Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Úřad souhlasí s dálnicí přes středohoří

Dlouho očekávaný a odkládaný verdikt lovosického stavebního úřadu ohledně dálnice D8 je kladný. Autostráda, která má vést přes Chráněnou krajinnou oblast České středohoří, ve středu obdržela takzvané územní rozhodnutí. Kdyby neexistovala ekologická hnutí, už by zbývalo jen získat stavební povolení a povolení několika dalších úřadů a do Českého středohoří by mohly najet stavební stroje. Ekologové se ovšem odvolají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Klaus

nemakačenkové sedí v autech
Místo aby makali, tak mrhaj čas za volantem a pálí naftu/benzín - a ropu musíme dovážet. Ćili tito lidé nejen zhoršují životní prostředí, ale i ekonomickou situaci. Správný podnikatel si nemůže dovolit jezdit si někde autem, pokud veze jen sám sebe. Navíc oni si stejně ty náklady odepíšou, ale drahá dálnice se staví i z kapes těch, kterým jen překáží.
0/0
29.3.2002 14:32

nemám rád nemakačenky

Re: nemakačenkové sedí v autech
A napadlo tě někdy spočítat si, jakým objemem se automobilový průmysl podílí na daních? Za dvacet procent všeho, co tu stojí, vděčíte tomu, že mají lidé auta. To není výmysl, to je reálný fakt, takže trochu přibrzdi v zjednodušujících úvahách. A jen tak mimochodem - kolik procent krajiny ta silnice, kterou tak nenávidíš opravdu zabírá? Nějak jsem si nevšiml, že by stromy nebyly schopné v blízkosti silnice žít. Jde jen o to nebýt jak malé dítě, kterému berou bábovičku.
0/0
29.3.2002 15:02

Klaus

Re: Re: nemakačenkové sedí v autech
Jojo, strom vedle růst může - ale pro živočichy včetně člověka je dáklnice nepřekonatelná překážka ... navíc stavba samotná narušuje režim spodních vod (musí se meliorovat, zatrubňovat ...) A pochopitelně je to hnusná jizva v krajině - ovšem kolik stojí hezký pohled do údolí, kolik stojí ticho, kolik stojí čistý vzduch ? No a ty výdělky automobilového průmyslu nejsou tak jednoznačné - sečteme li jeho negativní externí dopady a také to, že vlastně vydělává sám na sebe (co bude stát D47 ?) No a kolik procent zabírá - na www.rsd.cz je podrobný rozpis stavebních prací i přesnými čísly - kolik m3 zeminy je třeba přemístit, demolice, přeložky, mosty, tunely ... a pochopitelně ta dálnice třeba odřízne určitou větší oblast, svým umístěním ji znehodnotí - i když tam zabírý třeba jen procento plochy.
0/0
29.3.2002 15:45

Praha

Re: Re: Re: nemakačenkové sedí v autech
Jo, jo. Vy autem nikam nemusite. Vy si proste zajdete na pracovni urad pro podporu a tam dojdete i pesky,kdyz na to mate cele dny. Ti ostatni, kteri si musi poridit auto a jezdit za praci,aby uzivili sebe i sve rodiny, jsou podle vas "podnikatele" a tim podle vaseho nazoru nemakancenkove, protoze si dokazou vydelat vic, nez ti neschopni ubozaci, co jen cekaji na podporu od statu. Navic ta auta,co by jezdila po dalnici by se neobjevila jen tak z niceho nic, ale vsechna tam ted jezdi pres vesnicky po uzkych cestach,stoji na semaforech,atd a tim spaluji 3x tolik,nez co by spotrebovala rychlym a jednoduchym prujezdem po dalnici.
0/0
6.4.2002 11:45

Klaus

smrt přírodě
chceme aby nám tu jezdili sasíci z Berlína na Vídeň - chceme :) Chceme podpořit betonovou dálniční lobby ? Chceme si vozit líný zadky v autech - no ano, chceme ... na co nám je nějaký Středohoří, já radši koukám v televizi na Dallas ... kamióny potřebujou víc místa a stavební firmy víc zakázek. Podívejte se na ty trpajzlíky co se u silnic prodávaj, a pak pochopíte, že drtivý většině lidí je příroda fuk, prostě nemaj estetický cítění a klidně to betonový monstrum prohlásej za ozdobu krajiny. Co na tom že dálnice mohla vést mimo Středohoří - to byl návrh ekologistů a tak byl prostě špatnej. A just ta slavná autostráda bude a bude, neboť bez ní by se zasmrdění lenoši asi neobešli. Pak bychom mohli ještě poručit větru dešti - však se přece nějakou přírodou řídit nebudeme. Vždyť stromy to j hnus, ale to moje nablejskaný autíčko - to je nádhera. Že se dá jezdit i jinak než autem - ale kdež, komunisti tu dálnici takhle naplánovali, a my ji si ji postavíme. A kdo je snad proti tomu, to je rozvraceč a záškodník :)
0/0
29.3.2002 14:11

nemám rád nemakačenky

Opravdu je fascinující, kolik lidí kvůli svým ryze osobním "zeleným" zájmům škodí zemi a vývoji. Existují vcelku přesné propočty, kolik exhalací vyprodukují automobily při jakém dopravním řešení. Dálnice jsou nejlepší variantou (leda-že by někdo chtěl lidem bránit v používání auta). 2. Prý jde o takzvanou krajinu. Chápu, že někomu vadí dálnice, mě zase vadí neupravené cesty. Každému se holt líbí něco jiného, takže v tomto směru by to mohlo být na hlasování a mně to vcelku vychází tak, že víc je motoristů než těch ostatních. To je prostě vývoj, tak jako se vyvíjela příroda, dneska je její součástí člověk a jeho vývoj. Lidi vždycky volali po starých časech, ale vývoj šel dál a půjde a připadá mi rozumnější stát na straně pokroku. Lidé mají dneska možností, aby udrželi při životě jakýkoli druh, případně ho znovuvyklonovali, takže absolutně nechápu nejrůznější pokřiky. Vláda by měla všem těm zeleným poflakovačům sebrat nejrůznější dary z peněz daňových poplatníků a dát jim na výběr buď makat nebo se jít živit někam na statek. Chtěl bych vidět, jak by jim každodenní dřina voněla! Nakonec by rádi přišli a pomohli ty dálnice stavět.
0/0
29.3.2002 13:40

Klaus

Re:
A já zas nerad dejchám ten smrad z tvýho auta ... a nekecej že se bez auta ve směru praha - Ústí neobejdeš. Jezdí tu dost autobusů i vlaků. Kvůli lenochům jako ty se stavěj drahý a hnusný dálnice. Takže na to mysli, až zas sedneš za volant. A "motoristů" - tedy těch, kdo zamořují vzduch, zabírají místo, ničí přírodu není víc než "ostatních". Ostatně komunisti taky vyhráli v roce 1946 volby, takže o správnosti většinových řešení si dovolím pochybovat. Většina Sudeťáků také podporovala Hitlera. A krásnou krajinu Českého Středohoří si těžko vyklonujeme. Jenomže pro primitivní motoristickou lůzu je pojem krásna bohužel stotožněn s 8mi proudou volnou dálnicí .... a tyto bezohledné hyeny řítící se co nejrychleji za svým důležitým cílem už nezajímá, jak těžce zasahuje dálnice do území, kterým prochází. Já já já, jenom já - já chci jezdit autem, tak mi nastavte víc dálnic ... motoristi jsou jak malý děti, když jim někdo bere jejich hračku. Neuměj se ostatním přizpůsobit, musí se za každou cenu všude vozit ve vlastní konzervě. Neumějí počkat na vlak - brrr, vždyť tam jsou lidi, a nemohli bysme nikoho předjíždět. Co na tom že díky motoristům zahyne v ČR ročně 1200 lidí - vždyť oni musí jezdit strašně nutně. A ty nehody - to dělá někdo druhý. Vždyť zrovna já jezdím sice rychle, ale bezpečně. :-)))
0/0
29.3.2002 14:22

Ladislav Dvořák

Ekologové stále brání chráněnou krajinnou oblast ?
V nadpisu je špatné sloveso, ekologové (ekokverulanti) CHKO nebrání, ale škodí ji. Každý rozumný člověk, který nemá nazelenalý mozek ví, že přes České středohoří denně jezdí stovky kamionů a tisíce osobních aut, jejichž motory při pomalé jízdě v prudkých kopcích od Vchynic po Žalany produkují nadměrné množství exhalací. Tato auta budou jezdit dále, ať chceme nebo nechceme; to je daň za civilizaci. Až bude dálnice, exhalací ubude, protože automobily budou projíždět značně menším stoupáním, plynule a rychleji. Automobilů mnoho nepřibude, protože nemá odkud přibýt. Kdo chce do nebo ze severního Německa, jede přes Cínovec, Petrovice nebo Hřensko a to vše jede na Lovosice. Pravděpodobně se jinak rozdělí doprava po těchto 3 přechodech, ale hlavní tah na Prahu zůstane stejný. Jestliže nějací broučci žijí v budoucí trase dálnice, tak se přesunou sami bez milostivého přispění ekologů do míst s menší hustotou provozu, a tou bude téměř prázdná silnice č. 8. Tak, jako ustal provoz na bývalé 8 (nyní 608) mezi Prahou a Lovosicemi, tak ustane provoz mezi Lovosicemi a Žalany. Pokud chceme snížit exhalace více, tak musíme zrychlit a zatraktivnit dopravu kamionů po železnici z Lovosic do Drážďan, ale nebránit výstavbě dálnice, která krajině zcela určitě pomůže.
0/0
29.3.2002 9:40

Klaus

Re: Ekologové stále brání chráněnou krajinnou oblast ?
Stačil by zákaz vjezdu a ta dálnice kolem Loun a Mostu, ty neználku. Ale logika je pro "motoristy" a "ekonomisty" patrně příliš obtížná, natož pak logicky myslet.
0/0
29.3.2002 14:25

Honza

Vlastni Zeme na prodej
Bezte do prdele
0/0
29.3.2002 4:39

LetcHo;)

Re: Vlastni Zeme na prodej
... nevím, osobně jsem 100% pro tu dalnici. Je vidět že asi nejsi ze severnich čech. Ta dalnice nam pomuže a naopak se přírodě uleví. Už jsi někdy jel kolem labe z Lovosic do DC? Asi ne jinak by jsi netvrdil že prodáváme vlastní zem.
A ty lidičky z dětí Země, bych přejmenoval na brzdy Země. Už kolik věcí oddalují a prodražují a kčemu, jen aby se nenudili a nahrabali si do vlastních kapec. Nevím jesli jsou tak negramotní že si nedokážou spošítat to, že když auto jede na dálnici určitou rychlostí vyfukuje mnohem míň škodlivyn. A navíc je provoz soustředěn do jednoho místa a s menšími následky než je to teď.
Prostě jsem pro dálnici a nymyslím si že to má něco společného s prodávání vlastní Země. Jedině toho pozemku kudy povede dálnice. Už vidím ty chtíčný lidi jak se snaží z toho vytřískat miliony a kolik z nich je z Dětí Země, to se vám ani nezdá.
0/0
29.3.2002 8:23

Klaus

Re: Re: Vlastni Zeme na prodej
Nejmíň škodlivin vyfukuje to auto, který vůbec nenastartuješ. A čekat, že severní čechy spasí zrovna dálnice přes ústí, to je pěkná naivita. Proč tedy nepodporuješ tu dálnici přes Louny a Most ? Tam snad není nezaměstananost ?
0/0
29.3.2002 14:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.