Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Gross chce na úkor občanů posílit úřady

Ministr vnitra Stanislav Gross prosazuje v parlamentu dva zákony, za něž si vysloužil kritiku, že chce omezovat práva lidí a posilovat moc úřadů. Jak se vyrovnat s tím, že při demonstracích občas někdo rozbije výlohu? Nebo že se někteří lidé brání stavbě továrny ve svém sousedství? Ministr vnitra má recept, s nímž teď přišel do sněmovny: přitvrdit zákony.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

DaKo

Standardní postup
Tupohlaví zveřejní pakárnu a čekají na ohlasy. Podle nich pak tu pakárnu případně trochu poupraví. Vlastní mozek přitom nepoužijí. Je to jednoduché a a pro ně levné.
Proč si myslíte, že za ty 4 roky např. nepřišla žádná netrpělivě očekávaná penzijní reforma ? Protože to je příliš duševně náročné a výše popsaným způsobem by si trhli pro ně nebezpečně velkou ostudu.
takže je to jasné:  NEVOLIT !!!
 
0/0
21.3.2002 12:18

Bubák

Re: Standardní postup
Proč nepřišla penzijní reforma ?  Protože pro takovou reformu není v parlamentu potřebná shoda, vláda je příliš slabá (počtem hlasů) takovou reformu prosadit a ostatní strany mají na reformu jiný názor. Například ODS a možná i US prosazují povinné důchodové připojištění. Zřejmě něco podobného jako zdravotní pojištění. O důvodech takového počínání se dá spekulovat. Hlavní motivací je zřejmě snaha přehrát část peněz vybraných na pojištění soukromým subjektům.
0/0
21.3.2002 12:52

DaKo

Re: Re: Standardní postup
To, že se nemůžou dohodnout není pro mne důvod, že penzijní reformu ani nezačnou připravovat. Nebo aspoň prosazovat v médiích k široké konzultaci s občany. Sice by tím porušili svůj zaběhaný systém vládnutí (o nás bez nás), ale aspoň by se kousek posunuli dopředu. Místo toho NIC! . Ani náznak. Přitom všichni vědí o jak urgentní záležitost se jedná. Takže, jak jsem se zmínil již v podobné debatě, ČSSD, tak jako žádnou jinou parlamentní stranu (menšinová vláda potřebovala podporu i jiných stran) NEVOLIT !!!
0/0
22.3.2002 8:24

jiri fryda

uz ted jsme pod bicem
Nevim jak vy, ale me prijde ze uz ted jsme zkrouhnuty. Napr. jen dostat nejaky dokument ne nejz mate zakonne pravo je boj - bud si cas mezi s sebou posilaj, anebo musite platit vysoky poplatek. V USA ted plati Patriot Act, ale reknu Vam ze jde spise o skutecne velkeho bratra ... Vice svobody bylo ve stredoveku, kdy jste nemuseli mit obcanku ...
0/0
21.3.2002 12:15

Hujer

Bude to legrace!
Pokud zakon projde, bude to opravdu legrace. Neni nic jednodussiho, nez na shromazdeni politicke strany, se kterou nesouhlasim, zapalit treba automobil za milion korun - kdyz me nechyti, muzu takhle zruinovat kohokoliv. Nebo budou pojistovny pojistovat svolavatele akci proti nasledkum pripadnych provokaci? Nebo to bude tak, ze kdyz se neco stane na demonstraci anarchistu, tak za to budou moct vzdycky oni a kdyz se bude jednat o politickou stranu, tak to bude brano jako provokace, za kterou svolavatel nenese odpovednost? Cele to na mne dela dojem velmi mizerne pripravene frasky.
0/0
21.3.2002 11:56

justicia

Co ale cekat od kamose estebaku a svazaka ? Demokraticke mysleni a chovani? Tezko!
co cekat od kamose estebacke bandy "poradcu" Sloufu a Jakubiku a spol., takhle je to tenkrat soudruzi naucili, jinak se chovat neumi. Dokud proste budou zastavat vysoke funkce a urady tito lide, komunisti, estebaci ci agenti KGB, nebude to nikdy lepsi, jsou brzda pokroku. Gross spolu se svymi estabaky vyhazel od policiejnich slozek behem sveho pusobeni vsechny nebo vetsinu tech s cistym stitem bez komunisticke minulosti, a pomalu tyto doplnil samymi starymi "strukturami" tj. estebaky, kagebaky, komunisty, mnoho z nich melo za Husaka vysoke funkce, opravdu "odbornici" na slovo vzani, je jasne ze situace je stale horsi a horsi, jinak nez nedemokraticky se tito soudruzi chovat neumi. Policie funguje spetne, buji korupce, proverky dostavaji lide z velmi temnou komunistickou minulosti, spojenci v NATU s nami nechteji jednat, diky temto osobam, povazuji nas za neduveryhodne, a Gross chce jeste pritvrdit, asi se mu styska po dobach kdy vcera znamenalo jiz zitra, vime jak to dopadlo. Jednoznacne NEVOLIT !!!
0/0
21.3.2002 11:33

www.hajzlove.cz

PF UK
A tenhle clovek vystudoval pravnickou fakultu? No, diplom ma, ale do skoly nechodil a zkousky dostaval pouze z pozice vrcholneho politika. Pak se nikdo nemuze divit, ze jeho pravni mysleni je naprosto zcestny. Svolejte nekdo demonstraci napr za prava ditete na zdrave zivotni prostredi. Ja tam prijdu a rozkopu vylohu. Jsem rad, ze to za me zaplatite. Stavet zakon na ojedinely udalost pred 2 lety, kde bylo jasny, co se stane a deje se tak po celem svete, muze jen totalne vypatlany hovado z lokomotivy.
0/0
21.3.2002 10:34

Bubák

Špidla a vyšší daně.
Toto téma souvisí s článkem pouze okrajově.
Podle reakcí některých diskutérů na iDNES je zřejmě velká část zaměstnaných lidí placená velmi dobře, přímo nadprůměrně. Jinak si totiž nelze vysvětlit spravedlivý hněv proti Špidlovu návrhu zvýšit progresivní část daně. Pokud má stát vybrat na daních stejnou částku, může daněmi zatížit  více občany s vyššími příjmy a méně občany s příjmy nižšími. To se současně děje pomocí progresivní daně. Pokud však budeme uvažovat posílení daní nepřímých, kde progrese není téměř možná, musí se progrese přímých daní zvýšit. Pokud se tak nestane daňová zátěž pro nižší příjmové skupiny se zákonitě musí zvýšit.
0/0
21.3.2002 10:22

Kocicak

Ad absurdum
Predstavte si nasledujici situaci. Pan Gross bude mit predvolebni meeting na namesti a ja pujdu okolo a rozbiju vylohu nejblizsiho obchodu. Za soucasne situace, pokud budu pristizen, mne cekaji pekne neprijemnosti na policii a budu muset celou vylohu zaplatit do posledni koruny. Pokud by prosel zakon pana Grosse, pak se policie vubec nebudu muset bat, protoze skody bude platit on coby poradatel akce. Pekne, ze?
0/0
21.3.2002 10:21

Kaetzchen

Das GROSSe Schwein
Gruess Teufel Herr Gross, Ich muss mit Ihre Dummheiten, die Sie Rechte nennen, nicht stimmen. Wenn Sie als mein Nachbar etwas gefaehrliches machen, das kann mir schaden, ich habe Recht etwas dagegen machen. Zum Beispiel: Wann Temelin explodiert, ich kann sagen "zum Teufel mit Suedboehmen," aber BITTE NICHT MIT MUENCHEN! Na gut, hoeren Sie mit die Politik auf und gehen Sie arbeiten. Ich suche nach einen Putzman und Sie waeren ein gutter Kandidat dazu. MFG. Kaetzchen
0/0
21.3.2002 10:15

www.hajzlove.cz

Re: Das GROSSe Schwein
Gut Kaetzchen, wenn du in der Lage bist ganzen Artikel durchlesen und verstehen, warum dein Antwort auf deutsch schreibst?
0/0
21.3.2002 10:30

Honza

Re: Re: Das GROSSe Schwein
šrajbn sí in čćhiš bite, nebo jsi taky nějakej vykulenej emigrant?Těch tu na diskusi máme spousty...
0/0
22.3.2002 9:11

Jitka

Re: Das GROSSe Schwein
Kaetzchen, Du solltest zuerst richtig Deutsch lernen, bevor Du etwas schreibst!!! Sonst bist Du wie der alte gute 'Massa Bob' !
0/0
21.3.2002 11:03

comment

Re: Das GROSSe Schwein
fuck yourself, asshole, with your exploding Temelin ...
0/0
21.3.2002 12:32

Bouchac

Ja bych mu naliskal
Uz ho mam plne zuby, jednou chce oslabit prava obcanu, pak zase chcou socani zvysit dane a jeden druheho se doplnujou, ze bysme z toho tady meli pak nejaky kralovstvi a poddane. Stando, to zase nemaji Tvi kamaradi co delat a potrebujes je nekde soupnout? Zkus je vymenit za nejaky nemehla a uklidni se!
0/0
21.3.2002 10:05

Inspektor Clouseau

Patrně naslouchá Šouflovi
Souhlasím s tím, že pan Gross toho ani jako vládní úředník, ani jako ministr moc neudělal. Teď s nadcházejícími volbami se chce blýsknout tím, že novými zákony zajistí lidem bezpečí v klidu přežvykovat u Mekáče za probíhající demonstrace, a potažmo i pracovní místa, když oslabí nepohodlné majitele pozemků, o které mají zájem firmy. Když už tedy vždy byl mužem "ve správný čas na správném místě", doufám, že po volbách bude to správné místo někde daleko od vlády. Tudíž: nevolte socialistické dementokraty!
0/0
21.3.2002 9:53

Emil

Škody platí daňový poplatník
Já nevidím v navržených zákonech nic hrozného. Každý musí uznat, že požadovat náhradu škody od organizátora demonstace je mnohem efektivnější, než pracně pátrat po tom, kdo z demonstrujícího davu rozbil výlohu nebo auto a potom z něj, pokud se ho podaří vypátrat, většinou marně dolovat náhradu škody. Prodloužení doby ohlášení demonstrace umožní policii lépe se na demonstraci připravit. Nakonec, udržet pořádek při těchto akcích je v zájmu všech stran, jak policie, tak demonstrantů, tak i nás, občanů.
0/0
21.3.2002 9:45

Snehulak

Re: Škody platí daňový poplatník
no, pozadovat skodu po organizatorovi je efektivnejsi. Ale nejsem si jistej jestli je to taky logictejsi a spravedlivejsi. Je to jako chtit po dopravnich podnicich aby zaplatili skodu kterou zpusobil jeho cestujici. Zkuste chtit po dopravnich podnicich aby vam zaplatili za tasku kterou vam nekdo ukradl v metru. Nebo aby vas odskodnili kdyz vam tam nekdo da na budku. Je to akorat dobra prilezitost po provokatery kteri se do demonstrace zapoji a tim ze budou podporovat nejaky niceni tak vic nez kdy driv odrovnaji organizatora akce, ackoliv s nim nemaji nic spolecnyho..
0/0
21.3.2002 11:25

Tomáš Marný

Re: Škody platí daňový poplatník
Podle Vaší logiky předpokládám, že jste kampeličkář. Takže až zase budete řvát před vládou, půjdu tam a rozmlátím pár výloh a pěkně si to zaplaťte z mých daní, které jste si na vládě vyřvali.
0/0
21.3.2002 11:52

Emil

Škody platí daňový poplatník
Já nevidím v navržených zákonech nic hrozného. Každý musí uznat, že požadovat náhradu škody od organizátora demonstace je mnohem efektivnější, než pracně pátrat po tom, kdo z demonstrujícího davu rozbil výlohu nebo autova potom z něj, pokud se ho podaří vypátrat, dolovat náhradu škody. Prodloužení doby ohlášení demonstrace umožní policii lépe se na demonstraci připravit. Nakonec, udržet pořádek při těchto akcích je v zájmu všech stran, jak policie, tak demonstrantů, tak i nás, občanů.
0/0
21.3.2002 9:44

alvy

Socialisti ctějí mít ze svobodných občanů stádo nesvobodných ovcí.
Varujme se omezování svobody, které socialističtí blouznivci stále chtějí prosazovat. EU začne "sprintovat" za USA a konečně začne ustupovat od sociálního státu. Proto lze dovodit,že volební programy soc.dem a KDU jdou proti nastupujícím trendům v EU. S těmito socialistickými inženýry lidských osudů by EU nedohnala USA ani za sto let. V principu jsou to nepřátelé rozvoje budoucí Evropy.
0/0
21.3.2002 9:42

Anthony

Re: Socialisti ctějí mít ze svobodných občanů stádo nesvobodných ovcí.
Je vidět, že toho o zákonech v USA moc nevíte. Až budou v Evropě platit zákony USA, tak teprve uvidíte, co je to svoboda. To si nebudete moct ani prdnout bez toho, abyste náhodou nějakej zákon neporušil. A škody při demonstracích? Ty zapltit je úplná samozřejmost. Zákon o vyvlastňování pozemků v "obecném zájmu" platí v USA už dávno. Chtělo by to trochu studia, místa žraní přiblblejch pohádek.
0/0
21.3.2002 9:52

KOKES

Je to fajn kluk...
Sice obcas udela nejakou svinarnu (ale kdo v politice ji neudela), sice to neni intelektualne zadnej lumen (ale kdyby byl tak neni v poltice), sice se obcas chova jako hovado (ale to vsichni politici) - takze STANDO HOBLUJ, NAROD TI FANDI. Narod ceka na Tve dalsi eskapady a uz se nemuze dockat.
0/0
21.3.2002 8:53

tom havelka

pravnik Gross
Mel by se dovzdelat. Kdyz neumi sam posoudit dosah textu noveho zakona nebo dokonce jeho kolizi s LZPS, pravem ES nebo mezi. pravem, tak nema na ministerstvu co delat....samozrejme, ze ten zakon nepsal sam, na to bohuzel vubec nema, ale kdyz uz ho "sam" predklada Parlamentu (ackoli to dela vlada jako celek), tak by mel umet posoudit praci svych poradcu....
0/0
21.3.2002 8:39

Honza

Má pravdu
když neděláte bordel, nemáte se čeho bát. Stando v tomhle ti fandím
0/0
21.3.2002 8:38

Snehulak

Re: Má pravdu
aha... urednik bude moct rozhodnout o tom, k cemu se jako majitel sousedniho pozemku smis vyjadrit a k cemu ne... To si delas Jeniku srandu, s tim 'kdo nedela bordel nema se ceho bat..'.
0/0
21.3.2002 11:10

Honza

Re: Re: Má pravdu
milý Sněhuláku, mohlo by to zamezit například tomu, že ekologové na 5 let zablokují stavbu důležitého obchvatu Prahy apod. Tak to vidím já.
0/0
22.3.2002 9:04

Snehulak

Re: Re: Re: Má pravdu
aha. Takze to ma jeste taky vyuziti proti ruznym obcanskym hnutim a iniciativam, napr. proti ekologum. A to jste predpokladam jeste vybral ten jakstaks nejospravedlnitelnejsi priklad vyuziti teto paskvilnosti. Jaky jsou asi ty min ospravedlnitelny ? :-)))) Jinymi slovy, nechce se nic jinyho, nez aby obcane drzeli hubu a krok. Nejaky konkretni priklad ktery ukaze prakticnost omezeni svobod obcana ve prospech urednika se vzdy najde ;-) Diky za objasneni Jeniku, tusil jsem ze takle nejak uvazujes :O)
0/0
22.3.2002 18:56

stavitel

Mám ho rád, ale.......
Je oblíben, ale zdá se, že přejímá manýry KSČ! Samozřejmě to není z jeho hlavy, ale od rádobyporadců! Standa začíná prostě blbnout a dojede na to!!! Ze standartů nastavených EU musí vycházet naše úpravy zákonů! Není jiné cesty!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
21.3.2002 8:15

jiri fryda

Gross ... muz bez praxe ...
... nikdy poradne nepracoval pokud se nepocita politika, alevsechno vi, vsude trikrat byl a ma tvrdou ruku. Nechapu jak muze byt nejpopularnejsim politikem v zemi, pro me je to neschopny clovek, ktery by mimo okruh sve strany byl asi max. bezny urednickem.
0/0
21.3.2002 8:00

Bubák

Re: Gross ... muz bez praxe ...
Jak to souvisí s navrhovaným zákonem ?
0/0
21.3.2002 9:53

jiri fryda

Re: Re: Gross ... muz bez praxe ...
Tak to je snad jasne, nebo ne? ... Kdybz od "mala" nemel stranickej stit tak by tohle nevyplodil ...
0/0
21.3.2002 12:09

jiri fryda

Re: Re: Gross ... muz bez praxe ...
Tak to je snad jasne, nebo ne? ... Kdyby od "mala" nemel stranickej stit tak by tohle nevyplodil ...
0/0
21.3.2002 12:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.