Diskuze

Hlučnost v kinech škodí

Starší lidé a děti, které nejsou ještě navyklé na hlasitou hudbu, někdy těžce snášejí v kinech příliš hlasitě pouštěné filmy. Sledování přípustných limitů hlučnosti spadá stejně jako například diskotéky do pravomocí hygieniků. "Často vídám děti, jak se lekají a zacpávají si uši. Spoustě dospělých lidí to také není příjemné," říká operátorka z kina Ster Century.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jiri Toman

2. 6. 2002 18:31
Uroven hlasitosti v kinech
Za prilis hlasity zvuk nekterych filmu ovsem vetsinou nemohou provozovatele kin, ale tvurci filmu, jmenovite zvukar a reziser. Nastaveni zvukoveho reprodukcniho systemu v kine je proces, ktery podleha prisnym podminkam vyrobce pouziteho zvukoveho systemu, tedy pro (u nas nejrozsirenejsi) system Dolby Digital, podminkam firmy Dolby Laboratories Inc. Vlastni nastaveni dela certifikovany technik, ktery pak zodpovida za to, ze vsechny parametry odpovidaji pozadavkum vyrobce. Takze hlasitost kazdeho kina (salu) je vlastne kalibrovana a film by mel hrat ve vsech sale vicemen stejne hlasite i stejne kvalitne. Ta kalibrace kinosalu je dulezita take proto, ze naprosto stejne jsou zkalibrovany tzv. michaci haly, tj. studia, kde se filmovy zvuk micha. A dulezitou podminkou je, aby jak v michaci hale, tak v kine byla nastavena stejna hlasitost (stejne otoceny knoflik "master volume" na tzv. kinoprocesoru), protoze jedine tak je zajisteno, ze film bude hrat ve stejne hlasitosti, v jake ho slyseli zvukar a reziser pri michani. Bohuzel, v posledni dobe se mezi Hollywoodskymi zvukari stalo modou, ze si na svem kinoprocesoru v michaci hale otocili knoflikem master volume dolu, ale namichali to tak hlasite, jako kdyby ho meli v kalibrovane poloze. Tim padem takto ozvuceny film v korektne nastavenem kine hraje prilis nahlas. Firma Dolby Labs. na to reagovala a vyvinula zarizeni, ktere je odted povinnym vybavenim vsech michacich hal, a ktere dokaze zmerit celkovou hlasitost filmu. Filmy, ktere by byly prilis hlasite, by nemely byt pusteny do distribuce. Resp. Dolby Consultant, coz je technik fy Dolby Labs., ktery je pritomen pri masteringu, by to nemel dovolit.
0 0
možnosti

Jaroslav Daňhel

31. 5. 2002 10:43
Upřesnění
Předmětný článek je v částech kde jsem citován silně zkreslen. Je mi líto, že jsem - navzdory důkladnému výkladu - neuměl paní redaktorce podat takový výklad, z kterého by i ona pochopila co jí sděluji. Ve skutečnosti jsem uvedl, že v našem multiplexu máme nastavené zvukové systémy na takovou úroveň, aby bylo normálně slyšet mluvené slovo. Zvukové efekty nahrané dle konkrétní situace pak mohou tuto úrověň hlasitosti převyšovat, což ale bylo i při výrobě filmové kopie cílem. Každému je asi zřejmé, že když např. vystřelí někdo z pistole nebo dojde k havárii automobilů, dojde k hlasitější akci než je tomu u běžného rozhovoru Je tedy normální, že naše dokonalé zvukové systémy, které reprodukují záměr tvůrce filmu, zesilují vjem posluchače. Někteří návštěvníci, zvyklí z minula na jeden rozklepaný reproduktor v dřívějších kinech pak mohou být kvalitním a věrným přenosem zvuku překvapeni.
0 0
možnosti

Mirek

28. 3. 2002 11:28
Hlučnost
No matně si vzpomínám na fyziku z gymplu a učili jsme se, že lidské ucho vnímá hlasitost jinak. Takže třeba stejně hlasitá řeč a hudba nám zní jinak. Dokonce jsou i dvě různé sady jednotek pro měření. Takže naměřená hlučnost může být v pořádku ale přesto to strašně řve! A argument, že mladí jsou zvyklí na hluk, je teda fakt pořádně blbej.
0 0
možnosti

SATAN

27. 3. 2002 16:19
Daňhel z Ster Century je debil
To je fakt blbeček ten Daňhel já a moji kamarádi jsme mladí lidé, ale na hlasitou hudbu zvyklí nejsme. To jak jsou ve Ster Century přehlučněné filmy způsobuje jenom to, že se jim začínáme vyhýbat.
0 0
možnosti

Petr

27. 3. 2002 12:25
hluk
Chodím do kina tak jednou za čtvrt roku, a to se dá přežít. Vadí mi to, ale když chci vidět film, kterej jinde nedavaj, tak mi nic jiného nezbývá. V každým případě tyhlety moderní zvukový efekty mi dost vadí.
0 0
možnosti

Krtek

27. 3. 2002 8:27
hluk je všude
Myslím, že by se stěžovatelé měli zaměřit spíše na potírání všudypřítomného hluku z dopravy a dalších zdrojů ve městě. Tomuto hluku se totiž nedá vyhnout a je okolo nás ve dne v noci, což je dle mého podstatně škodlivější. Komu vadí hlučné kino, ať chodí do jiného nebo si film půjčí na videu.
0 0
možnosti

.

27. 3. 2002 7:31
Nesouhlasím se zde řečeným. Do kina jdu nejvýše jednou za čtvrt roku, a pak si to ale chci vychutnat naplno - v pohodlných sedačkách, s dobrým obrazem, kdy mi ho nezakrývá přede mnou sedící divák, a samozřejmě i zvuk musí být kvůli komplexnímu prožitku naplno. Mnohem více mi vadí NEUSTÁLÝ hluk aut v místě kde pracuji i kde bydlím. Proti tomu se ovšem víceméně nelze bránit.
0 0
možnosti

rolf

26. 3. 2002 17:12
hluk skodi vsem
jen si to nekteri mene slozitejsi jedinci nechteji pripustit - ten hluk nam pomalu ukracuje zivot nejen v kinech, kam jdeme z vlastni vule ale i v obchodech, ze kterych reproduktory hovadsky vyrvavaji i do ulic - a tohle ochrannemu svazu autorskemu, nebo jak se ti loupeznici jmenuji nevadi? asi ne ani hygienikum
0 0
možnosti

Jakub Karlíček, Vinohrady

26. 3. 2002 14:47
Vždy je možnost volby???
No, souhlasím s tím, že multiplexy nejsou nic moc. Nejen já, ale i řada mých přátel, si myslíme totéž: TOHLE není nic pro nás. Jenže, jak je to s tou možností volby? "Obyčejná kina" mizí jedno po druhém - na Vinohradech vlastně není kam chodit - a když nechceme chodit do multplexů... jakou máme možnost?
Aby to nevypadalo, že kritizuji něco co neznám. Vyzkoušel jsem několikrát multiplex. Při druhé návštěvě jsem skončil s pískáním v uších (to je to, o čem píší v článku) vprostřed filmu. Není přece můj problém, že současná kultura si žádá heslo "všeho hodně, a především, hlasitěji".
Jen by mne zajímal výsledek průzkumu, kolik lidí by dalo přednost "monoplexům" před "multiplexy"...
0 0
možnosti

Mira

26. 3. 2002 11:34
Nejlepší zvuk
V multikinech je tak skvělý zvuk, až je (asi nejen) pro mě nepříjemný, tak skvělý obraz, že bolí oči, tak pohodlné sedačky, že se na nich nedá sedět. Zkusil jsem, ale teď raději navštěvuji staré osvědčené monoplexy ...
0 0
možnosti