jsou? A je jich vic, nebudu je vsechny vypisovat. Obstaly, protoze jak uz jsem rekl, Zide rebelovali proti Bohu, zabijeli jeho proroky a zahravali si s jinymi nabozenstvimi. Ale Zidi jsou to porad a dnes maji svuj stat. Znaly jsem, vim o cem mluvim, Ty jsi ale asi docela nepochopil co jsem rikal.
0 0
možnosti

Nefi

3. 4. 2002 11:19
At zije Israel!
Konecne se Saron pohnul k cinu. K vereseni soucasne situace nepovede stazeni Israelske armady. To by vedlo pouze k dalsim atentatum, dalsim raketam Kasam apod. Je treba jasne rict teroristicka infrastruktura=palestinska samosprava. Tu je treba zlikvidovat. K tomu je nutne vyhnat hlavni predstavitele Palestincu do Syrie. Mohlo by jit tak o 2000 lidi. Israel pak musi rozvijet dobre vztahy s se zememi jako je Jordansko a snazit se politicky podporovat oddeleni Libanonu od syrske okupace. I kdyz to znamena podporovat libanonsky nacionalismus. Co se tyce Egypta je treba zkoordinovat politiku s USA a zbyde nam Syrie jako jediny trvaly nepritel a to uz Israel ustoji.
0 0
možnosti

Jan K.

3. 4. 2002 13:04
Re: At zije Israel!
 To je ono :) zkoordinovat,zlikvidovat,vyhnat. :) a zbude vam pouze Syrie .. ;) hlavne ten Libanon bude cely stastny ! Ztraceneho otce Sarona ktery ho jednou premenil v popel a lidske pohrebiste urcite uvita otevrenou naruci. 
 Myslim ze vam zbyde mnohem vic ,pane Nefi, doporucuji pozorovat demonstrace od Yemenu po Alzir ,, samosebou zkrapene vodnimi dely a slznymi granaty ... CNN prenesla par hezkych obrazku z Kahirske University .. uplne vsichni se tam tesi na zkoordinovani politiky s USA .
 Vubec nepochybujte ze jediny zpusob jak ukoncit spiralu nasili je odstaveni Sarona od moci a jeho promptni poslani pred vojensky soud. Stahnuti se z CELEHO palestinskeho uzemi dle dohody z 93' a uznani vychodni Jeruzalem jak o jeho hlavni mesto .
0 0
možnosti

Konrad Ben

3. 4. 2002 10:16
Arafat je TERORISTA!!
Jasir Arafat je TERORISTA!! To si dobře zapamatujte. Anebo je to dědek, kterého nikdo z Palestinců neposlouchá (a nemá žadnou moc). Pokud někdo (EU) říká, že Arafat je "představitelem palestinského lidu", zní to komicky až směšně. Potom bych do takového spolku debilů a trotlů nevstupoval.
To si dobře zapamatujte. Anebo je to dědek, kterého nikdo z Palestinců neposlouchá (a nemá žadnou moc). Pokud někdo (EU) říká, že Arafat je "představitelem palestinského lidu", zní to komicky až směšně. Potom bych do takového spolku debilů a trotlů nevstupoval.
0 0
možnosti

Konrad Ben

3. 4. 2002 9:10
Arafat je TERORISTA!!
Jasir Arafat je TERORISTA!!
To si dobře zapamatujte. Anebo je to dědek, kterého nikdo z Palestinců neposlouchá (a nemá žadnou moc). Pokud někdo (EU) říká, že Arafat je "představitelem palestinského lidu", zní to komicky až směšně. Potom bych do takového spolku debilů a trotlů nevstupoval.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Írán zaútočil na Izrael. Armáda zachytila většinu střel, pomohli spojenci

13. dubna 2024  20:38,  aktualizováno  14.4 8:54

Sledujeme online Írán vyslal na Izrael desítky bezpilotních letounů a také rakety. Je to odveta za útok na íránský...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ženu soudí za sex se psem i zneužívání syna a vnuka. Byla to terapie, hájí se

15. dubna 2024  12:28,  aktualizováno  13:33

U Krajského soudu v Ústí nad Labem začalo projednávání případu dlouhodobého sexuálního zneužívání,...

Ozbrojenci vtrhli do domu a svázali podnikatele s rodinou, zřejmě šlo o mstu

12. dubna 2024  9:44,  aktualizováno  15:08

Policisté z Česka i Německa pátrají na Domažlicku po ozbrojencích, kteří v noci na dnešek přepadli...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Na začátku byl tajný projekt. Jak vypadá stanice metra, kterou nikdy nejel vlak

14. dubna 2024

Premium Nenápadná plechová vrata naproti Úřadu vlády na pražském Klárově skrývají velké tajemství. Praha se...

Dostálové se ptali na její angličtinu a Farského, zda dá zase přednost stáži

19. dubna 2024  19:15,  aktualizováno  21:09

Nejzajímavější částí debaty kandidátů do voleb v Evropském parlamentu byly otázky studentů, kteří...

Česko vydá na Ukrajinu odsouzeného za vraždu řidiče Sazky, odpykává si 22 let

19. dubna 2024  21:03

Česko vydá na Ukrajinu Timura Treťjakova odsouzeného na 22 let vězení za nájemnou vraždu řidiče...

Rozhazoval výzvy k svržení vlády. Pak se u místa, kde soudí Trumpa, zapálil

19. dubna 2024  20:17,  aktualizováno  20:38

Neznámý muž se dnes zapálil před budovou newyorského soudu, kde se koná proces s americkým...

Exploze v Íránu, podle Američanů zaútočil Izrael. Ten to nepotvrdil

19. dubna 2024  6:17,  aktualizováno  20:36

Ve středoíránské provincii Isfahán se v pátek ráno ozvaly exploze, podle íránských médií se jednalo...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!